مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

بیانات امام خمینى (ره ) به مناسبت شهادت رجایى و باهنر

بیانات امام خمینى (ره ) به مناسبت شهادت آقایان محمدعلى رجایى و دکتر محمد جواد باهنر


... شهادت این دو بزرگوار براى من بسیار مشکل است ولی در عین حال مى دانم که آنها به رفیق اعلا متصل شده اند و براى آنها آرامش ‍ هست و این طور گرفتارى هایى که الان براى ما هست دیگر براى آنها نیست و آنها رسیدند و مطلوب خودشان و از این جهت به آنها و به خانواده هاى آنها و ملت اسلامى تبریک عرض مى کنم که چنین شهدایى تقدیم مى کنند. ...

بسم الله الرحمن الرحیم


...منطق ما، منطق ملت ما، منطق مومنین ، منطق قرآن است ،انالله و اناالیه راجعون ، با این منطق هیچ قدرتى نمى تواند مقابله کند. جمعیتى که ، ملتى که، خود را از خدا مى دانند و همه چیز خود را از خدا مى دانند و رفتن از اینجا را به سوى محبوب خود مطلوب خود مى دانند، با این ملت نمى توانند مقابله کنند.

 

...آنها گمان مى کنند که با ترور شخصیت ها، ترور اشخاص ، مى توانند با این ملت مقابله کنند و ندیدند و کور بودند که ببینند که در هر موقعى که ما شهید دادیم ملت ما منسجم شد.
 

ملتى که قیام کرده است در مقابل همه قدرتهاى عالم ، ملتى که براى اسلام قیام کرده است ، براى خدا قیام کرده است ، براى پیشرفت احکام قرآن قیام کرده است ، این ملت را با ترور نمى شود عقب راند. آنها گمان مى کنند که افکار مومنین و ملت بپاخاسته ما همچون افکار غربزده ها و غرب است که جز به دنیا فکرى نمى کنند و جز متاع دنیا را نمى بینند.


... گرچه خود واقعه و خود این افرادى که شهید شده اند در نظر همه ما عزیز و ارجمندند و آقاى رجایى و آقاى باهنر هر دو شهیدى هستند که با هم در جبهه هاى نبرد با قدرتهاى فاسد هم جنگ و همرزم بودند و مرحوم شیهد رجایى به من گفتند که من 20 سال است که با آقاى باهنر همراه بودم ، و خداوند خواست که با هم از این دنیا هجرت کنند و به سوى او هجرت کنند.

 

... شهادت این دو بزرگوار براى من بسیار مشکل است ولی در عین حال مى دانم که آنها به رفیق اعلا متصل شده اند و براى آنها آرامش ‍ هست و این طور گرفتارى هایى که الان براى ما هست دیگر براى آنها نیست و آنها رسیدند و مطلوب خودشان و از این جهت به آنها و به خانواده هاى آنها و ملت اسلامى تبریک عرض مى کنم که چنین شهدایى تقدیم مى کنند.

 

...آن کوردلانى که گمان کرده اند که جمهورى اسلامى با نبود چند نفر بین خواهد رفت و سقوط خواهد کرد، آنها افکارشان ، افکار اسلامى نیست و از اسلام خبرى ندارند و از ایمان اطلاعى ندارند و افکارشان ، افکار مادى و براى دنیا کار مى کنند و به هواى دنیا هستند.


 ...ما در عین حال که براى این شهدا متاثر هستیم و اینها اشخاص ارزنده اى براى ملت ما و براى جمهورى ما بودند لکن ما باز اشخاص متعهد داریم و اشخاص مومن متعهد به اسلام داریم و دنبال آنها ملت داریم و ملتى که هیچ گونه عقب نشینى در این مسائل نخواهد کرد و با این ترتیب جمهورى اسلامى آسیبى نخواهد دید....و امروز که دو نفر شهید معظم از ما رفته است سرتاسر کشور ما به عزا نشسته است ولی سرتاسر کشور ما انسجام خودش را حفظ مى کند و حفظ کرده است .

ملت ما این طور است ، اگر بعد از این هم خداى نخواسته اشخاصى شهید بشوند ملت ما همین ملت است و نهضت ما همین نهضت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد