مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

وقوع انقلاب در بحرین

وقوع انقلاب در بحرین بخاطر ظلم به شیعیان قطعی است
تصویر بزرگ
نائب ‌رییس اسبق شورای ملی اطلاعات آمریکا، بحرین را آبستن وقوع انقلاب توصیف کرده و تاکید می کند: این قیام،بخاطر ظلمی است که به شیعیان روا داشته و شیعه هراسی و ایران هراسی را با حمایت غرب در آنجا ترویج داده اند.
گراهام فولر" نویسنده کتابهای «جهان بدون اسلام» و «ژئوپلتیک شیعه» و نائب ‌رییس اسبق شورای ملی اطلاعات آمریکا ، در تازه‌ترین مقاله خود که در "نیویورک تایمز" به چاپ رسید،در مورد حوادث اخیر منطقه اظهار داشته که محل بعدی این انقلا‌ب‌ها بحرین خواهد بود
.

وقوع انقلاب در بحرین بخاطر ظلم به شیعیان قطعی است
تصویر بزرگ
به گفته فولر، «جزیره بحرین برخلاف اندازه کوچکش دارای تأثیرات جغرافیایی سیاسی بزرگی است. این جزیره توسط یک رژیم کوچک ستم‌پیشه و فاسد گردانده می‌شود که مدت‌هاست مورد توجه و نوازش واشنگتن قرار دارد، چرا که پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در آنجا واقع است. در صورت سقوط این رژیم، آینده این پایگاه نامشخص خواهد بود».

کشور جزیره ای بحرین که از لحاظ هیدروپلتیک بسیار مهم ارزیابی می شود، در روز ۲۲ مرداد ۱۳۵۰ شمسی با فشار انگلیس و بی کفایتی و اغماض رژیم شاه از ایران جدا شده و رسما استقلال خود را در برابر ایران اعلام کرد.
این مامور سابق سازمان سیا در ادامه مقاله‌اش توجهات را به برخی مسائل و حقایق موجود در خصوص بحرین جلب کرده و بیان می‌دارد که چون اکثر جمعیت این کشور شیعیانی هستند که مورد ظلم و ستم حاکمان سنی قرار گرفته‌اند، لذا احتمال انقلاب در این کشور زیاد است:
«اگر از طبقه غربی و نخبه آن گذر کرده و به طبقات دیگر بنگرید، با زاغه‌نشین‌های شیعی مواجه خواهید شد ــ اماکن فقیر و فراموش‌شده‌ای که دارای نرخ بیکاری زیاد و دیوارهای منقوش به شعارهای ضد رژیم می‌باشد».
وی در ادامه می‌افزاید: «البته باید این را متذکر شد که رژیم بحرین، کارگرانِ به لحاظ سیاسی خنثی را از کشورهای منفعل و غیرسیاسی وارد می‌کند که محتاج پول هستند: کشورهایی چون فیلیپین، بنگلادش، سریلانکا، و دیگر کشورهای جنوب آسیا که موجی را به وجود نمی‌آورند. این رژیم همچنین آدم‌کشان خود را وارد می‌کند. مقامات پلیس متشکل از اشخاصی است که غالباً به زبان عربی هم صحبت نکرده و هیچ‌گونه وابستگی‌ای به کشور ندارند و لذا با استفاده از مصونیتی که دارند معترضان بحرینی را زندانی و شکنجه کرده و مورد هدف گلوله قرار می‌دهند».


انقلاب شیعی بحرین

فولر در ادامه نوشته خود به این مطلب اشاره می‌کند که «درست مانند دیگر حاکمان مستبد منطقه، رژیم الخلیفه بحرین به منظور کسب حمایت غرب، که معمولاً از آن بهره‌مند می‌شود، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی را به وجود می‌آورد».
وی در پایان مقاله‌اش این چنین نتیجه‌گیری می‌کند که «اکنون آمریکا با یک گزینه سخت دیگر مواجه است: به کار خود با رژیم‌های سرکوبگر محلی به منظور به اصطلاح «منافع آمریکا» ادامه دهد یا اینکه فوراً دست از حمایت این رژیم سرکوبگر بردارد، و اجازه دهد تا حوادث سیر طبیعی خود را طی کنند و بپذیرد که تغییراتِ دیرهنگامی در راهند».
 کتاب " شیعیان عرب مسلمان فراموش شده " توسط گراهام فولر نوشته شده که در ایران به نام "ژئوپلتیک شیعه" منتشر شده و به خوبی جایگاه جغرافیایی و استراتژیکی شیعیان را ترسیم می کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد