مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

شاهکاری به نام هفت سنگ !

شاهکاری به نام هفت سنگ !

سریال های ماه مبارک به دلیل زمان پخش و  مخاطب های زیادی که دارد همواره برای صدا و سیما مهم بوده و برای منتقدان سوژه خوب. اما امسال پس از پخش اولین قسمت های این سریال که از شبکه سه سیما پخش شد و هفت سنگ نام داشت سرو صدای زیادی هم در رسانه های مکتوب و هم در رسانه ای دیجیتال بر پا کرد.

 پخش قسمت های اول و دوم این سریال کافی بود تا برای بینندگان سریال های هالیوودی، پلان های فیلم آشنا به نظر برسد. هفت سنگ، حداقل در ظاهر، یک کپی کاری از سریال خانوده مدرن است. سریالی هالیوودی که که از شبکه فارسی وان و abc پخش می شود.

مجله تایم آمریکا درباره این سریال می نویسد: «هفت سنگ» سریالی است که بخوبی از روی «خانواده مدرن» به صورت سکانس به سکانس و با همان حرکت دوربین و شوخی ها ساخته شده است. تنها تفاوت موجود میان دو سریال آن است که دو همجنس گرا که با یکدیگر زندگی می کنند جز نقش های اصلی «خانواده مدرن» هستند اما در نسخه ی ایرانی یک زوج جای آنها را گرفته است!

یک نویسنده سریال‌های تلویزیونی معتقد است سریال هفت سنگ شبیه سریال خانواده مدرن نیست، عیناً خود آن سریال است. او در ادامه می افزاید: کاش آن سریال را به این زودی ندیده بودم، چراکه آدمی خجالت می‌کشد آن سریال را پیش رویش بگذارد و دقیقا همان را بنویسد. شوخی‌های سریال درک نشده، ایرانیزه نشده، و به فرهنگ ایرانی تبدیل نشده است. وقتی شوخی‌ها درک نشده، یعنی ایرانی نیست و ادبیات ایرانی در آن به‌کار برده نشده و تغییرات ایرانی هم دیده نمی‌شود و می‌شود گفت این سریال کاملا جعلی است. نمی‌توان درک کرد در این سریال چرا باید از بازیگران توانایی همچون سلطانی برای چنین طنزی استفاده شود. 

این حاشیه ها باعث شده است که کار به شورای نظارت بر صدا و سیما بکشد. رمضانعلی شجاعی - نماینده مردم ساری در مجلس و عضو شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما – در مصاحبه ای با یادآوری انتقادات وارده به محتوای فیلم هفت سنگ که در حال حاضر بعد از افطار از رسانه ملی پخش می‌شود گفته است: ادعای شبیه سازی این فیلم از فیلمی که در شبکه آمریکایی پخش شده جای تامل داشته و باید مورد بررسی واقع شود.

 

 

کلیپ تصویری

حجم : ۱۸٫۴ مگابایت

 

   

 

پی نوشت : 

فیلم سازان بزرگ دنیا نه تنها لزوما اهل حکمت و تفکر و دین نیستند بلکه بالعکس هنرمندان امروز عموما فاسد ترین انسان های روی کره عرض هستند. بزرگی فیلم سازان مشهور جهان در حکمت و تفکرشان نیست در میان آنان حتی کسانی هستند که سینما را حامل هیچ پیامی نمی دانند. بزرگی آنان در این است که توانسته اند زبان سینما را در استخدام بیان نفسانیات خویش بگیرند و همان طور که گفته شد. تکنیک سینما با پیام های این چنین بیشتر انس دارد تا سخن حق… تنها راه خروج از ولایت تکنیک و گذشت از متافیزیک غرب، نخست تقواست و آن گاه در پرتو نور حکمت متقین به تمدن غرب و لوازم و آثار و اجزا و عناصر آن نگریستن. آینده انقلاب اسلامی در همه وجوه توسط کسانی محقق می شود که اسلام را بشناسند و مهم تر از شناختن با جان و دل بدان پیوسته باشند. پس اجازه دهید که امید ما برای آینده سینمای ایران جز به هنرمندان مومن خط شکن نباشد که نباشد. امـام، بت شکن بود و بسیجی ها به تبعیت از ایشان و سینمای متعهد ما نیز باید خاکریز های تثبیت شده سینمای غرب را بشکند و راهی تازه باز کند. راه ما از آنجا که غربی ها رفته اند و می روند نمی گذرد و باید متقع بود که اگر افق هایمان با یکدیگر متفاوت است راه هایمان نیز متفاوت باشد، روش هایمان نیز.  /شهید سید مرتضی آوینی

 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد