مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

خاطره ای از جانباز عزیز جناب آقای هوشمند از شهید رضا نیک فرجام

جناب آقای هوشمند از رزمندگان دوران دفاع مقدس که مدت زیادی را در مسجد و جبهه در کنار شهید نیک فرجام بوده ، خاطراتی را از شهید بزرگوار می گوئید. 

وی به سن پایین شهید اشاره کرد و از اصرار بسیار وی برای اعزام به جبهه و حتی پاره کردن دکمه های پیراهن خود توسط شهید بر اثر التماس و کشیدن های بسیار گفت.

آقای هوشمند افزود؛ در ابتدای انقلاب مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) توسط منافقین کوردل با بمب ساعتی منفجر شد و شهید رضا نیک فرجام که در آن زمان مسئول اسلحه خانه مسجد بود ، از چند ناحیه شکم مجروح شد و تا مرز شهادت پیش رفت و مدتی را در بیمارستان بقیة الله ( عچ) تهران بستری شد. او زمانی که در بیمارستان بود در پاسخ به مادرش که آرزوی وی را جویا شده بود گفته بود که دوست دارم مرا به مسجد ببرید تا روی خرابه های آن بستری شوم.

شهید نیک فرجام پس از ترخیص از بیمارستان اصرار زیادی برای اجازه اعزام به جبهه می کرد و با مخالفت مسئولین قرار می گرفت. آنها برای او شرط گذاشتند که اگر اجازه می خواهد باید 20 دیوار را برای شعار نویسی رنگ آمیزی کند. و او با جدیت تمام پیگیر این کار شد و در مدت کوتاهی آن را به انجام رساند و جواز اعزام به جبهه را گرفت.

پس از اعزام به جبهه او ساقی رزمندگان شد و هنگامی که رفته بود آب برای همسنگران بیاورد با انفجار گلوله 60 نقش بر زمین شد و در تاریخ ۲۲/۵/۱۳۶۱در عملیات رمضان و منطقه عملیاتی کوشک به درجه رفیع شهادت رسید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد