مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

سلام مولای من ...

سلام مولای من ...

سلام امام زمانم...
صبح جمعت بخیر آقا
بــــــی گــــمان روزِ قشنـــــگـــــ بِشَــــــــــوَد ؛ امروزمـــ . . .
چــونــ سره صبح ، سلامَمْ به تو خیلی می چسبید . . .
السلام علیکـ یا صاحب الزمان(علیه السلام)
اللهم عجل لولیک الفرج

تجدید عهد و پیمان با شهدا

نتیجه تصویری برای اطلاعیه زیارت عاشورا در گلزار شهدا اهواز

 تجدید عهد و پیمان با شهدا 

مراسم محفل قرآن همراه با زیارت عاشورا این هفته پنجشنبه مورخ ۲۹/۱۱/۱۳۹۴ساعت ۳۰/۱۹شب در گلزار شهدا برگزار می گردد.بدینوسیله از تمامی بسیجیان اعضای پایگاه و رزمندگان عزیز دعوت بعمل می آید تا با حضور سبزتان گرمی بخش محفل ما باشید.   

 

ضمنا وسیله ایاب و ذهاب ساعت ۱۹شب درب مسجد مهیا می باشد. 

 

الهام در پرواز ( شهید حاج عبدالحسین آقایی)

در رابطه با بحث اخوی، من راستشو بخوایین از زمان شروع جنگ تا زمانی که ایشون شهید شدند همه اش در اکثر عملیات ها و پدافندی ها با هم بودیم، یعنی یک چیزی حدود سال 64 بود که ما 4، 5 سال در تمامی عملیات ها، به غیر از عملیات بدر و طریق القدس که با هم نبودیم تمامی عملیاتها، پدافندی، دژ، شرهانی و... همه این ها با هم بودیم و من ایشون رو خوب می شناختم، خصوصیاتش رو می دونستم، ولی در عملیات والفجر8 ایشون یک حالت دیگه ای داشت، در همون روستای خزر که بودیم تازه دخترش متولد شده بود، خدا یک دختر بهش داده بود، (البته من مجرد بودم)،  بعد از اون شبی که می خواستیم حرکت کنیم، بریم سمت اون ساختمانها و اونجا مستقر بشیم و مشخص هم بود که یک یا دو روز دیگه شاید عملیات بشه دیدم یک غوغایی تو دلشه، گفت من می خوام بروم اهواز و یک سری بزنم،  

 مطلب ارسالی از برادرشهید حاج محمد رضا آقایی 

ادامه مطلب ...

اسوه ای گمنام ( شهید حاج عبدالحسین آقایی)

اسوه ای گمنام

ایشون همانطور که استحضار دارید فارغ التحصیل دانشگاه نفت آبادان بودند و از دانشجویان خوب آنجا محسوب می شدند. عضو انجمن اسلامی بودند، از دانشجویان نخبه و درجه اول، بورس فوق لیسانس خارج از کشورشون نهایی شده بود، و ایشون قرار بود بعد از این عملیات برگردند برای ادامه تحصیل، یعنی اگر این عملیات نبود ایشون شاید می رفتند خارج از کشور و درسشو خونده بود و فوق لیسانس گرفته بود و به مدارج خیلی خیلی بالاتری رسیده بودند در مسائل علمی، منتها ایشون این فیض رو به خودشون دادند و ترجیح دادن در این عملیات شرکت کنند و در اون عملیات هم شهید شدند.  من این مسئله رو که بیان می کنم بعدها متوجه شدم (یک خاطره ای نقل کنم)، آقای نوذری وزیر سابق نفت، ایشون عضو اصلی انجمن اسلامی بودند و مدیر کل حراست مناطق نفت خیز هم بودند که من تازه رفته بودم شرکت (نفت) سال 68 بود، وارد شرکت نفت شدم، ایشون وقتی فهمید که من اخوی شهید هستم، تعبیر خوبی رو در مورد ایشون بکار بردند؛ (حالا خودشون می گفتن، من که زیاد شناختی نداشتم راجع به مسئولیت اجرایی ایشون)  ولی آقای نوذری می گفتند: که عبدالحسین بسیار آدم توانمندی بود حتی برای تصدی وزارت نفت. ایشون بسیار اظهار لطف کردند و گفتند توانمندی ایشون در حدی بود که می توانست تصدی وزارت نفت رو بگیرد ولی خب دیگه فیضی براشون ایجاد شد که ارزشش از همه اینها بالاتر بود. 

 مطلب ارسالی از برادر شهید حاج عبدالحسین آقایی ( محمد رضا آقایی)

یادشان بخیر ( شهید اسفندیار کیانپور)

یادشان بخیر 

شهید اسفندیارکیانپور خیلی باصفا بود و همیشه هم با من شوخی می کرد شاید به خاطر اینکه از همه بچه های اون زمون سنم کمتربود. محرم که میشد یه اسفندیار بود و یه انبار و کارهای سیم کشی و سیستم صوتی مسجد . خیلی از وسایل حتی خود انباری مسجد هنوز بوی اسفندیار رومیده شبی که خبرشهادت اسفندیار و چند تا از بچه ها رو آوردن آقای داودی و حاج عیدی وسط مسجد گریه کنان بودند یادمه شهرام آروم آروم نشست و بیصدا گریه میکرد. عجب روزگاری بود .یادشان بخیر 

 خاطره ارسالی از برادر مهدی محرابی

بیانات مقام معظم رهبری در آستانه‌ى سالروز قیام بیست‌و‌نهم بهمن ۱۳۵۶ مردم تبریز

در آستانه‌ى سالروز قیام بیست‌و‌نهم بهمن ۱۳۵۶ مردم تبریز
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌(۱)
الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّدٍ و آله الطّاهرین.
 خوشامد عرض میکنم به همه‌ی برادران و خواهران عزیز، مخصوصاً به خانواده‌های معزّز شهیدان، علمای محترم، مسئولین محترم، آحاد مردم و جوانان عزیزی که این راه طولانی را پیمودید و امروز فضای حسینیّه‌ی ما را معطّر کردید به عطر ایمان و شور و انگیزه‌ای که مخصوص شما است؛ این سلام درواقع به همه‌ی مردم تبریز و به همه‌ی مردم آذربایجان است.
 حقیقتاً روز بیست‌ونهم بهمن در هر سال برای ما -یعنی برای این حقیر- یک روز شیرین و مطلوب است و از نزدیک تجدید خاطره میکنیم با آنچه همواره از مردم عزیز آذربایجان و مردم تبریز دیده‌ایم و احساس کرده‌ایم و آگاهیم؛ یعنی همان شور و انگیزه و ایمان و نشاط و بیداری. حُسن بزرگ یک مجموعه از مردم این است که آگاه باشند، بیدار باشند، ثابت‌قدم باشند، در فعّالیّت خود دارای ابتکار باشند، راه را بشناسند، از خطرات راه واهمه نکنند و پیش بروند، که اینها همه در شما مردم عزیز آذربایجان و مردم تبریز هست و دیده شده و مکرّراً تجربه شده است؛ خدا را شکر میکنیم. حقیقتاً بنده وقتی میبینم این شور و احساس و این گفتارها و بیانهای حاکی از ایمانِ عمیق و پرشور را، خدا را سپاس میگزارم، خدا را شکر میکنم؛ اینها نشانه‌ی نصرت الهی است. خداوند متعال در قرآن به پیغمبرش میفرماید: هُوَ الَّذی اَیَّدَکَ بِنَصرِه‌ وَ بِالمُؤمِنین؛(۲) خداوند تو را با نصرت خود و به‌وسیله‌ی عزم و اراده و دستهای نیرومند مؤمنان و گامهای ثابت مؤمنان کمک کرد؛ نقش مؤمنین این است. نقش شما جوانها، شما مردم عزیز و پُرانگیزه یک چنین نقش عظیمی است که خدا در قرآن بیان میکند.  ادامه مطلب ...

شهادت بسیجی دلاور شهید اسفندیار کیانپور

شهادت بسیجی دلاور شهید اسفندیار کیانپور    

هیئت عزاداری سیدالشهدا(ع) مسجد ابالفضل را یک تنه با زحمات شبانه روزی به بهترین وجه اداره میکرد و با پای برهنه به عشق مولایش حسین (ع) به دنبال هیئت رهسپار می شد . صدای دعای کمیل های عاشقانه اش هنوز در گوش جان طنین انداز است . علیرغم مشکلات خانوادگی فراوانی که داشت از هر گونه کمکی به دوستان مسجد و محله دریغ نمی کرد. در مدرسه و دبیرستان جزء ممتازترین ها بود و از این حیث هم به بچه ها یاری می رساند در جبهه جنگ از نظرشجاعت و پاکیزگی زبانزد خاص و عام بود .

امکان نداشت به هنگام نماز در سجده های طولانی و عارفانه اش صدای هق هق گریه اش را متوجه نشوی .در عین نشاط و شادابی ظاهری همیشه دلی غمگین داشت .

چهره زیبا و دوست داشتنی اش هیچگاه از یادهایمان محو نمی شود .

 او که در اخلاق پاکیزگی و شجاعت از ممتازترین ها بود سرانجام در عملیات غرور آفرین والفجر هشت در حالی که به هنگام شهادت دست راستش گره شده مانده بود و ندای الله اکبر سر می داد به موج خون نشست .

آری او بسیجی همیشه تنهای مسجد ابالفضل(ع) کیان شهید سرافراز اسفندیار کیانپور بود . 

مطلب ارسالی از برادر عزیز غلامرضا نجفی

 

ادامه مطلب ...

شهید اسفندیار کیانپور 

بیا که قافله آهنگ کربلا دارد   

هزار همسفر تشنه بلا دارد

بیا امام زمان را به چشم دل نگریم

بیا به نور وجودش ره خدا سپریم  

 شهید اسفندیار کیانپور 

نام پدر: حیدر 

تاریخ تولد:۱۳۴۴  

تاریخ شهادت:۲۸/۱۱/۱۳۶۴  

محل شهادت : منطقه عملیاتی فاو

خلاصه ای از زندگینامه سردار شهید مهندس حاج عبدالحسین آقایی

خلاصه ای از زندگینامه  

              سردار شهید مهندس حاج عبدالحسین آقایی

شهید حاج عبدالحسین آقایی در سال 1336 در اهواز به دنیا آمده از همان آغاز کودکی و نوجوانی در دبستان و دبیرستان استعداد فراوان خود را نشان داد . علاقه وافر او به مطالعه دروس در نهایت خود بود . در سال 1355 در رشته فیزیک دانشگاه شهید چمران اهواز قبول و تا بعد از پیروزی انقلاب اسلام مشغول به تحصیل در این رشته شد و همراه با کسب علم ودانش رابطةخود را با انقلاب مستحکم کرده و همدوش دانشجویان مسلمان و ملت ایران جهت محو سلطه  جنایتکاران  و مزدوران شاه تلاش میکرد. 

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل بالا بودن معدل تحصیلی توانست به دانشگاه نفت آبادان انتقالی بگیرد اما با آغاز انقلاب فرهنگی و بسته شدن دانشگاهها همچنان ارتباطش  با مسائل مختلف دانشگاهی و دانشجویان مسلمان حفظ کرد در سال 1359 با شروع جنگ تحمیلی به اهواز آمد و با حضور در جبهه جنگ به کمک انقلاب شتافت.

وی سرانجام در سال 64 و در عملیّات غرورآفرین والفجر هشت،

 همزمان با فارغ‌التحصیلی دررشته مهندسی نفت، از دانشگاه جبهه نیز فارغ‌التحصیل شد و به دیدار حق نائل آمد

سالگرد شهادت پاسداری شهید رستم میناوی زاده را به ذکر صلوات گرامی میداریم.

سالگرد شهادت پاسداری شهید رستم میناوی زاده را به ذکر صلوات گرامی میداریم.  

 

 شهید رستم میناوی زاده  

نام پدر : فرمان   

تاریخ تولد: ۱۳۴۳  

تاریخ شهادت:۲۷/۱۱/۱۳۶۴   

محل شهادت  :منطقه عملیاتی فاو

 

 امور شهدای واحد فرهنگی پایگاه امام خمینی (ره) - مسجد ابوالفضل(ع)

نخل ها ایستاده می میرند...

 نخل ها ایستاده می میرند... 
طی عملیات تفحص، در منطقه چیلات، پیکر دو شهید پیدا شد...
یکی از این شهدا نشسته بود و با لباس و تجهیزات کامل به دیوار تکیه داده بود. لباس زمستانی هم تنش بود و سر شهید دیگری را که لای پتو پیچیده شده بود را بر دامن داشت, معلوم بود که شهید دراز کش مجروح شده بوده است. خوب، پلاک داشتند، پلاک ها را دیدیم که بصورت پشت سر هم است. 555 و 556 . فهمیدیم که آنها با هم پلاک گرفته اند.
معمولا اینها که با هم خیلی رفیق بودند، با هم می رفتند پلاک می گرفتند. اسامی را مراجعه کردیم در کامپیوتر.
دیدیم که آن شهیدی که نشسته است، پدر است و آن شهیدی که درازکش است، پسر است...
پدری سر پسر را به دامن گرفته است...
شهید سید ابراهیم اسماعیل زاده موسوی پدر و سید حسین اسماعیل زاده پسر است اهل روستای باقر تنگه بابلسر...   
کاش از ما نپرسند که بعد از شهدا چه کردیم

غریب الامور...

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی: جنگ نرم «بصیرتی عمارگونه» و «استقامتی مالک اشتروار» می‌طلبد، برای رویارویی با نظام سلطه، تمام ظرفیت‌های خودتان را بکار گیرید و در این مسیر به وعده‌های خداوند اطمینان داشته باشید.

مارو هم دعا کن مومن

تجلی صبر یک مؤمن

 

سال ۶۵بود درخوابگاه دانشگاه تهران بودم که باخبر شدم برادرم محمد زخمی شده است  پس از پیگیری مطلع شدم که در یکی از بیمارستان های اصفهان بستری است همچنین خبردار شدم که علیرضا سراج نیز زخمی شده است و در بیمارستان شریعتی تهران بستری است. من از میان برادران فداکار سراج که خدماتشان در سالهای دفاع مقدس درخور ستایش است، اگرچه با همه افتخار دوستی داشتم اما بیشتر با منصور و محسن ارتباط داشتم و شناختی که از علیرضا داشتم جوانی سنگین، باوقار و کمتر اهل شوخی بود بیشتر در دنیای خودش بود و ضمن اینکه احترام همه را نگه می داشت نفوذ به عالم با صفای درون او آسان  نبود.  

 مطلب ارسالی از دکتر عبدالرزاق حسامی فر  

  

ادامه مطلب ...

متن پیام دکتر عبدالرزاق حسامی فر به دختر شهید علیرضا سراج

متن پیام دکتر عبدالرزاق حسامی فر به دختر شهید علیرضا سراج  

مبینای عزیز،
نامه ات درد ما را تازه کرد. خدا به تو و مامان صبر بدهد. تو خوب می دونی که بابای مهربونت (بخصوص این اواخر) چقدر درد کشید. خدا بابا را پیش خودش برد تا دیگه درد نکشه و در کنار بهترین بندگان خدا در بهشت آرامش پیدا کنه اگرچه تحمل این جدایی برای شما بسیار سخت است ولی مطمئن باش بابا از اونجا شما را می بینه و براتون دعا می کنه.
مبینای عزیز،
خانم معلمت چه خوب گفته که خدا همه بچه ها را دوست داره اما بچه های شهدا رابیشتر دوست داره. می دونی چرا؟ چون باباشون را در راه خدا از دست دادند. مبینا جون فرزند شهید بودن افتخاری است که نصیب هر کسی نمیشه.
مبینای عزیز،
پیش از این عزیز ما بودی و حالا عزیزتری. برای تو و مامان بزرگوارت در این اولین بهار بی بابا از خداوند شهدا و رستگاران، سلامتی و سعادت مسألت می کنم.

۲۲ بهمن سالگرد شهادت شهید علیرضا سراج را گرامی میداریم.

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/3720b2cc8c53679d1.jpg ۲۲ بهمن سالگرد شهادت شهید علیرضا سراج را گرامی میداریم.

 

شهید علیرضا سراج از رزمندگان گردان کربلای لشکر حضرت ولی عصر(عج) خوزستان بود که در عنفوان جوانی و در سنی بسیار کم در جبهه های حق علیه باطل مجروح و دچار ضایعه نخاعی گردید و بیش از دو دهه یعنی دقیقا تا صبح روز شنبه 22 بهمن ماه سال ۱۳۹۰ عاشقانه درد و رنج های جانبازی را که به مثابه موهبتی از سوی خالق خویش قلمداد می کرد، به جان خرید.
    اما به رسم همیشگی روزگار که زمین هیچ گاه جایگاه و محل قرار روح های پاک نبوده، روح آسمانی علیرضا سراج نیز در سن 45 سالگی به معراج رفت و تجلی آیه «عند ربهم یرزقون» شد. 

  

امور شهدای واحد فرهنگی پایگاه امام خمینی (ره)- مسجد حضرت ابوالفضل (ع)

چهارمین سالگرد شهادت جانباز بسیجی شهید علیرضا سراج را گرامی میداریم.

جانبازان،تمثال وفاداری و ایثار ، شکوه زخم و زیبایی 

 چه زیبا از قفس پرواز کردن 

 مقام عشق را احراز کردند

  شهید علیرضا سراج 

 نام پدر: عبدالرضا 

تاریخ تولد:01/06/1344  

تاریخ مجروحیت:04/10/1365 

سمت: تیر بارچی گردان کربلا 

محل جانبازی: عملیات کربلای 4- جزیره مینو

تاریخ شهادت:22/11/1390  

محل دفن: گلزار شهدا اهواز قطعه 2 شهدا ردیف 13 مزار 5

 جانباز شهید علیرضا سراج که پس از 25 سال افتخار جانبازی سرانجام در 22 بهمن سال 1390 با شهادت به سر منزل مقصود رسید.

جهت شادی شهدای دفاع مقدس و جانباز شهید علیرضا سراج صلوات

مدافع حرمی که اجازه بازگشت به کشورش را ندارد!

درددل‌های یک رزمنده افغان


«شهید مدافع حرم» کلیدواژه‌ای است که این روزها زیاد می‌شنویم؛ اما شاید تعداد کمی از ما از نزدیک از اوضاع آن‌ها باخبر باشیم؛ بخصوص اگر این شهیدان از توابع کشورهای دیگر باشند.

مدافع حرم، شهادت و لشکر فاطمیون. این روزها که تابوت پشت تابوت شهدای افغان به کشور بازمی‌گردند، بیشتر این اسم‌ها در کنار هم به گوشمان می‌خورند. «فاطمیون» نام لشکری است که شیعیان افغان به عشق دفاع از حرم حضرت زینب (س) و جانماندن از قافله شهدا راه انداخته‌اند و حالا با شهادت برخی از این شهدای افغان، خانواده‌های آن‌ها اوضاع خوبی ندارند اما ظاهرا شایعات و حرف های تلخی که برخی رسانه های عربی و غربی برای این مجاهدین منتشر می کنند درد اصلی خانواده‌های این رزمنده ها و شهداست.

 

سید علی، یکی از همین رزمنده‌های افغان است که تا به حال سه بار برای دفاع از حرم راهی سوریه شده است و از نزدیک از حال و روز خانواده‌های این شهدا خبر دارد. خانواده‌هایی که به جز داغ شهادت پسر و همسر و پدر، باید داغ زخم زبان ها را هم تحمل کنند. پای دردل سید علی یا به قول خودش ابوامیر می‌نشینیم تا او از مظلومیت‌های این رزمنده‌ها و خانواده‌هایشان بگوید. اول از همه از اوضاع مالی خانواده‌های شهدا می‌پرسیم. «خانواده‌های افغانی مشکلات مالی زیاد دارند؛ به خصوص کسانی که فرزندانشان مفقودالاثر شده‌اند. الان من خانواده‌ای می‌شناسم که دو فرزندش مفقودالاثر شده‌اند شما در نظر بگیرید در فروردین‌ماه یکی از پسرهای خانواده مفقودالاثر می‌شود و هیچکس به این خانواده سر نمی‌زند. با این حال تابستان امسال برادر دیگر به جبهه می‌رود و او هم مفقودالاثر می‌شود و برادر سوم هم برای رفتن به سوریه پرپر می‌زند.» 

ادامه مطلب ...

تشعیع و خاکسپاری 5 شهید مدافع حرم خوزستان



داوود نریمیسا، مصطفی خلیلی، علی محمد حسینی کاهکش، رضا عادلی و محمود اسکندری شهدای مدافع حرم هستند.

شهیدان خوزستانی ۱۲بهمن در عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه، در مبارزه با گروه های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

خوزستان تاکنون 45 شهید مدافع حرم را در دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم  کرده است.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان بر پیکر این 5 شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز نماز اقامه کرد.

پیکر این شهدا بر دستان نمازگزاران اهوازی و با شعارهای الله اکبر، لا اله الا الله، مرگ برآمریکا و مرگ بر اسراییل تشییع شد.

مراسم سوم و هفتم این شهدای مدافع حرم یکشنبه 18 بهمن ماه در حسینیه ثارالله اهواز برگزار می‌شود.
 بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید.
 
ادامه مطلب ...

یاد خوبان دل را بزرگ می کند

مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: هر چه بیش‌تر خوبان را یاد کنید، دل و قلب شما بزرگ‌تر می‌شود. قلب ما خیلی باید بزرگ شود. آن جا جایی است که خدا می‌خواهد تشریف بیاورد. 

مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: امیدوارم در خانه‌هایتان همه سلامت باشید. خدا نصیبتان نکند که یک وقت در خانه شما اختلاف باشد. بنده دیده‌ام که وقتی در خانواده اختلاف می‌شود، بچه‌ها مثل جوجه دور پدر و مادر خود می‌گردند. گاهی به مادر می گویند: تو چیزی نگو و گاهی به پدر. مثل یک ناصح بزرگ. بعضی اوقات هم، پدر و مادر رحمتشان طلوع می‌کند و به واسطه این بچه‌ها ساکت می شوند و نزاع می‌خوابد.

در روایت هم آمده است که وقتی نزاع می‌شود، ملائکه به سراغ کسی که هنوز حرفی نزده است می‌ روند و از او می‌خواهند که چیزی نگوید. اگر گوش نکرد او را رها می‌کنند و به سراغ دیگری می‌روند. بچه‌ها هم همین طورند؛ مثل ملائکه، خیلی لطیف و معصوم. خیلی به پدر و مادر التماس می‌کنند که ساکت باشند. اگر کسی آنها را در آن حال ببیند می‌گوید: «فتبارک الله احسن الخالقین!» امیدوارم همه شما هم ناصح باشید و هم قبول حق کنید.

انسان هر چه راه برود و خوبها به منزل او تشریف بیاورند و در قلب و جانش بیایند، قلب او بزرگ می‌شود. هر چه بیش‌تر خوبان را یاد کنید، دل و قلب شما بزرگ‌تر می‌شود. قلب ما خیلی باید بزرگ شود. آن جا جایی است که خدا می‌خواهد تشریف بیاورد. خداوند فرموده است: «من در آسمانها و زمین نمی‌گنجم؛ فقط قلب عبد مومن جایگاه من است.»(1) وقتی میهمانی به این عزیزی می‌خواهد به خانه دل انسان بیاید، باید امیرالمومنین(ع) را یاد کرد تا به برکت یاد آن حضرت، خانه تمیز شود. وقتی آن حضرت را یاد کردید، خانه دل، خودش تمیز می‌شود.

ادامه مطلب ...

جان فرانسه به "لب" ایران رسید!

ایران نخستین بوسه فرانسوی در دوران پسابرجام را از "ایرباس" دریافت کرد تا به انتظار و هوا و هوس طولانی فرانسوی ها برای تجارت با ایران پایان دهد!

قرارداد خرید ایرباس

 کشور فرانسه بنا به اذعان مانوئل کارلوس ولس نخست وزیر این کشور، بیشترین ضرر را از تحریم ایران متحمل شده است و همین اعتراف نشان می دهد که آنها برای برقراری روابط اقتصادی سطح بالا با ایران جان به لب شده اند!
سوال مهم اما این است که چرا فرانسه نخستین کشوری است که در پسابرجام اینچنین به ایران نزدیک می شود؛ آن هم در زمینه فروش 118 غول ایرباس به ایران!
برای پاسخ دادن به این سوال باید اندکی به عقب بازگردیم؛ به آخرین روز تابستان امسال که رویترز این خبر غیرمنتظره را منتشر کرد: "دفتر تجاری فرانسوی ها در تهران باز شد." این موضوعی بود که تحلیلگران اقتصادی از آن با عنوان "سهم خواهی فرانسوی ها از بازار ٨٠ میلیونی ایران" یاد کردند.

ادامه مطلب ...

خطر روابط ایران و عربستان برای منطقه

رئیس جمهور عراق با بیان این که سیاست های عراق وابسته به ایران و آمریکا نیست، تنش هایی که میان ایران و عربستان ایجاد شده را بسیار خطرناک دانست.

 

ایران و عربستان

فواد معصوم در گفت وگو با تلویزیون المیادین در بغداد در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کنید دخالت ترکیه در عراق باعث دخالت کشورهای دیگر در عراق می شود، گفت: تا این لحظه نقش کشورهای عربی در ارسال کمک های بشردوستانه و اتخاذ مواضع سیاسی است و عراق تا این لحظه از هیچ کشوری نخواسته است نیروهای زمینی خود را به عراق اعزام کنند چرا که این کشور به هیچ نیروی زمینی خارجی نیازی ندارد. حضور مستشاران آمریکایی در عراق به مانند وضع مستشاران ایرانی، ترکیه و انگلیسی است و ماموریت این مستشاران حمایت از ارتش عراق است. 

ادامه مطلب ...

ولایت فقیه دیکتاتور می شود؟

چندی پیش مطلبی با عنوان پاسخ به شبهات انقلابی منتشر شد که با استقبال و سوالات متنوعی از سوی کاربران مواجه بود در این مقاله به دومین سوال از سوالات پاسخ داده شده است.امام خمینی (ره) فرمودند: ولایت فقیه جلوی دیکتاتوری را می گیرد. چگونه ولایت فقیه نه تنها دیکتاتور نمی شود، بلکه جلوی دیکتاتوری را می گیرد؟ سعی می شود در این مقاله به زبانی ساده به این سوال پاسخ داده شود؟

ولایت فقیه

ابتدا لازم است فرق حکومت ولایت فقیه و حکومت دیکتاتوری مشخص شود.در حاکمیت دیکتاتوری رضایت اشخاص ملاک حاکمیت است اما در حاکمیت ولایت فقیه مانند حاکمیت پیامبر و ائمه رضایت خداوند ملاک عمل حکومت است.

در حاکمیت دیکتاتوری اگر رضایت یک نفر ملاک باشد، به آن دیکتاتوری فردی می گویند. اگر رضایت یک گروه مثل یک خاندان یا قبیله یا حزب و امثال آن ملاک باشد، به آن دیکتاتوری قومی، حزبی و امثال آن می گویند. و اگر رضایت اکثریت ملاک باشد به آن دیکتاتوری اکثریت می گویند. نظام های دموکراسی که رضایت خداوند در آن جایی ندارد از همین قبیل است..

«ولایت فقیه» در چارچوب اسلام تعریف می شود و یکی از تفاوت های عمده ی «اسلام» با سایر مکاتب، نفی دیکتاتوری (خود محوری) به تمام معنا در همه ی عرصه هاست

ادامه مطلب ...

بر قامت دل آرای یوسف زهرا (ع)لباس ظهور بپوشان!

 

** خدایا ** 

بر قامت دین ، لباس سربلندی،

بر قامت اولیائت ، لباس عزت،

بر قامت دل آرای یوسف زهرا (ع)
لباس ظهور بپوشان!

آمین

آخرین کاخ یک ثروتمند

تمام تخیلت را جمع کن و انواع کاخ‌ها و هتل‌ها و هواپیماها و نفت‌کش‌ها و دلارها را کنار هم بگذار تا بتوانی بخشی از ثروت ثروتمندترین سرمایه‌دار دنیا را تصور کنی. می‌دانی که هر روز کاخ‌هایشان بزرگ‌ و بزرگ‌تر می‌شود: کاخی با دریاچه و ساحلی زیبا؛ کاخی با سالن‌های مختلف ورزشی؛ کاخی با آکواریوم‌ها و باغ وحش‌های حیرت‌انگیز...

و کاخی که آخرین خانه ثرتمندترین‌ها و البته فقیرترین‌هاست... این عکس آن کاخی است که آخرین خانه یک ثروتمند[1] شده است. انگار می‌خواهد آیه زیر را با تصویر به ما بفهماند:

وَ ما هذِهِ الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ[2]  

این زندگی دنیا چیزی جز سرگرمی و بازی نیست! 

ادامه مطلب ...

حاشیه‌های دیدار پاسداران جوان و شجاع دریایی با رهبر انقلاب

دیروز بیت رهبری مهمان‌های ویژه‌ای داشت؛ از جنوبی‌ترین نقطه کشور. مرزدارانی سبز پوش که خط مرزی‌شان آب است و خط قرمزشان‌ هم! همانهایی که صدای ضرب شستشان هنوز در گوش قدرتها و رسانه‌های دنیاست و رهبرشان اینگونه آنها را می‌ستاید: «این حرکتی که جوانهای عزیز سپاه پاسداران ما در دریا کردند و در مقابل تجاوز دشمن از خودشان هویّت و قدرت نشان دادند -که تا حالا فرصت نشده که از اینها تشکّر بکنم؛ و واقعاً هم تشکّر میکنم از اینها- کار بسیار درستی کردند؛ دشمن تجاوز کرد به آبهای ما، اینها رفتند دشمن را محصور کردند. کسانی که مسئولین سیاست هستند، در همه‌ی عرصه‌های جهانی همین‌جور عمل کنند؛ مراقب تجاوز دشمن باشند و ببینند کجا تجاوز میکند، کجا دارد از خطوط تجاوز میکند، و با قدرت جلویش را بگیرند.۳۰دی۹۴» حالا فرصتی شده برای تشکر حضوری. 
ادامه مطلب ...

جهان دو قطبی سلفیت جهادی

سلفیت جهادی اصطلاحی است که از اواخر دهه هشتاد قرن گذشته در برخی جریان های سیاسی اسلامی مطرح شد. بر اساس این تفکر جهاد فعلی در جهت ایجاد تغییر است؛ این نوع جهاد به صورت جریانی فکری در عهد سادات (در مصر) بروز و ظهور یافت و اعلام شد که این شیوه سلفیون (گذشتگان) است و جهاد یکی از ارکان آن محسوب می شود. جهاد از دید سلفی ها در واقع بر مسلمانان سلفی واجب است و باید علیه دشمن اشغالگر یا علیه نظام حاکم که جایگزین حکومت اسلام شده قیام کنند. (1)

سلفیت

سلفیون خود را حماة الاسلام یا محافظان اسلام می خوانند. هر کس به غیر از خود را کافر و خارج از دین دانسته و قتل و کشتار وی را مباح و واجب می دانند. زمانی که از آنها در مورد ثواب و عقاب کشتار پیروان مذاهب اسلامی دیگر می پرسیم باز هم از این موضع کوتاه نمی آیند و اعتقادات خود را به همه ی مسلمانان به غیر از خودشان تعمیم می دهند. از آنها می پرسیم آیا کودکان سایر ادیان که به دین پدرانشان در خواهند آمد نیز باید به قتل رساند؟ پاسخ این است: قتل عام آنها در مدارس، تفریح گاه ها و بازارها واجب است و استفاده از مواد انفجاری برای قتل تعداد بیشتری از آنها امری پسندیده. آنها معتقدند هر کس ده نفر یا بیشتر از کافران (با تعریف نادرستی که از کافر ارائه می دهند) بکشد، باید «امیر» خوانده شود. از دید آنها قتل لازم است با چاقوها به سبک قدیم و به شیوه ذبح صورت گیرد که طبیعتاً شیوه ای بدوی و خشونت بار در جهادی است که آنها بر خود واجب می دانند(2) در حالی که اسلام دین مهر و عطوفت است و پیامبر ما پیامبر مهربانی است. از صد و چهارده سوره ی قرآن، صد و سیزده سوره با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز شده است و پیام آور رحمانیت خداست که برای همه ی بشر و رحیمیت است که شامل خواص است. پس چگونه ممکن است که این تفکر افراطی و نمود عملی خشونت آمیز آن اسلامی باشد؟! (4)  ادامه مطلب ...

دیدار پاسداران بازداشت‌کننده نظامیان متجاوز آمریکایی با رهبر انقلاب

دیدار پاسداران بازداشت‌کننده نظامیان متجاوز آمریکایی با رهبر انقلاب

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/32068/B/13941104_0232068.jpgحضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) با پاسداران جوان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با شجاعت در مقابل ورود نظامیان آمریکایی به آب‌های جمهوری اسلامی ایران، اقدام و متجاوزان را بازداشت کرده بودند، دیدار کردند و آنان را از نزدیک مورد تفقد قرار دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در سخنان کوتاهی، این اقدام ستایش‌برانگیز نیروی دریایی سپاه پاسداران را شجاعانه و همراه با ایمان خواندند و خاطرنشان کردند: کار شما بسیار عالی، جالب و به‌هنگام بود و در واقع باید این حادثه را کار خدا دانست که آمریکایی‌ها را به آب‌های ما کشاند تا با اقدام به‌هنگام شما، آن‌گونه با دست‌هایی که بر سر گذاشته بودند، بازداشت شوند.
در این دیدار همچنین نماز ظهر و عصر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد.

ولایت فقیه عمود خیمه انقلاب

بدون تردید، پروژه "نفوذ"، جدی ترین تهدید طراحی شده توسط استکبار جهانی است که به عنوان مکمل توطئه های نظامی، فرهنگی و اقتصادی به کار گرفته شده تا در صورت ناامیدی از نابودی انقلاب اسلامی، به تغییر ماهیت این دستاورد مردمی، بالنده و در حال گسترش قرن، از درون بپردازند.

حاج علی اکبری

در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، در نامه ای خطاب به ائمه جماعات استان تهران توصیه ها و نکاتی را به شرح زیر متذکر شد.

ادامه مطلب ...

به‌مناسبت سالگرد طرح نظریه‌ ولایت فقیه توسط امام خمینی (ره)

نتیجه تصویری برای امام خمینی رهبه‌مناسبت سالگرد طرح نظریه‌ ولایت فقیه توسط امام خمینی (ره)

نظریه ولایت فقیه؛ از نظر تا عمل

طرح نظریه‌ی ولایت‌فقیه از سوی امام خمینی رحمةالله‌علیه، یک سیر منطقی و متناسب با شرایط زمانه را طی کرده است؛ به‌صورتی‌که ایشان برای اولین‌بار در اواخر دهه‌ی بیست هجری شمسی، با نوشتن کتاب «کشف‌الاسرار»، بحث حکومت فقها در زمان غیبت امام عصر علیه‌السلام را به‌صورت اجمالی مطرح می‌فرمایند، اما با توجه به اینکه شرایط زمانه را متناسب برای فهم حقیقت ولایت فقها نمی‌دانند و از نظر ایشان مردم هنوز ذهنیت پذیرش حکومت فقها را ندارند، خیلی وارد جزئیات این بحث نمی‌شوند و تلویحاً به گفتن کلیات بسنده می‌کنند. امام رحمةالله‌علیه در این کتاب، این تصور اشتباه را که ولایت‌فقیه همان دیکتاتوری و استبداد است، به نقد می‌کشند و فهم خود را از الگوی حکومت اسلامی، این‌گونه ارائه می‌دهند: «حکومت باید به دست فقیه باشد، نه آنکه فقیه باید شاه و وزیر و سرلشکر و سپاهی باشد، بلکه فقیه باید نظارت در قوه‌ی تقنینیه و در قوه‌ی مجریه‌ی مملکت اسلامی داشته باشد.»۱
 

ادامه مطلب ...