مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

بیانیه مومنانه دکتر لنکرانی و اعلام انصراف از کاندیداتوری

بیانیه مومنانه دکتر لنکرانی و اعلام انصراف از کاندیداتوری 

تشکر ویژه از علامه مصباح‌یزدی

دکتر کامران باقری لنکرانی با انتشار بیانیه‎ای اخلاقی، مومنانه و فروتنانه، انصراف خود را از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده و از دکتر جلیلی اعلام حمایت کرد.

به گزارش رجانیوز، دکتر لنکرانی در این بیانیه با تشکر از توجه مردم مومن و انقلابی، دانشجویان و دانشگاهیان، علما و طلاب و خصوصا حضرت علامه مصباح یزدی انصراف خود از کاندیداتوری را اعتقاد به ناصواب بودن رقابت درون گفتمانی با توجه به حضور دکتر جلیلی عنوان کرده است.
 
در ادامه متن کامل این بیانیه که نسخه‎ای از آن در اختیار رجانیوز قرار گرفت را می‎خوانید:  
/ از دکتر جلیلی حمایت می‌کنم/این حمایت برای دفاع یک‎پارچه از گفتمان‎انقلاب‏اسلامی است

 
ادامه مطلب ...

گزارش مرصاد از تحرکات کمیته به اصطلاح جنگ روانی هاشمی

جزئیات تاکتیک های فریبنده انتخاباتی هاشمی در روزهای پیش رو
اطلاع از تاکتیک های پنهان کمیته به اصطلاح عملیات روانی ستاد هاشمی در روزهای آینده اولا به دلیل روشن شدن افکار عمومی و ثانیا به جهت پی بردن به عمق تزلزل و هراس از آخرین شکست سیاسی هاشمی مهم به نظر می رسد، تاکتیک هایی که برای اولین بار در پایگاه خبری مرصاد واکاوی می شوند.

به گزارش 598 به نقل از سرویس سیاسی پایگاه خبری مرصاد، آغاز تبلیغات پیش از موعد هاشمی آن هم  با خبر دروغ نشان از ترس کمیته جنگ روانی ستاد وی  دارد، هاشمی و یارانش به خوبی می دانند که فاقد پایگاه اجتماعی لازم برای کسب رأی مردمی در انتخابات پیش رو هستند و تجربه حضور هاشمی در چند انتخابات پیشین نشان داده که وی از اقبال عمومی خوبی برخوردار نیست.

شکست هاشمی در انتخابات مجلس ششم و تکرار آن در انتخابات سال ۸۴ کابوسی است که تجربه آن در سال ۹۲ به یک پایان بی بازگشت سیاسی برای هاشمی و یارانش منتهی می شود، بنا به گفته رفسنجانی او ازبخشدار و فرماندارش، یعنی احمدی نژاد شکست سنگینی در سال ۸۴ خورد و این بار برای اینکه نتیجه مجلس ششم و ریاست جمهوری دوره نهم تکرار نشود یک کمیته به اصطلاح جنگ روانی تشکیل داده است که تیمهای  رسانه ای و تبلیغی، افکار سنجی و ارتباطات مردمی در زیر مجموعه آن قرار دارند.

تاکتیک های روزهای قبل و آینده

تلفیق بیانیه شماره یک و شماره دو هاشمی نشان از آن دارد او می خواهد به گفتمان انقلاب اسلامی بازگشت تاکتیکی داشته باشد و حتی به ظاهر نشان دهد به دولت تکنوکرات معتقد نیست، استفاده از ادبیات انقلابی در بیانیه شماره ۲ آن هم بعد از یک دوره ژست های اصلاح طلبانه تند گواه این ادعا است.

کمیته جنگ روانی ستاد هاشمی معتقد است او رد صلاحیت نخواهد شد، به این دلیل و  طبق اخبار موثق و مطمئن تیم رسانه ای هاشمی مراسم ویژه ای در سوم خرداد ترتیب داده و برای شرکت هاشمی در مراسم یادواره شهداء با نمادهای انقلابی و توزیع بسته های فرهنگی ویژه آزاد سازی خرمشهر برنامه ریزی کرده است.

همچنین برنامه ویژه میلاد امیر المومنین علی علیه السلام و روز پدر از دیگر اقدامات تیم تبلیغی هاشمی برای فائق آمدن بر جو سنگین سن و سال ۸۰ ساله اوست.

تیم دیگری که در زیر مجموعه کمیته موسوم به جنگ روانی ستاد هاشمی اداره می شود موظف به تبلیغات منفی شده است تا این اقدامات به بسیج و نیروهای ارزشی نسبت داده شود.

که البته این اقدامات از امروز از  چشمان نیروهای ارزشی دور نخواهد ماند و باید با دقت زیادی بررسی شود.

یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد بودجه هنگفتی است که با پوشش ستادهای مردمی برای خرید شیرینی و قربانی کردن در اختیار استان ها قرار گرفته است و طبق دستور العمل صادر شده باید در استان و شهرهای تابع به این شکل مطرح شود که "هاشمی ناجی است و میتواند معجزه کند” و  در همین راستا می بینیم که رسانه های ضد انقلاب داخل و خارج از کشور به کمک آمده اند.

  1

کمیته جنگ روانی نهضت آزادی در خدمت هاشمی

ادامه مطلب ...

حمایت‌ حزب فتنه‌گر از نامزدی هاشمی و یک نکته

مجمع روحانیون مبارز با انتشار اطلاعیه‌ای، حمایت خود را از نامزدی هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.
به گزارش 598، طبق نمابری که از مجمع روحانیون مبارز به رسانه ها ارسال شده، این مجمع در جلسه فوق‌العاده روز (پنج‌شنبه 1392/02/26) شورای مرکزی خود که به ریاست سیدمحمد خاتمی تشکیل شد، به اتفاق آراء حمایت خود را از نامزدی اکبر هاشمی رفسنجانی برای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری تصویب کرد.  



بنا بر این اعلان، مواضع این مجمع درباره دوره یازدهم انتخابات ریاست‌ جمهوری طی بیانیه‌ای رسمی به‌زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش جهان، مجمع روحانیون مبارز در حالی از یک کاندیدا در انتخابات پیش رو حمایت کرده که این حزب تا کنون نتیجه انتخابات 88 را نپذیرفته است با این وجود مشخص نیست که مجمعی که نظام را به تقلب در انتخابات متهم کرده، اکنون و حتی پیش از زمان اعلام رسمی نامزدهای انتخابات چگونه دوباره با به رسمیت شناختن انتخابات از نامزدی خاص حمایت کرده است لذا بیانیه جلسه فوق العاده چپ سنتی پیش از آنکه بیانگر حمایت از رفسنجانی باشد، نشانگر اعتراف اعضای مجمع روحانیون مبارز به حماقت و دروغ ایشان در متهم کردن نظام اسلامی به تقلب در انتخابات 88 است.

اکنون مجمع روحانیون مبارز باید پاسخگوی خسارات و خون های ریخته شده مردم و بسیجیان مظلوم در فتنه 88 باشد و پاسخ دهد که چرا با وجود علم آنها به سلامت انتخابات، دعوت به اغتشاش و آشوب در خیابان های پایتخت می کردند.

سید محمد خاتمی، موسوی خوینی ها، محتشمی پور، موسوی لاری، حجتی کرمانی، بیات، مجید انصاری، محمدعلی ابطحی و هادی خامنه ای از اعضای مجمع روحانیون مبارز می باشند. این حزب در اسفند 66 و به دنبال اختلافات جدی با جامعه روحانیت مبارز تهران (که از جمله اعضای موثر آن اکبر هاشمی رفسنجانی بود) از این تشکل منشعب شد و به دبیرکلی مهدی کروبی تشکلیل شد. کروبی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 84 از دوستان سابق خود برید و حزب اعتماد ملی را بنیان نهاد.

اللهم عجل لولیک الفرج


امشب ساکنان عرش همه منتظرند

                      تا بهترین آرزو را آمین بگویند

                  اگر آمدن مولایمان آرزوی همه شیعیان باشد
فردا کنار ماست انشاءالله

اعمال لیلة الرغائب را از دست ندهیم

شب جمعه اوّل ماه رجب را لیلة الرَّغائب مى گویند
بدانکه شب جمعه اوّل ماه رجب را لیلة الرَّغائب می‌گویند و از برای آن عملی از حضرت رسول صَلَّی اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله وارد شده با فضیلت بسیار که سیّد در اقبال و علاّمه در اجازه بنی زهره نقل کرده‌اند از جمله فضیلت او آنکه گناهان بسیار بسبب او آمرزیده شود

بدانکه شب جمعه اوّل ماه رجب را لیلة الرَّغائب می‌گویند و از برای آن عملی از حضرت رسول صَلَّی اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله وارد شده با فضیلت بسیار که سیّد در اقبال و علاّمه در اجازه بنی زهره نقل کرده‌اند از جمله فضیلت او آنکه گناهان بسیار بسبب او آمرزیده شود و آنکه هر که این نماز را بگذارد چون شب اوّل قبر او شود، حقّ تعالی بفرستد ثواب این نماز را بسوی او به نیکوتر صورتی با روی گشاده و درخشان و زبان فصیح پس با وی گوید ای حبیب من! بشارت باد تو را که نجات یافتی از هر شدّت و سختی گوید تو کیستی؟ بخدا سوگند که من روئی بهتر از روی تو ندیدم و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بوئی بهتر از بوی تو نبوئیدم.

 گوید من ثواب آن نمازم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال بجا آوردی؛ امشب بنزد تو آمدم تا حقّ تو را ادا کنم و مونس تنهائی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود من سایه بر سر تو خواهم افکند در عرصه قیامت پس خوشحال باش که خیر هرگز از تو معدوم نخواهد شد.


ادامه مطلب ...

کدام کاندیدا با 40 سایت تبلیغاتی وارد انتخابات شده است؟ + اسامی

شهردار تهران که همچنان حجم و نوع تبلیغاتش در سال 84 در افکار عمومی باقی مانده است و اخیرا هم اعلام کرده که هزینه تبلیغاتی اش در آن دوره فقط 3400000000 (سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان) بوده است، در حال حاضر با بیش از 40 سایت خبری و تبلیغاتی وارد عرصه انتخابات شده است. 

قالیباف البته اعلام کرده که حجم و مدل تبلیغاتش در سال 84 اشتباه بوده و این دوره اشتباه سال 84 را تکرار نخواهد کرد اما  به نظر می رسد در عمل اتفاق دیگری افتاده و شهردار تهران تا این لحظه فقط "شکل" تبلیغاتش را تغییر داده و به جای پوستر و بنر و ... ترجیح داده با سایت های خبری و تبلیغاتی پر تعداد وارد عرصه شود که درباره هزینه اداره آنها سوالات فراوانی مطرح است.

کاربران محترم می توانند در صورت شناسایی سایت های دیگر حامی شهردار تهران؛ از طریق ارسال پیام، به کامل شدن این لیست کمک کنند.

ادامه مطلب ...

/ «مک فارلین» و «قطعنامه 598»؛ اوج تاثیرگذاری هاشمی

رجانیوز - گروه تاریخ: عملکرد اکبر هاشمی رفسنجانی در طول دوران مسئولیت‌های مختلف خود در کشور در طی 34 سال گذشته یکی از رویکردهای مورد علاقه مورخان تاریخ معاصر ایران است؛ چرا که هاشمی حضور پیوسته‌ای در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور داشته است و در بسیاری از نقاط حساس تاریخ انقلاب اسلامی هم حضور داشته است.

به گزارش رجانیوز، سلسله جلسات بررسی تاریخ معاصر با محوریت بررسی عملکرد هاشمی رفسنجانی مدتی در دانشگاه تهران برگزار شد و دانشجویان نیز استقبال خوبی از آن به عمل آوردند. متن زیر، حاصل بخشی از این گفتارهاست که توسط یکی از محققان تاریخ معاصر ایران بیان شده است.

لازم به ذکر است که فایل صوتی جلسه اول این نشست دانشگاهی موجود نیست و متن زیر، ادامه جلسه دوم آن است:

 

هاشمی رفسنجانی؛ از 1356 تا 1359

در جلسه قبل جسته گریخته تا سال 57 جلو آمدیم تا رسیدیم به آزادی آقای هاشمی از زندان. ایشان در اوایل 55 دستگیر و در دادگاه بدوی به پانزده سال و در دادگاه تجدیدنظر به سه سال حبس محکوم شدند و در آزادی‌های زندانی‌های سال 57 ـ‌فکر می‌کنم در مهرماه‌ـ آزاد شدند. با توجه به تشکیل شورای انقلاب، ایشان پس از آزادی بلافاصله به عضویت شورای انقلاب درآمدند. اعضای اولیه شورای انقلاب پنج نفر بودند. امام تشکیل شورای انقلاب را به شهید مطهری و شهید بهشتی داد و آنها هم سه نفر را به عضویت درآوردند که عبارت بودند از آقای هاشمی، آقای موسوی اردبیلی و آقای مهدوی‌کنی. این پنج نفر در اولین جلسه‌ای که تشکیل دادند، دو نفر دیگر را هم به عضویت شورای انقلاب درآوردند که عبارت بودند از آیت الله خامنه‌ای ـ‌که ایشان را از مشهد فراخواندندـ و آقای طالقانی که تازه از زندان آزاد شده بودند. در مرحله بعد عده‌ای از ملی‌ـ‌مذهبی‌ها مثل آقای بازرگان به عضویت شورای انقلاب درآمدند. در مرحله چهارم کسانی که در اروپا و امریکا بودند و با پرواز 12 بهمن همراه امام وارد ایران شده بودند، عضو شورای انقلاب شدند، مثل آقایان بنی‌صدر، قطب‌زاده و ابراهیم یزدی که هر کدامشان ده، پانزده سال در خارج زندگی کرده بودند. در اینجا یک‌سری از مسائل باعث شد که نقش آقای هاشمی در شورای انقلاب نقش محوری شود.

ادامه مطلب ...

سایت بی بی سی فارسی مطرح کرد:

سعید جلیلی می تواند به ستاره نوظهور رقابت های انتخاباتی تبدیل شود
تا آنجا که به فضای خبری و اجتماعی مربوط می شود، وی حاشیه ندارد. نام او در پرونده های سیاسی و اقتصادی مطرح نشده و به خاطر گمنامی، طرز تفکر سیاسی اش در بسیاری زمینه ها ناشناخته است و به طرفداری یا مخالفت با سیاست خاصی یا سیاستمداران خاصی مشهور نیست...
سایت بی بی سی فارسی وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس در مطلبی به نامزدی سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز، در این مطلب که با عنوان «سعید جلیلی؛ از مذاکره هسته‌ای تا خیز ریاست جمهوری» منتشر شده، چنین آمده است:


سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با حضور در ستاد انتخابات کشور و ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری، قدم در راهی گذاشت که پیش بینی انتهایش کار ساده‌ای نیست. او دانش آموخته دانشگاه امام صادق است و در این دانشگاه در کنار کارهای دیگرش، سیاست خارجی پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) را تدریس می کرد. بیشترین مدت کار حرفه ای اش در اداره بازرسی و معاونت اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه و دفتر رهبر ایران گذشته؛ ولی تا قبل از انتصاب به پست دبیری شورای عالی امنیت ملی، در حوزه عمومی و رسانه ای چهره شناخته شده ای نبود.

او در اواخر مهرماه سال ۱۳۸۶ و در پی کناره گیری علی لاریجانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی ایران، به عنوان جانشین او معرفی شد و تا امروز سکاندار مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی بوده است. آقای جلیلی در این حوزه هم بسیار کم حرف بوده و معاونش، علی باقری بیشتر عهده دار بیان مواضع ایران است.

این سایت در ادامه با اشاره به اینکه ورود جلیلی به انتخابات از چند جهت حائز اهمیت است می نویسد:

ورود ناگهانی آقای جلیلی به عرصه رقابت های انتخاباتی از چند جهت حائز اهمیت است. ثبت نام او در انتخابات ریاست جمهوری ظاهرا برخی از چهره های سیاسی اصولگرا را غافلگیر کرده است. علی اکبر ولایتی، وزیر امور خارجه پیشین و مشاور امور بین الملل آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفته که "پیش از این نمی دانستیم آقای جلیلی می آید".

غلامعلی حداد عادل و کامران باقری لنکرانی، از دیگر نامزدهای انتخابات پیش رو، در کنار آقای ولایتی، باب احتمال کنار رفتن به نفع سعید جلیلی را باز گذاشته اند. هرچند که حسین مظفر، رئیس ستاد انتخاباتی 'ائتلاف برای پیشرفت' که شامل سه نامزد محافظه‌کار انتخابات (ولایتی- حداد- قالیباف) است، در واکنش به برخی گفته‌ها مبنی بر اینکه اعضای این ائتلاف به نفع سعید جلیلی کنار می‌روند، اعلام کرد: "تا این لحظه هیچ تصمیمی مبنی بر کنار رفتن اعضای ائتلاف به نفع فرد خارج از ائتلاف گرفته نشده است."


بی بی سی در ادامه مطلب خود به ویژگی های سعید جلیلی اشاره کرده و بیان می کند:

سعید جلیلی ویژگی هایی دارد که می تواند وی را به ستاره نوظهور این دور از رقابت ها تبدیل کند. با آمدن آقایان هاشمی رفسنجانی و رحیم مشایی، دو ضلع اصلی مقابل اصولگرایان و جناح رهبری در انتخابات روشن شده است و این جناح اصولگراست که چهره اصلی اش هنوز مشخص نیست، هرچند باید دید که همه نامزدهای وارد شده به صحنه حاضرند روی سعید جلیلی توافق کنند یا اینکه برخی بر ماندن اصرار خواهند کرد.

سعید جلیلی با سابقه کاری که در دفتر بررسی های بیت رهبری داشته و با عملکردی که در سالیان اخیر در پرونده هسته ای از خود ارائه کرده یک نامزد قوی برای برخورداری از حمایت رهبری جمهوری اسلامی است.

از یک سو تا آنجا که به فضای خبری و اجتماعی مربوط می شود، وی حاشیه ندارد. نام او در پرونده های سیاسی و اقتصادی مطرح نشده و به خاطر گمنامی، طرز تفکر سیاسی اش در بسیاری زمینه ها ناشناخته است و به طرفداری یا مخالفت با سیاست خاصی یا سیاستمداران خاصی مشهور نیست.

او همچنین وضع مالی چندان تجملاتی ندارد و رفتن او به محل ستاد ثبت نام وزارت کشور با اتومبیل پراید از دید سایت های خبری پنهان نماند و برخی پراید سواری او در مقابل آمدن هاشمی رفسنجانی با مرسدس بنز را مقایسه کردند.

این کار یادآور خط تبلیغی محمود احمدی نژاد در مقابل آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ بود. در دوره ای که گرانی و تورم بسیاری از رأی دهندگان را در زندگی روزمره دچار مشکل کرده است، وضع مالی نسبتا معمولی داشتن برای آقای جلیلی می تواند یک مزیت باشد و طرفدارانش می توانند روی آن سرمایه گذاری تبلیغاتی کنند.

او از نظر ایدئولوژیک و خط مشی سیاسی، چه در سخن و چه در عمل، تابع خط و نگاه رهبری است و این را بویژه در پرونده هسته ای اثبات کرده است.

نگاهی به گفته های اخیر علی باقری، معاون آقای جلیلی، در جمع دانشجویان گویای همین خط و عملکرد است. آقای باقری به حسن روحانی و سیاست های هسته ای دوران اصلاحات حمله کرده و آن را سیاست "گذشته" نامیده و سازش در مقابل غرب و آمریکا توصیف کرده و هشدار داده که حسن روحانی با چنین سابقه ای نمی تواند مدعی موفقیت در حوزه هسته ای باشد و همه دستاوردها، محصول خط مقاومت است که معمارش آیت الله خامنه ای و مجریانش سعید جلیلی و همراهان وی هستند.

چرا به آیت الله مصباح یزدی اعتماد و تکیه می کنیم

وحید درخور: امام خامنه ای: «از دهه 1330 تاکنون که او را می شناخته، همواره بر مدار حق بوده است» 

به آیت الله مصباح یزدی اعتماد می کنیم و به ایشان رجوع می نماییم چراکه مدالِ علم و بصیرت و تقوا را از نائب امام زمان دریافت نموده اند:

رهبر فرزانه انقلاب همچنین اظهار داشتند: بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می‌دانم. واقعا می‌دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه‌ای هستند و حقا و انصافا ما امروز نظیر ایشان را – حالا به این تعبیر بگوییم – خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا، رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: این سه جهت در ایشان جمع است؛ هم علم، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است. (رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منزل آیت الله مصباح یزدی در تاریخ 20/11/89) 

در عرصه علم و معرفت به علامه مصباح یزدی رجوع می نماییم چراکه امام خامنه ای فرمودند: به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب‌نظر در مسایل اساسى اسلام ارادت قلبى دارم.

2- به علامه تکیه کرده ایم چراکه رهبری فرموده اند: اگر خداى متعال به نسل کنونى ما، این توفیق را نداد که از شخصیتهایى مانند علامه طباطبایى و شهید مطهرى استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم‌القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر مى‌کند. 

3- با روشنای فکری ایشان راه را طی می کنیم چراکه مقام معظم رهبری با اوصاف متعالی زیر ایشان را معرفی نموده اند: از برجستگان رجال علمى و چهره‏هاى موجه عالم تشیع؛ از برکات ماندگار حوزه‏ ى علمیه‏ ى قم و از چهره‏هاى موصوف و معروف به علم و عمل و جد و ابتکار مى‏باشید، دارای احاطه و نکته‏دان.

ادامه مطلب ...

صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره)صورت گرفت؛

ان‌شاءالله شورای نگهبان طبق وظیفه قانونی، آنهایی را که صلاحیت دارند معرفی می‌کند / هدف ملت ایران در انتخابات 92 انتخاب فردی مومن، انقلابی با عزم و همت جهادی است / همه تابع قانون باشند + صوت 
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران و گلستان که پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) انجام شد، اظهارکردند: هدف ملت ایران در این انتخابات با دو عامل "انتخابات گرم و پرشور" و "انتخاب فردی مومن،انقلابی با عزم و همت جهادی به ریاست جمهوری" تحقق می یابد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، انتخابات ماه آینده را مهمترین مسئله کنونی کشور خواندند و با اشاره به تأثیرات کوتاه مدت، و بلندمدت این رویداد خاطرنشان کردند: در این انتخابات یک نفر با رأی ملت، مدت 4 سال بر سرنوشت و مسائل عمده کشور حاکم می شود اما برخی تصمیمات و کارهای خوب یا غیرخوب این فرد، می تواند حتی در 40 سال آینده بر کشور تأثیرگذار باشد و این واقعیت، نشان می دهد که انتخابات ریاست جمهوری، چقدر مهم است.

ایشان در تبیین اهمیت مضاعف انتخابات 24 خرداد افزودند: با وجودی که حدود یک ماه تا انتخابات فاصله داریم این موضوع به یک مسئله مهم بین المللی تبدیل شده، و اتاقهای فکر جهانی و دشمنان ایران، حتی مقدمات آن را با دقت رصد می کنند.  

 دیدار پرشور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم از ستانهای مازندران، گیلان، گلستان و کهگیلویه و بویر احمد

ادامه مطلب ...

تماس تلفنی میان هاشمی و رهبر انقلاب برقرار نشده است

به گزارش بولتن نیوز به نقل از خبرگزاری آریا، پیرو انتشار مصاحبه خبرگزاری آریا با علی عسگری که ضمن آن مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت اعلام کرده بود :«آیت الله هاشمی تا ساعت 5بعدازظهر تصمیمی برای کاندیداتوری نداشتند اما بعد از صحبت تلفنی که با مقام معظم رهبری در ساعت 5:10 انجام دادند با تاکید و عجله خودشان را به وزارت کشور رساندند و برای ثبت نام اقدام کردند.» 

 

 پیگیری های خبرنگار آریا از منابع مختلف نشان داد که در روز مورد نظر هیچ تماس تلفنی میان مقام معظم رهبری و آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی برقرار نشده است.

درگیری لفظی حسن روحانی و عضو ستادش با مجری برنامه!

به گزارش بولتن نیوز به نقل از وبلاگ شاخص،حسن روحانی چهره سیاسی نزدیک به هاشمی رفسنجانی و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می باشد. وی از زمان شروع فعالیت های انتخاباتی اش سعی می کند که خود را شخصی انتقادپذیر و اهل تساهل و تسامح نشان دهد. همچنین او در تلاش است خود را به نوعی شبیه سید محمد خاتمی نمایان سازد و برای همین ستادش عکس های وی را در کنار سید محمد خاتمی چاپ می کند و بر روی آن می نویسد:   "درود بر خاتمی سلام بر روحانی  "

حسن روحانی در ابتدای برنامه در حال لبخند زدن به دانشجویان

ادامه مطلب ...

پیام این عکس چیست؟

 

بعضی اوقات برخی از تصاویر پیامی را می رسانند که صدها کلمه هم توان رساندن آن پیام رابخوبی آن تصاویر ندارند. این عکس هم از این نوع تصاویر است که مربوط به حضور آقای هاشمی رفسنجانی در ساختمان وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری می باشد.      

                                               

تبلیغات انتخاباتی روزنامه آمریکایی برای هاشمی و مشایی

تبلیغات انتخاباتی روزنامه آمریکایی برای هاشمی و مشایی
 
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، همسو با برخی جریان ها و گروه های سیاسی تلاش کرد با دوقطبی کردن انتخابات با محوریت هاشمی و مشایی، زمینه را برای پیروزی هاشمی رفسنجانی مهیا کنند.
        

تبلیغات انتخاباتی روزنامه آمریکایی برای هاشمی و مشایی

 

 

  روزنامه نیویورک تایمز (New York Times ) در خبری با اشاره به انتخابات ایران نوشت: «دو کاندیدایی که در آخرین دقایق وارد صحنه انتخابات شدند، چهره اصلی و رقابت اصلی را بازی می کنند.»

در حالی که در این انتخابات برخی جریان ها و گروه های سیاسی تلاش دارند با دوقطبی کردن انتخابات با محوریت هاشمی و مشایی و تاکید فراوان بر خطرات جریان انحرافی، زمینه را برای پیروزی هاشمی رفسنجانی مهیا کنند، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز از این حربه استفاده کرده و با نادیده گرفتن کاندیداهای مطرح اصولگرایان نوشت: «این دوره از انتخابات ایران دیروز شنبه وارد فاز جدید و غیر قابل پیش بینی شد؛ آن زمانی بود که دو تن از تغییر دهندگان بازی سیاسی وارد این رقابت شدند در حالی که هیچ یک از آنها فرد مطلوب رهبر ایران نیستند. هاشمی رفسنجانی  و مشایی با عدم ورودشان تا آخرین دقایق مورد تعجب و شگفتی تحلیلگران سیاسی شده بودند. هر دو نفر در آخرین دقایق بالاخره وارد صحنه شده و رقابت اصلی را تشکیل دادند.»

ادامه مطلب ...

انتخابی برای حل مسائل جاری زندگی

انتخابی برای حل مسائل جاری زندگی


سال ۱۳۷۷، بند صد قانون اساسی  محقق شد و جمهوری اسلامی در زنجیره‌ی تکمیل دولت‌سازی‌اش، شوراهای اسلامی شهر و روستا را به عنوان نهادی نوپا در اوایل دهه‌‌ی سوم انقلاب در جهت ارتقای سطح کارآمدی نظام تأسیس کرد.امام خامنه‌ای بارها در مناسبت‌های مختلفی اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا را تبیین کرده‌اند و حل مسائل جاری و روزمره‌ی مردم به دست خود مردم را از اثرات تشکیل شوراها دانسته‌اند؛ امری که اگر رخ دهد سبب افزایش «اعتماد عمومی» خواهد شد.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه  ۹۲ برگزار می‌شود.


وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا

وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا چیست؟


امام خامنه ای(مدظله العالی):

مهمترین توصیه‌ى اینجانب اولاً مربوط به سیاست‌ها و برنامه‌هاى کارى شما و سپس درباره‌ى گزینش مدیریت شهر و روستا است. تسهیل زندگى مردم درکارهایى که به شهرداریها مربوط است، برطرف کردن معضلات شهر و روستا، سالم‌سازى محیط زیست، حفظ اصالت اسلامى و ملى در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامى و فرهنگىِ سالم، پرداختن به نیازهاى فورى‌تردر عین اهتمام به کارهاى زیربنایى، اولویت دادن به مناطق مستضعف‌نشین، تأثیرناپذیرى از نفوذ ثروتمندان و جاذبه‌ى ثروت، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطى از آن با حیله‌هاى شبه قانونى، رعایت ویژه‌ى محرومان، آلوده نشدن به اسراف وهدر ندادن بیت‌المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غیرلازم، و در یک کلمه رعایت تقوا و تدبیر و پشتکار، و بهره‌گیرى از دانش و تجربه، مواد عمده‌ى توصیه‌ى نخست اینجانب است.


پیام به نشست منتخبان دومین دوره شوراهاى اسلامى شهر و روستا ۱۳۸۲/۰۲/۰۶

/محمدهاشمی چه دروغ‌هایی گفت؟/ نقش علی مطهری چه بود؟

598: علی رغم اینکه همه شواهد گویای این امر بود که هاشمی رفسنجانی از مدت ها قبل تصمیم به ورود در انتخابات دارد اما حلقه نزدیک وی درصدند تا چنین وانمود کنند، وی تا آخرین لحظه تصمیمی برای ثبت نام در انتخابات نداشته است.

به گزارش بولتن نیوز، البته پروژه "بیام، نیام" هاشمی در چند ماه اخیر به شدت در جریان بوده و ملاحظاتی نیز موجب شده بود تا هاشمی در تصمیم خود برای نامزدی، دچار تعلل شود. به نظر می رسد مهم ترین این ملاحظات، کهولت سن و عدم توانایی جسمانی برای انجام مسئولیت طاقت فرسایی چون ریاست جمهوری بوده است.

ادامه مطلب ...

حداد خبر داد؛ احتمال کناره‌گیری نامزدهای اصولگرا به نفع جلیلی

یک عضو ائتلاف سه گانه از احتمال کناره گیری کاندیداهای مختلف جریان اصولگرا به نفع جلیلی خبر داد. 
به گزارش 598 به نقل از ایسنا، غلامعلی حدادعادل در حاشیه‌ی مراسم تشیع پیکر حاج محمود مرتضایی‌فرد وزیر شعار انقلاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به این که آیا احتمال کناره‌گیری نامزدهای اصولگرا به نفع سعید جلیلی وجود دارد گفت: بله این احتمال وجود دارد اصولگرایان باید همه احتمالات را در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: تحولاتی که در روز آخر انتخابات صورت گرفت شرایط جدیدی را در مورد انتخابات به وجود آورد که ضرورت وحدت اصولگرایان را بیشتر کرد.در یک ماهی که باقی مانده است اصولگرایان باید با توجه به موقعیت خطیر پیش آمده در جهت حفظ آرمان‌های امام و رهبری تلاش کنند.

وی درباره این‌که آیا احتمال خودداری برخی از نامزدهای اصولگرا، از کناره‌گیری به نفع شخص دیگر وجود دارد؟ گفت: اصولگرایان نشان دادند که مصالح انقلاب را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهند.

دکتر لنکرانی پس از دیدار با آیت الله مصباح یزدی:

تعدد کاندیداها بد نیست اما درنهایت‌گفتمان‌انقلاب‌‌اسلامی بایدبا یک‌پرچمداربه‌میدان‌بیاید  
                                                                                                                              دکتر کامران باقری لنکرانی پس از دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت:‌در مسیر رقابت‌های انتخاباتی در حال حاضر کسانی که گفتمان انقلاب اسلامی را نمایندگی می‌کنند متعدد هستند. این امر در این مرحله بد نیست اما در نهایت این گفتمان باید با یک پرچم‌دار به میدان بیاید.

به گزارش 598 به نقل صابرنیوز، در این دیدار صمیمی آیت الله مصباح یزدی دکتر لنکرانی را کاندیدای اصلح عنوان کرد و اظهار داشتند: ما ایستاده ایم و عقب گردهم نداریم. نظری داشتیم و گفتیم نظر ما تغییر نکرده است ما ثابت هستیم و این یک برد است که ببینیم وظیفه چیست همان را انجام دهیم. برخی می گویند اگر رأی نیاورید آبرو و حیثیت شما می رود و اگر حیثیتی داریم برای همین کارهاست. این امور مربوط به الان نیست من از 6،7 سال پیش فکرش را کرده‌ام و مطمئن هستم همه حواث عالم در اراده ام سر سوزنی اثر نخواهد داشت. یک تشخیص قطعی بوده و وظیفه همین است چه آبرو برود یا نرود، شما هم به وظیفه خودتان عمل کنید.

 

پس از این دیدار دکتر باقری لنکرانی در گفتگو با خبرنگارن در پاسخ به سوال که آیا به نفع سعید جلیلی کنار خواهد رفت اظهار کرد: در مسیر رقابت‌های انتخاباتی در حال حاضر کسانی که گفتمان انقلاب اسلامی را نمایندگی می‌کنند متعدد هستند. این امر در این مرحله بد نیست اما در نهایت این گفتمان باید با یک پرچم‌دار به میدان بیاید.

 
کاندیدای جبهه پایداری در ارتباط با دیدار خود با آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: خدمت ایشان رسیدیم و مباحث مطرح شده با این موضوع بود که نگاه ما به صحنه فعالیت‌های اجتماعی باید با رویکرد عبادی باشد و بر مبنای ادای تکلیف حضور پیدا کنیم.
 
وی ادامه داد: ایشان عقیده داشتند برخی افراد ادای تکلیف را لقلقه زبان می‌کنند اما باید این امر با آداب خودش اتفاق بیفتد، آداب این موضوع این است که اگر کسی واقعا برای ادای تکلیف آمده باشد باید نگاه ابزاری به مسائل دنیوی و مادی داشته باشد.
 
باقری لنکرانی افزود: کسی که برای ادای تکلیف آمده باشد تلاش می‌کند ببیند چه روشی و هدفی او را به خداوند نزدیک می‌کند و همان را مبنای عمل قرار دهد.
 
کاندیدای جبهه پایداری با بیان اینکه بر اساس نظر آیت‌الله مصباح یزدی توجه به خداوند و توسل به ائمه اطهار(ع) در مسیر رقابت‌های انتخاباتی ضروری است گفت: بر این اساس هیچ کس نباید در برابر اراده الهی برای خود استقلال رأی قائل باشد و ایشان بر این مسئله تاکید کردند.

حاج‌آقا آمد دلار ارزان شد؟ یا دلار ارزان شد تا حاج‌آقا بیاید؟!

اگرچه برنامه و سناریوی جریان فتنه این بود که با طراحی این نمایش، هاشمی رفسنجانی را تنها فردی معرفی کند که قادر به کارگردانی صحنه و مدیریت آن به سوی سامان‌بخشی است اما این سناریو در همان نطفه، نتیجه عکس داد و از یک واقعیت مهم دیگر پرده برداری کرد و آن پاسخ شفاف و صریح به این سوال بود: "چه کسی یا کسانی به طور مستقیم و سازماندهی شده در بازار و اقتصاد کشور اختلال ایجاد می‌کنند و نبض بازار را در اختیار دارند؟" 
حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در ساختمان وزارت کشور و ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، علاوه بر اینکه یکبار دیگر دوقطبی "گفتمان سازش – گفتمان اصیل انقلاب اسلامی" را در عالی‌ترین سطح بازآرایی کرد، زمینه را برای شفاف شدن فضا در زمینه اقتصادی فراهم کرد چنانکه برخی نوسانات در بازار مشخص کرد که چه جریانی مدیریت برهم زدن بازار و فضای اقتصادی کشور را به صورت هماهنگ برعهده دارد و اختلالات ارزی و طلا و سایر محصولات را هدایت می‌کند.
به گزارش رجانیوز، "منجی نمایی" از رفسنجانی، سناریوی اصلی جریان وابسته به "آقای تکیه‌گاه" است که در دوره‌ قبلی انتخابات، "نجات از تحجر و انسداد سیاسی" به او نسبت داده شده بود و در این دوره از انتخابات قرار است اکبر هاشمی به عنوان "منجی اقتصادی" کشور معرفی شود؛ رویکردی که نگاهی به فضای رسانه‌های نزدیک به این جریان به خوبی قابل مشاهده است.
 
اجرای نمایش "میام، نمیام" از سوی هاشمی، با نمایش همزمان "انتظار بازار برای حضور هاشمی در انتخابات" تکمیل شد و صحنه اقتصاد سیاسی کشور شاهد یک تئاتر تمام عیار از سوی کانون‌های قدرت و ثروت برای اعطای نشان شوالیه به رفسنجانی بود؛ موضوعی که با اقدام تبلیغاتی برخی صرافی‌ها کلید خورد و با گزارش‌های خبری و یادداشت‌های مختلف در رسانه‌های زنجیره‌ای دنبال شد.
 
ابتدا برخی سایت‌های خبری با انتشار برخی تصاویر، بازار تهران را در التهاب و هیجان ناشی از علاقه برای حضور اکبر هاشمی در انتخابات و اعلام کاندیداتوری نشان دادند. سپس، روزنامه "شرق" در سرمقاله‌ای با عنوان "لبخند استانبول به هاشمی"، حضور رئیس مجمع تشخیص در انتخابات را "راه نجات اقتصاد ایران" عنوان کرد و این تحلیل، در یکی دو روز اخیر به طور گسترده در رسانه‌های این جریان منعکس و بازنشر پیدا کرد.
 
 
شرق در سرمقاله خود نوشت: "اعلام رسمی نامزدی هاشمی رفسنجانی جان تازه ای به بازار ارز داد. بازاریانی که منتظر حضور هاشمی رفسنجانی بودند با اعلام نامزدی و ثبت نام وی در ساختمان وزارت کشور، با سوت و دست، ورود وی را جشن گرفتند. شادمانی ای که با کاهش نرخ ارز همراه بود. دلاری که صبح با قیمت 3510 تومان پا در معاملات گذاشته بود، بعد از این خبر به قیمت 3450 تومان رسید. ساعت 17:50 دیروز عصر در حالی که صرافان و دلالان بازار به سبک همیشگی در فضای سبز جلوی پاساژ افشاری، واقع در تقاطع خیابان های فردوسی و منوچهری جمع شده بودند، گوش هایشان را تیز می کردند و از تمام مراجع خبری فهرست نامزدهای ثبت نامی را چک می کردند. وقتی خبر ساعت 18 عصر رادیوپیام خبر ثبت نام هاشمی رفسنجانی را مخابره کرد، هسته مرکزی بازار ارز، با کف و سوت، از این حضور انتخاباتی استقبال کردند. بازاریانی که دیروز به خود تعطیلی داده بودند و منتظر این اعلام حضور، دست از معامله کشیده بودند با هیجان این ثبت نام، به کاهش قیمت دلار تن دادند."
 
 
اگرچه برنامه و سناریوی جریان فتنه این بود که با طراحی این نمایش، هاشمی رفسنجانی را تنها فردی معرفی کند که قادر به کارگردانی صحنه و مدیریت آن به سوی سامان‌بخشی است اما این سناریو در همان نطفه، نتیجه عکس داد و از یک واقعیت مهم دیگر پرده برداری کرد و آن پاسخ شفاف و صریح به این سوال بود: "چه کسی یا کسانی به طور مستقیم و سازماندهی شده در بازار و اقتصاد کشور اختلال ایجاد می‌کنند و نبض بازار را در اختیار دارند؟"
 
وضعیت یکی دو روز اخیر در بازار نشان داد که بسیاری از تلاطمات سال‌های اخیر در اقتصاد کشور که منجر به کاهش ارزش پول ملی، بالا رفتن قیمت طلا با وجود پایین آمدن قیمت جهانی و غیره شد، نه نشانه نابسامانی وضعیت اقتصادی کشور بلکه نتیجه دخالت برخی کانون‌های قدرت و ثروت در این زمینه است.
 
در واقع باید گفت آن چیزی که روزنامه شرق از آن با عنوان "لبخند اقتصاد به حضور هاشمی" یاد کرده، بهبود وضعیت اقتصادی نیست؛ بلکه نشانه‌ای از آن است که دست‌های کانون‌های متصل به اطرافیان حضرت آیت‌الله اندکی از آشفته نمایی در فضای اقتصادی کشور کاسته اند تا به صورت مصنوعی، آنها هم قطعه‌ای از پازل منجی‌نمایی از هاشمی را پر کنند.
 
به نظر می‌رسد کاندیداتوری اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تبعات زیادی دارد که یکی از آنها، مشخص شدن عوامل پشت پرده بالا و پایین کردن غیرمنطقی بازار و فضای اقنصادی کشور است تا مشخص شود پشت نام‌هایی مانند "جمشید بسم‌الله" چه ارکان‌ها و استوانه‌هایی حضور دارند که زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند تا در این دریای گل آلود سیاست و اقتصاد، ماهی خود را بگیرند.

تأثیر حضور

تأثیر حضور 

دیدار رهبر با دست اندرکاران انتخاباتحضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات تاکید فرمودند: «اگر حضور مردم نباشد، دشمنان به راحتی تهاجم خود را چند برابر می‌کنند».

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، کم‌تر از 40  روز دیگر، روز جمعه 24 خرداد برگزار خواهد شد و ان‌‌شاءالله با حضور حماسی و تاریخی دیگری از مردم ایران در این روز، رئیس جمهوری تراز انقلاب اسلامی و معادل شایستگی ملت و اعضایی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا که ان‌شاءالله از خادمان به این ملت و کشور خواهند بود، برگزیده می‌شوند.

از مواردی که همواره از سوی دشمنان نظام اسلامی پی‌گیری شده و با طراحی‌ها و برنامه‌های مختلف سعی کرده‌اند حضور مردم را کمرنگ و بی‌اثر کنند، انتخابات مختلف جمهوری اسلامی، نظامی که با پیروزی آن، مردم واقعا توانستند رای و نظر خود را اعمال کرده و به آن تحقق بخشند، است.

ادامه مطلب ...

امامی تنها در برابر موج عظیم ارتداد

امامی تنها در برابر موج عظیم ارتداد 

امام باقر

پس از رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام صلى الله علیه و آله، دست جامعه از دامان عترت، این معلّمان و مفسّران حقیقی قرآن و سنت پیامبر خدا کوتاه شد. جامعه آن روزگار چون از روش ها و ملاک هاى صحیحى براى استنباط احکام و معارف قرآنى برخوردار نبود، در حقیقت از محتواى قرآنى فاصله گرفت و قرآن را نیز از دست داد.

جامعه آن روز بر اثر جدایى از عترت، به ارتدادها و افکار انحرافى فراوانى دچار شده بود. به همین جهت بود که امام سجاد علیه السلام نیز که امامتش معاصر این زمان بود، بیشتر فعالیت خود را بر جنبه فکرى و فرهنگى نهاد، البته به روش دعـا و مـنـاجـات، زیـرا بـراى آن بـزرگـوار تـشـکـیـل حـلقـه درس و بـیـان مـسـتـقـیـم مـسـائل امـکـان نـداشـت . نقطه اوج این مـسـائل فـکـرى و فـرهـنـگـى در جـامـعـه اسـلامـى تـقـریـبـاً مصادف با دوران امـامـت امـام بـاقـر علیه السلام بـود.

ادامه مطلب ...

ولادت امام محمد باقر (ع) بر تمام شیعیان مبارک باد



دلم پر مى ‏زند امشب براى حضرت باقر
که گویم شرحى از وصف و ثناى حضرت باقر
ندیده دیده ى گیتى به علم و دانش و تقوا
کسى را برتر و اعلم به جاى حضرت باقر

 

ولادت امام محمدباقر (ع) مبارک باد


ادامه مطلب ...

ادعایی درباره پیام آیات‌ سیستانی و خراسانی به هاشمی

آیات عظام وحید خراسانی و سیستانی ادعای دعوت از هاشمی را تکذیب کردند

آیات عظام وحید خراسانی و سیستانی ادعای دعوت از هاشمی را تکذیب کردند
آیت‌الله وحید خراسانی و آیت‌الله سیستانی ادعای نزدیکان هاشمی رفسنجانی مبنی بر دعوت از وی برای حضور در انتخابات را تکذیب کرد

دو تن از آیات عظام تقلید در پیام های جداگانه ای خواستار حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دوره از انتخابات شدند.   
به گزارش جهان، ایلنا مدعی شد: همزمان با افزایش درخواست های عمومی برای کاندیداتوری آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمعی از مراجع قم و  آیات عظام تقلید در پیام های جداگانه خواستار حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دوره از انتخابات شدند.

آیت الله سیستانی و  آیت الله حسین وحید خراسانی در پیام هایی جداگانه بر لزوم حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تاکید کردند.

یکی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی در گفتگو با ایلنا این خبر را تایید کرده و گفت که جزییات این پیام ها به زودی ارائه خواهد شد.

ادامه مطلب ...

با تدارک حضور در منزل یا محل کار رئیس مجمع تشخیص

علی مطهری و فراکسیون صدای‌ملت به دنبال ثبت‌نام هاشمی‌رفسنجانی

 شنیده های خبرنگار رجانیوز حاکیست که علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، به همراه برخی از اعضای فراکسیون صدای ملت، در حال تدارک برای حضور در منزل یا محل کار  اکبر هاشمی رفسنجانی هستند تا او را برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری همراهی کنند. 

به گزارش رجانیوز، هدف از حضور علی مطهری و فراکسیون صدای ملت در کنار هاشمی رفسنجانی، همراهی با او و پافشاری برای ثبت نام است و او را تا وزارت کشور همراهی خواهند کرد.

 
فراکسیون صدای ملت، پیش از این در انتخابات مجلس فعالیت داشته و برخی اصلاح طلبان و رسانه های اصلاحطلب از نامزدهای فراکسیون صدای ملت حمایت کرده بودند. 
این در حالی است که پیش از این اخباری از دیدار این گروه از نمایندگان مجلس نهم با هاشمی رفسنجانی در سال گذشته و درخواست از وی برای حضور در انتخابات مطرح شده بود. 
علی مطهری در همین رابطه و پس از انتشار خبر دیدارش، اعلام کرده بود که هاشمی تنها یک دوره چهار ساله بیاید تا مشکلات حل شود!

آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در دیدار با دکتر لنکرانی

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه من با آیت الله مصباح که انصافا یک عالم ربانی است، از نزدیک در ارتباطم، گفت:حساسیت خاص الخاص ایشان تشرع، تدین، رعایت ارزش‌ها و پایبندی به مبانی اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: آیت الله مصباح یزدی حقیقتا عالمی ربانی است که حساسیت خاص الخاص ایشان تشرع، تدین، رعایت ارزش‌ها و پایبندی به مبانی اسلامی است.

به گزارش رجانیوز، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان  در دیدار با دکتر کامران باقری لنکرانی که چندی پیش در اهواز انجام شد، تصریح کرد: آدم گاهی شک می‌کند که کلمه ربانی را  به کار ببرد، اما در مورد آیت الله مصباح انصافا این تعبیر، تعبیر به‌جایی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری، لنکرانی را چهره‌ای شناخته شده عنوان کرد و ادامه داد:  آیت الله مصباح با حساسیت سیر  و بررسی کرده و در بین کاندیداهای متعدد آقای لنکرانی را انتخاب کرده است.
ادامه مطلب ...

آیت الله مصباح فرمودند آقای لنکرانی حزب اللهی به تمام معنا است

حجت الاسلام سقای بی ریا؛ مشاور رییس جمهور در امور روحانیت دولت نهم 
من از همان دولت نهم که مسائل حاشیه ای دولت دهم هم پیش نیامده بود، دغدغه ام این بود که بعد از هشت سال چه باید کرد؟ ذهن خود من معطوف بود به آقای لنکرانی. یعنی احساس می کردم ایشان می توانند از لحاظ پر کاری و تلاش و تقوا، آن جای خالی را پر کند.
حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا، مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت در دولت نهم، در گفت و گو باصابرنیوز به ذکر خاطره ای از آیت الله مصباح، پیرامون دکتر لنکرانی پرداخت. وی اظهار داشت: سال دوم یا سوم دولت نهم بود که خدمت آیت الله مصباح بودیم. در آن مجلس صحبت از وزرای دولت بود. بنده صحبتی درباره آقای لنکرانی کردم مبنی بر این که وی در هیأت دولت خیلی با برنامه و با منطق است. همیشه در مقابل سؤالات، جواب دارد. همچنین گفتم ایشان اهل طراحی برنامه د و مدیریت قوی دارد و در مقایسه با بعضی دیگر از وزرا که به اشخاص دیگر برای بیان برنامه هاشان اتکا دارند، ایشان اینگونه نیست. آیت الله مصباح آنجا فرمودند که آقای  لنکرانی حزب الهی به تمام معنا است.
ادامه مطلب ...

پرده آخر؛ چه کسانی وارد صحنه می‌شوند؟

پنجمین و آخرین روز از ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هم فرا رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) تا پایان چهارمین روز از ثبت‌نام داوطلبان 366 نفر ثبت‌نام کردند و وزیر کشور آمار بالای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را نشانه شور و شوق انتخاباتی توصیف کرده و در عین حال از داوطلبان خواسته است که هرچه سریعتر برای ثبت نام به ستاد انتخابات مراجعه کنند؛ چراکه زمان ثبت‌نام‌ها قابل تمدید نیست.

وزارت کشور هر شب آمار را به شورای نگهبان ارائه می‌دهد و شورای نگهبان نیز ظرف 5 روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند و اگر باز نیازی شد طبق قانون این زمان 5 روز دیگر افزایش خواهد یافت.

وزارت کشور هم‌چنین به داوطلبان توصیه کرده است قبل از زمان رسمی آغاز تبلیغات وارد این بحث نشوند.

در چهار روز گذشته این افراد داوطلب شدند:


صادق واعظ زاده ، کامران باقری لنکرانی ، محمد سعیدی‌کیا ، حسن روحانی ، مصطفی کواکبیان، حسین نصیرزاده، حسن سبحانی، محمد غرضی، باقر خرازی، علی فلاحیان،روح‌الله احمدزاده کرمانی، محمدرضا عارف ، حداد عادل ، اکبر اعلمی ، علیرضا زاکانی، علی احمدی، محسن رضایی و ... از جمله افرادی هستند که در چهار روز گذشته ثبت‌نام کرده‌اند.

امروز هم شخصیت‌هایی از جمله این افراد برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کردند:

داوود احمدی‌نژاد، جواد اطاعت، محمدباقر قالیباف، پرویز کاظمی و محمدحسن ابوترابی‌فرد علی‌اکبر جوانفکر،ابراهیم اصغرزاده و ...

این افراد پس از ثبت‌نام و در جمع خبرنگاران گفتند:

*داوود احمدی‌نژاد: برای خدمت به نظام آمده‌ام

* جواد اطاعت: تابع اجماعم/برای کاندیداتوری خاتمی بسیار تلاش کردم

* محمدباقر قالیباف: آمده‌ام تا عشق و ایثار را زنده کنم

* ابوترابی‌فرد در واکنش به وجود اختلاف میان ائتلاف اکثریت اصولگرایان:اختلافی نیست

*پرویز کاظمی: ادبیات و رفتار فاخر باید به کشور ما برگردد

اشک ریزان ضدانقلاب برای مظلومیت هاشمی! + تصاویر

رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته گذشته، تاکتیک های دیگری را برای رسیدن به اهداف خود در انتخابات پیش رو به کار بستند؛ از دفاع از مظلومیت هاشمی و ریختن اشک تمساح برای وی گرفته تا پوشش زنده شبکه بی.بی.سی از ثبت نام ها در انتخابات ریاست جمهوری؛ اصلی ترین محور و اوج اخبار رسانه های ضد انقلاب، بر ماتم سرایی برای هاشمی رفسنجانی متمرکز بود...
به گزارش 598، مشرق نوشت:
  • اشک ریزان برای هاشمی

رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان اهم مطالب خود را به انعکاس گسترده سخنان وزیر اطلاعات و آیت الله سیدمحمد خامنه ای ( برادر رهبر انقلاب) و واکنش ها به این سخنان اختصاص دادند. این سخنان باعث شده بود، ضد انقلاب و اهالی فتنه سنگ تمام برای هاشمی رفسنجانی بگذارند.



ادامه مطلب ...

یاصاحب الزمان(عج)

 یا صاحب الزمان (عج)




روز وشب منتظرم تا که زدلبر خبر آید

دلبرم از پس این پرده ی غیبت به در آید


خلق گویند تو مخور غصه ولیکن

تا که از یوسف گمگشته ی زهرا خبر آید

کدام کاندیدا ؟؟؟

کدام کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری، نسخه «سازش با استکبار» می‌پیچند؟
تلاش غرب برای یارگیری از داخل و پاس گل خواسته یا ناخواسته ای که برخی کاندیداها به تلاش خط سازش می دهند + جدول اظهارات کاندیداها

 رجانیوز - گروه سیاسی: از چند ماه پیش که تبلیغات انتخاباتی میان کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به طور غیررسمی آغاز شد، برخی عبارت و موضع‌گیری‌ها از سوی برخی افراد مورد استفاده قرار گرفت که در ظاهر قرار بود نوعی انتقاد از برخی اقدامات دولت دهم باشد اما در اصل، مخالفت با برخی رویکردهای اصلی و آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

به گزارش رجانیوز، موضوعاتی مانند «طرح مساله هلوکاست»، «مذاکره با آمریکا»، «استکبارستیزی و رویکرد تهاجمی در سیاست خارجی» و «ایستادگی در زمینه برنامه هسته‌ای» از جمله محورهایی بودند که در ماه‌های اخیر از سوی برخی کاندیداهای احتمالی موردنظر قرار گرفتند و برخی از این افراد، بدون توجه به مصالح ملی کشور و همچنین آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با تندترین و افراطی‌ترین ادبیات به این مفاهیم حمله کردند.

این در حالیست که بیان این انتقادات و بعضا پیشنهادات کاندیداهای موجود در بخش هایی به تاکید بر پیگیری بازگشت به رویکرد مطرود سازش معطوف بوده و در برخی دیگر هر چند به صراحت این رویکرد را ترویج نمی کند اما به تکمیل پازل تبلیغاتی و سیاسی سازش طلبان کمک غیر قابل انکاری کرده است.

این مواضع در شرایطی از سوی کاندیداهای حاضر در فضای داخلی کشور منتشر می شود که طرف غربی و مشخصا امریکا بدنبال عدم توفیق در مقابل رویکرد مقاومتی سال های اخیر در عرصه سیاست خارجی، حساب ویژه ای را بر یارگیری از داخل علیه این رویکرد مقاومتی باز کرده است، و این در حالیست که اینگونه مواضع در مواردی خودخواسته و آگاهانه و در مواردی بصورت ناخودآگاه، این خواسته طرف غربی را محقق کرده که این نکته از واکنش و استقبال رسانه های غربی و صهیونیستی از این قبیل مواضع کاندیداها قابل درک و مشاهده است.

در پررنگ ترین واکنش ها از این مواضع می توان به استقبال ویژه رسانه های غربی و صهیونیستی از مواضع هاشمی رفسنجانی در قبال اسرائیل اشاره کرد.

به نظر می رسد همراهی مردم با رویکرد مقاومت و تحمل فشارهای ناشی از این رویکرد برای رسیدن یه اهداف آرمانی انقلاب اسلامی، تکلیف خط سازش را روشن کرده باشد چنانکه حمایت روشن مردم از خط مقاومت در راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته کاملا مشهود بوده و بعید بنظر می رسد مردم در انتخابات آینده به مروجین سازش اقبالی داشته باشند، بلکه قطعا این جریان را ضایع کننده سختی هایی تحمل شده درماه های اخیر قلمدا کرده و واکنشی جدی به آن خواهند داشت.

ادامه مطلب ...

کواکبیان: رنگ انتخاباتی‌ام «سبز» است/ برای رقیب پیروز یک جعبه شی

مصطفی کواکبیان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پس از حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران علت حضور خود را کمک به خلق حماسه سیاسی توصیف کرد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی دارم که حتما مردم به آنها اقبال خواهند داشت تصریح کرد: نگران نیستم و انشاء‌الله رأی می‌آورم اما به هر دلیلی اگر مردم من را نپسندیدند به رقیبی که براساس قانون انتخاب شده  یک« جعبه شیرینی» خواهم داد.

کواکبیان در خصوص اجماع با اصلاح‌طلبان و چهره‌هایی همچون حسن روحانی و عارف گفت: ما باید با اصلاح طلبان اجماع داشته باشیم که این اجماع یا از طریق نظرسنجی یا نظر همان 35 حزب اصلاح‌طلب صورت می‌گیرد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بنده یک فعال سیاسی‌ام و حتما در عرصه سیاست‌ هیچ وقت انزوا‌طلبی و گوشه‌نشینی اختیار نخواهم کرد.

کواکبیان همچنین اعلام کرد که شعارش « زنده‌باد اصلاحات» نام دولتش «دولت اخلاق» و رنگ انتخاباتیش «رنگ سبز» است. 


 

نویسنده(فاضلی): زمان شخصیت خیلی ها رو مشخص می کنند 

مردم ایران هوشیار باشید

قبر"علی‌بن‌أبی‌طالب"راهم نبش‌خواهیم‌کرد!

ما قبر "علی بن أبی طالب" را هم نبش خواهیم کرد و "مهدی" (امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف) را نیز از سرداب خارج کرده و به قتل خواهیم رساند.  
 
به گزارش 598 به نقل از شیعه، در حالی که بیش از چند روز از اقدام وقیحانه، جنایتکارانه، ضد بشری و ضد دینی در نبش قبر صحابی جلیل القدر "حجر بن عدی" توسط وهابیون تروریست در سوریه نمی گذرد،‌ این بار یک وهابی دیگر تهدید دیگری مطرح کرده است.

 
این وهابی افراطی سعودی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در سایت تویتر، آرزو کرده که حرم حضرت زینب کبری سلام الله علیها تخریب و نیز قبر حضرت أمیرالمؤمنین علی علیه السلام توسط وهابیون نبش شود.

 
وی در این مطلب خود نوشته: آرزو می کنم که سوریه و عراق از مشرکان به "علی بن أبی طالب" آزاد گردد زیرا آزادی این دو کشور از آزادی فلسطین از دست یهودیان هم مهم تر است!

 
این وهابی افراطی که "عبدالله الترکی" نام دارد، همچنین خود را از "نوادگان معاویه بن أبی سفیان" معرفی کرده و شیعیان را "رافضی" می نامد.

 
او در ادامه می افزاید: ما قبر "علی بن أبی طالب" را هم نبش خواهیم کرد و "مهدی" (امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف) را نیز از سرداب خارج کرده و به قتل خواهیم رساند. این یک تهدید نیست بلکه وعده ما به رافضی ها است. آرزوی ما نبش قبر "زینب بنت علی" است!

اتفاق مهم روز نخست ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

  

 امید به امتداد دولت نهم و نوکری مردم در روز اول ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم/دکتر باقری لنکرانی ثبت‌نام کرد/آمدیم تا نشان دهیم به کانون های قدرت و ثروت وابستگی نداریم 

رجانیوز - گروه سیاسی: با آغاز رسمی ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، از امروز صبح، ساختمان وزارت کشور شاهد حضور چهره‌های آشنای سیاسی بود.

به گزارش رجانیوز، کامران باقری لنکرانی، عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز صبح روز سه شنبه در اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور رسما برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

ادامه مطلب ...

انتخابات ۹۲ | وظایف رسانه‌ها در انتخابات

گزیده بیانات رهبر انقلاب درباره وظایف رسانه‌ها در انتخابات   
 وظایف رسانه‌ها در انتخابات 
 
 الف)  بایدها
۱- بر سطح آگاهی و تحلیل مردم بیافزایید
مطبوعات در کشور ایران و در نظام جمهورى اسلامى، کجاى کارند؟ که هستند و چه هستند؟ آیا زاید و سربارى هستند؟ زینت‌المجالسى هستند؟ یا نه؛ یک عنصر حقیقى و مؤثّر و اجتناب‌ناپذیر و سازنده‌اند؟ نظر ما، البته، معطوف به نکته دوم و جمله اخیر است. ما معتقدیم که مطبوعات براى نظام جمهورى اسلامى، یک مقوله تجمّلاتى و تشریفاتى نیست. بنابراین، افزایش آن، تنوّع آن، کیفیّت یافتن آن، و اگر خطایى دارد، تصحیح آن، جزو کارهاى اساسى در این نظام است.
نظام جمهورى اسلامى یک نظام مردمى است و کسى نمى‌تواند این را منکر شود. مخالفین ما هم نمى‌توانند این را منکر شوند. حداکثر این است که مردم را تخطئه مى‌کنند و مى‌گویند «مردم نفهمیدند و با این مسؤولین و این نظام، صفا کردند.» بالاخره صفاى مردم با این نظام را نمى‌توانند منکر شوند و این، مطلب واضحى است. سر و کارِ ما با مردم است؛ پس این نظام، نظامى است مردمى.
 
ادامه مطلب ...

بیانات در دیدار دست اندرکاران برگزارى انتخابات‌

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکاران برگزارى انتخابات‌ 

 بسماللّهالرّحمنالرّحیم

خوشامد عرض میکنم به همهى برادران و خواهران عزیز؛ امانتداران امانت بزرگ و ارزشمند ملى و اسلامى. هر کدام که در هر بخشى از این مجموعهى بزرگ قرار دارید، به نوبهى خود، کار مهم، اساسى، مؤثر، باارزش و انشاءاللّه ماندگارى را بر عهده خواهید داشت و عمل خواهید کرد؛ چه شوراى محترم نگهبان و مجموعهى نظارتىِ مرتبط با این شورا، چه وزارت محترم کشور و مجموعههاى مردمى و دولتىِ عظیمى که وابستهى به این تشکیلات هستند، چه مسئولان حفظ فضاى امن و سالم انتخاباتى؛ مثل نیروى انتظامى و دیگران

ادامه مطلب ...

سایتی برای مرور وقایع انقلاب یا تبلیغات کاندیداتوری؟ +سند

تبلیغاتی که بوی تملق بیش از حد آن انسان را یاد ایام ریاست جمهوری ایشان می اندازد که چطوری با فاصله گرفتن از توده جامعه در قبال مردم هیچ پاسخگویی وجود نداشت و ایشان فقط خود و اطرافیانشان را قبول داشته و مد نظر قرار می دادند.
به گزارش 598 به نقل از سرویس سیاسی عصر امروز سایت هاشمی رفسنجانی که به بیان وقایع تاریخی انقلاب از دید آقای هاشمی می پرداخت این روزها به یک سایت کاملا تبلیغاتی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری وی تبدیل شده است!

بنا بر این گزارش این روند در گذشته بی سابقه بوده است و در مواردی خاص که در جامعه اتفاقاتی می افتاد این سایت با بهانه مرور تاریخ اوایل انقلاب از انعکاس آن خودداری می کرد ولی هم اکنون به یک سایت کاملا تبلیغاتی برای ایشان تبدیل شده است.

تبلیغاتی که بوی تملق بیش از حد آن انسان را یاد ایام ریاست جمهوری ایشان می اندازد که چطوری با فاصله گرفتن از توده جامعه در قبال مردم هیچ پاسخگویی وجود نداشت و ایشان فقط خود و اطرافیانشان را قبول داشته و مد نظر قرار می دادند.

تصاویر زیر متعلق به سایت ایشان در تاریخ 15/2/92 می باشد که خود گویای همین واقعیت می باشد.









مهم‌ترین نتایج دوازده‌گانه تحریم‌ها علیه ایران چیست

ایالات متحده لازم است که در سیاست‌های ناموفق تحریم‌های چند دهه گذشته خود علیه ایران تجدید نظر کرده و با ایران وارد گفتگویی با معنی و به قصد سرانجامی عادلانه و موفق گردد. تهران و واشنگتن سابقه‌ای مملو از موقعیت‌های از دست رفته دارند. 

به گزارش 598 به نقل از اشراف، المانیتور در گزارشی به قلم «سید حسین موسویان» نوشت: سیاست اعمال تحریم بر ضد ایران عمده‌ترین سیاست آمریکا در برابر ایران از شروع انقلاب سال ۱۳۵۷ بوده است. رییس جمهور اوباما از بدو ورود به کاخ سفید تأکید داشته است که وی سیاست تعامل با ایران را پیگیری خواهد نمود. اما در طی دوران ریاست جمهوری او ایالات متحده شدیدترین تحریم‌ها را اعمال کرده است. تحریم‌ها روند توسعه اقتصادی و صنعتی ایران را کند کرده؛ به طور قابل ملاحظه‌ای میزان سرمایه گذاری خارجی در ایران را محدود کرده؛ موجب افت ارزش پول ملی شده؛ باعث افزایش تورم شدید شده؛ تولید ناخالص ملی را کاهش داده؛ و نهایتاً موجب کاهش تولید و صادرات نفت و گاز شده است.
ادامه مطلب ...

بازدید ۲ و نیم ساعته رهبر انقلاب از نمایشگاه بین المللی کتاب

بازدید ۲ و نیم ساعته رهبر انقلاب از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی(ره) بازدید کردند.

در این بازدید دو و نیم ساعته که آقای حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رهبر معظم انقلاب را همراهی می کرد، غرفه داران و برخی ناشران حاضر در نمایشگاه توضیحاتی در خصوص تازه های نشر و فعالیت های صورت گرفته در عرصه چاپ کتاب بیان کردند.
ادامه مطلب ...

جلسه جمعی از فعالین سیاسی اهواز

  

جلسه جمعی از فعالین سیاسی اهواز 

 

 ahwaz (22)

روز چهارشنبه جلسه ای با جمعی از فعالین سیاسی اهواز با حضور حجت الاسلام حسن زاده در حسینیه سید شهدا اهواز برگزار شد. در این جلسه اسامی 50 نفر از کاندیداهای شورای شهر جمع آوری شده بود که به نظرسنجی و بررسی حاضرین گذاشته شد. در پایان جلسه معیار های انتخاب افراد اصلح قرائت شد و اعلام نتایج لیست 21 نفره به جلسه آینده موکول شد.
ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری درمورد جوانان...

بیانات مقام معظم رهبری درمورد جوانان... 

 

بى‌تفاوتى و خونسردى جایز نیست 
در حرکت عظیم ملت ایران، نسل جوان باید پیشرو باشد. براى نسل جوان – بخصوص نسل جوان دانشجو – بى‌تفاوتى و خونسردى جایز نیست. آن جوانى که به سرنوشت کشور نیندیشد و حوادث و خصومتهایى را که نسبت به کشورش در دنیا سازماندهى مى‌شود، نبیند و نسبت به آنها نجوشد و نخروشد، آن جوان لایق این نیست که نام جوان شهروند یک ملت انقلابى را روى خودش بگذارد. روح جوان، آن روح پر تپشى است که در سختیها، به داد کشور و ملت رسید و آنها را نجات داد.

ادامه مطلب ...

کاندیداها درباره موسوی و کروبی چه گفتند؟

 کاندیداها درباره موسوی و کروبی چه گفتند؟

 

اظهار نظر پیرامون وضعیت دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 که در مخالفت با نتیجه انتخابات، جنجال آفرین شدند، به یکی از سوژه‌‌های سخنان این روزهای کاندیداهای ریاست جمهوری تبدیل شده است.
به گزارش 598 به نقل از مهر، دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که با حضور چهار کاندیدا و همراه با استقبال بی نظیر مردم برگزار شد تبدیل به رویدادی ماندگار در تاریخ جمهوری اسلای ایران شد اما پس از اعلام نتایج انتخابات دو تن از نامزدها یعنی میرحسین موسوی و مهدی کروبی نتایج انتخابات را نپذیرفتند تنش ها و ناآرامی هایی در سطح کشور بوجود آمد که واکنش ها و اظهارات گروهها و احزاب مختلف کشور را درباره اقدامات این افراد برانگیخت.

ادامه مطلب ...

نیاز امروز کشور

گروه سیاسی رجا نیوز: دکتر کامران باقری لنکرانی که این روزها به عنوان یکی از اصلی ترین کاندیداهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری شناخته می شود و در برخی نظرسنجی های روزهای گذشته نیز رشد معناداری داشته است، قریب به دو ماه قبل با ویژه نامه نوروزی روزنامه فرهیختگان گفتگویی تفصیلی انجام داده است. 

به گزارش رجانیوز، نکته جالب توجه در این مصاحبه تاکید لنکرانی بر مطرح شدن گفتمان‌های تقلبی در جریان رقابت های انتخاباتی است که به بهانه وضعیت اقتصادی و معیشتی ، چاره کار را در اتخاذ سیاست خارجی سازشکارانه در قبال استکبار می دانند و جالب تر آنکه با گذشت نزدیک به دو ماه از این گفتگو، پیش بینی وی کاملا رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته و شاهد مثال آن نیز اظهارات معنادار برخی کاندیداها مبنی بر سازش و انفعال در سیاست خارجی به بهانه مسایل اقتصادی است.

ادامه مطلب ...

ولادت حضرت زهرا (س)

حضرت فاطمه (س) در روز جمعه بیستم ماه جمادى الثانى سال پنجم بعثت تولد یافته است.مکان تولدحضرت زهرا(علیه السلام)درشهر مکه و درخانه خدیجه اتفاق افتاد.این خانه در محله‏اى است که درگذشته به آن«زقاق العطارین»یعنى کوچه عطارها مى‏گفتند. رسول خدا (صلى اللَّه علیه و آله)تا هنگام هجرت،در آن خانه ساکن بود.خانه مبارکى که بارها در آن فرشته وحى برپیامبر (صلى اللَّه علیه و آله) نازل گردید.این خانه بعدها به صورت مسجد درآمد.و ازآنجا که محل نزول وحى و بخشى از قرآن،زیستگاه پیامبر (صلى اللَّه علیه و آله) و مکان تولد حضرت زهرا(علیهاالسلام) بود،درنظرعموم مسلمین ارزش معنوى و قداستى خاص داشت. و از این رو بارها در طول تاریخ هم‏زمان با تعمیر و توسعه مسجد الحرام، نسبت به مرمت بناى آن اقدام کردند.

حضرت بقیة‏الله(عج) فرمودند: «دختر رسول خدا فاطمه(س) برای من سرمشق و الگوی نیکویی است.»

امام مهدی(عج) که با ظهور خویش عالم را متحول می‏سازد، حضر ت فاطمه(س) را الگوی عملی و حکومتی خویش می‏ شمرد و این، حکایت از مقام عظمای بانوی عالم، حضرت زهرا(س) دارد.



حجاب

هیچ باغبانی را سرزنش نمی کنند که چرا دور باغ خود حصار و پرچین کشیده است، چون باغ بی دیوار، از آسیب مصون نیست و میوه و محصولی برای باغبان نمی ماند.

هیچ کس هم با نام و بهانه «آزادی» دیوار خانه خود را بر نمی دارد و شبها در حیاطش را باز نمی گذارد، چون خطر رخنه دزد، جدی است.

هیچ صاحب گنج و گوهری هم، جواهرات خود را بدون حفاظ، در معرض دید رهگذران نمی گذارد تا بدرخشد، جلوه کند و چشم و دل برباید، چون خود جواهر ربوده می شود.

هر چیز که قیمتی تر باشد، درصد مراقبت از آن بالاتر می رود.

هر چه که نفیس تر باشد، بیم ربودن و غارت بیشتر است و مواظبت لازمتر.

مگر نه اینکه آثار نفیس خطی را در موزه ها و ویترینها می گذارند، تا با لمس دستهای این و آن، خراب نشود و از ارزش نیفتد؟!

اینها همه، فرمان عقل است و اقتضای تجربه.

اخلاق

روزی از یک ریاضیدان نظرش را در باره انسانیت پرسیدند ، در جواب گفت :

اگر زن یا مرد دارای ادب و اخلاق باشند : نمره یک میدهیم 1 اگر دارای زیبائی هم باشند پس یک صفر جلوی عدد یک

میگذاریم : 10 اگر پول هم داشته باشند 2 تا صفرجلوی عددیک میگذاریم : 100
اگردارای اصل ونسب هم باشند 3 تا صفرجلوی عدد یک

میگذاریم : 1000 ولی اگر زمانی عدد 1 رفت ( اخلاق )؛ چیزی به جز صفر باقی نمیماند ، 000 صفر هم به تنهائی هیچ است و با آن انسان هیچ ارزشی ندارد . 

 

 

مادر جان روزت مبارک

مادر جان روزت مبارک 

مادر عزیزم ،وقتی چشم به جهان گشودم. قلب کوچکم مهربانی لبخند و نگاهت را که پر از صداقت و بی ریایی بود احساس کرد. دیدم زمانی را که با لبخندم لبخند زیبائی بر چهره خسته ات نشست و دنیایت سبز شدو با گریه ام دلت لرزید و طوفانی گشت. از همان لحظه فهمیدم که تنها در کنار این نگاه پرمهر و محبت است که احساس آرامش و خوشبختی خواهم کرد.