مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

پیگیری سرنوشت امام موسی صدر

پیگیری سرنوشت امام موسی صدر از زبان امام خمینی(ره)
تصویر بزرگ
در پی حوادث اخیر در کشور لیبی و احتمال سقوط رژیم قذافی، احتمال آزادی امام موسی صدر بیش از پیش به گوش می‌رسد. در طول این سال‌ها بار‌ها مسئولین کشور ایران و در رأس آنها امام خمینی (ره) خواستار پیگیری قضیه ربودن شدن این مرجع تقلید ایرانی در مجامع عمومی شده‌اند.


سید موسی صدر که در میان شیعیان به «امام موسی صدر» مشهور است در 14خرداد 1307 در قم متولد شد و پس از هجرت از ایران به لبنان، مجلس اعلای شیعیان لبنان را تأسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان این کشور را عهده‌دار شد. اما متأسفانه در 9 شهریور 1357، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی، ناپدید شد.

در پی حوادث اخیر در کشور لیبی و احتمال سقوط رژیم قذافی، احتمال آزادی امام موسی صدر بیش از پیش به گوش می‌رسد. در طول این سال‌ها بار‌ها مسئولین کشور ایران خواستار پیگیری قضیه ربودن شدن این مرجع تقلید ایرانی در مجامع عمومی شده‌اند. در این میان امام خمینی (ره) هم در‌‌ همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره قضیه ربودن امام صدر به پیگیری‌های ایران در مورد وضعیت وی اشاره می‌کنند و علت علاقه‌مندی ایران به حل شدن معمای ربوده شدن امام موسی صدر را از دو جهت ایرانی و رئیس مجلس شیعان لبنان بودن وی می‌دانند:

«… اما راجع به آقای صدر ما از آنوقتی که در نجف بودیم واین قضیه واقع شد و تا وقتی که پاریس رفتیم و بعد هم به ایران آمدیم دنبال این قضیه بودیم و آقای صدر در ایران متولد شده است و ایرانی است و با من سوابق زیاد دارد؛ و بعد از اینکه ایرانی است رفته است به لبنان و ما علاقه داریم هم به اینکه ایرانی است و هم به اینکه در لبنان رئیس مجلس شیعی بوده است علاقه داشتیم به اینکه این معما را حل بکنیم و مکررا با لیبی اتصال پیدا کردیم بلکه آقای قطب‌زاده را یکدفعه فرستادیم برای لیبی دنبال این مطلب و بعد هم که اینجا آمدیم هم سفیر لیبی که آمد پیش من راجع به این مسئله صحبت کردم وهم نخست وزیر که آمد حل این معما را از ایشان خواستم و مع الاسف تاکنون برای ما این معما حل نشده است امیدوارم با کوشش دولت ایران و سایر اقشار علاقه‌مند به اسلام این معما حل بشود.»

منبع:تریبون مستضعفین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد