مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

علی بن مهزیار اهوازی

حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی

توجه به حرم شریف امام زادگان و بزرگان از قدیم الایام جزو افتخارات ایرانیان بوده و هست. احترامی که به واسطه ی آن ارادت خود را به معصومین علیهم السلام نشان داده و اوج عبودیت خود را با تکریم دوستان خدا به تصویر می کشند.
علی بن مهزیار اهوازی از جمله بزرگانیست که با توجه به اسناد بسیار موجود تشرفشان به محضر امام عصر (عج) به اثبات رسیده و حرم این بزرگوار سالهاست که مأمن عاشقان مهدی (عج) می باشد. حرمی که صفای عجیبش دل هر زایری را گرفتار خود می کند. 

پنج شنبه گذشته رفتیم تا دلمان را به صفای حرم علی بن مهزیار جلا دهیم که دیدیم...

حرم مطهر قبل از تخریب

    حرم مطهر بعد از تخریب تخریب حرم علی بن مهزیار اهوازی       تخریب حرم علی بن مهزیار اهوازی 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

  

 

 

اشکمان درآمد! می گفتند طرح توسعه ی حرم است . اما آیا توسعه این همه بی احترامی می خواهد؟ مانند بی ارزش ترین ساختمانهای فرسوده از پایه حرم را ویران کرده بودند و گنبد روی ساختمان آوار شده بود. به خدا وهابی ها هم جرأت این چنین بی حرمتی ای را به خود نمی دهند! آیا نمی شد ساختمان را کم کم و مرحله به مرحله تخریب و بازسازی کرد؟ آیا نمی شد شبانه آوار را از محل دور کرد؟ یا لااقل دور آوار پرده کشید تا دل زائران آتش نگیرد؟

من که از آقا خجالت کشیدم در چنین شرایطی توسل بخوانم...

نظرات 3 + ارسال نظر
میرعباسی سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 15:24

لعنت خدا بر دشمنان شیعه! ردپای وهابیت در همه جا دیده می‌شود!! امروز اینجا و فردا مکان‌های مقدس دیگر. در ایران جرأت این کارها را نداشتند که با این کار می‌خواهند قبح آنرا ریخته و با حریم شکنی و بی‌حرمتی به اماکن مقدس، تیشه به ریشه اعتقادات پاک مردم خداترس و امام دوست بزنند و راه را برای اقدامات بعدی هموار کنند.
آخر با کدام منطق می‌توان پذیرفت و چگونه اندیشه‌ای از مردم دیندار تصور کرده‌اند که، برای تخریب یک مکان مقدس و تاریخی به دلایل واهی و بچه‌گانه متوسل می‌شوند؟!!! کجای دنیا سراغ دارید برای مرمت و تعمیر یک اثر تاریخی آنرا کلاً تخریب کنند که آنرا مجدد بسازند؟!! آنوقت دیگر به آن مکان جدید که اثر تاریخی نمی‌گویند! آخر با کدام عقل آن مکان مقدس را که آن همه نفس ملکوتی در آن کشیده‌ شده‌است و در و دیوار آن منقش به آیات قرآنی است را، تخریب می‌کنند که می‌خواهند بازسازی انجام دهند! فرق شما با وهابیان و یا آن کشیش قرآن سوز چیست؟ متأسفانه مسببین این حرکت وقیحانه نه عرق ملی و نه اعتقادات و تعصبات دینی داشته‌اند که با چشم بستن به همه علایق و اعتقادات پاک مردم، و نادیده گرفتن زیربنایی‌ترین و ابتدایی‌ترین سطح اعتقادات فردی و اجتماعی، در حق مردم چنین جنایتی را انجام داده‌اند.
استدعای مردم از مسئولین مربوطه این است که با هوشیاری کامل، کانون فتنه‌گری را شناسایی و عوامل آنرا قبل از فرار یا متواری شدن بازداشت کنند. تکلیف این اعمال سخیف و گناه کبیره‌ای را که جای هیچگونه شک و شبهه‌ای، برای کسی نمانده‌است، بعد از خدا به علمای اعلام و رهبر معظم می‌سپاریم تا با قاطعیت با آنها برخورد کرده و با اشد مجازات با آنها رفتار شود.
و مسلماً با هوشیاری زعمای امر، سر منشأ حرکات بی‌شرمانه (احتمالاً سیاسی) در آن ریشه‌یابی خواهد شد و به آنها درسی خواهند داد که دیگر اینگونه با اعتقادات مردم بازی نکنند.

محمد چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:31

با تشکر از مطلب دلسوزانه شما برادر گرامی

محمد چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:25

باسلام وتشکرازمطلب خوب وبه جای شمابرادرگرامی همانطورکه اشاره فرمودیداحترام به اماکن متبرک یک وظیفه است که باید درتمام حال به ان احتمام ورزید جالب است که بدانید اقایان مجری طرح به اصطلاح توسعه حتی یک حفاظ برای قبرمطهرحضرت علی بن مهزیار(ع)برای جلوگیری از ریزش آوار برروی قبر مطهروعلامتی برای مشخص بودن اقدامی نکرده اندو آوارهابه صورت خرابه ای برروی این قبر پاک ودوستداشتنی ریخته شده وجای سوال دارد اگر بلاتشبیه این قبر یکی از بستگانتان بود اینچنین میکردید؟بخداقسم خیر>آقایانی که به فکرحفظ پست ومقام اداری خودهستند راچه کاری باتوسعه این اماکن مقدس؟این مکانها افرادعاشق ودلسوز میخواهندکه فرق بین یک مرقدمطهروصاحب احترام رابایک قبرعادی بفهمد<راستی جالب است که بدانیدچندماه گذشته ریاست اداره اوقاف مرکزحجه الاسلام محمدی همراه بامعاونین وبازرسان بدطوری مدیر کل اوقاف استان حجه الاسلام حسینی رامبنی برعدم اجرای کار عمرانی دراماکن متبرکه استان مخصوصا حرم علی بن مهزیار زیرسوال بردندوبه قول خودمان پیچهای میز ریاستش رابدجوری شول وسفت کردند واین بود که اقایان برای حفظ میزشان به فکر توسعه افتادند نه به خاطر مردم وجایگاه حضرت بلکه به خاطرخودشان این است که شاهد اینچنین بی احترامیها هستیم آخه نیت خرابه<بابا اگه میخواهید توسعه دهید وبه قول خودتان در فکر هستیدیک فکری به حال درهای ورودی بکنید که مردم ونوامیس مردم معذبند یااینکه منازل اطراف رابخرید وحیاط واطراف حرم رابازکنید راستی مگرچقدر میخواهند بسازند که این گنبد وگلدسته زیبا را خراب کرده اند .این بنا مال ۲۰سال پیش است آخه بی انصافها حیفتان نیامد با اموال بیت المال اینچنین کنید حتما ۲۰سال دیگر مدیر کل دیگری می اید وبنای جدید را خراب میکند میگم شما کجا دیده اید در توسعه اماکن متبرک اول گنبد ومناره را خراب کنند فکر کنم اگر توسعه امام رضا رابه این اقایان بدهند اول گنبد ومناره هایش را خراب میکنند خلاصه سرتان را به درد نیاورم اقایان برای حفظ میزشان واز درد بی پولی نتوانستند فضای جدید ایجاد کنند .برای بیرون امدن از زیر فشار روسای خود خراب کردن وکلنگ زدن را بهترین راه دیدند تا باجیب خالی یک نمایش توسعه را بازی کنند ولی خدائی هم هست وشاهد وناظر بر اعمال ماست بدبخت از دل مردم عاشق ودلسوخته که محل راز ونیازشان را به محلی ازخرابه تبدیل کردند وبه قول یکی از دوستان ؟دلمان میگرفت میرفتیم حرم حالا کجا برویم التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد