مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

دشمنان خوب بدانند

رهبرم

ما مشتاقان و عاشقان شما، عاشقانه سرهایمان را، فدای سلامتی شما می کنیم .

دشمنان خوب بدانند عاشقان ولایت انگشت شمار نیستند حتما فکر هایشان را کنترل کنند ...

 


یا غفار الذنوب

 
خدا تنها روزنه امیدی است که هیچ گاه بسته نمی شود...!!!

تنها کسی است که با دهان بسته هم میتوان صدایش کرد...!!!

با پای شکسته هم میتوان سراغش رفت...!!!

تنها خریداری است که اجناس شکسته را بهتر بر میدارد...!!!

تنها کسی است که وقتی همه رفتند او می ماند...!!!

وقتی همه پشت کردند آغوش می گشاید...!!!

وقته همه تنهایت گذاشتند محرمت می ماند...!!!

و تنها سلطانی است که دلش با بخشیدن آرام میگیرد نه یا تنبیه کردن!؟


ما چه میفهمیم انتظار مادر را برای دیدن پیکر فرزندی که سال هاست از او دور افتاده است....

ما چه میفهمیم انتظار مادر را برای دیدن پیکر فرزندی که سال هاست از او دور افتاده است....

http://www.up-cnc88.ir/uploads/1411217129682.jpg

http://www.up-cnc88.ir/uploads/1411217129651.jpg

هر روز با خیال راحت بدون اینکه دغدغه چیزی رو داشته باشیم از خونه میریم بیرون زندگیمون رو میکنیم و بعدش تمام. اما هیچکدوممون نمیفهمیم انتظار مادری رو که چشم به راه اومدن پیکر فرزند شهیدش هست شهیدی که خیلی ساله هویت خودشو گم کرد تا خیلی شیرین تر از دیگران بره پیش معشوق کجای کاریم رفقا؟؟ یکم مشکل برامون پیش میاد دهنمون رو باز میکنیم هرچی از دهنمون در میاد به خدا و خلق خدا میگیم پس اون مادر شهیدی که تنهاست کسی نیست حتی یه دکتر ببره کسی نیست تر و خشکش بکنه کسی نیست حتی به درداش برسه ، کسی نیست حتی بهش بگه حالت خوبه مادر ؟؟ اون مادر شهید داره چیکار میکنه که زندگیش پر از مشکلاتی که ما تو کل زندگیمون یکیشم تجربه نکردیم امانتیشو داد به صاحبش و سال هاست چشم انتظار فرزندی رو میکشه که روزی قرار بود بشه عصای دستش ...شبا با امید این میخوابه که فردا بره سر مزار شهیدی که نمیدونه پسرشه یا نه

ما هر کاریم که کنیم نمیتونیم حتی چند لحظه خودمون رو جای اون مادر شهید بزاریم که ببینیم واقعا این انتظاری که میکشه چطوریاست ؟؟ نابود میشیم فقط در یک چشم بهم زدن... ببین خدا چه صبری داده به مادری که سال هاست فقط با عکس روی تاقچه ی  پسر زندگی رو سر میکنه.

http://www.up-cnc88.ir/uploads/1411217129683.jpg

 

در گمنامی مشترکیم ای شهید...! تو پلاکت را گم کرده ای و من هویتم را ...


وصیت نامه بسیجی شهید مسعود تقوی زاده

وصیت نامه 

 بسیجی شهید مسعود تقوی زاده   

شهیدان کسانی هستند که دل را از دنیا و این زندگی مادی کنده و به آخرت و قیامت و عشق به خدا و امام حسین (ع ) دل بسته اند . شهید کسی است که در زندگی ، خانه زن ، فرزند و دیگر چیزهای مادی را کنار گذاشته و جان خود را در کف دست می گذارد و میرود و جهاد میکند ...

وصیت نامه بسیجی شهید مسعود تقوی زاده

  ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه

( بدرستی که خدا ، خریداری می کند از مؤمنان جان و مالشان را به بهای بهشت ) سوره توبه آیه 111

 

 السلام علیکم و رحمه الله ، با درود فروان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و رزمندگان اسلام و شهیدان و شما و خانوادة شهدا که بقول امام امت « شما خانواده های شهدا شم وچراغ ملتید ».  اول سخنم را در مورد شهید و مقام شهید آغاز میکنم . شهیدان کسانی هستند که دل را از دنیا و این زندگی مادی کنده و به آخرت و قیامت و عشق به خدا و امام حسین (ع ) دل بسته اند . شهید کسی است که در زندگی ، خانه زن ، فرزند و دیگر چیزهای مادی را کنار گذاشته و جان خود را درکف دست می گذارد و میرود و جهاد میکند ، جهاد با نفس، جهاد با دشمنان دین تا اینکه توانسته باشد باری از گناهانش را ریخته باشد و در محضر الهی رو سفید محشور شود نه اینکه با خجالت   برگناهان سنگین.و دیگر اینکه شهید مقامی بسیار بزرگ دارد که از گفتن مقام شهید عاجزم و آنقدر قدر آن را ندارم که بخواهم در مورد مقام شهید صحبتی کنم. ولی تنها چیزی که در این مورد می خواهم بگویم این است که شهید در آخرت با پیامبران و ائمه خصوصاً با امام حسین (ع) محشور خواهد شد. وچه چیزی از این بهتر که با امامانمان، با معصومینمان همنشین بشویم و اجر ببریم  این چیزی بود که در مورد مقام شهید گفتم .   ادامه مطلب ...

سالگرد شهادت شهید مسعود تقوی زاده را با ذکر صلوات گرامی میداریم.

سالگرد شهادت شهید مسعود تقوی زاده را با ذکر صلوات گرامی میداریم.


شهید مسعود تقوی زاده


 فرزند : ابوالقاسم


سن شهادت :17سالگی


تارخ شهادت:1363/12/26


محل شهادت :جزیره مجنون

مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها طبق روال همه‌ساله از سوی رهبر معظم انقلاب

برنامه مراسم عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره)در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)برنامه مراسم عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی (ره)

مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها طبق روال همه‌ساله از سوی رهبر معظم انقلاب به مدت پنج شب برگزار می‌شود.
این مراسم از شب اول تا شب پنجم جمادی‌الثّانی برابر با پنج‌شنبه ۹۴/۱۲/۲۰ تا دوشنبه ۹۴/۱۲/۲۴ پس از نماز مغرب و عشاء، در حسینیه‌ی امام خمینی رحمةالله‌علیه واقع در تهران، خیابان فلسطین جنوبی، تقاطع آذربایجان برپا خواهد بود. همچنین پیش از آغاز مراسم، حجت‌الاسلام فلاح‌زاده به بیان احکام شرعی خواهند پرداخت.
از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام دعوت می‌شود تا در این مراسم شرکت فرمایند.
برنامه‌ی این مراسم به شرح زیر است:
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/29124/fatemieh1394.jpg

 
ادامه مطلب ...

سوگواری حضرت زهرا با حضور زائران راهیان نور در معراج شهدای اهواز

سوگواری حضرت زهرا با حضور زائران راهیان نور مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) به مدت 5 شب در معراج شهدای اهواز(پادگان شهید محمودوند) و در جوار پیکرهای مطهر شهدای دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.


این مراسم از 19 اسفند ماه تا 23 اسفند ماه همراه با نماز مغرب و عشاء در معراج شهدای اهواز واقع در سه راهی خرمشهر، ابتدای جاده اهواز اندیمشک، جنب منازل سازمانی شهید بهشتی، پادگان شهید محمودوند برگزار خواهد شد. زائران کاوران‌های راهیان نور می‌توانند در ایام فاطمیه از این مراسم استفاده معنوی ببرند.

بیانات رهبر انقلاب پس از کاشت نهال در هفته منابع طبیعی

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/32536/B/13941218_3632536.jpgبسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
روز درختکاری برای کشور یک روز با برکتی است؛ برای اینکه گیاه و درخت، مایه‌ی برکت زندگی بشر است؛ منتها ما باید قدر اینها را بدانیم؛ اینکه مثلاً بنده یک نهال اینجا غرس کنم و مثلاً چند هزار نهال غرس بشود، [امّا] از آن طرف به جنگلهای ما تهاجم بشود یا به باغهای قدیمی ما تهاجم بشود، این خلاف مصلحت است. من می‌شنوم گاهی اوقات که این گونه‌های قدیمی بومی اصیل ایرانی که در جنگلهای ما بوده، بتدریج دارد کم میشود؛ بیم این هست که بعضی از این گونه‌های اصیل ایرانی جنگلهای ما اصلاً از بین بروند؛ لذاست که بایست حفاظت کرد، حراست کرد.
خب اینکه مردم عادت کنند درخت بکارند این کار خیلی خوبی است امّا هم مردم و هم مسئولین عادت کنند که این فضای سبز را -بخصوص جنگلها را، بخصوص مراتع را- ان‌شاءالله حفظ کنند؛ اینها جزو وظایف ما است. البتّه حرف میزنند آقایان و غیر آقایان، صحبت زیاد میکنند، منتها حرفِ تنها کافی نیست، عمل لازم است و به جای زیاد گفتن باید زیاد عمل کرد.
امیدواریم ان‌شاءالله خداوند همه‌تان را موفّق بدارد.

انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب؛حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام سیّد ابراهیم رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی علیه‌السلام منصوب کردند.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1394/13941217115857d5e.jpg

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد ابراهیم رئیسی دامت برکاته
 
اکنون که جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای طبسی رحمةالله‌علیه پس از سالها تلاش مخلصانه و موفق در خدمتگزاری به بارگاه مبارک و منور حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء به سرای باقی شتافته و در جوار مضجع شریف آرمیده‌اند، جنابعالی را که خود نشأت‌یافته‌ی آن دیار پر برکت، و برخوردار از صلاح و امانت، و کارآزموده در مدیریت‌های کلان می‌باشید، به تولیت آن آستان نورانی و مقدس منصوب می‌کنم و توجه آن جناب را به نکاتی معطوف می‌دارم:

۱- خدمتگزاری آستان قدس رضوی، افتخار معنوی بزرگ و زمینه‌ی بهره‌مندی از روحانیت آن خورشید فروزان و تقرّب به ساحت ولایت آن مهر درخشان است. این فرصت کم‌نظیر را مغتنم بشمارید و همه‌ی توش و توان خود را مصروف آن سازید و سرمایه‌های معنوی را که بحمدالله از آن برخوردارید، در پرتو آن افزایش دهید.

۲- خدمت به زائران آن بارگاه مقدس بویژه ضعفاء و نیازمندان را از رئوس برنامه‌های خود قرار دهید.

۳- خدمت به مجاوران و بویژه مستمندان و مستضعفان وظیفه‌ی دیگری است که شایسته است به آن اهتمام ورزید.

۴- آستان قدس ظرفیت فرهنگی عظیمی است که می‌تواند در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند؛ شایسته است با کمک خبرگان فرهنگی، بیشترین بهره از این ظرفیت کم‌نظیر در ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام گرفته شود.

۵- مجموعه‌ی فضاها و بناهای آستان قدس گنجینه‌ی منحصر به فردی از هنر معماری اسلامی و ظرائف و لطائف علمی و هنری پر مضمون ملت ایران است؛ نگهداری و نگهبانی از این موزه‌ی عظیم که در زمان تولیت فقید به نزدیک ده برابر گذشته ارتقاء یافته از جمله‌ی وظائف بزرگ و شایسته‌ی توجه است.

۶- حفاظت از موقوفات و بهره‌گیری بهینه از آن در مصارف خود که متولی فقید بدان اهتمامی ویژه داشتند و بویژه بهره‌مند ساختن تهیدستان نقاطی از کشور که آن موقوفات در آن قرار دارند، بر حسب گنجایش وقفنامه‌ها نیز وظیفه‌ی بزرگ دیگری است.

۷- سامان بخشیدن به بنگاههای اقتصادی و خدماتی آستان قدس رضوی و انضباط قانونی آنها نیز باید همواره مد نظر بوده از آن غفلت نشود.

بار دیگر جنابعالی را به استمداد از انوار مقدسه‌ی آن مضجع روحانی که بیشک به توفیق در انجام این وظائف کمک شایانی خواهد کرد و نیز به نکته‌های ۲ و ۳ توصیه می‌کنم و رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای متولی فقید سعید که در مدیریت و پیشرفت این دستگاه عظیم سعی وافر و خالص مبذول داشتند مسألت می‌نمایم و توفیق جنابعالی و همه خدمتگزاران آن آستان رفیع را همراه با تشکر از زحمات آنان از خداوند متعال خواستارم.

والسلام علیکم و رحمةالله
سیّدعلی خامنه‌ای
۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۴



وصیت نامه شهید جهان آرا

وصیت نامه شهید جهان آرا
 انقلاب بیش از هرچیز برای ما یک ابتلای الهی و یک آزمایش تاریخی و اجتماعی است و در جریان این ابتلا باید رنج، محرومیت، مصایب و ناملایمات را با آغوش باز بپذیریم و در برابر آشوبها و فتنه‌ها با خلوص و شهامت بایستیم و از طولانی شدن این ابتلا و افزایش سختیها و ناملایمات نهراسیم، زیرا علاوه بر اینکه خود را از قید آلودگیهای شرکین و وابستگیها، پاک و خالص می‌کنیم، انقلابمان و حرکت امت شهیدپرور، عمیقتر و استوارتر می‌شود و از انحراف و شکست مصون می‌ماند.

اهل سنت حضرت فاطمه زهرا(س) را چگونه معرفی می کنند؟

Image result for ‫فضایل دخت پیامبر اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س)‬‎روایات مختلفی درباره فضایل دخت پیامبر اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) در کتاب‌های گوناگون از جمله کتب برادران اهل سنت نقل شده است که فارس به عنوان نمونه به چهل حدیث که در منابع اهل تسنن آمده است،اشاره کرده:
1- قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: «إذا کانَ یَوْمُ القیامَةِ نادى مُنادٍ: یا أَهْلَ الجَمْعِ غُضُّوا أَبْصارَکُمْ حَتى تَمُرَّ فاطِمَة». 
  روز قیامت یک صدائی بلند می‌شود که إی مردم غضّ بصر کنید که فاطمه (س) می‌خواهد عبور کند.
منابع: کنز العمّال ج 13 ص 91 و 93/ منتخب کنز العمّال بهامش المسند ج 5 ص 96/ الصواعق المحرقة ص 190/ أسد الغابة ج 5 ص 523/ تذکرة الخواص ص 279/ ذخائر العقبى ص 48/ مناقب الإمام علی لابن المغازلی ص 356/ نور الأبصار ص 51 و 52/ ینابیع المودّة ج 2 باب 56 ص 136.
2- قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: «کُنْتُ إذا اشْتَقْتُ إِلى رائِحَةِ الجنَّةِ شَمَمْتُ رَقَبَةَ فاطِمَة».
اگر به بوی بهشت اشتیاق می‌کردم فاطمه را بو می‌کردم.
منابع: منتخب کنز العمّال ج 5 ص 97/ نور الأبصار ص 51/ مناقب الإمام علی لابن المغازلی ص 360.
3- قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: «حَسْبُک مِنْ نساءِ العالَمیَن أَرْبَع: مَرْیمَ وَآسیَة وَخَدیجَة وَفاطِمَة».
از زنان عالم 4 نفر بهترینانند: مریم و آسیه و خدیجه و فاطمه (س).
منابع: مستدرک الصحیحین ج 3 باب مناقب فاطِمَة ص 171/ سیر أعلام النبلاء ج 2 ص 126/ البدایة والنهایة ج 2 ص 59/ مناقب الإمام علی لابن المغازلی ص 363. 
  به ادامه مطلب مراجعه نمائید.
ادامه مطلب ...

فاطمه زهرا (س) همتای قرآن کریم

اگر خانم‌ها طالب بهشت باشند، باید از نظر حجاب و عفاف، با حضرت زهرای مرضیّه تناسب داشته باشند. مردها نیز اگر بخواهند به بهشت بروند،

فاطمه زهرا همتای قرآن کریم

 باید غیرت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را سرمشق خویش قرار دهند.

در این نوشتار به گوشه ای از سخنان دو عالم بزرگ و فرهیخته زمان ما پیرامون شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خواهیم پرداخت.

آیه الله جوادی آملی

وجود مبارک صدیقه کبرا فاطمه زهرا (سلام الله علیها) سیره و سنتی دارد که معرف هویت اوست؛ چون این ذات پر برکت همانند سایر ذوات قدسی همتای قرآن کریم‌اند و قرآن کریم عباراتی دارد، اشاراتی دارد، لطایفی دارد، و حقایقی؛ چه اینکه از امام حسین (علیه‌السلام) و امام صادق (سلام‌الله‌علیه) رسیده است که قرآن به چهار بخش تقسیم می‌شود، چهار درجه دارد: یک درجه‌‌اش برای توده مردم است به نام عبارات قرآن؛ برتر از آن اشارات قرآن است و والاتر از آن لطایف قرآن است و قله قرآن حقایق قرآن است که مخصوص انبیاست. صدیقه کبرا هم که از ذوات قدسی عترت (علیهم‌الصلاة و علیهم‌السلام)اند، سیره و سنتی دارد که بخشی جزء عبارات آن سیره است، توده مردم از آن بهره می‌برند؛ بخشی مربوط به اشارات سیره آن حضرت است که خواص استفاده می‌کنند و بخشی مربوط به لطایف سیره و سنت آن حضرت است که أخص بهره می‌برند و بخشی مربوط به حقایق فاطمیه است که أنبیا استفاده می‌کنند و دیگران طرفی نمی‌بندند؛ بحث درباره آن حضرت در حقیقت همانند بحث درباره قرآن کریم است. 

ادامه مطلب ...

صفتی که پیش خدا عزیزمان می کند!

صفتی که پیش خدا عزیزمان می کند! دسته گل فال ایجو فان

در صحنه زندگی کمتر کسی را می توان یافت که از لغزش ها مصون بوده و زیان این لغزش ها همیشه به خود انسان باز نمی گردد بلکه در مواردی گریبان دیگران را نیز می گیرد و موجودیت و منافع آنها را نیز به خطر می اندازد اگر بنا باشد همه خطاکاران با هر وضعیتی که دارند مجازات شوند و هر کس بخواهد آزار و اذیت دیگران را تلافی کند چه وضعیتی پیش خواهد آمد؟ اینجاست که پای مکارم اخلاق و فضایل عالی انسان به میان می آید.

چرا هاشمی صدرنشین شد؟

با اعلام نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری ، تقریبا پیش بینی های سیاستمدار 82 ساله نظام محقق شد؛ چراکه او رتبه نخست را در حوزه تهران کسب کرد.

هاشمی
 یکم بهمن ماه 1392 بود که این جملات در سایت اطلاع رسانی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی قرار گرفت: "هاشمی رفسنجانی رئیس می شود و سیدحسن خمینی نایب رئیس! روحانی هم می آید تا برگ برنده هاشمی در انتخابات خبرگان باشد! هاشمی می آید تا تمام مخالفین خود را از صحنه سیاسی ایران حذف کند..."

اکنون مشخص شده است که آقای هاشمی از دو سال قبل برای چنین روزی برنامه داشته است وتقریبا پیش بینی های این سیاستمدار 82 ساله محقق شد؛ چراکه او رتبه نخست را در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه تهران کسب کرد و حسن روحانی هم دقیقا در حد "برگ برنده هاشمی" باقی ماند. 
اما دلایل موفقیت هاشمی رفسنجانی چه بود؟ و چرا حسن روحانی رتبه سوم خبرگان تهران را کسب کرد؟ و سوال مهم دیگر این است که چرا منتقدان اصلی و نامدار هاشمی در این رقابت شکست سنگینی خوردند؟
در پاسخ به این سوالات باید گفت که فضای انتخاباتی تهران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا حد زیادی تحت تاثیر رسانه های نوین و شبکه های ارتباطی مجازی بود. به عبارت دیگر بسیاری از شهروندان تهرانی ترجیح دادند به جای تحقیق و بررسی درباره کارآمدی، شایستگی و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، مسیر دیگری را در پیش بگیرند. البته این بدان معنا نیست که افراد پیروز فاقد صلاحیت هستند بلکه منظور این است که بسیاری از مردم زمان کافی برای بررسی و تحقیق صرف نکردند بلکه آنها با تشکیل گروه ها و کمپین هایی در شبکه های مجازی، طرفداری قاطع خود را از فردی اعلام کردند که تا چند سال قبل نگاه خوبی به او نداشتند! 

ادامه مطلب ...

چگونه پیش خدا عزیز شویم؟

کارهای مهم و البته روزمره ی ما چه کارهایی هستند؟ مثلا درس خواندن یک کار مهم و البته روزمره برای یک دانشجوست. سر کار رفتن یک کار مهم برای مرد خانه است. خانه داری هم جز کارهای مهم برای یک زن خانه.
معمولا هر کسی کار مهم و روزانه ای دارد که باید آن را انجام دهد و بر اساس آن ماهیت خود را به بهترین نحو معرفی کند.

عزیز شدن
یکی از اموری که در خوب ارائه دادن یک کار نقش دارد، انجام آن در زمان مناسب است. خیلی بدیهی است که درس خواندن نیاز به زمان و مکان مناسب دارد وگرنه سعی بیهوده است. بقیه کارها هم به همین نحو نیاز به زمان مناسب و شایسته خودش را دارد.

اما اکنون می خواهم درباره انسان بودن یک دانشجو، یک مرد، یک زن و ... صحبت کنم. انسان قبل از هر چیز آفریده و بنده خداست. انسان فطرتا دوست دارد همه کارهایش را به بهترین شکل به انجام برساند. در مورد بنده بودن هم همین است اما خب تنبلی و جهالت و ... مانع می شود. با این وجود بنده ی خوب بودن راه و رسمی دارد. عزیز خدا شدن، وقت و زمانی دارد. 
حتما تاکنون عنوان «عبادالرحمن» را شنیده اید. معنای لغوی «عبادالرحمن» یعنی "بندگانِ پروردگاری که بر همه مهربان است." این عبارت در سوره فرقان آیه 63 ذکر شده است که تا پنج آیه بعدش بیش از ده ویژگی از آنها را بیان فرموده است.
عبادالرحمن درجه ای است که بعید است کسی دوست نداشته باشد چنین درجه ای کسب کند، برای همین خداوند راه کسب آن را هم مفصل بیان فرموده است. 

ادامه مطلب ...

حضور رهبر انقلاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره‌ی انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله، آراء خود را به صندوق انداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، انتخابات را هم وظیفه و هم حق ملت خواندند و افزودند: انتخابات، کاری بزرگ و خیر و همیشه حائز اهمیت است و در برخی مقاطع نیز اهمیت بیشتری دارد و در معارف و دستورات اسلامی نیز بر پیشروی و سرعت عمل در کار خیر توصیه شده است.
رهبر انقلاب با تأکید بر سرعت عمل در انجام این وظیفه و احقاق حق، خاطرنشان کردند: همان‌طور که قبلاً گفته‌ایم همه‌ی مردم ایران، هر کس که ایران را و جمهوری اسلامی را و شکوه، عزت و عظمت ملی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.
ایشان همچنین مردم را به حضور در انتخابات با نیّت خیر و با قصد ایجاد اعتبار فزاینده برای کشور و استقلال کامل کشور و پاسخ به عزت ملی فراخواندند و گفتند: نتیجه‌ی حضور در انتخابات، عزت و استقلال ملی است و ما دشمنانی داریم که چشم طمع دوخته‌اند و انتخابات باید به‌گونه‌ای باشد که دشمن را مأیوس و ناامید کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: مردم دقت کنند و با بصیرت و چشم باز رأی دهند و این کار از جمله حسناتی است که علاوه بر اجر کوتاه‌مدت و بلندمدت دنیوی، اجر اخروی نیز به همراه دارد.
رهبر انقلاب اظهار امیدواری کردند که ملت ایران در این انتخابات نیز همچون انتخابات گذشته توقیق حضور پیدا کنند و مایه‌ی پیشرفت و عزت کشور شوند.


سالگرد شهادت پاسداران رشید اسلام شهیدان شهرام صفایی و حسین گودرزی

سالگرد شهادت پاسداران رشید اسلام شهیدان شهرام صفایی و حسین گودرزی را با ذکر صلوات گرامی میداریم   

  

    شهید شهرام صفایی

   نام پدر : نصرالله

 سن شهادت :۱۷ سالگی 

 تاریخ شهادت:1365/12/08

محل شهادت : کربلای ۵ شلمچه

 شهید حسین گودرزی 

نام پدر: ماشالله 

تاریخ تولد:۱۳۴۶ 

شهادت: 12/08/ 1364

 محل شهادت: منطقه خیبر

                                                                                                                                                                                                    

سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار مردم نجف‌آباد

دیدار مردم نجف‌آباد با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم نجف‌آباد، در سخنان مهمی، ضمن تبیین دقیق دو واژه‌ی «میانه‌رو و تندرو» و دعوت همه‌ی مردم به‌ویژه مسئولان و سیاسیون به هوشیاری در قبال ترفند دشمن برای ایجاد دوقطبی‌های دروغین و القایی در فضای انتخاباتی، انتخابات را «عرصه‌ی قد برافراشتن ملی» و تجلی وفاداری و ایستادگی ملی و حمایت از عزت و استقلال کشور دانستند و تأکید کردند: همه‌ی کسانی که به عزت ایران اسلامی علاقه‌مندند باید در انتخابات روز جمعه شرکت کنند و دنیا در روز هفتم اسفند خواهد دید که مردم ایران، چگونه مشتاقانه در پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها، به دو انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در روز جمعه، اشاره کردند و گفتند: اهمیت اصل انتخابات در کشور، فقط به‌واسطه‌ی رأی دادن نیست بلکه انتخابات به معنای سینه سپر کردن و عرض اندام ملت ایران در مقابل دشمن، بعد از انواع فشارها و تحریم‌های ظالمانه و تبلیغات خباثت‌آمیز است.
ایشان حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات را موجب هیبت و عظمت مجدد انقلاب اسلامی در جهان خواندند و افزودند: انتخابات علاوه بر نشان دادن «قدرت و عزم و ایستادگی ملی»، وفاداری، شجاعت و دلیری یک ملت بزرگ را در کارزار مقابله با اهداف غرض‌آلود، نشان خواهد داد.
ادامه مطلب ...

اسم زهرا آبروی عالم است..

اسم زهرا آبروی عالم است..
اسم زهرا چون نگین خاتم است...
اسم زهرا یادگاری نبی ست...
اسم زهرا دلخوشی های علی ست...
اسم زهرا درد را درمان کند...
اسم زهرا عسر را آسان کند...
اسم زهرا بوی جنت میدهد...

یاد او بر ما سعادت میدهد...
اسم زهرا اشک دارد بی امان...
اسم زهرا فخر باشد برجهان...
اسم زهرا جان دهد برمرده ها...
ذکر او درمان کند افسرده ها...
اسم زهرا آبروی حیدر است...
اسم زهرا اسم جمله مادر است...
اسم زهرا را چو زهرا گذاشتند...
بذر حب او به دلها کاشتند...
اسم زهرا شافع روز جزاست...

اسم زهرا جزء اسماء خداست...
اسم زهرا ذکر اسم اعظم است...
ذکر او ورد نبی اکرم است...
اسم زهرا همچو کوثر

گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست.

 

گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست.
رنج سی ساله امام سجّاد علیه السّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است.

رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند.

امروز، ما چنین وظیفه ای داریم.
البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق یعنی حکومت شهیدان قائم است.
پس، ما وظایفی داریم. 

امام خامنه ای

مجلس مرعوب آمریکا مملکت را بدبخت می‌کند

امام خامنه ای مجلس شورای اسلامی

اگر چنانچه مجلس به دنبال رفاه مردم، عدالت اجتماعی، گشایش اقتصادی، به دنبال پیشرفت علم، پیشرفت فنّاوری، به دنبال عزّت ملّی و استقلال ملّت باشد، ریل‌گذاری او به سمت این هدفها خواهد بود؛ اگر مجلس مرعوب غرب باشد، مرعوب آمریکا باشد، دنبال حاکمیّت جریان اشرافی‌گری باشد، ریل‌گذاری او در این جهتها خواهد بود؛ کشور را بدبخت خواهند کرد. اهمّیّت مجلس اینها است؛ اینها چیز کمی است؟ اهمّیّت مجلس همان‌طور که امام فرمودند به این است که در رأس امور است.
رهبر انقلاب؛ ۲۸/۱۱/۱۳۹۴


ﺧﺎﻃﺮﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ شهید ﺳﯿﺪ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ

ﺧﺎﻃﺮﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ شهید ﺳﯿﺪ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ
ﻳﻪ ﺭﻭﺯ ﺳﯿﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻥ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ توضیح ﻣﻴﺪﺍﺩ. ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯ ﻣﻦ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﻡ، ﺷﺐ ﻗﺒﻠﺶ ﻫﻢ ﻧﺨﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ. ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯ ﺍﺻﻼ ﺑﻪ ﺣﺮﻓﺎﯼ ﺳﯿﺪ ﮔﻮﺵ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ. ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺷﺪﯾﻢ ﮐﻪ ﺑﺮﯾﻢ، ﺩﯾﺪﻡ ﺍﺳﻤﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﺗﻮ ﻟﻴﺴﺖ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺳﯿﺪ ﻣﻴﺨﻮﺍﺳﺖ ﺑﻔﺮﺳﺘﻪ! ﺧﯿﻠﯽ ﺗﺮﺳﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ؛ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺣﻮﺍﺳﻢ ﻧﺒﻮﺩ. ﺭﻓﺘﻢ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﮔﻔﺘﻢ: «ﺳﯿﺪ ﻣﻨﻮ ﻧﻤﯿﻔﺮﺳﺘﯽ؟»
ﮔﻔﺖ: «ﻭﺍﺳﻪ ﺷﻤﺎ ﻳﻪ ﻣﺎﻣﻮﺭﯾﺖ ﺧﺎﺹ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻢ.»
ﮔﻔﺖ: «ﭘﺲ ﻓﺮﺩﺍ ﻳﻪ ﻣﺎﻣﻮﺭﯾﺖ ﺧﺎﺹ ﺑﻬﺘﻮﻥ ﻣﯿﺪﻡ.»
ﺧﯿﺎﻟﻢ ﺭﺍﺣﺖ ﺷﺪ. ﺭﻓﺘﻢ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﮐﺮﺩﻡ.
ﺩﻭ ﺭﻭﺯ ﺷﺪ. ﺑﻪ ﺳﯿﺪ ﮔﻔﺘﻢ: «ﺳﯿﺪ ﺟﺎﻥ، ﻣﺎﻣﻮﺭﯾﺖ ﺧﺎﺹ ﭼﯽ ﺑﻮﺩ؟»
ﮔﻔﺖ: «ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﮐﺮﺩﯼ؟»
ﮔﻔﺘﻢ: «ﺁﺭﻩ»
ﮔﻔﺖ: «ﻣﻴﺪﻭﻧﺴﺘﻢ ﺧﺴﺘﻪ ﺍﯼ. ﺍﮔﻪ ﺑﻬﺖ ﻣﯿﮕﻔﺘﻢ ﺑﺮﻭ ﺑﮕﯿﺮ ﺑﺨﻮﺍﺏ ﯾﺎ ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯ ﺑﻬﺖ ﻣﯿﮕﻔﺘﻢ ﭼﺮﺍ ﺣﻮﺍﺳﺖ ﻧﯿﺴﺖ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﻣﯿﺸﯽ، ﺩﻟﺖ ﻣﯿﺸﮑﻨﻪ. ﮔﻔﺘﻢ ﺍﯾﻨﺠﻮﺭﯼ ﺑﻬﺖ ﺑﮕﻢ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺧﯿﺎﻝ ﺭﺍﺣﺖ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﮐﻨﯽ. ﺣﺎﻻ ﻣﺎﻣﻮﺭﯾﺖ ﺧﺎﺹ! ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻫﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺳﺮ ﻧﺰﺩﯼ؛ ﺑﺮﻭ ﺳﺮ ﺑﺰﻥ ﻭ ﺑﯿﺎ.»
ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺟﺎ ﺧﻮﺭﺩﻡ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﻑ ﺳﯿﺪ؛ ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻬﺮﺑﻮﻥ ﺑﻮﺩ، ﺧﯿﻠﯽ. ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﻮﺩ. ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺗﺬﮐﺮ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻧﻤﻴﺪﺍﺩ. ﻫﺮ ﮐﯽ ﺟﺎﯼ ﺳﯿﺪ ﺑﻮﺩ، ﺍﻭﻥ ﺭﻭﺯ ﺩﻋﻮﺍﻡ ﻣﯿﮑﺮﺩ.

شهید_سید_مصطفی(ابراهیم) صدرزاده

عشق یعنی "آرزوی شهادت".........

دلنوشته

 -عشق یعنی تو دل شب آروم زمزمه کنی "الهی العفو"...
-عشق یعنی چشماتو ببندی و به "امام زمانت" فکر کنی...
-عشق یعنی شب که همه خوابن تو آروم سر سجاده "اشک" بریزی...
-عشق یعنی اعتراف کنی "خدایا چقدر ازت دورم" منو بکش سمت خودت...
-عشق یعنی بغضت رو با یاد رفیق "شهیدت" بشکونی...
-عشق یعنی یاد "شهرضا" و کلی "حسرت"دیدار با حاج (همت)...
-عشق یعنی یاد "کربلا" "قتلگاه" "سه ساله ی حسین"...
-عشق یعنی یه خیابون به اسم "بین الحرمین"...
-عشق یعنی یه "امام رضا" که دلت عجیب هوای مشهدشو کرده...
-عشق یعنی یاد "غروب شلمچه"...
-عشق یعنی "حسرت یه زیارت عاشقانه"...
-عشق یعنی "مزار یه شهید گمنام"...
-عشق یعنی "جزیره ی مجنون"...
-عشق یعنی "سه راه شهادت"...
-عشق یعنی "خدای مهربون"...
-عشق یعنی "دل شکسته"...
-عشق یعنی "آرزوی شهادت".........