مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

فضائل امام حسن عسکری(ع) از زبان رهبر انقلاب

فضائل امام حسن عسکری(ع) از زبان رهبر انقلاب

هر چه به پایان دوره‌ حضرت عسکری(ع) جلوتر می‌رویم، این غربت بیشتر می‌شود. حوزه‌ نفوذ ائمه و وسعت دایره‌ شیعه در زمان این امام، نسبت به زمان امام صادق شاید 10 برابر است و این چیز عجیبی است. شاید علت اینکه اینها را این‌ طور در فشار قرار دادند، اصلاً همین موضوع بود.  ادامه مطلب ...

نامه شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری، به همرزم سابقش شهید حاج منصور عطشانی

این نامه را شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری، به همرزم سابقش شهید حاج منصور عطشانی نوشته است. جانبازی که در ایام نوروز چشم از جهان فروبست. نامه‌ای سراسر درد که حبیب احمدزاده از نویسندگان دفاع مقدس درباره آن نوشته است:

«این نامه را حاج سعید نوشته بود از سر دلتنگی و به حامد ، پسر دوست تازه شهید مان سپرده بود تا او بخواند تا شاید کمی هم خودش ارام بگیرد.... حامد که نامه را برایم فرستاد من ظالم هم  گفتم به عنوان کفاره  شوخی ام چرا نباید چاپ شود  ...... دلیل چاپ فقط همین است ، همین .... روح حاج منصور شاد.»
در این نامه آمده است: 

ادامه مطلب ...

سردار جعفری-فرمانده سپاه-در سوریه به شهادت رسید

اشتباه فاحش اسکای نیوز؛ 

 سردار جعفری-فرمانده سپاه-در سوریه به شهادت رسید

بخش عربی پایگاه اطلاع رسانی اسکای نیوز در گزارشی تصویری از شهادت سرداران ایرانی در سوریه خبر داد. 

خبری اسکای نیوز در اشتباهی فاحش برای معرفی شهید علی الله دادی از تصویر سردار عزیز جعفری استفاده کرده است.

 

 

پاسخ به یک سؤال انتخاباتی براساس بیانات رهبر انقلاب‌

پاسخ به یک سؤال انتخاباتی براساس بیانات رهبر انقلاب‌

آیا به فهرست اعتماد کنیم؟

گزارش تحلیلی نشریه‌ی خط حزب‌الله(شماره‌ی شانزدهم)
در هر دوره از انتخابات، هنگامی که امت حزب‌الله می‌خواهند براساس آموزه‌های امام راحل و رهبر انقلاب به تکلیف عمل کرده و نمایندگانشان را برای مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و یا شوراهای اسلامی شهر و روستا گزینش کنند، کار سختی را در پیش رو دارند. چرا که امکان شناخت تمامی افراد برای اغلب مردم سخت است. از این رو، هربار در هنگام رأی دادن این سؤال مطرح می‌شود که: چگونه از تمام حق رأی دادن خود استفاده کنند درحالی‌که تمام افراد را نمی‌شناسند؟
ادامه مطلب ...

کار اجرایی یا کار فرهنگی؟

چندی پیش در یکی از دیدارها، فرزند شهیدی درباره‌ی اولویت انتخاب بین کار اجرایی و کار فرهنگی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سؤال می‌کند که پاسخ ایشان را در پی داشته است.
در این دیدار فرزند شهید از ایشان پرسیده است: پیش روی ما کارهایی اجرایی است مثلاً در اداره‌ای مشغول شویم یا اینکه نه، بهتر است وارد کارهای فرهنگی شویم؟
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR پاسخ رهبر انقلاب به این سؤال را به شرح زیر منتشر می‌کند:
«کار اجرایی عیبی ندارد، دولت اسلامی است، هر گوشه‌اش را آدم بگیرد یک کار است منتها کار اساسی عبارت است از هدایت. فرقی نمیکند در دانشگاه؛ در محیط کار؛ یا در محیط اداری، در محیط طلبگی. امروز انگیزه‌ها و فعالیتهایی که در جهت خراب کردن ذهنیت انقلابی در کشور انجام میگیرد کم نیست. ملاک خط مستقیم انقلاب، حرفهای امام است. یعنی نگاه کنیم ببینیم محکمات امام چیست؟ ... باید دید آن نقطه‌های اصلی که امام روی آنها تکیه کرده چیست... ببینید چه چیزهایی کثیرالتکرار است، آنها  می‌شود بینات امام...️ فرض بفرمایید مسئله‌ی مبارزه با استکبار. این دیگر جزو چیزهایی است که از اول تا آخر فرمایشات امام به طور دائم تکرار شده است. اگر کسی آمد مبارزه‌ی با استکبار را انکار کرد یا کوچک شمرد، این خب راه امام نیست، دیگر برو و برگرد ندارد، شوخی ندارد.»

دعای حضرت آیت الله بهجت برای نابودی آل سعود

دعای حضرت آیت الله بهجت برای نابودی آل سعود  

حضرت آیت‌الله بهجت در پاسخ به درخواست دعای یکی از شاگردان که عازم سفر حج بود فرمودند: همان‌جا دعا بکنید که قرده و خنازیر (میمونها و خوک‌ها) از حرمین شریفین دور بشوند.

سی و پنجمین شهید خوزستانی مدافع حرم حجت الاسلام جابر زهیری

سی و پنجمین شهید خوزستانی مدافع حرم؛ 

 حجت الاسلام جابر زهیری در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسید

حجت الاسلام و المسلمین جابر زهیری از روحانیون اهوازی در نبرد با تکفیری ها در سوریه به شهادت رسید.

حجت الاسلام زهیری از روحانیونی است که در قم به تدریس مشغول بود و برای دفاع از مکتب اهل بیت(ع) داوطلبانه به سوریه رفت تا در مبارزه با تکفیری ها پیشگام باشد.
شهید زهیری سی و پنجمین شهید خوزستانی مدافع حرم و دومین طلبه خوزستانی است که در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیده است.

جمعه های دلواپسی

هنور مثل همیشه؛ «همیشه دلتنگم 

 

چرا ثواب زیارت عبدالعظیم برابر با ثواب زیارت امام حسین است؟

4ربیع الثانی؛سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی 

حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، یکی از شخصیت‌های بزرگ علمی و جهادی است که تاکنون آن‌گونه که شایسته شناخته نشده است. نسبت وی با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) باز می‌گردد به همین علت حسنی شهرت یافت، در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند، محدث کسانی‌اند که فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می داند، آن را جمع می‌کند یا می‌نویسد یا شاگرد تربیت می‌کند.

 چهارم ربیع الثانی؛ مصادف با سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)؛ این سفیر سیار ائمه(ع)، از دانشمندان شیعه و راوی حدیث ائمه معصومین (ع) است و از چهره‌های بارز و محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت(ع) و پیروان آنان بود و در مسایل دین آگاه به معارف مذهبی و احکام قرآن، شناخت و معرفتی وافر داشت به همین مناسبت در این گزارش به مختصری از زندگی نامه،آثار ومنزلت ایشان می‌پردازیم:

تولد و زندگی‌نامه حضرت عبدالعظیم(ع)

عبدالعظیم(ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد. پدرش "عبدالله" و مادرش "فاطمه" دختر عقبه بن قیس نام داشت.

ادامه مطلب ...

عباس جان یاد تو و خدمات بی منتت همیشه به یادگار در دلمان خواهد ماند

حاج عباس عزیز 
تو همیشه در یاد و خاطره بچه های مسجد ابوالفضل ع خواهی ماند بوی تو همیشه در هیئت باب الحوائج مسجد حضرت ابوالفضل ع ماندگار خواهد شد...
دیروز که خبر رفتن عباس را شنیدم یکبار دیگر به یاد اسفندیار افتادم که بعد از شهادتش همیشه جای او خالی بود ...
عباس جان بعد رفتن تو فکرمیکنم که انتظامات هیئت مسجد هم یتیم خواهد شد هرچند شاگردان زیادی را در سه دهه گذشته آموزش داده و راه انداخته اما هر گلی بوی خاص خودش را میدهد .
عباس جان . یاد تو و خدمات بی منتت همیشه در صندوقچه یادگاری دلمان خواهد ماند.

مراسم سوم وهفتمین روز درگذشت رزمنده بسیجی آقای عباس طرفی

 

  

   به مناسبت سومین و هفتمین  روز درگذشت رزمنده بسیجی برادر عزیز مرحوم آقای عباس طرفی مراسم فاتحه ای در روز جمعه مورخ ۱۸/۱۰/۹۴ بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) کیان برگزار می گردد. حضور تمام عزیزان و دوستان بزرگوار باعث شادی روح آن مرحوم و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود . لطفاْ برادران گرامی اطلاع رسانی کنید. 

                                                                                      با تشکر  

 از طرف  هیت امناء و پایگاه امام خمینی (ره) مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

درگذشت برادر بسجی مرحوم عباس طرفی

 

 

کل  من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام  

و هرگاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانیُ جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونیُ آغازی بی پایان را می سراید.  

با کمال تأسف با خبر شدیم برادر گرامی خادم العباس رزمنده دلاور بسیجی مرحوم عباس طرفی  دار فانی را وداع گفت.در گذشت این رزمنده بسیجی چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می نشیند، ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره ای جز تسلیم و رضا نیست. خداوند قرین رحمتش فرماید. 

این مصیبت وارده را به خانواده محترم ایشان و تمام عزیزان پایگاه امام خمینی(ره)-مسجد حضرت ابوالفضل (ع) تسلیت عرض نموده برای این مرحوم از درگاه خداوند متعال مغفرت، و برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانیم.  

دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت

بدون تردید دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت/ دنیا باید احساس مسئولیت کندرهبر معظم انقلاب اسلامی با محکومیت شدید قتل عالم مؤمن و مظلوم شیخ نمر؛
بدون تردید دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت/ انتقاد شدید از سکوت و حمایت مدعیان آزادی و حقوق بشر از جنایات رژیم سعودی/ دنیا باید احساس مسئولیت کند (۱۳۹۴/۱۰/۱۳ )
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه، جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شیخ نمر باقر النمر را به شدت محکوم کردند و با تأکید بر لزوم احساس مسئولیت دنیا در قبال این جنایت و جنایات مشابه سعودی در یمن و بحرین، خاطرنشان کردند: بدون تردید خون به ناحق ریخته این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.
حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: این عالمِ مظلوم نه مردم را به حرکت مسلحانه تشویق می‌کرد و نه به صورت پنهانی اقدام به توطئه کرده بود، بلکه تنها کار او، انتقاد علنی و امر به معروف و نهی از منکرِ برخاسته از تعصب و غیرت دینی بود.
رهبر انقلاب، شهادت شیخ نمر و ریختن به ناحق خون او را خطای سیاسی دولت سعودی خواندند و افزودند: خداوند متعال از خون بی‌گناه نمی‌گذرد و خون به ناحق ریخته، بسیارسریع دامان سیاستمداران و مجریان این رژیم را خواهد گرفت.
ایشان با انتقاد شدید از سکوت مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر و حمایت آنان از رژیم سعودی که خون بی‌گناه را تنها به خاطر انتقاد و اعتراض به زمین‎ می‌ریزد، تأکید کردند: جهان اسلام و همه دنیا باید نسبت به این قضیه احساس مسئولیت کنند.
ادامه مطلب ...

شهادت "آیت الله نمر" و خیانت‌های نفتی "ملک سلمان"

شهید آیت الله نمر" امروز در حالی با حکم پادشاهی عربستان ("ملک سلمان") به شهادت رسید که یک دلیل بزرگ برای به شهادت رساندن این فعال سیاسی عربستان وجود دارد.

"شهید آیت الله نمر" در شرق و جنوب شرق عربستان از پایگاه مردمی ویژه ای برخوردار بود و توانست در زمان حیاتش مردم  "ناحیه شرقیه" را در برابر " ظلم و ستم ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و بلوک غرب"  آگاه کند.

**عربستان نگران بیداری اسلامی در "ناحیه شرقیه"

پادشاهی عربستان بیم آن داشت تا با گسترش بیداری اسلامی در شرق عربستان از جمله در مناطق "قطیف"، "عوامیه" و "دمام" و سایر شهرهای "ناحیه شرقیه" قدرت خود را در خطر ببیند و به همین دلیل اخیرا  "آیت الله نمر" را به شهادت رساند. 

چرا پادشاهی سعودی

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: اعدام  "شیخ نمر النمر" -روحانی شیعه در عربستان سعودی - و چهل و شش نفر دیگر ، خشم جهان تشیع را بر انگیخته است. " شیخ نمر النمر"، منتقد سرسخت حکومت  سعودی ها و از چهره های برجسته جنبش اعتراضی به حکومت آل سعود در شرق عربستان بود.

ادامه مطلب ...

10 خصوصیت اخلاقی شهید تقوی

 ۱۰ خصوصیت اخلاقی شهید تقوی  

عکس/ شهید حاج حمید تقوی در میدان رزم

از نزدیکان که همراه حاجی در سفر کربلا بودن نقل میشه که حاجی یهو غیب میشد میدیدی رفته یه شهر دیگه تو عراق و روز بعد حاجی رو بالای گنبد اباعبدلله در حال گردگیری میدیدیم. 

 در گفت و گو با خواهر و مادر شهید حاج حمید تقوی می توان به نکات عجیب اخلاقی ایشان پی برد. 

*خضوع و خشوع،افتادگی،مردانگی،نجابت،سادگی و...از خصایص حاجی بود.

 

*نماز شبهاش یادمون نمیره.حتی 1 شب نماز شبش ترک نشد. اونقدر آروم بیدار می شد و وضو میگرفت که از صدای آب و وضو گرفتنش کسی بیدار نشه و مزاحم کسی نباشه.

 

*اکثر روزهای سال روزه بود و افطارش اکثرا آب و نان و خرما و یا غذای خیلی ساده بود.حتی نون خشک هم بود با کمی آب افطار میکرد.روز شهادتش روزه بود و با زبون روزه به شهادت رسید.

 

*بالشت زیر سر نمیگذاشت...

حتی زیرانداز...

سر روی زمین میگذاشت چون اکثرا جنگ و جبهه و در موقعیتهای سخت بود شاید میخواست به راحتی عادت نکنه...

 

*در روستای ابودبس در حال ساخت یک مجتمع فرهنگی برای کودکان و نوجوانان محروم اونجا بود و یک حسینیه که مراحل پایانی اش بود...

قرار بود مراسم افطاری هر سالش رو از سال آینده در حسینیه جدید برقرار کند که فرصت نشد!

 

*می گفت هیچ کس رو از در خونت ناامید رد نکن حتی اگه نمیدونی راست میگه یا نه...

شما نیت خودت رو صاف کن و کمکش کن...

نیت شما مهمه... 

 

   

ادامه مطلب ...

9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

نه دی بصیرت و میثاق با ولایت

نُه دی روز استقرارحق است
نشان لشگر بیدار حق است
نُه دی جلوه آزادگی ها
بسیج امّت و آمادگی ها

حضرت امام خامنه ای : بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر از حسین بُرید همان جانباز صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت .

حماسه باشکوه نهم دی و بصیرت مردم انقلابی ایران، خط بطلانی بر اندیشه های دشمنان انقلاب اسلامی ایران بود. و بار دیگر توطئه های دشمنان اسلام را نقش بر آب کرد.

نهم دی، حماسه ای جاودان در قلب تاریخ است.   

مردم انقلابی و حزب الهی ما با حماسه ی نه دی واکسینه شدند. و به توصیه فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی باید خود را برای فتنه ی اکبر آماده کنند. فتنه ای که پروژه نفوذ به مجلس خبرگان و طرح شورای رهبری است.

ادامه مطلب ...

روایت دیدار رهبر انقلاب اسلامی با خانواده‌ی شهیدِ آشوری «روبرت لازار»

«مسیحیان ایران از انقلاب و جنگ سربلند بیرون آمدند»

روایت دیدار رهبر انقلاب اسلامی با خانواده‌ی شهیدِ آشوری «روبرت لازار»

محمد تقی خرسندی

«حاج خانم! من یه معذرت‌خواهی به شما بدهکارم. کسی که قراره چند دقیقه دیگه تشریف بیارند منزل شما، آقای خامنه‌ای هستند...» جمله تمام نشده که اشک مادر جاری می‌شود. برادرها اما هنوز فرصت می‌خواهند که باور کنند؛ فرصتی در حد چند ثانیه. بغض آلفرد و آلبرت هم با اولین کلماتی که از دهانشان خارج می‌شود، می‌شکند...
تعجب‌شان تعجبی ندارد؛ تعجب‌شان به اندازه‌ی تعجب خود ماست، وقتی وارد شدیم و دیدیم روی دیوار منزل یک مسیحی، فقط دو قاب عکس هست، یکی قاب عکس شهید روبرت لازار و دیگری قاب عکس امام و رهبری؛ دو قاب عکس رنگ و رو رفته‌ی قدیمی.
ساعت ۶:۳۰ شب است و فقط مادر و دو برادر شهید در منزل هستند. عروس‌ها و نوه‌ها رفته‌اند به کلیسا برای مراسم شب تولد عیسی مسیح علیه‌السلام. مادر که تا چند دقیقه پیش مدام اصرار می‌کرد ما از میوه و شیرینی و آجیل شب عیدشان بخوریم، حالا اصرارش بیشتر شده. خیالش را با یک جمله راحت می‌کنیم: «شما صبر کنید آقا بیایند و بروند. کل میز را برایتان خالی می‌کنیم.» لبخندی می‌آید روی لب‌هایش و می‌رود می‌نشیند روی مبل، کنار کاج کوچک مصنوعی. خانه خیلی کوچک است و مادر نگران اینکه بالاترین مقام مملکت قرار است وارد چنین منزل کوچکی شود. مسئولان برنامه اما سعی می‌کنند دلداری‌اش دهند که چیز مهمی نیست؛ اجازه گرفته‌اند و دارند مبل‌ها و میز ناهارخوری را جابه‌جا می‌کنند تا چند متر فضا باز شود. برادرهای شهید هم کنار مادر می‌نشینند. 
ادامه مطلب ...

کتاب «سردار سامرا» رونمایی شد

سالگرد شهید حمیدرضا تقوی‌فر؛

کتاب «سردار سامرا» رونمایی شد
در اولین سالگرد شهید حمیدرضا تقوی‌فر از سرداران مدافع حرم اهل بیت‌ (ع)، کتاب‌های «سردار سامرا» و «عاش حمیدا و مات شهیدا» رونمایی شد.
به گزارش تا شهدا؛ مراسم اولین سالگرد سردار شهید سیدحمیدرضا تقوی‌فر معروف به «سردار سامرا»، عصر امروز یکشنبه ششم دی ماه، در مسجد حضرت ولیعصر (عج) تهران برگزار شد.

در این مراسم از دو کتاب «سردار سامراء» که «یادنامه شهید حاج حمید تقوی‌فر» و کاری از مؤسسه فرهنگی ابناء‌الرسول (ص) است و همچنین کتاب «عاش حمیدا و مات شهیدا» که به زبان عربی منتشر شده، رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این دو کتاب، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی‌ فقیه در سپاه قدس، همسر شهید تقوی فر، سردار وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیرو‌های مسلح، سردار مسجدی مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حاج صاحب احسن و پورطالب نویسنده کتاب حضور داشتند.

محل شهادت سردار ایرانی در عراق زیارتگاه شد

محل شهادت سردار تقوی‌فر

محل شهادت سردار ایرانی در عراق زیارتگاه شد

کارگردان مستند «عزیز بلد» گفت: برای ساخت مستند به محل شهادت سردار تقوی‌فر رفتیم؛ این محل توسط اهالی قریه عزیز بلد به زیارتگاه تبدیل شده بود.
تا شهدا؛ محمد صادقی کارگردان مستند «عزیزِ بلد» درباره ماجرای عکسی از محل شهادت سردار تقوی‌فر، اظهار داشت: از دی ماه سال 93 تولید مستند «عزیزِ بلد» را آغاز کردیم که در این مستند به گفت‌وگو با خانواده، همرزمان و دوستان شهید پرداختیم.
وی ادامه داد: در این مصاحبه‌ها ابعاد مختلفی از زندگی شهید تقوی در دوره‌های قبل از انقلاب، زمان جنگ تحمیلی، بعد از جنگ تا شهادت به دست آمد. هر کدام از این دوران‌ها نقطه روشنی از فعالیت‌های مجاهدانه شهید تقوی در ایران و عراق بود. 
ادامه مطلب ...

پیامبر رحمت، پیام آور وحدت

اطّلاع از شرایط نابسامان آن عصر، بیانگر عظمت خدمات رسول خداست که چگونه چنان محیط منحطّی را در مدّت 23 سال به یک جامعه اسلامی که جامعه ای یکپارچه و قدرتمند است، تبدیل کرد.

 
پیامبر رحمت

خداوند، محمّد صلّی الله علیه و آله را به رسالت مبعوث کرد... در حالی که شما جمعیّت عرب، بدترین آئین را داشتید... پیوسته خونِ یکدیگر را می ریختید و پیوند با خویشان را قطع می کردید (و دختران را زنده به گور می کردید و پسران خود را به قتل می رساندید) بت ها در میان شما بر پا، و گناهان سراسر وجود شما را فراگرفته بود. (1)  
آنچه ملاحظه کردید بخشی از گزارش امیرالمؤمنین علیه السّلام درباره دوران عرب در عصر جاهلیّتِ قبل از اسلام بود. اطّلاع از شرایط نابسامان آن عصر، بیانگر عظمت خدمات نبیّ گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله است که چگونه چنین محیط منحطّی را در مدّت 23 سال به یک جامعه اسلامی که جامعه ای یکپارچه و قدرتمند است، تبدیل کرد. (2) در اینجا به برخی از مهمترین اقدامات رسول خدا صلّی الله علیه و آله برای ایجاد امّت قدرتمند اسلامی، اشاره می کنیم با این توضیح که مجموع این اقدامات را می توان در این دو عنوان خلاصه کرد: اخوّت درونی و معاهدات بیرونی؛ استنادات قرآنی این دو در ادامه خواهد آمد.

ادامه مطلب ...

پای درخت کریسمس جای شهدا خالی

میلاد حضرت مسیح(ع)؛

پای درخت کریسمس جای شهدا خالی
به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) یاد می‌کنیم از تمام شهدای پیرو عیسی(ع) و می بوسیم دست پدران و مادران این شهدا را.
تا شهدا؛ وقتی غاصبی قصد می‌کند خاک یک سرزمین را به یغما ببرد و چشم ناپاکش را به ناموس یک ملت بیندازد مردان آن سرزمین از هر مرام و مسلکی باشند این تعدی را بر نخواهند تابید و برای کوتاه کردن دست هر دشمنی قیام خواهند کرد.
در جنگ تحمیلی هشت ساله ما نیز با درآمدن کوس جنگ مردهای با غیرت بند پوتین را محکم کردند و عازم راهی شدند که معلوم نبود برگشتی داشته باشند. سربازان و فرزندان ایران تمام قد مقابل دشمن بعثی ایستادند و برایشان فرقی نمی‌کرد از چه دین و آیینی هستند بلکه هدف دفاع از خاک و ناموس بود.
به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) یاد می‌کنیم از تمام شهدای پیرو عیسی(ع) و می بوسیم دست پدران و مادران این شهدا را.
تصویری که مشاهده می کنید یک مادر شهید مسیحی است که درخت کریسمسش را با یاد فرزندش آماده می‌کند.

مشخصات شهدای عملیات کربلای ۴ مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

  مشخصات شهدای عملیات کربلای ۴ مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

         

فرزند حاج مجید 

 تاریخ تولد:۱۳۴۹ 

تاریخ شهادت:  ۴/۱۰/۱۳۶۵ 

محل شهادت: جزیره سهیل 

نام عملیات: کربلای ۴

فرزند محمد علی 

 تاریخ تولد:۱۳۴۳ 

تاریخ شهادت:  ۴/۱۰/۱۳۶۵ 

محل شهادت: جزیره سهیل 

نام عملیات: کربلای ۴

فرزند هوشنگ  

 تاریخ تولد:۱۳۴۵

تاریخ شهادت:  ۴/۱۰/۱۳۶۵ 

محل شهادت: جزیره سهیل 

نام عملیات: کربلای ۴

فرزند عبدالصمد 

 تاریخ تولد:۱۳۴۴ 

تاریخ شهادت:  ۴/۱۰/۱۳۶۵ 

محل شهادت: جزیره سهیل 

نام عملیات: کربلای ۴

فرزند رمضان 

 تاریخ تولد:۱۳۴۷ 

تاریخ شهادت:  ۴/۱۰/۱۳۶۵ 

محل شهادت: جزیره سهیل 

نام عملیات: کربلای ۴

فرزند قنبر 

 تاریخ تولد:۱۳۴۵ 

تاریخ شهادت:  ۴/۱۰/۱۳۶۵ 

محل شهادت: اروند رود 

نام عملیات: کربلای ۴

                    

عملیات کربلای چهار، مقدمه عملیات پیروزی کربلای پنج بود.

عملیات کربلای چهار، مقدمه عملیات پیروزی کربلای پنج بود.  
 
شلمچه و اروند قطعه‌ای از بهشت بود که جمعی از شهدای دفاع مقدس را میهمان وصال و به بهشت جاوید رهنمون کرد. صدها شهید عالیقدر این عملیات شهادت می‌دهند که ندای «هل من ناصر ینصرنی» حضرت امام خمینی (ره) را با جان و دل لبیک گفتند تا پرچم عزت آفرین اسلام ناب محمدی (ص) در این دیار به اهتزاز درآید. 
در اینجا لازم و واجب است به عنوان کمترین وظیفه انسانی، گرامی بدارم یاد و خاطره دلاورمردانی را که در شب ظلمانی چهارم دی ماه، سینه خروشان اروندرود را در زیر رگبار گلوله‌ها شکافتند و چون موجی بر ساحل آرامش صدامیان یورش بردند؛ عزیزانی که سالیان سال، پیکرهای پاکشان در غربت به جای ماند و هر چند گاه بازگشت استخوان‌های متبرکشان به ما نهیب می‌زند که آسایش امروز ایران اسلامی، مرهون فداکاری و ایثار دیروزهای این بزرگمردان دفاع مقدس است.

 
ادامه مطلب ...