مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

اهم بیانات مقام معظم رهبری در سفر به کرمانشاه

اهم بیانات مقام معظم رهبری در سفر به کرمانشاه 
 

سفرمقام معظم رهبری به استان کرمانشاه برگ زرین و نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی، بخصوص برای مردم غیور این استان شهیدپرور به شمار‌ می‌آید.

سفر 9 روزه معظم له به استان کرمانشاه دارای ابعاد مختلفی بود و ایشان در این مدت در دیدار با استادان، طلاب، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و حضور در جمع بسیجیان، سپاهیان، دیدار با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و همچنین دیدار با نخبگان حوزه و دانشگاه و فرهیختگان کرمانشاهی به طرح مباحث مهم و قابل توجهی پرداختند که به نظر می‌رسد با توجه به تعدد سخنرانی‌ها و دیدارهایی که ایشان داشتند، بسیاری از این مطالب به خوبی و با دقت کافی ملاحظه نشد. ...

مطلب ارسالی از برادر کاظم دشت بزرگی

اهم بیانات رهبرانقلاب در سفر به کرمانشاه
سفر 9 روزه رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه دارای ابعاد مختلفی بود و ایشان در این مدت در دیدار با استادان، طلاب، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و حضور در جمع بسیجیان، سپاهیان، دیدار با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و ...
خبرگزاری دانشجو: سفرمقام معظم رهبری به استان کرمانشاه برگ زرین و نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی، بخصوص برای مردم غیور این استان شهیدپرور به شمار‌ می‌آید.

سفر 9 روزه معظم له به استان کرمانشاه دارای ابعاد مختلفی بود و ایشان در این مدت در دیدار با استادان، طلاب، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و حضور در جمع بسیجیان، سپاهیان، دیدار با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و همچنین دیدار با نخبگان حوزه و دانشگاه و فرهیختگان کرمانشاهی به طرح مباحث مهم و قابل توجهی پرداختند که به نظر می‌رسد با توجه به تعدد سخنرانی‌ها و دیدارهایی که ایشان داشتند، بسیاری از این مطالب به خوبی و با دقت کافی ملاحظه نشد.

با توجه به سطح  و کیفیت این گفتارها که به عنوان نقشه آینده نیز می توان از آن‌ها یاد کرد، ضرورت بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در استان کرمانشان بیش از پیش احساس می‌شود.

معظم له در این دیدارها به طرح مباحث مهمی چون ضرورت کیفیت کار مسئولان، توجه به گفتمان انقلاب اسلامی، مهمترین مشکلات ملت ایران، علت توطئه های مداوم دشمنان انقلاب اسلامی، لزوم قدرشناسی نخبگان، ابزارهای دشمنان در مواجهه با ملت ایران، نقش تعیین کننده مردم در نظام اسلامی، معنای حقیقی ولایت مطلقه فقیه، خصوصیات و ویژگی‌های بارز بسیج و بسیجی، تعریف اصیل جامعه اسلامی، حزب و حزب گرایی، چگونگی شکل ‌گیری موج سوم اسلام خواهی در منطقه و جهان و غیره پرداختند که هر یک از این مباحث می‌‌تواند در شناخت مسیر درست برای رسیدن به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار راهگشا باشد.

بدین ترتیب با عنوان «نقشه راه کرمانشاه» مهمترین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری را به صورت خلاصه ذکر کرده‌ایم که شما را به ملاحظه این مباحث دعوت می کنیم.

ضرورت کیفیت کار مسئولان از دیدگاه مقام معظم رهبری

1-  خدمت صادقانه و خالصانه در نظام اسلامی، توفیقی الهی است و باعث «جلب رضایت پروردگار؛ کمک به مردم و استحکام بیشتر نظام» می شود.

2-   کیفیت کار مسئولان ملی و محلی در سراسر کشور می‌تواند موجب افزایش یا خدای نکرده کاهش آبروی نظام شود.

علت استمرار توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران

1-  استمرار توطئه‌های دشمنان ملت نشان دهنده حرکت رو به جلو جمهوری اسلامی است.

2 -لشکرکشی مداوم تبلیغاتی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی جبهه استکبار، دلیل روشنی بر حرکت پرسرعت ملت ایران در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌هاست.

توجه ملت‌های مسلمان منطقه به گفتمان ملت ایران

1- استقبال و پیروی ملت ها از گفتمان ملت ایران یعنی «گفتمان اسلام و پیروی از شریعت»، نشانه توجه ملت‌ها به الگوی جمهوری اسلامی است.

2- در این شرایط حساس که ملت ایران به الگو و نمونه‌ای برای منطقه تبدیل شده است، همه باید مراقبت کنیم که چهره‌ای زیباتر، جذاب‌تر و هماهنگ‌تر از ایران عزیز در ذهن ملت‌های منطقه ترسیم شود.

توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولان قوه مجریه


1- تا روز آخر، با همین انگیزه به خدمت مشغول باشید و اجازه ندهید بحث دو سال پایانی کار این دولت و رو به پایان بودن دوران مسئولیت بر تلاش های شما اثر منفی بگذارد.

2- مردمداری و گشاده‌رویی در برخورد با مردم دو شرط لازم برای اجرای مسئولیت و خدمتگزاری در نظام اسلامی است.

ناامیدی و قانع شدن به دستاوردها؛ دو آفت بزرگ توقف‌زا

1-  قانع شدن به دستاوردهای میانی راه و از سوی دیگر ناامیدی از تحقق اهداف نهایی دو آفت بزرگ توقف‌زاست.

2-   ملت عظیم‌الشأن ایران، در وسط راه تعالی و پیشرفت و افتخار توقف نمی‌کنند و با اطاعت از فرمان پروردگار کریم در قرآن مجید، با قدم‌های استوار و محکم راه خود را تا رسیدن به جامعه اسلامی و برخوردار از عدالت، طراوت، آگاهی و مردم‌سالاری حقیقی ادامه خواهد داد.  
توصیه به اصحاب قلم

1-  نقشه دشمنان نظام؛ سیاه‌نمایی اوضاع کشور از طریق بزرگ کردن ضعف‌ها و کمرنگ کردن پیشرفت‌هاست.

2- رهبر معظم انقلاب اهل قلم، اصحاب مطبوعات و صاحبان تریبون و رسانه را به مراقبت و هوشیاری  فراخواندند.

3- ایشان تاکید کردند که مبادا کسی دانسته یا ندانسته با اظهارنظر، حرف و یا نوشته خود به خواست دشمن کمک کند.


قدرشناسی از نخبگان و صاحبان فکر باید به عرفی همگانی تبدیل شود

1- هدف اصلی از دیدار با برگزیدگان و منتخبان را ترویج تکریم نخبگان و صاحبان فکر و خلاقیت دانستند.

2- قدرشناسی از برجستگان جامعه و احترام به آن‌ها، باید به عرف و عادتی همگانی تبدیل شود.

3- شناسایی و معرفی نخبگان و تکریم آنها، زمینه‌ساز الگوسازی در جامعه اسلامی است.

تفرقه‌افکنی شیعه و سنی ابزار همیشگی دشمنان اسلام

1- با یکپارچگی، اتحاد، پایبندی به اسلام، آرمان‌های انقلاب را با عقلانیت، پیشرفت علمی و اقتصادی و حضور در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در هم آمیخته و شاخصی هدایت‌بخش برای حرکت عظیم ملت‌های منطقه بوجود آورید.

2- حفظ هویت ایرانی-اسلامی ملت ایران مسئله‌ای بسیار مهم است.

3- تفرقه افکنی شیعه و سنی ابزار همیشگی دشمنان اسلام است.



نگاه مشتاق مردم منطقه به مردم ایران

1- نگاه مشتاق ملت‌های منطقه به مردم ایران فرصت مناسبی برای تأثیرگذاری بیشتر در افکار عمومی جهان اسلام است.

2- ملت بزرگ و فهیم ایران می‌توانند در ذهن ملت‌ها، به معیار و نشانه اعتبار تبدیل شوند که این مهم، هم به سود ملت ایران و هم به سود ملت‌های منطقه است و در تشکیل امت متحد اسلامی نیز مؤثر خواهد بود.

3- هدف اصلی تلاش‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام و ایران، جلوگیری از شکل گیری الگوی موفق جمهوری اسلامی در چشم ملت‌هاست.

طراوت آرمان‌ها؛ انعطاف‌پذیری در ساختارها

1- در پیگیری آرمان‌ها همواره باید طراوت و ثبات قدم وجود داشته باشد.

2- انعطاف در مهندسی نظام و  تغییر بهنگام در ساز و کارها و سیاست‌ها عامل تحقق این آرمان‌هاست.

3- ثبات در آرمان ها و انعطاف پذیری در ساختارها از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی است

تعریف مقام معظم رهبری از جامعه اسلامی

1- جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که آرمان‌ها و اهداف و آرزوهای بزرگ اسلام برای بشر، در آن تحقق می‌یابد.

2- برخورداری از عدالت و آزادی، نقش‌آفرینی مؤثر مردم در اداره کشور و تعیین سرنوشت خویش، برخورداری از عزت و استغنای ملی، رفاه عمومی و از بین رفتن فقر و گرسنگی، بهره‌مندی از پیشرفت‌های همه‌جانبه علمی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و دوری از سکون و توقف و پیشروی دائم از خصوصیات بارز جامعه اسلامی است.

3- هدف نهایی جامعه اسلامی، رسیدن انسان‌ها به کمال معنوی و عبودیت و معرفت پرودگار است که چنین جامعه‌ای، خود زمینه تشکیل امت اسلامی خواهد شد.

4- مفاهیمی همچون عدالت، آزادی، تکریم انسان و دیگر ویژگی‌های جامعه اسلامی، فقط در معنای عمیق اسلامی مورد نظر است و با مفاهیم مشابه در غرب کاملا متفاوت می باشد.

5- آرمان‌های نظام اسلامی فطری و خدایی هستند؛ به همین علت ذاتا کهنه‌شونده نیستند و هیچ گاه از طراوت و تازگی نمی‌افتند، بنابراین جامعه‌ای نیز که به دنبال این اهداف والا حرکت کند، هیچ گاه دچار کهنگی و فرسودگی نمی‌شود.

موضع مقام معظم رهبری در خصوص طرح احیای نخست‌وزیری

1- در شرایط فعلی نظام سیاسی کشور، ریاستی است و رئیس‌جمهور با انتخاب مستقیم مردم برگزیده می‌شود که شیوه خوب و مؤثری است.

2- اگر روزی در آینده احتمالا دور، احساس شود که نظام پارلمانی برای انتخاب مسئولان قوه مجریه بهتر است هیچ اشکالی در تغییر ساز و کار فعلی وجود ندارد.

3- ظرفیت منعطف نظام برای نوسازی و بازسازی خود فراهم است.

4- هر گونه تغییر و نوسازی و بازسازی در سیاست‌ها، خطوط و مهندسی نظام باید متکی بر اصول اسلامی و برگرفته از آنها باشد.

5- در قانون اساسی هم تدابیر لازم در این زمینه پیش‌بینی شده است.

6- نظام اسلامی هم ثبات دارد و هم تغییر؛ ثبات در حرکت مستمر و بدون تذبذب و انحراف در مسیر تحقق آرمان‌ها و انعطاف و تغییر در ساز و کارها، خطوط و شکل حرکت.

7- نوسازی نظام به هیچ وجه به معنای تجدیدنظر در آرمان‌ها نیست، بلکه به معنای تغییر در سیاست‌ها و نظام‌ها و تدابیر است که این مسئله می‌تواند مانع از تحجر و سبب بالندگی و شادابی حرکت نظام بشود.

معنای حقیقی ولایت فقیه و رهبری در نظام اسلامی

1- از دید امام، ولایت فقیه یعنی مدیریت زنده، بالنده و پیش‌رونده که البته امام بزرگوار ما، خود مظهر تام و تمام این مفهوم بود.

2-  مغالطه عده‌ای در تعبیر حضرت امام مبنی بر ولایت مطلقه فقیه؛ آنها سعی کردند نظر امام را به معنای بی‌اعتنایی ولایت فقیه به قوانین تفسیر کنند.

3- امام بزرگوار ملت، ضمن تأکید بر ولایت مطلقه فقیه، خود بیشتر از همه به رعایت قوانین، اصول، مبانی و جزئیات احکام شرعی مقید بود.

4- رهبری یک مدیریت کلان ارزشی است که با مدیریت اجرایی و مسئولیت مستقیم سه قوه متفاوت است و ضمن نظارت بر فعالیت‌های مسئولان، از حرکت کلی نظام مراقبت می‌کند و اجازه نمی دهد که آنها به هر دلیل، نظام اسلامی را به انعطافی غیر لازم و غیر جایز وادار کنند.


5- مسئولان قوه مجریه، نمایندگان مجلس و مسئولان قوه قضائیه با اختیارات کامل و قانونی، وظایف خود را انجام می‌دهند و ممکن است تصمیماتی بگیرند که رهبری با آن مخالف باشد، اما رهبری نه حق دارد نه می‌تواند و نه قادر است که در این مسائل دخالت کند مگر در جایی که اتخاذ سیاستی، به کج شدن راه انقلاب منجر می‌شود که طبعا در این هنگام به مسئولیت‌های خود عمل خواهد کرد.

8- در تصمیمات و عمل رهبری، عقلانیت باید در خدمت به اصول و واقع‌بینی باید در خدمت آرمان‌گرایی قرار گیرد.

دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص حزب‌گرایی

1-  با تحزب مطلقا مخالفتی نداریم و معتقدیم تحزب با وحدت جامعه منافاتی ندارد به شرط آن که با نگاه درست ایجاد شود.

2-   اگر حزبی برای کانال‌کشی و کادرسازی و هدایت فکری جامعه در زمینه‌های سیاسی، دینی، عقیدتی و دیگر عرصه‌ها بوجود آید و قصد خود را در دست گرفتن قدرت قرار ندهد، کاری خوب و مورد تأیید است.

3- این گونه احزاب، اگر در رقابت‌های سیاسی هم وارد شوند، به طور طبیعی برنده می‌شوند.

4- برخی احزاب مانند احزاب کنونی غرب در واقع باشگاه‌هایی برای کسب قدرت هستند و سعی می کنند از هر طریق از جمله زد و بند سیاسی به قدرت برسند.


5- این گونه تحزب را تأیید نمی‌کنیم، اما اگر کسانی با همین نگاه دنبال تشکیل حزب باشند، جلوی آنها را نمی‌گیریم.

 امروز دوران دفاع مقدس از هویت ، عزت ملی و اعتقادات مستحکم اسلامی است

1- دوران کنونی، دوران دفاع مقدس از هویت و عزت ملی و اعتقادات مستحکم اسلامی است

2- همه دختران و پسران جوان و زنان و مردان مؤمنی که دوران دفاع نظامی از کشور و ملت را درک نکرده‌اند اکنون با همان روحیه ملی در میدان پرافتخار دفاع از شرف و شخصیت عظیم ملی و اسلامی به نقش‌آفرینی بپردازند.

3- حفظ خاطرات پرمعنای دفاع مقدس عاملی موثر در حفظ هویت ملی است.

آمریکا در میان ملت‌ها منزوی است

1- رژیم آمریکا در چشم ملت‌های جهان، حکومتی منزوی و منفورترین دولت‌هاست.

2- جنبش وال استریت نشان داد آمریکا در میان ملت خود نیز منزوی است و از اکثریت مردم می‌هراسد.

بسیج و ویژگی‌های یک بسیجی از منظر مقام معظم رهبری

1- روحیه بسیجی باید روز به روز در همه ارکان و بخش‌های مختلف کشور گسترش و تعمیق یابد.

2-  از آنجا که لازمه هر نهضت و حرکتی، واژه‌سازی و نهادسازی متناسب با اهداف آن نهضت است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز امام بزرگوار (ره) با مطالبه سازماندهی بسیج، عمق و ژرفای نگاه خود به نیاز آینده را نشان دادند.

3- آمادگی بسیج به این معنا نیست که همه جامعه نظامی شود، بلکه به این معناست که همه آماده دفاع و مبارزه هستند.

4- بسیج 20 ‌میلیونی مورد نظر در سال 58 بود و اکنون بسیج ده‌ها میلیونی مورد نظر است.

5- مسائل نظامی و دفاعی فقط یک بعد بسیج است و بسیج باید ابعاد متنوع دیگری همچون علم، نوآوری و ابتکار را نیز در بر ‌گیرد.

6-  عشق و ایمان و اعتماد‌به‌نفس همراه با ابتکار مهمترین ویژگی‌های روحیه بسیجی در عرصه‌های مختلف است که هم در بعد دفاعی و هم در بعد سیاسی و مدیریتی کارایی برجسته‌ای خواهد داشت.

7- در بعد سیاسی، ابتکار در عرصه گسترده دیپلماسی نیز که با انواع شیطنت‌ها همراه است، کارآمدی بالایی دارد و لازمه دیپلماسی هوشمند و با ابتکار عمل، روحیه بسیجی است.

8-   گمنامی و اخلاص از دیگر ویژگی‌های برجسته روحیه بسیجی است.

9-  روحیه بسیجی می تواند در همه عرصه‌های کشور بروز و ظهور یابد.

10-   نظام اسلامی همواره نیازمند یک نیروی دفاعی توانا، بیدار، مستحکم و آماده به کار است که همان روحیه بسیجی در عرصه دفاعی است.

11-   دفاع از اصول تغییرناپذیر اسلامی مهم‌ترین وظیفه بسیج است.

12-   بسیج نسبت به حرکت عمومی انقلاب و نظام اسلامی یک نقش فرادوره‌ای دارد و اگر انحرافی در حرکت مستقیم انقلاب و نظام دیده شود، بسیج در مقابل آن خواهد ایستاد.

13-    پایبندی به قوانین و ضوابط از لوازم بسیج و روحیه بسیجی است.

14-   همان‌گونه که بسیج و بسیجی باید قوانین را رعایت کند، از طرف دیگر، اگر قوانین و ضوابط دست‌و‌پاگیری مقابل بسیج و گسترش روحیه بسیجی وجود داشته باشد، باید کسانی که تغییر قوانین به عهده آنهاست، این موانع را برطرف کنند.

آغاز «موج سوم اسلام‌خواهی» پس از بیداری اسلامی

1- شکل گیری موج سوم گرایش به اسلام بعد از حرکت‌های اخیر منطقه و جنبش ضد سرمایه‌داری در غرب

2- امروز که سخن جمهوری اسلامی مبنی بر بی‌نتیجه بودن نظام مارکسیستی تحقق یافته و در مورد نظام سرمایه‌داری نیز در حال تحقق است.

3-   علما و روحانیون باید با استفاده از مبانی مستحکم عقلی و متناسب با نیازهای روز، معارف منطقی و ریشه‌دار اسلام را برای مشتاقانی که در سراسر دنیا، در حال افزایش است، ارائه کنند.

4- روحانیون با کسب آمادگی‌های معنوی و علمی برای ورود به عرصه‌های جدید و سخت آماده شوند.

سه موج سوم اسلام خواهی در منطقه و جهان

1- موج اول گرایش به اسلام، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد.

2- موج دوم نیز بعد از شکست نظام مارکسیستی شکل گرفت.

3- ایشان حرکت‌های مردمی اخیر در منطقه و مأیوس شدن مردم غرب از نظام سرمایه‌داری موج سوم گرایش به اسلام دانستند.

4- در چنین شرایط حساس و سرنوشت‌سازی، روحانیت اسلام باید به سلاح معنویت و علم مجهز باشد تا بتواند معارف دین را با استفاده از کتاب و سنت به صورت عقلانی و قابل فهم برای نسل امروز ارائه کند.

جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلام ایران

1- موفقیت تحولات و جنبش‌های گوناگون اجتماعی همواره وابسته به ارتباط و نزدیکی آن جنبش با مردم است.

2- هیچ حادثه‌ای در تاریخ ایران همانند انقلاب اسلامی وجود ندارد که مردم در پیروزی و ادامه آن نقش مستقیم و اساسی داشته باشند.

3- مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی، تمام نشدن نقش مردم در مشارکت و موفقیت‌هاست.

4-  اگر نظام اسلامی بخواهد بماند و به مسیر حرکت خود ادامه دهد، نیازمند نیرو و ظرفیت عظیم مردمی است.

5- در هر عرصه‌ای که مسئولان نتوانسته‌اند زمینه حضور مردم را فراهم کنند، ناکامی‌هایی بروز کرده است.

6- مهم آن است که مسئولان بتوانند در عرصه‌های مختلف با مهارت، دقت و ابتکار، مدل و فرمول حضور مردم را پیدا کنند.

دو نکته مهم درباره نقش مردم در نظام اسلامی

1ـ سیاستگذاران غربی واقعیت نظام اسلامی ایران را که همان نقش، حضور و بافت مردمی است، متوجه شوند.

2ـ مسئولان از ظرفیت‌های بزرگ و ابتکارات و حضور مردمی در همه عرصه‌ها استفاده کنند.

مطالبات اصلی مردم از مسئولان از دیدگاه رهبر معظم انقلاب

1- همکاری و وحدت مسئولان، بویژه در رده‌های بالا، تمرکز بر اولویت‌های کشور و پرهیز از مسائل فرعی و حاشیه‌ای، کار و تلاش بی‌وقفه، صداقت، عمل به وعده‌ها، دوری از مناقشات، امانت و پاکدستی، برخورد با متخلف خائن، حل مسئله اشتغال، تقویت تولید، کشاورزی و صنعت از مطالبات اصلی مردم هستند.

2-  اگر در جایی مسئولان نتوانند کاری را انجام دهند و صادقانه به مردم بگویند، مردم حرفی ندارند، اما مشکل و ناراحتی مردم در مواقعی است که در برخورد با متخلف و پیگیری عدالت کوتاهی می‌شود.

3- اهمیت مبارزه قاطعانه و مدبرانه با فساد مالی و اداری

4- پیشگیری اولویت اصلی مبارزه با فساد

5- رعایت فرهنگ اسلامی و حفظ ارزش‌های انقلاب از جمله توقعات مهم عموم مردم  

چند نکته اساسی که در انتخابات آتی مجلس باید بدان‌ها توجه شود

1- حضور وسیع و گسترده مردم

2- قانون‌گرایی و احترام به رای مردم

3- گناه اصلی آتش افروزان فتنه 88، تمکین نکردن به قانون و رأی مردم بود.

4- اگر بعد از انتخابات هم، اعتراضی وجود داشته باشد، مسیر قانونی آن مشخص است.

5- باید نماینده‌ای انتخاب شود که دلسوز، مؤمن، علاقه مند و غیرمرتبط به کانون‌های ثروت و قدرت باشد و بر اساس وجدان، دین و وظایف انقلابی عمل کند. پایگاه خبری تحلیلی تعامل

نظرات 2 + ارسال نظر
مسعود چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:59

دل های مردم گریزان است به کسی روی می آورند
که خوشرویی کند
امام علی (علیه السلام )

"وبلاگ کوچه های امن فرهنگ "

جاسم حلفی سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:03

سلام بر حبیبی قهرمان
ای حافظ مستضعفان . . . اگر قرار رفتن به دیدار خانواده شهدا را بنا میگذارید امت حزب الله را هم خبر بفرمایید تا در رکاب شما باشند

سلام برادر عزیز جناب آقای حلفی
چشم انشالله اطلاع رسانی می شود .
انشالله این هفته روز چهارشنبه منزل برادر سید حمید تاجگردون مراسم دیدار برگزار می گردد. منتظر حضور شما هستیم. التماس دعا...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد