مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

تشیع پیکر پاک دو شهید گمنام در اهواز

تشیع پیکر پاک دو شهید گمنام در اهواز

صبح دیروز در دانشگاه صنعت نفت اهواز پیکر پاک دو شهید گمنام پس از عبور از منطقه کوت عبدالله اهواز در برابر مسجد این دانشگاه با حضور مردم و دانشجویان به خاک سپرده شد. در این مراسم حجه الاسلام امینی امام جمعه مسجد سلیمان پس از ایراد سخنانی در میان اشک و ناله حاضرین بر بالین پیکر پاک این دو شهید تلقین خوانده و سپس به خاک سپرد. 

 تصاویر مراسم را در ادامه مطلب ببینید. 

منبع: نسل سوم گردان کربلا 

shohada22shohada05shohada31

ادامه مطلب ...

مراسم شب وداع با شهدای گمنام در دانشگاه صنعت نفت اهواز

shohada02 

مراسم شب وداع با شهدای گمنام در دانشگاه صنعت نفت اهواز  

شب چهارشنبه گذشته مراسم شب وداع با شهدای گمنام در محل مسجد دانشگاه صنعت نفت اهواز با حضور جمع پرشور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد. در مراسم حجت الاسلام شفیعی و حاج حسین یکتا سخنرانی کرده و در انتهای مراسم سید سجاد امام به نوحه سرایی پرداخت و دانشجویان گرد تابوت شهدا عزاداری کردند 

  

منبع: نسل سوم گردان کربلا

ادامه مطلب ...

سنگ نوشته حرم سه ساله

زائرین قبر من این شـام عـبرتخانـه اسـت
مدفنم آباد و قصر دشـمنم ویـرانه اسـت

دخترى بودم سه سـاله دستــگیر وبی پـدر
مرغ بی بـال و پرى را این قفس کاشانه است
حضرت رقیه

السلام علیک یارقیه بنت الحسین (ع)

دختری ویران نشینم با غم و غصه قرینم تو دلم هزار تا داغه امون از دل غمینم
تو خرابه گریه کردم سر بابامو آوردن اونقدر من ناله کردم که سر و به من سپردن
گفتم ای سر بریده به فدای حنجر تو بابا جون به من بگو کی بریده ز تن سرتو
بابا جون سه ساله ی تو بنگر که قد خمیده بابا دخترت رقیه بین خارا می دویده
بابا جون جسمم کبود و دل من خیلی فسرده است صورتش نیلوفریه دختری که سیلی خورده است
عمه زینبم می دونه دشمنت به هر بهونه می زند ما را با سیلی با غلاف و تازیونه


ادامه مطلب ...

نام واقعی رقیه؛ دختر امام حسین(ع)

 

پرسش: نام واقعی رقیه دختر امام حسین علیه السلام چیست؟ آیا این نام (رقیه) درست است و صحیح می‌باشد؟

پاسخ: نام واقعی رقیه دختر امام حسین(علیه السلام)اصل وجود دختری چهار ساله برای امام حسین علیه السلام در منابع شیعی آمده است در کتاب کامل بهائی نوشته علاء الدین طبری (قرن ششم هجری) قصه دختری چهار ساله که در ماجرای اسارت در خرابه شام در کنار سر بریده پدر به شهادت رسیده، آمده است.[1]
اما در مورد نام او، آیا رقیه بوده یا فاطمه صغری و... اختلاف است.
دو خطاب از امام حسین علیه السلام در کربلا در مصادر شیعی آمده است که یکی از دختران حرم خود را با نام رقیه صدا زده است.

ادامه مطلب ...

امام زمان و حضرت ابوالفضل العباس

امام زمان(عج) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)
همه ما از عنیات و توجه ویژه امام زمان به حضرت ابوالفضل العباس‌ را شنیده ایم و این که در مصیبتی که بر جد و عموی بزرگوارشان حضرت ابوالفضل العباس‌ گریه می کنند و انتظار فرج را میکشند.
مصلح بزرگ، حجت خدا و بقیة الله الاعظم، امام زمان (عج) - قائم آل محمد (ص) در بخشى از سخنان زیباى خود درباره عمویش عباس (ع) چنین می گوید:
«سلام بر ابوالفضل، عباس بن امیرالمؤمنین، هم درد بزرگ برادر که جانش را فداى او ساخت و از دیروز بهره فردایش را برگزید، آنکه فدایى برادر بود و از او حفاظت کرد و براى رساندن آب به او کوشید و دستانش قطع گشت. خداوند قاتلانش، «یزید بن رقاد» و «حیکم بن طفیل طایى» را لعنت کند...»
ادامه مطلب ...

سخنان امام حسین (ع) در روز عاشوراء

سخنان امام حسین (ع) در روز عاشوراء

 

(مرگ و نیستی بر شما باد که در حال سرگردانی از ما کمک خواستید و ما با شتاب به کمک شما آمدیم ولی شما با شمشیری که سوگند خورده بودید در یاری ما بکار برید، به جنگ ما آمدید و آتشی را که میخواستیم با آن دشمن خود و دشمن شما را بسوزانیم، برای سوزاندن ما روشن کردید! شما با دشمنان خود همدست شدید تا دوستانتان را از پای درآورید با اینکه آنها عدل و داد را بین شما رواج ندادند و در یاری آنان نیز امید خیری نیست.

وای بر شما! چرا در حالی که شمشیرها در غلاف بود و دلها مطمئن و رأیها محکم شده بود، دست از یاری ما کشیدید شما در افروختن آتش فتنه مانند ملخها شتاب کردید و دیوانه‏وار خود را مانند پروانه به آتش افکندید. ای مخالفین حق و ای نامسلمانان، ای ترک‏کنندگان قرآن و تحریف کنندگان کلمات، ای جمعیت گناهکار و پیروان وساوس شیطان و ای خاموش کنندگان شریعت و سنت پیغمبر! رحمت خداوند از شما دور باد! آیا این ناپاکان را یاری میکنید و از یاری ما دست بر میدارید!

ادامه مطلب ...

تشییع و تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه صنعت نفت

تشییع و تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه صنعت نفت

همزمان با ایام شهادت و حزن و اندوه اهل بیت (ع) در وفات حضرت رقیه (س)، دو شهید گمنام «۱۹ و ۲۰ ساله» که در عملیات «والفجر ۸» به شهادت رسیده بودند، پس از سال‌ها به آغوش وطن بازگشته و در دانشکده نفت اهواز به خاک سپرده می‌شوند.

همزمان با ورود پیکرهای مطهر این شهدای گمنام به دانشکده نفت اهواز نماز شهید به امامت حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده معزز ولی فقیه در استان خوزستان اقامه می‌شود. پیکرهای مطهر این شهدای گمنام ساعت ۸:۳۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۲۹ آذر ماه مصادف با ۵ صفر و سالروز وفات حضرت رقیه (س)، از گلزار شهدای کوت‌عبدالله تا دانشکده نفت اهواز بر شانه‌های شیفتگان ولایت و شهادت تشییع می‌شود.

مراسم وداع با شهدای گمنام ۲۸ آذر ساعت ۱۹:۳۰ با حضور دانشجویان و مردم شهیدپرور در مسجد دانشکده با روایتگری «سردار حاج حسین یکتا»، سخنرانی «حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی»  و مداحی «آقایان سید محسن و سید هاشم امام» برگزار می‌شود و این شهدا در روز چهارشنبه در مقابل مسجد دانشکده نفت اهواز به خاک سپرده می‌شوند

حقیقت دستمال اشک

حقیقت دستمال اشک 

امام سجاد (علیه السّلام) و دستمال اشک

وقتی محمّد حنفیّه برای استقبال کاروان برگشته از شام، از مدینه خارج شد، صیحه ای بلند کشید و بی هوش شد و از اسب روی زمین افتاد. غلامش به سرعت خود را به امام زین العابدین (علیه السّلام) رسانید و ماجرا را به آن حضرت خبر داد.

امام سجّاد (علیه السّلام) در حالی که در دستش پارچه ی سیاهی بود و با آن اشک خود را برطرف می نمود از خیمه برون آمد… و هنگامی که وقایع کربلا را برای عمویشان محمّد حنفیه نقل می فرمود اشک می ریخت و با همان دستمال سیاه، اشک خود را پاک می نمود.[۱]

ادامه مطلب ...

داستان عجیب درباره حضرت رقیه سلام الله علیها

داستان عجیب درباره حضرت رقیه سلام الله علیها 

از آنجایی که امسال شبهه ای پیرامون وجود حضرت رقیه (سلام الله علیها) از طریق صدا و سیما مطرح شد این داستان را از کتاب «منتخب التواریخ» نقل می کنم:

در کتاب «منتخب التواریخ»، ص۳۸۸ چاپ اوّل آمده است: یکی از قبوری که در شام واقع است، قبر حضرت رقیه بنت الحسین است. پس از آن داستان جالبی را نقل می‏کند. می ‏گوید:  

شیخ محمدعلی شامی به من گفت: پدربزرگ مادری من سیّد ابراهیم دمشقی سه دختر داشت. دختر بزرگ، شبی در خواب حضرت رقیه (سلام الله علیها) را می‏بیند. حضرت رقیه با او می ‏گوید:

ادامه مطلب ...

اعمال و مناسبت‌های ماه صفر

اعمال و مناسبت‌های ماه صفر  

دلیل نامگذاری ماه صفر این است که در دوران جاهلیت، با فرا رسیدن این ماه به جنگ روی آورده و خانه‌ها خالی می‌ماند؛ از این رو به آن صفر گفته‌اند. ...

درباره ماه صفرحوادث تاریخی فراوانی در ماه صفر رخ داده است که به برخی از آنها اشاره می‌شود:  

گروه دین و اندیشه پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری - ماه صفر دومین ماه قمری پس از محرم است. در دوران جاهلیت آن را ناجز می‌نامیدند. صفر از ریشه «صفر» به معنی تهی و خالی است.
دلیل نامگذاری آن این است که چون این ماه پس از ماه محرم است و مردم دوران جاهلیت در ماه محرم - به دلیل اینکه از ماههای حرام بود- از جنگ دست می‌کشیدند، با فرا رسیدن ماه صفر به جنگ روی می‌آوردند و خانه‌ها خالی می‌ماند؛ از این رو به آن صفر گفته‌اند. 

ادامه مطلب ...

دلتنگم ...

دلتنگم ...

       دلتنگم...

               کی میبریم حرم....؟؟؟؟؟

محرم

وقتی هوای شهر نفس گیر میشود

باروضه حسین نفس تازه می کنیم

 

منتظران مهدی(عج) به هوش باشند که حسین(ع) را منتظرانش کشتند.


نامه‌ای به گل نرگس

نامه‌ای به گل نرگس

امام زمانچند صباحی بود که می‌خواستم برایت نامه‌ای بنویسم، اما نمی‌شد و حالا دست به قلم برده‌ام تا حرف‌هایم را به تو بگویم ای مونس شب‌های تارم، ای مولای من!

با خود گفته بودم نامه‌ام را کنار مزار مادرت خواهم گذاشت تا زودتر از همه نامه مرا بخوانی اما به یاد آوردم هرگز جایی برای نامه‌ام پیدا نخواهم کرد، امروز تصمیم دارم با قلم صبر برکاغذ اعتقاد حرف‌هایم را بنگارم و آن را درون پاکت خواهش بگذارم، بر رویش تمبر ایمان بزنم و آن را درون صندوق اخلاص بیندازم تا پستچی انتظار آن را به دست تو برساند.

ای خورشید آفرینش! سال‌هاست که سرود آمدنت را در ترنم باران و فریاد آبشاران و نمای چشمه‌ساران می‌شنویم و به امید دیدنت یأس را بر کوه‌ها سر می‌بریم. سالهاست که از شهر ویران افکار‌مان بر قله‌های رهایی گام می‌نهیم تا لحظه‌ای نسیم بهاریت را احساس کنیم.

ادامه مطلب ...

ماجرای عطر سیب حرم امام حسین(ع) چیست؟

ماجرای عطر سیب حرم امام حسین(ع) چیست؟ 
«بوی سیب و حرم حبیب و حسین غریب و کرب و بلا». این نوحه مشهور و محبوب را در سالهای اخیر بارها شنیده ایم. اما بوی سیب چه ارتباطی با حرم امام حسین(ع) دارد؟ آیا درست است که می گویند از قتلگاه و ضریح مطهر امام حسین(ع) می شود عطر سیب استشمام کرد؟

نگاهی به منابع روایی و کتابهای معتبر شیعی، راز بوی سیب را این طور می گشاید:


در کتاب شریف «بحارالانوار» جلد 43 ، صفحه 289 ماجرای عطر سیب به نقل از «حسن بصری» و «ام سلمه» این طور آمده است
ادامه مطلب ...

السلام علی شیب الخضیب

السلام علی شیب الخضیب 

 

کاش بودیم آنزمان کاری کنیم        از تو و طفلان تو یاری کنیم 

کاش ما هم کربلایی می شدیم     در رکاب تو فدایی می شدیم 


غربت امام عصر علیه السلام

امام زمان

غربت امام عصر علیه السلام 

آقای من!

مولای غریب و تنهای من! مضطر فاطمه علیها السلام!

اسیر آل محمد علیهم السلام! پدر مهربان اهل عالم!

می خواهم غربتت را حکایت کنم؛ غربتی که دوازده قرن است ریشه دوانیده، غربتی که اشک آسمان و زمین را جاری ساخته؛ غربتی که حتی برای برخی محبانت غریب و ناشناخته است؛ غربتی که اجداد طاهرینت پیش از تولد تو بر آن گریسته اند .

متحیرم کدامین مصرع ازاین مثنوی "هفتاد من کاغذ"را بازخوانی کنم؟

کدام سطر، کدام صفحه و کدام فصل از مجلدات این کتاب قطور را باز نویسم؟

من از تصویر این غربت وغم ناتوان ام.

از کجا آغازکنم؟ از خود بگویم یا ازدیگران؟ از نسل های گذشته بگویم یا از نسل امروز؟ ازدوستان شکوه کنم یا از دشمنان؟ از عوام گلایه کنم یا از خواص؟

ادامه مطلب ...

شهادت بزرگمرد مناجات

امام سجاد

شهادت بزرگمرد مناجات، سرور سجده کنندگان، امام عابدان و عارفان، بر همه جویندگان راه سبز وصال تسلیت باد!

 

ای جلوه ی آیات خدا  حضرت سجاد                        وی قافله سالار سخن خانه ات آباد

شمشیر دعای تو بریده ست سر شرک                 تا بوده چنان بوده و تا هست چنین باد

 

امام سجاد علیه السلام:

راضى بودن به سخت ترین مقدّرات الهى از عالى ترین مراتب یقین خواهد بود.

(مستدرک الوسائل، 2/413) 

جزئیاتی از ساخت ضریح امام حسین(ع)

جزئیاتی از ساخت ضریح امام حسین(ع)

جرقه اول ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) توسط فردی به نام آقای دانش که از ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود زده شد که وی بواسطه رفت و آمدهایی که به عتبات عالیات داشت و در کارهای عمرانی آنجا فعالیت می‌کرد، پیشنهاد دادند که با توجه به این که ضریح امام حسین(ع) نیازمند تعویض است این کار توسط ایرانی‌ها انجام شود. 
ادامه مطلب ...

تصویری / استقبال باشکوه مردم اهواز از از ضریح مطهر امام حسین (ع)

تصویری / استقبال باشکوه مردم اهواز از از ضریح مطهر امام حسین (ع) (۲)
 ضریح جدید حرم امام حسین (ع) روز جمعه وارد اهواز شد و مورد استقبال گسترده عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) قرار گرفت.

  

ادامه مطلب ...

گزارش تصویری / استقبال باشکوه مردم اهواز از ضریح مطهر امام حسین

گزارش تصویری / استقبال باشکوه مردم اهواز از ضریح مطهر امام حسین (۱) 

ادامه مطلب ...

این اهواز عاشورائی

این اهواز عاشورائیسلام بر حسین و سلام بر اولاد و اصحاب و انصار مظلومش
 

مردم دارند می دوند . اما نه مثل همیشه . زن و مرد و پیر وجوان ، همه و همه می دوند . قدهای خمیده پیرزنان و پیرمردان بغض در گلویم ایجاد می کند . اشتیاق زاید الوصفی در جمعیت انبوه موج می زند . عشایر غیرتمند عرب با پرچمهای طوایفشان باستقبال آمده اند و چقدر باشکوه و زیباست .

ادامه مطلب ...

عرض ارادت هیاتی های اهواز به آقا اباعبدالله (ع)

عرض ارادت هیاتی های اهواز به آقا اباعبدالله (ع)  

 

مراسم مشترک هیات های اهواز در کنار ضریح امام حسین (ع)  با حضور هیات های محبان فاطمه الزهرا (س) ، کریم اهل بیت (ع) ، مکتب الزهرا و بقیه الله الاعظم (عج) با شور و حرارت برگزار شد.

ادامه مطلب ...

کلیپ مراسم مشترک هیئات

کلیپ مراسم مشترک هیئات

 

سید سجاد امام و محمود خسروی

لینک دانلود

سید سجاد امام

لینک دانلود

مصطفی مروانی

لینک دانلود

بررسی استقبال ضریح حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)

 

بررسی استقبال ضریح حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) 

استقبال با شکوه عشاق حسین از ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین در شهرهای مختلف ایران را میتوان در دو حیطه مورد بحث و گفتگو قرار داد.

اول از حیطه ی مذهب:

بعضی می گویند این ضریح در حال حاضر تنها یک اثر فوق العاده ی هنری ست که تنها به دلیل هنر و ظرافت و ارزش اقتصادی ارزشمند است و چون هنوز بر بالای قبور مطهر شهدای کربلا و سید الشهدا قرار نگرفته و متبرک نشده ارزش معنوی آن چنانی ندارد.

ادامه مطلب ...

کلیپ استقبال از ضریح امام حسین در منطقه زرگان

کلیپ استقبال از ضریح امام حسین (ع) در منطقه زرگان  

دانلود با لینک مستقیم




تصاویر ضریح امام حسین (ع) در اهواز


تصاویر ضریح امام حسین (ع) در اهواز
ضریح امام حسین در اهواز 
صبح امروز ضریح آقا اباعبدالله الحسین بعد از ساعت ها انتظار وارد اهواز شد و در میان حلقه عاشقان حضرتش همچون نگینی به سمت مرکز شهر حرکت کرد. مردم که جلال و زیبایی ضریح آنان را به شور آورده بود هم صدا با هم ندای لبیک یا حسین را در منطقه زرگان طنین انداز کردند. حرکت ضریح به علت ازدحام جمعیت بسیار آهسته است و احتمالا تا بعد از ظهر به مصلای شهر خواهد رسید.
ادامه مطلب ...

در انتظار خورشید

در انتظار خورشید

لحظه شماری مردم اهواز در استقبال از ضریح اباعبدالله (ع) در بامداد روز جمعه


ادامه تصاویر را ادامه مطب...
ادامه مطلب ...

کلیپ شهید دکتر مجید بقایی

 کلیپ شهید دکتر مجید بقایی
http://s2.picofile.com/file/7571056127/shahidclip_tk_14.jpgبرای دانلود تصویر روی عکس کلیک کنید.طراح:شهید کلیپ

فیلمی که برای اولین بار در اینترنت منتشر میشود از سرداری که محسن رضایی با او شناخته شد و باقری گفت بقـایی وصل به شهدا و امام زمان هست کسی روی حرفش نباید حرفی بزند و شهید همت نیروی زیردست شهید بقایی بود قبل از رفتن به تیپ محمد
رسول الله.مراسم تدفین فرمانده قرارگاه کربلا سردارسرلشگر
شهید دکتر مجید بقایی
دانلود با لینک غیر مستقیم


منبع: شهید کلیپ

بزرگ بودن قبر کوچک

کنار قبر آماده ای نشسته و عجیب به فکر فرو رفته بود.
بنده ی خدایی روی شانه اش زد و گفت:
-"حاج احمد! این قبر برای تو خیلی کوچک است. تو با این قد بلند، توی این قبر جا نمی گیری.به فکر یک قبر دیگر باش".
حاج احمد کریمی در جواب گفت:"من به شما قول می دهم که این قبر برای من بزرگ هم باشد".
همیشه می گفت:"شهادت با یک تیر یا ترکش که نفع شهادت نیست، آدم باید مثل امام حسین (علیه السلام) شهید شود تا شرمنده ی آقا نشود.من دوست دارم روز قیامت،اگر قرار شد مرا به امام حسین (علیه السلام) معرفی کنند،قطعات بدنم را روی پارچه ای قرار دهند و بگویند:"این احمد کریمی است".
گذشت تا این که در کربلای پنج گلوله توپ به او اصابت کرد و قطعات بدنش را در کیسه ی کوچکی جمع کردند و در همان قبر دفنش کردند.
احمد به آرزویش رسید و شرمنده ی امام حسین (علیه السلام) نشد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خاطره ای از شهید احمد کریمی/ مسافران آسمانی،ص125-126

احترام به اسم ائمه (ع)

 
 احترام به اسم ائمه (ع)
در یکی از روزهای اعزام نیرو از پادگان امام حسین ـ علیه السلام ـ که هوا هم به شدت بارانی بود دیدم،حاج آقا شهید مغفوری خم شد و پیشانی بندی را از میان گل و لای برداشت. روی پیشانی بند عبارت:یا مهدی ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ نوشته شده بود.
گفتم :"حاج آقا! از این پیشانی بندها زیاد داریم.-خب غافل بودم و نمی دانستم- چنان نگاهی به من کرد که جا خوردم.
گفت:" مغفوری زنده باشد و نام امام زمان ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ زیر پا و میان گل و لای افتاده باشد؟
فوری رفت و پیشانی بند را شست و نزد خود نگه داشت.

فقط بابا می داند...

فقط بابا می داند...

 

می دانم بابا دو بخش است؛ بخشی در صحرا و بخشی بالای نیزه. 

اما این که عمو چند بخش است، فقط بابا می داند...

دستم بگیر دستم بگیر الهی

دستم بگیر دستم بگیر الهی                               دستم بگیر دستم بگیر الهی
هستم به نفس خود اسیر الهی                            اینجا نشستم سر به زیر الهی
از توبه هستم ناگزیر الهی                               بخشودن من گشته دیر الهی
از بس که دیدی توبه ام شکسته                          بنما ترحم بر گدای خسته
از بس که شیطان بر دلم نشسته                         شد بندگی بنده ات گسسته
عذر گدایت را پذیر الهی                                دستم بگیر دستم بگیر الهی
یا رب به حبل الله محکمت شکر                        یا ذاالنعم بر بیش و بر کمت شکر
یا رب به اهل بیت خاتمت شکر                        در حد روزیم نکردمت شکر
یا جابر العظم الکسیر الهی                             دستم بگیر دستم بگیر الهی
من نفس را قربانی ات نکردم                          یک سجده ی طولانی ات نکردم
دانم که خود را فانی ات نکردم                        رعایت مهمانی ات نکردم
عذر  گدایت را پذیر الهی                              دستم بگیر دستم بگیر الهی

به خدا بگو تو گفتی و من هم آمدم

آیت الله بهجت

به خدا بگو تو گفتی و من هم آمدم  
پدرم (آیت الله بهجت ره )می‌گفت شرکت در مراسم امام حسین (ع) همان ابراز عشق و محبتی است که خداوند دستور داده است. این شرکت در مراسم اجر رسالت پیامبر (ص) است. شما به این نیت برو و به خدا بگو تو گفتی و من هم آمدم.

 آیه الله بهجت می فرمود:استاد بزرگ ما، مرحوم غروی کمپانی (آیت الله کمپانی اصفهانی) که از لحاظ علمی در سطح بالایی بود، در مجالس روضه ابا عبدالله (ع) پای سماور می‌نشست و چای می‌داد.

مطلب دیگری که پدرم در این روضه‌ها بر آن اصرار داشت این بود که مجلس به مناسبت هر امامی که برگزار شده بود، باید آخرش به امام حسین (ع) ختم می‌شد.

ایشان تأکید می‌کرد امام حسین (ع) منشأ همه اینهاست و اینقدر بزرگ است که همه اینها به او متوسل می‌شدند. نه تنها امامان، بلکه قبل‌تر از آن پیامبران نیز به ایشان متوسل می‌شدند.

 

ادامه مطلب ...

جایگاه والای حضرت سیدالشهدا (علیه السلام)

جایگاه والای حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) 


در مکتب شیعه شخصیت و زیارت امام حسین علیه السلام از موقعیت ویژه ای برخوردار است و روایات بسیاری در مورد ایشان ذکر شده است. در این مطلب چهل حدیث از اهل بیت علیهم السلام در مورد امام حسین علیه السلام می آوریم تا معرفت خود را نسبت به این بزرگوار هر چه بیشتر نماییم.

1- حریم پاک

عن النبى (ص) قال: ... و هى اطهر بقاع الارض واعظمها حرمة و إنها لمن بطحاء الجنة.
پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله در ضمن حدیث بلندى مى‏فرماید:
کربلا پاک ترین بقعه روى زمین و از نظر احترام بزرگترین بقعه‏ها است والحق که کربلا از بساط هاى بهشت است.(1)
ادامه مطلب ...

استقبال از پیکر 61 شهید دوران دفاع مقدس

استقبال از پیکر 61 شهید دوران دفاع مقدس  

مراسم استقبال از پیکر 61 شهید دوران دفاع مقدس ظهر یک شنبه با حضور مسئولان و مردم و کاورانهای راهیان نور دانش آموزی در مرز شلمچه برگزار شد .

 

.

ادامه مطلب ...

یا حضرت زینب (س)

بسم الله الرحمن الرحیم 

السلام علیک یا ابا عبدالله

زینب جان! 

شرمنده که بهای حسینی شدن ما بی حسین شدن تو شد 

و شرمنده تر اینکه تو بی حسین شدی و ما حسینی نشدیم


تصویر عشق

 تصویر عشق

نمی دانم چرا این روزها وقتی صدای گریه کودکان را می‌شنوم به یاد ضجه‌های کودکان قافله کربلا می‌افتم، غروب عاشورا خارهای بیابان، شعله‌های آتش خیمه‌ها، پیکرهای خونین مردان و قامتهای خمیده زنان.
انگار بعد از 1400 سال هنوز صدای این کودکان به گوش می‌رسد که از ترس شعله‌های آتش به دامن مادران پناه می‌برند. خدایا فردای قیامت به داد ما برس چرا که بی‌وفایی ما فرزندان زهرا (س) را آن روز به میان شعله‌ها فرستاد. 

 

مى‏گویند:چرا شما بر کسی اشک میریزید که صدها سال پیش در گذشته است

مى‏گویند:چرا شما بر کسی اشک میریزید که صدها سال پیش در گذشته است.

مى‏گویند: شما در عصر فضا و اتم زندگى مى‏کنید آنگاه بر کسى اشک مى‏ریزد که صدها سال پیش در گذشته است و بر مزارهایى سفر مى‏نمایید که چیزى جز صخره و سنگ نمى‏باشد؟؟در پاسخ مى‏گوئیم:«چنانکه گفته‏اند: «بعد زمان» را در «ابدیت» اثرى نیست ابدیت را در ماوراى زمان ـ در عرصه‏اى برتر از زمان ـ حکومت است ابدیت همیشگى است. جاودانان رهبران بزرگ بشریت به ابدیت تعلق دارند، از این رو قرنها نیز در طول حیات معنوى آنان، مفهوم متداول خود را از دست مى‏دهند

ادامه مطلب ...

وقایع قیام عاشورا (اول محرم تا اربعین حسینی)

 

وقایع قیام عاشورا (اول محرم تا اربعین حسینی) 

اول محرم ؛ آغاز ماه حزن و اندوه اهل بیت علیهم‌السلام
اول محرم، سرآغاز ماه حزن و اندوه اهل بیت پیامبر علیهم‌السلام است. همه دوست‌داران و پیروان خاندان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله غمگین و محزون‌اند. مراسم‌ و مجالس شادی در میان آن‌ها تعطیل است.
امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند: «همین که ماه محرم فرا می‌رسید، لبخند از لبان پدرم محو می‌شد و دیگر کسی ایشان را متبسم نمی‌دید.»

التماس دعا دارم .یا حسین

ادامه مطلب ...