مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

جانبازی ویلچری و قطع نخاعی ( به یاد جانباز شهید علیرضا سراج)

سلام دوستان چند وقت پیش یک عکسی از جانباز ویلچری در وبلاگ گذاشتم که بازدید کنندگان متفاوتی داشت. حالا امروز می خواهم جریان آن تصویر و خاطره آن را در وبلاگ بگذارم. حتما نظر یادتان نرود .

می‌گفت : جانبازی ویلچری و قطع نخاعی هست که در یک محله ای جنوبی در تهران که اسم می‌برد طبقه دوم مستاجرند ، هر روز همسر ویلچری تک و تنها شوهرش را از روی پله‌ها بالا و پایین می برد ، زن و شوهر نیز با وجود کوه مشکلات هیچ توقعی از هیچ کسی ندارند و تا حالا صدایشان در نیامده است.
جانباز شبی را تا صبح پشت در مانده بود ، چون نیمه شب به خانه رسیده بود و قدش کوتاه بود و نمی‌توانست زنگ بزند ، و نمی‌خواست مزاحم همسایه‌ها شود در هم نزده بود . دم سحر رفتگر محله آمده بود زنگ زده بود که او را ببرند داخل.

به مناسبتی یک جایی از این خانواده تقدیر کرده بودند ، سکه ای بهشان داده بودند ، آن‌ها که با وجود این همه هزینه دادن ، خود را بدهکار مردم دیده بودند ، گفته بودند مظلومترین و فقیرترین آدم محل همین رفتگر است که هیچ‌وقت هیچ‌کس نمی‌بیندش من که از انقلاب حقی ندارم . برداشته بودند سکه را داده بود به او . رفتگر محله هم رفته بود یک دسته جارو برایشان خریده بود که مرد جانباز بگذارد پشت در ، هر موقع دیر کرد بتواند آن را از زیر در بیرون بکشد و با آن زنگ بزند!

این‌ها همان‌هایی هستند که برخی! مسئولین بهشان می‌گویند افراطی و البته بعد از شهادت‌شان می‌توانند به خانواده‌شان سر بزنند و از مدح ایثار و شهادت سخن بگویند بدون این که در حیاتشان قدمی برای آن‌ها بردارند.


پ.ن: به قول بعضیا : جانباز خوب جانبازیه که راحت شهید شه صداشم در نیاد ...
نظرات 4 + ارسال نظر
علیرضا هوشمند شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:26 http://www.Markazisaargaran.blogfa.com

به امید شفای عاجل تمامی جانبازان با دعای خیر مردم با ایمان کشورمان و رهبر و سرور جانبازان مقام معظم رهبری انشا الله و التماس دعای ویژه برای این حقیر

سلام انشالله شفای عاجل نصیب تمام جانبازان عزیز گردد.
التماس دعا...

غلامرضانجفی سولاری - اهواز جمعه 2 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:39 http://gholamrezanajafi.ir

یادی از شهید بزرگوار فاضل صفی زاده


ما درماندگان و واماندگان از قافله ی جبهه و جنگ هر از گاهی که به هم میرسیم با آنکه گرد پیری بر سر و رویمان نشسته است اما با حال و هوای ایام نورانی دفاع مقدس میگوییم و میشنویم و گاه میگرییم .

دیروز عادل آمده بود دفترم و مثل همیشه درد دلمان شروع شد . عادل صفی زاده از بسیجیان شجاع و بی ادعای گردان همیشه پیروز کربلاست و کمتر برای کسی ژست جنگ و جبهه میگیرد و ادعای حضور در جبهه میکند مگر برای همرزمانی بخدمات و زحماتش واقفند . عادل برادر شهید سرافراز جبهه توحید شهید فاضل صفی زاده است که در عملیات کربلای چهار بشهادت رسید .

حرفهای نگفته ای از شهید فاضل گفت که خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم . او گفت : روز تولد فاضل مقارن با روز اول ماه مبارک رمضان و روز بخاک سپاریش هم مصادف با روز اول ماه مبارک رمضان بود . فاضل سه ماه مفقودالاجسد بود و آنقدر مادر مومنه اش گریست و به بی بی دو عالم حضرت زهرای مرضیه (س) که ام الشهداست متوسل شد تا بعد از سه ماه پیکر نورانیش را از جبهه آوردند .

فاضل هر روز بعد از نماز صبح تلاوت آیات نورانی قرآنش تا هنگام شهادت چه در خانه و چه در جبهه هیچگاه ترک نشد و در برخورد با پدر و مادر و خواهر و برادرانش ادب خاصی داشت و همانطور که از اخلاق نبوی(ص) است به هیچوجه در چشمان کسی خیره نمی شد و سرش در هر حال پائین بود .

اولین بار بود که عادل را بیاد برادر شهیدش با بغض می دیدم . با بغضی عجیب گفت : آقاغلام آخرین باری که میخواست به جبهه برود به او گفتم دیگر حق نداری به جبهه بروی و نزد خانواده بمان ! فاضل گفت : اصرار نکن چشم این آخرین باریست که به جبهه میروم و من نفهمیدم منظورش این بود که دیگر هنگام شهادتش است و برنمیگردد ...

- راستی چه انسانهای بزرگی از این کشور رخت سفر بربسته اند . آنانکه سراپا یاد خدا و سرشار از اخلاق و ادب و اخلاص بودند و هر چه از ایام میگذرد بیشتر به عظمتشان پی می بریم و هرچه از آنها گفته میشود باز هم کم است و دلمان با یادشان چقدر متلاطم می شود .

یادشان بخیر و انشاالله فردای محشر گوشه چشمی به این واماندگان درمانده بفرمایند .

برای شادی روح شهیدان و فاضل عزیز صلوات

سلام آقای نجفی عزیز
بسیار جالب بود ممنونم حتما استفاده خواهم کرد
با تشکر از ارسال متن
التماس دعا...

علیرضا هوشمند پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:14 http://www.Markazisaargaran.blogfa.com

استاد با اجازه بر داشت نمودیم حلال کنید فقط رضای خدا در بین است و ادای دین به این عزیزان

سلام آقای هوشمند عزیز
ممنونم از باز نشر این مطلب
تشکر می کنم از حسن توجه شما
انشالله ماهم بتوانیم سهمی در ادای دین به این عزیزان داشته باشیم.
التماس دعا...

علیرضا هوشمند پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:13 http://www.Markazisaargaran.blogfa.com

جانبازان سرافراز جز رضای خداوند متعال و اطاعت از رهبر معظم انقلاب چیز دیگری نمی خواهند البته سوء استفاده از ایشان هم توسط مسئولین جهت حفظ مقامشان نشود که گناه بزرگیست مسئولان باید بخود بیایند که متاسفانه .......... بگذریم برادر عزیز به سهم خود بنده دست بوس این عزیز سرافراز م استاد دو ماه از سال گذشته اما هیچ بود جه ای جهت این عزیزان تخصیص داده نشده تازه مسئولین از جانبازان طلبکار ند با بر خورد منفی شان و فعلا که بودجه را برای اختلاصهایشان و سفر ها و .... تخصیص داده اند و خجالت هم نمی کشند اما مسئولان بی فکر ذیربط بدانند که همه جانبازان تا در قید حیاتند در خدمت رهبری و نظام و انقلا بند .و .....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد