مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

آیین تشییع پیکرهای مطهر سرداران شهید مدافع حرم فرشاد حسونی زاده(چلداوی) و حمید مختاربند در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز

معاون نیروی زمینی سپاه: عقلانیت حاکم بر جامعه اجازه رخنه گروهک های ترویستی را نخواهد داد.                                 

 معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فکوری، هدایت و عقلانیتی که در بین مردم جامعه اعم از اهل سنت و تشیع وجود دارد اجازه رخنه را به گروهک های تروریستی نمی دهد و این به دلیل قابلیت های موجود در کشور ومدیریتی است که مقام معظم رهبری بر جامعه دارند.

سردار ابوالقاسم فروتن روز یکشنبه در آیین تشییع پیکرهای مطهر سرداران شهید مدافع حرم فرشاد حسونی زاده(چلداوی) و حمید مختاربند در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز افزود: اگر مقاومت این شهیدان در مرزها و حضور علما از اهل سنت و تشیع نبود و مقام معظم رهبری با راهنمایی ها و ارشادهای خود جامعه را اداره نمی کردند صحنه های ما در داخل کشور بهتر از عراق و سوریه نبود.
وی اضافه کرد: به برکت عنایات خداوند و بسترهای راهبردی جامعه که توسط رهبری اداره و کنترل می شود و حوزه های تاکتیکی، شاهد امنیت خوب هستیم و کسانی که به نوعی شاید هنوز به عمق فاجعه نیاندیشند متوجه نمی شوند که اگر این عزیزان به مناطقی مانند عراق و سوریه نمی رفتند چه خطراتی جامعه را تهدید می کرد نگاه و تصورشان چیز دیگری بود.
سردار فروتن گفت: حضور اینان در صحنه های مختلف امنیت پایدار، آسایش و آرامش در منطقه را به دنبال داشته و این برای کسانی که به عنوان مسئول در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی تلاش می کنند افتخاری است.
وی اظهار کرد: اگر وجود با برکت این شهدا و فداکارهای آنان در عراق و سوریه نبود و دانش، قابلیت و تجربه خود را به عزیزان وطن پرست و به نوعی اسلامگرای منطقه منتقل نمی کردند شاهد وضعیت غیر از این می بودیم.
سردار فروتن ابراز امیدواری با حضور با برکت این عزیزان و تقویت قوایی که ایجاد شده شاهد پیشرفت های مناسبی در منطقه و دو کشور جنگ زده عراق و سوریه که درگیر جنگ های داخلی هستند باشیم.
پیکرهای مطهر سرداران شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) فرشاد حسونی زاده و حمید مختاربند' روز یکشنبه با حضور نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، سردار ابوالقاسم فروتن معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران ، مردم متدین و شهیدپرور اهواز و دیگر شهرهای خوزستان و جمعی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خوزستان از مقابل حسینیه عاشقان ثارالله اهواز تا چهار راه سلمان فارسی این شهر تشییع شدند.

آیین تشییع پیکر پاک و نورانی این دوشهید گرانقدر سردار فرشاد حسونی زاده و مختاری بند

عکس/مراسم وداع با پیکر شهدای مدافع حرم همزمان با سومین روز از ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، پیکر پاک و مطهر دو سردار و مجاهد خستگی ناپذیر مدافع حرم عقیله بنی هاشم(س) شهیدان حاج مجید مختاری فرد (مختاربند) و فرشاد حسونی زاده با حضور جمعی از همرزمان و رزمندگان مدافع حرم در ستاد نیروی زمینی تشییع شدند.


در آیین تشییع پیکر پاک و نورانی این دوشهید گرانقدر نیروی زمینی سپاه، شماری از فرماندهان و مسئولان بلندپایه نظامی نیروهای مسلح از نیروهای چهارگانه ارتش وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.


سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی، رییس دفتر نظامی مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار سرتیپ پاسدار ابوالقاسم فروتن، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه و

 شماری از فرماندهان عالی رتبه ارتش از نیروی زمینی، دریایی و هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در این مراسم حضور داشتند.

 سردار فرشاد حسونی زاده و سردار  حمید مختاربند از مدافعان حرم در هفته جاری حین انجام مأموریت مستشاری و کمک به ارتش و رزمندگان مقاومت اسلامی سوریه در نبرد با تروریستهای تکفیری به شهادت رسیدند.


بنابر این گزارش، پیکر مطهر این دو شهید گرانقدر قرار است برای خاکسپاری به استان خوزستان منتقل شود. 

 

 در ادامه مطلب گزارش تصویری مراسم تشیع را ببینید.

ادامه مطلب ...

تکذیب خبر شهادت پاسدار ایرانی در سوریه- نادر حمید

خبرگزاری فارس: تکذیب خبر شهادت پاسدار ایرانی در سوریه/ حاج «نادر حمید» در کما است+عکس
تکذیب خبر شهادت پاسدار ایرانی در سوریه 
 حاج «نادر حمید» در کما است 
 
درحالی که گروه‌های تروریستی سوریه خبر شهادت یک مدافع ایرانی حریم آل الله را منتشر کرد‌ه‌اند، منابع آگاه از زنده بودن وی خبر می‌دهند. 
 

س از انتشار این خبر، گروهک‌های تروریستی نیز شهادت حاج نادر حمید را در وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود اطلاع رسانی کردند.

در پی جو رسانه‌های دشمن در جبهه‌ مقاومت، چند پایگاه خبری داخلی نیز اقدام به پوشش خبر یاد شده کردند که ساعاتی قبل خانواده این رزمنده بسیجی و برخی منابع آگاه هرگونه خبر مبنی بر شهادت وی را تکذیب کردند.  

 

حاج نادر حمید هم‌اکنون در یکی از بیمارستان‌های دمشق تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

 

 

 

ادامه مطلب ...

صف استوار خوزستانی‌های آرزومند شهادت در راه دفاع از حرم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جمع بسیاری از جوانان و پیشکسوتان جهاد و شهادت خوزستانی تاکنون در راه دفاع از حرم آل الله در عراق و سوریه به شهادت رسیده‌اند.

با شهادت سردار حسونی زاده، حمید مختاربند و نادر حمیدی طی دو سه روز گذشته در سوریه تعداد شهدای مدافع حرم خوزستانی به 16نفر رسید.

احمد حیاری، عبدالکریم اصل غوابش، علی منیعات، سیدجاسم نوری، هادی کجباف، روزبه هلیسایی، حبیب جنت مکان، سیدحمید تقوی فر، حسن حزباوی، ناصر مسلمی سواری و سید مهدی موسوی پیش از این در عراق و سوریه به شهادت رسیده بودند.

شهیدان حسونی زاده، حمید مختاربند و نادر حمیدی از دوستان صمیمی شهیدان هلیسایی و کجباف بودند که به قافله‌ی آنان پیوستند.

لازم به ذکر است یکی از برادران شهید مختاربند در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید. همچنین یکی دیگر از برادرانش آزاده جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. سردار شهید فرشاد حسونی زاده بردار شهید فرامرز حسونی زاده که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده است

خوزستان در دوران دفاع مقدس خط مقدم جبهه‌ی نبرد با دشمن بعثی بود و جوانانش در روزهای نخست جنگ با دست خالی ایستادگی کردند و پس از آن با تشکیل یگان 7 ولیعصر(عج) به فرماندهی عبدالمحمد رئوفی نژاد علاوه بر تحمل بمباران‌های دشمن در شهرهایشان در عملیات‌ها نیز شرکت داشتند.

لازم به یادآوری است که سردار سرلشکر شهید مدافع حرم "حسین همدانی" که در روزهای گذشته با حضور جمعیت بسیاری از مردم در تهران و همدان پیکر وی تشییع شد، اصالتا همدانی اما متولد آبادان است.

 

در ادامه تصاویری از این سه شهید که به تازگی در سوریه به شهادت رسیدند را مشاهده می‌کنید: 

 

ادامه مطلب ...

شهادت پاسدار نادر حمیدی

شانزدهمین شهید خوزستانی به آستان قدسی اهل‌ بیت(ع) تقدیم شد 

تأیید شهادت پاسدار نادر حمیدی

 مسئول روابط‌عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان با بیان اینکه شانزدهمین شهید خوزستانی به آستان قدسی اهل‌ بیت(ع) تقدیم شد، گفت: نادر حمید، پاسدار خوزستانی جان خود را در راه دفاع از حریم اهل‌ بیت(ع) تقدیم کرد.

منوچهر کائیدی، مسئول روابط‌عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان  اظهار کرد: پاسدار نادر حمید در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) از استان خوزستان روز گذشته، 21 مهرماه در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید.

مسئول روابط‌عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان تصریح کرد: شهید نادر حمید از اهالی اهواز بوده و دارای دو فرزند دختر است.

به گزارش ایکنای خوزستان، براین اساس استان خوزستان شانزدهمین شهید مدافع حرم اهل‌بیت(ع) را تقدیم اسلام کرد.

شهید سیدمهدی موسوی، شهید منصور( ناصر) مسلمی سواری، شهید جبار (فرید) دریساوی، شهید حسن حزباوی، سردار شهید سید حمید تقوی‌فر، شهید علی منیعات، شهید حبیب جنت‌مکان، شهید هادی کجباف، سردار شهید روزبه هلیسایی و شهید سید جاسم نوری تقدیم، شهید احمد حیاری، شهید سردار فرشاد حسونی‌زاده، شهید حمید مختاروند و شهید پاسدار نادر حمید شهدای تقدیم شده به آستان مقدس اهل بیت(ع) هستند.

فیلمی کوتاه از سردار شهید حاج فرشاد حسونی زاده

 فیلمی کوتاه از سردار شهید حاج فرشاد حسونی زاده 

 در حال حرکت به سوی بلندهای جولان و زهر چشم گرفتن از مزدوران اسرائیلی بود  

 برای دیدن فیلم بر روی عکس کلیک کنید 

سردار شهید حاج فرشاد حسونی زاده


شهید حسونی زاده به روایت کسی که پیکرش رو به عقب کشوند

دلنوشته ای برای همرزم شهید 

 

چقدرزود انسانها تبدیل به خاطره میشوند انگار دیروز بود که با ابوناصر رفتیم منزل شهدای سوری برای زیارت و ابراز همدردی با خانواده ایشان ، فرشاد چنان برخورد میکرد که خانواده‌های سوری که از اهل سنت هم بودند واقعا ما رو نمایندگان انقلاب اسلامی می‌دیدند و به ابوناصر عشق می‌ورزیدند،! حالا ابو ناصر کربلایی شد و خانواده‌اش به جمع خانواده عظیم شهدا پیوست و ما واماندگان اسیر زمان و کوله باری از تکلیف.؟
 ابوناصر! تاریخ چه خوب تورا روایت میکند و چه زود به تاریخ حماسه عاشورا پیوستی برادر!
راستی سردار شهید! تو که امروز شاهد بر اعمال مان هستی بگو که فردا تاریخ درباره من چگونه قضاوت خواهد کرد؟
فرشاد عزیزم! سنگینی هجران تو از یکسو و سنگینی نگاه تو در آخرین روزهای دیدارمان که خلاصه امید و انتظارت از....... بود نفسم را در سنه حبس کرده و اشک بی امان دیدگانم را که چه بگویم؟... که خودت شاهدی!
کاش کربلا ! ما را نیز در خیل عاشوراییان بپذیرد، یا لیتنی کنه معکم
ابوناصر عزیز سلام من رو سیاه را به شهید حسن باقری آوینی و شهید برادران برسان و بگو که ما شرمنده و درمانده ایم!
بگو که امروز مثل دیروز دفاع مقدس نیست! امروز نیازمندترین افراد و ارگانها به فرهنگ شما، محرومترین ها هستند!؟ و ببخشید که هنوز کاری از ما بر نیامده است،.! امروز تزویر و ریاکاری جای تکلیف و شایسته سالاری را گرفته
سردار مظلوم! حلالم کن اگر هنوز دستم بسته است! حالا دیگر چیزی از تو مخفی نیست و دیگرتو شاهدی! دعا کن بیش از این در محضرتان خجالت زده نباشیم.

شهادت سردار رشید اسلام مدافع حرم حضرت زینب فرمانده دلاور فرشاد حسونی زاده را تبریک و تسلیت می گوئیم.

شهادت سردار رشید اسلام مدافع حرم حضرت زینب فرمانده دلاور فرشاد حسونی زاده را به خانواده محترمشان تبریک و تسلیت می گوئیم.  

 از طرف پایگاه امام خمینی (ره) - مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

 

شهادت دو سردار ایرانی در دفاع از حرم حضرت زینب(س)- سردار فرشاد حسونی‌زاده به شهادت رسید

فرشاد حسونی زاده, حمید مختاربند 

سردار فرشاد حسونی زاده و حاج حمید مختاربند، از مدافعان حریم اهل بیت (ع) در سوریه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند 

  

سردار فرشاد حسونی زاده فرمانده اسبق تیپ صابرین و از مدافعان حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) نیز در عرصه رویارویی با عناصر تروریستی تحت فرمان ابوبکر البغدادی در سوریه به فیض عظیم شهادت نایل آمد 

 

سردار فرشاد حسونی زاده فرمانده اسبق تیپ صابرین در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم و در مبارزه با تروریست های تکفیری به شهادت رسید. 

این سردار عزیز از جمله کسانی بود که به خیل مبارزین قوای اسلام پیوست و در راه جهاد فی سبیل الله هجرت کرد و شهید شد.

  

  همچنین بنا به اخبار رسیده حمید مختاربند معروف به «ابو زهرا» مسئول سابق ستاد تیپ یکم حضرت حجت اهواز و از پیشکسوتان جهاد نیز در دفاع از حریم اهل بیت و مبارزه با جریان تکفیری صهیونیستی در سوریه به یاران شهیدش پیوست. 

  

سرداران ایرانی در سوریه ، شهادت سردار ایرانی در سوریه ، مدافع حرم

وصیت‌نامه سردار سرافراز اسلام شهید حسین همدانی

 در مراسم تشییع پیکر سردار سرافراز اسلام شهید حسین همدانی، فرزند برومند ایشان، وهب همدانی وصیت‌نامه پدر شهید خود را قرائت کرد.

در این وصیت نامه آمده است:

بسم‎‌الله الرحمن الرحیم

سپاس خدای را که نعمت‌ها فراوان بر ما ارزانی داشت و فراوان شکر که در عصر خمینی (ره) حیاتمان قرار داد، همه پدران و مادران ما در آرزوی این دوران بودند و ندیدند اما ما دیدیم.

 

دوران احیای اسلام عزیز و عزتمندی ملت‌های مسلمان، مقاومت مجاهدان سپاه اسلام، عصر تحول و شکوه و عظمت در جهان اسلام، عصر بیداری ملت‌ها، عصر زوال طاغوت‌ها، عصر فروپاشی قدرت‌های استکباری و عصر برگشتن به خویشتن.

خدا را هزاران شکر به خاطر نعمت‌هایش، نعمت زندگی در هشت سال دفاع مقدس، زندگی با مجاهدینی که محبوب خدا بودند و میهمان خدا شده‌اند.

زندگی در کنار ملتی که خوش درخشیدند و در مقابل همه توطئه‌ها و فشارهای سنگین دشمنان تسلیم نشدند و مدل شدند، نمونه شدند در بین ملت‌ها که سرآمد همه آنها پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان گرانقدر ما هستند.

چه افتخاری بالاتر از آنکه آزادگان ما و جانبازان ما و خانواده مقاومشان صبر را شرمنده کردند و 10 سال در اردوگاه‌های حزب بعث صفحه زرین بر تاریخ این ملت نگاشتند. جانبازان ما با تحمل دردهای فراوان حجت را بر ما تمام کردند که باید مقاومت را ادامه داد.

خدای بزرگ را شکر به خاطر نعمت‌ برخورداری از ولایت، ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع). 

ادامه مطلب ...

برای سردار مدافع حرم شهید روزبه هلیسایی

بسم الله الرحمن الرحیم
دیگه داشتم ناامید می¬شدم که گوشی رو برداره. اما بالاخره برداشت. صدای پیرزن خوب و سرحال بود. آخرین بار که با اون تلفنی صحبت کرده بودم مقداری ناخوش به نظر می¬رسید. بعد از سلام و احوال¬پرسی ازش پرسیدم: مامان! روزبه یادته؟
گفت: روزبه کیه؟ گفتم: همون که می¬گفتی فامیلش سخته. همون که ...
صحبتم رو قطع کرد و گفت: دوست داداشت؟ بچه¬های مسجد زینب؟
گفتم: آره. روزبه هلیسایی.
گفت: آره که یادمه. اون یکی از بچه¬هایی بود که تا مدت¬ها بعد از شهادت داداشت بهم سر می¬زد. حالش خوبه؟ مدتیه ازش خبر ندارم.
بغض به گلوم آنچنان فشاری می¬آورد که می¬ترسیدم اگه یه کلمه هم حرف بزنم بترکه. نمی¬دونستم اصلاً چرا به مادرم زنگ زدم. آخه برا چی می¬بایست قلب پیرزن رو به درد بیارم؟
اما راه دیگه ¬ای هم نداشتم. شاید یه نوع خودخواهی بود. هیچکس رو نداشتم که از روزبه برام بگه یا از روزبه براش بگم. مرثیة روزبه رو توی این شهر غریبِ بی¬در و پیکر از کی بشنوم و برا کی بخونم؟
خیلی خودم رو کنترل می¬کردم. نذاشتم گریه¬ام بگیره. دل رو به دریا زدم. با صدای لرزونم بهش گفتم: اونم شهید شد.
مادرم نشنید چی دارم می¬گم. بازم به حرفاش ادامه داد: آره خوب می¬شناسمش. چشمش هم قبلاً ترکش خورده بود. با داداشت بود اما اون هیچیش نشد. حسین مرادی هم بندة خدا توی اون انفجار دوتا چشمش رو از دست داد.
نمی¬دونستم بگم بهش یا نه! انگاری متوجه حال خراب من شده بود. گفت: می¬گم حالش خوبه؟ ازش خبری نداری؟ کجاس الآن؟
چشام پر از اشک بود. اما دیگه نتونستم خودم رو از هجوم اشکم در امان نگه¬دارم. اشک¬ها هم دیگه تو کاسة چشمام جاشون نمی¬شد. قطره قطره غلتیدن و روی صورتم پائین اومدن. دیگه امان هم نمی-دادن. رفتم تو اتاق که تنها باشم. پیرزن، بیچاره هنوز منتظر من بود. دریغ از یک کلمه.

ادامه مطلب ...

جناب خلیفه به هلاکت رسید

 پایگاه خبری «الفجر» در خبری فوری اعلام کرد "ابوبکر بغدادی،" سرکرده گروه تروریستی داعش به هلاکت رسید.بدون عکس

 
این حمله در منطقه "الکرابله" -واقع در غرب استان "انبار" رخ داد.
 پایگاه خبری «الاستقلال» نیز به نقل از وزارت دفاع عراق از هلاکت ابوبکر بغدادی خبر داد.
 
گفتنی است ستاد رسانه جنگ عراق در بیانه‌ای تأکید کرد که این عملیات پس از دریافت اطلاعات دقیق توسط نیروی هوایی ارتش انجام شد.
بر اساس این بیانیه، کاروان خودروهای بغدادی در حال حرکت به سوی منطقه "الکرابله" بود. قرار بود در این منطقه نشست سران داعش برگزار شود.
نیروی هوایی ارتش عراق مقر داعش در این منطقه را نیز بمباران کرد. در این عملیات شمار قابل توجهی از سرکردگان داعش کشته شدند ولی ستاد رسانه جنگ تأکید کرد که از سرنوشت بغدادی خبری ندارد.
 
ابوبکر بغدادی در مارس گذشته نیز در جریان حملات هوایی به مقر او در استان الانبار به شدت مجروح شد، به صورتیکه پس از آن گروه داعش فردی به نام "ابو العلاء العفری" را به صورت موقت سرکرده این گروه اعلام کرد.

پیام رهبر انقلاب برای شهید مدافع حرم سردار سرافراز شهید حسین همدانی

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 

شهادت سردار سرافراز، شهید حسین همدانی را به خانواده‌ گرامی و بازماندگان و دوستان و همرزمانش و به مجموعه پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت می‌گویم.
 
این رزمنده‌ قدیمی و صمیمی و پرتلاش، جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر بابرکت و چهره‌ نورانی خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضداسلام سپری کرد و در همین جبهه‌ پرافتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد و فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد!
 
صف استوار آرزومندان این موهبت و کمربستگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی و در سپاه و همه‌ نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی، صفی بلند و بنیانی مرصوص است: و منهم من ینتظر و مابدّلوا تبدیلاً. رحمت خدا بر شهید همدانی و بر همه مجاهدان راه حق!
 
سیّدعلی خامنه‌ای
 
18 مهر

روایتی از غسل مرحوم «حاج حسن دانش»

رهبر معظم انقلاب/ حسن دانش

روایتی از غسل مرحوم «حاج حسن دانش» 

تنها قسمت بدن قاری قرآن که کبود نشده بود

 وضعیت پیکر «حاج حسن» بی اراده همه را به گریه وا می داشت، همه جسم این قاری قرآن کبود شده بود، اما یک چیز غیر طبیعی ذهنم را عجیب درگیر کرد ...

 پس از گذشت روزهای دلواپسی برای وضعیت نا معلوم «حاج حسن دانش» در سفر حج، دوستان و نزدیکان وی روزها را با خاطرات گذشته ای که با این قاری قرآنی گذرانده بودند، سپری کردند تا اینکه پیکر مطهر این قاری ممتاز یزدی که نفسش جهان اسلام را به وجد آورده بود، به شهر بازگشت 

اما در لا به لای خاطرات و تعاریفی که از حاج حسن دانش در این روزها شد، روایت یکی از نزدیکان این مهاجر الی الله به نقل از استاد بزرگوار وی ، حجت الاسلام گندمی در خصوص پیکر آن مرحوم بسیار عجیب بود.

این دوست و همراه مرحوم حاج حسن دانش از زمان غسل این مرحوم توسط حجت الاسلام گندمی روایت کرد و گفت: من برای تغسیل و تکفین، بر پیکر مرحوم حسن دانش حاضر شدم، وضعیت پیکر این طلبه یزدی، بی اراده همه را متاثر می کرد.

تمام قسمت های جسم این قاری بین المللی قرآن کریم کبود شده بود؛ اما یک چیز غیر طبیعی ذهنم را عجیب در گیر کرد، همه پیکر حاج حسن کبود بود جز حد زیر حنجره تا قفسه سینه وی، به گونه ای که این قسمت از پیکر حاج حسن ، بدون هیچ اثری از کبودی، نورانیت خاصی داشت.

همین جا بود که متوجه شدم تنها من این موضوع عجیب را درک نکردم؛بلکه اطرافیان هم این اتفاق غیر طبیعی را معجزه قرآن کریم می دانستند

سه ویژگی امام زمان علیه السلام از نگاه روایات

سه ویژگی امام زمان علیه السلام از نگاه روایات                     

حوزه/ قرآن کریم در سوره انفال آیه ۳۳ درباره عذاب نکردن امت خاتم النبیین صلّی الله علیه وآله وسلم تا زمان حیات ایشان می فرماید: «وَ ما کانَ اللّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِیهِمْ» تا تو در میان آن ها هستى، خداوند آن ها را مجازات نخواهد کرد؛ وجود حضرات معصومین و همچنین خاتم الأوصیاء(علیهم السلام) نیز مایه أمن و أمان برای اهل زمین و آسمان می باشد.
سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» سه ویژگی امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف را از منظر روایات حضرات معصومین علیهم السلام به بحث نشسته است.
1- به وسیله وجود حضرت ولی عصر علیه السلام، بلا از شیعیان دفع می‏ شود. قَالَ صَاحِبُ الزَّمَانِ علیه السلام: «وَ بِی یَدْفَعُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْبَلَاءَ عَنْ أَهْلِی وَ شِیعَتِی». و خداى عزّ و جلّ به وسیله من از خاندان و شیعیانم دفع بلا می کند.

(کمال الدین، ج 2، ص 441)

  ادامه مطلب ...

سردار حسین همدانی هم آسمانی شد

سردار حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران و از مستشاران ارشد نظامی ایران در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) ، شب گذشته در سوریه به شهادت رسید.

سردار حسین همدانی

در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در سوریه ، روابط عمومی کل سپاه اطلاعیه ای صادر کرد.  در بخشی از این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این سردار شجاع و گرانقدر به محضر حضرت ولیعصر(عج)  و نائب برحقش امام خامنه ای عزیز ( مدظله العالی ) و ملت شریف ایران ، آمده است 
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سالهای گذشته که نقش تعیین کننده ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت ، عصر دیروز در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید.  ادامه مطلب ...

مهر ممنوعیت مذاکره با آمریکا

رهبرانقلاب با تاکید براینکه مذاکره با آمریکا ممنوع است، بیان داشتند: مذاکره آمریکا با ایران یعنی نفوذ.میخواهند راه را باز کنند برای تحمیل؛ در همین مذاکرات هسته ای، هرجا فرصت پیدا کردند یک نفوذی کردند.

دیدار رهبر با فرماندهان سپاه

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از خانواده های آنان و همچنین خانواده های شهدای این نیرو، با اشاره به نقش جوانان انقلابی نیروی دریایی سپاه و جوانان شجاع جنوب در تأمین امنیت دریا و ایجاد رعب در دشمن، تاکید کردند: دشمنان به دنبال تغییر محاسبات مسئولان و تغییر افکار مردم بویژه جوانان هستند و همه باید هوشیار و بیدار باشند.  

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع امنیت دریا گفتند: آمادگی ها باید همواره بگونه ای باشد که براساس دستور قرآنی، در دشمن ایجاد رعب کند و جرأت تجاوز را از او بگیرد زیرا اگر خاکریزها قابل نفوذ باشند، دشمن نفوذ خواهد کرد.

ادامه مطلب ...

گزیده‌ای از سخنرانی سیدحسن نصرالله در دیدار با مبلغان و مرثیه‌سرایان

اگر ایران فریاد نزده بود...

اگر ایران فریاد نزده بود...

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار سالانه‌اش با مبلغان و مرثیه‌سرایان در آستانه‌ی ماه محرم‌الحرام درباره‌ی جنایات و نقش آل‌سعود در منطقه، فاجعه‌ی منا، اوضاع سوریه، وهابیت و گروه‌های تکفیری و سردرگمی رژیم صهیونیستی در منطقه سخن گفت. بخش‌هایی از این سخنرانی به گزینش KHAMENEI.IR  تقدیم مخاطبین محترم می‌شود:
* خوش‌خدمتی آل‌سعود برای آمریکا
ما همواره تلاش کرده‌ایم برخی مسائل را در رسانه‌ها در نظر بگیریم ولی با توجه به تحولات مهم یمن و پافشاری آل‌سعود بر کشتار مردم این کشور، باید موضع خود را اعلام کنیم. نقش عربستان و اسرائیل از زمان تأسیس، خدمت به منافع آمریکا در منطقه بوده است. این رژیم هزینه‌ی جنگ‌های در منطقه را از جنگ صدام علیه ایران گرفته تا جنگ در افغانستان، پاکستان و سپس عراق و... تأمین کرده است.
دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی گروه‌های تکفیری در عراق را از سال ۲۰۰۳ مدیریت کرد و مسئول همه‌ی خون‌های بر زمین ریخته شده در میان پیروان همه‌ی ‌فرق و مذاهب در این کشور است.
  
ادامه مطلب ...

آیا حادثه منا در عربستان از نشانه های ظهور امام زمان (عج) است؟

حادثه منا

طبق روایات اسلامی، در سال ظهور امام مهدی(عج)، پس از قیام سفیانی، و شنیده شدن صیحه  آسمانی در ماه رمضان، در ایام حج و ماه ذی الحجۀ، در منطقه مِنی، میان حجّاج کشتار و قتل خونین، روی می دهد؛ لکن حوادث فاجعه بار حج امسال، جزو حوادث و نشانه‌های ظهور نیست. زیرا هنوز ندای آسمانی که همه جهانیان می شنوند، رخ نداده است.
در ضمن برخی از روایت، خبر از ورود لشکر سفیانی اعزامی به حجاز (عربستان) را می دهند که بعد از تزلزل در حاکیمت بنی فلان در حجاز، و به قصد دسترسی به امام عصر، و با حمایت غربی‌ها، وارد مکه و مدینه شده و بعد از قتل و کشتار شیعیان در مدینه، به سمت مکه حرکت کرده که به معجزه الهی، دچار خسف (فرو رفتن) زمین در منطقه بیداء، در بین مکه و مدینه، خواهند شد. بنابراین، هنوز خبری از لشکر اعزامی سفیانی به عربستان و ورود نظامی دشمن اصلی امام عصر، به مکه و مدینه، نیست و هنوز این وقایع، رخ نداده است.
 
ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضاى ستاد کنگره‌ شهدای استان چهارمحال و بختیارى‌

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
 من خاطره‌های خوبی از چهارمحال‌وبختیاری دارم. یک سفر در سالهای دهه‌ی ۶۰ -زمان ریاست جمهوری- رفتم به شهرکرد برای تشجیع و تحریص مردم به حضور در جبهه‌ها؛ این یک سفر استانی بود که استانهای متعدّدی میرفتیم، ازجمله رفتم شهرکرد. خب، همه‌جا مردم اجتماع میکردند و تجاوب(۱) میکردند لکن شهرکرد در ذهن من همین‌طور زنده مانده. هوا هم سرد بود -آنجاها هم سرد است- محلّ سخنرانی ما را گذاشته بودند یک جایی که دو خیابان از آن منشعب میشد. من همین‌طور که نگاه کردم، دیدم تا آنجایی که چشم کار میکند، این مردم در هر دو خیابان با لباسهای محلّی، با پرچمهای گوناگون، با آثار حضور واقعی و قلبی -و نه فقط جسمانی- شرکت دارند و حضور دارند. به‌قدری این حضور بارز بود و انگیزه‌ی مردم آشکار بود که انسان با یک نگاه کردن، خیلی چیزها را میفهمید از این مردم و از این منطقه. من فراموش نمیکنم و این در یادم است. البتّه قبل از آن و بعد از آن هم شهرکرد رفته‌ام و با مردم و با اجتماعات مواجه شده‌ام لکن آن سفر سفر عجیبی بود و تأثیر عجیبی در ذهن بنده باقی گذاشت. یک بار هم قبل از آن، برای ملاقات با تیپ قمربنی‌هاشم رفتم شهرکرد و رفتم مرکز تیپ؛ آن هم هرگز از یاد من نمیرود. خب، من [به‌] مراکز بچّه‌های سپاه [در] اغلب جاها رفته‌ام؛ میرفتیم می‌نشستیم حرف میزدیم، بحث میکردیم. یک جاهایی در بین این مراکز، یک خصوصیّاتی داشت که در ذهن انسان باقی میماند؛ یکی‌اش همین تیپ قمربنی‌هاشم شهرکرد است که من یادم نمیرود؛ رفتیم آنجا، بچّه‌های بااخلاص، مؤمن، وضعیّت فقیرانه، آنجایی که اینها داشتند، خیلی وضعیّتِ با امکانات محدود امّا درعین‌حال انگیزه‌های محکم؛ و رفتیم و ساعتهایی -حالا یادم نیست چند ساعت- با اینها بودیم، ناهار هم با اینها خوردیم؛ من با یک احساس بسیار رضایتمندی از آنجا بیرون آمدم.
  ادامه مطلب ...

عید غدیر خم مبارک باد

حلول عید ولایت و امامت را که به شکرانه ی تکمیل دین و تتمیم نعمت همگان با عرشیان و فرشیان است ، محضر شما و همه ی شیعیان تبریک و تهنیت عرض می نمایم

ghadir khom

نازد به خودش خدا که حیدر دارد / دریای فضائلی مطهر دارد

همتای علی نخواهد آمد والله / صد بار اگر کعبه ترک بردارد

آل سعود صدام زمانه

آل سعود صدام زمانهرهبر انقلاب با موضعگیری محکم و قاطع تکلیف سعودیها را مشخص کردند. 

رهبری امروز در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با اشاره به حادثه تأسف بار و خونین منا، آن را بدلیل جان باختن هزاران نفر از حجاج به ویژه صدها نفر از حجاج ایرانی، عزا و مصیبتی واقعی برای ملت ایران خواندند و با اشاره به لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب با حضور کشورهای اسلامی و از جمله ایران، گفتند: دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان باختگان به وظایف خود عمل نمی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون با خویشتنداری و ادب اسلامی، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما این را بدانند که اندک بی احترامی به ده ها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت.

   ادامه مطلب ...

درگذشت زائر کربلای حسینی مداح و ذاکر اهل بیت مرحوم محمدعلی دست رنجی

Slide Show Image

درگذشت زائر کربلای حسینی مداح و ذاکر اهل بیت  مرحوم محمدعلی دست رنجی

انالله و انا الیه راجعون
به اطلاع کلیه  دوستان گرامی میرساند،متاسفانه برادرگرامی مان آقای محمدعلی دست رنجی در روز عرفه در کربلای معلی دعوت حق را لبیک گفت.این ضایعه اسفناک را به بازماندگان و تمای بسیجیان مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تسلیت و تعذیت عرض می نماییم. 

 مراسم تشییع روز جمعه مورخ 10 /94/07  از درب منزل به طرف گلزار شهدا 

 مراسم سومین و هفتمین روز جمعه مورخ 10 /94/07  از ساعت 15:30 الی 19:30در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج)  اول کمپلو برگزار می گردد.  

حضور عزیزان مایه شادی روح آن مرحوم و تسلی خاطر بازماندگان می باشد.

مژده ای به خانواده های شهدای منا

حضرت صادق علیه السلام فرمودند: من مات فی طریق مکه ذاهبا او جائیا امن من الفزع الاکبر یوم القیامه ، من مات محرما بعثه الله ملبیا . کسی که در راه زیارت خانه خدا در مکه، در حال رفتن یا برگشتن از دنیا برود، از ناله بزرگ روز قیامت در امان خواهد بود، و اگر در حال احرام از دنیا رفته باشد، لبیک گویان در روز قیامت محشور می گردد. (الکافی ج 4 ص 263 ح 45)

صحرای عرفات

حج امسال، به واقع "حج تلخ و خونین" برای زائران بیت الله الحرام بود، از حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام گرفته تا کشته شدن زائرین در مراسم رمی جمرات که تا کنون بیش از ٤٧٠٠ نفر کشته در این حادثه خون بار وجود دارد. آنچه در وهله اول به ذهن هر انسانی تداعی می شود، بی نظمی، بی کفایتی  و بی سامانی مسئولان برگزاری حج است، خاندانی که مدعی خادم الحرمین است، به جای تمرکز بر مدیریت هر ساله حج، به دنبال پرورش و حمایت مالی از جریان های تکفیری همچون داعش است و در اوج مراسم حج، به فکر بمباران مردم بی دفاع و مظلوم یمن، ظلم به مردم بحرین و کمک تسلیحاتی به جریان معارض در سوریه است.

بر اساس روایات کسی که در طریق مکه از دنیا برود مغفور از دنیا رفته است. فارغ از اینکه به هر دلیلی این اتفاق رخ داده باشد

التیامی برای داغداران

اما در میان این ماجرا اجر و پاداش کسانی که مظلومانه جان باختند حرف دیگری است که با مراجعه به احادیث معصومین علیهم السلام آرامش خاصی به انسان دست میدهد. تا جایی که مطالعه این حدیث امام صادق علیه السلام که فرمودند:  من مات فی طریق مکه ذاهبا او جائیا امن من الفزع الاکبر یوم القیامه ، من مات محرما بعثه الله ملبیا . کسی که در راه زیارت خانه خدا در مکه، در حال رفتن یا برگشتن از دنیا برود، از ناله بزرگ روز قیامت در امان خواهد بود، و اگر در حال احرام از دنیا رفته باشد، لبیک گویان در روز قیامت محشور می گردد. (الکافی ج 4 ص 263 ح 45) روح انسان را نشاط می بخشد و التیام قلب زخم خورده ی داغدیدگان است. 

ادامه مطلب ...

میلاد حضرت امام علی النّقی الهادی علیه السلام مبارک باد

qadir-khom.blogfa.com

 

 فرا رسیدن میلاد دهمین ساربان کاروان ایمان
حضرت امام علی النّقی الهادی علیه السلام

بر دل سپردگان طریق هدایت و سعادت خجسته باد

موافقت رهبر انقلاب با دفن جان‌باختگان فاجعه منا در گلزارهای شهدا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده‌ی ولی‌فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای دفن جان‌باختگان فاجعه‌ی منا در گلزارهای شهدا، موافقت کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده‌ی ولی‌فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به درخواست‌های نماینده‌ی ولی‌فقیه و سرپرست زائران ایرانی و همچنین رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص دفن جان‌باختگان فاجعه‌ی منا در گلزارهای شهدا جهت تسکین آلام خانواده‌های داغدار آنان، آمادگی بنیاد شهید را در این خصوص اعلام و از رهبر معظم انقلاب کسب تکلیف کرد.
رهبر انقلاب در ذیل این نامه مرقوم کردند: «دفن پیکر این عزیزان در گلزارهای شهدا کار شایسته‌ای است.»

سخنان رهبر انقلاب در ابتدای جلسه درس خارج فقه درباره فاجعه منا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه در سخنانی با اشاره به فاجعه‌ی بزرگ منا، تأکید کردند: دنیای اسلام سؤالات زیادی در این خصوص دارد و حکام عربستان به جای فرافکنی، باید با عذرخواهی از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار، مسئولیت خود را در این حادثه‌ی سنگین بپذیرند و به لوازم آن عمل کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حادثه‌ی تلخ منا و تبدیل شدن عید قربان به عزای امت اسلامی را یادآور شدند و افزودند: انسان لحظه‌ای نمی‌تواند خود را از این غم فارغ بداند و این غم در چند روز اخیر بر دل‌های ما و همه‌ی مسلمانان سنگینی می‌کند.
رهبر انقلاب، فرافکنی حکام عربستان و سر باز زدن از پذیرش مسئولیت این فاجعه را نادرست و اقدامی عقیم و بی‌اثر خواندند و گفتند: دنیای اسلام سؤالات زیادی دارد و جان باختن بیش از هزار نفر در این حادثه، مسئله‌ی کوچکی نیست، بنابراین جهان اسلام باید برای این مسئله فکر کند.
ایشان همچنین تأکید کردند: این قضیه فراموش نخواهد شد و ملت‌ها به‌طور جدی آن را دنبال خواهند کرد و سعودی‌ها نیز باید به جای فرافکنی و متهم کردن این و آن، مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار عذرخواهی کنند.

حرف هایی هست که باید به ما می گفتند اما نگفتند.

حرف هایی هست که باید به ما می گفتند اما نگفتند ......  

شاید کسانی گفتند و ما نشنیدیم ....  

شهید

یکی از اشتباهات سهوی دست اندرکاران فرهنگ ایثار و شهادت، پیچیده سازی شخصیت معنوی شهدا و دست نیافتنی جلوه دادن سبک زندگی آن بزرگواران است؛ تا جایی که دریافت مخاطب نوجوان و جوان امروز از رزمنده و جبهه و آزاده و شهید، دریافتی ناقص و بسیار دور از زندگی روزمره و اشتغالات دنیایی است. غافل از اینکه ستاره هایی که با آنها راه دست یافتنی شده، همچون ما و دیگران در میان اقوام، دوستان و اهالی محله خود زندگی زمینی داشته اند.
تفاوت آنها با ما رعایت حدود الهی و حاضر و ناظر دیدن خدا در هر لحظه و ساعت و مکان بوده و هست.  چه زیبا حق تعالی در آیه 6 سوره تحریم فرموده:«یَا أَیّهَا الَّذِینَ آمَنوا قوا أَنفسَکمْ وَأَهْلِیکمْ نَارًا وَقودهَا النَّاس وَالْحِجَارَة ...» اى مؤمنان! خود و خانواده خود را از آتشى که هیزم آن انسان ها و سنگ ها است حفظ کنید.

عروسی یکی از اقوام نزدیکمان بود اما یوسف هنوز آماده نشده بود. دل توی دلم نبود. دوست نداشتم دیر به مراسم برسیم. توی همین حال و هوا بودم که یک مرتبه گفت: «امشب عروسی نمیریم!» انگار آب یخ ریخته بودند روی بدنم. گفتم: «آخه اگه نریم ناراحت میشن». گفت: «عروسی اونا مختلطه. بهتره هرجا که احتمال گناه هست نریم».

«این وصیتنامه هایی که این عزیزان مینویسند مطالعه کنید. 50 سال عبادت کردید و خدا قبول کند. یک روز هم یکی از این وصیتنامه ها را بگیرید و مطالعه کنید و فکر کنید». این بیان تاریخی امام خمینی(ره) نشانگر تاثیر بیبدیل و بیدارکننده وصیتهای به جا مانده از شهداست.  

ادامه مطلب ...

آل سعود حاجیان را قربانی کرد

سریال کشتار بی تدبیری سعودی ها گویا تمامی ندارد و امسال حاجیان در منا قربانی مدیریت سعودی ها شدند. تا این لحظه حدود دو هزار نفر در حادثه منا کشته شده اند و قطعا آمار کشته ها بالاتر می رود.  مسلمانان به دور خانه خدا می چرخند و سعودی ها همچنان به دور خودشان! مسلمان ها به "آن" شیطان سنگ می زنند و "این"  شیطان قصد جان آنها را می کند؛ امت اسلام آئین قربان و قربانی برپا می کند اما آل سعود دست به قربانی کردن حجاج با سوء تدبیر می زند!

آل سعود و حادثه منا

روزهای ابتدایی آئین حج امسال بود که نزدیک به 150 نفر از حجاج با سقوط جرثقیل به خاطر بی تدبیری و سهل انگاری سعودی ها جان خود را از دست دادند. همان زمان بود که یک مفتی عربستان مراتب اعتراض خود را به عدم سقوط بقیه جرثقیل ها اعلام کرد و آنها را به خاطر عدم سجده در پیشگاه خداوند لیبرال خواند! به عبارت دیگر، اگر جرثقیل های دیگر که تقریبا 10 دستگاه بودند سقوط می کردند شاید ابعاد تلفات انسانی آن حادثه 10 برابر می شد؛ یعنی 1500 نفر.
این موضوع را گفتیم تا به آمار تلفات حادثه تلخ منا برسیم؛ یعنی به حدود 1500 نفر از حجاج که جان خود را در مسیر رمی جمرات از دست دادند. می خواهیم ساده به شما بگوییم که آرزوی مفتی عربستان که در حقیقت آرزوی آل سعود بود، در نهایت برآورده شد. آن مفتی آرزو کرد و آل سعود هم به سهل انگاری های مشکوک خود ادامه داد تا کم کاری جرثقیل هایی که سقوط نکردند جبران شود! 

ادامه مطلب ...

هفت خاطره‌ی رهبر انقلاب از دوران دفاع مقدس

به مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR هفت خاطره‌ی رهبر انقلاب اسلامی از دوران دفاع مقدس را منتشر می‌کند. 

http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1393/139307031548595f2.jpg



http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif زنی که تمام هستی‌اش را به جبهه فرستاده بود + فیلم
من در سفر همدان که در دو سه روز، سه چهار روز قبل بودم، بعد از آن که سخنرانی کردم و آمدم، یک نامه‌ای به من دادند از یک خانمی که یک تکه‌هایی از این نامه را گفتم برای شما بخوانم. اینها نمونه‌های بسیار ظریفِ استثنایی است در تاریخ. البته خوشبختانه در روزگار ما اینها استثنائی نیست، اما در تاریخ حقیقتا استثنائی است.
این خانم [در نامه] بعد از آن که اظهار ارادت فراوانی به امام و به مسؤولین کردند و می‌گویند همسرم و پسرهایم در جبهه بودند و خواهند بود؛ اظهار شرمندگی کردند که خودشان نمی‌توانند -این خانم- در جبهه شرکت بکنند. بعد می‌گویند که من دو عدد انگشتر ناقابل که تمامی زینت من است و مقداری پول که ماهها آن را جمع کردم و می‌خواستم برای بچه‌هایم لباس گرم زمستانی بگیرم -که نیاز داشتند- ولی شرم دارم که امام عزیزم ۵۰ رزمنده را در سه ماه خرج دهد، من هم باید همین‌ها را که هستی و مالم هست بدهم برای رزمندگان.
بعد یک مقداری اظهار شرمندگی از این‌که اینها کم است و -این خانم- دلش می‌خواهد که خودش هم بتواند در میدان جنگ حضور پیدا کند. نامه را تمام کرده بعد دخترِ همین خانم در پایان نامه‌ی او نوشته بود که وقتی دیدم مادرم آن دو قطعه انگشتر دست خود را که برای لباس زمستانی برادرهایم نیاز دارد ولی ترجیح می‌دهد که آن را تقدیم رزمندگان کند، من نتوانستم ساکت بمانم و انگشتری که مدتها با پول خودم تهیه کرده بودم آن را با پول ناچیزی که جمع کردم تقدیم می‌کنم. یک مقداری پول، چند تا انگشتر این مادر و دختر که از وضعشان هم پیداست که زندگی متوسطی دارند، در راه خدا دارند می‌دهند یک چنین نمونه‌هایی را انسان دارد می‌بیند.
نامه‌ی دیگری باز بود که کسی دو تا فرزندش در جبهه به شهادت رسیدند، او ده هزار تومان داشته که مال این بچه‌هایش بوده این را رفته به حساب ریخته و قبضش را برای ما فرستاده و نمونه‌های فراوانی از این قبیل، که این نشان‌دهنده‌ی همان ایمان و اخلاصی است که در بین مردم هست و ما کاملا به این حرکت جدیدی که شروع کردند مردم عزیز ما امیدواریم و می‌دانیم که با همین همتهای بلند هست که مشکلات بزرگ از جمله این مشکل حل خواهد شد.
خطبه‌های نماز جمعه ۱۳۶۶/۸/۲۹

دانلود فیلم: نسخه ۳GP | نسخه FLV | نسخه MP۴ 
ادامه مطلب ...

کوچه بن بست نفس

در این کوچه‌های بن‌بستِ نفْــس،

پرواز، ممکن نیست !
باید، چگونه زیستن بیاموزیم،
از آنان که گمنــــام رفتند ...


پیام رهبر انقلاب در پی فاجعه مصیبت بار در سرزمین منا

پیام رهبر انقلاب در پی فاجعه مصیبت بار در سرزمین منا؛
رهبر انقلاب سه روز عزای عمومی اعلام کردند/ دولت سعودی مسؤولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ بپذیرد 

  رهبر معظم انقلاب درپی فاجعه مصیبت بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان این حادثه اندهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تأکید کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده ی حق و انصاف عمل کند.

ایشان ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در کشور افزودند: مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است: 

ادامه مطلب ...

رهبر معظم انقلاب در پیام به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (پنج‌شنبه) با صدور پیامی به ‌مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران، تأکید کردند: شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و درخشندگی است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ی نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد.
متن این پیام که همزمان با مراسم غبارروبى، عطرافشانى و گلباران مزار شهیدان در سراسر کشور از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده‌ی ولى فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست -ان‌شاءالله- جلوه‌ی نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و بقاء و حضور و درخشندگی است؛ و این مائیم که باید با ارتباط و اتصال به این مفهوم بلند و ماندگار، برای خود و جامعه و کشور خود، بلندی و ماندگاری به دست آوریم. نام‌گذاری یک روز از هفته‌ی دفاع مقدس به این نامِ مبارک، ادای وظیفه‌ئی در این راه است.
سلام خدا بر ارواح طیبه‌ی شهیدان و خانواده های صبور آنان.
سیّدعلی خامنه‌ای

۲ مهر ۱۳۹۴