مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

بزرگ بودن قبر کوچک

کنار قبر آماده ای نشسته و عجیب به فکر فرو رفته بود.
بنده ی خدایی روی شانه اش زد و گفت:
-"حاج احمد! این قبر برای تو خیلی کوچک است. تو با این قد بلند، توی این قبر جا نمی گیری.به فکر یک قبر دیگر باش".
حاج احمد کریمی در جواب گفت:"من به شما قول می دهم که این قبر برای من بزرگ هم باشد".
همیشه می گفت:"شهادت با یک تیر یا ترکش که نفع شهادت نیست، آدم باید مثل امام حسین (علیه السلام) شهید شود تا شرمنده ی آقا نشود.من دوست دارم روز قیامت،اگر قرار شد مرا به امام حسین (علیه السلام) معرفی کنند،قطعات بدنم را روی پارچه ای قرار دهند و بگویند:"این احمد کریمی است".
گذشت تا این که در کربلای پنج گلوله توپ به او اصابت کرد و قطعات بدنش را در کیسه ی کوچکی جمع کردند و در همان قبر دفنش کردند.
احمد به آرزویش رسید و شرمنده ی امام حسین (علیه السلام) نشد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خاطره ای از شهید احمد کریمی/ مسافران آسمانی،ص125-126
نظرات 1 + ارسال نظر
غلامرضانجفی سولاری - اهواز شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 21:14 http://gholamreza-najafi.com


این اهواز عاشورائی

سلام بر حسین و سلام بر اولاد و اصحاب و انصار مظلومش

مردم دارند می دوند . اما نه مثل همیشه . زن و مرد و پیر وجوان ، همه و همه می دوند . قدهای خمیده پیرزنان و پیرمردان بغض در گلویم ایجاد می کند . اشتیاق زاید الوصفی در جمعیت انبوه موج می زند . عشایر غیرتمند عرب با پرچمهای طوایفشان باستقبال آمده اند و چقدر باشکوه و زیباست .

انگار میخواهند از چیزی عقب نمانند . صدای حزین نوحه و عزاداری بگوش می رسد . دو طرف بلوار بزرگ آیت ا... بهبهانی (ره) مضیف هائی برای پذیرائی از مردم تعبیه شده است .

باصرار آب و شربت و چای تعارف می کنند و تا از او لیوان را گرفتی خوشحال می شود . بیاد زیارت اربعین اباعبدالله الحسین و پاهای پیاده ای که بعشق مولا ساعتها و روزها تا کربلا در حرکتند می افتم .

هرچه نزدیکتر می شوی بغض گلویت را بیشتر و بیشتر می فشرد . در قسمتی از مسیر صداهای سنج و دهل و سنج و دمام بگوش می سرد و نزدیک که می شوی عده ای جوان پرشور با اشتیاق و تعصب خاصی مشغول هستند .

عده ای جلوی صورتها را گرفته اند و زار می زنند . بعضی سر را برشانه های دیگری گذاشته اند و دل را سبک می کنند . خدایا مگر روز عاشوراست ؟ تمام مردم شهر اینجا جمعند و کانه خبری از راه رسیده دارند .

نزدیکتر که می شوی عده ای بر سر و صورت زنان نوحه می خوانند و سینه می زنند و اشکها می ریزند . منقلب می شوم انگار روز عاشوراست . جمعیت انبوه باشور و حرارت بالائی فریاد لبیک یاحسین سر می دهند .

نگاهم که بر ضریح باشکوه مولای بی کفن می افتد مو بر تنم راست می شود و اشکها بی اختیار سرازیر می شود و کسی را یارای سکوت نیست . همه چهره ها را که می بینی منقلبند .

ضریح را که می بینم که جمعیتی با این کثرت و با این شوق مورد استقبال قرار گرفته بیشتر گریه ام می گیرد و بغض می خواهد خفه ام کند .

با خود می گویم اف بر تو ای دنیا ! چرا روز عاشورا امروز نیست تا ببینیم کسی امکان جسارت به مولایمان امام حسین (ع) را دارد ؟ چرا این عشق و علاقه در آن روز با حضور این مردان و زنان عاشق نبود تا هستی مان را نثار خود و فرزندان و خواهر مظلومه و یاران باوفایش بنمائیم .

بی اختیار یاد یاران شهید می افتم و با اشکهایم میهمانشان می کنم آخر جایشان خیلی در اینگونه مجالس خالی است و یاد فداکاریهایشان و مظلومیتهایشان و عشق ناب و بی نظیرشان به حضرت مولا می افتم و جایشان را در این وادی خاکی خالی میکنم !

صد افسوس که امروز در بین مان نیستند که البته روح عزیزشان میهمان حضرت مولا و آقا علی اکبر است . فردا مجبور شده اند اهواز را تعطیل کنند تا مسئولین هم در این عشق بی بدیل مردم اهواز سهیم باشند که چه تصمیم زیبایی است .

از طرفی زیبایی هنر ایرانی غرور خاصی بمن می بخشد و چقدر زیبا ساخته شده است ضریح سرور و مولای شهیدان . و به عزیزانی که افتخار ساختن این ضریح بی نظیر را داشته اند دست مریزاد میگوئیم .

جای همه شما دوستان عاشق اهل بیت(ع) را خالی می کنم و بیادتان هستم .

ای ضریح مراتب ارادت و عشق بی بدیل امت اسلامی مان را به مولای بی کفن مان آقا اباعبدالله الحسین (ع) برسان و بمولایمان بگو آقا امت اسلامی ایران محتاج گوشه چشمی برای رفع مشکلات و گرفتاریها و پیروزی بر دشمنانند . آمین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد