مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

برادر بسیجی عزیز جناب آقای سالم غابشی

با بچه های مسجد 

اسمش سالم است  و یا کامل تر بگم سالم غابشی.

اون یکی از بهترین نیروهای جذب شده به مسجد طی این چندساله،واقعاَ فعال است. پشتکاری که سالم در انجام کارها داره واقعا عالیه و من کمتر دیدم.با اون قیافه و لهجه ای که داره  بین بچه ها واقعا مشخص تره. بدون حاشیه و فقط فکر خدمت و تلاش است.
بگذارید از ابتدای جذبش به مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام) و بسیج شروع کنم.... 

 

سالم از همان بچه گی خیلی بچه شلوغ و یا به تعبیر بهتر شری بود . دقیقا سالش را نمی دانم اما فکر کنم کلاس اول یا دوم راهنمایی بود که توسط برادر عزیزم احسان محمودی فرد ، مسئول بسیج نوجوانان و یا همان لشکر قدس مسجد ، داخل  کلاسهای تابستانه جذب شد . شاید هرکسی اون موقع سالم رو می دید می گفت با این روحیه و رفتار؛ زیاد توی مسجد ماندگار نیست اما عشق و علاقه ای که آقای محمودی با رفتار و عملش توی دل بچه ها و بخصوص سالم ایجاد کرده بود باعث شد که هیچکس نتوانه آنها را از مسجد جدا کنه.خود احسان محمودی تعبیرقشنگی در مورد سالم داره و میگفت بزرگترین افتخار من در دوران مسئولیت لشکر قدس همین جذب سالم از خیابانها به فضای معنوی مسجد و بسیج بود.
سالم با اون روحیه پرتلاش و ساعی که داشت خیلی زود جذب هنر و بخصوص خوشنویسی شد . زمانیکه آقایان روح الله دشت بزرگ ، علی قدیمی وحمیدجنوبی مشغول نوشتن پارچه و کاغذ برای امورات مسجد بودند با ذوق وشوق فراوان اطراف آنها تاب می خورد اما آنها زیاد تحویلش نمی گرفتند. اما این باعث نشد که دلسرد بشه.این آمد و رفتن و سماجت و پافشاری
 
اینقدر ادامه پیدا کرد که بالاخره الان سالم شده یکپا خطاط. و تمام کارهای پایگاه و مسجد رو به تنهایی انجام میده و تازه چند تا شاگرد خوب هم داره که یکی از اونها فهد دل زنده است.
شاید باورتان نشود که جاهایی خطاطی کرده که هیچکس فکرشو نمیکنه.دیوارهایی با متراژ 200 متری نوشته که هرکس می دید فکر می کرد دستمزد میلیونی گرفته شده اما سالم به کمک بچه های مسجد همه رو مجانی و برای خدا نوشته.

برای ایام محرم در طی 2 الی3 شب چند طاقه پارچه می نوشت که تمام سطح منطقه کیان رو پوشش می داد.
من به جرات می توانم بگویم اولین کسی که طرح نوشتن روی شیشه ماشین ها رو در ایام مذهبی مثل عاشورا در سطح شهر اهواز به اجرا گذاشت بچه های مسجد ابوالفضل وبالخصوص سالم غابشی بود که الان می بینیم بطور فراگیر گسترش پیدا کرده و برکات زیادی هم داشته.
او فقط جذب خوشنویسی نشد بلکه علاقه زیادی به خواندن زیارت و دعاها دارد.قضیه
 
دعا خواندن روزهای پنجشنبه و جمعه سالم در مسجد هم قضیه مفصلی است.
دعا خوانی سالم هم مثل ماجرای خطاطیش بود که ابتدا کسی به اون راه نمی داد اما آنقدر اصرار و پافشاری کرد تا بالاخره توانست آقای نیازی
 با اون سخت گیری هایش برای دعا خوانها ، را راضی و مجاب کنه که بله سالم هم جزء دعا خوانهای مسجد باشد.

 سالم جزء بچه های بی ریا و مخلص مسجد ابوالفضل(ع) است طوری است که هر کاری بتواند و از دستش برآید برای مسجد انجام می دهد . جالب است بدانید این برادر عزیز یک مغازه خطاطی در حال حاظر دارد. ولی با خضوع و اخلاصی که ایشان دارند . بیشتر برای مسجد می نویسد تا برای مغازه خودش. سالم به جزء خطاطی برای مسجد در برگزاری مراسمات مسجد فعال می باشد. ( از جمله تزئینات مراسم و طراحی ماکت های زیبا به مناسبت های مختلف، همین چند روز پیش بود که برای میلاد حضرت زهرا(س) یک طرح زیبا درست کرد.

 جالب است بدانید آقای غابشی جزء کسانی است که برای جذب نیرو به مدارس    می رود و با اخلاقی که دارد . باعث جذب نیروهای زیادی شده است . از تعداد افرادی که ایشان جذب کردند، کسانی هستند که در حال حاضر مدارک مهندسی گرفته اند و یاطلبه و روحانی هستند و جزء روحانیون منطقه می باشند . و این را بازهم جزء افتخارات این برادر عزیز می دانیم.  
اینها گوشه کوچکی از تلاشهای
 برادر عزیزم سالم غابشی بود که واقعا جا داشت بخاطر چندین سال تلاش برای پایگاه از اون تشکر کنم گرچه اینها نمی تواند حق مطلب را ادا کند و اجر و پاداش این زحمات انشاله از جانب باریتعالی به طور کامل داده شود.

نظرات 6 + ارسال نظر
احمدعبیداوی چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:19

بنده دست بوس آقاسالمم. خیلی برام عزیزه . بنده تا آخرعمر مدیون محبتهایی که به بنده کردند هستم. تاحالا ندیدم ونشنیدم که سالم نماز صبحش قضابشه.

سلام احمدجان کاملاْ با شما موافق هستم. التماس دعا...

۱ چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 15:40 http://mpma.blogfa.com

سلطان رو کیه که نمیشناسه البته تو منطقه کیان بیشتر
دشمن خواب و پول
ممنوننننننننننننننن

علی غافلی شنبه 12 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:57

واقعاً!!!! پس از این سالم چه کسی بوده و ما ازش خبر نداشتیم الحق خوابیم دستت درد نکنه آقای حبیبی به قول آقای نجفی این سنت حسنه رو ادامه بده خدا قوت .

فرهاد هلیچی سه‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:17 http://velayati.persianblog.ir

سلام علیکم
اللهم ارزقنا شفاعه الحسین یوم الورود
برادران عزیز من هم با مخلص و با صفا بودن برادر سالم غابشی موافقم آقای غابشی از دوستان خوبمونه که بی تعارف بگم از بچه های زحمتکش و مخلص هستش البته اینارو می گم تا شاید برادران به بیشتر قدر این برادر رو بدونن سلام این حقیر رو به برادر غابشی برسونید
من از پایگاه شهید باهنر حوزه م ۱۳ شهری هستم التماس دعا

غلامرضانجفی سولاری دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:22

راستی ننوشتی نویسنده چه کسی است

حتما لازم است

سلام
نویسنده این مطلب برادر عزیزمان جناب آقای روح الله دشت بزرگ است.

غلامرضانجفی سولاری دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:21 http://yarshida.blogfa.com

سلام
من کاملا با این مطلب موافقم
برادر عزیز سالم غابشی یکی از مخلصین له الدین است
اخلاق نیکو و زحمات بی بدیلش بر هیچکس پوشیده نیست

محمود عزیز این سنت حسنه را ادامه بده و چهره های عزیز بچه های زحمتکش را بنمایان

اگرچه زحماتشان نزد حضرت حق محفوظ است اما ما هم وظایفی داریم

چقدر خوب حق مطلب را ادا کرده ای

من به نوبه خودم از شما سپاسگزاری میکنم

دائی محمود تو بهترینی ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد