مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

حکمت پنهانی بودن شب قدر

 

حکمت پنهانی بودن شب قدر 

در این که شب قدر، بیش از یک شب در سال نیست و در این که آن شب در ماه مبارک رمضان واقع شده است ، نزد ما خلافى نیست، اما در تعیین یکى از شب هاى ماه رمضان ، به عنوان شب قدر، بین علما و دانشمندان ، اختلاف وجود دارد. و همان طور که ((صلوة وسطى )) در بین نمازهاى پنج گانه و ((اسم اعظم )) در میان اسماى الهى و ((ساعت استجابت دعا)) در ساعت هاى روز جمعه و ((ولى خدا)) در بین بندگان و ((رضاى خدا)) در طاعات و ((سخط خود را)) در سیئات گذاشته است(1) و وقت قیام ساعت و هنگام قیام امام زمان (عج ) و وقت مرگ را نیز مشخص نفرموده است - تا اهل معصیت آنها را وسیله نیل به مقاصد خود قرار ندهند - و در مقابل ، مومنان بیشتر مراقب اعمال و رفتار خود باشند و کلیه نمازهاى روزانه را با توجه و دقت کامل انجام دهند و کلیه اسماى الهى را نیز مواظبت کنند و به همه بندگان احترام نمایند و روز جمعه به دعا بیشتر همت گمارند، زیرا:

ادامه مطلب ...

اعمال شب های قدر

اعمال شب های قدر

۱- غسل شب قدر 

اعمال شب های قدر

غسل در شبهای ۱۹و۲۱و۲۳ در همان اول شب، مقارن طلوع آفتاب سفارش شده وهدف ازآن تطهیرجسمانی برای آمادگی روحی و پاک شدن از تمامی زشتیها وپلیدیهای روحی است وتا جان از آلودگیها پاک نشود روح نیزپاک نخواهد شد. در روایتی از امام صادق(علیه السلام) آمده؛ «انجام دادن چنین غسلی انسان را از گناهان پاک می گرداند، ومانند روزی می شود که از مادر متولد گردیده است».۱

 

2- احیاء (شب زنده داری)

برای انسان مومن، سزاوار نیست تا در شبی که آسمانیان میهمان او شده اند، حجاب غفلت به روی خویش اندازد و خود را از همنشینی با آنها محروم سازد، لذا مستحب است، آن شب (شب قدر) را زنده نگهدارد و تا صبحگاهان شب زنده داری نماید و این خود نوعی مبارزه با خمودگی و سستی و خواب سنگینی است که انسان را از هدف های عالی اش باز می دارد.

 

ادامه مطلب ...

شبهای قدر

تشنه ام این رمضان تشنه تر از هر رمضانی
شب قدر آمده تا قدر دل خویش بدانی
لیله القدر عزیزی است بیا دل بتکانیم
سهم ما چیست از این روز همین خانه تکانی


شبی است که «لیلة البراتش» خوانند:
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
و اندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند
چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی
آن شب قدر که این تازه براتم دادند

 

 

 

شب قدر، شبی که باید به یاد روی محبوب عزیز، آن یار پنهان رخسار، با دردمندی‌های عاشقانه نالید و دیدار او را از خدای طلبید.

تقدیری سراسر خیر، برکت، خرسندی، سلامت، خوشبختی، سعادت دنیا و آخرت، توشه شب قدرتان باد

 

 

 

درد دل یکی از بچه ها مسجد ابوالفضل (ع)

بسم الله الرحمن الرحیم  

گفته ای که دارید می خوانید از زبان یکی از بچه های مسجد ابوالفضل ع است که امسال به علت یک مشکلی که دارد نمی تواند به مشهد الرضا ع برود: 

بسم رب الرضا  آقای حبیبی سلام علیکم  

 می خواهم این مطلب را در وبلاگ ثبت کنید . بدون هیچ مقدمه ای به سراغ حرف دلم می روم . 

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا در زمان بچه گی ام یعنی تا دو یا سه سال قبل می گفتم که اگر بچه ها به مشهد بروند ومن با آنها نباشم برای من خیلی سخت و درد ناک است و در همان موقع بود که مربی ما می گفت که من یک بار نتوانستم به مشهد بروم و به همین دلیل به خدا حافظی بچه نیامدم و از دور آنها را می دیدم حال آن لحظه را درک می کنم که چفدر سخت است ولی بازهم امام رضا را به مادر مهربانش قسم می دهم که مرا بطلبد . یا حضرت زهرا تو را قسم می دهم که واسطه من شوی که  به دست بوسی آقا بروم .یا امام رضا حال که با تو سخن می گویم چشمانم در اشک است و باز می گویم من خادم عمویت عباس ع هستم و تو را به شجاعت عمویت در کربلا قسم می دهم .به لحظه سیلی خوردن مادرت قسم میدهم .دیگر حرفی ندارم ولی یا امام رضا باهمه بدیم هنوز دوستت دارم وبه راءفت تو امیددارم .

به نظر شما این دعا اجابت می شود؟

به نظر شما این دعا اجابت می شود؟ 

 

مولود رمضان

مولود رمضان

ای مولود خجسته رمضان! ای بدر تمام ماه خدا! تو تنهاترین فرزند رمضانی و آسمان، در پیشگاه کرم و بخشش تو، با این همه ابرهای باران زایش، گمشده ای غریب بیش نیست. رسول رحمت، تو را بر شانه های خویش سوار می کرد و بر تو مباهات می نمود. تو ادامه محمد (ص)  و کرانه علی (ع) هستی. تو امام مایی و ما مُرید و دلداده تو. و اینک در بهار شکفتن تو، در فصل خدا، بر خود از رهبری تو می بالیم و بر نامت که زینت همه خوبی ها و نیکی هاست، افتخار می کنیم.

ادامه مطلب ...

ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع)

ولادت باسعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (علیه السلام) مبارک باد .  

 نیمه ماه مبارک بس شرافت دارد امشب

چون خدا بر بندگان خود عنایت دارد امشب

رحمت بی‏منتهای دوست می‏بارد به عالم

بس که خیر و برکت و فیض و سعادت دارد امشب

این شب قدر است یا روز وصال قرب یزدان

بر شب قدر از شرف آری فضیلت دارد امشب

جشن میلاد حسن در عرش اعلا گشته برپا

زین سبب بر لیلة‏الاسرا شباهت دارد امشب

سیّد خیل جوانان بهشت آمد به دنیا

مرحبا بر سایر شبها سیادت دارد امشب

امام رضا (علیه السلام)

دل من گمشده گر پیدا شد بسپارید امانات رضا و اگر از تپش افتاد دلم ببریدش به ملاقات رضا (علیه السلام)



14 ماه رمضان شهادت مختار(ره)

14 ماه رمضان شهادت مختار(ره)


در سال 67 هجری در چنین روزی مختار بن ابی عبیده ثقفی(ره)به شهادت رسیده ،و مزار او کنار حضرت مسلم(ع)در انتهای مسجد کوفه است. مصعب بعد از به شهادت رساندن مختار،دستور داد همسر او را دستگیر کنند.او زنی مؤمنه به نام عمره دختر نعمان بن بشیر انصاری بود .مصعب گفت:برائت بجوی از شوهرت.او گفت:چگونه برائت بجویم از کسی که روزها روزه و شب ها به نماز مشغول بود ،و خون خود را برای خدا و پیامبر(ع)نثار کرد و خونخواهی فرزند پیامبر (ع) نمود ؟ مصعب در حالی که شمیشرش را از غلاف بیرون کشیده بود گفت : پس تو را به شوهرت ملحق میکنم . همسر مختار جواب داد : پس از این مرگ بهشت است و به خدا قسم هیچ چیزی را بر محبتم به علی ابن ابی طالب (علیه السلام) ترجیح نمی دهم . در گرمای هوا در صحرائی بین حیره و کوفه دست و پای او را بستند و بعد گردن او را زدن و سر از بدنش جدا کردند. این زن مومنه اولین زن شهیده ای است که در محبت امیرالمومنین علی (علیه السلام) با شکنجه کشته (شهید) شد. المختار ثقفی رحمه الله علیه . ص 40 مواقف الشیعه ، ج 2 ص 206 / تاریخ یعقوبی : ج 2 ص 264.تاریخ طبری : ج 4 ص 574 . تاریخ دمشق : ج 69 ص 296

به راستی ما مانده ایم یا شهدا؟!

  به راستی ما مانده ایم یا شهدا؟! 

 

پندار ما این است که ما مانده ایم و شهداء رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهداء مانده اند!

شهید بزرگوار ، محمد رضا شفیعی

شهید بزرگوار ، محمد رضا شفیعی 

پس از مجروح شدن به اسارت دشمن در آمده و در آن جا به شهادت رسیده است و او را دفن کرده اند 

 16 سال بعد هنگام تبادل جنازه ی شهدا با اجساد عراقی، جنازه ی «محمدرضا شفیعی» و دیگر شهدای دفن شده را بیرون می آورند تا به گروه تفحص شهدا تحویل دهند. اما جنازه ی محمدرضا سالم است، سالم سالم.

صدام گفته بود این جنازه این طور نباید تحویل ایرانی ها داده شود. او را ۳ماه در آفتاب داغ می گذارند، اما تفاوتی نمی کند. پودر مخصوص تخریب جسد می پاشند، ولی باز هم بی تأثیر است.

مادر شهید می گوید:

ادامه مطلب ...

یا امام رئوف

            یا امام رئوف  

زآستان رضا سرخط امان دارم ٬  

رخ نیاز بر این پاک آستان دارم

اگر چه کم زغبارم، به شوق نکهت گل  همیشه جای، در این طرفه بوستان دارم

ز تیر حادثه مرغی شکسته بال و پرم ٬  

درین چمن به صد امید آشیان دارم

 

رضاجان عمریست که گوشه نشین محبتم

این گوشه را به وسعت دنیا نمیدهم یا امام الرئوف . . .

زندگینامه پاسدار شهید رضا نیک فرجام

 بسم رب الشهدا

زندگینامه پاسدار شهید رضا نیک فرجام   

 

شهدا در تمامی قرون و اعصار بعنوان اسوه و الگو مطح می شوند و انسانها را بسوی خیرها و دوری از بدیها فرا می خوانند. آری سخن از شهید است ؛ سخن از شهیدی عزیزی است که مرد تقوا و فضیلت و اسوه و الگوی صداقت و طهارت است . بی باک مردی که خلوصش در برخوردها؛ محبت های بی دریغش نسبت به پاکان و پایداری و استواریش در حق ؛ در مدت کوتاه و پر بار حیاتش آشکار بوده است سخن از شهید شاهدی است که جسدش را مدتی فرشتگان حراست کردند . ای شهید عزیز چه نیکو ندای هل من ناصر ینصرنی امام عزیزمان را پاسخگو شدی و آنچنان غریبانه شهید گشتی که نه قلم را یارینوشتن و نه زبان را یاری بیان است . مضلومانه جنگیدی و غریبانه شهید شدی . می خواهیم از شهیدی سخن بگوییم و یاد بزرگی را گرامی بداریم که لحظه لحظه حیاتش عشق بود .... 

  

ادامه مطلب ...

سالگرد شهادت شهید رضا نیک فرجام

 بسم رب الشهدا و الصدقین 
 ۲۲ مردادماه سالگرد شهادت شهید بزرگوار رضا نیک فرجام را با ذکر صلوات گرامی میداریم. 
 

 شهید رضا نیک فرجام 

  

نام پدر : حسین 

  

سن شهادت : ۱۶ سالگی 

 

تاریخ شهادت : ۲۲/۵/۱۳۶۱  

  

محل شهادت : منطقه کوشک

شهید امام رضا (علیه السلام)

شهید امام رضا (علیه السلام) 

اوایل سال 72 بود و گرماى فکه. در منطقه عملیاتى والفجر مقدماتى، بین کانال اول و دوم، مشغول کار بودیم. چند روزى مى شد که شهید پیدا نکرده بودیم. هر روز صبح زیارت عاشورا مى خواندیم و کار را شروع مى کردیم. گره و مشکل کار را در خود مى جستیم. مطمئن بودیم در توسلهایمان اشکالى وجود دارد.

ادامه مطلب ...

5 عامل مهم تضعیف ارزش روزه

تفکر

مهمترین عواملی که باعث کاهش ارزش روزه می شوندعبارت اند از :  

۱- افکار ناپسند  

روزه ظاهرى همان خوددارى ارادى و مطیعانه از خوردن اغذیه است ، ولى روزه نفس ، عبارت است از: خوددارى حواس پنجگانه از افعال ناستوده و خوددارى دل از نیت هاى پلید.

قلب انسان روزه دار باید همسو با خود صائم باشد؛ آدم روزه دار از بسیارى از کارها خوددارى مى کند؛ قلب او هم باید به خاطر حفظ حریم روزه از افکار آلوده و عصیان آمیز پرهیز و اجتناب نماید و هر گونه افکار ناپسند را از سر خود بیرون کند. امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) فرمود: روزه قلب از اندیشه روى آوردن به گناه از روزه شکم از خوردن غذا برتر است . (1)

همچنین آن حضرت (علیه‌السلام) فرمود: روزه قلب بهتر از روزه زبان و روزه زبان بهتر از روزه شکم است .(2)

ادامه مطلب ...

به این درگاه خوش آمدید

به این درگاه خوش آمدید. 

ماه مبارک رمضان، ماه پالایش و پیرایش انسانها از راه رسید و و روح و جانمان را به رایحه ی دل انگیز خود عطر آگین نمود.

ماه رمضان

خدایا! نمی دانم با کدامین زبان از این همه لطف و محبّت تو سپاسگزاری کنم. می دانم که این نعمت بسی بزرگ و وصف ناشدنی است و می دانم که از عهده ی شکر چنین موهبتی بر نخواهم آمد.

همانگونه که اصل نعمت را از صاحب نعمت باید درخواست نمود، توان شکر آن را هم از او باید مسألت کرد.

اگر در ماه مبارک رمضان با آمادگی بیشتر وارد شویم، بهره های فراوان تری را از آن خواهیم برد.

از همین رهگذر نکاتی را متذکر می شوم:

 

ادامه مطلب ...

شناخت ماه خدا

شناخت ماه خدا 

 نخستین کارى که باید در ارتباط با “ماه مبارک” انجام گیرد، بدست آوردن نگاه صحیح نسبت به آن مى باشد، نگاهى برگرفته از آنچه که کتاب خدا و پیشوایان راستین الهى به انسان ارایه کرده اند. بدین ترتیب انسان مومن، در آغاز و پیش از انجام هرگونه رفتار و برخورد با این ماه، در تب و تاب به دست آوردن آگاهى از “چیستى ماه رمضان” و کسب معرفت لازم درباره مقام، موقعیت و جایگاه آن است.

ادامه مطلب ...

تصاویر جشن میلاد حضرت ابوالفضل ( علیه السلام)-

 

تصاویر جشن میلاد حضرت ابوالفضل ( علیه السلام)

ادامه مطلب ...

دیدار مسئولان نظام جمهوری اسلامی با رهبر انقلاب

دیدار مسئولان نظام جمهوری اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه، رئیس مجلس خبرگان،‌ اعضای هیئت وزیران، نمایندگان مجلس، مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، ائمه‌ی جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، در سخنان بسیار مهمی با اشاره به شرایط بسیار فوق‌العاده و بی‌سابقه‌ی منطقه و جهان، به تبیین شرایط و جایگاه فعلی کشور با درنظرگرفتن نقاط قوت و ضعف پرداختند و تاکید کردند «در بررسی شرایط کشور، باید هم نقاط مثبت و هم نقاط منفی در کنار یکدیگر دیده شوند و از منفی‌گرایی یا مثبت‌گرایی مطلق پرهیز شود».
ادامه مطلب ...

منزل تقوی

منزل تقوی
الهی رحمتت را شاملم کن                              

         سراپا عیب ونقصم کاملم کن

کمالِ آدمیت حق شناسیست                          

     به جمع حق شناسان واصلم کن

براه خدمت خلقم بپادار                                    

           برای طاعت خو مقبلم کن

به مفهوم عدالت واقفم ساز                               

                                                                           

                                                                                      مطلب ارسالی از برادر قاسمی

ادامه مطلب ...

آب…

 آب… 

می‌گویند هر وقت آب می‌نوشی 

 

 بگو یا حسین(ع)، 


این روزها که آب می‌بینی و نمی‌نوشی، آرام  

 

بگو یا ابا الفضل… 

 

ماه مبارک رمضان

فرا رسیدن ماه عبودیت و بندگی خداوند را به تمام دوستانم تبریک میگم.از شما میخواهم که حقیر را هم در این ماه عزیز دعا کنید.من با کوله باری از رو سیاهی و گناه ماه شعبان را به پایان بردم .امیدوارم که مولایم مرا در این ماه قبول کنه و به من توفیق بندگی را در لحظه به لحظه این ماه عطا کنه.رفقا تا چشم بهم بزنیم رمضان هم تموم میشه آنوقت ماه میمونیم با یه دل پر از گناه و تیرگی.مولای من...صاحب من...خیلی خطا کردم.خودتم خیلی بهتر از من میدونی.اما چیکار کنم که دنبال یه واسطه برای آشتی کردن بودم"دیدم چه واسطه ای بهتر از ماه رمضان.خدایا باز هم این صدای خسته با دلی شکسته تو را صدا میزند:       

                                            الهی العفو

                                                            الهی العفو

                                                                             الهی العفو...

شهید احمدرضا احدی

این ها آخرین دست نوشته شهید احمدرضا احدی رتبه اول کنکور پزشکی سال 1364 است که تنها ساعتی قبل از شهادت به رشته تحریر در آمده است. احساس کردم چقدر نزدیک به حرف های این روزهای ذهن و دلم است!:

چه کسی می داند فرود یک خمپاره قلب چند نفر را می درد؟
چه کسی می داند جنگ یعنی سوختن، یعنی آتش، یعنی گریز به هر جا ،به هر جا که اینجا نباشد، یعنی اضطراب که کودکم کجاست ؟ جوانم چه می کند؟دخترم چه شد ؟
به راستی ما کجای این سوال ها و جواب ها قرار گرفته ایم ؟
کدام دختر دانشجویی که حتی حوصله ندارد عکس های جنگ را ببیند و اخبار آن را بشنود ، از قصه دختران معصوم سوسنگرد با خبر است ؟

ادامه مطلب ...

امام رضا (ع)

السلام علیک یا ابا الحسن یا علی بن موسی الرضا

دیشب که یک صفر عاشقی دیگه هم سپری شد و مراسم دعای کمیل از مدینه النبی رو پخش می کردن ،بی اختیار اشک می ریختم و دلم میخواست که من هم لیاقت حضور رو داشتم و کنار مزار پیامبر اسلام ،زیر سایه گنبد خضرا و آسمان لطف خدا باشم و دل و روحمو از دنیای دلبستگی جدا کنم و آدم بشم ولی نمیدونم کی نوبت من میرسه تا لااقل بتونم ثبت نام کنم گرچه میدونم زیارت به دل هست اما این دل و عقل شاید یک جا بهم حق بدن اون هم در رسیدن به محبوب ختم میشه...دیگه تازه اشکامو پاک کرده بودم بعد مدتی به گوشیم نگاه کردم دیدم ازخادم امام رضا (ع) پیامک اومده برام با این متن که براتون مینویسم ... 

ادامه مطلب ...

یا صاحب الزمان

فردا جمعه است...باورم این است که میایی...به تنفس صبح سوگند...به نفس های پاک...آری تو می آیی مولای من...

تو همه خوبا سری مفقود الاثری

تقدیم به فرزندانی که پدرشان جاویدالاثر است 


تو همه خوبا سری مفقود الاثری
منم و بی پدری بابا جون
ای پیش پرواز کبوترهای زخمی
بابای مفقود الاثر بابای زخمی
تا یاد دارم برگی از تاریخ بودی
یک قاب چوبی روی دست میخ بودی
بابا توی کتابم هر چه بابا آب می داد
مادر نشانم عکس توی قاب می داد
بابا?...این جا کنار قاب عکست جان سپردم
از بس که از این هفته ها سرکوفت خوردم
تو همه خوبا تو سری مفقودالاثری
منم و بی پدری بابا جون

ادامه مطلب ...

نمادزندگی

نمادزندگی 

پروفسور مقابل کلاس فلسفه خود ایستاد و چند شیء رو روی میز گذاشت. وقتی کلاس شروع شد، بدون هیچ کلمه ای، یک شیشه بسیار بزرگ سس مایونز رو برداشت و شروع به پرکردن آن با چند توپ گلف کرد.

بعد از شاگردان خود پرسید که آیا این ظرف پراست؟

و همه موافقت کردند.
سپس پروفسور ظرفی از سنگریزه برداشت و آنها رو به داخل شیشه ریخت و شیشه رو به آرامی تکان داد. سنگریزه ها در بین مناطق باز بین توپهای گلف قرار گرفتند؛ و سپس دوباره از دانشجویان پرسید که آیا ظرف پر است؟ و بازهمگی موافقت کردند.

ادامه مطلب ...

مشهد - در دل با امام رضا (ع)

مشهد - در دل با امام رضا (ع)  

سلام بر تو ای مظهر همه ی پاکی ها و ای امام خوبی ها و مهربانی ها

نمیدونم از کجا باید شروع کنم ، از موقعی که اومدم مشهد دارم دیووونه میشم ، دونه دونه اشک هام گواه از دل زار و بیقراریه که مثل دونه های تسبیح التماست میکنن ، چون میدونن دل های شکسته رو خریداری !

سلام آقای خوبم ...

سلام ای مهربان ، سلام ارباب باوفا

قلبم از حرفای ناگفته پره  ....

ادامه مطلب ...

اشتباهی

تلفناشتباهی


اشتباهی خونه یه خانم پیری رو گرفتم، اومدم معذرت‌خواهی کنم هی می‌گفت: علی جان تویی، هی می‌گفتم: ببخشید مادر اشتباه گرفتم، باز می‌گفت: رضا جان تویی مادر، می‌گفتم: نه مادر جان اشتباه شده ببخشید، اسم سوم رو که گفت دلم شکست، گفتم: آره مادر جون، زنگ زدم احوالتون رو بپرسم. اونقدر ذوق کرد که چشام خیس شد.

 

نکته: چه مادر و پدرها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که چشم انتظار یه تماس کوچولو از ماها هستن. ازشون دریغ نکنیم.

اخلاق

روزی از دانشمندی ریاضیدان نظرش را درباره زن و مرد پرسیدند...جواب داد

اگر زن یا مرد دارای ( اخلاق) باشند پس مساوی هستند با عدد یک =1
اگر دارای (زیبایی) هم باشند پس یک صفر جلوی عدد یک میگذاریم =10
اگر (پول) هم داشته باشند دوتا صفر جلوی عدد یک میگذاریم =100
اگر دارای (اصل و نصب) هم باشند پس سه تا صفر جلوی عدد یک میگذاریم=1000
                                        
ولی اگر زمانی عدد یک رفت (اخلاق) چیزی به جز صفر باقی نمی ماند و صفر هم به تنهایی هیچ نیست

پس  انسان هیچ ارزشی نخواهد داشت =
=
=
=
=
=

نتیجه : اگر اخلاق نباشد انسان خدای ثروت و اصل و نسب و زیبایی هم باشد هیچ نیست

قصیده رمضان

علیرضا قزوه یکی از شعرای خوش ذوق کشورمان به منابست حلول ماه مبارک رمضان شعری را تحت عنوان "قصیده رمضان" در وبلاگش "عشق علیه السلام" منتشر کرده است. هرچند این شعر دو سال گذشته سروده شده اما خواندن دوباره آن خالی از لطف نیست.
رمضان کشتی نوح است نمانید شما
ترسم آن است که  خود را نرسانید شما
بادبانهای شب قدر چنین می گویند
این زمان جانب خورشید برانید شما
همه رفتند، همه جانب خورشید شدند
هان بیایید اگر سوخته جانید شما
سوی آن گنبد و گلدسته سبز ازلی
چون کبوتر همگی دل بپرانید شما 


 مطلب ارسالی از برادر کاظم دشت بزرگی

ادامه مطلب ...

مهمان حبیب خداست

   هو شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن

گفتی مهمان را عزیز بدارید که مهمان حبیب خداست. اکنون به مهمانی تو آمده ام

 ای عزیز مهمانت را دریاب و سبد احتیاج مرا از لطف و کرمت پرکن. دلنشین تر از مهمانی

 تو چیست که در هر مهمانی صاحب خانه خود مهمان سفره توست. واین یگانه سفره ای

 است که در آن صاحب خانه به راستی صاحب خانه است و دستش در عطا و بخشش

گشوده است.

پس ای مهربان! بر تهی دستی ام راضی مشو که با هزاران امید به مهمانی تو آمده ام

...:  خدایا سپاس که امسال هم توفیق نشستن بر سفره خود را نصیبم نمودی. التماس دعا

ماه مهمانی خدا

ماه مهمانی خدا  

سلام بر ماه شکوه روح و خاکساری تن، ماه دست های نوازش آسمان، ماه گام های به عاشقی رهسپار، ماه چشم های اشک بر پیشگاه خشیت خدا، ماه دهان هاک آه و لب های زمزمه دوست ، ماه آوازهاک زخمک زاری. 

سلام بر ماه همایون پارسایان، ماه روشن دیدار در شب بی کرانه انسان، ماه یقین، ماه کتاب مبین. سلام بر ماه شورِ شوکتِ ایمان و روحِ رحمتِ رحمان. سلام بر ماه خجسته جان، سلام بر رمضان. 

رمضان، ماه میعاد است و گاه یاد. میعاد با رستخیز دوباره جان و گاه حضور در همیشه ای از نور؛ ماه شکیب تن و شادی جان. 

ادامه مطلب ...

دعای رؤیت هلال ماه رمضان

دعای رؤیت هلال ماه رمضان 

کم کم به ماه مبارک رمضان و ماه نزول قرآن نزدیک می‌شویم و بسیاری از افراد خود را آماده استقبال از این ماه کرده اند. در این نوشته دعای پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و امام علی علیه‌السلام را هنگام رؤیت هلال ماه رمضان بیان می‌کنیم . امید است که از این ماه خدا و ماه غفران و آمرزش با دست پر خارج شویم  

در انتظار ضیافت الهی

مؤمنان واقعی و سالکان الی الله و آنان که قدر و منزلت رمضان را می‌شناسند، لحظه به لحظه در انتظار آمدنش هستند و همچون دوستی عزیز که فراقش آن‌ها را آزرده خاطر کرده است مشتاقانه آمدنش را آرزو می‌کنند. یاد شب‌ها و سحرهای آن، مسرورشان می‌کند و دل‌تنگ مناجات‌های شبانه و دعای سحر و دعای ابوحمزه‌اند، زیرا رمضان را بهترین فرصت برای استفاده از فیوضات الهی و رحمت و بخشش خداوندی می‌دانند و بالاترین منفعت را از آن می‌برند

ادامه مطلب ...

روزه ای سه روز آخر ماه شعبان

و ما از خود نگذشتیم ...  خدایا تو از گناهان ما بگذر"

ماه رجب  و شعبان هم از دستمون رفت و نزدیک به ماه خدا ، ماه مبارک رمضان می‌شویم .

خوش به حال آنانی که توانستند از این دو ماه استفاده‌ی لازم را کرده و توشه‌ای برای ماه رمضان بر چینند .یکی از اعمال شریف و بسیار ارزشمندی که برای ماه شعبان ذکر شده ،مخصوص سه روز آخر این ماه می‌باشد .

بله ! درست متوجه شده‌اید .روزه‌ی سه روز آخر ماه شعبان و اتصال آن به ماه شریف رمضان .

این سه روز آخر شعبان می‌تواند فرصت خوبی باشد چه برای آنانی که ار قافله عقب مانده‌اند و در طول دو ماه پیشواز برای ماه رمضان  کاری نکرده اند ، و چه برای آنانی که در طول این دو ماه در تکاپوی جمع آوری توشه برای رمضان بوده‌اند باشد، فرصت و توفیقی مجدد باشد .

ادامه مطلب ...

علاقه‌ی امام(ره) به دعای کمیل و مناجات شعبانیه

علاقه‌ی امام خمینی(ره)  

به دعای کمیل و مناجات شعبانیه

آنچه در پی می‌آید یکی از خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای از امام خمینی (ره) است که پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، آن را به مناسبت ماه شعبان منتشر می‌کند:
یک بار از ایشان (امام خمینی) سؤال کردم که در میان دعاهاى معروف، به کدامیک از آنها بیشتر اُنس یا اعتقاد دارید؟ ایشان بعد از تأملى فرمودند: «دعاى کمیل و مناجات شعبانیه».
ادامه مطلب ...

گریه های تازه...

گریه های تازه... 

امروز رفته بودم گلزار شهدا مزارشهدا صفای عجیبی داشت وشهدایی که بیشترشان جوان بودند.جوانهایی که مادرانشان وقت دامادیشان عزادارشده اند.

 راستی!چندسوال:

اززمان جنگ چندسال گذشته؟چند مادر در این سالها برای جگرگوشه هایشان ناله کرده اند؟میشود چندناله؟چندآه؟وچندقطره اشک؟

جوابش هرچه باشد...ماچندتایش رادرمحضرخدامیتوانیم جواب بدهیم؟

 راستی! امروزسرقبرشهیدی دیدم که مادری داردگریه های تازه می کند. میدانی گریه تازه یعنی چه؟ یعنی بعدازبیست وچندسال انگارهمین دیروز جوانش راازدست داده است

وای برما...

چفیه , پیراهن خاکی بسیجی .....

شهادت پایان نیست، آغاز است، تولدی دیگر است

 

در جهانی فراتر از آنکه عقل زمینی به ساحت قدس آن راه یابد 

 

یاد پیراهن خاکی بسیج بخیر که افتادگی می آموخت و بی پیرایگی تسبیح می کرد . 

 

یاد پیشانی بند بخیر که آفتابی از نورانیت پشت خود پنهان می کرد تا خورشید در برابرش روزی یک بار روی تابیدن بیابد . 

یاد چفیه بخیر که علامت زهد بود و برآورنده بسیاری از نیازها .

 

  ادامه مطلب ...

شعری از امام خامنه ای

دل را زبی خودی سر از خود رمیدن است
جان را هوای از قفس تن پریدن است

از بیم مرگ نیست که سر داده ام فغان
بانگ جرس به شوق به منزل رسیده است

دستم نمی رسد که دل از سینه برکنم
باری علاج شکرگریبان دریدن است

شامم سیه تراست زگیسوی سرکشت
خورشید من برآی که وقت دمیدن است

بوی تو ای خلاصه گلزار زندگی
مرغ نگه در آرزوی پرکشیدن است

بگرفت آب و رنگ ز فیض حضور تو
هر گل در این چمن که سزاوار دیدن است

با اهل درد شرح غم خود نمی کنم
تقدیم غصه ی دل من ناشنیدن است

آن را که لب به دام هوس گشت آشنا
روزی «امین» سزا لب حسرت گزیدن است

یا صاحب الزمان

غم نامه یک دختر جانباز

غم نامه یک دختر جانباز  

ای که یک گوشه چشمت غم عالم ببرد 

حیف باشد که تو باشی و مرا غم ببرد  

دختر شهیدوقتی صدای سرفه های خشک پدر دل دخترک را به درد می آورد، وقتی پدر جانبازش که در جنگ شیمیایی شده را ضعیف و ناتوان و بیکار می بیند، وقتی از صدای گریه های شبانه مادر بیدار می شود وقتی می فهمد پدرش می خواهد کلیه اش را بفروشد وقتی از صدای زنگ طلبکاران در پشت در بدنش می لرزد، وقتی پولی برای بردن پدر به دکتر ندارد، وقتی آبروداری پدر و مادرش را می بیند، وقتی شعرهای پدر را در روزنامه می خواند دلش از این همه غم و غصه به درد می آید.
چاره ای ندارد جز اینکه قلمش را بردارد و با دستان کوچکش بنویسد تا شاید مسئولان فریاد، درد و اندوهش را بخوانند و به یاریش بشتابند.
رهبر خوب و مهربانم حضرت آیت الله خامنه ای سلام
من دختر جانباز شیمیایی هستم پدرم آن وقت ها در جنگ شیمیایی شد و حالا خیلی اذیت می شود او به خاطر اینکه نمی تواند کارهای سخت انجام بدهد

ادامه مطلب ...

گاهی بی بهانه... (خرید جهنم!)

 گاهی بی بهانه... (خرید جهنم!)

در قرون وسطی کشیشان ، بهشت را به مردم می فروختند و مردمان نادان هم با پرداخت پول ، قسمتی از بهشت را از آن خود می کردند.


فرد دانایی که از این نادانی مردم رنج می برد دست به هر عملی زد نتوانست مردم را از انجام این کار احمقانه باز دارد تا اینکه فکری به سرش زد. به کلیسا رفت و به کشیش مسئول فروش بهشت گفت:

- قیمت جهنم چقدره؟

کشیش تعجب کرد و گفت: جهنم؟!

ادامه مطلب ...

دوستان نادان!

دوستان نادان!

یکی ازدوستان میگفت فلانی خیلی متواضعه.

بعدبرای این گفته یه شاهدمثال آوردکه وقتیکه میخواسته چای شیرین بخوره قاشق چاییش روی زمین می افته؛یکی ازحاضرین میخواسته بره قاشق رابشوره که اون آقای متواضع گفته نمیخوادبشوریش.

بعدقاشق روتوی چای میذاره ومیگه گرمای چای میکروبهای قاشق روازبین میبره! حالااون دوست ماازاین قضیه تواضع وفروتنی اون شخص روبرداشت میکرد! اینکه اون شخص متواضع است شکی نیست ولی وای ازمدافعان نادان!

  

دشمن دانا بلندت میکند  

 

 برزمینت میزند نادان دوست

پلاک گمنامی

پلاک گمنامی

سال 1374 در طلاییه کار می‌کردیم. برای مأموریتی به اهواز رفته بودم. عصر بود که برگشتم مقر. شهید غلامی را دیدم. خیلی شاد بود. گفت امروز سه شهید پیدا کردیم که فقط یکی از آنها گمنام است. بچه‌ها خیلی گشتند. چیزی همراهش نبود. گفتم یک بار هم من بگردم.

لباس فرم سپاه به تن داشت. چیزی شبیه دکمة پیراهن در جیبش نظرم را جلب کرد. وقتی خوب دقت کردم، دیدم یک تکه عقیق است که انگار جمله‌ای رویش حک شده است. خاک و گل‌ها را کنار زدم. رویش نوشته بود: «به یاد شهدای گمنام». دیگر نیازی نبود دنبال پلاکش بگردیم. می‌دانستیم این شهید باید گمنام بماند؛ خودش خواسته بود.

آقا امام زمان کی می یاد؟

آقا امام زمان کی می یاد؟

 

در یکی از ملاقاتهایی که حضرت امام (ره) با خانواده ی شهدا داشتند ، فرزند شهیدی 3-4 ساله را برای تبریک خدمت حضرت امام آوردند کودک در آغوش ایشان با حالتی معصومانه پرسید: " آقا امام زمان کی می آید؟" حضرت امام که از پرسش کودک تعجب کرده بود ، علت این سوال را از همراهان کودک جویا شد. دایی کودک گفت: بارها شده است که این کودک از مادر خود می پرسد: پدرم کی می آید؟ و مادرش هم در پاسخ می گوید: آن روزی که امام زمان (عج) بیاید پدر هم همراه امام زمان(عج) خواهد آمد. 

 

بازدید فرمانده کل قوا از نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

بازدید فرمانده کل قوا از نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح شنبه وارد بندرعباس شدند و از منطقه یکم و کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.


 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا در ابتدای ورود به قرارگاه مقدم نیروی دریائی ارتش - ناوگان جنوب، در محل یادمان شهدا حاضر شدند و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره رشادت شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.

ادامه مطلب ...