مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

گریه امام زمان(ع) در مصیبت حضرت ابوالفضل(ع)

گریه امام زمان(ع) در مصیبت حضرت ابوالفضل(ع)  
 
جناب حجت‏ الاسلام آقاى قاضى زاهدى گلپایگانى می فرماید: من در تهران از جناب آقاى حاج محمد على فشندى که یکى از اخیار تهران است، شنیدم که می گفت: من از اول جوانى؛ مقیّد بودم که تا ممکن است گناه نکنم و آن‏قدر به حج بروم تا به محضر مولایم حضرت بقیةاللَّه، روحى فداه، مشرف گردم. لذا سالها به همین آرزو به مکه معظمه مشرف می ‏شدم.
در یکى از این سالها که عهده ‏دار پذیرایى جمعى از حجاج هم بودم، شب هشتم ماه ذیحجه با جمیع وسائل به صحراى عرفات رفتم تا بتوانم قبل از آنکه حجاج به عرفات بیایند، براى زوارى که با من بودند جاى بهترى تهیه کنم.  
ادامه مطلب ...

حکایت یک «عکاس جنگی» از عملیات کربلای پنج

حکایت یک «عکاس جنگی» از عملیات کربلای پنج
تصویر بزرگ
یک «عکاس جنگی» می گوید: دوربین زیر خاک بود و تنها تکه ای از بندش بیرون مانده بود. آن را از خاک در آوردم و تکاندم. بعد با گوشه چفیه ویزور و لنز را تمیز کردم . به ما گفته بودند که کاری به جنگ نداشته باشید و عکس بگیرید و ثبت وقایع کنید. ولی جنگ اقتضائات خودش را داشت.

ادامه مطلب ...

هفت خطبه تاریخ ساز مقام معظم رهبری

هفت خطبه تاریخ ساز مقام معظم رهبری
امام جمعه تهران در دوران حیات امام، خطبه های تاریخ سازی را مانند خطبه 15 اسفند 1359 که در آن خشم انقلابی در برابر بنی صدر، جایش را به صبر به فرموده امام داده بود، خطبه غرا پس از عزل بنی صدر، خطبه روشنگرانه پس از پذیرش قطع نامه ایراد کرده بود. 
در این نوشتار به هفت خطبه تاریخی و تاریخ ساز آیت الله خامنه ای در دوران رهبری ایشان می پردازیم

ادامه مطلب ...

لحظه های آسمانی

توسل به حضرت زهرا(س)

ازعبدالحسین برونسی خواستم خاطره ای برایم بگوید.گفت:توی یکی از عملیاتها کار گره خورده بود،حجم آتش دشمن سنگین بود.شاید همین باعث شد تا تمام گردان کپ کنند.هرچه از بچه ها خواستم بلند شوند،فایده نداشت.انگار چسبیده بودند به زمین.

لحظه ها لحظه های حساسی بود.اگر معطل می کردیم،ممکن بود بچه ها توی محور های دیگر هم موفق نشوند.متوسل شدم به بی بی دو عالم سلام الله علیها.با تمام وجود از حضرت خواستم کمکم کند.


ادامه مطلب ...

پرسش و پاسخ دانشجویان با رهبر انقلاب درباره وظایف دانشجو

پرسش و پاسخ دانشجویان با رهبر انقلاب درباره وظایف دانشجو 

ارتباط مستمر و گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با دانشجویان، سنت حسنه‌ای است که رهبر انقلاب از ابتدای انقلاب تاکنون به آن پایبند بوده و همه مسئولان نظام را همواره به آن توصیه کرده‌اند. گفت‌وگو‌هایی سرشار از صمیمیت، دقت نظر، تنوع و صراحت.
 گزیده‌ای از اهم این پرسش‌ و پاسخ‌ها که در آن‌ها به وظایف دانشجو نسبت به خود، جامعه و دانشگاه پرداخته‌ شده است، در این پایگاه منتشر می‌شود. لازم به ذکر است که ادامه این پرسش‌ها و پاسخ‌ها، درمناسبت‌های مختلف در همین پایگاه اطلاع‌رسانی، منتشرخواهد شد. 

مطلب ارسالی از برادر عزیز مهدی محرابی

ادامه مطلب ...

توصیه های شهدا به ما

توصیه های شهدا به ما

برادران بسیجى! شما امروزمسئولیتى بس بزرگ بر دوش دارید، و آن پاسدارى از اسلام است. چشم تمام مسلمانان و مستضعفین به شما دوخته شده. و این را بدانید هر عملى که انجام مى‏دهید، فقط براى رضاى خدا باشد. و خدا از اعمالتان راضى باشد. شما همیشه پیروز خواهید بود. براى این بندۀ گناهکار دعا کنید. از همه‏ى شما برادران سپاه و بسیج التماس دعا دارم. شهید رجب جان‌احمدی‌گل

ادامه مطلب ...

جنگ نرم و ریشه های آن از دیدگاه مقام معظم رهبری

جنگ نرم و ریشه های آن از دیدگاه مقام معظم رهبری  

هشت ماه دفاع مقدس

چالش عظیمى بود: دشمن از آن طرف حمایت کند، کمک سیاسى بکند، اسم بیاورد - دشمن از فتنه‌گران اسم بیاورد - ملت ایران از این طرف با استحکامِ کامل در صحنه باشد. همان طور که ملت ایران در جنگ تحمیلى هشت سال از خود ابتکار نشان داد، شجاعت نشان داد، فداکارى نشان داد، در همه‌ى صحنه‌ها حاضر شد، در این جنگ نرم هم هشت ماه ملت ایران حقیقتاً از خود مهارت نشان داد. انسان وقتى به مسائل نگاه میکند و میخواهد از یک افق بالاترى مسائل را بررسى کند، متحیر میماند: این چه دست قدرت الهى است که اینجور دلهاى ما را، جانهاى ما را به سمت اهدافِ خودش حرکت میدهد؟ کار خداست. خدا با شماست. این خداست که شما را هدایت میکند. این خداست که دلهاى من و شما را متوجه به راه درست میکند.8/10/89

ادامه مطلب ...

خاطره مقام معظم رهبری از مرحوم آیت‌الله بهجت

خاطره مقام معظم رهبری  از مرحوم آیت‌الله بهجت
تصویر بزرگ

رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه به ذکر خاطره‌ای از مرحوم آیت‌الله بهجت در مورد مراقبت از نماز اول وقت پرداختند. 

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، شرح حدیثی از حضرت امام جعفر صادق (ع) توسط مقام معظم رهبری در جلسه درس خارج فقه در تاریخ 21 دی‌ماه 89 (ششم صفر 1432) بیان شد که به شرح زیر است:

«قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع اخْتَبِرُوا إِخْوَانَکُمْ بِخَصْلَتَینِ فَإِنْ کَانَتَا فِیهِمْ وَ إِلَّا فَاعْزُبْ ثُمَّ اعْزُبْ ثُمَّ اعْزُبْ مُحَافَظَةٍ عَلَى الصَّلَوَاتِ فِی مَوَاقِیتِهَا وَ الْبِرِّ بِالْإِخْوَانِ فِی الْعُسْرِ وَ الْیسْر»
(شافی، صفحه‌ 652)

ادامه مطلب ...

میلاد امام موسی کاظم(ع)

7 صفر، خجسته زاد روز هفتمین پیشوای مشعل فروز هدایت،  
حضرت امام موسی کاظم (ع) مبارک باد. 
 دل را به دسته گل های انتظار آذین می بندیم و چشم در راه مولود فضیلت ها و سرمشق عارفان و سالکان، امام موسی کاظم (ع) می نشینیم و ندا سر می دهیم: سلام ما بر تو ای که سجاده شب، غمناک از مناجات شب و نیمه شبت و میله های سرد و زندان شرمنده از این همه استقامت تو. ای سرمشق مقاومت و صبوری! ای اسطوره پرشکوه و هارون شکن!
میلاد امام موسی کاظم (ع) مبارک باد 
ایشان امام هفتم از ائمه اثنی عشر (ع) و نهمین معصوم از چهارده معصوم (ع) در ابواء (محلی میان مکه و مدینه) به روز یکشنبه هفتم صفر سال 128 یا 129 ق بدنیا آمدند.
ادامه مطلب ...

'راز' تنها پروانه خوش‌نقش رسانه ایران

'راز' تنها پروانه خوش‌نقش رسانه ایران
تصویر بزرگ
شاید یکی از مهمترین ویژگی‌های این برنامه،‌ نوع نگاه "نادر طالب‌زاده" مجری برنامه و همکارانش به موضوعات از هر سه جنبه اسلامی – انقلابی و ملی باشد.
کسانی که احتمالاً گذرشان به تلویزیون ایران -معروف به سیما یا رسانه ملی*- ‌افتاده باشد شاید ‌برنامه "راز" را از شبکه 4 دیده باشند. این برنامه از معدود برنامه هایی در تاریخ تلویزیون وطنی است که در انتخاب سوژه ها و نحوه پرداختن به آنها فعلاً دچار تکرار و ابتذال نشده است.  

ادامه مطلب ...

ویژگی‌های دوست واقعی

 ویژگی‌های دوست واقعی  

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در جلسه درس خارج فقه معظم له در بیستم دی‌ماه 89 به شرح حدیثی از حضرت امام جعفرصادق (ع) پرداختتند.
 متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در این جلسه به شرح ذیل است:
مطلب ارسالی از برادر محمد امین دشت بزرگی

ادامه مطلب ...

آیت الله خامنه‌ای، دنیا و آخرت ماست.

            آیت الله خامنه‌ای، دنیا و آخرت ماست 
حجت الاسلام سیدحسن نصرالله، رهبر مقاومت اسلامی لبنان 
  اگر آخرت را بخواهیم، آخرت ما با ولی امر و نائب حضرت حجت(عج) است و همچنین اگر عزت و شرف و کرامت دنیا را نیز بخواهیم، به آن نمی‌رسیم مگر با ولی امر. حتی برای این جنبش مقاومت بزرگ که بدان توجه شده است و در جهان عرب یک پدیده استثنایی است و ما به‌واسطه آن سرمان را بالا گرفته‌ایم و به آن افتخار می‌کنیم، اگر شخصی به‌نام روح الله الموسوی الخمینی نبود، اثری از آن در لبنان نمی‌بود و بعد از آن نیز اگر شخصی به نام سیدعلی حسینی خامنه‌ای نبود، استمرار نمی‌یافت 
مطلب ارسالی از برادر دشت بزرگی  
ادامه مطلب ...

بسیجی واقعی همت بود و باکری

ازبسیجیان واقعی شهیدهمت بود و باکری  

فهم تکلیف 

چندی پیش که دنبال سخنرانی‌های صوتی امام بودیم و به این و آن می‌سپردیم که اگر یافتید به ما خبر بدهید، برایم جالب بود. بعد از این همه سال، آخر سر از خانه یکی ـ دو شهید، چندین نوار سخنرانی امام را که از رادیو پخش شده و آن شهیدان عزیز ضبط کرده بودند، یافتیم! همه ما خوانده‌ایم و می‌دانیم که وصیت‌نامة اکثریت قریب به اتفاق شهدا حاوی پیام «پشتیبانی از ولی‌فقیه» است،  

مطلب ارسالی از برادر کاظم دشت بزرگی

ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم در سالروز قیام 19دی ۱۳۸۹

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم در سالروز قیام 19 دی 

 

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌ 
خیلى خوشامدید برادران و خواهران عزیز؛ و تشکر میکنیم از یکایک شما که این راه را طى کردید و این حسینیه را به حضور گرم و صمیمىِ خودتان و نشانه‌هاى اخلاص و محبتى که همیشه در برادران و خواهران قمى مشاهده کرده‌ایم، انباشتید.
خدا را شکر میکنم و خوشحالم از اینکه این دیدار با فاصله‌ى کمى از سفر قم اتفاق مى‌افتد که مردم عزیز قم، جوانهاى قم، مرد و زن قم، در آن سفر، نشانه‌هاى پایبندى و وفادارى به اسلام را، به دین را، به نظام اسلامى را و نشانه‌هاى بصیرت را آنچنان بروز دادند که حتّى دشمنان ملت ایران هم نتوانستند در مقابل آن ساکت بمانند و به آن اعتراف کردند
.
ادامه مطلب ...

ملاک‏هاى دوست خوب

ملاک‏هاى دوست خوب
در آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (علیهم السلام) ملاک هایى براى دوست خوب بیان گشته که به طوراختصار ذکر مى نماییم و شما مى توانید راجع به هر ملاک مفصلا مطالعه وفکر نمایید: 1- کسى که به یاد خدا باشد و هدفش جز رسیدن به او نیست،(1)
2- عاقل باشد حضرت على (علیه السلام) فرمودند: بیشتر این دوستى و خوبى ها در همراهى و دوستى با صاحبان عقل و درایت است،(2)
مولوى داستان دوستى مردى با خرس را که مصداق بى خردان است به شکل زیبایى بیان مى نماید،(3)

مطلب ارسالی از برادر محرابی 

ادامه مطلب ...

از چه چیز او خوشت آمد که با او دوست شدی؟!

از چه چیز او خوشت آمد که با او دوست شدی؟!  
مباحث حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی در مورد انتخاب دوست
چکیده:
آیا کافی است که من با کسی رفیق شوم که اهل دوز و کلک نیست، دنبال مال و مقام من هم نیامده و خیالم از او راحت است؟ آیا اینها کافی است که من با او دوست شوم یا نه؟ جواب این است که در یک بُعد بله و در یک بُعد نه. مهم آن بُعد نفیی است. در نشئة دنیا چنین آدمی برای رفاقت خوب است. روایت‌هایی هم داریم که خوبی این دوستی را در دنیا تأیید می‌کند. البته صحّت و درستی صد درصدی این حرف‏ هم محل حرف است که چنین آدمی در دنیا کاملاً مورد اعتماد است. ....بقیه مطلب را درادامه ببینید .
 متن ارسالی از آقای دشت بزرگ
ادامه مطلب ...

23 نکته از بیانات رهبر انقلاب در 19دی 88

23 نکته از بیانات رهبر انقلاب در 19دی 88
تصویر بزرگ
حجت بر همه تمام شده است. مسئولان قوای‌‌‌‌‌ مجریه، ‌مقننه و‌‌‌‌ قضائیه همه می دانند که مردم در صحنه‌‌‌اند و چه می خواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها باید وظایفشان را انجام بدهند؛ هم وظایفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنیت و اینها، هم وظایفشان در زمینه‌‌‌ اداره‌‌‌‌‌‌ کشور.
 حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در 19 دی 88  در دیدار با مردم قم به نکات بسیار مهمی اشاره فرمودند که اهم آنها به این شرح است:
 

ادامه مطلب ...

در هویزه چه گذشت

در هویزه چه گذشت  

 در سی امین سالگرد شهادت حماسه ساز هویزه ،  روایتی بی واسطه و دست اول را از آن چه در هویزه گذشت ، به روایت سردار «کلاه کج» که شاهد مستقیم 16 دی ماه 1359 بوده است مرور می کنیم. 

چند روز قبل از عملیات هویزه٬بچه های اهوازی که در سوسنگرد و تحت مسئولیت من بودند٬ اصرار داشتند که در عملیات حضور یابند . به همین دلیل چندین بار از مسئولین رده بالا تقاضای شرکت در عملیات را نمودم که موافقت نمی شد...

ادامه مطلب ...

دست نوشته شهید علم‌الهدی - نامه به خواهرش

۱۶ دی سالروز شهادت شهید علم الهدی را گرامی میداریم.
تصویر بزرگ
شهید علم الهدی پیشگام دانشجویان پیرو خط امام بود که در هویزه حماسه آفریدند و تا آخرین نفس در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و خون پاک خویش را نثار کردند.
دست نوشته شهید علم الهدی
من در سنگر هستم. دراین خانه محقّر. در این خانه فریاد و سکوت، فریاد عشق و سکوت، در این سرد و گرم، سردى زمستان و گرماى خون، در این خانه ساکن و پرجوش و خروش. سکون در کنار رودخانه و هیجان قلب و شور شهادت، خانه نمناک و شیرین ، کوچکى قبر و عظمت آسمان.

ادامه مطلب ...

شهید حمید رضا ملا حسنی

بازگشت پرستوی گمنام

بازگشت معجزه آسای پیکر شهید در آغوش خانواده اش بهانه ای است بر خواندن وصیتنامه شهید حمید رضا ملا حسنی تا بدنهای ما به لرزه افتد و از خواب بیدار شویم و بفهمیم که تمام بشریت طفیل شهدا یند و شفاعت آنها.

«وصیت نامه شهدا را مطالعه کنید که انسان را می لرزاند و بیدار می کند .» "امام خمینی (ره)"
«در ملکوت اعلی جز شهید کسی زنده نیست و حیات دیگران اگر هم باشد به طفیل شهداست وشفاعت آنها » " شهید آوینی"

 


ادامه مطلب ...

قانون گرایی امام در جنگ از زبان شهید علی صیاد شیرازی

 قانون گرایی امام در جنگ از زبان شهید علی صیاد شیرازی

altبخشى از حساسترین و مهمترین مأموریتهاى من، به پیش از آغاز جنگ تحمیلى، یعنى به درگیرى با ضدانقلاب باز مى‏گردد. بنابراین خاطرات آن راهم نمى‏توان و نباید نادیده گرفت، پایۀ رزم ما، آشنایى با اصول جنگیدن درراه خدا و درک رموز پیروزى، آن هم تحت فرماندهى حضرت امام (ره) نیزبه آن زمان مربوط مى‏شود یعنى هنگام شکل‏گیرى ارتباط معنوى بین ما، به عنوان رزمنده و ایشان به عنوان فرمانده.  با این مقدمه برمى‏گردم به صحنه کردستان. چندى پس از پیروزى انقلاب،زمانى که تمام شهرهاى کردستان از سنندج گرفته تا مریوان، دیوان دره، سقز،سردشت، بانه، بوکان، مهاباد و تقریباً پیرانشهر و قسمتى از نقده در دست ضدانقلاب بود، آشوب سراسر منطقه را فرا گرفته و ضد انقلاب هم کنترل شهرهارا در دست داشت.  

همه محورها و در نتیجه پادگانهاى ارتش در شهرهاى فوق در محاصرۀ ضد انقلاب بود. حتى یکى از پادگانها ـ پادگان مریوان ـ هم تحت فشار شدید سقوط کرده بود. ... 

ادامه مطلب ...

سلام بر شهدا

                       سلام بر شهدا 

 سلام بر کسانی که با جان خود با خدا معامله کردند. و چه معامله ارزشمندی.سلام و صلوات خداوند بر آنان باد.دوستان عزیز ایمان و اعتقاد قلبی دارم که شهدا به جهت اعتماد به الطاف الهی و اطمینان از نیت و عمل خود آگاهانه شهادت را برگزیدن چرا  که خداوند شهادت را نیز با همه برکات و ثمراتش بر کسی تحمیل نمی کند... 

ادامه مطلب ...

زمینه‏ هاى رویداد عاشورا

                                                                      زمینه‏ هاى رویداد عاشورا 

به دنبال رحلت پیامبر اسلام، و تشکیل سقیفه، و کنار زده شدن اهل بیت‏علیهم السلام از صحنه حکومت، روز به روز بدعت‏ها و انحراف‏ها افزون‏تر شد و در زمان خلافت یزید، به اوج خود رسید. ریشه‏هاى فرهنگى و اجتماعى قیام عاشورا را باید در این انحراف‏ها جستجو کرد.

در حوزه دین‏پژوهى، یکى از موضوعات بایسته تحقیق و پژوهش، بررسى و شناخت اسباب و عوامل مؤثّر در وقوع حادثه عاشورا است.

ادامه مطلب ...

اهداف و زمینه های قیام عاشورا در کلام

 اهداف و زمینه های قیام عاشورا در کلام امام حسین (ع)

قیام امام حسین(ع) دارای ابعاد مختلفی است که در این میان زمینه ها و دلایل شکل گیری این نهضت عظیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.تبیین علت های قیام عاشورا همواره الهام بخش مسلمانان و به ویژه شیعیان در اعصار متمادی بوده است.

برای بررسی دلایل قیام حضرت سیدالشهدا(ع) بایستی ویژگی های دوره امامت آن حضرت مورد توجه قرار گیرد،آنچه مسلم است دوران امامت حسین بن علی(ع) را می توان به دو بخش دوره حاکمیت معاویه و حکومت یزید تقسیم کرد 

 

ادامه مطلب ...

امامت‌محوری

غربی‌ها با سه کلیدواژه‌ی آزادی، دموکراسی،  و حقوق بشر  

افکار عمومی را اداره می‌کردند. شرقی‌ها با دو کلیدواژه‌ی مبارزه‌ی پرولتاریا با امپریالیسم و برابری. امام پنج کلیدواژه‌ی قرآنی را در مقابل آن پنج کلیدواژه قرار دادند.
اصل «امامت‌محوری» مهم‌ترین کلیدواژه بود. سیستم امت-امامت حرف جهانشمول اسلامی بود که در عرصه‌ی سیاست احیا شد.

متن ارسال از برادر کاظم دشت بزرگی

ادامه مطلب ...

نقطه پایان نفاق در عاشورای88

نقطه پایان نفاق در عاشورای88  

با نزدیک شدن به ظهر و انتشار خبر هتک حرمت روز عاشورا در هیأت‌های مذهبی و مساجد، عزاداران حسینی به خیابان‌های مرکزی تهران گسیل شدند. شمار قابل توجهی از مردم نیز در تقاطع انقلاب- فلسطین تجمع کردند. این افراد با سردادن شعارهای انقلابی از جمله «لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است» و سینه‌زنی، اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران را محکوم کردند. سعید حدادیان در جمع این افراد اقدام به مرثیه‌سرایی کرد.

ادامه مطلب ...

یادداشت هایی از حسین قدیانی در مورد حماسه 9 دی 1388

 یادداشت هایی از حسین قدیانی در مورد حماسه 9 دی 1388

ما یک ملت مالک‌اشتریم، فرزندان عباس. ما اختیار نفس‌مان زودتر از جناب مختار دست‌مان است. ما قبل از آنکه 200 کلاهک هسته‌ای اسرائیل و 2500 ماهواره جاسوسی آمریکا بخواهند غلطی کنند، قبل از آنکه شیاطین کفر و نفاق و فتنه بخواهند غلطی کنند، مختار نفس خود شدیم. ما از «این عمار» توبه کردیم و مختار از «راس‌الحسین» و «کف‌العباس».

ادامه مطلب ...

مصاحبه خواندنی با عمار زمان به مناسبت نه دی

مصاحبه خواندنی با عمار زمان حضرت آیت الله مصباح به مناسبت  نه دی   

    جهل سران فتنه باورکردنی نیست

تصویر بزرگ
حقیقت این است پدیده های اجتماعی را با یک عامل نمی شود تحلیل کرد. خب یک نگرانی هایی در طول این چند ماه و حتی قبل از آن از دوره اصلاحات در قشرهای مختلفی وجود داشت. اینها انباشته شده بود اما جرقه ای که آن را منفجر کند زده نشده بود. داستان عاشورا یک کبریت بود که به این انبار باروت زده شد، باروت ها جمع شد، اینها بی اثر نبود.

ادامه مطلب ...

بازخوانی بیانات رهبر فرزانه انقلاب درباره حماسه ۹ دی

 بازخوانی بیانات رهبر فرزانه انقلاب درباره حماسه ۹ دی  

تأکید رهبر فرزانه انقلاب بر ماندگاری حرکت حماسی امت در راهپیمایپی 9 دی، نشان از اهمیت فوق‌العاده این حضور آگاهانه در تاریخ انقلاب اسلامی دارد.در آستانه اولین سالروز راهپیمایی حماسی 9 دی 88 مروری داریم بر سخنان رهبر حکیم انقلاب درباه این حرکت خودجوش مردمی.  

 

 رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مردم قم در سالگرد قیام 19 دى ، ده روز بعد از راهپیمایی تاریخی نه دی با بیان اینکه روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمیکشد و آن را مشخص میکند، متمایز میکند، متفاوت میکند و مثل یک پرچمى نگه میدارد تا راهنماى دیگران باشد،

 

ادامه مطلب ...

سخنرانی مقام معظم رهبری

بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان گیلان‌

23 محرم 1432

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
خیلى خوشامدید برادران و خواهران عزیز؛ قشرهاى مختلف مردم عزیز و خونگرم گیلان. به همه‌ى شما خوشامد عرض میکنم؛ مخصوصاً به خانواده‌هاى محترم شهیدان و رزمندگان و جوانان پاک‌سیرت.
 امروز ما باید هوشیار باشیم، باید بیدار باشیم، باید از همت خود ذره‌اى نکاهیم؛ در همه‌ى میدانها. مسئولین کشور موظفند. قشرهاى آگاه و هوشیار که به مسائل جامعه تسلط دارند، وظیفه‌ى بیشترى دارند. جوانها موظفند. قشرهاى مختلف، همه وظیفه دارند. به لطف الهى تکیه کنید. به هدایت الهى مطمئن باشید و بدانید که خداى متعال سرنوشت خوبى را براى ملت عزیز ما مقدر فرموده است. ما باید تلاش کنیم و ان‌شاءاللَّه خودمان را به آن سرنوشت برسانیم. 
ادامه مطلب ...

بصیرت و امام شناسی حضرت ابوالفضل (ع)

معنای بصیرت در دین و اهمیت فقیه شدن و اهمیت ولی و امام شناسی :

5 تعریف از حضرت ابوالفضل العباس از زبان امام صادق نقل شده که اول نافذ البصیرة ( بصیرت عمیق و دقیق ) وبعد هم همراهی با امام که از معرفت و امام شناسی حضرت بوده. کلمه بصر نوری است که بر روی پرده چشم قرار می گیرد مثل اینکه می گوییم نور چشم زیاد شود  . عین وسیله دیدن است و بصر خود دیدن است دو مقوله جدا از هم هستند . اما خداوند در قلب انسان دو چشم دیگر قرار داده که اگر باز شوند انسان صاحب بصیرت می شود



ادامه مطلب ...

یگانه بانوی شهید کربلا

«ام وهب بنت عبد» یگانه بانوی شهید کربلا  عصر عاشورا

در واقعه کربلا، جدای از رشادت‌های مردان، زنانی نیز در کنار سرور خود، سیدالشهداء(ع) پا به میدان جنگ گذاشتند که در این میان ام وهب ‌بنت‌عبد، شیر زنی بود که در کنار همسرش، وهب‌ بن‌عبدالله کلبی، در کربلا به شهادت رسید.

در واقع کربلا سه تن از بانوان رشید، کاروان اباعبدالله الحسین(ع) به مبارزه با یزیدیان پرداختند. بحریه بنت مسعود خزرجى، همسر جناده و مـادر وهب‌بن‌عبدالله کلبى به میدان جنگ رفتند که با فرمان امام حسین(ع) از میدان جنگ خارج شدند، اما ام وهب بنت عبد در میدان مبارزه به شهادت رسید.

ادامه مطلب ...

تصاویر محرم ۸۹ (۴)

  

شب عاشورا ساعت (۳ شب)و  تهیه غذا جهت عزاداران روز عاشورا

ادامه مطلب ...

وصیت نامه بسیجی شهید مقداد جوانمردزاده

بسم رب الشهدا و الصدقین 

وصیت نامه شهید مقداد جوانمردزاده   

      

اگر کاری کرده ام با خجالت و شرمندگی طلب عفو را از شما دارم و از شما می خواهم که اگرکسی حقی بر گردن من دارد من را بخشید .  

پدر ومادر عزیزم همه ما امانتهای خداوند هستیم و شما امانت خود را خوب تحویل داده اید و خشنود باشید که قربانی خود را برای اسلام انشاءالله داده اید.   ادامه مطلب ...

وصیت نامه بسیجی شهید عزیز دشت بزرگ

  وصیت نامه شهید بزرگوار عزیز دشت بزرگ     

عروسی می کنم یک روز با زیباترین ایمان  

و می کارم درون باغ روحم بوته قرآن 

بر روی نعش دل با هر رگ خود تار خواهم زد. 

دلم را دار خواهم زد،دلم را دار خواهم زد .  

 

 

ادامه مطلب ...

وصیت نامه شهید بیژن کلانتر هرمزی

وصیت نامه شهید بیژن کلانتر هرمزی                              

 بسم الله القاسم الجبارین

انا لاالله و انا الیه راجعون  

هرنفسی شربت مرگ را خواهد چشید و محققا روز قیامت  همه شما به مزد اعمال خود  کاملا  خواهید  رسید پس  هر کس  خود را از آتش جهنم دور داشت  وبه بهشت ابدی در آمد چنین کسی پیروزی و سعادت ابد یافت(وبدانید ) که زندگی دنیا  متاعی فریبنده نخواهد بود. محققاً شما را به مال آزمایش خواهند کرد ...   سوره آل عمران آیه 185 

ادامه مطلب ...

وصیت نامه بسیجی شهید غلامعلی دهقان

وصیت نامه

بسیجی شهید غلامعلی دهقان 

و اینک در کربلای دیگر ، در زمانی دیگر ، با امام خود همچون حسین(ع) می ایستیم دین خود را به اسلام ادا می کنیم و از ایمانمان و دینمان دفاع می کنیم . 

فرصت را از دست ندهید نماز را به وقت بخوانید زیرا نماز به وقت است که انسان را به سعادت می رساند . مواظب دهانهایتان باشید . غیبت افراد را به خاطر سرگرمی نکنید . بعد از نمازهایتان دعا به جان امام را فراموش نکنید.

ادامه مطلب ...

سالگرد شهادت شهدای عملیات کربلای

سالگرد شهادت شهدای عملیات کربلای 4 را گرامی میداریم  

      

 

جهت شادی روح شهداء صلوات

گفتگو با سعید ثعلبی،جانبازشیمیایی و چهره آشنای تصاویر دفاع مقدس

تصویر بزرگگفتگو با سعید ثعلبی 

جانبازشیمیایی و چهره آشنای تصاویر دفاع مقدس  

او صاحب همان عکس معروف دفاع مقدس است. رزمنده‌ای که ایستاده و تفنگ به دست گرفته و پیشبند «یا مهدی ادرکنی(عج)» بر پیشانی‌اش بسته است. 

 

ادامه مطلب ...

یلدا امشب پای قصه طولانی‌ترین غصه روزگار می‌نشیند

یلدا امشب پای قصه طولانی‌ترین غصه روزگار می‌نشیند تصویر بزرگ

 امشب بلندترین شب سال، شب هفتم شهادت امام شهداست. امشب طولانی‌ترین شب سال، حامل طولانی‌ترین غم تاریخ است.  

شاید طولانی‌ترین شب یا شب‌هایی که بر اهل حسین علیه‌السلام به سختی صبح شد، شب‌ یا شب‌هایی بود که خانواده ایشان در خرابه شام از سر گذراند و قبل از ترک آن به سوی مدینه، «هفت» روز برای شهدای کربلا عزاداری کردند.  

ادامه مطلب ...