مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

پیکر مطهر پنج شهید

کشف پیکر مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جنوب
تصویر بزرگ
رییس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، از کشف پیکر مطهر پنج شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس در منطقه عمومی 'طلاییه' و 'هورالعظیم' خبر داد.

 به نقل از ایرنا، سرهنگ 'حسین عشقی' گفت: دو تن از این شهدا مربوط به عملیات بدر و خیبر در سالهای 62 و 63 و سه شهید دیگر ازسربازان لشکر 92 زرهی خوزستان هستند که در دوم مهرماه 1359 در منطقه هورالعظیم به شهادت رسیده اند.

وی افزود: پیکر مطهر این شهدا پس از شناسایی و تعیین هویت به تهران منتقل می شود.

سرهنگ عشقی افزود: تاکنون پس از پایان جنگ تحمیلی درمنطقه عمومی طلائیه و هورالعظیم پیکر مطهر چهار هزار شهید کشف و شناسایی شده است.

وی گفت: تلاش برای انجام عملیات تفحص برون مرزی واقع درخاک عراق ادامه دارد و امیدواریم مقامات عراقی در این زمینه همکاری لازم را با کمیته جستجوی مفقودین داشته باشند که تاکنون نیز چنین بوده است.

به گزارش ایرنا،پیکر مطهر این شهدای والامقام ظهر روز پنجشنبه طی مراسمی به یادمان 'شهدای هور' انتقال یافت و به یاد این شهدا مراسم روضه خوانی و مرثیه سرایی در فضایی معنوی برگزار شد.

در مراسم تشییع و انتقال این شهدا اعلام شد از امروز محل معراج شهدا واقع در پادگان 'شهید محمودوند' در اهواز به یادمان شهدای هور انتقال یافته است.

پیکر مطهر این شهدا در این یادمان(معراج شهدا) پس از شناسایی و تعیین هویت دقیق، تشییع و تحویل خانواده های آنان خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد