مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

کربلا خانه عشق (حرف های دلم ... )

 
کربلا خانه عشق  ( حرفه های دلم ...) 
بر مشامم میرسد هر لحظه بوی کربلا             بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا  
 
 
کربلا خانه عشق، کربلا مقصد پرواز دل است، کربلا زیبا ترین نقطه عالم است.

دلم تنگ است ندیدمت، خیلی ها رفتند و می گویند از برکاتت از زیبایی هایت، از بغضی که تاحرم سیدالشهدا را می بینی راه گلویت را می بندد و اجازه حرف زدن را نمی دهد.

دوست دارم من هم یکی از زائرات باشم و این بغض را تجربه کنم، دوست دارم وقتی گنبدطلایی ابا عبدالله را دیدم و چشمانم پر از اشک شد، شعری زیر لب زمزمه کنم و اشک هایم را هدیه کنم به بین الحرمین. 

 

ادامه مطلب ...

اردوی پایان دوره مشهد مقدس

به نام حضرت دوست 

با عنایات خداوند متعال و توجهات ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (علیه الاف التحیه و الثناء)و به همت عزیزان پایگاه امام خمینی (ره)- مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام اردوی پایان دوره عاشقان علی بن موسی الرضا در جوار آستان ملکوتی امام رئوف برگزار می‌گردد

 

انشالله امروز ساعت ۳۰/۱۴ حرکت قطار از اهواز به مشهد است  

ما آنجا نائب الزیاره تمامی دوستان و عزیزان هستیم

 جا دارد اینجا از تمام دوستان و عزیزان که برای این اردو زحمت کشیدن تشکر وقدردانی کنیم.

حرفهای دلم ...

حرفهای دلم ...

مولای من! تو را امام غریب می‌نامند، می‌دانم بد میزبانی بودند و در مهمان‌نوازی وفا نکردند.

مولای من! بعد از گذشت روزگار، حال تو میزبان ما هستی؛ تو میزبان گریه‌ها و نیازها؛ غم‌ها و دلتنگی‌های ما هستی.
تو که غریبی را احساس کرده‌ای! حال غریبه‌ها به آستان کرم تو چشم دوخته‌اند و به دستان پر مهرت توسل کرده‌اند.

مولای من! می‌خواهم از زائرانی بگویم که جاده به جاده و شهر به شهر گذشته‌اند تا نفسی مهمان شوند و از می عشق تو بنوشند.

ادامه مطلب ...

زیارت امام رضا علیه السلام

خدایا مرا پاک کن و دلم را طاهر گردان و سینه ام را بگشا و جاری کن بر زبانم ستایش و مدح سپاس بر تو را زیرا که نیرویی نباشد جز به وجود تو خدایا آن را وسیله پاکی و درمان من قرار بده 
 

بنام خدا و به یاری خدا و به سوی خدا و به سوی فرزند رسول خدا بس است مرا خدا توکل کردم بر خدا خدایا به درگاه تو روآوردم و آهنگ آستان تو کردم و آنچه را نزد توست خواسته و می طلبم خدایا به درگاه تو روآوردم و بر عهده تو بجا گذاشتم خاندانم و دارائیم و آنچه به من دادی و به تو اطمینان دارم و مرا تهی دست مساز ای که نومید نکند

ادامه مطلب ...

دل نوشته زائر امام رضا(ع)...!!!

به نام خداوند جان آفرین

حکیم سخن بر زبان آفرین

 

دل نوشته زائر امام رضا(ع)...!!!

 

تقدیم به همه عاشقان و دوستداران ضامن آهو (ع)...

 

ای آفتاب مهربانی میخواهم از خورشید بگویم که هر طلوع بانوار خود به پنجره فولاد تو چنگ می زند و از ضریح تو نور میگیرد.  

مولای من! تو را امام غریب می نامند، می دانم بد میزبانی بودند و در مهمان نوازی وفا نکردند.

مولای من! بعد از گذشت روزگار، حال تو میزبان ما هستی، تو میزبان گریه ها و نیازها، غم ها و دلتنگی های ما هستی. تو که غریبی را احساس کرده ای; حال غریبه ها به آستان کرم تو چشم دوخته اند و به دستان پر مهرت توسل کرده اند.

مولای من! میخواهم از زائرانی بگویم جاده به جاده و شهر به شهر می گذرند تا نفسی مهمان شوند و از می عشق تو بنوشند.

ادامه مطلب ...

دریافت وصیت نامه شهدا ازاین طریق پیامک

 دریافت وصیت نامه شهدا از طریق ارسال یک پیامک  

 

منبع www.ramin500.ir

خادم بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)

مصاحبه با جناب آقای علیرضا خوشنویس، خادم بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)

 

در اولین شب درگذشت پدرش، رهسپار حرم می شود تا به قول خود با تک تک سلول های بدنش از علی بن موسی الرضا(ع) بخواهد حکم نوکری او را امضاء کند.با آنکه می داند بر اساس حکم موروثی آستان قدس رضوی، حکم خادمی پدرش به او می رسد، اما دلش راضی شود بدون درخواست عاجزانه و رضایت صاحبخانه این لباس مقدس را بر تن کند. همان شب حکمش امضا می شود و نشان خادمی مولایش را به او می دهند.نشانی که تمام زندگیش را با آن مبادله نمی کند.صبح روز بعد با لباس خادمی پدر برای سپاسگذاری و شروع خدمت راهی حرم می شود.اعتقادی عجیب و عشقی وافر به صاحب اسمش دارد و به واسطه این عشق توفیق یافته است مدت 20 سال خادم حضرت رضا(ع) باشد.در این مدت حدود 9 سال به عنوان ناظم کشیک، همراه و همگام با سایر خادمان در خدمت زائران حضرت ثامن الحجج بوده است. 

ادامه مطلب ...

فضیلت زیارت امام رضا (علیه السلام)

فضیلت زیارت امام رضا (علیه السلام)


1ـ امام باقر(ع)، از جدّش، از امیرالمؤمنین(ع) نقل کرده است که پیامبر(ص) فرمود: پاره اى از پیکر من در خراسان دفن خواهد شد، هر گرفتارى که او را زیارت کند، خدا ناراحتى او را برطرف سازد، و هر گنهکارى که به زیارت او رود، خداوند گناه او را ببخشد.(1) 

2ـ ابوهاشم جعفرى گوید: از امام جواد(ع) شنیدم که فرمود: میان دو کوه طوس، پاره اى است که آن را از بهشت ستانده اند، هر که بدان جا درآید، روز رستاخیز از آتش ایمن خواهد ماند.(2)

ادامه مطلب ...

رهسپاریم با ولایت تاشهادت

 

منبع وبلاگ کجایند مردان بی ادعا..www.ramin500.ir

اشتباه هیئت اختر شناسی شهر جده در رویت هلال ماه شوال

هیئت اختر شناسی شهر جده اعلام کرد: این هیئت به جای رویت هلال ماه شوال به اشتباه زحل را رویت کرده بود و مردم عربستان با رویت زحل افطار کردند.

اشتباه هیئت اختر شناسی شهر جده در رویت هلال ماه شوال و اعلام روز سه شنبه به عنوان عید سعید فطر سبب شد تا دولت عربستان متعهد شود کفاره یک میلیارد و ششصد میلیون ریالی(ریال عربستان)مردم را پرداخت کند.

مطلب ارسالی از برادر دشت بزرگی

ادامه مطلب ...

روحانیت در جبهه چه می کرد؟

جبهه و روحانیت

حضور روحانیت در فضای نظامی تحت عنوان عقیدتی سیاسی و اطلاع رسانی نیروهای نظامی از فضای مسائل عقیدتی مساله ای در خور توجه که نباید از آن غافل بود.

حمایت از مرزهای اعتقادی بیش از مرزهای ملی و جغرافیایی ارزش داشته و اگر جهادی بوده برای حفظ مرزهای مذهب بوده است...     ادامه مطلب ...

شفاعت؛ اهرمی برای عبور از پل صراط

شفاعت؛ اهرمی برای عبور از پل صراط  

شفاعت

 

رسول خدا (ص) فرمودند: ”‌‌در روز قیامت مؤمنان نزد حضرت آدم می‌روند و می‌گویند: ای پدر، بهشت را برای ما باز کن! حضرت آدم می‌فرماید: من شایستگی این کار را ندارم. آن‌ها نزد حضرت ابراهیم می‌روند. او هم می‌فرماید: من نیز شایستگی این کار را ندارم. حضرت موسی و حضرت عیسی نیز همین را می‌گویند و آن‌ها را نزد من می‌فرستند. من برمی‌خیزم و از خداوند اذن می‌گیرم و شما مسلمانان را به سرعت برق از صراط عبور می‌دهم .

ادامه مطلب ...

آقای نورانی سوخته

آقای نورانی سوخته

بعد از سه ماه دلم برای اهل و عیال تنگ شد و فکر و خیالات افتاد تو سرم. مرخصی گرفتم و روانه شهرمان شدم...

ادامه مطلب ...

برادر باکری! و اما دسته‌های چهارم، پنجم و ششم...

روزگاری که عشق و حماسه همراه با یکدیگر در روح بلند یکایک ایرانیان تجلی یافته بود و همه، تلاششان تثبیت انقلاب و حفاظت از آن در برابر دشمنی‌های داخلی و خارجی بود، یکی از این اسطوره‌های جاودانه رادمردی و آزادگی در وصیت‌نامه‌اش اینچنین نوشت:

این مردان رزم امروز، پس از جنگ سه دسته خواهند شد:
1- دسته‌ای‌ به‌ مخالفت‌ با گذشته‌ خود برمی‌خیزند و از گذشته‌ خود پشیمان‌ می‌شوند.


2- دسته‌ای‌ راه‌ بی‌تفاوتی‌ را برمی‌گزینند و در زندگی‌ مادی‌ خود غرق‌ می‌شوند...


3- دسته‌ای‌ به‌ گذشتة‌ خود وفادار می‌مانند و احساس‌ می‌کنند که‌ از شدت‌ مصائب‌ و

غصه‌ها دق‌ خواهند کرد.
اما......

آغاز عملیات کربلای3 (1365ش)

آغاز عملیات کربلای3 در یازدهم شهریورماه1365.....  

 یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۳ را با ذکر صلوات گرامی میداریم.

ادامه مطلب ...

جنگ نرم

بسم الله الرحمن الرحیم


امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن که هدف آن ایجاد تردید، اختلاف و بدبینی میان آحاد مردم است و مهمترین راه‌های مقابله با این تهاجم حفظ و تقویت بصیرت، روحیه بسیجی، امید کامل به آینده و مراقبت جدی در تشخیص‌ها است....

اهداف جنگ نرم :

 

ابزارجنگ نرم : 

 

منبع وبلاگ کجایند مردان بی ادعا..www.ramin500.ir

ادامه مطلب ...

شهیدی که امام بر بازویش بوسه زد

شهید مهرداد عزیز الهی

«به جبهه اومدم شاید کمکی در راه خدا بکنم و گناهانم پاک بشه»  

«تو این مدت البته ما هیچ کاری نکردیم. هر کاری که می‌شد خدا می‌کرد. ما فقط وسیله بودیم. همین حالا که ما داشتیم با موتور از خط می‌آمدیم یک خمپاره تقریباً 5 متری ما خورد. قشنگ 5 متری موجش ما را تکان داد و یک ترکش هم نخوردیم ما فقط وسیله بودیم در این جبهه ها. هیچ کاره ایم. ضعیفیم در مقابل این قدرت ها. فقط خداست که ما را یاری می‌کند.» 

دانش آموز شهید «مهرداد عزیزاللهی»  

  

منبع وبلاگ کجایند مردان بی ادعا..www.ramin500.ir

ادامه مطلب ...

عید سعید فطر

عید سعید فطر

عید فطر یکى از دو عید بزرگ در سنت اسلامى است که درباره آن احادیث و روایات بیشمار وارد شده است. مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه دارى به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى مباح دیگر امتناع ورزیده اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند مى‏طلبند، اجر و پاداشى که خود خداوند به آنان وعده داده است.

ادامه مطلب ...

یا علی بن موسی الرضا

یا علی بن موسی الرضا

آقاجان خیلی وقته شکسته بالتر از همه مرغان دنیام..اما هروقت اشک ریختم و دلتنگتون شدم هروقت از سر گرفتاریم که شده به شما پناه آوردم ...به این امید اومدم که دلم خوش است که نامم کبوتر حرم است...خدایا این کلاغ روسیاه رو بحق علی بن موسی الرضا مثل بال کبوتراش روسفید کن...خدایا بحق اقا امام رضا بحق قرانی که نامسلمونا حرمتشو نگه نداشتن خودت محافظ حریم ما باش


قول میدهم شهید نشوم

قول میدهم شهید نشوم 

بسم رب الشهداء و الصدیقین

قبل از عملیات کربلای یک در چادر فرماندهی گردان امام حسین (ع)‌تصمیم گرفتیم که سید جعفر را بخاطر اینکه دو برادرش شهید شدند در عملیات شرکت ندهیم .از آنجا که سید جعفر درگروهان تحت فرماندهی نورمحمد بود ؛ اطلاع دادند این موضوع سید جعفر به عهده او گذاشته شود .آقا نور محمد چند شب مانده بود به عملیات ؛اسامی آنهایی که می بایست در عملیات شرکت کنند را خواند.وقتی سید جعفر دید اسمش در میان رزمندگان خط شکن نیست بلند شدو گفت : پس من چی؟ آقا نور محمد به او گفت :  

 

ادامه مطلب ...

سه لبخند زیبا از رهبر معظم

 

سه لبخند زیبا از رهبر معظم انقلاب اسلامی ، 

  

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ادامه الله ظله علی رئوس المسلمین  

  

 

ادامه مطلب ...

حقیقت بسم الله

حقیقت بسم الله
از حضرت امیر علیه السلام نقل شده است که هر جا بسم الله بگویند و صلوات بفرستند- یعنی بگویند بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی محمد و آل محمد-خداوند ملکی می فرستد که درآن مجلس غیبت نمی شود.
مرحوم دولابی می فرمودند : من به این حدیث احتیاج داشتم که خدا آن را رساند،‌ زیرا در اکثر مجالس،‌ روضه ها و مساجد وقتی نگاه می کنید می بینید غیبت وجود دارد .  
 
ادامه مطلب ...

راننده انیشتین هم نابغه بود!

راننده انیشتین هم نابغه بود! 

اینشتین برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه از راننده مورد اطمینان خود کمک می گرفت. راننده وی نه تنها ماشین او را هدایت می کرد بلکه همیشه در طول سخنرانی ها در میان شنوندگان حضور داشت بطوری که به مباحث اینشتین تسلط پیدا کرده بود! یک روز اینشتین در حالی که در راه دانشگاه بود با صدای بلند گفت که خیلی احساس خستگی می کند. راننده اش پیشنهاد داد که آنها جایشان را عوض کنند و او جای اینشتین سخنرانی کند  چرا که اینشتین تنها در یک دانشگاه استاد بود و در دانشگاهی که سخنرانی
داشت کسی او را نمی شناخت و طبعا نمی توانستند او را از راننده اصلی تشخیص دهند.

ادامه مطلب ...

من باور نمی کنم که خدا وجود داشته باشد.

من باور نمی کنم که خدا وجود داشته باشد." 

مردی برای اصلاح سر و صورتش به آرایشگاه رفت. در حال کار گفتگوی جالبی بین او و آرایشگر در گرفت. آن ها درباره موضوعات و مطالب مختلفی صحبت کردند. وقتی به موضوع «خدا» رسیدند، آرایشگر گفت: "من باور نمی کنم که خدا وجود داشته باشد." مشتری پرسید: "چرا باور نمی کنی؟"

ادامه مطلب ...

حرف دل:

حرف دل:

 

مولای من رضا جان

 

گرمترین سلام اخلا صم را پذیرا باش.

 

آقای من،ا یکه از کودکی در ذهن کوچکم جای گرفتی و مرا با نور

 

مهربانیت آشنا ساختی.اکنون که از کودکی گذشته ام،برای دیدارت

 

 روزها را میشمارم تا به رسیدن نزدیک شوم. 

 

ادامه مطلب ...

التماس دعا...

التماس دعا

 

یا امام رضا بعضی دوستان بهم گفتند التماس دعا..گفتند تو لحظات دلدادگیم با شما که دردو دل میکنم براشون دعا کنم...من کسی نیستم که صدام به عرش شما برسه اما شما رو قسم میدم به جان جوادتون دست همه ملتمسین دعا رو بگیرید.

فدای سر شهدا

فدای سر شهدا  

 خاطره ای از برادران تفحص و برادر سالم

سالم جبار حسون و برادرش سامی، از عشایر عراق بودند. آن ها از ما، پول می گرفتند و در کار تفحص شهدا کمکمان می کردند.
چند وقتی بود که سالم را نمی دیدم.

از برادرش پرسیدم: سالم کجاست؟

به عربی گفت:" سالم، موسالم؛ سالم مریض است."

ادامه مطلب ...

جوان از منظر مقام معظم رهبری

جوان ازمنظر مقام معظم رهبری

مهمترین نیاز جوانان

راجع به نیازهای جوانها زیاد صحبت می شود؛ من گفته ام، قبل از من هم گفته اند؛ اما می دانید از نظر من مهمترین نیاز جوانان چیست؟
نیاز عمده ی جوانان، هویت است؛ باید هویت و هدف خودش را بشناسد: باید بداند کیست و برای چه می خواهد تلاش و کار کند. دشمن می خواهد هویت جوان ایرانی را از او بگیرد؛ اهداف را از بین ببرد؛ افقها را تیره کند؛ به او بگوید تو یک موجود حقیر و محدود هستی؛ پیش من بیا تا تو را زیر بال بگیرم. معلوم است؛ کشور ثروتمند ایران و منطقه ی بسیار مهم و راهبردی ما و تأثیرات فراوانی که این ملت از همه سو می تواند بگذارد؛ همه از طریق تحقیر شخصیت جوانها، در مشت دشمن می آید. امروز برنامه ی دشمن نسبت به شما جوانها این است؛ خیلی باید بیدار باشید.

 

بقیه در ادامه مطلب ....

ادامه مطلب ...

روز قدس ابتکاری که جاودانه می ماند

  
روزقدس به عنوان ابتکار بزرگ حضرت امام خمینی همواره بر تارک تاریخ انقلاب باقی خواهد ماند و بر درخشش آن افزوده خواهد شد؛ زیرا این ابتکار بزرگ موجب شد که بار دیگر مسلمانان احساس کنند که می توانند بر معادلات جهانی تاثیر گذار باشند .

گفتاری از شهید مطهری در رابطه با فلسطین

گفتاری از شهید مطهری در رابطه با فلسطین 

اگر پیغمبر اسلام – صلی الله علیه و آله و سلّم - زنده می‏بود امروز چه می‏کرد ؟ درباره چه مسئله‏ای‏ می‏اندیشید ؟ والله و بالله قسم می‏خورم که پیغمبر اکرم (ص) در قبر مقدسش‏ امروز از یهود می‏لرزد . این یک مسئله دو تا چهار تاست . اگر کسی نگوید ، گناه کرده است من اگر نگویم و الله مرتکب گناه شده‏ام ، و هر خطیب و واعظی اگر نگوید مرتکب گناه شده است . 

والله و بالله ما در برابر این قضیه‏ مسئولیم . به خدا قسم مسئولیت داریم . به خدا قسم ما غافل هستیم . و الله قضیه‏ای که دل پیغمبر اکرم (ص) را امروز خون کرده است ، این قضیه است .

ادامه مطلب ...

خاطراتی از شهید محمدرضا حقیقی از زبان مادر شهید

خاطراتی از شهید محمدرضا حقیقی از زبان مادر شهید  

در اینجا دوتا فایل که پشت سر هم هستند را براتون میذارم. مادر شهید حقیقی با بیانی زیبا و غراء به بیان خاطرات شهید می پردازد.  

این خاطرات از زمان کودکی تا بعد از شهادت ایشان است. 

فایل شماره یک:  ۸.۱۵ مگابایت 

فایل شماره دو:   ۱.۸۰ مگابایت

 

منبع : وبلاگ گروه شهید محمد رضا حقیقی

شب 23، شب قدر است!

شب 23، شب قدر است!  

 آن شب قدرى که گویند اهل خلوت امشب است        یارب این تاثیر دولت از کدامین کوکب است

شب قدر

در تعیین ((شب قدر)) اختلاف نظر است ، ولى از مجموع روایت هاى وارد شده در این موضوع و سیره پیامبر (صلى الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیت (علیهم السلام ) و اصحاب مى توان گفت :

شب قدر بودن شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ، یقینى است . و شب هاى نوزدهم و بیست و یکم وسیله اى براى دست یافتن به آن است .

اینک به ادله اى چند در این خصوص اشاره مى شود:

ادامه مطلب ...

آخرین روزهای زندگی امام علی(ع)

آخرین روزهای زندگی امام علی(ع) 

یک حادثه ای مربوط به امیرالمؤمنین علی علیه السلام است که نقل کرده اند

در روز سیزدهم ماه مبارک رمضان رخ داده است و آن این است که در روز سیزدهم ماه رمضان - و ظاهراً آن روز، روز جمعه بوده است - ایشان موعظه می کردند و خطبه می خواندند، برای مردم صحبت می کردند و مردم در مسجد نشسته بودند و از جمله کسانی که در مسجد نشسته بودند دو فرزند بزرگوارشان امام حسن و امام حسین علیهما السلام بودند. یک مرتبه وسط صحبت خطاب می کنند به امام حسن، می فرمایند فرزندم حسن! چند روز از این ماه گذشته است؟ عرض می کند پدرجان! سیزده روز (معلوم است که مطلبی را می خواهد بگوید، خودش بهتر از دیگران می داند چند روز گذشته است). باز به امام حسین می فرماید: فرزندم! چند روز از این ماه مانده است؟ پدر جان ! هفده روز. آنگاه دستی به محاسن مبارکش می برد و می فرماید چیزی نمانده است که این محاسن به خون این سر خضاب بشود.

ادامه مطلب ...

شب نوازش بندگان

شب قدر

 شب نوازش بندگان  

«خداوند ان شاء الله شماها را توفیق دهد که با سلامت و سعادت، وارد به ضیافت الله بشوید و از این مائده آسمانى که قرآن وعده داده مستفیض بشوید و با یک روح سالمى، وارد بشویم و «لیلة القدر» را دریابیم.»

در گذر روزها و هفته ها و ماه ها و سال ها، گاهى لحظه هایى سرنوشت ساز مى گذرد که انسان را، جامعه را، و گاهى تاریخى را عوض مى کند.

لحظه هایى جدا از لحظه اى دیگر.

با آب و رنگى خدایى، با ویژگیهایى استثنایى ... سرشار از آگاهى و اقبال و توجّه و حضور و انتخاب، و ارزش شناسى و ارزش آفرینى و خودسازى .

رمضان، ماه توجّه به خویشتن و پرداختن به خداست.

در این ماه، باید رنگ و بوى خدایى بگیرى .

  ادامه مطلب ...

پیشگامى در اسلام

امام علی (ع)

پیشگامى در اسلام  

بخشی از زندگانى حضرت على -علیه السلام را دوران پس از بعثت وقبل از هجرت تشکیل مى‏دهد. این دوره از سیزده سال تجاوز نمى‏کند وحضرت على -علیه السلام در تمام این مدت در محضر پیامبر بود وتکالیفى را برعهده داشت.

نقاط جالب وحساس این دوره، یک رشته افتخارات است که نصیب امام شد افتخاراتى که در طول تاریخ نصیبب کسى جز حضرت على -علیه السلام نشده، احدى بر آنها دست نیافته است.

نخستین افتخار وى در این بخش از زندگى، پیشگام بودن وى در پذیرفتن اسلام، وبه عبارت صحیحتر، ابراز واظهار اسلام دیرینه خویش بود. (1)

ادامه مطلب ...

سنت شب قدر پیامبر(ص)

سنت شب قدر پیامبر(ص)


رسول خدا(ص) در دهه آخر ماه رمضان رختخواب خود را جمع می کرد، و کمرش را برای عبادت محکم می بست، و چون شب بیست و سوم فرا می رسید، اهل بیت خود را بیدار نگه می داشت، و به صورت هر کدام که خواب بر او غلبه می کرد، آب می پاشید که خوابش نگیرد. همین طور حضرت زهرا(س)، هیچ یک از اهل خانه خود را نمی گذاشت که در آن شب بخوابند، و برای اینکه خوابشان نبرد غذای کمتری به آنان می داد، و از روز، خود را برای «شب زنده داری» آماده می کرد، و می فرمود: محروم است کسی که از خیر این شب بی بهره بماند1.