مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

لحظاتی با امام زمان (عج)

لحظاتی با امام زمان (عج) 

شیعه به انتظار زنده است و انتظار فرج از برترین عبادت ها ست. در بینش تاریخی شیعه ، حتما دنیا روی حکومت عدل امام زمان (عج) را خواهد دید و بساط ستم در نوردیده خواهد شد .

اعلان ظهور :

امیر مومنان (ع) می فرماید :

هنگامی که منادی از آسمان ندا می دهد : (( حق از آن آل محمد است ، شما اگر طالب هدایت و سعادت هستید بر دامان آل محمد (ص) ، چنگ زنید )) حضرت مهدی (عج) ظهور میکند .

شعار پرچم

هر حکومتی دارای پرچمی است که به وسیله ی آن شناخته می شود. انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) نیز پرچم خاصی دارد و بر آن شعاری نقش بسته است . البته هرچند درباره ی شعار پرچم آن حضرت اختلاف است ، ولی نکته ای در همه ی اقوال مشترک است و آن است که مردم را به فرمانبری از حضرتش دعوت می کند . در روایتی آمده است : بر روی پرچم حضرت مهدی (عج) نوشته شده است :  گوش شنوا داشته باشید و از حضرتش اطاعت کنید.

در جای دیگر می خوانیم :(( شعار پرچم مهدی (عج) البیعه لله ؛ بیعت برای خدا می باشد .

خرسندی جهانیان از قیام

رسول خدا (ص) می فرماید:

همه ی اهل آسمان و زمین، پرندگان، حیوانات درنده و ماهیان دریا، از ظهور حضرت مهدی (عج) شاد و خرسند می شوند .

امیر مومنان (ع) در این باره می فرماید : هنگامی که حضرت مهدی (عج) ظهور می کند، نام مبارکش بر سر زبان خواهد بود و وجود مردم سرشار از عشق به مهدی است به گونه ای که جز نام او هیچ نامی در یاد و زبان آنان نیست و با دوستی او ، روح خود را سیراب می کنند.

نجات محرومان

شکی نیست که قیام حضرت مهدی (عج) باعث بر قراری عدالت و ریشه کن شدن همه ی محرومیت ها از جامعه ی بشری می گردد. پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرماید : مهدی (عج) از امت من ، ظهور می کند ، خداوند او را به عنوان فریاد رس انسان ها می فرستد ، آن زمان مردم در نعمت به سر خواهند برد .

رسول خدا (ص) ، فریاد رسی را محدود به طایفه یا ملیت خاصی نکرده است ، بلکه با تعبیر مردم آن حضرت را رهایی بخش همه ی انسان ها می داند .

نقش زنان در قیام امام (ع)

با بررسی روایات درباره ی نقش زنان پیش و پس از ظهور حضرت مهدی (عج) به نکته های شایان توجهی دست می یابیم ؛ هرچند طبق بعضی از روایات ، بیشتر پیروان دجال را یهود و زنان تشکیل می دهند ؛ ولی در کنار آنان ، زنانی مومن و عفیف نیز هستند که در حفظ عقیده ی خود سخت کوش بوده ، از اوضاع پیش از ظهور بسیار متاثرند. بر اساس برخی از روایات، چهار صد زن هنگام قیام مهدی (عج) آن حضرت را همراهی می کنند و اکثر آن ها در بخش بهداشت و درمان مشغول فعالیت می باشند. البته در روایات درباره ی تعداد زنانی که به هنگام قیام حضرت با او خواهند بود ، اختلاف است. برخی سیزده زن نام می برند که هنگام ظهور حضرت مهدی (عج) با حضرتش می باشند و شاید آنان از کسانی هستند که از نیرو های اولیه و به اصطلاح کادر اصلی حکومت حضرت می باشند .

 

کرامات حضرت مهدی (عج)

جوشش آب و آذوقه از زمین

امام باقر (ع) می فرماید : هنگامی که حضرت قائم (ع) ظهور می کند ، پرچم پیامبر (ص) و انگشتر سلیمان و سنگ و عصای موسی همراه او خواهد بود ؛ پس به امر حضرت در بین سپاهیان اعلام می شود که ، کسی زاد و توشه برای خود و علوفه برای چهار پایان بر ندارد. برخی از همراهان می گویند : او می خواهد ما را به هلاکت بیندازد و مرکب های مان را از گرسنگی و تشنگی نابود کند ! اصحاب با حضرت حرکت می کنند ؛ به اولین جایی که می رسند حضرت (عج) سنگ را بر زمین می کوبد و آب و غذا برای نیرو ها و علوفه برای حیوانات بیرون می آید و از استفاده می کنند تا به شهر نجف می رسند .

عبور از آب

امام صادق (ع) می فرماید : پدرم فرمود : هنگامی که حضرت قائم قیام کند ... سپاهیانی را به شهر قسطنطنیه می فرستد. آن گاه که به خلیج برسند، جمله ای بر روی پاهای خود می نویسند و از روی آب می گذرند . رومیان این معجزه و عظمت را می بینند و یک دیگر می گویند : وقتی سپاهیان امام زمان این چنین باشند ، خود حضرت چگونه خواهد بود ! از این رو ، در ها را بر روی آنان می گشایند و سپاهیان حضرت وارد شهر شده ، در آن جا فرمانروایی می کنند .

شفای بیماران

امیر مومنان علی (ع) می فرماید : حضرت مهدی (عج) پرچم ها را به اهتزاز در می آورد و معجزات خود را آشکار می کند و به اذن خداوند چیز هایی را از نیستی به وجود می آورد . بیماران دچار پیسی و خوره را شفا می دهد و مردگان را زنده و زندگان را می میراند.

عصای موسی در دست 

امام باقر (ع) می فرماید : عصای موسی متعلق به آدم بوده ، که به شعیب (پیامبر) رسیده و پس از او به موسی بن عمران داده شده است ... چون از عصا سئوال شود سخن می گوید و آن برای قائم ما آماده است و آن چه موسی با آن کرد ، حضرت قائم نیز با آن انجام می دهد و هر چه بدان عصا دستور داده شود ، انجام می دهد و هرجا افکنده شود ، جادو ها را می بلعد .

ندای ابر

حضرت مهدی (عج) در آخرالزمان ظهور می کند ، بر سر آن حضرت ابری در حرکت است و هر جا برود ، آن ابر نیز می رود تا حضرت را از تابش خورشید حفظ کند و با صدایی رسا و آشکار ، ندا می دهد : این مهدی است.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 16:33 http://mamreza.blogsky.com

سلام
شهداشرمنده ایم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد