مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

تأثیر حضور

تأثیر حضور 

دیدار رهبر با دست اندرکاران انتخاباتحضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات تاکید فرمودند: «اگر حضور مردم نباشد، دشمنان به راحتی تهاجم خود را چند برابر می‌کنند».

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، کم‌تر از 40  روز دیگر، روز جمعه 24 خرداد برگزار خواهد شد و ان‌‌شاءالله با حضور حماسی و تاریخی دیگری از مردم ایران در این روز، رئیس جمهوری تراز انقلاب اسلامی و معادل شایستگی ملت و اعضایی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا که ان‌شاءالله از خادمان به این ملت و کشور خواهند بود، برگزیده می‌شوند.

از مواردی که همواره از سوی دشمنان نظام اسلامی پی‌گیری شده و با طراحی‌ها و برنامه‌های مختلف سعی کرده‌اند حضور مردم را کمرنگ و بی‌اثر کنند، انتخابات مختلف جمهوری اسلامی، نظامی که با پیروزی آن، مردم واقعا توانستند رای و نظر خود را اعمال کرده و به آن تحقق بخشند، است.

در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب، دشمنان سعی می‌کردند از حربه انتخابات استفاده برده و نفوذیهای خود را در ریاست جمهوری و مجلس وارد کنند. رئیس‌جمهور شدن فردی چون ابوالحسن بنی‌صدر یا ورود افراد معلوم‌الحال ضدملی و ضدمذهبی گروهک نهضت ‌آزادی در مجلس اول، نشان می‌داد اولا «مردم» و تنها و تنها «مردم» هستند که رای و نظر خود را درایران اعمال کنند و نظام اسلامی، همان کسی را به قدرت می‌رساند که نامش از صندوق آرا بیرون می‌آید و ثانیا همان مردم پس از خیانت افراد، آنها را از صحنه سیاست، حذف می‌کنند. جمهوری اسلامی با گردش نخبگان و انتخاب افراد از طیف‌ها و افکار گوناگون نشان داده هرچه مردم بگویند و بخواهند اعمال می‌شود و نظام گرچه مردم را راهنمایی می‌کند اما به مردم سالاری و انتخاب ملت احترام می‌گذارد.

هرگاه تهدیدهای مستکبران شدید شده است، مردم شجاع ایران اسلامی نیز، شدت علاقه و ارادت خود به این نظام را به بهترین وجه، به نمایش می‌گذارند

گردش افراد و جریان‌ها نیز در ایران جالب توجه و محل فکر است. به عنوان مثال در این کشور مجالس سوم و ششم چپگرا بودند؛ چهارم و هفتم و هشتم و نهم راستی بوده و اول و دوم و پنجم بیشتر از افراد مستقل تشکیل شده بود و گرچه برخی گروه‌ها اکثریت را در اختیار داشتند اما چندان غالب نبودند. در این کشور افراد معلوم‌الحالی مانند بنی‌صدر و خاتمی با رای مردم بر سر کار می‌آیند و از همان صندوق نام بزرگانی چون حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی و شهید رجایی رحمت‌الله علیه نیز خارج می‌شود. صندوق آرا به خواست مردم روزی رفسنجانی را پیروز و رئیس‌جمهور می‌کند که به هر حال فردی از اشخاص مشهور بوده است و روزی احمدی‌نژاد گمنام را به خواست همان مردم در مسندی می‌نشاند که حتی در خواب هم آن را ممکن نمی‌دید.

دیدار رهبر با دست اندرکاران انتخابات

پس از تاثیر حضور مردم در انتخابات و تصمیم‌گیر بودن کامل آنان در انتخاب و داخل کشور، باید به موضوع دیگر یعنی تاثیر میزان حضور ملت در پای صندوق‌های رای و شکستی که دشمنان در پی آن متحمل می‌شوند اشاره کرد. هرگاه تهدیدهای مستکبران شدید شده است، مردم شجاع ایران اسلامی نیز، شدت علاقه و ارادت خود به این نظام را به بهترین وجه، به نمایش می‌گذارند.

وقتی صدام ملعون هنگام جنگ 8 ساله مردم را به بمباران مساجد محل رای‌گیری یا تظاهرات 22 بهمن و روز قدس تهدید می‌کرد، حضور ملت بسیار بیشتر و شورانگیزتر بود و از این سو در انتخابات سال 88 که دشمن تمام توان خود را به میدان آورد تا حضور ملت را کم رنگ کند، با مشت محکم و تاریخی 40 میلیون ایرانی روبه‌رو شد. در انتخابات مجلس نهم در اسفند 90 نیز که نخستین انتخابات پس از حوادث فتنه 88 بود، باز دشمن با همراهی فتنه‌گران داخل که انتخابات را تحریم کرده بودند، سعی در کاهش حضور مردم داشت که باز با حضور 64 درصدی ملت، باخت دیگری را تحمل کرد.

در شرایط فعلی نیز که تحریم‌های دشمنان مستکبر ایران اسلامی علیه نظام به شدیدترین صورت ممکن و به قول خود دشمن فلج‌کننده شده است، این حضور ملت پای صندوق است که تهاجم آنان را به شکست می‌کشاند و خدای ناکرده کم رنگ بودن حضور مردم در انتخابات به فرمایش رهبر انقلاب، دشمنان این مرز وبوم را امیدوار کرده و تهاجم‌شان را چند برابر می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد