مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

حضرت قائم(عج) نظاره گر اعمال


حضرت قائم(عج) نظاره گر اعمال

در مورد حضرت صاحب(عج) تا کنون القاب بیشماری به گوشمان رسیده است. در این رابطه گفتگوی کوتاهی با حجت الاسلام جعفر الهادی خوشنویس انجام داده ایم که در زیر ملاحظه می فرمایید:

در مورد القاب حضرت توضیح مختصری بفرمایید؟

ایشان دارای اسم و القاب بسیاری است که یکی از آنها بقیة الله است . در قرآن داریم بقیة الله خیر لکم. علما می گویند بقیة الله اسم ایشان است و منظور، ایشان می باشد زیرا ایشان باقی است و ظهور خواهد کرد و جهان را به صلح و آسایش خواهد برد. ایشان دوازدهمین امام از اهل بیت(علیهم السلام) است و این مسئولیت بر عهده ایشان است تا قیام کند. ایشان تا سال 260 ه.ق در بین شیعه بودند و بعد از آن مخفی شدند و از دید مردم غایب گشتند و فقط عده معدودی با وی ملاقات داشتند  بیش از هزار سال از غیبت ایشان می گذرد.

فلسفه پنهان بودن ایشان به چه دلیل می باشد؟

ایشان زنده هستند و کسی از جایگاه ایشان اطلاعی ندارد اما حضرت نسبت به ما آگاهی دارد و ما را می بیند. در مواردی ایشان به فریاد شیعه رسیده است که از روی علامات و اشارات می توان به این قضیه پی برد ایشان ملاقات آشکار با کسی نداشته اند مگر به شکل خاص آن هم با افراد خاص .

آیا اهل سنّت نیز به ایشان اعتقاد دارند؟

اهل سنت هم به ظهور ایشان اعتقاد دارند اما با مقداری تفاوت ،اما در اصل ظهور اشتراک نظر دارند امروز هم نمایندگان ایشان مراجع عظام تقلید هستند که انسانهای پاک و پرهیزگاری هستند و نواب عام امام زمان(عج) محسوب می شوند. البته نواب خاص امام زمان(عج) 4 تن هستند که رابط بین امام عصر و مردم بوده اند که مرقد مطهر آنها در بغداد است . حضرت امروز هم حضور دارند و همه حرکات ما را شاهد  هستند و خود ایشان هم منتظر دستور ظهور از جانب خداوند هستند. ما در این دوران همانند دوران قبل که منتظر ظهور بودند  اولا باید شیعیان خوب و درستکار و پاکدامن باشیم  که اگر می گوئیم شیعه هستیم این گفته ما حضرت را اذیت نکند و باید طوری رفتار کنیم که موجب سر فرازی ایشان و شیعه باشیم  اگر بگوئیم ما سربازان امام زمان هستیم  اما رفتارمان چیز دیگر باشد موجب آزار ایشان شده ایم اگر ما واقعاً منتظر هستیم باید مومن باشیم و نماز و خمس زکات و عبادات و رفتار و گفتارمان درست باشد.متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که عده ای که ادعای منتظر بودن را دارند موجب آزار ایشان می گردند. ثانیاً: باید برای سلامتی و ظهور ایشان دعا کنیم که بهترین زمان روز جمعه است که سنتی قدیمی است در بین شیعه. ثالثاً: از فقها و علمای دین پیروی کنیم چون این ها در حال حاضر نواب امام زمان(عج) محسوب می شوند علمایی که در حال حاضر در مکانهایی مانند قم و نجف و جاهای دیگر هستند. مطلب مهم دیگر این که امام را به دنیا معرفی کنیم از طریق کتب، مقالات و تالیف های جدید به زبانهای مختلف دنیا . انشاءالله ما پیروان واقعی حضرت باشیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد