مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

تصاویر حرم مطهر بعد از تخریب

تصاویر حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی در حین تخریب و بعد از تخریب 

  

 در ادامه مطلب ادامه تصاویر را ببنید. نظر یادتان نرود.  

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
روح اله دوشنبه 13 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 14:07

برادرجان شاید این موضوع تلنگری باشد برای همه ما اهوازی ها.حرم شریف مهزیار اهوازی در کنار ما بود و قدر ندانستیم.اما این اتفاق بهای سنگینی بود برای اشتباه و کم لطفی ما به این شریف زاده اهوازی که اکنون باید افسوس بخوریم که دیگر کار از کار گذشته است.تنها کا ما فقط توبه است توبه .در خبرها آمده که وجود مقبره شریف جناب مهزیار ؛حصن و پناهگاهی است در برابر زلزله های دوران گذشته در اهواز.پس خدا انشاله به ما رحم کند در برابر این بی مهری و بی حرمتی...

مهدی شنبه 11 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:05

وقتی به اوج دلتنگی میرسیدیم وقتی میخواستیم روحمان رایک قدم به مولای حاضرنزدیکترکنیم دست زن وبچه رامیگرفتیم وبه استان علی ابن مهزیار می رفتیم تادفعه آخرکه به لحظات تخریب آن رسیدیم....
حالادیگرکجامیشود دل خودراسبک کرد چقدرخاطرات دراین حرم جمع وجوردردل نهان کردیم ...
این شهرداری وشورای شهرواوقاف اندکی هم فکرکرده اند واقدام به چنین خرابکاری کردند ........
ایکاش تنها وسعتش میدادندوهمه آنرا خراب نمیکردند خداکند زودتر ساخته شود زیراکه خیلی ها دراین حرم حاجت رواشدند خیلی ها شفا گرفتندوبه مراد خودرسیدند. ای امام زمان عج توکمک کن .یاعلی

غلامرضانجفی سولاری جمعه 10 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 18:58 http://yarshida.blogfa.com

انا لله و اناالیه راجعون

خبر تکان دهنده است . شوک زده شدم . بقعه متبرکه و مقدسه حضرت علی ابن مهزیار اهوازی بدلیل بازسازی و توسعه حرم با خاک یکسان شد !

مامن هزاران عاشق و عارف و حاجتمند متوسل به حضرت بقیه الاعظم (عج) با هزاران هزار توسل و عشق از اقصی نقاط کشور به سوی حرمش مشتاقانه می شتافتند با تلی از خاک مواجه شد .

آخر در استان خوزستان و کلان شهر اهواز که صدها پروژه بدلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار و غیره ... بر زمین رها شده و گاهی آنقدر رها میشود که از یادها فراموش می شود چگونه و با چه جراتی این آثار مهم مذهبی و تاریخی استان خوزستان ناجوانمردانه تخریب شده است ؟

آیا این امر نمی بایست با بزرگان استان هماهنگ می شد و خرد جمعی را در نظر می گرفتند ؟

آیا سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان که کاملا اظهار بی اطلاعی کرده است لازم نیست وارد مدعیان ماجرا شده و برخورد شایسته ای با خاطیان بنماید ؟

ﻗﺪﻣﺖ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺭﮔﺎﻩ ﻭ ﮔﻠﺪﺳــﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳــﻼﻣﻲ ﺑﺮﻣﻲ ﮔــﺮﺩﺩ و از بارگاهی زیبا و گلدسته های زیباتر و منحصر بفرد در استان خوزستان برخوردار بود .

ﻣﺴﻮﻭﻻﻥ محترم ﺍﻭﻗﺎﻑ، ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺭﺍ ﺗﺮﻣﻴﻢ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺣﺮﻡ ﻋﻨﻮﺍﻥ می کنند !!! و جالب است میگویند کاری است کاملا قانونی !!! آخر خنده دارتر ازین حرف امکان ندارد . چرا تخریب کامل ؟ مگر نمی شد در چندین مرحله معقول و با نظرات کارشناسی و فنی این تخریبها را صورت می دادند . مگر هر بار به حرم مطهر حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) یا حضرت شاهچراغ احمدابن موسی (ع) مشرف می شویم مشغول بهینه سازی یا بازسازی و توسعه حرم نیستند ؟

چه کسی تاکنون دیده است بقعه با آن زیبایی را به بهانه توسعه و بازسازی کاملا تخریب نمایند اینهم از آن داستانهای خاص استان مظلوم و عقب مانده خوزستان است مه مسئولینی این چنینی دارد !!!

حرم کوچک بود میدانیم ! جا برای مراسمات مهم و بزرگ شهر و استان کم بود درست است ! بسیاری از عاشقان حضرتش در حیاط و خیابانهای اطراف به مراسمات دعا و زیارات و ... گوش فراداده و استفاده میکردند صحیح است ! و حتی اینکه برای خدمتگزاری به مردم این طرح اجرا شده است جای احترام دارد ولی نه تخریب کامل !!!

چگونه است که برخوردی چنین سخیف در اهواز صورت گرفته و مقامات ارشد مذهبی و استانی هنوز اظهار نظری نکرده اند !

متاسفانه در اهواز این اقدامات عجیب و غریب مسبوق به سابقه است و حدود سه چهار سال پیش یکی از اعضای شورای شهر منحله اهواز که از قضا امام جماعت مسجد محمدی (ص) کیانپارس بود شبانه و بدون هماهنگی با هیئت امناء مسجد اقدام به تخریب کامل یکی از زیباترین مساجد اهواز نمود !!!

و متاسفانه بعد از چندین سال هنوز بازسازی نشده است . خاطرم هست هیئت امناء مسجد اظهار می داشت حتی اسرائیل اقدام به تخریب این چنینی مساجد فلسطین نمی کند !

خدا عاقبت ما را با این مسئولین بزرگوار ختم به خیر بنماید .

با کمال تاثر و تاسف و با چشمانی اشکبار ضمن تسلیت به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و عاشقان و شیفتگان حضرتش . عکسهای حرم مطهر را قبل و بعد از تخریب تقدیم می نمایم . و منتظر اقدامات مسئولین کشوری و استانی لحظه شماری می کنیم ...

شاهد جمعه 10 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 18:07 http://mkz61.parsiblog.com

راستش برای شرکت در مراسمی روز میلاد حضرت زهرا اومده بودم اهواز که حیفمون اومد نماز رو تو حرم علی بن مهزیار نخونیم. وقتی با اون صحنه رو برو شدم جزو اولین کسایی که اسمش اومد تو ذهنم و از دستش عصبانی شدم شما بودید انتظار داشتم خیلی زودتر از این اعتراضی انتقادی چیزی از این وضعیت تو وبلاگتون ببینم!حالام که طبق اطلاعات رسیده رئیس اوقاف عوض شده ایشالا بعد از این شاهد همچین بی حرمتی هایی نباشیم و هر چه زودتر هم پی گیر بازسازی این حرم متبرک باشیم. (خصوصی)

سلام شاهد عزیز
بنده هم بعداز آن اطلاعیه که شما درون وبلاگتان زدید. ماهم سر آن کار کردیم. ودر همان روز های اولیه تخریب سر این قضیه کارکردیم . بطوری که مطلبی که درون وبلاگ گذاشتیم بازدید کننده بسیار داشت . ماهم پیگیر این موضوع بودیم و طوری که به ریاست اوقاف نامه های متعددی نوشتیم.و در مورد این تخریب مصاحبه های متعددی با خادمین و مسئولین حرم داشتیم.
این تصاویر که در وبلاگ گذاشته شده که نشان دهند روزهای اول تخریب می باشد بچه ها با موبایل از خود حرم مطهر گرفته اند . التماس دعا...

غلامرضانجفی سولاری جمعه 10 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 17:37 http://yarshida.blogfa.com

سلام
جای تاسف است که تمام پروژه هائی که در استان خوزستان بخواب طولانی فرو رفته است چگونه است که تنها زیارتگاه مهم کلان شهر اهواز به بهانه بازسازی بکلی تخریب شده است .!

حالا کی حرم رو بسازه ؟
این تنها مامن عاشقان امام عصر(عج) را چه جایی پر خوا
هد کرد ؟

بایستی مقامات مذهبی استان و استاندار محترم برخورد لازم را بنمایند .

میرعباسی جمعه 10 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 14:07

لعنت خدا بر دشمنان شیعه! ردپای وهابیت در همه جا دیده می‌شود!! امروز اینجا و فردا مکان‌های مقدس دیگر. در ایران جرأت این کارها را نداشتند که با این کار می‌خواهند قبح آنرا ریخته و با حریم شکنی و بی‌حرمتی به اماکن مقدس، تیشه به ریشه اعتقادات پاک مردم خداترس و امام دوست بزنند و راه را برای اقدامات بعدی هموار کنند.
آخر با کدام منطق می‌توان پذیرفت و چگونه اندیشه‌ای از مردم دیندار تصور کرده‌اند که، برای تخریب یک مکان مقدس و تاریخی به دلایل واهی و بچه‌گانه متوسل می‌شوند؟!!! کجای دنیا سراغ دارید برای مرمت و تعمیر یک اثر تاریخی آنرا کلاً تخریب کنند که آنرا مجدد بسازند؟!! آنوقت دیگر به آن مکان جدید که اثر تاریخی نمی‌گویند! آخر با کدام عقل آن مکان مقدس را که آن همه نفس ملکوتی در آن کشیده‌ شده‌است و در و دیوار آن منقش به آیات قرآنی است را، تخریب می‌کنند که می‌خواهند بازسازی انجام دهند! فرق شما با وهابیان و یا آن کشیش قرآن سوز چیست؟ متأسفانه مسببین این حرکت وقیحانه نه عرق ملی و نه اعتقادات و تعصبات دینی داشته‌اند که با چشم بستن به همه علایق و اعتقادات پاک مردم، و نادیده گرفتن زیربنایی‌ترین و ابتدایی‌ترین سطح اعتقادات فردی و اجتماعی، در حق مردم چنین جنایتی را انجام داده‌اند.
استدعای مردم از مسئولین مربوطه این است که با هوشیاری کامل، کانون فتنه‌گری را شناسایی و عوامل آنرا قبل از فرار یا متواری شدن بازداشت کنند. تکلیف این اعمال سخیف و گناه کبیره‌ای را که جای هیچگونه شک و شبهه‌ای، برای کسی نمانده‌است، بعد از خدا به علمای اعلام و رهبر معظم می‌سپاریم تا با قاطعیت با آنها برخورد کرده و با اشد مجازات با آنها رفتار شود.
و مسلماً با هوشیاری زعمای امر، سر منشأ حرکات بی‌شرمانه (احتمالاً سیاسی) در آن ریشه‌یابی خواهد شد و به آنها درسی خواهند داد که دیگر اینگونه با اعتقادات مردم بازی نکنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد