مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

شیطان قسم خورده تا ما را فریب دهد

یکی از ملازمان شیخ مرتضی زاهد نقل می‌کند:

من جوان بودم که یک شب با آقا شیخ مرتضی زاهد دو نفری از جلسه‌ای بر می‌گشتیم. ایشان پیرمرد و ضعیف شده بود و من دستهای ایشان را گرفته بودم و در راه رفتن به ایشان کمک می‌کردم.
آن شب من آهسته آهسته ایشان را تا جلوی خانه‌شان رساندم و آماده خداحافظی شدم. آقا شیخ مرتضی زاهد که می‌خواست به داخل خانه برود، رو به من کرد و فرمود: «آقا محمود! مرا دعا کن آقا محمود، دعا کن».
من خنده ای کردم و عرض کردم: «آقا جان شما که به دعا احتیاج ندارید!»
تا این جمله از دهان من خارج شد، به یکباره چشم‌های آقا مرتضی زاهد پر از اشک شد و بسیار منقلب و گریان شد و فرمود:
«نه آقا محمود! دعا کن مرا؛ همه ما به دعا احتیاج داریم...»
مرحوم آقا شیخ مرتضی زاهد با گریه ای شدید و با صدایی لرزان و بغض کرده فرمود:
«... محمود! شیطان قسم خورده است تا همه ما را اغوا کند، همه ما به دعا احتیاج داریم؛ دعاکن محمود، دعا کن مرا، دعا کن...»

دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللى قرآن کریم‌ با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شرکت‌کنندگان در سی و سومین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ایمان به خدا و کفر به طاغوت را مبنای اصلی و واقعی اقتدار دانستند و با تأکید بر اینکه آمریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است، گفتند: امروز مهم‌ترین وظیفه‌ی علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگری» و «جهاد تبیینی» در قبال فریب‌کاری‌های طواغیت است و امت اسلامی نیز باید فریب وعده‌های قدرت‌ها را نخورد و از تهدیدهای آنها هم نهراسد.
رهبر انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران این مسابقات، قرآن را محور «وحدت امت اسلامی» خواندند و افزودند: در شرایطی که سیاست‌های استکبار بر ایجاد اختلاف و درگیری میان مسلمانان استوار است، امت اسلامی باید با تمسک به این نعمت بزرگ الهی در مسیر وحدت و انسجام حرکت کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از برکات جلسات قرآنی را انسِ قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان با قرآن برشمردند و خاطرنشان کردند: امت اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند تعالیم و مفاهیم و معارف قرآن است زیرا واقعیات زندگی مسلمانان، فاصله‌ی زیادی با قرآن دارد.
ایشان با اشاره به تلاش گسترده‌ی قدرت‌های طاغوتی برای ضربه زدن به اسلام و امت اسلامی، گفتند: آنها می‌دانند که اگر مسلمانان قدرت داشته باشند و صدای آنان رسا و بلند باشد، قادر به ظلم به ملت‌ها نیستند و موضوع فلسطین به‌عنوان غصب یک کشور اسلامی به فراموشی سپرده نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی، رمز غلبه بر این توطئه‌ها را تمسک به قرآن و به‌دست آوردن مبانی اصلی قدرت دانستند و افزودند: قدرت واقعی در «ایمان و پایداری» و «کفر به طاغوت» است.
ادامه مطلب ...

دست‌نوشته رهبر انقلاب بر عکس سردار شهید ناظری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته‌ای را در تجلیل از شهید محمد ناظری(۱) بر روی عکس آن سردار شجاع و مؤمن مرقوم کردند.

متن دست‌نوشته‌ی رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

رحمت و رضوان بر شهید عزیز، سردار شجاع و مؤمن که عمر خود را در جهاد فداکارانه گذرانید و جوانان و مجاهدان بسیاری تربیت کرد. خداوند او را با شهدای صدر اسلام محشور فرماید.

سیّد علی خامنه‌ای
 

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/33112/nazari.jpg

۱) سردار رشید اسلام دریادار پاسدار محمد ناظری فرمانده یگان تکاوری نیروی دریایی سپاه در منطقه‌ی نازعات و جانباز فداکار دفاع مقدس، هفته‌ی گذشته به شهادت رسید.

چرا حضرت مهدی(ع) ظهور نمی‌کند؟

پاسخ: امام زمان علیه السلام برنامه حضرت مهدی(ع) با برنامه پیامبران و سایر پیشوایان یک تفاوت کلی دارد و آن این که برنامه وی قانونگذاری نیست، بلکه یک برنامه به تمام معنی اجرایی در تمام جهان است. به این معنی که او مأموریت دارد تمام اصول تعالیم اسلام را در جهان پیاده کند و اصول عدالت و دادگری و حق و حقیقت را در میان جامعه بشری بگستراند.

روشن است که پیاده شدن چنین برنامة انقلابی جهانی، که به وسیله آن اصول عدالت و دادگری و حقّ و حقیقت در میان همه مردم جهان گسترش یابد، به شرایط و مقدّماتی نیاز دارد که تحقق آنها جز با مرور و تکامل همه جانبه اجتماع ممکن نیست; برخی از آن مقدمات عبارتند از:

1. آمادگی روحی

امام باقر(ع) می‌فرماید: «روزی که قائم آل محمّد(ص) قیام کند، خدا دست خود را بر سر بندگان می‌گذارد، در پرتو آن خردها را جمع می‌گرداند و شعور آنان به حد کمال می‌رسد».

ادامه مطلب ...

با امام زمان(عج) عهد ببندیم که ...

شما بگویید با امام زمان(عج) چه عهدی می بندید؟ و برای تعجیل در فرج ایشان چه قدمی برمی دارید؟ 

امام زمان

بیاییم... در آستانه میلاد منجی عالم بشریت با پروردگار یکتا و بقیة الله، خلیفة الله، ولی الله الاعظم پیمان ببندیم، برای نزدیک شدن فرج حضرت و مقدمه چینی تشکیل حکومت جهانی، دست در دست همه مومنین، در مسیر نیل به نهادینه شدن اسلام ناب محمدی در جامعه قدم برداریم و تا تحقق ظهورش از پای ننشینیم. زیرا یار و کمک یکدیگر بودن در زمان غیبت، مصداق اتم عمل صالح است که خشنودی و رضایت خداوند متعال را به همراه دارد و به یقین نصرت الهی را در پی خواهد داشت.
شما بگویید با امام زمان(عج) چه عهدی می بندید؟ و برای تعجیل در فرج ایشان چه قدمی برمی دارید؟ 


۵ هدیه رهبری به سربازان متأهل در روز جوان + جزییات

5 هدیه رهبری به سربازان متأهل در روز جوان + جزییاتسرتیپ دو پاسدار موسی کمالی جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، و به منظور خوشایند‌سازی خدمت سربازی سربازان متأهل به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، حسب پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری تسهیلاتی برای سربازان متأهل در نظر گرفته شده است.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح این تسهیلات را به شرح ذیل اعلام کرد:
1- به ازای هر فرزند، سه ماه از خدمت دوره ضرورت سربازان متأهل کسر می‌‌شود؛ مشمولانی که تا تاریخ این مصوبه مرتکب غیبت شده‌اند، نیز در شمول این تسهیلات قرار می‌گیرند.
2-  مرخصی کارکنان وظیفه متأهل از 22 روز در سال به 30 روز در سال افزایش می‌یابد.
3- کلیه کارکنان وظیفه متأهل باید در شهر محل سکونت همسر خود به کارگیری شوند.
4- کارکنان وظیفه متأهل حداقل هفته‌ای 3 روز بعد از ساعت اداری باید از پادگان‌ها مرخص شوند.
5- برای آموزش فنی ـ حرفه‌ای که در نیروهای مسلح برای کارکنان وظیفه برگزار می‌شود، سربازان متأهل در اولویت قرار دارند.
سردار کمالی تصریح کرد: این مقررات از زمان ابلاغ لازم‌الاجرا بوده و نیروهای مسلح باید در خرداد ماه آن را عملیاتی کنند.
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح دباره اینکه آیا سربازان فعلی نیز امکان بهره‌مندی از این تسهیلات را دارند یا خیر، اظهار کرد: کلیه سربازان در حال خدمت و همچنین سربازان در حال آموزش نیز در شمول این مقررات قرار داشته و می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

دعایی که آیت‌الله بهجت خواندن آن را به رهبر انقلاب توصیه کردند

به مناسبت فرارسیدن ایام سالگرد رحلت آیت‌الله بهجت توصیه‌ای از ایشان به رهبرانقلاب را بازنشر کرد.

دعایی که آیت‌الله بهجت خواندن آن را به رهبر انقلاب توصیه کردند

 به مناسبت فرارسیدن ایام سالگرد رحلت عالم ربانی، فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی بهجت قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR توصیه‌ای از ایشان به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای خواندن یکی از ادعیه را منتشر می‌کند.

رهبر انقلاب در دیدار با اساتید، فضلا و طلاب نخبه‌ی حوزه علمیه قم در ذیل شرح حدیثی، توصیه‌ی مرحوم آیت‌الله بهجت را برای خواندن دعای «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک» بیان کردند و فرمودند:

«مرحوم آقای بهجت (رضوان الله تعالی علیه) میفرمودند این دعا را زیاد بخوانید: «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک». ممکن بود یک اشکال مقدّری وجود داشته باشد، ایشان به آن هم جواب می‌داد. ممکن بود کسی بگوید وقتی میگوئیم «ثبت قلبی علی دینک»، ما که دینمان درست است، منطقی است، مستحکم است، این برای آن طبقات پایین است. ایشان میفرمود در هر طبقه‌ای که دل انسان و ایمان انسان و دینداری انسان هست، تنزل از آن طبقه، برگشت است. «ثبت قلبی علی دینک» یعنی دین را در همان طبقه‌ی عالی نگه دار و تثبیت کن. اگر این شد، آن وقت زندگی میشود شیرین، مرگ هم مرگ راحت. یکی از مشکلات اساسی ماها، مشکل مردن است. امام سجاد (علیه السلام) به خداوند متعال عرض میکند: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین». خب، انسان در همه‌ی طول عمر در طریق هدایت بوده، اما باز امام دعا می کند که: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین»؛ معلوم میشود خطرناک است.

حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است
کس ندانست که آخر به چه حالت برود»

متاسفانه شفاعت شامل شما نمیشه!

گناه نکنخیلی از افراد هستن که انواع و اقسام گناهان رو انجام میدن و در عین حال امید دارن که با رفتن به مجلس امام حسین و گریه گردن برای امام حسین(ع)،یه جورایی از زیر بار مجازات و مکافات عمل نجات پیدا کنن و به شفاعت امام حسین(ع) برسن. اما جالب اینه که سخت در اشتباهن.شاید تا حالا افرادی رو دیده باشید و. سراغ داشته باشید که توی مجلس سینه زنی امام حسین میرن اما بعدش از انواع و اقسام گناهان،ابایی ندارن. حالا بریم سراغ سرنوشت این افراد که آیا شفاعت امام حسین(ع) شامل حالشون میشه و از زیر بار عذاب و جهنم نجات پیدا میکنن یا نه؟؟انسانها وقتیکه می میرن و وارد برزخ میشن به پنج دسته تقسیم میشن(حالا بررسی کنید بینم شما جزء کدوم دسته هستید.):

دسته اول: اولیاء خاص خداوند که شامل انبیاء الهی و چهارده معصوم(ع) میشه که اینها در برزخ یک ضرب وارد بهشت میشن و شکی در اون نیست.

دسته دوم: مومنانی هستن که ایمانشون با عملشون مطابقت داشته و اگر دم از دین میزدن عمل و زبان و قلبشون همه با هم مطابقت داشته.که شامل علماء و بزرگان دین و صالحان و ابرار هستند، این افراد هم یک ضرب وارد بهشت میشن.

دسته سوم: مومنانی هستن که ایمانشون با عملشون مطابقت نداشته! یعنی هم نماز میخوندن و هم عبادت میکردن و... اما در عین حال گاهی وقتها غیبت هم میکردن،گاهی وقتها دروغ هم میگفتن و ...  . این افراد در برزخ به هیچ وجه ،مشمول شفاعت نمیشن و وارد جهنم برزخی میشن.

ادامه مطلب ...

اقدام ارزشمند آبی های خوزستان

«جام قهرمانی» بعد از تشریفات پیش چه کسانی رفت؟  

 بازیکنان تیم فوتبال استقلال خوزستان جام قهرمانی را در حالی بالای سر بردند که آن را تقدیم شهدای مدافع حرم کردند.

  

بازیکنان استقلال هنگامی که جام را بالای سر بردند، پرچم مدافعان حرم را هم در دست داشتند و به نوعی جام را به شهدای مدافعان حرم تقدیم کردند.
شاگردان ویسی با برتری دو بر صفر مقابل ذوب آهن عنوان قهرمانی را بدست آوردند.

چرا ابراهیم هادی؟

حاج حسین الله‌کرم در مورد شهید هادی شروع به صحبت کرد و خاطرات عجیبی که من تا آن زمان از هیچکس شبیه آن را نشنیده بودم از ایشان تعریف کرد.
عقیق:تابستان سال 1386بود. در مسجد امین الدوله تهران مشغول نماز جماعت مغرب و عشاء بودم. حالت عجیبی داشتم. تمام نمازگزاران از علماء و بزرگان بودند و من در گوشه سمت راست صف دوم جماعت ایستاده بودم.
بعد از نماز مغرب وقتی به اطراف خود نگاه کردم. با کمال تعجب دیدم اطراف محل نماز جماعت را آب فرا گرفته !
درست مثل اینکه مسجد، جزیره‌ای در میان دریا باشد!
امام جماعت که پیرمردی نورانی با عمامه‌ای سفید بود از جا برخاست و رو به سمت جمعیت ایستاد و شروع به صحبت کرد. از شخصی که در کنارم بود پرسیدم: امام جماعت را می‌شناسی ؟
جواب داد : آ شیخ محمد حسین زاهد ، استاد حاج آقا حق شناس و حاج آقا مجتهدی.
من که عظمت روحی و بزرگواری شیخِ زاهد شنیده بودم با دقت تمام به سخنانش گوش ‌می‌کردم.
دوستان، رفقا، مردم ما را بزرگان عرفان و اخلاق می دانند و... اما رفقای عزیز، بزرگان اخلاق و عرفان عملی اینها هستند.
بعد تصویر بزرگی را در دست گرفت، از جای خود نیم خیز شدم تا خوب بتوانم نگاه کنم. تصویر، چهره مردی با محاسن بلند را نشان می‌داد که بلوز قهوه‌ای بر تنش بود.
ادامه مطلب ...

چرا به حضرت عباس «باب الحوائج» می گویند؟

به مناسبت چهارم شعبان سالروز میلاد حضرت اباالفضل العباس(ع) ، یاداشتی از حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب منتشر می شود:

حادثه کربلا مخصوص یک زمان و جغرافیای خاص نیست، بلکه عاشورا یک مکتب و نمایشگاهی است که همه معارف ناب اسلام به نمایش گذاشته است، یعنی عاشورا عرصه ظهور همه فضائل انسانی و الهی است، اعم از حق محوری و عدالت طلبی، انسانیت و برادری در حادثه عاشورا به نمایش گذاشته شده است، حتی مسائلی مانند حقوق برادری و فرزند و پسری؛ برادر و خواهری و….اگر انسان بخواهد این واقعیت‌ها را در حد اعلای آن مشاهده کند می‌تواند در حادثه کربلا این حقایق را بیابد، امیر المومنین در نهج البلاغه نسبت به خویشان می‌فرماید: 

« وَ أَکْرِمْ عَشِیرَتَکَ فَإِنَّهُمْ جَنَاحُکَ الَّذِی بِهِ تَطِیرُ وَ أَصْلُکَ الَّذِی إِلَیْهِ تَصِیرُ وَ یَدُکَ الَّتِی بِهَا تَصُولُ » [۲] امام علی (علیه السلام ) به فرزند دلبندش امام حسن مجتبی(علیه السلام) می‌فرماید: خانواده و فامیل خود را تکریم کن و بزرگ شمار که ایشان بال پرواز تو هستند و عشیره باعث عزت هر انسان مسلمانی است، مخصوصا نسبت به برادر.

حق برادری در احادیث و مجامع روایی سفارشات فراوانی شده در میان این همه فامیل و بستگان دست روی کلمه برادر گذاشته است؛ پس معلوم می‌شود، شدت علاقه‌ای بین برادر با برادر است، در تاریخ نقل شده لقمان در سفر بود و خبر دادند خواهر تو از دنیا رفت، گفت: عورت من مستور شده است؛ گفتند: پدر تو از دنیا رفت گفت: مالک نفس خود شدم؛ اما وقتی گفتند برادر تو از دنیا رفت با تاثر گفت: پشتم شکست.[۳]

معلوم می‌شود برادر پشتوانه انسان برای رسیدن به رشد و تکامل و بالندگی است و حادثه عاشورا یک مکتب جامع الاطراف و دربردارنده همه معارف ناب اسلام است، حتی مسائلی چون روابط و حقوق برادر با برادر؛ خواهر و برادر و فرزند و پدر در درجه اعلای آن قابل مشاهد است و درس‌ها و پیام‌های با ارزشی دارد. 

ادامه مطلب ...

کارهایی که شما را با پیامبران و شهدا محشور میکند

 رسول خدا(ص) فرمود: هفت عمل است که هر یک از امت من انجام دهد خدای تعالی او را با پیغمبران و صدیقین و شهیدان و صالحان محشور کند. پرسیدند: آن ها چیست؟ فرمود:  
کسی را به حج بفرستد.
دادخواهی را کمک کند.
یتیمی را بپرورد.
گمراهی را هدایت کند.
تشنه ای را آب دهد.
گرسنه ای را سیر نماید.
در روز گرمی، روزه بگیرد.

ادامه مطلب ...

سه برداشت غلط از احکام‏

بدون عکس سه برداشت غلط از احکام‏

۱. شکى نیست که احکام الهى آسان است، ولى فرق است بین سهل بودن و سهل انگارى که برخى از مردم به تصور این که دین آسان است در احکام الهى سهل انگارى مى ‏کنند.
۲. برخى از مردم که به ضوابط شرعى آشنایى ندارند، تصور مى ‏کنند مذهبى ‏ها سختگیرى مى ‏کنند در حالى که دلیلى بر عملکرد خود ندارند.
۳. فراوانى گناه موجب حلال بودن نیست، اگر با گناه برخورد نشد، دلیل حلال بودن آن نیست. برخى از مردم تصور مى ‏کنند رسم بودن و سنت ‏هاى اجتماعى دلیل بر حلال بودن است، در حالى که چنین نیست.

پخش مستند سردار شهید حاج فرشاد حسونی زاده

 

پخش مستند سردار عاشورایی حاج فرشاد حسونی زاده امروز دوشنبه مورخ 13/02/95 از شبکه دو سیما ساعت 19:19دقیقه پخش خواهد شد.

مراسم دیدار با خانواده شهدا- خانواده شهید شهرام صفایی

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

سلام عزیزان بزرگوار .با توجه به هماهنگی با خانواده  محترم شهید شهرام صفایی. انشالله روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ساعت 20:45 شب  دیدار با خانواده شهید شهرام صفایی برگزار می گردد.  

از تمام عزیزان گرامی دعوت به عمل می آید در این دیدار و مهمانی شهدا حضور بهم رسانید . 

 منتظر حضور سبزتان هستیم.                                                               

  آدرس: کوی انقلاب کوچه طلوع بین غزنوی وهلالی   سمت راست پلاک 281      .                          

   لطفاً عزیزان اطلاع رسانی نمایند . با تشکر. التماس دعا

به یاد شهید ابراهیم عرب

به یاد شهید ابراهیم عرب   

سالروز شهادت بسیجی جنگهای نامنظم شهید ابراهیم عرب است یاد و خاطره این بسیجی مظلوم را گرامی میداریم .

در روزهای سخت ابتدای جنگ تحمیلی که وضعیت خاصی بر جبهه ها حاکم بود و وزیر دفاع جمهوری اسلامی شهید عارف دکتر چمران همانند یک بسیجی و رزمنده در مناطق عملیاتی و خطوط مقدم گام نهاد و ستاد ارتش های نامنظم را سازماندهی کرد تا بتواند با حملات چریکی مقطعی و شبیخون به متجاوزان بعثی صهیونیستی آنها را زمین گیر کرده و مانع پیشروی آنان بدرون خاک میهن اسلامی بشود . 

 او با سن و سال کم بهر ترتیبی بود خود را به ارتش نامنظم ملحق کرد و تنها بسیجی مسجد ابالفضل (ع) بود که در محضر فرمانده توانای سپاه توحید رزم را آموخت و ارتباط روحی و معنوی خاصی با شهید چمران برقرار ساخت و در حین جنگ از سجایای اخلاقی و عرفانی آن عزیز شهید بهره های فراوان جست .

در شبیخونهای بسیاری بهمراه نیروهای فوق بر بعثیان متجاوز تاخت و از آنها تلفات بسیاری گرفتند بگونه ای که معادلات دشمن در فتح سه روزه خوزستان به خواب آشفته ای بدل شد .

ظاهری ساده و چهره ای محجوب داشت . وقتی از جبهه برمی گشت بچه ها بدورش حلقه می زدند تا از عملیاتهای مختلفی که در آن شرکت کرده بود برایمان سخن بگوید .اتکاء بخدا و آرزوی پیروزی در تکه کلامش موج می زد . به لباس رزم افتخار میکرد و تا در شهر بود نیز آنرا از تن بیرون نمیکرد . پس از شهادت غریبانه عارف بزرگ شهید چمران بشدت احساس دلتنگی میکرد و از جان افسوس می خورد که چرا نظام اسلامی این مرد بزرگ را از دست داد .

بیش از پیش مترصد حضور در جبهه بود و کمال خود را در حضور در جبهه جستجو میکرد و همواره از شهدا ذکری بر زبانش جاری بود .

آنگاه که امت اسلامیمان سرمست از غرور فتح شهر خون و شهادت خرمشهر قهرمان بودند

خبر شهادت چریک بسیجی ابراهیم عرب را فاتحانه از جبهه آوردند و او که همه چیز خود را وقف جبهه و جنگ بفرمان امام عزیزمان کرده بود ثمره اش را چید و با شهادت وارد بهشت برین شد. 

مطلب ارسالی از برادر غلامرضا نجفی

برای شادی روح مطهرش صلوات

سالگرد شهادت شهید ابراهیم عرب

 سالگرد شهادت شهید ابراهیم عرب را با ذکر صلوات گرامی میداریم.  

 

 

 شهید ابراهیم عرب  

  

فرزند:  عباسقلی 

  

تاریخ تولد :  ۱۸/۵/۱۳۴۳  

 

تاریخ شهادت:  ۱۰/۲/۱۳۶۱ 

 

امور شهدای  

واحد فرهنگی پایگاه امام خمینی (ره)-مسجد ابوالفضل(ع)

چه کسانی گرسنه و تشنه می‌میرند؟

رسول اکرم(ص) فرمود: هر که به نماز خود اهمیت ندهد خداوند او را به پانزده خصلت گرفتار سازد؛
   1) خداوند برکت از عمرش بر می‌دارد.
  2) خداوند برکت از روزیش می‌گیرد.
  3) سیمای شایستگان را از چهره وی ببرد.
  4) هر عملی که انجام داده پاداش به وی ندهد.
  5) دعایش به آسمان نرود و مستجاب نشود.
  6) بهره ای در دعای صالحان و شایستگان ندارد.
  7) به حالت ذلت و خواری می‌میرد.
  8) گرسنه از دنیا می‌رود.
  9) با تشنگی می‌میرد به طوری که اگر از نهرهای دنیا به او بدهند تشنگی او برطرف نمی‌شود.
10) خدا فرشته‌ای را در قبر موکل او کند که او را عذاب دهد.
11) قبرش بر وی تنگ شود.
12) قبرش تاریک گردد.
13) خدای تعالی فرشته ای بر او گمارد که او را با صورت بر روی زمین بکشد و مردم او را تماشا کنند.
14) به سختی به حساب او می رسند.
15) خدا به او با نظر لطف ننگرد و پاکیزه اش نگرداند و برای او عذابی دردناک مقرر است.
  منابع:
بحارالانوار، جلد 83، ص21
سفینه، جلد2، ص44
احادیث الطلاب، ح214
مستدرک الوسائل، جلد3، ص23

پیرمردی که شهید گمنام را به فرزند خواندگی قبول کرد +تصویر

روایتی از یک عکاس 

عبدالله مرادی از عکاسان کشورمان در صفحه شخصی اش نوشت:

عصر پنج شنبه روز ولادت امام علی(علیه السلام) رفتم مزار شهدا از بچه هایی عکاسی کنم که آمده بودن روز پدر را به پداران آسمانیشان تبریک بگن.

پیر مردی را دیدم که گفت: از من و پسر هم عکس می گیری؟

گفتم: آره حاج آقا برای همین کار آمدم.

گفت: این شهید گمنام پسر منه اینو به فرزند خواندگی گرفتم.

  

 بازرس فنی بازنشسته هوانیروز بود.

می گفت: یه روز که آیه‌ای از قرآن خوندم و گفته بود شهیدان آگاهند و زنده اند فکر به نظرم رسید.

آمدم و در مزار شهدای کرمانشاه دنبال شهید گمنامی گشتم که باهاش ارتباط بگیرم.

سر مزار خیلی از شهدای گمنام رفتم و فاتحه داد. خسته شده بودم و گوشه ای نشستم که بچه ای آمد و گفت این جا یه شهید گمنام هست پیش دو تا برادر شهید.

سر مزار نشستم کمی حالم خوب نبود دیدم یه زن و مرد قاب عکسی دستشون بود و رفتن.

پیرمرد که دستاش می لریزد دستمو کشید سمت مزار شهید گمنام و گفت: نشستم با شهید درد و دل کردم و باهاش عهد بستم گفتم اگر میگن شما زنده اید و به خدا نزدیکید منو بفرست

کربلا تا باورم بشه.

چند روز بعد از هوانیروز زنگ زدن گفتن اگر کربلا میری بیا مدارک تحویل بده ، اونوقت بود که پسرمو پیدا کردم.

آومدم سر مزار و ازش تشکر کردم. از اون وقت به بعد پنجشنبه ها و هروقت دلم بگیره میام با پسر شهیدم دردو دل می کنم.

اشک تو چشماش جمع شد و گفت:حدودا ۱۰ ماهی از این قضیه گذشت یه شب خیلی بی قرار شدم دلشوره داشتم و خونه طاقتم نمی گرفت خواستم نیمه شب بیام مزار شهدا خانمم

نذاشت. فرداش آمدم مزار شهدا. تا اون وقت به روز شهادت این شهید گمنام توجه نکرده بودم. متوجه شدم که سه روز بعد سالگرد شهادت پسرمه. براش سالگرد گرفتم و حالا می بینی

همیشه سر مزارش شلوغه و خودم هم نباشم مردم میان توی دفتری که گذاشتم دل نوشته می نویسن.

گفتم:حاجی خوت بچه نداری؟

گفت: به خاطر کار توی هوانیروز و وجود اشعه در محل کارم نتونستم بچه دار بشم اما از بچه ای که از شیرخوارگاهی آوردم حالا ۲۳ سالشه و یه نوه دارم.

آقا ببخش،کمتر دلم برای شما تنگ می شود

 سخن گفتن همیشه به نوع زبان ملت ها برنمی گردد،تقسیم دیگری می گوید حالات انسان منشا تقسیم زبان است؛گاهی اوقات حال قرآن خواندن داری،گاهی دعا،گاهی نهج البلاغه و گاهی شعر... 90 غزل کوتاه را در فصل وصل با ما دنبال کنید

 

وقتی میان نفس و هوس جنگ می شود
شیطان دوباره دست به نیرنگ می شود

نقشه کشیده است مرا دشمنت کند
با لشگر گناه هماهنگ می شود

دارد حنای توبه و شرمی که داشتم
پیشت عزیز فاطمه بی رنگ می شود

با هر گناه فاصله می گیرم از شما
کم کم وجب وجب، دو سه فرسنگ میشود

اشکم چه شد؟! به جان تو باور نداشتم
روزی دلم ز فرط حسد سنگ می شود

آقا ببخش، بسکه سرم گرم زندگیست
کمتر دلم برای شما تنگ می شود

شاعر: وحید قاسمی