مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

دستنوشته ای تقدیم روح پاک مولایمان شهید کربلا

n00069162-r-b-020.jpg (500×375)دستنوشته ای تقدیم روح پاک مولایمان شهید کربلا :

چندی ست که قصد نوشتن خطی بر این احساس دارم ...
افسوس که دست و قلمم از نوشتن باز مانده اند و ذهنم در باب توصیف این مصیبت کبری ناتوان است و نقش صدای بغض آلود کودکی را دارد که " نه می تواند بگوید " و " نه می تواند فراموش کند " و "نه دل ِ ماندن دارد " .

کم نگفته اند و کم نخواندیم در باب آن " غوغای عظیم " و " آن واقعه سوزناک " و " آن فرهنگ و هدف اصیل ِ ایستادگی در برابر ظلم " و " پیروزی حق بر باطل " .

در ادامه .... 


اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ  آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَولادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.


آری کم نگفته اند و کم نشنیده ایم ; اما " کم گذاشته ایم " . کم گذاشته ایم از " درک هدف و تلاش برای تغییر نگاه " . کم گذاشته ایم از " حصول شناخت پیام ناب و بر حق واقعه عاشورا ".

آری .. کم گذاشته ایم از " تمامی ِ آنچه که باید بفهمیم و بگوییم و عمل کنیم ".  افسوس ... افسوس که این سطر های تکراری و این واژه های شعارگونه هم کفاف دل نمیکند  و راضی نمیشویم به این گفتن ها و این بغض ها و این افسوس ها .


و در خلال تمامی نوشته های عاشورایی  و درس ها و ماندگاری شان , صدایی مانده است در عمق تاریخ که لرزه افکنی اش تا به انتهای دنیا باقی ست و جان هر  مدعی ِ عشق را به درد ِ شرم می اندازد و دل های پرده افکنده و غافل را " تکانی ناغافل میدهد " .

نجوایی باقی مانده در شاهراه ناتمام هستی که قدرت نفوذی به سان فریاد دارد .

 " هل من ناصر ینصرنی " را که می شنوم , دلم می لرزد; بغض میکنم ;  آه می کشم  و افسوس می خورم به ناتوانی خود و تقدیری که ما را  همراه ِ  آن زمانه ی آن خورشید بی همتا قرار نداد و حس مسئولیت عظیم ِ وجدانی و انسانی و شرعی در قبال لبیک  چنین آوای بر حقی  در اکنون و آینده .

... و  آنگاه اشک می شود این بغض سوزناک ; و نفرین می شود بر آن بی وفایان ِ حیوان صفت ِ نالایق ; که عذاب ِ شرم بر وجود ِ ننگشان جاری و لکه ی بدنامی برای همیشه عضو جدایی ناپذیر ِ یادشان باد !

و تمام هستی و دنیا و تمام سرزمین های این عالم فدای آن ارواح پاک و وجودهای مقدسی که استوار بر سر " حق" ایستادگی کردند    - والاترین عزت نثارشان باد -

وسلام هایی ناتمام بر تک تک عهد بستگان آن خورشید گهربار.

می دانم که شایسته توصیف  " کلام حق " نیستم و در این میان تنها - خسی که میل به ارتقا دارد - فقط امید دارم  و آرزوی نثار وجود ناچیز در قبال احساس عشقم .

... کربلا هنوز باقی ست . و عاشورایی دیگر در راه است ...

هنوز واقعه به انتها نرسیده و به ثمر نشستن فرهنگ عظیم ِ " حق در مقابل باطل " ادامه دارد ...

احساس ترسی دارم از ناتوانی و سستی در این راه - ترس از کوفی شدن  در مسیر کربلای آخر الزمان -  ترس از بی وفایی و بدعهدی در پاسخ ندای هل من ناصری دیگر ...

و در عین حال امیدواری به یاری ِ - همیشه همراه ِ یگانه - برای تمییز حق و باطل در  لحظه لحظه های زندگی و توکل بر ذات پاک او در مسیر ِ وهم آلود ِ دنیای امروز  و شناخت ِ - ناحقان بر ظاهر حق زمان - در امروزها و فردا ها ...

اللّهمَ ارزُقنا شَفاعةَ الحُسَینِ یومَ الورودِ ...

نظرات 2 + ارسال نظر
مسعود محمودی دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 13:31 http://www.kochehayeamn.blogfa.com/

کربلا دارالنعیم زینب است
کعبه خود تحت حریم زینب است
عمر زینب فخر مولا بود و بس
او به زهرا المثنی بود و بس

فقط شیعه علی دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 13:28

سلام. آقای حبیبی
به نظر من اگه لوگوی وبلاگ- عکس دسته جمعی بچه های پایگاه باشه قشنگ میشه

سلام آقا مجید انشالله همین کار را می کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد