مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

شیخ محمد حسین حیدریان

برای شیخ حیدریان عزیز که در هفته دفاع مقدس به دوستان شهیدش پیوست 

شیخ محمد حسین حیدریان 


جذاب ترین روحانی بود که تاکنون دیده ام . در اولین برخورد شیفته اخلاق و رفتار و منش والایش می شدی . با انرژی و با انگیزه بالایی بود . خستگی جرات نداشت سراغش را بگیرد . شبانه روز برایش فرقی نمیکرد . هرگاه او را می دیدی گرمی دیدار را کاملا حس می کردی چنان دوستان را در همه حال در آغوش می گرفت که تصور می کردی تو نزد او بهترینی .
در ایامی که در مسجد بود بیشترین جذب و تحول را در طول عمر مسجد داشتیم . با تمام اقشار از کوچک و بزرگ و پیر و جوان ارتباط خاص داشت . در همه حال سعی می کرد به دیگران کمک و یاری نماید در مدت کوتاهی محرم اسرار همه شده بود .
با تمام سختی بیماری و قطع دو پاهایش که بدلیل بیماری دیابت اتفاق افتاد روحیه بالایی داشت . این پاهای قطع شده همان پاهایی بود که در جنگ بر روی مین رفته بود ولی پاهای تنومند و پرتوانش را مین نتوانسته بود قطع نماید اما دیابت لعنتی شیخ را از پا انداخته بود ولی روحیه همان روحیه پدرانه ای بود که از او سراغ داشتیم . 

 مطلب ارسالی از برادر غلامرضا نجفی

با حال و احوال سختی که داشت اما هیچگاه بدرگاه الهی شکواییه ای نکرد و ذکر شکر در همه حال بر زبانش جاری بود . در این حال هم شیخ از پای ننشست و شروع به نوشتن کتاب و اشعار عارفانه و تاسیس پایگاه اطلاع رسانی سر دلبران نمود که حاوی مطالب بسیار مفیدی برای همگان است .
بعد از مدتها بی خبری تماس گرفت و غرق در خوشحالی ام کرد . جالب بود تمام مسجدیان و هم محله ای ها را یک بیک سراغ گرفت و احوالپرسی کرد برای من تعجب برانگیز بود که با بی مهری هایی که به او در ایام حضور در مسجد شده بود اینقدر با اشتیاق سراغ همه را گرفت و هیچ کینه ای بدل نداشت .
هر جا بود تحرک و اشتیاق و مهر و دوستی و کار موج می زد . در ارتحال جانسوز امام امت تا 40 شب برنامه عزاداری در مسجد و هیئت عزاداری برقرار بود و بشدت در فقدان امام بی تابی میکرد و با صدای بلند می گریست . در ایام سوگواری سید وسالار شهیدان با پای برهنه هیئت عزاداری باب الحوائج(ع) را همراهی میکرد و در صفهای سینه زنی واحد در صف اول قرار می گرفت و تا انتهای مراسم به صفوف عزاداران با لباس روحانیت لطف خاصی می بخشید .
وقتی کار چاپ آخرین کتابش بپایان رسید با ذوق و شوق جالبی گفت 100 جلد از کتاب لوامع المحسنیه را برای توزیع بین علمای استان و دوستان ارسال کردم و سفارش زیادی کرد تا به محضر حضرت آیت الله موسوی جزایری و آیت الله شفیعی برسانم .
برای انتخابات مجلس نهم حاج صالح از او کمک خواست علیرغم حال سختی که داشت و نتوانست به خرمشهر بیاید ولی به همه دوستان سفارش کرد در انتخابات شرکت کنند.
اگر چه بدلیل وخامت مزاجی بناچار در تهران ساکن شده بود ولی از اوضاع و احوال خرمشهر غافل نبود و لحظه به لحظه مسائل مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی شهر را رصد میکرد که از عشقش به شهر حکایت دارد .
در روزهای آخر دلم خیلی هوایش را کرده بود و چند بار تماس گرفتم ولی خانواده اجازه همکلام شدن را ندادند و فقط احوالی از او جویا شدم تا غلامحسین حیدریان که خود از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است خبر عروج همیشگی شیخ را داد .
دلم شکست . من قلبا شیخ را دوست داشتم و به وجود روحانی تاثیرگذار و موفقی چون او افتخار میکردم . فقدان شیخ ثلمه ای برای دوستان و همقطاران است که جبران ناپذیر است و دل را می سوزاند که شیخ در سن 49 سالگی بساط خویش را برچید و انشالله بهشتی شد .
به خدمات و زحمات او تعظیم می کنم و از خداوند بزرگ برای اوغفران و رحمت الهی و برای بازماندگان خصوصا مادر گرانقدر و اخوی های رزمنده اش صبر و اجر جزیل مسئلت می نمایم .
شادی روحش صلوات

نظرات 1 + ارسال نظر
غلامرضانجفی سولاری شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:05 http://gholamreza-najafi.com

سلام
شیخ حدودا دوسال امام جماعت مسجد ابالفضل ع بود
دوران حضور شیخ یکی از بهترین ایام پرجنب و جوش مسجد ماست
کلاس های المدرس العلمی لمکتب الامام الصادق ع سراسر کوی انقلاب را تحت تاثیر قرار داد .
حدوا یکهزار نفر در مدرس او در جمع حاضر شدند و سیدمحمود شفیعی و آقای کاشانی از مدرسین دوره بودند .

چهل شب عزاداری مستمر و برگزاری هییت عزاداری مسجد برای ارنحال امام امت از دیگر یادگاران شیخ در مسجد است .

به روح عزیزش عرض ادب و احترام دارم و از خداوند بزرگ طلب غفران و رحمت الهی برایش مسئلت می کنم .

روحش شاد باد

ممنون مطلب را درج فرمودید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد