مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

قلب سلیم داشتن در گرو اطاعت از فرامین خداوند متعال است

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس 
قلب سلیم داشتن در گرو اطاعت از فرامین خداوند متعال است   
 نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، داشتن قلب سلیم را در گرو اطاعت از فرامین خداوند متعال دانست و اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) قلب سلیم را مختص افرادی می داند که در راه اطاعت و پیروی از خداوند متعال قدم برداشته و همه زندگانی خویش را وقف خدا و اطاعت از فرامین الهی کند.

حجت الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، صبح امروز در مراسم هیأت دعای ندبه غرب اهواز که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) کوی انقلاب برگزار شد، به بیان ویژگی های قلب سلیم پرداخت و با اشاره به سخن پیامبر اعظم(ص) مبنی بر «إِنَّمَا سُمِّیَ الْقَلْبُ مِنْ تَقَلُّبهِ» گفت: اسن سخن رسول اکرم(ص) به معنای دگرگونی قلب است و در حقیقت این دگرگونی، انقلاب معنوی و نه جسمانی است.

وی در ادامه به سخنی دیگر از رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) مبنی بر «دِینٌ بِلَا شَکٍّ و َهَوًى وَ عَمَلٌ بِلَا سُمْعَةٍ و َرِیَاءٍ» اشاره کرد و بیان داشت: به یقین دینی که در آن شک و شبهه ای نبوده و در مسیر تبعیت از خداوند گام بردارد، «دِینٌ بِلَا شَک» خواهد بود.

حجت الاسلام شیرازی با بیان این که قلب سلیم، قلبی است که در مسیر تبعیت از خداوند گام بردارد، گفت: پیامبر اعظم(ص) قلب سلیم را مختص افرادی می داند که در راه اطاعت و پیروی از خداوند متعال قدم برداشته و زندگانی خویش را وقف خدا و اطاعت از فرامین الهی کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، با اشاره به آیه 34 و 35 سوره حج مبنی بر «وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِینَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَالصَّابِرِینَ عَلَى مَا أَصَابَهُمْ وَالْمُقِیمِی الصَّلَاةِ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ»، تصریح کرد: مفسرین «الْمُخْبِتِینَ» را به کسانی اطلاق می دهند که اهل تواضع، فروتنی، خاشع و تسلیم امر پروردگار باشند؛ از این رو اگر می خواهید اهل مخبتان بوده و قلبی سلیم داشته باشید، مطیع فرامین پروردگار و رسولش باشید.

وی در ادامه افزود: قرآن کریم «الْمُخْبِتِینَ» را این گونه معرفی می کند که «الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ»، هنگامی که نام و یاد خدا در دلها زنده می شود «وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ» قلب های آنان از خشیت و ترس خدا به لرزه در می آید.

حجت الاسلام شیرازی در پایان سخنان خود، با بیان این که سعادت انسان در گرو بندگی خداوند متعال است، اظهار داشت: اگر انسان قلبش با یاد و ذکر خدا خاشع شد، به یقین همه مسایل و مشکلات دنیوی او برطرف و در آخرت نیز در گروه نیکان و صالحان قرار خواهد گرفت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد