مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

بسیج

حضرت آیت الله خامنه ای درباره معیار حرکت بسیج  می فرمایند:  

معیار بسیج، بصیرت است وایمان. ایمان از دل او می‏جوشد، او را به کار وادار می‏کند؛ بصیرت هم به او تفهیم می‏کند که چگونه حرکت کند، معیارها را چگونه تشخیص بدهد، راه را چگونه طی کند. این معنای بسیجی است...   

بعد از دوران جنگ هم در همه‏ حوادث، بسیج جلودار بوده ، پیشرو بوده و خط شکن بوده است.

اگر بحث اقتدار سیاسی و ایستادگی سیاسی مطرح بوده، این جریان عظیمِ بسیج مردم در سرتاسر کشور این شعار را تثبیت کردند، به رخ دنیا کشیدند؛ اگر بحث فرهنگی بوده ، اگر بحث سازندگی بوده است، چقدر در سرتاسر این کشور کارهای عظیم به وسیله‏ نیروهای بسیجی انجام گرفت.

حتی در میدان های علمی، جوانان مؤمن که خصوصیت شان همین است که مؤمن‏اند، دنبال نام و نشان نیستند، از همه‏ ظرفیت استفاده می‏کنند؛ هدف هم آرمان‏های نظام اسلامی است.

معنای بسیجی این است. جوانهایی با این خصوصیات وارد میدان شدند. امروز افتخارات کشور، ساخته و پرداخته‏ دست همین انسانهای خدوم و با ارزش است. نشناختن این حقائق- یعنی نشناختن معنای بسیج- خود این، ظلم به بسیج است.

بعضی تصور کردند بسیج منحصر است در همین تعداد گردانهای بسیجی یا سازمانهای نظامی بسیجی- این‏ها البته جزو بهترین بسیجی‏ها هستند- اما بسیج فقط این نیست؛ بسیج در همه‏ عرصه ها گسترده است.

شاید صدها برابر یا بیش از صدها برابر آن تعدادی که در قالب های نظامی هستند، در قالب های غیر نظامی هستند، در بخش های مختلف؛ در دانشگاه یک‏جور، در کارگاه یک‏جور، در قشرهای مختلف مردم یک‏جور، در روستاها یک‏جور، در شهرها یک‏جور، در میان عشایر یک‏جور، در حوزه‏های علمیه یک‏جور. بسیج حضور دارد؛ یک حضور فراگیر و مقتدر و تمام‏نشدنی.

بسیج نه به پول وابسته بوده، نه به عنوان و جاه و جلال وابسته است و نه به دستور از بالا وابسته است.

معیار بسیج، بصیرت و ایمان است. ایمان از دل او می‏جوشد، او را به کار وادار می‏کند؛ بصیرت هم به او تفهیم می‏کند که چگونه حرکت کند، معیارها را چگونه تشخیص بدهد، راه را چگونه طی کند. این معنای بسیجی است.

هیچ تشکل دیگری قابل مقایسه‏ با مجموعه‏ بسیج نیست. این شکل سازمان‏یابی بسیجی هم دیگر قابل تکرار نیست، قابل تقلید نیست؛ این مخصوص خود بسیج است، خصوصیت هم متعلق به بسیج است.

نشناختن این، ظلم است به بسیج و وقتی انسان حقیقت بسیج را می‏داند، آن وقت می‏فهمد سر مخالفت ها و دشمنی‏ها و عنادهایی که هدایت می‏شود از طرف دشمنان انقلاب و دشمنان کشور و دشمنان نظام به سوی بسیج؛ علت این دشمنی‏ها را انسان می‏فهمد. قله‏های بلند، بیشتر آماج قرار می‏گیرند. نشانهای برجسته، زودتر مورد توجه واقع می‏شوند و آماج دشمنی قرار می‏گیرند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد