مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

تشییع 82شهید در سالروز فتح خرمشهر

تشییع 82شهید در سالروز فتح خرمشهر
تشییع 82شهید در سالروز فتح خرمشهر

سردار سرتیپ 'محمد باقر زاده' در نشست خبری به مناسبت آزاد سازی خرمشهر درباره تفحص پیکرهای شهدا در خاک کشور عراق افزود: این کاروان با نام "فرزندان روح الله در آغوش روح الله" روز سوم خرداد ماه از خرمشهر، پیکرهای این شهدای تفحص شده مناطق عملیاتی جزیره مجنون و فاو را به سمت تهران منتقل می کند تا در مراسم بزرگداشت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در 14 خردادماه شرکت داشته باشد.

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: این کاروان در طول مسیر از شهرهای اهواز، اندیمشک، دزفول، پل دختر، خرم آباد، بروجرد، اراک، خمین، محلات، دلیجان، کاشان و قم عبور می کند.

وی با بیان اینکه تعدادی از پیکرهای تفحص شده، مربوط به شهدای گمنام است، اظهار داشت: با توجه به ادامه کار جستجوی پیکرها در مناطق عملیاتی، احتمال دارد تعداد پیکرهایی که تشییع می شوند، افزایش یابد.

تشییع 82شهید در سالروز فتح خرمشهر

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس درباره تفحص پیکرهای شهدا در خاک کشور عراق نیز گفت: بخشی از مشکلاتی که در گذشته برای کار جستجوی پیکرهای شهدا در خاک عراق وجود داشت، برطرف شده است و دولت عراق در این زمینه با ایران همکاری دارد.

باقرزاده درباره سایر برنامه های بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس افزود که این بنیاد همچنین از 55 عنوان کتاب رونمایی و 14 برنامه فرهنگی برگزار می کند. به گفته وی،‌ ارتش نیز برنامه میثاق با حضرت امام خمینی (ره) را با همکاری سایر یگان های نیروهای مسلح برگزار خواهد کرد.

پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، همایش جغرافیایی دفاع مقدس را در روز سوم خردادماه در سالن همایش وزات علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می کند.

این کاروان با نام "فرزندان روح الله در آغوش روح الله" روز سوم خرداد ماه از خرمشهر، پیکرهای این شهدای تفحص شده مناطق عملیاتی جزیره مجنون و فاو را به سمت تهران منتقل می کند تا در مراسم بزرگداشت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در 14 خردادماه شرکت داشته باشد

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خاطر نشان کرد که این بنیاد نیز علاوه بر ساخت یادمان 'چزابه' در شهر بستان، برج نور یادمان کلک چال در تهران را افتتاح خواهد کرد.

به گفته باقرزاده، بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، بسیج، بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت آموزش و پرورش، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازمان صدا و سیما و سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران در مجموع حدود 190 برنامه را به مناسبت آزادسازی خرمشهر برگزار می کنند.

باقرزاده در بخش دیگری از سخنانش با تشریح برنامه های سایر نهادها برای بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت:ارتش، همایش تخصصی بررسی عملیات بیت المقدس را برگزار می کند که سایر نیروهای مسلح نیز در آن همایش شرکت خواهند کرد.

وی افزود: مهمترین برنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت این روز، برگزاری جشن پیروزی در کنار پل آزادی شهر خرمشهر است.

باقر زاده اضافه کرد: سازمان بسیج مستضعفین نیز ویژه برنامه ای با عنوان 'عطر نجیب خاک' برای تجلیل از 206 زن شهید شهر خرمشهر برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از پیکرهای تفحص شده، مربوط به شهدای گمنام است، اظهار داشت: با توجه به ادامه کار جستجوی پیکرها در مناطق عملیاتی، احتمال دارد تعداد پیکرهایی که تشییع می شوند، افزایش یابد

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: وزارت آموزش و پرورش نیز برنامه هایی را برای تحلیل و بازخوانی حماسه فتح خرمشهر برای دانش آموزان و معلمان برگزار می کند و همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، علاوه بر بهره برداری از چند پروژه دفاعی و صنعتی، ویژه برنامه های فرهنگی برگزار خواهد کرد.

باقر زاده ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز هشتمین کنگره تجلیل از ایثارگران را برگزار و وزارت جهاد کشاورزی از چند کتاب رونمایی می کند.

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس همچنین گفت: ویژه برنامه هایی برای ایرانیان خارج از کشور برگزار می شود و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسابقه کتابخوانی درباره عملیات بیت المقدس را برای ایرانیان خارج از کشور برگزار و انیمیشن '100 کودک' را از طریق دفاتر نمایندگی ایران در خارج از کشور ارائه می کند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد