مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

سفر کربلا

با عرض سلام خدمت تمام دوستان عزیز   

بعد از زیارت و پابوسی آقا علی بن موسی الرضا(ع) بالاخره زیارت نجف ؛کربلا؛سامرا وکاظمین هم قسمت شد ورفتیم در حرم امام علی (ع)؛امام حسین (ع) آقا ابوالفضل(ع) برای تمامی دوستان دعا کردیم ونائب الزیاره همه شما بودم.دوستان جای همتون بسیار بسیار خالی بود.

شهر کربلا عجایب ، اعجاز و ناشناخته های زیادی دارد. ناشناخته ها و تفاوتهایی در خصوص مردم ، فرهنگ ، مقاومت ، عشق ، دلدادگی ، حب آل بیت(ع) و حتی آب و هوای شهر کربلا را از همه جای این شهر می توان سراغ گرفت. هر چه به حرمین شریفین نزدیک تر می شوی ، انگار همه چیز رنگ خدایی به خود می گیرد. ...

گویی دستهایی نامرئی در کار است تا همه دلهای عاشق اهل بیت(ع) را این چنین عاشق نگهدارد ، به این سرزمین بکشاند و آنها را متحیرتر از گذشته در جستجوی حقیقت و نیز حکمت خداوندی متحیر بگذارد.

از هر نقطه که گلدسته ها و گنبد حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل العباس(س) رویت شود ، ارادتمندانی را می بینی که دست بر سینه گذاشته ، چندین بار خم شده و زیر لب سلام می دهند و می گویند: السلام علیک یا اباعبدالله(ع) ، السلام علیک یا ابوالفضل العباس(س).

گرد و غبار نیز به عنوان پدیده از پدیده های الهی برای اهالی کربلا و کلیه کویرنشینان خاورمیانه ناآشنا نیست و روزی نیست که روند زندگی عادی آنها را به هم نریزد چرا که گرد و غبار همیشه اسباب زحمت انسانها بوده است.

ولی در شهر کربلا گرد و غباری هست که شیعیان همه مسیر زندگی عادی خود را بر هم می ریزند تا ذره ای از آن را به دست آورند و بر همین اساس است که همه عاشقان و دلدادگان برای دریافت مثقالی از آن در صفهای طولانی می ایستند و دلهایشان برای ذره ای از آن پرپر می زند.

این غبار ، غبار فرشهای صحن مبارک امام حسین(ع) است که دوستداران اهل بیت(ع) و عاشقان حسینی همچون توتیا و کیمیایی بر چشم و روی خود می سایند تا شاید خلاص شوند از همه ناخالصی ها و دلی روشن بیابند.

این غبار ، غبار پای زائران اباعبدالله الحسین(ع) است که از نقاط دور و نزدیک جهان اسلام از شمال آفریقا گرفته تا شبه قاره هند ، از کوههای قفقاز تا آسیای میانه ، از فلات آناتولی تا سرزمین یمن برای زیارت مولای خود به کربلا آمده اند.

دریافت کنندگان این غبار برای دریافت ذره ای از آن افتخار می کنند ، آن را گرانبهاترین سوغاتی سفر زیارتی خود می دانند و پس از زیارت و دریافت بسته ای از آن ، سر و صورت خود را با آب مخلوط به این غبار می شویند.

زائران کربلا برای دست یافتن به مقصود خود با هدف شفا یافتن ، طلب حاجت ، درخواست مغفرت و عرض ارادت به خاندان اهل بیت(ع) حتی به بی مقدار ترین پدیده حرم نیز متوسل می شوند که دریافت کنند.

نظرات 5 + ارسال نظر
عباس قلی یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:06

با سلام خدمت مرد خستگی ناپذیر مسجد./
برادرررررررررررررررررررررررررررررررم محمود.
خوشا به سعادتت که براتتو از پنجره فولاد گرفتی.
دیدی چه مزدی داره کسی که برا خدا تو مسجد کار می کنه یا نه .؟
از خدا می خوام وضعیت شغلیم درست شه تا وقف مسجد شم.دعام کن

سلام دائی فهد
انشالله کارتان درست می شود .
شما که همیشه به ما و بچه های مسجد لطف داری ...
خیلی دوست داریم.

حالا باشه تا بعداً یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 16:44

سلام داداش حالا که لینگ بارونه میشه وبلاگ نداشته منو هم لینک کنید.............. راستی تبریک

علیک سلام دادش
شما وبلاگ درست کن ما در خدمت هستیم. ممنونم.

مریم یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:20 http://ghafase.blogsky.com/

بازم سلام آقا محمود لینکتون رو نذاشتین کلی گشتم تو گوگل تا پیدا کردم البته عنوانتون مشخصه از وبلاگ قبلیتون پیدا کردم. فقط نمی خواستم شرمنده باشم
محله کیان هم یه بار اومدم شمارو لینک کردم مرسی از لطفتون خداحافظ

شرمنده فراموش کردم.

مریم یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:28 http://ghafase.blogsky.com/

سلام
خوشحا به قسمتون وبلاگ خیلی خوبی دارین اگر جایی هم برای ما باشه خوشحال میشم با وبلاگ مذهبی شما تبادل لینک کنم. اگر قابل دونستین نظر بدین منتظر حضور گرمتان در وبلاگمان هستیم

فقط شیعه علی شنبه 9 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 16:29

انشاالله سفر حج انشالله ازدواجتون انشاالله موفقیت در کار در ژایگاه انشاالله ...
دعام کن کربلایی محمود
دعام کن کربلایی محمود
دعام کن کربلایی محمود
دعام کن کربلایی محمود
دعام کن کربلایی محمود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد