مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

تصاویر اعتکاف سال 1394 - سری اول

  

 بقیه تصاویر را  در ادامه مطلب ببینید.

ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌ (۱) 

و صلّی الله علی محمّد و ءاله الطّاهرین‌
 تبریک عرض میکنم به شما جوانان عزیز و فرزندان و نور چشمان گرامی ملّت ایران؛ هم جوانانی که امروز به کسوت مقدّس پاسداری درآمدند و هم کسانی که سردوشی گرفتند و وارد این مرحله‌ی پُرافتخار شدند. تشکّر میکنم از برنامه‌های ابتکاری و زیبا و پُرمغز این میدان؛ آرایش میدان و برنامه‌های آن، هم زیبا بود، هم پُرمضمون بود و هم نو و ابتکاری بود. در همه‌ی مسائل زندگی - در دانش، در مدیریّت، در پیشبرد سبک زندگی، در حفظ ارزشهای انقلابی؛ در همه‌ی مسائل مهم - همین چند نکته، هم لازم است و هم ممکن؛ هم باید نوآوری و ابتکار را در همه‌ی کارها مورد توجّه جدّی قرار داد، هم زیبایی و چشم‌نوازی را، هم پُرمغز بودن و پُرمضمون بودن را؛ از کارهای سطحی در همه‌ی مسائل زندگی و مهمّ کشور باید صرف‌نظر کرد و به کارهای عمیق، پُرمغز و ماندگار توجّه کرد.

 خدا را شکر میکنیم که این شجره‌ی طیّبه، یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز به مرحله‌ی قابل قبولی از توانایی‌ها و پیشرفتها و بلوغ فکری و عملی رسیده است. بحمدالله روزبه‌روز شما پیش رفتید؛ روزبه‌روز ظاهر و باطن را تکامل بخشیدید. خود این دانشگاه یکی از نشانه‌های تکامل حرکتِ رو به جلوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. جوانان عزیز، فرزندان عزیز من! توجّه داشته باشید که عقبه‌ی دانشگاه شما فتح خرّمشهر است، عملیّات فتح‌المبین است، عملیّات فاو است، عملیات کربلای پنج است؛ عقبه‌ی فراهم‌آورنده‌ی زمینه‌ی این پیشرفتها آن مجاهدتها است، آن فداکاری‌ها است، آن انوار درخشانی است که در جبهه‌ها به‌وسیله‌ی پیش‌کِسوت‌های شما درخشید، چشمها را خیره کرد، کشور را به حرکت درآورد، محیط زندگی جمهوری اسلامی ایران را و مردم عزیز این کشور را متناسب با هدفها و آرمانها کرد.
ادامه مطلب ...

وظیفه مسلمین در مقابل خوارج مدرن!!

شیعه

مقام معظم رهبری دیروز در بیاناتی مهم توصیه اکید به وحدت بین شیعه و سنی داشتند و این که نباید اجازه دهیم به سبب برخی اختلافات اعتقادی دشمنان وارد این عرصه شده و به مطامع خود برسند.
براستی در این برهه از زمان که وهابیت از یک سو و طالبان از سوی دیگر و از جانب دیگر داعش یعنی خوارج مدرن، با تمام قوا مقابل اسلام ایستاده اند و به قتل عام مسلمانان اعم از شیعه و سنی پرداخته اند وظیفه مسلمین چیست؟

رهبری در فرازی از سخنان اخیر خود فرمودند:
"همان‌طور که عرض کردم، این مسئله‌ی شیعه و سنّی مسئله‌ی مهمّی است. آنها روی مسئله‌ی شیعه و سنّی تکیه کرده‌اند؛ سعی کردند از هر دو طرف تعصّبها را برانگیخته کنند؛ یعنی آتش تعصّب را، هم در طرف شیعه، هم در طرف سنّی برانگیخته کنند. یک عدّه‌ای هم خب از روی غفلت، همیشه بازیچه‌ی دست این چیزها میشوند. انسانهای دلسوز و علاقه‌مند باید حواسشان خیلی جمع باشد که اسیر این معانی نشوند. واقعاً این‌جور است که آن کسی که در کسوت طرف‌داری از تسنّن، بنا می کند به شیعه حمله کردن و دشمنی خود را از حد می گذراند، هیچ‌گونه علاقه‌ای در مرکز امر به تسنّن و به اسلام ندارد. عین همین قضیّه در مورد [تشیّع هست‌]؛ کسانی هستند که محرّک آتش تعصّب در شیعه بر ضدّ اهل تسنّن هستند، در حالی‌ که هیچ‌گونه انگیزه‌ی دینی در آنها نیست؛ اینها از چه کسانی استفاده می کنند؟ از متوسّطین و متوسّطاتی که درست توجّه به جوانب قضیّه ندارند؛ علاقه‌ی مذهبی دارند امّا عقل و توجّه و حکمت لازم در آنها نیست که بفهمند هدف دشمن چیست. اینها از دو طرف تحریک میکنند؛ همه بایستی مراقب باشیم، نگذاریم این توطئه به نتیجه برسد. (1) 

ادامه مطلب ...

دعایی که آیت‌الله بهجت خواندن آن را به رهبر انقلاب توصیه کردند

دعایی که آیت‌الله بهجت خواندن آن را به رهبر انقلاب توصیه کردند

به مناسبت فرارسیدن ایام سالگرد رحلت عالم ربانی، فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی بهجت قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR توصیه‌ای از ایشان به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای خواندن یکی از ادعیه را منتشر می‌کند.
رهبر انقلاب در دیدار با اساتید، فضلا و طلاب نخبه‌ی حوزه علمیه قم در تاریخ ۱۳۸۹/۸/۲ در ذیل شرح حدیثی، توصیه‌ی مرحوم آیت‌الله بهجت را برای خواندن دعای «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک» بیان کردند و فرمودند:
«مرحوم آقای بهجت (رضوان الله تعالی علیه) میفرمودند این دعا را زیاد بخوانید: «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک». ممکن بود یک اشکال مقدّری وجود داشته باشد، ایشان به آن هم جواب می‌داد. ممکن بود کسی بگوید وقتی میگوئیم «ثبت قلبی علی دینک»، ما که دینمان درست است، منطقی است، مستحکم است، این برای آن طبقات پایین است. ایشان میفرمود در هر طبقه‌ای که دل انسان و ایمان انسان و دینداری انسان هست، تنزل از آن طبقه، برگشت است. «ثبت قلبی علی دینک» یعنی دین را در همان طبقه‌ی عالی نگه دار و تثبیت کن. اگر این شد، آن وقت زندگی میشود شیرین، مرگ هم مرگ راحت. یکی از مشکلات اساسی ماها، مشکل مردن است. امام سجاد (علیه السلام) به خداوند متعال عرض میکند: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین». خب، انسان در همه‌ی طول عمر در طریق هدایت بوده، اما باز امام دعا می کند که: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین»؛ معلوم میشود خطرناک است.
حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است
کس ندانست که آخر به چه حالت برود»

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی

به‌مناسبت سالروز بعثت پیامبر اکرم (صلى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌(۱)
و صلّی‌الله علی محمّد و آله الطّاهرین‌
 تبریک عرض میکنم این عید بزرگ و تاریخی و بی‌نظیر را به همه‌ی شما حضّار محترم و میهمانان عزیز و به همه‌ی ملّت ایران و به عموم مسلمانان جهان و همچنین به همه‌ی انسانهایی که دلشان برای عدالت و انسانیّت و آزادی میتپد. بعثت عیدی برای همگان است و نه فقط برای مسلمانان. جشن بعثت و بزرگداشت روز مبعث در واقع عمدتاً برای این است که مضمون بعثت را بازخوانی کنیم و از آن درس بگیریم؛ هدف این است. ما به درسهای بعثت برای همیشه نیازمندیم؛ بعثت فقط یک حادثه‌ی تاریخی برای یک برهه‌ی معیّنی از زمان نبود؛ برای همه‌ی دوران تاریخ است.

آنچه من امروز به‌طور کوتاه از این مجموعه‌ی عظیمِ درسهای بعثت میخواهم انتخاب و عرض بکنم، این است که بعثت برای مقابله‌ی با «جاهلیّت» آمد. جاهلیّت در ادبیات اسلامی، دوران قبل از طلوع نبوّت پیامبر مکرّم است. نباید تصوّر کرد که این جاهلیّت، مخصوص جزیرةالعرب و عربهای مکّه و حجاز و بقیّه‌ی نقاط بود؛ نه، آن جاهلیّتْ عمومیّت داشت؛ ایرانِ آن روز هم غرق در جاهلیّت بود، امپراتوری رومِ آن روز هم غرق در جاهلیّت بود؛ اسلام و بعثت پیامبر برای مقابله‌ی با همه‌ی این جاهلیّت پدید آمد. جاهلیّت فقط به معنای فقدان علم نیست؛ در تعبیرات اسلامی و در ادبیات اسلامی، جاهلیّت معنای بسیار وسیع‌تری دارد؛ بخشی از جاهلیّت، فقدان علم و نداشتن علم است امّا جاهلیّت به معنای وسیع عبارت است از غلبه و حاکمیّت نیروی شهوت و غضب انسانی بر محیط زندگی؛ این میشود جاهلیّت. جاهلیّت یعنی جوامع انسانی، تحت تأثیر تمایلات شهوی و غضبیِ عمدتاً فرمانروایان خود به شکلی دربیاید که فضائل در آن گم بشود و رذائل حاکم بشود؛ این میشود جاهلیّت.
ادامه مطلب ...

3پله برای رسیدن به مقام انسانیّت!

آیة الله مظاهری 

 

آیت الله مظاهری فرمود: وقتی درک محبّت خدا در کسی نباشد و دل او خالی از خدا شود، خواه ناخواه دیگران دل او را پر می‌کنند و به عشق‌های مجازی مبتلا می‌شود.

 وقتی قرآن در خانه‌ای فراموش شود، خدا فراموش شده و وقتی خدا فراموش شود، آن خانه و آن زندگی تاریک است و نور ندارد. تقاضای دیگری که دارم این است که با دعا انس داشته باشید و همیشه دعا بخوانید. 

ما در این ماه ها چقدر سراغ قرآن می رویم؟ آخرین باری که نشستیم و درست و حسابی  یک دعای از سر اخلاص نه از سر نیاز به درگاه خداوند بخشنده مهربان داشته ایم کی بوده است؟

ستاره هفتم آسمان امامت، و موجود زنده ای به نام «حکمت»

ستاره هفتم آسمان امامت، و موجود زنده ای به نام «حکمت»

امام کاظم

هشام بن حکم از اصحاب دانا و باوفای ائمه علیهم السلام است. کتاب «تحف العقول»، حاوی گفتار مفصلی از امام کاظم علیه السلام است که برای هشام ایراد شده است. در اینجا می‌خواهیم به بازخوانی و تفکر درباره چند جمله از آن توصیه‌های گرانقدر که به حکمت مربوط می‌شود، بپردازیم.

 کلام محکم

«حکمت» به معنی حرف درست و محکم است و با علم نیز ارتباط دارد. چه بسیار از حرف های زیبا و درستی که از بزرگان دین یا مشاهیر جهان می‌شنویم و به نظرمان زیبا و درس‌آموز می‌نماید و نام آن را حکمت می‌گذاریم. مناسب است از نقطه دید امام کاظم علیه السلام نیز به حکمت ها نگاه کنیم. ایشان به هشام فرمودند:
 

ادامه مطلب ...

خصوصیت ویژه ماه رجب برای سلوک

علامه تهرانی 

 علامه طهرانی(ره) می‌فرمودند: ... ملائکه در جای سکون و آرامش می‌آیند، ملائکه در جایی که دائماً محلّ جَوَلان فکر و تخیّلات و خیالات(است نمی آیند)...؛ این آن را گفت، آن را گفت، این به من این حرف را زد، چرا آن نسبت به من این فکر را کرد؟ من این جوابش را بدهم، با این اینجور صحبت کنم اینها به درد ماه رجب نمی‌خورد.
رجب ماه خداست یعنی یک حالت خاصّی در ماه رجب برقرار است که از آن حالت خاصّ، اهل الله فقط استفاده می‌کنند، نه هر کس دیگر. استفاده‌های دیگران ضعیف است. اهل الله هستند که این ماه را می‌توانند درک کنند. یعنی جاذبه‌های مقام ربوبی و توحیدی و بارقه‌های توحیدی که سالک را زیر و رو می‌کند و تعلّق سالک را از همه چیز قطع می‌کند و او را فقط متوجّه به حقیقت توحید می‌کند. 

نحوه بهرمندی ما از این ماه شریف به خوبی نشان خواهد داد که آیا ما اهل الله هستیم یا نه، ماه شریف رجب از نیمه گذشت دیر نیست که به انتهایش برسیم کاش کمی مراعاتش را می کردیم.

خوب است در این ایام باقیمانده کمی به خودمان بیایم ببینیم چقدر  بهره برده ایم؟ آیا برای روزهای باقی مانده برنامه ای داریم؟

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۴ درباره ماه رجب؛

اولین دشمن ما غفلت است

اولین دشمن ما غفلت است

ماه رجب فرصت خودسازی و آمادگی برای ورود به ماه رمضان است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره ماه رجب فرمودند: «در این ماه توسّلات خودتان به درگاه پروردگار عالم را هرچه میتوانید بیشتر کنید» ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۴ درباره استفاده از فرصت ماه رجب توصیه‌هایی داشته‌اند که در ادامه آمده است:
برای مطالعه بیشتر در زمینه «توصیه‌های رهبر انقلاب درباره استفاده از فرصت ماه رجب» اینجا را کلیک کنید.

* از ماه رجب قدردانی کنید
باید همه به یکدیگر تبریک عرض کنیم [این‌] توفیق الهی را که توانستیم بار دیگر وارد ماه رجب بشویم. ماه رجب یک فرصت تقرّب به ارزشهای الهی و تقرّب به ذات مقدّس پروردگار و فرصت خودسازی است.
این ایّامی که در روایات ما به‌عنوان ایّام برجسته معرّفی شده‌اند، اینها همه فرصتند؛ هر فرصتی هم نعمت است و هر نعمتی هم نیازمند شکر و سپاس است. شکر و سپاس نعمت هم این است که انسان نعمت را بشناسد، بر طبق اقتضای این نعمت رفتار کند، از آن بهره ببرد، نعمت را از خدا بداند و آن را در راه خدا به کار ببرد؛ ماه رجب از این نعمتها است. بعد هم ماه شعبان است که آن هم نعمت دیگری است و این دو ماه از نظر کُمَّلین و اهل توحید و اهل معنا مقدّمه‌ی ماه رمضانند؛ و ماه رمضان ماه عروج است، ماه رفتن به معراج است، ماه تزکیه است، ماه تصفیه است که همه‌ی ما به اینها احتیاج داریم.
از ماه رجب قدردانی کنید؛ در این ماه توسّلات خودتان به درگاه پروردگار عالم را هرچه میتوانید بیشتر کنید؛ به یاد خدا باشید و کار را برای خدا انجام بدهید؛ این تلاشی که میکنید، این زحمتی که میکشید، برای خدا قرار بدهید. 
ادامه مطلب ...

هشدار به سعودی ها

هشدار به سعودی‌ها 

 لطفاً بر روی تصویر کلیک کنید.

دستور العمل آیت الله بهجت (ره) در ماه رجب!!

 

آیة الله بهجت

 

سخنی در مورد کتاب  سفارشی آیت الله بهجت(ره)

 کتاب "اقبال الاعمال "مفصل‌ترین کتاب سید بن طاووس و گل سرسبد تألیفات اوست. بنابراین تمام امتیازاتی که برای تألیفات سید ذکر شد به نحو احسن در کتاب اقبال الاعمال جلوه گر است. از این رو امتیاز این کتاب بر کتابهای دیگر دعا، مانند مفاتیح الجنان نیامده است و نیز در زمینه ی بیان نکات و اشارات ناب و همچنین استناد و بهره گیری مستقیم و با واسطه‌ی اندک از سرچشمه‌ی وحی آسای بیانات اهل بیت علیهم السلام و... بسیار روشن است و نیاز به توضیح بیشتر ندارد به همین دلیل این کتاب از اهمیت ویژه در نزد بزرگان برخوردار است.  آیت حق، حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، کتاب شریف المراقبات خود را بر اساس اقبال الاعمال تدوین کرده است. الگوگیری از اقبال الاعمال در جای جای آن به وضوح نمودار است. حضرت آیت الله العظمی بهجت بارها می فرمود: طلبه‌ای که کتابهای سید را ندیده باشد، مثل این است که هیچ ندیده است. همچنین می‌فرمود: هر کس اقبال سید بن طاووس را نداشت، اساتید ما او را رفیق خود نمی‌شمردند. هر مقدار از اقبال را که مطالعه کردنی است مطالعه، و هر مقدار را که عمل کردنی است، به هر اندازه  حال دارید عمل کنید.  ترجمه ی کامل اقبال الاعمال، مترجم: محمد روحی، ج اول، صص 11و12) 

یک شیرینی جدید

دیشب داشتم تفاسیر موجود در این آیه را می خواندم؛ به نظرم رسید گاهی خداوند چقدر ناز ما را می کشد تا او را باور کنیم.  شما هم بخوانید: جاده

یکی از آیاتی که همیشه می خواندم و  به جانم می نشست این آیه بود:

 وَ مَنْ یُهاجِرْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ یَجِدْ فِی الْأَرْضِ مُراغَماً کَثیراً وَ سَعَةً وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً (النساء : 100)   کسى که در راه خدا هجرت کند، جاهاى امنِ فراوان و گسترده‏اى در زمین مى‏یابد. و هر کس بعنوان مهاجرت به سوى خدا و پیامبر او، از خانه خود بیرون رود، سپس مرگش فرا رسد، پاداش او بر خداست؛ و خداوند، آمرزنده و مهربان است.  

 1. صاحب کشف الاسرار می نویسد: قوله تعالى: وَ مَنْ یُهاجِرْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ‏ الآیة- ربّ العالمین، خداى جهانیان، و دارنده همگان، و داناى مهربان، در این آیت نشان رحمت از خود می دهد، و لطف خود با بندگان می نماید، و مومنان را بر هجرت مى‏خواند، و مهاجران را می ستاید.

 و مهاجران سه گروه‏اند: گروهى از بهر دنیا هجرت کنند، تجارتى در پیش گیرند، یا طلب معیشتى کنند، و هر چند که این کار در شرع مباح است، امّا بعاقبت نه پیدا که سر به چه باز نهد، و حاصل آن بچه باز آید، که مصطفى (ص) گفت: 

ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌ (۱)
 و صلّی الله علی محمّد و اله الطّاهرین‌

 خیلی خوش آمدید عزیزان من! با انفاس طیّبه‌ی خودتان این فضا را، این حسینیّه را معطّر کردید. حقیقتاً نفَس معلّم نفَس طیّب است و هر فضایی که معلّمین در آن فضا حضور داشته باشند، انسان اطمینان دارد که رحمت الهی و برکات الهی ان‌شاءالله در آن فضا و در آن مکان خواهد بود. امیدواریم خداوند به شماها توفیق بدهد که این کار بزرگ را، این مسئولیّت عظیم را، هم شما معلّمین، هم شما مسئولان آموزش و پرورش بتوانید به بهترین وجهی انجام بدهید.

 ماه رجب است؛ و در این سرود پر مغز و زیبایی هم که شماها خواندید، اشاره‌ی به ماه رجب، ماه توسّل، ماه توجّه و دعا شده بود. در این ماه شریف، مؤمنین که دعا میخوانند، از خدای متعال این‌جور میخواهند: اَللهُمَّ فَاهدِنی هُدَی المُهتَدینَ وَ ارزُقنی اجتِهادَ المُجتَهِدینَ وَ لا تَجعَلنی مِنَ الغافِلینَ المُبعَدین.(۲) چقدر حائز اهمّیّت است هر سه فِقره! فقره‌ی آخر هم که مغفرت است که اساس همه‌ی کارها است: وَ اغفِر لی یَومَ الدّین.(۳) هدایتِ هدایت‌یافتگان و تلاش تلاشگران آن چیزی است که در این دعا از خدای متعال میخواهید. شما تأمّل بفرمایید اگر همین دو عامل در من و شما باشد، همه‌ی مشکلات حل خواهد شد؛ هم هدایت هدایت‌یافتگان الهی نصیب ما بشود، هم تلاش تلاشگران تاریخ بشریّت در رفتار ما، در گفتار ما، در منش ما محسوس باشد. در آن فقره‌ی سوّم، آسیب مورد اشاره قرار گرفته است: وَ لا تَجعَلنی مِنَ الغافِلینَ المُبعَدین. غفلت بزرگ‌ترین آسیب است؛ غفلت از مسیر، غفلت از هدف، غفلت از توان، غفلت از فرصت، غفلت از دشمن، غفلت از وظیفه‌ای که امروز بر دوش من و شما است؛ غفلت. بزرگ‌ترین دشمن ما غفلت است. اوّلین دشمنی که ما را در مقابل دشمنان دیگرمان به خاک می‌نشاند، غفلت است؛ وَ لا تَجعَلنی مِنَ الغافِلینَ المُبعَدین. نتیجه‌ی این غفلت دور شدن است؛ دور شدن از خدا، دور شدن از هدف، دور شدن از کامیابی. مضامین دعاها معرفت است، توحید است، درس زندگی است؛ با این توجّه دعاها را بخوانیم و از این فضای این ماه بهره ببریم.

  ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضاى ستاد کنگره‌ى بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضاى ستاد کنگره‌ى بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌(۱)
بسیار کار خوب و شایسته‌اى است این کارى که شما براى بزرگداشت شهیدان استانتان انجام دادید(۲) و ان‌شاءالله انجام خواهید داد. مسئله‌ى جنگ تحمیلى و عوارض آن - که از جمله، همین فداکارى‌ها و ایثارها و شهادتها است - یک مسئله‌ى عادى نیست؛ یک مسئله‌ى متعارف و معمولى نیست؛ یک مسئله‌ى فوق‌العاده است. اگر درست نگاه کنیم، مجموعه‌ى حوادثى که در این سالها اتّفاق افتاد و این فداکارى‌هایى که جوانهاى ما کردند، میتواند یک ذخیره‌ى ماندگارى باشد براى همیشه‌ى انقلاب. نباید بگذاریم که این ذخیره بلااستفاده بماند؛ راهش هم همین است که یاد شهیدان زنده باقى بماند.
 

ادامه مطلب ...

بانوی زیبابین خاندان وحی

حضرت زینب

"زینب" را به معنای "زین أب" یعنی زینت پدر دانسته‌اند؛ از این رو بی ‌مناسبت نیست که در زندگی حضرت زینب علیهاالسلام به دنبال این صفت بگردیم، ‌چه اینکه افراد این خاندان به بهترین وجهی نماینده اسم زیبای خود هستند. از اینرو عبارت "ما رأیت الا جمیلا" را به عنوان راهگشای خود در شناسایی حضرت زینب علیهاالسلام انتخاب کرده‌ایم.

جمله‌ای بر صدر جملات انسانی

حضرت زینب علیهاالسلام جمله‌‌ ای فرموده است که در اوج جملات بشری است، آن هم وقتی که در جمع زنان و کودکان اسیر و رنجور و مصیبت زده و شکنجه شده در مجلسی با حضور ستمگر زمانه قرار گرفته است. سر مقدس امام حسین علیه السلام در مقابل ابن زیاد گذاشته شده و آن مرد به سان فاتحانی رجز خوان، اما مدعی حقانیت، این چنین می‌گوید: حمد مخصوص خدایی است که شما را رسوا کرد و دروغتان را روشن کرد.
زینب کبری علیهاالسلام جوابش را می‌دهد اما ابن زیاد خدا را در جانب خود می‌بیند و ادامه می‌دهد: کار خدا را با برادر و خاندانت چگونه دیدی؟
در اینجاست که زینب علیهاالسلام می‌گوید: "بجز زیبایی چیزی ندیدم"، ‌آنان قومی بودند که خدا برایشان کشته شدن را نوشت پس به آرامگاهشان وارد شدند و به زودی خدا تو را با آنها گرد می‌آورد و ...

 

ادامه مطلب ...

هشدار آیت الله خوش وقت به معتکفان

آیة الله خوشوقت

بهترین درخواست در اعتکاف

در این سه روز ... باید از خدا بخواهیم که توفیق مرحمت کند دیگر گِرد گناه نگردیم؛ با چشم گناه نکنیم؛ با گوش گناه نکنیم؛ با زبان گناهان زبانی انجام ندهیم و با دست و پا گناهانی که می‌شود انجام داد را انجام ندهیم بلکه انسانی باشیم که انسان الهی، ملکوتی، با تقوا به اندازه خودمان برای جامعه‌مان مفید و موثر باشیم ان شاء الله.

(درس اخلاق عالم ربانی حضرت آیت الله خوشوقت اعلی الله مقامه در جمع معتکفین- حرم مطهر امام رضا علیه السلام سال ۹۱ ) 

خوشا به حال معتکفان، و خوشا به حال آنان که اعمال خود را از شر شیاطین در امان نگه می دارند، همین که جلوی خودمان را بگیریم و گناه نکنیم این خود یک اعتکاف است، به نظر شما چند روز می توانیم گناه نکنیم؟

چگونه می توان همه وقت و همه جا در حال پرهیز از گناه باشیم.

گوشه ای از اوصاف بهترین پدر دنیا!

گوشه ای از اوصاف بهترین پدر دنیا! 

امام علی

ایام جشن و سرور و پایکوبی شیعه است. نوای حیدر حیدر گوشه و کنار و بازارهای شهرها را پر کرده است و ذکر یا علی مدد آزین بخش هر مجلسی است. این روزها همه از علی(علیه السلام) می گویند و از امام شیعیان یاد می  کنند. در میان این هیاهوها شاید بد نباشد اندکی را به تفکر دربارۀ سیرۀ مولایمان بپردازیم و با خود بیاندیشیم آیا توانسته ایم رهروی مناسب برای سرورمان باشیم؟ 

سخن در باب رشادت ها، قضاوت ها و عدالت های مولا فراوان است. شاید در این میان آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد توجه به نوع زندگانی امام علی(علیه السلام) در خانواده است. تعامل ایشان با همسر و فرزندان بسیار زیبا و ستودنی است و می تواند بهترین الگو در جامعۀ امروزی برای والدین قرار گیرد. در نتیجه بر آن شدیم تا در این مجال، اندکی به این موضوع پرداخته و این بُعد از زندگی امام(علیه السلام) را بررسی نماییم.

   ادامه مطلب ...

قرآن بهترین بنده خدا را معرفی می کند!!

امام علی

"علی"؛ نامی که از کودکی انس عجیب و شیرینی با آن داشتیم. اوج عظمت در عین مظلومیت؛ نهایت قدرت در عین رأفت. نامی شهیر و سرشناس، اما ناشناخته و غریب. تعجبی نیست که نتوان او را شناخت؛  

علتش را شاعر خوب وطنم بخوبی سروده است:
" از تو در شگفت هم نمی توانم بود
که دیدن بزرگیت را، چشم کوچک من بسنده نیست؛
مور، چه می داند که بر دیواره ی اهرام می گذرد
یا بر خشتی خام... و من، آن کوچکترین مور، که بلندای تو را در چشم نمی تواند داشت"
اما از آن جا که به قدر تشنگی باید چشید، پس به سراغ قرآن می رویم. نعمتی که با امام متقین امیرالمومنین علیه السلام توازن دارد. یکی صامت و دیگری ناطق.
اگر قرآن نام حضرت را آشکار و مستقیم نبرده است، اما کجای قرآن است که نشانی از او نباشد؟ و کدام گوشه از دریای وجود اوست که رنگ قرآن نداشته باشد؟

ادامه مطلب ...

جزوه احکام اعتکاف

در آستانه سیزدهم رجب و آغاز ایام‌البیض و شروع مراسم اعتکاف، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR احکام مربوط به معتکفین را منتشر کرده. برای مشاهده‌ی متن استفتائات مربوط به اعتکاف می‌توانید به این صفحه(http://khl.ink/etekaf) مراجعه کنید.

برای دریافت این احکام در قالب جزوه PDF، بر روی تصویر زیر تلیک نمایید:

دریافت نسخه پی‌دی‌اف جزوه
حجم: 1 مگابایت

همسر مقاوم شهید کجباف زینب دوران

السلام علیک یااباعبدالله الحسین (ع)   

IMG-20150427-WA0002

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

  امروز در حسینیه ثارالله اهواز و مراسم شهیدان هلیسائی و کجباف ، هر چه خواستم به خودم بقبولانم که این سخنران خانم هست نتوانستم . آخر کلام مردانه و استحکام خاصی داشت و باورش سخت بود که بگویم او زن است ...

" برای مبادله اجساد شهدایمان هیچکس حق ندارد یک دلار به این خونخواران داعش و النصره بپردازد ! هیچکس حق ندارد یک زندانی از این جانیان خبیث را آزاد کند ! هیچکس حق ندارد برای آوردن بدن مطهر شهدایمان عملیاتی را هر چند محدود انجام بدهد ! اگر ضرورت به انجام عملیاتی بود برای اسلام و برای شکست تکفیری ها بود عملیات کنید وگرنه به هیچ وجه راضی نیستیم تا برای آوردن اجساد عزیزانمان عملیاتی صورت پذیرد و احیانا عزیزان دیگری بشهادت برسند .

ما شهیدان مان را تقدیم خدا کردیم و نیاز به جنازه های خاکی شان نداریم ! مگر ام وهب در کربلا وقتی سر بریده ی فرزند شهیدش را به میدان پرتاب نکرد و مگر نگفت من سری که در راه خدا دادم بازپس نمی گیرم ؟ ما نیز همسر و فرزندمان را تقدیم خدا کردیم و خدا او را قبول بفرماید انشالله دیگر چه نیازی به اجساد مطهرشان است ؟ " 

 مطلب ارسالی از برادر نجفی  

ادامه مطلب ...

سردار شهید روزبه هلیسایی

 سردار شهید روزبه هلیسایی از مدافعین حرم حضرت زینب (س) که بعد از 29 سال به جمع 2 برادر شهیدش پیوست.اخلاق و رفتار روزبه بی نظیر بود و مجاهدت فی سبیل الله را تا قبل از شهادتش کنار نگذاشت و اینچنین غریبانه به شهادت رسید. شادی روح شهدا صلوات

 

  

ادامه مطلب ...

بیاد دوستان شهیدم سردار مظلوم “هادی کجباف”و “روزبه هلیسایی”

یادم هست که حضرت امام خمینی (س) در وصف شهدا، جمله ای معروف داشتند که میفرمود: «شهید نظر میکند به وجه الله» امروز در پایان لیلة الرغائب ، شبی که رایحه ی رغبت عاشقان را در دل دارد و در آدینه ای که انتظار رؤیت یار غایب میرود،داشتم به اتفاقات سخت و کمی عجیب روزهای اخیر می اندیشیدم .از یادآوری حرم امامین عسکریین و شهید حبیب جنت مکان که عبور کردم به دمشق رسیدم. ایستگاهی که عطر زینب کبری را به مشام جانم رساند. 

چهره ی بشاش،سردار شهید هادی کجباف لحظه ای از برابر دیدگان نالایقم گذر کرد. شایسته نبودم تا همراهش شوم اماچشمان نافذش مرا اسیر خود کرد و بدنبال خویش کشاند تا برداشتی دیگر از این کلام زیبای امام را به ذهنم متبادر کند…. در چشمهای «هادی»میشد بدون واسطه خدا را دید….. باور کنید که بدور از اغراق ، از باور خودم حرف میزنم….

نگاهش پر از نجابت بود…..
پر از ادب بود….
بموقع پر از صلابت بود…
مهربانی ، همچون مروارید اشکهایش ، مهمان همیشه ی گوشه ی چشمانش بود….
در چشمان هادی،تصویرشفاف خدا دیده میشد….هادی پیش از شهادت غریبانه و مظلومانه اش ، و در طول زندگی مهربانانه اش نیز به وجه الله نظر کرده بود و چون همیشه به جمال رخ یار خیره بود ، لاجرم تصویر رخ یار در چشمان نجیب اش موج میزد… چشمان او انعکاس خدا بود…
و رفتارش از چشمانش تبعیت میکرد تا نامش با مسماتر گردد
و تجلی هدایت دلهای مشتاق بسوی خدا باشد.
به اتفاق «هادی» به دیدار«روزبه»هم رفتیم !!
و عجیب آنکه با اندکی دقت،
پی بردم که در همان یک چشم «روزبه» نیز ، چه خدا نمایان است…..! 

آخرین لیلة الرغایب این دو، کمی زودتر پدیدار شده بود ،
چون دیگر وضوح خدا در چشمانشان به حد اعلا رسیده بود….!

تصاویر وادع با مسافر- شهید حبیب جنت مکان (سری اول)

ای واژه آسمانی .. ای لاله ی پرپر سرزمین عشق ..

حبیب جان ...
روی دلم زداغ تو یک کوه است

کوهی که سنگ آن همه اندوه است

برخیز و کوه را از دلم بردار

برخیز ، ای شکوه دلم برخیز


ای مسافر کوی عشق ...چه بگویم از لحظه لحظه های شبی که همرزمانت در هشت سال دفاع مقدس ، وقتی جسم مطهر صد چاکت را در مقابل مسجد زین العابدین ع همچون نگینی در بر گرفته بودند تا با نثار اشکهایشان بدرقه کننده تو باشند که روح ملکوتیت سوار بر هودجی از نور بود ... و تو همانی که سفر به خطه ی خورشید را انتخاب کرده بودی !

روحت شاد... شهید جنت مکان

 

 بقیه تصاویر مراسم را در ادامه مطلب ببینید 

ادامه مطلب ...

تصاویری منتشرنشده ازسردارشهیدمدافع حرم

تصاویری منتشرنشده ازسردارشهیدمدافع حرم

تقدیر سردار جعفری از خانواده سردار شهید هادی کجباف+تصاویر منتشر نشده
شهید کجباف از اولین نیروهای داوطلبی بود که پس از هجوم تکفیری ها به حریم اهل البیت(ع) در سوریه داوطلبانه به میدان نبرد رفت و با حضور در کنار مدافعان حرم حضرت زینب (س) ضربات سنگینی بر پیکر تروریست ها وارد کرد.

سردار شهید حاج هادی کجباف یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور سوریه بود که چند روز پیش در حال کمک به هدایت عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروههای تروریستی تکفیری ارتش آزاد و القاعده در سوریه (جبهه النصره) پس از قرار گرفتن در محاصره و نبردی جانانه با دشمن به همراه عده ای از رزمندگان دلاور "تیپ سرافراز فاطمیون ، دفاع وطنی و ارتش سوریه" بال در بال ملائک گشوده و با کاروان عاشورائیان پیوست.

ایشان در زمان هشت سال دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تجاوز صدام مقبور در سمت معاون فرماندهی گردان مالک اشتر (شوشتر) لشگر 7 ولی عصر(عج) به دفاع از حریم اسلام و ایران برخاسته و از جانبازان سرافراز آن دوران پر افتخار و عزت نیز محسوب می شدند. 

 

وی که شجاعتش در جبهه های نبرد با تروریسم تکفیری مانند ۸سال دفاع مقدس مثال زدنی بود به همراه "سرار شهید حاج روزبه هلیسایی" از رزمندگان دلاور خوزستان ،"سردار شهید حسین بادپا" از رزمندگان قدیمی استان کرمان ، "شهید حجه الاسلام مهدی مالامیر از روحانیون لشکر فاطمیون"در منطقه "بصری الحریر" واقع در حاشیه شمال شرقی استان "درعا" در جنوب سوریه به شهادت رسیدند.

ادامه مطلب ...

جانبازان هنوز هم جلودارند!

جانبازان هنوز هم جلودارند!

جانبازان هنوز هم جلودارند! با دیدن حال و هوای این روزهای سوریه و یمن و عراق و ... یاد جمله شهیدان تفحص پازوکی و محمودوند افتادم که در زمان جنگ راه شهادت دری باز بود و حال معبری تنگ... اما درب شهادت بسته نیست... باید دل را صاف کرد.

راست می گفتند. درهای شهادت هنوز باز هستند و پرستوهای کوچک اما به قولی تند و تیزی که کمی زرنگ باشند و به قول آن حدیث مصداق المومن کیس ... و مصداق آیه " مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ...بال پرواز و وارستگی می گشایند و به هر سختی که شده از لابه لای این در، عبور می کنند و خود را به کوچ شهیدان می رسانند و اجازه نمی دهند قفس دنیا آنها را پشت میله های آهنی اسارت و وابستگی و تعلقات دنیایی نگه دارد.

 این روزها می بینیم که کوچ دلاورمردان مدافع حرم سرعت گرفته و هر روز خبر پرواز و شهادتی دیگر، دل را زیر و رو می کند... از یک طرف دل می لرزد ازفکر و غم از دست رفتن این کبوترهای عاشق و دلداده ... و از یک طرف هم محکم می شود به حضور این شیران بیشه دفاع از حریم ولایت!

  ... و آنچه این روزها بیشتر دل را تکان می دهد و چشم ها را بارانی می کند، این است که جانبازان و کبوتران پرشکسته باز هم در این مسیر از دیگران پیشی گرفته اند،... آنهایی که عشق خود را با جان خود به اثبات رساندند و شاید به قولی وظیفه خود را تا اکنون در برابر دین و مملکت به انجام رسانده اند... اما این روزها آنچه به چشم می خورد، شنیدن نام قهرمانان جانبازی ست که با جود ادا کردن دین خود به این مملکت و داشتن مجروحیت های بی شمار و انواع آلام جسمی و روحی، دست از این دنیا کشیده اند و نوبت به نوبت نامشان با واژه " شهید " آذین می گردد. 

ادامه مطلب ...

در سوگ حاج روزبه هلیسائی عزیزم

واژه ای برای وصف تو نداریم جز حسرت ایام خوشی که با تو بودن بر ما گذشت .

تو همیشه باعث روحیه ی بچه ها بودی و با آنکه پس از جنگ همه  ی ما بوی زمین و دنیا را گرفتیم اما تو هیچ لحظه عوض نشدی . عجیب شبیه ایام خوش جنگ بوی خدا می دادی .

حاجی عزیزم دلمان طاقت دوری ات را ندارد و اصلا دوست نداریم برای نبودن تو بنویسیم .

تو همواره در اخلاق و معرفت و پاکی و تقرب به خدا جزء بهترین ها بودی .
افسوس میخوریم که چرا قدر بودنت را ندانستیم .

تو شبیه ترین انسانهای باقیمانده ی جنگ به شهدا بودی .

تو هنوز پس از سالها از فراق و دوری جنگ و یاران مظلومش بوی شهدا را می دادی .
تا با تو مصافحه میکردیم و ترا در آغوش می فشردیم یاد یاران سفر کرده مان می افتادیم .

لبخند شیرین و نگاه مهربانت در آن چهره زیبا و معصوم هیچگاه از یادمان نمی رود .

زندگیت همیشه سرلوحه ی پاک زیستن و پاک بودن خواهد بود .
نمی دانم چرا مدتی از ذهنمان دور شدی و از تو غافل شدیم و ناگهان با خبر شهادتت به ذهن هامان بازگشتی ...!

روزبه ی عزیزم
من از شهادتت تعجب نمی کنم که شهادت حق مسلم تو بود و خانواده ی معظمت ، پدر گرانقدر و مرحومت و مادر پاکدامن و شیرزنت و خواهران و برادرانت همه و همه شهیدپرور بودند و با آنکه دو فرزند پاک و مطهرشان را در یک عملیات به اسلام و انقلاب تقدیم کرده بودند اما  هیچ وقت لب به شکوه نگشودند و همواره شکر الهی زمزمه لبهایشان بود و آنگاه هم که تو یکی از چشمانت را تقدیم خدا کردی باز هم مانع از حضورت در جبهه ها نشدند .  باید همه به این خانواده ی مکرم و باعظمت تعظیم کنیم که خانه ی شما محبط ملائکه الله بوده و هست ...
  

حاج روزبه عزیزم
در فراغ تو اشک نمی ریزیم ولی غبطه میخوریم که تو باز هم از همه ی یاران پیش افتادی و سهمت از این زندگی غمگین و دلگیر ، شهادت در راه خدا و میهمانی امام و شهیدان و هم نشینی با مولای شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود .
خوشا بسعادتت که خودت زودتر از ما امام مظلوم امت و برادران شهیدت رضا و صادق و یاران شهیدمان را زیارت می کنی و در آغوش میگیری ...
نمی شود گفت که تو متعلق به کدام مسجد و کدام پایگاه و ناحیه ی بسیجی که تو محبوب همه ی مساجد اهواز بودی و متعلق به همه ی دلهائی ... 

سلام ما را به یاران شهیدمان برسان و بگو ما در این دنیا سخت غریبیم و مشتاق دیدار و شفاعتتان در روز واپسینیم ...
سلام ملت بزرگ ایران را به اماممان برسان و بگو امام عزیز ما هنوز استوار در راهت گام برمیداریم و پرچم انقلابت را تا ظهور مولامان مهدی (عج) برافراشته نگاه خواهیم داشت ...
ای ساربان آهسته ران کآرام جانم میرود
وآن دل که با خود داشتم با دلستانم میرود
وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
خدایا منتقم خون شهیدان مان را برسان ... خدایا صاحب و مولایمان را بفریادمان برسان

العجل العجل یا حجه الله

مطلب از وبلاگ آقای غلامرضا نجفی

مجاهد شهیدهلیسایی به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست

خوزستان همچنان دین خود را به اسلام ادا می کند

در حالی که از ظهر امروز خبر شهادت مدافع حریم اهل البیت(ع) شهید روزبه هلیسایی در شبکه های اجتماعی شایع شده بود ساعاتی پیش برخی منابع مطلع شهادت این شهید والامقام را تائید کردند.
این شهید رشیدکه همرزم شهید هادی کجباف بود مدتی پیش به عنوان یکی از نیروهای داوطلب مدافع حرم برای مقابله با تکفیری های تروریست به دمشق رفته بود که سرانجام پس ازمجاهدت های فراوان روز گذشته به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.


شهید هلیسایی که برادر دو شهید است یکی از چشمان خود را نیز در راه دفاع از وطن تقدیم کرده بود.
گفتنی است برادران این شهید عالی مقام رضا و کوروش هلیسایی نیز در عملیات کربلای 5 به شهادت رسیدند.
 

پیکر مطهر شهید خوزستانی در دست عوامل تکفیری

خوزستان شهید دیگری تقدیم اسلام کرد؛

 

پیکر مطهر یک مبارز خوزستانی که ظهر دیروز در مبارزه با عوامل تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد، در دست عوامل تکفیری است.

 

 بنابر اخبار واصله از یک منبع آگاه، سردار حاج هادی کجباف ظهر دیروز ( ۳۰ فروردین) طی عملیاتی که در منطقه بصری الحریر استان درعا در سوریه صورت گرفت به شهادت رسید.

پیکر این شهید سرافراز از اهالی شوشتر، در دست عوامل تکفیری داعش است.

گزارش خبرگزاری رهیاب در تکمیل این خبر حاکی است، این شهید دلیر که شجاعتش در جبهه های نبرد با داعش مانند ۸سال دفاع مقدس مثال زدنی بود به همراه شهید حسین بادپا از استان کرمان در این منطقه به شهادت رسیدند.
شهید کجباف از اولین نیروهای داوطلبی بود که پس از هجوم تکفیری ها به حریم اهل البیت(ع) در سوریه به میدان نبرد رفت و با تلاش وصف ناپذیرش ضربات سنگینی بر پیکر تروریست ها وارد کرد.
گفتنی است با توجه به بازنگشتن پیکر این شهید از میدان نبرد برنامه انتقال و تشییع این سردار خستگی ناپذیر متعاقبا اعلام خواهد شد.