مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

اشک ریزان ضدانقلاب برای مظلومیت هاشمی! + تصاویر

رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته گذشته، تاکتیک های دیگری را برای رسیدن به اهداف خود در انتخابات پیش رو به کار بستند؛ از دفاع از مظلومیت هاشمی و ریختن اشک تمساح برای وی گرفته تا پوشش زنده شبکه بی.بی.سی از ثبت نام ها در انتخابات ریاست جمهوری؛ اصلی ترین محور و اوج اخبار رسانه های ضد انقلاب، بر ماتم سرایی برای هاشمی رفسنجانی متمرکز بود...
به گزارش 598، مشرق نوشت:
  • اشک ریزان برای هاشمی

رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان اهم مطالب خود را به انعکاس گسترده سخنان وزیر اطلاعات و آیت الله سیدمحمد خامنه ای ( برادر رهبر انقلاب) و واکنش ها به این سخنان اختصاص دادند. این سخنان باعث شده بود، ضد انقلاب و اهالی فتنه سنگ تمام برای هاشمی رفسنجانی بگذارند.



دلسوزی سایت خودنویس برای هاشمی؛ این سایت تلاش کرده تا با بزرگ کردن نسبت آیت الله سیدمحمد خامنه ای با رهبر انقلاب و به کار بردن تعبیر « برادر بزرگتر رهبری » نوعی مخالفت رهبر انقلاب با هاشمی را به ذهن ها متبادر سازد؛ عنوان « خائن و مجرم» در سخنان سیدمحمد خامنه ای به هاشمی نسبت داده نشده، ولی خودنویس با برداشت مغرضانه چنین تیتری را برگزیده تا به نوعی برای هاشمی هم مظلوم نمایی کند.

آیت الله سیدمحمد خامنه ای در یک مصاحبه با خبرگزاری فارس به تحلیل عملکرد ضد انقلاب و اهالی فتنه برای انتخاب ریاست جمهوری پرداخت و در نهایت هم به هاشمی رفسنجانی پیشنهاد کرد، در آستانه 80 سالگی به کارهای فرهنگی بپردازد؛

از طرف دیگر هفته گذشته، وزیر اطلاعات طی یک سخنرانی در قم عنوان کرد که آن کسی که خود را پیشگوی فتنه می نامد، مدارک قطعی وجود دارد که او در فتنه دست داشته است؛ که بدون نام بردن از هاشمی، همه اذهان را متوجه هاشمی کرد؛ چون او چند روزی بود که مدام می گفت من حوادث فتنه را پیش تر پیش بینی کرده بودم و ... . وزیر اطلاعات همچنین عنوان کرد آن کسی که نظام به خاطر مصالحی او را مانند و تن دیگر محصور نکرده توهم نکند که انقلاب یادش رفته او چه کرده است؛ که به اعتقاد بسیاری اشاره به خاتمی بود.


رادیو فردا با تیتر « برادر رهبر جمهوری اسلامی » تلاش کرد تا همان خط پیشین را طی کند؛ انتساب به رهبری برای القای این مسئله که رهبر انقلاب چنین نظری درباره هاشمی دارد؛ نوع تیتر نیز بسیار جهت دار است؛ سیدمحمد خامنه ای در هیچ کجای مصاحبه هاشمی را عامل امریکا نخوانده است؛ ولی رادیو فردا با انتخاب این تیتر علاوه بر القای اختلاف به دنبال مظلوم نمایی برای هاشمی هم هست.

این سخنان کافی بود که واکنش هایی در داخل کشور صورت گیرد؛ ولی این واکنش و انعکاس این سخنان در رسانه های ضد انقلاب بسیار پررنگ تر بود.


البته بی.بی.سی تقریبا خط دهنده اصلی این رسانه‌ها محسوب می‌شود؛ انتخاب عنوان « برادر آیت‌الله خامنه‌ای »
برای سیدمحمد خامنه ای تکرار همان خط پیشین است؛ انتساب اظهار نظر فوق
به رهبر انقلاب و در نتیجه القای اختلاف در بالاترین سطح کشور

این رسانه ها با انتخاب عناوین مغرضانه و انتساب برخی اتهامات به هاشمی به نام این دو نفر، سعی در ایجاد جوی به سود هاشمی و القای مظلومیت برای هاشمی رفسنجانی هستند. بی شک انتخاب عناوینی مانند « خائن» ، « مجرم» ، « عامل آمریکا » و اینکه « نظام وی را به خاطر مصالحی محصور نکرده » برای هاشمی و انتشار آن به یکباره در این رسانه ها، چهره ای مظلوم از هاشمی را ترسیم می کند که مورد هجمه های غیرمنصفانه قرار گرفته است.


سایت دیگربان، به دروغ اخطار مصلحی به خاتمی را، اخطار به هاشمی رفسنجانی توصیف کرده، و با تیتر بزرگ هم نوشته

که « نظام به خاطر ملاحظاتی هاشمی را محصور نکرده است»؛ و این پرده دیگری از

القای مظلومیت برای هاشمی رفسنجانی است

سایت ضد انقلاب خودنویس در هفته گذشته برای هاشمی سنگ تمام گذاشت؛ این سایت چندین بار پروژه مظلوم نمایی برای هاشمی رفسنجانی را به اجرا گذاشت.


انتخاب تیتر فوق که بازهم برای مظلومیت هاشمی صورت گرفته است و حتی پیش بینی کرده که حملات علیه هاشمی گسترده هم خواهد شد؛ نکته دیگر اینکه سه تیتر – از چهار تیتر - مربوط به هاشمی – که همه نشان از فشار بر هاشمی و مظلومیت وی است – در صفحه اصلی تلاشی دیگر برای اثر گذاری بر مخاطب برای القای مظلومیت هاشمی و تحت فشار شدید بودن وی است. ( تیترها با رنگ آبی مشخص شده اند)

در کنار این دلسوزان خارجی برای هاشمی رفسنجانی، دلسوزان داخلی نیز مجال اظهار نظر یافتند؛ دلسوزانی که معلوم نیست چه شده که این بار اینگونه به دفاع از هاشمی پرداخته اند:

مجمع روحانیون مبارز در واکنش به این سخنان و برخی روزنامه ها طی اطلاعیه ای از جایگاه هاشمی و خاتمی دفاع کرده و برای آنان نوحه سرایی کرده است؛ در اینجا قصد بررسی این اطلاعیه و پیام را نداریم و تنها به چند سوال بسنده می کنیم؟ مجمع روحانیون از روزهای پس از انتخابات و در ایام فتنه هجمه ضد انقلاب و منافقین علیه نظام و امام و رهبری را ندید که سکوت کرد و اطلاعیه نداد؟ یا می دید ولی جایگاه امثال خاتمی و هاشمی از اصل نظام برایشان مهم تر است؟


مجمع در حالی به این حملات به هاشمی واکنش نشان داده که در روزهایی که کیان نظام و انقلاب در خطر فتنه و فتنه گران بود به آن حملات علیه نظام و امام هیچ واکنشی نشان نداد؛ همچنین در روزهایی که همفکران مجمع در دوره دوم خرداد علیه هاشمی بیشترین تهمتها را وارد کردند و او را عالیجناب سرخپوش نامیدند، سکوت پیشه کرده بود

آیا هجمه هایی که این روزها علیه هاشمی هست – بر فرض وجود چین هجمه ای – اصلا قابل قیاس با طوفان تهمت ها و اتهامات علیه هاشمی رفسنجانی در روزها و ایام دوم خرداد و در آستانه مجلس ششم و دوران ریاست این طیف برکشور هست؟ آیا آن سیل اتهامات و لجن پراکنی ها علیه هاشمی که توسط هم فکران و هم جناح های مجمع روحانیون انجام شد، ایجاب نمی کرد تا آن روز هم این مجع علیه آن مواضع هنجار شکن موضع بگیرد؟ یا امروز جریان دیگری در کار است که اینگونه برای هاشمی اطلاعیه داده و یکی دو انتقاد به هاشمی را بر نمی تابند؟

  • تلاش برای آمدن هاشمی و خاتمی

یکی دیگر از خطوط اصلی که توسط رسانه های بیگانه فارسی زبان و ضد انقلاب طبق هفته های گذشته پیگیری شد، زمینه سازی برای آمدن خاتمی و هاشمی به عرصه انتخابات است؛ و در عین حال این تلاش صورت می گرفت که اگر هم این دو تن برای انتخابات ثبت نام نکردند – و یا خاتمی رد صلاحیت شد – نظام هزینه زیادی را بپردازد.

این خط این هفته هم پیگیری شد؛ البته آمدن هاشمی این هفته محوریت بیشتری یافت. این هفته تلاش شد تا ضمن زمینه سازی برای آمدن هاشمی به گونه ای اخبار منتشر شود تا بازهم این رسانه ها به اهداف خود برسند و آن هم ایجاد هزینه برای نظام بود.


سناریوی بی.بی.سی و بزرگ کردن این سخن هاشمی ؛ نتایج این سناریو در ادامه ذکر شده است

اینکه هم هاشمی و هم خاتمی آمدن خود را منوط به موافقت رهبری کرده اند در اخبار این هفته درصدر قرار گرفت؛ هاشمی در یک سخنرانی عنوان کرد که برای ورود به انتخابات با رهبر انقلاب مشورت خواهد کرد؛ چرا که اگر موافقت ایشان نباشد نتایج معکوس به بار خواهد آمد؛ تاکید بر مشورت با رهبری برای آمدن از سوی خاتمی و هاشمی اهمیت ویژه ای دارد.

هاشمی در حالی سخن از موافقت رهبر انقلاب می گوید که پیش تر تمام نامزدهایی که با رهبر انقلاب دیدار داشته اند درباره نظر ایشان در مورد کاندیداتوری خود تنها یک سخن شنیده اند: « من نفیاً و اثباتاً نظری ندارم»؛ در نتیجه هاشمی هم قطعا همین سخن را خواهد شنید؛ حال اگر هاشمی با اعلام این پیش شرط، چندی بعد هم نظرش را اعلام کند دو نتیجه خواهد داشت:


العربیه به شکلی کاملا دروغ و مغرضانه این خبر را منتشر کرده است؛ نحوه تیتر گذاری به گونه ای است که گویا هاشمی چندین بار با رهبر انقلاب صحبت کرده و اصرار کرده نامزد شود ولی رهبر انقلاب قبول نکرده است؛ در حالی که انتخاب چنین تیتری از سخنان هاشمی کاملا دروغ است

1. اگر بگوید می آیم؛ در نتیجه این برداشت ایجاد می شود که رهبر انقلاب به هاشمی گفته اند بیاید؛ و این قطعا خلاف واقع است. در نتیجه هاشمی این را نشان خواهد داد که رهبری هم به این نتیجه رسیده که حل مشکلات تنها کار هاشمی است و نظام به او بازگشت کرده است؛ در نتیجه در تلاش برای جمع آوری رای نیروهای اصولگرا و حزب اللهی نیز خواهد بود.

2. اگر بگوید نمی آیم؛ در این حالت این اتفاق می افتد که همگان می گویند رهبر انقلاب با آمدن هاشمی مخالفت کرده است؛ در نتیجه با جوسازی که پیش تر صورت گرفته و آمدن هاشمی یک خواست عمومی جلوه داده شده، مخالف رهبر انقلاب هم مخالفت با این خواست نشان داده می شود؛ و این هم از اهداف ضد انقلاب است.

در کنار این ها ، خاتمی نیز کم کم زمینه را برای ورود هاشمی به عرصه انتخابات آماده می کند و رسانه های بیگانه نیز این اخبار را به خوبی پوشش می دهند:


در کنار زمینه سازیهای صورت گرفته، خاتمی هم تلاش دارد تا زمینه را برای ورود هاشمی فراهم کند؛ این خبر در حالی است که هم خاتمی و هم هاشمی گفته اند هاشمی پس از مشورت با رهبری خواهد آمد؛ خاتمی حتی یک گام جلو رفته و عنوان کرده که هاشمی می آید؛ یعنی رهبری هم با او موافق است
  • بحرانی نشان دادن اوضاع و انتساب مشکلات به رهبری

در کنار سناریوهای فوق، خط دیگری نیز در همین راستا و به صورت نرم مدام پیگیری می شود ؛ اینکه سعی شود اولا کشور مواجه با مشکلات عدیده و شرایط بحرانی معرفی شود؛ این خطی است که هفته های گذشته پی گیری شد.


ابتدا سعی می شود که کشور، مواجه با مشکلات و بحران های عدیده معرفی شود ( خبر مربوط به دو هفته قبل)

از سوی دیگر تلاش می شود تا با اعلام اینکه حل مشکلات تنها با هماهنگی با رهبری صورت می گیرد، نشان داده شود که منشأ مشکلات کجاست و رهبری باید در برابر آنها کوتاه بیاید.


رادیو فردا سناریو فوق الذکر و انتساب مشکلات به رهبری را پی می گیرد

تکرار زیاد این مطلب که کشور شرایطی بحرانی دارد و پیغمبر خدا هم بیاید نمی تواند مشکلات را حل کند؛ و به یکباره انتشار وسیع این مطلب که حل مشکلات کشور بدون هماهنگی با رهبری امکان پذیر نیست، سناریویی است برای فشار بر نظام و همچنین در راستای هدف کلی تخریب چهره نظام و ولایت فقیه.

این در حالی است که این آقایان فراموش کرده اند کشور را با غرض ورزیهای جاهلانه – یا خائنانه – خود نزدیک به یکسال در بحران کامل فرو بردند و دم نزدند. مشکلات آن روز کشور بیشتر بود یا امروز؟ این که خود زمینه ساز شرایط بحرانی شدند چیزی نمی گویند ولی اینکه امروز گرانی بر مردم سنگینی می کند اینگونه فریاد سر می دهند. واقعا اهمیت عدم امنیت در نگاه این افراد بیشتر است یا وجود گرانی؟ البته کسی منکر وجود مشکلات نیست ولی چهره کشور آنقدرها هم بحرانی نیست که پیغمبر خدا هم نتواند حل مشکل کند!! چطور شد که هاشمی یا خاتمی می توانند ولی پیغمبر خدا نمی توانند؟


دویچه وله هم از همان تیتر رسانه های ضد انقلاب استفاده کرد؛ البته با زیر تیتر مربوط به حصر؛ تا اینگونه وانمود شود که حصر موسوی و کروبی به دستور رهبری بوده؛ این درحالی است که دکتر قالیباف هفته گذشته افشا کرد که این حصر طبق مصوبه شورای امنیت و قانونی است
  • تدارک ویژه بی.بی.سی برای انتخابات

رسانه انگلیسی بی.بی.سی (BBC) این هفته صفحه ویژه دیگری را نیز برای انتخابات راه اندازی کرد؛ این رسانه که پیش تر هم صفحه ویژه شمارش معکوس « گفته ها و شنیده ها ... روز تا انتخابات» را بر روی سایت خود ایجاد کرده بود، از زمان آغاز ثبت نام کاندیدا صفحه ویژه دیگری نیز به آن افزوده شد.


طراحی صفحه ویژه برای انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه انگلیسی بی.بی.سی

در کنار این صفحه ویژه، این رسانه، با آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اخبار این اتفاق را نیز تحت پوشش زنده قرار داد:


بی.بی.سی با آغاز ثبت نام ها، اخبار مربوط به این رویداد را تحت پوشش زنده قرار داد

و چند خط تکراری:

  • تقلب

برخی از این رسانه‌ها همچنان هم به صورت نرم و هم به صورت کاملا عریان بحث آزاد نبودن انتخابات را مطرح می‌کنند. این رسانه ها همچنان با عناوین جدید سعی دارند که نگذارند این خط رها یا فراموش شود؛ در نتیجه به طرق مختلف این بحث را مطرح و زنده نگه می‌دارند:



تیتر « اگر انتخاباتی آزاد برگزار می‌شد » دقیقا در راستای ایجاد شبهه تقلب است؛ این امر به ذهن مخاطب متبادر می‌شود که انتخابات اصلا آزاد نخواهد بود؛ در نتیجه مهندسی شده و تقلب هم قطعا صورت خواهد گرفت

البته پیرامون تقلب در سایت های دیگر هم مطالبی مطرح شده که این خط در هفته های گذشته به طور دقیق تبیین شد.

  • و باز هم مشایی...

رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان تلاش دارند تا مشایی را همچنان به نحوی از انحاء نگذارند فراموش شود؛ انتساب مشایی به احمدی نژاد و اینکه احمدی نژاد هم دست‌پخت اصولگرایان و مورد حمایت رهبری بوده به نحوی در این راستاست تا به تخریب نظام و مهره های انقلابی و دلسوز کشور بپردازند.

تخریب چهره نظام و ارگان‌های انقلابی و برخی اظهار نظرهای بی‌مورد و بدون منطق توسط مشایی در کنار برخی اظهارات گاه و بیگاه رئیس جمهور که خط و نشان می‌کشد، معنی بهتری می‌یابد؛ یک روز احمدی نژاد سخن از نسخه پیچیدن عده ای برای شورای نگهبان می‌گوید و اینکه هیچ کس حق ندارد به جای ملت نظر دهد، و روز دیگر مشایی عنوان می‌کند من صلاحیتم را از آسمان‌ها گرفته ام!! که آن هم کنایه‌ای به شورای نگهبان است:


العربیه اظهار نظر توهمی مشایی را تیتر خبر خود کرده و او هم بی اعتباری شورای نگهبان در نظر مشایی را تذکر داده است

البته معلوم نیست که مشایی در صورت تمایل به نامزدی در انتخابات در کجا ثبت نام خواهد کرد؟ در آسمان‌ها یا وزارت کشور؟ و پرونده او برای صلاحیت توسط چه کسی بررسی خواهد شد؟ آسمانیان یا شورای نگهبان؟ باید منتظر ماند و شاهد این دو اتفاق بود.

جمع بندی:

به نظر می‌رسد رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته گذشته خطوط جدیدی را کم کم رو می‌کنند؛ آنها حال که از آمدن خاتمی ناامید شده اند هاشمی را مدام مطرح می‌کنند: گاه برای او و مظلومیتش اشک می‌ریزند و گاه سخن از توافق او با رهبری می‌گویند؛ البته باید تا چند روز دیگر منتظر ماند تا پرده های دیگر رو شود؟ همچنین هزینه سازی برای نظام و مخصوصا شخص رهبر انقلاب و القای انتساب مشکلات به رهبری توسط هاشمی و خاتمی و پیگیری این خط به صورت عریان توسط این رسانه‌ها از دیگر نقاط نیازمند تامل است.



به نظر می‌رسد در هفته پیش رو اتفاقات تعیین کننده ای رخ دهد و جلوه‌های دیگری از سناریوهای غربی ها رو خواهد شد؛ اینگونه تحلیل می‌شود که در صورتی که خاتمی و هاشمی نیایند و امید به پیروزی در انتخابات در میان افراد اصلاح طلب کاهش یابد، روند و رویکرد رسانه‌های غربی به دو سمت برود: اول اینکه علاقه به رای دادن را در مردم کاهش دهند تا نظام به هدف خود نرسد؛ یعنی همان کاری را کنند که رهبر انقلاب فرمودند؛ که « ما اطلاع داریم که این دفعه هم رسانه‌هاى رسمى و شناخته شده‌ى دشمن از مدتى پیش دارند طراحى میکنند، برنامه‌ریزى میکنند، برنامه‌سازى میکنند، براى اینکه دل مردم را نسبت به انتخابات سرد کنند؛ شروع هم کرده‌اند، منتها برنامه‌ریزى‌شان خیلى وسیع‌تر از این حرفها است؛ میخواهند مردم پاى صندوق نیایند؛ میخواهند مردم در اداره‌ى کشور و مدیریت کشور سهیم نشوند؛ میخواهند مردم در صحنه نباشند؛ لذا تلاش میکنند. اگر حضور مردم نباشد، آنها براحتى میتوانند تهاجم خودشان را چندین برابر کنند. حضور مردم است که به نظام اسلامى و به کشور عزیز ما مصونیت میبخشد. حضور مردم است که عوامل قدرت و قوّت را در درون ما تقویت میکند: علم ما پیشرفت میکند، بصیرت ما پیشرفت میکند، سازوکارهاى مدیریت ما پیشرفت میکند - همچنان که در طول این سالها پیشرفت کرده است - این به خاطر حضور مردم است، به خاطر انگیزه‌هاى مردم است؛ میخواهند این انگیزه‌ها نباشد، لذا سعى میکنند انتخابات را بى‌رونق کنند». (بیانات در 16 / 2/ 92)

و دیگر اینکه در آتش اختلاف افکنی‌های دولت بدمند تا شعله اش دامان نظام را بگیرد؛ فعلا باید منتظر ماند...
نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضامحمدی زاده شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:24

سیدمحمدخامنه ای چکاره است ؟
تا حالا کجا بوده که این مغلطه ها را می کند ؟

چقدر می ترسند از هاشمی بزرگ !

سلام علیکم
همه میدونند که آقای خاتمی و رفسنجانی لبه های یه شمشیرند و این مغلطه نیست "بیشتر مطالعه بفرمایید"
هیچ کسی از آقای رفسنجانی نمی ترسد اما از به خطر افتاد نظام به دست بعضی آقایان میترسیم.
فاضلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد