مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

السلام علیک یااباعبدالله الحسین علیه السلام
با سلام
مراسم زیارت عاشورا
خطیب ارجمند  : جناب حجه الاسلام شیخ نیسی
بانوای گرم : جناب حجه الاسلام شیخ علی نیسی
زمان: سه شنبه 95/4/29 بعدازنماز مغرب وعشا
مکان: کمپلو کوچه مدائن بین ارفع و ولیعصربن بست آخر پلاک 8
منزل برادربسیجی مرحوم حاج عباس طرفی
ضمناً وسیله نقلیه بلافاصله بعداز نمازعشا درب مسجد مهیا میباشد

خاطره‌ی رهبر معظم انقلاب از پدر بزرگوارشان

خاطره‌ی رهبر معظم انقلاب از پدر بزرگوارشان

http://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif نان و کشمش
پدرم روحانی معروفی بود، امّا خیلی پارسا و گوشه گیر... زندگی ما به سختی می گذشت. من یادم هست شب هایی اتفاق می افتاد که در منزل ما شام نبود! مادرم با زحمت برای ما شام تهیّه می کرد و... آن شام هم نان و کشمش بود.
http://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif بی‌رغبی به افزایش زخارف دنیایی
از جمله خصوصیاتی که هم مرحوم والد و هم مرحوم مادر ما داشتند و واقعاً از چیزهای عجیب بود و هر وقت فکر میکنم، در کمتر کسی نظیر این را میبینم، بیرغبتی آنها به افزایش زخارف دنیایی بود. همه‌ی ما واقعاً باید این خصوصیت را تمرین کنیم.
مرحوم شهید قاضی طباطبایی، امام جمعه‌ی تبریز، سال ۵۱ این‌جا آمده بود؛ رو کرد به ما و گفت من چهل سال قبل با پدرم از تبریز به مشهد آمدم و برای دیدن آقا سری به ایشان زدیم. آقا در چهل سال پیش همان جایی نشسته بود که الان نشسته، و من همان جایی نشسته‌ام که پدرم نشسته بود، و این اتاق و این خانه کمترین تغییری نکرده است.
 یک نسل عوض شده بود، اما ایشان مثل همان چهل سال پیش بود. وقتی اخوی -حسن آقا- میخواست داماد شود، چون جایی نداشتیم، آن اتاق را خراب کردند و از آن، دو اتاق کوچکتر ساختند. زیرزمین پایین یک در داشت. در آن‌جا حمامی درست کردند و خانه شد حمام‌دار. البته آن موقع، دیگر ماها نبودیم. آن وقت جای میهمان‌ها در اتاق بزرگ بود.۱۶/۰۱/۱۳۷۱
ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی

به مناسبت عید سعید فطر؛ در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله)
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌ (۱)
والحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین.(۲)
 تبریک عرض میکنم عید سعید فطر را به همه‌ى شما برادران و خواهران عزیز که در این مجلس تشریف دارید، و به سفراى محترم کشورهاى اسلامى که حضور دارند، و به ملّت ایران که حقیقتاً شایسته است انسان با همه‌ى وجود و با همه‌ى دل به این ملّت بزرگ و مؤمن و وفادار و شجاع و فداکار تبریک بگوید عید سعید فطر را. همچنین تبریک عرض میکنیم این عید را به امّت بزرگ اسلامى که «اَلَّذى جَعَلتَهُ لِلمُسلِمینَ عیدا»؛(۳) خداى متعال این روز را براى امّت اسلامى عید قرار داده است.
 در این عید، مردم به دو رکن اساسى دعوت شده‌اند: به توحید و به وحدت. توحید در همین ذکر عمیق و پُرمعنایى است که در نماز عید وجود دارد که دنباله‌ى آن هم زکات است؛ [یعنى‌] هم صلات است، هم متمّم آن زکات است؛ این در این روز نِماد توحید است. وحدت هم که درواقع از همین توحید سرچشمه میگیرد، همدلى مسلمانها است؛ جسمها در نماز و در اجتماعات عید در کنار هم، و دلها متوجّه به یک مرکز، مرکز عظمت الهى، مرکز قدرت و رحمت حق؛ این روز یک چنین روزى است.
 
ادامه مطلب ...

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب

مردم مسلمان و خداجوی ایران، امروز به شکرانه یک ماه روزه‌داری و بندگی و عبادت خداوند متعال، نماز عید سعید فطر را با شکوه فراوان، در سراسر کشور برگزار کردند. اوج این حضور و شکرگزاری، در مصلای امام خمینی تهران بود که نماز عید سعید فطر به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد.
رهبر انقلاب اسلامی در خطبه اول نماز، ضمن تبریک عید سعید فطر به ملت ایران و امت بزرگ اسلامی، ماه رمضان امسال در کشور را پر از معنویت، توجه، توسل، خشوع و تضرع خواندند و گفتند: ما مسئولان باید به دلهای نورانی این مردم مؤمن غبطه بخوریم و البته خدا را شکرگزار باشیم اما از طرف دیگر باید بدانیم که در قبال مردم مؤمن کشور چه مسئولیت سنگینی داریم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، روزه‌داری مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در بلندترین و گرم‌ترین روزهای سال را از جلوه‌های زیبای ماه مبارک رمضان امسال برشمردند و افزودند: البته دستهای خبیثی سعی کردند نوجوانان را به روزه‌خواری بکشانند که به لطف الهی موفق نشدند و در آینده نیز موفق نخواهند شد.
ایشان خاطرنشان کردند: این موضوع باید مردم و مسئولان کشور را بار دیگر متوجه کند که دشمنان خبیث ایران اسلامی برای دور کردن نسل بالنده کشور از دین چه برنامه‌هایی دارند اما برنامه‌ریزی امسال بدخواهان، با هوشیاری مردم به شکست انجامید. 
ادامه مطلب ...

ماه رمضانی که موجب جلب رحمت خدا است

جدول | ماه رمضانی که موجب جلب رحمت خدا است

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر، ماه رمضان امسال را  ماه رمضانی پُر از معنویّت و توجّه و توسّل و خشوع و تضرّع خواندند و با تمجید از برخی برنامه‌ها و رفتارهای مردم کشورمان در این ماه پربرکت فرمودند: «اینچنین ماه رمضانی موجب جلب رحمت الهی است». به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این عوامل را که سبب جلب رحمت پروردگار در ماه مبارک رمضان می‌شود در جدول زیر مرور می‌کند.

دریافت جدول: عکس
ماه رمضانی که موجب جلب رحمت خدا است
مطرح‌شده در بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر ۱۳۹۵/۴/۱۶
۱روزه در بلندترین و گرم‌ترین روزهای سال
۲راهپیمایی عظیم روز قدس
۳جلسات باشکوه قرآن
۴افطاری‌های عمومی
۵توزیع افطاری درِ خانه نیازمندان
۶جلسات دعا و مناجات
۷اعتکاف دهه آخر ماه رمضان
۸طبابت‌های صلواتی
 
* روزه در بلندترین و گرم‌ترین روزهای سال
در بلندترین روزهای سال و گرم‌ترین روزهای سال، مردم در سراسر کشور روزه‌دار بودند، با دهان روزه گرما را تحمّل کردند، حتّی جوانهای ما، نوجوان‌های ما با شوق و رغبت به روزه‌گیری رو آوردند.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/33750/B/13950416_0133750.jpg
 
ادامه مطلب ...

عید رمضان مبارک باد


خدایا

خروج از ماه مبارک را برای ما مقارن با خروج از تمامی گناهان قرار بده

آمین

زکات فطره چیست؟

زکات فطره چیست؟ چگونه باید آن را پرداخت کرد؟

در آستانه‌ی حلول ماه شوال و عید سعید فطر، سؤالاتی درباره‌ی تعیین مقدار زکات فطره، نحوه‌ی پرداخت آن و نیز برخی مسائل دیگر در فضای رسانه‌ای کشور مطرح می‌شود. متن زیر پاسخ‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده، کارشناس مسائل فقهی به مهم‌ترین سؤالات درباره‌ی زکات فطره است. 
* زکات فطره بر چه کسانی واجب است؟ 
یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطره است. زکات فطره بر کسانی واجب است که در شب عید فطر اولاً مکلف باشند و ثانیاً فقیر نباشد و ثالثاً نان‌خور دیگران هم محسوب نشوند. کسانی که دارای این شرایط هستند زکات فطره را باید بپردازند.

* زکات فطره را چه زمانی باید پرداخت؟ 
وقت پرداخت زکات فطره از شب عید است تا ظهر روز عید و به نظر رهبر معظم انقلاب و برخی فقهای دیگر بنا بر احتیاط باید قبل از نماز عید زکات فطره را بپردازند. اگر کسی برایش این امکان وجود نداشت، یعنی دسترسی نداشت یا امکان پرداختن نبود لااقل جدا کند و کنار بگذارد تا بعداً ادا کند.
 
ادامه مطلب ...

دانشجوی امروز؛ باکیفیت‌تر از ابتدای انقلاب - بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعى از دانشجویان

کیفیّت دانشجوی انقلابی امروز نسبت به کیفیّت دانشجوی انقلابی آن‌روز خیلی بالاتر است

«نقش دانشجویان در اوّل انقلاب نقش برجسته‌ای بود؛ درحالی‌که دانشجویان آن‌روز کشور از لحاظ تعداد و کمیّت، با دانشجوی امروز قابل مقایسه نبودند، ما آن‌روز حدود دویست‌وخرده‌ای هزار در کلّ کشور دانشجو داشتیم، امروز حدود نزدیک به پنج میلیون داریم؛ یعنی جمعیّت کشور شده حدوداً دو برابر، [امّا] جمعیّت دانشجو در کشور شده حدوداً بیست‌ و یکی‌دو برابر؛ از لحاظ کیفیّت هم مثل شماها نبودند، بله پُرشور بودند، انقلابی بودند، انگیزه داشتند امّا عمق انقلابی‌شان و عمق تفکّر اسلامی‌شان مثل دانشجوی امروز نبود؛ یعنی این حرفهایی که امروز این برادرها اینجا زدند، اینها خیلی سطحش بالاتر است از آنچه آن‌روز دانشجوی زُبده و نخبه‌ی انقلابی برزبان می‌آورد.

ما اینجا یک جلسه‌ای داشتیم، چندین جلسه پشت سر هم با تعدادی دانشجو در دانشگاه امیرکبیر فعلی -که آن‌روز اسمش پُلی‌تکنیک بود- و بحث درباره‌ی این بود که آیا خطّ امام یک واقعیّتی است و اصلاً چیزی است که وجود دارد یا نه؟ نمیتوانستند منظومه‌ی فکری امام را درک کنند و تحمّل کنند؛ بنده هم جزو مدعوّین آن جلسه بودم، بنی‌صدر هم جزوشان بود، بعضی‌های دیگر هم بودند، سه چهار نفر هم دانشجو بودند؛ بحث در این بود که اصلاً آیا یک منظومه‌ی فکری‌ای بر حرفهای امام حاکم هست یا نه؟ یعنی یک‌چیز به این واضحی را نمیتوانستند درک کنند؛ امروز برای شما این مسئله جزو واضحات است. کیفیّت دانشجوی انقلابی امروز نسبت به کیفیّت دانشجوی انقلابی آن‌روز خیلی بالاتر است.»

بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان، ۱۳۹۵/۰۴/۱۲

عبادت کردن هم مال جوانها است

عبادت کردن هم مال جوانها است

«عزیزان من! برای شماها حفظ دین و تقوا آسان‌تر از امثال بنده است؛ این را شما بدانید. وقتی ما جوان بودیم، یک عالمی بود در مشهد که با پدر من خیلی دوست بود، خیلی هم پیر بود -آن‌وقت، به سن حالای ما مثلاً یا بیشتر- ما جوان بودیم، دوست میداشت ماها را، نصیحت میکرد و میگفت که قدر جوانی را بدانید که حتّی عبادت کردن هم مال جوانها است، نه مال پیرها؛ برای ما تعجّب‌آور بود، خب عبادت مال پیرها است، [امّا] او میگفت عبادت هم مال جوانها است؛ حالا این را همه حس میکنند. ببینید! شما دلتان زود نرم میشود، زود نورانی میشود، اشکتان زود جاری میشود، ارتباطتان با خدا زود برقرار میشود؛ این خیلی مغتنم است.»
بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان، ۱۳۹۵/۰۴/۱۲

حمله به نفتکش ایرانی

بامداد امروز 12 فروند قایق دزدان دریایی حامل 115 نفر مسلح در حوالی تنگه باب المندب قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند که پس از مواجهه با حضور ناوشکن شهید دریابان نقدی متواری شدند.


نفتکش ، اسلام ، انقلاب اسلامی ، دریابان ، نیروی دریایی ، دزد دریایی ، تنگه باب المندب

دوازده فروند قایق دزدان دریایی حامل 115 نفر مسلح که قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند با حضور به موقع ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش مواجه و متواری شدند.

بامداد امروز 12 فروند قایق دزدان دریایی حامل 115 نفر مسلح در حوالی تنگه باب المندب قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند که پس از مواجهه با حضور ناوشکن شهید دریابان نقدی متواری شدند.

بر اساس این گزارش، دزدان دریایی با همان استعداد و به فاصله 3 ساعت، بار دیگر به سمت نفتکش ایرانی هجوم آوردند که دوباره ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش آنها را ناکام گذاشت.

ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناو جمهوری اسلامی ایران لاوان پس از دفع حمله دو مرحله ای دزدان دریایی به نفتکش ایرانی، این شناور را تا رسیدن به مسیر و منطقه امن اسکورت کرد.

گفتنی است این ناوگروه اواسط خرداد ماه امسال برای برقراری تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی، اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و نیز اهتزاز پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و بین المللی به مأموریت اعزام شد.

دیدار جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب

دیدار جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب

بیش از هزار دانشجو ازجمله نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی، عصر روز شنبه در دیداری صمیمانه و صریح با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حدود پنج ساعت از دغدغه‌های دانشجویی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نسل جوان سخن گفتند و دیدگاه‌های رهبری انقلاب را درباره‌ی «مسائل دانشجویی و دانشگاهی، وظایف مهم دانشجویان در روند مقاومت ملت و موضوعات و مسائل مختلف روز»، از زبان ایشان شنیدند.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با تأکید بر اینکه دیدارهای رمضانی با دانشجویان حقیقتاً شیرین و مطلوب است، گفتند: مطالب متنوع و دیدگاه‌های متفاوتی که در این دیدار مطرح شد، خوب و لذت‌بخش بود و نشانگر رشد سطح فکری و مطالبات قشر دانشجو است و نشان می‌دهد که با گذشت زمان، انگیزه‌های انقلابی و فکر روشن و استدلال متین در میان دانشجویان گسترش چشمگیر و روزافزونی داشته است.
ایشان دانشجویان را به انس بیشتر با قرآن و ادعیه توصیه کردند و گفتند: سخن اصلی من به دانشجویان تقویت ایمان است زیرا تنها با ایمان قوی می‌توان در مقابله با مشکلات و فشارها، مبارزه و مجاهدت کرد.
رهبر انقلاب اسلامی اوضاع خاص و حساس کنونی کشور را بسیار شبیه جنگ احزاب در زمان پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله)دانستند و افزودند: امروز نیز همه‌ی دنیاپرستان و زورگویان عالم در مقابل جمهوری اسلامی ایران صف‌آرایی کرده و از همه‌ی جوانب آن را مورد حمله قرار داده‌اند. 
ادامه مطلب ...

پاسخ رهبر به نامه حقوق های نجومی

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور درباره حقوق های غیر متعارف برخی از مدیران فرمودند: کلیه دستگاه ها موظفند نسبت به پرداخت های غیر متعارف حساسیت نشان دهند و قاطعانه با موارد تخلف برخورد کنند.

فیش حقوقی ، جهانگیری ، دولت ، رهبر انقلاب ، حقوق های نجومی ، حقوق های میلیونی

متن پاسخ مقام معظم رهبری بدین شرح است:

کلیه دستگاه ها موظفند نسبت به پرداخت های غیرمتعارف حساسیت نشان دهند و قاطعانه با موارد تخلف برخورد کنند. دفتر هم موظف است ضوابط مصوب دولت را در مجموعه های وابسته به خود مورد توجه و امعان نظر قرار دهد.

پاسخ رهبر انقلاب به اسحاق جهانگیری 

نامه معاون دولت:

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در تاریخ 95/3/25 با ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم از ابتدای استقرار، اهتمام ویژه ای به ایجاد انضباط بویژه در امور مالی و رعایت کامل قوانین و مقررات و حرکت بر مدار آن داشته است و چنین موضوع مهمی را از جمله مهمترین ماموریت های خود تلقی کرده است، به گزارش اخیر مجلس شورای اسلامی درخصوص تحسین رویکرد قانونمدارانه دولت و نیز گزارش های دیوان محاسبات که حاکی از این باور اساسی در دولت است، اشاره کرده است.

ادامه مطلب ...

سنگ در مشت تو یعنی یک غزل از آسمان

روز قدسناگهان حبس می َشوی یک روز درتن یک حصار اجباری
 سال َها بین خواب و بیداری غرق یک انزجار اجباری
 باز تاریخ می َشود تکرار، دشمن اینبار آمده به شکار
 می شود خاکِ مسجدالاقصی طعم   یک شکار اجباری
 زندگی با صدای بمب افکن، حس بی سرپناهی یک زن
 حس هر روز در خودت مردن، مرگ با اختیار اجباری
 حس شدی توی هاله َای از درد، مانده از تو تفاله َای از درد
 صهیونیسم آمد از تو سرقت کرد شصت َوشش نوبهار اجباری
 تیرباران شده پرستوهات، مشتت اما پر از ابابیل است
 این کلاغان خیس می َترسند از همین سنگسار اجباری
 گور َها می َکنی و بیهوده است کشته َهایت نمی شود پنهان
 در پی چاره َباش ای قابیل! آی میراث خوار اجباری
 مشت ما صهیونیسم را روزی به جهنم حواله خواهد کرد
 با نسیمی به باد خواهد رفت هیبت این غبار اجباری

غزل کوتاه از شاعران جوان کشورمان به مناسبت روز قدس

روز قدس برای کودکان مظلوم فلسطین

دست َهای کوچکت شکل پرستوها شده
 دامنت غرقِ اقاقی،غرقِ شب َبوها شده
 بین این مرداب َهای خالی از آبی هنوز
 سرزمین چشم َهایت برک   قوها شده 
 غصه َهایت بی َشمار و خنده َهایت بی بدیل
 خنده َات قربانی دست کج َابروها شده
 حق زیتون نگاهت پوز  کفتار نیست
 نقدِ لبخند تو خرجِ برج و باروها شده
 سنگ در مشت تو یعنی یک غزل از آسمان
 دست تو انگیز  شعر النگوها شده
 یک نسیم باید بیاید سمت طوفان بلا
 گرچه بارانت طلسم شوم جادوها شده 
 پنجره باچشم خود می َبیند آن روزی که شب
  شیشه با هُرم لبان غنچ   او"ها" شده

5 مژده به کسانی که استغفار می کنند

پاره اى از امور، امورى حتمى هستند که ناگزیر واقع مى شوند، و پاره اى دیگر امورى مشروط و موقوفند که خداوند هر کدام را بخواهد پیش مى  اندازد و یا محو مى  کند و یا اثبات می  نماید...

شب قدر

خداوند سبحان در این ماه با فضیلت، میهمانی ویژه ای برای تربیت روح ترتیب داده است. به گونه ای که می تواند در حیات معنوی تحولی شگرف پدید آورد، تحولی که او را به سعادت ابدی رهنمود می سازد و کامیابی همیشگی را برای وی تضمین می نماید.

ماه آزادی از آتش جهنم

شکوه و اهمیت برکات فراوان مادی و معنوی ای که در ماه مبارک رمضان و شب های قدر، نصیب روزه داران و اهل ایمان و تقوا می شود، قابل توصیف و درک نیست. در اهمیت و ارزش این ماه خدا همین بس که در کتب روایی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) این چنین نقل شده است: «هر کس ماه رمضان را روزه بدارد و پاک دامنی ورزد و زبانش را حفظ کند و آزارش را به مردم نرساند، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد و از آتش آزادش می کند و در سرای ابدی جایش می دهد و شفاعت او را در باره موحدان گنهکار به تعداد کوه های به هم پیوسته می پذیرد».[1]

هر کس ماه رمضان را روزه بدارد و پاک دامنی ورزد و زبانش را حفظ کند و آزارش را به مردم نرساند، خداوند گناهان گذشته و آینده او را    می آمرزد و از آتش آزادش می کند و در سرای ابدی جایش می دهد و شفاعت او را در باره موحدان گنهکار به تعداد کوه های به هم پیوسته می پذیرد 

ادامه مطلب ...

پیامبری که اینک اشک می ریزد!

ای یتیمان کوفه! بشتابید؛ بشتابید و آخرین لبخند خونین مهربان ترین امیر عالم را از نزدیک ببینید.

پیامبری که  اینک اشک می ریزد

 داستان کوتاه به مناسبت شهادت حضرت علی (ع)

 "... کجایی مادر؟ کجایی که من اکنون از کوفه می آیم!  من در کوفه بودم وقتی که شمشیری فرود آمد و فرق مبارک مولایمان را شکافت و محراب مسجد، رنگ خون به خود گرفت و آذرخشی وحشتناک، همه عالم را به لرزه درآورد؛ من از نزدیک، ندای رستگاری بزرگ ترین مرد زمان را در سرزمینی دور شنیدم که چگونه در خون غوطه ور بود و به زیبایی تمام، به خورشید عالمتاب لبخند می زد... کجاست اینک رسول خدا (ص) تا در این ماه مبارک، باز هم برای علی گریه کند و... آه، ای علی جان! من به قربان چشمان خندانت؛ چرا پیامبر اینک چنین اشک می ریزد؟!... یا رسول الله! نکند علی در ماه مبارک رمضان، با شمشیری زهرآگین...

من اکنون از کوفه می آیم مادر... ای یتیمان کوفه! بشتابید؛ بشتابید و آخرین لبخند خونین مهربان ترین امیر عالم را از نزدیک ببینید و از او بوسه ای شیرین بستانید؛ بشتابید!... بشتابید!..."
**** 

ادامه مطلب ...

شب عفو است و محتاج دعایم

شب عفو است و محتاج دعایم              

زعمق دل دعایی کن برایم

اگر امشب به معشوقت رسیدی                

خدا را در میان اشک دیدی

کمی هم نزد او یادی ز ما کن                 

کمی هم جای ما او را صدا کن

بگو یارب فلانی رو سیاه است               

دو دستش خالی و غرق گناه است

بگو یارب تویی دریای جوشان              

در این شب ، رحمتت بر وی بنوشان

 اگر دلتان لرزید، بغضتان ترکید، یکی اینجاست، محتاج دعاست.

چرا به حضرت علی (علیه السلام) «قسیم النار والجنة» می گویند؟


 چرا به حضرت علی (علیه السلام) «قسیم النار والجنة» می گویند؟

  این عبارت در احادیث زیادی از وجود مقدس رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در شان حضرت علی علیه السلام نقل شده است :

اصل احادیث از منابع شیعه 

امالی شیخ صدوق ص 83 ، به سند دیگر خصال ، شیخ صدوق ، ص 496 

از عبدالله بن عباس نقل شده است که گفت : رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : ... ای گروه مردم ! همانا علی تقسیم کننده جهنم (نار) است کسی که یاور و دوست او باشد وارد آتش نخواهد شد و کسی که دشمن او باشد از آن نجات نخواهد یافت . همانا او تقسیم کننده بهشت است کسی که دشمن او باشد وارد آن نخواهد شد و کسی که دوست او باشد از آن محروم نخواهد شد.

عن عبد الله بن عباس قال : قال رسول الله ( صلی الله علیه وآله ) : ... معاشر الناس ، إن علیا قسیم النار ، لا یدخل النار ولی له ، ولا ینجو منها عدو له ، إنه قسیم الجنة ، لا یدخلها عدو له ، ولا یزحزح عنها ولی له . 

قال(علی ابن موسی الرضا) قال رسول الله " ص " یا علی انک قسیم الجنة والنار

عیون اخبار الرضا ج 1 ص 30

حضرت علی بن موسی الرضا فرمودند : رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند :

ای علی ! همانا تو تفسیم کننده بهشت و جهنم هستی .

ادامه مطلب ...

ابعاد مختلف نگاه امام علی(ع) به دنیا و آخرت

ابعاد مختلف نگاه امام علی(ع) به دنیا و آخرت

 آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی شنبه شب در جلسه درس اخلاق در دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به نگاه امام علی(ع) به دنیا اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) در حدیثی فرمودند که به خداوند قسم دنیا در نظر من از یک استخوان خوک مرده در دست یک انسان جذامی پست‌تر است، در خصوص شخص جذامی می‌توان گفت که انسان رغبت نمی‌کند به یک شخص جذامی به دلیل زخم‌هایی که بر چهره‌اش دارد، نگاه کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: امام علی(ع) در حدیثی دیگر بیان کردند که دنیا در نظر من از آب بینی یک بز زکامی هم پست‌تر است، در روایتی دیگر از امیرالمؤمنین(ع) آمده که دنیا در نظر ایشان از برگ درختی که ملخ جویده باشد هم پست‌تر است.

وی افزود: امام علی(ع) با این نعمت‌های زودگذر دنیا کاری نداشت و انسان باید به دنبال نعمت‌های ابدی آخرت برود. ویژگی لذت‌های دنیا زودگذر بودن آن است و پس از پایان این نعمت‌ها، تنها خیالی از آن در دل انسان باقی می‌ماند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به بی‌ارزش بودن دنیا گفت: ابن عباس می‌گوید که در یکی از جنگ‌ها وارد خیمه امام علی(ع) شدم و دیدم که ایشان مشغول وصله کردن کفش خود است، امیرالمؤمنین(ع) پرسید که ارزش این کفش چقدر است، پاسخ دادم که ارزشی ندارد، امام علی(ع) فرمود که این کفش پاره از حکومت بر شما برای من محبوب‌تر است، مگر اینکه حقی را به حق داری برسانم و باطلی را از جامعه محو کنم.

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و مدافع حرم

رهبر انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و مدافع حرم
دفاع از حریم اهل بیت، دفاع از ایران است/ داعش را در عراق و شام زمین‌گیر کردیم/ تعرض به شیخ عیسی قاسم حماقت و بلاهت است/ دیگر نمی‌توانند جوانان بحرینی را ساکت کنند/ هرجا به روحیه انقلابی تکیه کردیم پیشرفت داشتیم/راه پیشرفت، احیای روحیه‌ی انقلابی است

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا از جمله خانواده شهدای هفتم تیر و خانواده‌هایی از شهدای مدافع حرم، ضمن تجلیل از «ایمان، مجاهدت، رشادت و معرفت والای شهدا» و «صبر و استقامت خانواده های معظم شهیدان»، آنان را پایه های اقتدار و توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران خواندند و تأکید کردند: تنها راه پیشرفت ایران اسلامی، احیای روحیه انقلابی و مجاهدت است.

ایشان در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، آن حضرت را بزرگ‌ترین شهید تاریخ بشریت، و شهید محراب و راه حق و قاطعیت و استقامت خواندند و سپس با اشاره به گذشت 35 سال از حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال 1360، گفتند: عاملان این جنایت که گروه تروریستی خبیث و بی رحمی هستند، بعد از فرار از کشور اکنون سالها است که در پناه کشورهای اروپایی و امریکا که مدعی سردمداری ضدیت با تروریزم و حمایت از حقوق بشر هستند، قرار دارند.

رهبر انقلاب اسلامی این موضوع را رسوایی بزرگ و تاریخی برای کشورهای اروپایی و امریکا دانستند و افزودند: این گروه تروریستی کسانی هستند که با ادعای دفاع از خلق و حتی دفاع از اسلام وارد مبارزات شدند اما در ادامه مرتکب فجایعی همچون حادثه هفتم تیر و ترور مردم عادی، شدند و در نهایت در کنار فردی همانند صدام قرار گرفتند و اکنون نیز در زیر چتر حمایت امریکا قرار دارند.

ادامه مطلب ...

شیخ هشام صیمری کیست؟

rist_21945_503.jpgشیخ هشام صیمری کیست؟

فعالیت شوم فرقه وهابیت در کلانشهر اهواز با بودجه های کلان دولت سعودی و در عین حال فقر و عدم رسیدگی مسئولان به مردم بعد از هشت سال دفاع مقدس «اهواز» را به میدان جنگ فرهنگی تبدیل کرده است.

هرچند از ارائه آمار و ارقام پیشروی دشمن در این جنگ نابرابر فرهنگی معذوریم اما می توان ترور شیخ شهید هشام صیمری را بعنوان برگ زرینی بر مجاهدت های روحانیون و جبهه مردمی فرهنگی اهواز در مقابله با این نحله شوم دانست.

شیخ شهید هشام صیمری از روحانیون و  فعالان فرهنگی استان خوزستان با فعالیت جهادگونه خود در شهر  اهواز و بخصوص کوی علوی سبب خیرات و برکات فرهنگی بسیاری شدند که از ثمرات آن همچنان مردم  منطقه بهره مند هستند.

باتوجه با موقعیت جهانی و رشد تفکر وهابیت در بخشی از جهان اسلام تصمیم گرفته شد تا با ساخت مستند زندگی این شهید بزرگوار بتوانیم قدمی کوچک در معرفی این شخصیت و مبارزه با تفکر ضاله وهابیت در استان خوزستان برداشته باشیم.

حجت الاسلام شیخ هشام صیمری یکی از پیشگامان ترویج فرهنگ ناب علوی بود که برای از بین بردن شبهات در این عرصه فعالیت می کرد، او به سبب مبارزه با فرقه ضاله وهابیت و تبیین حقانیت حضرت علی(ع) در شامگاه سوم تیرماه سال 1386 در منطقه کوی علوی اهواز از سوی عوامل جنایتکار وهابی به ضرب گلوله به درجه رفیع شهادت نائل شد

حضور شیخ هشام صیمری شهید در شبکه مستند

مستند «هشـام» که کاری از گروه فرهنگ و رسانه عصر ظهور است، روز جمعه 4 تیر ماه ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما پخش میشود.

این مستند روایتی از فعالیت‌های شیخ هشام صیمری و روشنگری‌های وی در برابر شبهات فرقه ضاله وهابیت در کوی علوی اهواز است که منجر به ترور وی توسط دو تن از مزدوران وهابی شد.

حضور شیخ شهید در شبکه مستند+شهید صیمری+شهید سیمری+شیخ هشام+شیخ هشام صیمری+شیخ صیمری+هشام صیمری+مستند هشام