مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

دانلود صوت آمدم ای شاه پناهم بده

harame-emam-reza-1

آمده‌ام، آمدم ای شاه پناهم بده
خط امانی زگناهم بده
ای حرمت ملجا درماندگان
دور مران از در و راهم بده
ای حرمت ملجا درماندگان
دور مران از در و راهم بده
لایق وصل تو که من نیستم
لایق وصل تو که من نیستم
اذن به یک لحظه نگاهم بده

رضاجان

دانلود آمدم ای شاه، پناهم بده – کریمخانی

(راهنمای دانلود فایل از طریق مرورگر: بر روی «دانلود آمدم ای شاه، پناهم بده – کریمخانی» کلیک راست کنید و گزینه save را انتخاب کنید. گزینه save در مرورگرهای مختلف دارای پسوندهای مختلف می‌باشد.)

میهمانی لاله ها

گلزار شهدا

زخون هر شهیدی لاله ی روئید   

 مبادا روی لاله ها پا گذارئید  

 

نتیجه تصویری برای مهمانی لاله ها

  

میهمانی لاله ها  

 مراسم محفل انس با شهدا برگزار می گردد.  

پنجشنبه شب بعد از نماز عشاء  مورخ ۲۹/۰۵/۹۴ 

مکان:گلزارشهدا - بر سر مزار شهدای مدافع حرم

وسیله ایاب و ذهاب درب مسجد مهیا می باشد.  

 

امورشهدای واحدفرهنگی پایگاه امام خمینی(ره)-مسجدحضرت ابوالفضل(ع)    

 

  

آزاده سرافراز محمود سقا کهوازی

سالروز ورود آزادگان را به میهن اسلامی گرامی میداریم.  

  

 آزاده سرافراز محمود سقا کهوازی  

 

 

  محمود برادر شهید احمدعلی سقاکهوازی بود . با سن کم به جهه آمده بود . جثه کوچک و چهره معصومی داشت .

پدر و مادر و برادران محمود خانواده مقاوم و با روحیه بالائی داشتند . بعد از شهادت احمدعلی اینک هم پدر و هم پسر دیگر در جبهه ها حضور داشتند . سایر برادران محمود کوچکتر از او بودند و و امکان حضور در جبهه نداشتند و الا آنها هم به جبهه می آمدند .

شب عملیات یکی خودش را در آغوشم انداخت و با اشکهای فراوانی که می ریخت طلب حلالیت میکرد و می گفت اگر تو هم شهید شدی مرا شفاعت کن !

نگاهش کردم محمود بود ! تعجبم برانگیخته شد . محمود با آن سن کم و آن خانواده و فضائل دیگر نیازی به شفاعت چون من روسیاهی نداشت ! اما روح بلند و پاک او بیش از این را می طلبید .

وقتی عقب نشینی تلخ  عملیات کربلای چهار اتفاق افتاد محمود باز نگشت و نام او جزء مفقودین بود و هیچ خبری از او نداشتیم همانند عزیز و مقداد و غلامعلی ... 

 مطلب ارسالی از برادر غلامرضا نجفی   

ادامه مطلب ...

دیدار مقام معظم رهبری با اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار علما، صاحب‌نظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اجلاس اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، مبارزه با نقشه‌های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی‌سبیل‌الله خواندند و با اشاره به مقابله‌ی قاطع با «تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته‌ای و نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایران»، افزودند: نقشه‌ی نظام سلطه در منطقه بر دو پایه‌ی ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه‌های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه‌ی هوشیارانه و بی‌وقفه با آن پرداخت.رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری ششمین مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام ، لازمه‌ی پیروی از اهل بیت پیامبر صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین را ترویج معارف اسلامی، اقامه‌ی احکام الهی، مجاهدت در راه خدا با همه‌ی وجود و مبارزه با ظلم و ظالم برشمردند و تأکید کردند: مجاهدت در راه خدا فقط به معنای جنگ نظامی نیست بلکه شامل مبارزه‌ی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: امروز مصداق عینی مجاهدت در راه خدا شناخت نقشه‌های استکبار در منطقه‌ی اسلامی و به‌ویژه منطقه‌ی راهبردی و حساس غرب آسیا و برنامه‌ریزی برای مبارزه با آنها است که این مبارزه باید شامل مقابله‌ی دفاعی و مقابله‌ی هجومی باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به توطئه‌های استکبار در منطقه در یک‌صد سال گذشته گفتند: اگر چه توطئه‌های استکبار در منطقه‌ی اسلامی، سابقه‌ای طولانی دارد اما فشارها و توطئه‌ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تشدید شد تا این تجربه در دیگر کشورها تکرار نشود. 

ادامه مطلب ...

سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی

 سالروز ورود 

 

 آزادگان به میهن اسلامی 

 

 

ایستادگى و مقاومت آزادگان سرافراز ما در طول سالهاى سخت اسارت، ملت ایران را روسفید و سربلند کرد و ما بازگشت پیروزمندانه آنان به میهن اسلامى را حادثه‏اى مى‏دانیم که دست قدرت الهى آن را رقم زد. بنا بر این یکایک ملت ایران باید این خاطره و خاطرات شبیه آن را زنده نگهدارند و آنها را قدر بدانند."  

 مقام معظم رهبری

 

ادامه مطلب ...

دهه کرامت گرامی باد

 

 

دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیهااالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) می‌باشد. این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است.

دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان می‌باشد.

تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند چرا که حرم حضرت معصومه و امام رضا (علیهماالسلام) کانون دعا و قرآن و نیایش و ... است.

تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند چرا که حرم حضرت معصومه و امام رضا (علیهماالسلام) کانون دعا و قرآن و نیایش و ... است.

دهه کرامت یادآور تمام خوبی‌هاست. و یادآور جمال انسانی است.

این دهه برتمامی دوستان وعاشقان اهل بیت مبارک.


ولادت با سعادت خانم حضرت معصومه (س) و روز دختران مبارک باد

http://s5.picofile.com/file/8137588300/AKSGIF_IR_HAZRATE_MASSOMEH_GIF_%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1_%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DA%A9_%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA_%D9%85%D8%B9%D8%B5%D9%88%D9%85%D9%87_%D8%B305.gif

 

 

 ولادت با سعادت خانم حضرت معصومه (س) و روز دختران

 

مبارک باد

خوشبختی

                     

به دانشمندی گفتند خوشبختی چیست؟ گُفت
حاصل یک کسری است که صورتش تلاش و مخرجش توقع است
هرچه صورت نسبت به مخرج بیشتر بشه .
جواب بزرگتر میشه
حالافرض کُنید توقّع به صفر نزدیک بشه .
خوشبختی میره رو به بینهایت

مستند کوتاه غواص قاسم

مستند کوتاه غواص قاسم

نصفِ تاریخ عاشقی «آب» است
 قصه‌هایی عمیق و پراحساس

قصه‌هایی پر از فداکاری
 قصه‌هایی عجیب، اما خاص

 دریافت

مدت زمان: 3 دقیقه 31 ثانیه

کاری از گروه رسانه ای نسل آفتاب

شهید عبدالامیر رمی (خاطرات ، آلبوم عکس )

خاطرات شهید عبدالامیر رمی

5نخستین روزهایی را که به جلسه آمدم بخاطر می آورم روزهایی که واقعا گشایشی در زندگی من بود آشنای با جمعی که عشق و علاقه به مکتب انسان ساز اسلام آنها را به گرد قرآن گرد آورده بود و البته آن زمان یک چیز اضافی هم داشت و آن هم مکانی برای اظهار و آشکار کردن اندوخته ها و آموخته ها به شیوه ای نوین و آنجا جایی نبود جز «جبهه جنگ» و چه زیبا نقش آفرینی کردند شهداء در نمایش جبهه.

و هنوز شهد شیرین دوستی با خیلی از این عزیزان را نچشیده بودم که باغبان گلستان شهداء این غنچه ها و گلهای نو شکفته را یکی یکی و بنوبت گلچین می کرد و هر بار ما را از نبود چنین گلهایی غمگین می کرد ولی هیچگاه فراموش نخواهم کرد قاطعیت محمد علی را، صداقت یوسف را، وفای کریم را، بشاشیت امیر را، نظم امر حبیب را، حسن خلق مسعود را، و … .

و بالاخره اعتقاد راسخ و ایمان، تعصب و عرق مذهبی و عشق و علاقه این عزیزان به مولایشان حسین بن علی(علیه السلام) را.

***

سرمای هوا نوید زمستان سردی را می داد هرچند سرما خود خمودی و سستی می آفریند اما سکوت حاکم بر شهر ما را تنها سرما نمی توانست سرما باعث باشد. به مانند چند سال گذشته و موشکباران شهرها شروع شده بود و مردم شهر نیز عموما جهت حفظ جان خود به روستاها و اردوگاههای اطراف شهر که کمتر مورد تعرض و حمله موشکی قرار می گرفتند پناه برده بودند و معدود افراد ساکن در شهر نیز، با توکل بر خدا و اعتماد به زیر زمین خانه ها همچنان به شهرنشینی خود ادامه می دادند. همین دیشب غرش مهیب موشک خواب از چشم همان معدود افراد ساکن در شهر ربوده بود. 

ادامه مطلب ...

تولید مستند شهید عبدالامیر رمی در دزفول

تولید مستند شهید عبدالامیر رمی در دزفول
مستند شهید عبدالامیر رمی از سوی یچه های مسجد صاحب الزمان (عج) دزفول همزمان با دفن پیکر این شهید والامقام منتشر شد.
  

دریافت فایل

منبع: آپارات مسجد صاحب الزمان (عج)

گلها


بی تو اینجا به زردی گلها
هیچکس اعتنا ندارد هیچ
بی تو دستان زخمی احساس
التماس دعا ندارد هیچ
باز گرد ای نجابت شرقی
"بی تو اینجا صفا ندارد هیچ"


شهید احمد کشوری


در جبهه هر بار که از مریم ۳ ساله و على ۳ ماهه اش

صحبت مى شد، مى گفت: آنها را به اندازه اى دوست دارم

که جاى خدا را در دلم، تنگ نکنند. 


زندگینامه پاسدار شهید رضا نیک فرجام

 زندگینامه پاسدار شهید رضا نیک فرجام   

 

بسم رب الشهدا  

شهدا در تمامی قرون و اعصار بعنوان اسوه و الگو مطح می شوند و انسانها را بسوی خیرها و دوری از بدیها فرا می خوانند. آری سخن از شهید است ؛ سخن از شهیدی عزیزی است که مرد تقوا و فضیلت و اسوه و الگوی صداقت و طهارت است . بی باک مردی که خلوصش در برخوردها؛ محبت های بی دریغش نسبت به پاکان و پایداری و استواریش در حق ؛ در مدت کوتاه و پر بار حیاتش آشکار بوده است سخن از شهید شاهدی است که جسدش را مدتی فرشتگان حراست کردند . ای شهید عزیز چه نیکو ندای هل من ناصر ینصرنی امام عزیزمان را پاسخگو شدی و آنچنان غریبانه شهید گشتی که نه قلم را یارینوشتن و نه زبان را یاری بیان است . مضلومانه جنگیدی و غریبانه شهید شدی . می خواهیم از شهیدی سخن بگوییم و یاد بزرگی را گرامی بداریم که لحظه لحظه حیاتش عشق بود .... 

با نگاه اول مجذوب چهره زیبا و دوست داشتنی اش میشدی . آنقدر نسبت به عبادات٬ نماز و روزه اهمیت میداد که نه خدا را با چشم می بیند که ناظر اعمال اوست . با سن کمی که داشت هیچکس در حضورش جرات غیبت کردن نداشت .     

 آن شبی که منافقین کوردل مسجد را با بمب ساعتی منفجر کردند اسلحه دار پایگاه امام خمینی (ره) بود و از چند ناحیه شکم مجروح شد و تا مرز شهادت پیش رفت و در بیمارستان بقیة الله ( عچ) تهران بستری شد . 

وقتی که مادر عزیزیش به او گفت : چه آرزویی داری ؟ گفت مرا زودتر به مسجد ببرید دوست دارم روی خرابه های مسجد بستری باشم.   

 

 

ادامه مطلب ...

سالگرد شهادت شهید بزرگوار رضا نیک فرجام

بسم رب الشهدا و الصدقین  
 ۲۲ مردادماه سالگرد شهادت شهید بزرگوار رضا نیک فرجام را با ذکر صلوات گرامی میداریم. 
 

 شهید رضا نیک فرجام 

  

نام پدر : حسین 

  

سن شهادت : ۱۶ سالگی 

 

تاریخ شهادت : ۲۲/۵/۱۳۶۱  

  

محل شهادت : منطقه کوشک

تصاویر تشییع و تدفین شهدای گمنام در پارک شهید سبحانی اهواز

 همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در پارک شهید سبحانی واقع در کوی لشکر با حضور پرشور و استقبال اقشار مردم شهید پرورو جمعی از مقامات عالی رتبه استان  طی مراسمی باشکوه تشییع و به خاک سپرده شد . 

 

 

بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببیند 

ادامه مطلب ...

برگزاری مراسم توسل بر سر مزار شهدای غواص گمنام

برگزاری مراسم توسل بر سر مزار شهدای غواص گمنامبرگزاری مراسم توسل بر سر مزار شهدای غواص گمنام
به مناسبت تشییع و تدفین دو تن از شهیدان گمنام مراسم توسل در پارک گلها توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه چهار و هیئات و مساجد گلستان برگزار می گردد.

 به مناسبت تشییع و تدفین شهیدان گمنام ، شهرداری منطقه چهار به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و هیئات و مساجد مراسم توسل بر سر مزار مطهر شهدای غواص گمنام روز های چهار شنبه و پنجشنبه مورخ 21و 22 مرداد ماه 94رأس ساعت 30 : 21  با مداحی حاج احمد طرفی و حاج احمد خلف زاده در پارک گلها واقع در گلستان، تقاطع سعدی برگزار می نماید.

از کلیه دوستان و عموم شهروندان گرامی دعوت به عمل می آید در این مراسم معنوی شرکت نمایند

خوزستان بار دیگر فرش راه بزرگ مردان مرد بود/ حال خوش امروز هوای اهواز

تقویم را از یک ماه پیش ورق می‌زنی. 20 مردادماه را نگاه می‌کنی. سه‌شنبه و یک روز وسط هفته است. وقت مناسبی است برای خیلی کارها. اما انگار دلت گیر است پیش آنانی که دل و جانشان گیر بوده است.

با نزدیک شدن به 20 مردادماه و گرم شدن روزهای گرم و خشن تابستان، دچار اضطراب می‌شوی که نکند هوای اهواز دوباره گرم، شرجی، یا خاکی و غبارآلود شود.

هفته اول و دوم مردادماه با روزهای گرم و شرجی بی‌سابقه‌ایی سپری شد. اما برایت مهم نیست که هوا چگونه است. مهم هوای دلت بود که آفتابی است و گرم از شوق رسیدن مهمانانی است که عمری از وطن دوره بوده‌اند.مهم هوای دلت است که هر روز سه‌شنبه را به یاد می‌آوری. تا اینکه امروز سه‌شنبه 20 مردادماه از راه رسید.

از روز قبل مسیرهای تشییع شهدا را در ذهنت مرور می‌کنی. مسیرهای منتهی به میدان شهدای اهواز را بازنگری می‌کنی. صبح می‌شود. هوا خوب است، خوب. باورت نمی‌شود.  ادامه مطلب ...

شهدای غواص اهوازی تشییع و خاکسپاری شدند

پیکرهای پاک 16 شهید غواص امروز 20 مرداد و در سالروز شهادت امام ششم شیعیان؛ امام جعفر صادق(ع) در میان حلقه مردم شهیدپرور و قدردان اهواز قرار گرفت.

صبح امروز پس از اقامه نماز توسط آیت​الله سیدعلی شفیعی، پیکرهای پاک شهدا با حضور گسترده مردمی از محل حسینیه ثارالله تا میدان شهدا تشییع شدند. خیابان آیت​الله طالقانی اهواز امروز پرواز بلند 16 شهید را مرور کرد؛ مروری که مردم شهر را به یاد 29 سال گذشته انداخت؛ به یاد کربلای 4، به یاد زمستان سال 65، به یاد کلمات روشنی که در شب‌های پیش از عملیات نوشته شد.

%d8%b4%d9%87%d8%af%d8%a7%db%8c-%d8%ba%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%aa%d8%b4%db%8c%db%8c%d8%b9-%d9%88-%d8%ae%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%be%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b4%d8%af%d9%86%d8%af---%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d9%88-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85

به یاد چهره​های نوجوان و جوان منوچهر تنگسیری، عیسی جابری، علی نبوی، حسین​علی بایمانی​نژاد و پیکرهای نورانی که گمنام صدایشان کردیم و شهر زیر لب نام​هاشان را دور از چشم​ما برای خود مرور می​کرد.

 

ادامه مطلب ...

یوسف هم آمد...کربلای ایران میزبان خط شکنان کربلای چهار

تشییع پیکر پاک شهید یوسف عقیلی‌زادهدر مراسمی با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهید پرور رامشیر پیکر پاک شهید یوسف عقیلی‌زاده از شهدای غواص عملیات کربلای 4 تشییع شد.

در این مراسم مردم رامشیر پیکر یوسف گمگشته عملیات کربلای 4 را در آیینی باشکوه تا گلزار شهدای این شهر بر روی دستان خود تشییع کردند تا در کنار دیگر یاران و همرزمان شهید خود آرام بگیرد.

از نکات قابل ذکر مراسم تشییع شهید یوسف عقیلی‌زاده از شهدای غواص عملیات کربلای 4 حضور نداشتن مادر چشم به راهش بود زیرا این مادر گرامی در سال 1386 پس از 22 سال انتظار چشم از جهان فرو بست.

پس از برگزاری مراسم تشییع بنابر وصیت شهید، پیکر پاک شهید عقیلی‌زاده در کنار همرزمش شهید منصور دلواری در گلزار شهر رامشیر آرام گرفت تا مزارش زیارتگاه دلسوختگان و دردمندان باشد.

شهید یوسف عقیلی‌زاده در دوم دی ماه 1346 متولد شد و در تاریخ چهارم دی ماه 1365 سال در سن 19 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شده است که پس از گذشت 29 سال پیکر وی شناسایی شد. 

  

در ادامه مطلب تصاویر مراسم تششیع را ببینید.  

ادامه مطلب ...

همه برای تشییع «شهید رمی» آمدند+ تصاویر

بار دیگر شهدا به مشعل برافروخته و خاموش نشدنی توحید ملت ایران مدد رساندند و ملت انقلابی ایران در نمایشی باشکوه پرچم یادهای عزیز و گران‌بها و ذخیره‌های معنوی ملّت را با شکوهی هر چه تمام‌تر در کشور برافراشتند.

IMG 0931 همه برای تشییع «شهید رمی» آمدند+ تصاویر

صبح امروز سه شنبه همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)، مردم وفادار، آگاه، مسئولیّت‌ پذیر دزفول همچون شهرهای مختلف ایران، خطاب لطیف الهی را به درستی ‌شناختند و در تشییع این دُردانه‌های به میهن بازگشته، یکی از به یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب را رقم زدند.

دزفول که بار دیگر با حضور دُردانه ای، معطر به یاد شهدا گشت، صبح امروز با حضور باشکوه مردم شهید پرور دزفول، پیکر مطهر شهید "عبدالامیر رَمی” را که پس از ۲۹ سال به میهن پاک اسلامی بازگردادنده شد، با حضوری بی نظیر تشییع و برگ زرینی دیگر از دلدادگی و بیعت خود را با امام و شهدا و انقلاب اسلامی در تاریخ ثبت کردند.

شهیدانی که در لحظه‌های نیازِ این ملّتِ خداجوی و خداباور، بشارتهای تردیدناپذیر را بر دلهای بیدار نازل کردند و بار دیگر اعلام کردند که عزت خود را با هیچ امتیازی معامله نخواهند کرد.

پیکر پاک شهید رَمی، از آستانه حضرت سبزقبا(ع) با حضور گسترده آحاد مردم شهید پرور پایتخت مقاومت ایران اسلامی، به طرف گلزار بهشت علی دزفول در میان عزاداری و بغض های شکسته شده تشییع و به خاک سپرده شد. 

ادامه مطلب ...

تصاویرتشیع شهید تنگسیری و بایمانی نژاد در منطقه یوسفی اهواز

شب گذشته پیکر پاک شهید حسینعلی بایمانی نژاد و شهید منوچهر تنگسیری، دو شهید غواص والا مقام شناسایی شده، از شهدای کوی فاطمیه(س) منطقه یوسفی توسط مردم این محله تشیع شدند.

تشیع شهید تنگسیری و بایمانی نژاد در منطقه یوسفی اهواز

بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید.

 

ادامه مطلب ...

فردا آب‌های خوزستان از خروش خواهند افتاد/ اروند بویی آشنا به مشام خود حس می‌کند + عکس

  فردا همه آب‌های خوزستان از خروش خواهند افتاد... اروند بویی آشنا را به مشام خود حس می‌کند... آشنایانی که در سال‌های دور در آن جان را به بهای فناءفی‌الله به حضرت عشق تقدیم کرده‌اند به شهرمان وارد می‌شوند؛ فردا شهدای غواص خوزستان وارد استان می‌شوند.

%d9%81%d8%b1%d8%af%d8%a7-%d8%a2%d8%a8%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%b2%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%ae%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%d9%86%d8%af-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af-%d8%a8%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%85-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%ad%d8%b3-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%da%a9%d9%86%d8%af---%d8%b9%da%a9%d8%b3

                           

گوشه گوشه شهرمان این روزها دفاعی مقدس را یادآوری می‌کند؛ دفاعی مقدس با جوانانی که هنوز پشت لبهاشان سبز نشده عقل و دینشان کامل شد، اسلحه به دست گرفتند و با جان به مقابله با دشمن پرداختند.

شهادتی به گونه عاشوراییان... 29 سال پیش ایران کربلا شد؛ کربلای ۴... حسین(ع)، عباس(ع)، قاسم و اصغر نبودند، سیدالشهداء(ع) قرن‌ها پیش شهید شده بود، اما نام آن عاشقان ابدی بر پیشانی‌بندها نقش بسته بود و رزمندگان با ذکر همان اسامی مقدس به ساحل اروند رسیدند.

 

ادامه مطلب ...

تصویری از شهید عیسی جابری به همراه عزیزان رزمنده مسجد حضرت ابوالفضل(ع)



از راست به چپ بسیجیان دلاور محمددشت بزرگ و مهندس حاج احمدمحرابی و شهیدان بزرگوار

عیسی جابری(شهیدکربلای4) و شهرام صفائی(شهیدکربلای 5)

پارک گل‌های گلستان اهواز میزبان 2 شهید غواص

روز سه‌شنبه راس ساعت 9 صبح در پارک گل‌های گلستان اهواز دو تن از شهدای گمنام غواص تشییع و سپس در همین مکان دفن خواهند شد.
علی حسنی‌پور مسئول روابط عمومی حوزه بسیج یک شهری امام علی ع ، مردم ولایت‌مدار و و شهید پرور اهواز خودشان را برای استقبالی گرم از دو شهید گمنام غواص در پارک گل‌های گلستان این شهر آماده می‌کنند.
وی گفت: این تشییع راس ساعت 9 صبح از محل پیچ گلستان و جنب مسجد ولایت آغاز و به سمت پارک گل‌ها ادامه خواهد یافت.
حسنی پور افزود: مردم اهواز و منطقه گلستان با استقبالی پرشور مجدداً می‌توانند با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کنند.

متن کامل وصیت نامه شهید منوچهر تنگسیری

یکی از 270 شهیدی که اخیرا به خاک وطن بازگشته‌اند شهید منوچهر (محمد) تنگسیری است که در سن 14 سالگی به شهادت رسید.

شهید تنگسیری در روزهای پایانی زندگی دنیوی خود وصیت نامه نوشته و در آن آورده است: ای مادر و پدر عزیز و مهربان، مقاوم و استوار باشید و هیچ‌گاه ناراحت نباشید که فرزندتان شهید شده است، بلکه افتخار کنید زیراکه شهادت در راه خدا افتخار است.

متن کامل وصیت نامه شهید منوچهر تنگسیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"یا ایها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه"  (سوره فجر آیه 27 و28)

"جهاد دری از درهای بهشت است که بر روی بندگان خاص خدا باز می‌شود"  (حضرت علی ع)

ای ملت شهید پرور ایران من شهید هستم و شهیدی هستم از تبار ابوذر و عماریاسر. من فرزندی هستم از زینب (س) و حسین (ع). الا ای امت شهید پرور من فرزند آب و خاک ایرانم و فرزند اسلامم و اینک در صف مجاهدان با ایمان و با تقوا با صدامیان کافر بعثی می‌جنگم و در راه خدا و مکتب و قرآن سخت هم می‌جنگم.

من با خون رنگین خود از قرآن نگهبانی می‌کنم پس در فراق من زاری نکنید و مادر و پدر مرا دلداری دهید. 

ادامه مطلب ...

وداع مردم اهواز با شهدای غواص در حسینیه ثارالله

%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%87%d8%af%d8%a7%db%8c-%d8%ba%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%b2-%d9%85%db%8c%e2%80%8b%d8%b4%d9%88%d8%af سردار محمد علیپور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش​های دفاع مقدس استان خوزستان  با اشاره به حضور کاروان شهدای تازه تفحص‌شده در شهرستان اهواز گفت: طرح تقسیم پیکرهای مطهر شهدا به شهرستان​های از پیش تعیین‌شده، صبح امروز، 19 مردادماه آغاز شد. پیکر شهدای گمنام برخی شهرستان​ها منتقل شدند و شهرستان​های دیگر نیز امروز پیکر مبارک شهدای خود را جهت انتقال به آن شهرستانها تحویل می​گیرند.

وی ادامه داد: امشب 19 مرداد مراسم شب وداع با شهدا با حضور باشکوه مردم، خانواده​های معظم شهدا و ایثارگران پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینه عاشقان ثارالله اهواز برگزار خواهد شد. همزمان با اهواز، شهرستان​هایی که به عنوان محل خاکسپاری شهدا تعیین شدند، نیز مراسم شب وداع با شهدا برگزار خواهند کرد.

علیپور اعلام کرد: ساعت 7:30 فردا سه‌شنبه، 20 مرداد‌ماه نماز شهدا به امامت آیت​الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در حسینیه عاشقان ثارالله اقامه می​شود و پس از آن پیکرهای مطهر 16 شهید با حضور گسترده مردم و خانواده​های شهدا به سمت میدان شهدا تشییع می​شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش​های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: پیکر مطهر شهدای گمنام پس از میدان شهدا، به سه نقطه تعیین شده جهت خاکسپاری؛ پارک جزیره اهواز، بوستان شهید سبحانی بلوار قدس و پارک گلستان روبروی فروشگاه بوستان منتقل می​شوند.

وی اظهار کرد: پیکرهای مطهر 4 شهید شناسایی شده نیز جهت خاکسپاری به مزار شهدا انتقال داده خواهد شد.

شهدای غواص خط شکن

آمدند بی رنج روزگار با قلب هایی

 از جنس دریا و چشمانی به رنگ ملاقات خدا.

آمدند مثل کوه هایی که از دل دریا سربرآورند

 و از موج تا اوج، سوغات سربلندی آوردند.

 

آمدند با فریادهایی که در دل دریا ماند

 و فرزندان طوفانی که از آنها بجا ماند.

 

امامشان "سردار تشنه ی روز دهم"

بود و خودشان در قتلگاه آب، جان دادند.


شهیدا رو میارن کاروونا ***میان از جبهه ها تازه جوونا

 خبر این بود که یک سرو رشید آوردند

استخوانهای تو را در شب عید آوردند

جیب پیراهنی آغشته به خون را گشتند

نامه ای را که به مقصد نرسید آوردند

نامه مثل جگر تشنه ی تو سوخته بود

قفل آن باز نشد هرچه کلید آوردند

مادرت گفت کبوتر شده ای ، می دانست

آسمان را به هوای تو پدید آوردند

لحظه ی رفتن تو خوب به یادش مانده

آب و آیینه و قرآن مجید آوردند

جانماز متبرک شده اش را آنروز

با گلی سرخ که از باغچه چید آوردند

وقت رفتن تو خودت روضه ی اکبر خواندی

کوچه ابری شد و باران شدید آوردند

سالها بعد تو از راه رسیدی اما...

خوب شد مادرت آنروز ندید آوردند...

پیکری را که به شش ماهگی ات میمانست

پیکری را که به قنداق سفید آوردند

حتم دارم که خود حضرت زهرا هم بود

روزهایی که به این شهر شهید آوردند 

خاکسپاری شهید غواص گمنام در پارک جزیره - پارک ساحلی کیانپارس - پارک شهید سبحانی بلوار قدس اهواز

همیشه انقلاب و پیروزی در دفاع مقدس خود را مدیون شهدا دانسته و هرجا کم آورده ایم، دست نیاز خود را دراز کرده و از این شهدای زنده و ملکوتی یاری جستیم تا بلکه دستگیرمان شوند. شهدا همان هایی هستند که همیشه زندگی خود را به آنها مدیون بوده و در عین حال نیز همیشه شرمنده آنها خواهیم بود. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر  پیکر پنج شهید رو به روی مسجد جامع خرمشهر، هشت شهید گمنام در پارک جزیره اهواز، دو شهید در مینوشهر، دو شهید در بستان، دو شهید در پارک ساحلی کیانپارس اهواز، دو شهید در پایگاه پدافند هوایی اهواز، دو شهید در بلوار قدس و خاکسپاری می شوند.

وی افزود: محل خاکسپاری هشت شهید گمنام از سوی سردار باقر زاده مسئول کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان عنوان کرد: ممکن است در برنامه ریزی هایی که از هم اکنون انجام شده تغییراتی به وجود بیاید.

عبدالرضا فرجیان در ارتباط با مراسم استقبال از شهدا گفت: پیکر مطهر ۳۷ شهید که ۶ شهید غواص و ۳۱ شهید گمنام هستند امروز وارد اندیمشک شدند.

وی تأکید کرد: کاروان این شهدا ۱۷ مرداد به سمت شهرهای دزفول، شوشتر و باوی حرکت کرده و ۱۹ مرداد نیز مراسم وداع با شهدا در اهواز برگزار می‌شود. فردا جلسه ای با مسئولان استان برگزار کرده و محل وداع با شهدا را تعیین می کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان یادآور شد: مراسم تشییع پیکر ۳۷ شهید ۲۰ مرداد و همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در اهواز برگزار می شود.

فرجیان در پایان گفت: یوسف عقیلی زاده یکی از این شهدای غواص اهل رامشیر بوده، عبدالامیر رمی اهل دزفول، منوچهر تنگ سیری، حسین علی با ایمانی نژاد، علی نبوی و عیسی جابری نیز اهل به اهواز هستند. 

 

وصیتنامه شهید حسینعلی بایمانی نژاد

بازگشت پیکر غواص خط شکن، شهید حسینعلی بایمانی نژاد +پوستروصیتنامه شهید حسینعلی بایمانی نژاد
بسم الله الرحمن الرحیم
 بار الها صحبتم را اول با نام تو آغاز کردم و می خواهم اول از همه از تو سپاسگزاری کنم چون می دانم که هیچکس به اندازه تو حق برگردنم ندارد .
بار الها سپاس و شکر بی پایان تو را که مرا خلق نموده به رسم آئین زنده وروشنی آگاه ساختی و دستم را گرفتی و از آلودگیها دورم ساختی و پس از سالها زندگی در این جهان فانی به سوی جهان ابدی دعوتم نمودی .
با پروردگارا :چگونه این همه نعمت تو را سپاس گویم با این زبان قاصرم در صوریتکه فضل و بخشش تو بی نهایت است .
معبودا : احساس می  کنم که دیگر جایم در این مکان فانی نیست . می خواهم از این قفس بگریزیم و به بارگاه لایتناهی تو پناه آورم .
جایم ده ای مولای من می دانم که آلوده ام و صحبت دومم با پدر و مادر عزیزم و گرامی ام است .پدر جان و مادر جان از شما کمال تشکر دارم که ۲۰ سال زحمت مرا کشیدید ومرا به این سن و سال رساندید و حالا هم با دست خودتان مرا به قربانگاه فرستادید  مکانی که حسین (ع) و یارانش آنجا قدم نهادند .
پدرم چه شبهایی که دست کوچکم را می گرفتی و به همراه خودت به مسجد می بردی و در آنجا مرا با احکام دین آشنا ساختی .
پدر جان :چگونه این همه زحمات تو را فراموش کنم .پدر عزیزم در طول زندگی ام از جانب من اذیت  و آزاری به تو رسید به بزرگواریت مرا ببخش مرا از دل و جان حلال کن واز قربانی شدن سومین گوهر  گرانبهایت در مقابل ذات باریتعالی خشنود و راضی باش چون پدر جان فردای قیامت هیچ چیز به دادت نمی رسد الا عملت .

پس چه عملی از این بهتر که جگر گوشه ات را به قربانگاه فرستادی و همچون حسین (ع) بر مرگش راضی بودی .

خداوند با حسین (ع) و یارانش محشورت فرماید .

و تو ای مادر عزیز و بزرگوارم : از تو متشکرم که این همه زحمت کشیدی ولی باورمان نتوانستم جبرا زحمات تو را بکنم .

مادر جان شیرت را بر من حلال کن و در فراقم بی تابی نکن . در مرگ عزیزت بی صبری نکن و خوشحال باش که ارزنده ترین گوهر گرانبهایت را در راه خداوند هدیه دادی و و شما ای برادران عزیزم :

همواره در یاد خدا و روز قیامت باشید به این دنیا دل نبندید چون این دنیا زود گذر است ولی از پدر و مادر می خواهم که لباسهایم ار در راه خداوند به فقرا انفاق کنید و برایم یک ماه نماز و۲۰ روز روزه بجا آورید 

 در ادامه ازپوسترهای شهید دیدن فرمائید

ادامه مطلب ...

بازگشت پیکر غواص خط شکن، شهید حسینعلی بایمانی نژاد

معبودا : احساس می کنم که دیگر جایم در این مکان فانی نیست . می خواهم از این قفس بگریزیم و به بارگاه لایتناهی تو پناه آورم . 

 

با خبر شدیم که بعد از سالها چشم انتظاری خانواده ی شهدا ، و در جریان تفحص و جستجوی 175شهید غواص دست بسته ، شهید حسینعلی بایمانی نژاد یکی از شهدای مفقودالاثر مسجد حجازی از میان شهدای غواص شناسایی شده است.

شهید حسینعلی بایمانی نژاد سومین شهید از این خانواده ی والامقام و غیور بود . 

پیکر مطهر شهید حسینعلی بایمانی نژاد غواص اطلاعات قرارگاه نصرت و گردان ۳۱۳ حضرت قائم (عج) و سومین شهید خانواده بایمانی نژاد پس از سالها به آغوش مردم شهید پرور خوزستان بازگشت.

تبریک و تعزیت عرض می کنیم خدمت خانواده ی این شهید گرانقدر .

مشخصات این شهید والا مقام

نام ونام خانوادگی: حسینعلی بایمانی نژاد

نام پدر : قربان علی

تاریخ تولد:  ۱۳۴۶/۰۱/۲۳

تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۰۴ 

محل تولد: اهواز

محل شهادت: خوزستان

عملیات منجر به شهادت : کربلای4

  

 

 

مصاحبه پدر شهید پس از ۲۹ سال انتظار: پسرم آمدنش را اطلاع داده بود

  نخستین مصاحبه پدر شهید پس از ۲۹ سال انتظار

 

پدر شهیدان باایمانی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم از ۲۹ سال انتظار برای بازگشت پیکر سومین فرزند شهیدش گفت.

شناسایی هویت 6 شهید غواص خوزستانی و مراسم تشییع و خاکسپاری 37 شهید دوران دفاع مقدس در خوزستان دوباره فضای معنوی استان خوزستان را دگرگون کرده است.

یکی از شهدای خوزستانی عملیات کربلای 4 شهید حسینعلی با ایمانی‌نژاد است؛ برای شناخت روحیات شهید و خانواده وی با قربانعلی باایمانی‌نژاد به گفت‌وگو نشستیم. وی که سابقه حضور در عملیات آزادسازی خرمشهر و مناطق عملیاتی غرب را دارد از خاطرات خود از آن دوران و 29 سال انتظار برای بازگشت پیکر فرزند شهیدش گفت.

قاب عکس‌ شهدا، امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای بر دیوارهای منزل با ایمانی نژاد جلوه‌آرایی کرده، خانواده ای که 3 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. حسنعلی، محمدعلی و حسینعلی 3 شهید خانواده باایمانی‌نژاد هستند که در عملیات شکست حصرآبادان، خیبر و کربلای 4 به دست نیروهای بعثی به شهادت رسیدند.

آنچه در زیر می‌آید حاصل گفت‌وگوی خبرنگاران تسنیم در یک روز گرم تابستانی با پدر شهیدی است که در سرمای زمستان به آب زد تا امروز کشور ایران بتواند اقتدار، سربلندی و آزادگی را تجربه کند. 

 

 

ادامه مطلب ...

پیکر مطهر شهید عبدالامیر رمی” که پس از 29 سال به خاک پاک میهن اسلامی بازگردانده شده .

پیکر مطهر “شهید رمی” که پس از 29 سال به خاک پاک میهن اسلامی بازگردانده شده در روز ۲۰ مردادماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور مردم شهید پرور دزفول تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
 شهید "عبدالامیر رمی” متولد یکم شهریور ۱۳۴۶ است که در دی ماه ۱۳۶۵ در ۱۹ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل و پس از ۲۹ سال پیکر مطهر این شهید شناسایی و به خاک پاک میهن اسلامی بازگردانده شد.
پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس ۲۰ مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در دزفول تشییع و در قبرستان بهشت علی این شهر در جوار سایر شهدای هشت سال دفاع مقدس به خاک سپرده خواهد شد.
در سال ۸۳ شهادت شهید رمی به خانواده وی اطلاع و یادبودی برای شهید در گلزار بهشت علی دزفول ساخته شد. 
 
ادامه مطلب ...

جزئیات شناسایی هویت ۶ شهید غواص خوزستانی+ مشخصات

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: پیکر مطهر ۶ شهید غواص و خط شکن خوزستانی در عملیات کربلای ۴ شناسایی شد.  
عبدالرضا فرجیان در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: 16 مرداد ماه امسال پیکر مطهر 37 شهید غواص به خوزستان آورده می‌شود.

وی با بیان اینکه در بین این شهدا 31 شهید گمنام هستند و هویت 6 شهید شناسایی شده است، افزود: در بین این شش پیکر مطهر 4 شهید از اهواز و یک شهید از رامشیر و یک شهید از دزفول شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان گفت: هویت شهید عیسی جابری فرزند احمد، شهید علی نبوی فرزند مرتضی، شهید حسینعلی باایمان نژاد فرزند قربانعلی و شهید منوچهر تنگسیری فرزند ابوالقاسم همگی از اهواز و همچنین شهید یوسف عقیلی‌زاده فرزند ابوالقاسم از رامشیر و شهید عبدالامیر رمی فرزند سالم از دزفول شناسایی شده است.

وی بیان کرد: همه این 6 شهید در عملیات کربلای 4 و در جزیره سهیل به شهادت رسیده‌اند که پیکر آنها اردیبهشت امسال به کشور بازگردانده شد.

فرجیان با بیان اینکه همه خانواده این 6 شهید از این موضوع اطلاع پیدا کردند، عنوان کرد: پیکر این 6 شهید غواص به همراه 31 شهید دوران دفاع مقدس 20 مردادماه امسال در اهواز به خاک سپرده می‌شود.

جمعی از رزمندگان اهوازی با خانواده غواص تازه شناسایی شده دیدار کردند

لحظه شنیدن خبر شناسایی شهید تنگسیری از تلویزیون  9 همزمان با اعلام شناسایی پیکر شهدای غواص و شکن خوزستان، جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور در کوی جمهوری اسلامی اهواز، امروز با خانواده شهید منوچهر تنگسیری از شهدای تازه تفحص شده عملیات کربلای 4 دیدار کردند.

در این دیدار غلامرضا بروجرودی، از همرزمان شهید تنگسیری در سخنان کوتاهی اظهار داشت: سلام و درود ما بر مادری که چنین فرزندی را در دامان خود پرورش داد و در راه اسلام فدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به وصیت‌نامه شهید منوچهر تنگسیری بیان کرد: مادر بزگوار این شهید فرزندی را تربیت کرد که در سن 14 سالگی وصیت‌نامه ای با مضامین عرفانی و معنوی از خود به یادگار گذاشت که برای همه ما الگو و سرمشق است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: شهید تنگسیری با این که 14 سال بیشتر نداشت ولی با روحیه‌ای بالا به صف رزمندگان اسلام پیوست و به جنگ با دشمنان پرداخت که این موضوع حاصل پرورش خوب در دامان مادری مومنه و پدری فداکار است.

وی گفت: در شرایط سخت جبهه ها و عملیات کربلای 4 شهید تنگسیری به شهادت رسید و پیکر پاکش بر زمین ماند که خون‌های این شهید و شهدای غواص و خط شکن ادامه دهنده راه شهدای کربلا و حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

در این دیدار که جمعی از اعضای پایگاه مقاومت بسیج شهید سید مصطفی خمینی مسجد فاطمه زهرا (س) کوی فاطمیه (یوسفی) حضور داشتند خانواده شهید منوچهر تنگسیری به بیان خاطراتی از فرزند شهید خود پرداختند.

در این دیدار ندا تنگسیری، خواهر شهید منوچهر تنگسیری در حالی که اشک شوق برای بازگشت برادر شهیدش از دیدگان جاری کرد در سخنان کوتاهی گفت: موقعی که برادرم به جبهه رفت و شهید شد خودم کوچک و بچه بودم ولی الان که بازگشته بچه‌ام به استقبال او می‌رود و به دایی‌اش خوش آمد می‌گوید.