مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

شهادت "آیت الله نمر" و خیانت‌های نفتی "ملک سلمان"

شهید آیت الله نمر" امروز در حالی با حکم پادشاهی عربستان ("ملک سلمان") به شهادت رسید که یک دلیل بزرگ برای به شهادت رساندن این فعال سیاسی عربستان وجود دارد.

"شهید آیت الله نمر" در شرق و جنوب شرق عربستان از پایگاه مردمی ویژه ای برخوردار بود و توانست در زمان حیاتش مردم  "ناحیه شرقیه" را در برابر " ظلم و ستم ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و بلوک غرب"  آگاه کند.

**عربستان نگران بیداری اسلامی در "ناحیه شرقیه"

پادشاهی عربستان بیم آن داشت تا با گسترش بیداری اسلامی در شرق عربستان از جمله در مناطق "قطیف"، "عوامیه" و "دمام" و سایر شهرهای "ناحیه شرقیه" قدرت خود را در خطر ببیند و به همین دلیل اخیرا  "آیت الله نمر" را به شهادت رساند. 

چرا پادشاهی سعودی

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: اعدام  "شیخ نمر النمر" -روحانی شیعه در عربستان سعودی - و چهل و شش نفر دیگر ، خشم جهان تشیع را بر انگیخته است. " شیخ نمر النمر"، منتقد سرسخت حکومت  سعودی ها و از چهره های برجسته جنبش اعتراضی به حکومت آل سعود در شرق عربستان بود.


در این گزارش آمده است: این روحانی شیعه، چهره برجسته جنبش اعتراضی بر ضد سلطنت سعودی بود که جرقه های اعتراضات وی در سال 2011 در شرق عربستان زده شد.  "شیخ النمر" در یکی از سخنرانی های خود می گوید: "ما چه می خواهیم؟ ما می خواهیم که مردم بتوانند انتخاب کنند که چه کسی بر آن ها حکومت کند. ما نمی خواهیم خاندان آل سعود را انتخاب کنیم. این حق و البته وظیفه ماست که آن ها را انتخاب نکنیم. ما نمی خواهیم آل سعود بر ما حکومت کند. چگونه می توانیم آن را انتخاب کنیم در حالی که فرزندان ما را می کشد؟"




نگرانی "ملک سلمان" از این بود که  "ناحیه شرقیه" ،  یمن دومی شود؛ به همین دلیل تلاش کرد تا فعال سرشناس مدنی و سیاسی شرق عربستان را به شهادت برساند. "شهید آیت الله نمر" بارها درباره اقدامات مخرب پادشاهی عربستان در منطقه غرب آسیا سخن به میان آورد و به همین دلیل پادشاه و شاهزاده‌های سعودی که تحمل انتقاد را نداشتند او را دستگیر کرده و پس از سه سال به شهادت رساندند.



**افشاگری های "شهید آیت الله نمر"  از اقدامات پادشاهی سعودی"شهید آیت الله نمر" در سخنرانی‌هایش در زمان حیات خود افشاگری‌های بسیاری از پادشاهی عربستان کرد و "ملک سلمان" نگران بود تا با افشاگری این فعال و روحانی انقلابی مردم سراسر عربستان ضد خیانت‌های نفتی سعودی‌ها قیام کنند و این یک دلیل مهم در  به شهادت رساندن "شهید آیت الله نمر"  بود.

اقدامات اشتباه عربستان در پایین آوردن قیمت نفت، مردم این کشور را وارد مرحله جدیدی از تنش اقتصادی کرده و این موضوع در کنار جنگ یمن تراژدی غم انگیزی را برای سردمداران پادشاهی سعودی به وجود آورده است.

چرا پادشاهی سعودی


چرا پادشاهی سعودی



عربستان میلیاردها دلار درآمد نفتی دارد و این درآمدها تنها به دست عده‌ای خاص می‌رسد و این موضوع به طرق مختلف (تحت عنوان خیانت‌های پادشاهی سعودی) توسط "شهید آیت الله نمر" مطرح  گردیده و همین موضوع علت ناخشنودی و به شهادت رساندن این روحانی انقلابی شد.



پادشاهی عربستان همچنین نگران بود که سخنان افشاگرانه "شهید آیت الله نمر"  مردم کشورهای عربی را ضد اقدامات تحریک آمیز  "ملک سلمان"  و تابعینش آگاه کند و بحرین و یمن از سخنان این روحانی انقلابی  مطلع شدند (و صد البته وضعیت بیداری اسلامی در بحرین و یمن کاملا نمایان است) و لذا "شهید آیت الله نمر" را به شهادت رساندند.  



** "رهپویان شهید آیت الله نمر" راه او را ادامه خواهند داد

رهپویان "شهید آیت الله نمر" در شرق و جنوب شرق عربستان به زودی مسیر انقلابی این روحانی برجسته را تا "مکه" و  "مدینه"  و "ریاض"  و "طائف" و "جده"  امتداد خواهند داد  و آینده  "ناحیه شرقیه"  بسیار روشن است.   



نهضت "شهید آیت الله نمر" در شرق عربستان زنده است و راه این روحانی برجسته ادامه خواهد داشت و به نظر می‌رسد در آینده ای نزدیک پادشاهی سعودی  دچار مشکلات مشروعیتی جدی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد