مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

کار فرهنگی

siEBEfcR_535

 

ما به کسانی که اهل کار فرهنگی هستند دائم می‌گوییم، به بعضی تکرار می‌کنیم، به بعضی التماس می‌کنیم، بعضی ها رو اینجا جمع می‌کنیم و به بعضی پیغام می دهیم که آقا! کار فرهنگی بکنید. جواب کار فرهنگی
 باطل، کار فرهنگی حق است. {حضرتــــ آقا حفظ الله}

پیکر یک شهید گمنام در اهواز تشییع می‌شود

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، مراسم تشییع پیکر یک شهید گمنام در اهواز برگزار می‌شود. 

 سردار محمد علی‌پور، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد:‌ پیکر این شهید گمنام جمعه 31 مرداد همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، بعد از نماز جمعه در مصلای امام خمینی اهواز تشییع می‌شود.

وی گفت: همچنین پیکر این شهید شنبه 1 شهریور با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور استان و اهواز، در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان واقع در جاده اندیمشک، میدان پلیس‌راه قدیم اهواز به خاک سپرده می‌شود.

وی گفت:‌ این شهید گمنام که در جزایر مجنون تفحص شده در هنگام شهادت 22 ساله بوده و در عملیات خیبر در سال 62 به شهادت رسیده است.

یادآور می‌شود، پیکرهای پاک 82 شهید دفاع مقدس در ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) در 22 استان و 38 نقطه کشور تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

کاریکاتور دموکراسی آمریکایی و داعش

کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا و افشاگر اسناد طبقه‌بندی شده این آژانس فاش کرد: 

 ابوبکر البغدادی، رهبر داعش ساخته و پرداخته همکاری‌های امنیتی میان سازمان اطلاعات انگلیس، آمریکا و سازمان جاسوسی موساد است. وی گفت: همکاری میان این سه سازمان شرایط را برای ظهور پدیده‌ای به نام دولت اسلامی عراق و شام (داعش) فراهم کرد.


«یا حَىُّ یا قیُّومُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ»

 

الله

 

ذکر شریف: «یا حَىُّ یا قیُّومُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ»موجب صفای باطن و حیات دل است و در بسیار گفتن و مداومت آن فواید بسیار. چه فایده از این بیشتر که آدمی به یاد دوست باشد.

دوست بگو دوست بگو دوست دوست
تا نگری هر چه بود اوست اوست

وقتی صدور انقلاب خمینی را متوقف کردیم «داعش» متولد شد

66578_379با رحلت حضرت امام (ره) در خردادماه سال شصت‌وهشت، نه‌تنها دفتر زندگی دنیوی بزرگ‌ترین احیاگر اسلام حقیقی در تاریخ معاصر بسته شد، بلکه با خالی شدن عرصه این دنیا از حضور او، عده‌ای از انقلابیون که تا زنده بودن ایشان ترجیح می‌دانند نظرات خود را علنی ننمایند، با درگذشت وی عرصه را برای اجرای «اصلاحات» حرکت امام مهیا دیدند. این دسته از انقلابیون تواب که بعد از گذر از دوران پر التهاب و سخت دفاع مقدس به دلایل مختلف از بخشی از شعارها و آرمان‌هایی که امام برای انقلاب ترسیم کرده بود پشیمان گشته و آن‌ها را دست نایافتنی می‌دیدند، با در دست گرفتن دولت و بخش عمده‌ای از بدنه اجرایی کشور با سرعت شروع به آرمان زدایی از اهداف نهضت نموده و برنامه‌های «واقع‌گرایانه» خود را جایگزین آن‌ها کردند. این نحوه سیاست ورزی پسا-امام هم در عرصه اقتصادی بروز آشکاری داشت (با ایجاد شکاف عمیق اقتصادی و ظهور طبقه سرمایه‌دار ناسالم در کنار قشر «آسیب‌پذیر») و هم در عرصه سیاست خارجی. سیاست خارجی این دوران با شعاری کلیدی «تنش‌زدایی» کار خویش را آغاز نمود. این گروه که پیشرفت اقتصادی را تنها از مسیر ارتباط با دنیای سرمایه‌داری و همسایگان منطقه‌ای ممکن می‌دیدند، به‌سرعت گام در راه ایجاد ارتباط دوستانه با دنیای غرب و حاکمان مرتجع عرب منطقه گذاشتند و طبیعتاً در چهارچوب سیاست تنش‌زدایی جایی برای یکی از اهداف عالی انقلاب اسلامی که همانا صدور انقلاب بود باقی نمی‌ماند.

                                                                                                         اجتماع حامیان داعش در آلمان 

 

ادامه مطلب ...

وحدت جهان اسلام راه مبارزه با داعش

 

وحدت جهان اسلام تنها راه نابودی سلفیت

داعش روزانه ۳ میلیون دلار درآمد دارد!

مسعود بارزانی در این خصوص اظهار کرد: داعش از طریق سرقت بانک ملی عراق در موصل و تکریت به بیش از یک میلیارد دلار دست‌ یافته است.

 مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با مجله فوکس آلمان که در روز(دوشنبه) مصاحبه کامل آن منتشر می‌شود، اعلام کرد: گروه تروریستی داعش از طریق باج‌گیری و دزدیدن نفت روزانه حدود سه میلیون دلار درآمد دارد.
مسعود بارزانی در این خصوص اظهار کرد: داعش از طریق سرقت بانک ملی عراق در موصل و تکریت به بیش از یک میلیارد دلار دست‌ یافته است. 

وی افزود: مردم کردستان منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه و مسلح کردن نیروهای پیشمرگ از سوی آلمان هستند.
بارزانی تاکید کرد: کردها به نیروهای خارجی نیازی ندارند و ارتش کردها خود می‌تواند با افراد مسلح داعش مقابله کند.
وی افزود: ما هیچ کمبودی در تعداد مبارزان شجاع خود نداریم بلکه تنها در تهیه اسلحه‌های جدید و کارآمد با مشکل روبه‌رو هستیم و این در حالی است که گروه تروریستی داعش اسلحه‌های پیشرفته زیادی در اختیار دارد.
بارزانی در نشست مشترک با فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان در اربیل نیز گفت: آزادی و دموکراسی در اقلیم کردستان، دوستان ما را به این سمت سوق می‌دهد تا در جنگ ما علیه تروریسم به کمک ما بیایند و در نهایت کردستان نقشه‌های تروریستی آنان را شکست خواهد داد.
وی ضمن تقدیر از حضور وزیر خارجه آلمان برای کمک به آنان، تاکید کرد: اقلیم کردستان به ارزش‌های دموکراتیک پایبند است و مسیر خود را طبق آن ادامه خواهد داد.
اشتاین مایر در این نشست نیز به منظور کمک به مهاجران و برای نابودی تروریسم از سوی کشورش مبلغی به ارزش ۲۴.۵ میلیون یورو به کردستان کمک کرد.
وی گفت:‌در این شرایط کردها را در برابر تروریست‌ها تنها نخواهیم گذاشت.

تصاویر/ جنایات داعش در کردستان عراق

تروریست های تکفیری داعش که هجوم به شهرهای کردنشین عراق را شدت بخشیده اند، هر روز خبر و تصاویر جدیدی از جنایاتشان هنگام ورود به مناطق کردنشین را منتشر می کنند تا با ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، مانع از مقاومت آنها در یورش های بعدی شوند. 

تصاویر/ جنایات داعش در کردستان عراق 

 

ادامه مطلب ...

آیت‌الله سیستانی ؛ فرماندهی از خانه ۷۰ متری خشتی در نجف

در سفرهای قبل این خانه برای من “بیت مرجعیت” بود ولی حال جایگاهی تازه‌ای نیز یافته است.”مرکز فرماندهی” بهترین نامی است که می‌توانم بر آن بگذارم. من به دیدار یک مرجع مجاهد می‌روم. او تمام نماهای فوق الذکر و هزاران نمای ذکر نشده را از همین خانه کوچک مدیریت کرده است. بعد از سلام و دعاهای پدرانه‌اش اذن سخن گرفتم و ابعاد مختلف تأثیرات فرمانش را یادآوری نمودم. آنچه من می‌گفتم مهم نبود زیرا او ابعاد مختلف قضیه را به خوبی می‌دانست و دانسته عمل نموده بود.

ـ
گرچه آیت الله العظمی سید علی سیستانی از عنفوان جوانی در پیچ و خم تمامی اتفاقات و رویدادهای جهان اسلام بخصوص تشیع و بالاخص در ایران و عراق بوده است و پیوسته آنها را با تیز‌بینی رصد نموده است اما به گواهی تاریخ، در تمام این دوران مشی او با آرامشی خاص و در نوع خود بی‌نظیر همراه بوده است از جمله آنکه بروز و ظهور تأثیرات وجود او همواره در سایه‌ای از سکوت و تواضع پنهان بوده است، شیوه‌ای که سعی می‌کنند در این دوره نیز آن را دنبال کنند.

با این همه “گستره تأثیرعمل” این مرجع هوشیار، مجال کتمان را از او گرفته است. صاحبان قدرت و افکار عمومی جهانی هر روز به عمق تأثیرات وجودی ایشان بیش از پیش آشنا می‌گردد. بدیهی است عملکرد بیست و پنج سال اخیر ایشان آینه‌ای تمام نما از تفکرات نهفته در ذهن این مرجع بیدار است و از دید محققان و رسانه‌های تحلیلی پنهان نخواهد ماند.  

ادامه مطلب ...

نامه ای از یک آزاده

اسیر شدم و نتوانستم آن را پس بدهم حالا ...

 

خدمت مسئول محترم پادگان امام علی (ع)

سلام علیکم

با درود بی‌کران به روح پاک شما و سلام به روح بلند رهبر کبیر انقلاب و عرض خالصانه‌ترین سلام‌ها و درودها،

 خدمت شما برادر گرامی. به اطلاع می‌رسانم که اینجانب عسکر قاسمی ساکن روستای علیا، از توابع مرودشت، در سال 1364 در این پادگان آموزش بسیج دیده‌ام. بعد از آموزش یک یقلوی در ساک من جا ماند که به خانه برده بودم. بعد هم به علّت اینکه به دست نیروهای بعثی اسیر شدم، نتوانستم آن را پس بفرستم. الآن بعد از آزادی، آن را پیدا کرده‌ام و خدمتتان می‌فرستم. اگر مایه‌ی جریمه باشد، خواهشمند است تماس بگیرید تا ادای قرض نمایم.

امیدوارم که خداوند همه‌ی ما را مورد آمرزش قرار دهد.

با تشکر، قاسمی

--------------------

منبع : کتاب نامه ها ی دلتنگی / علی شیرازی /

دفتر ادبیات و هنر مقاومت / چاپ پنجم 1387 / ص64

نماز نمی خونه!

رزمندگان غواص

تو گردان شایعه شد نماز نمی خونه!
می گفتن: «تو که رفیق اونی، بهش تذکر بده!»
باور نکردم و گفتم: «لابد می خواد ریا نشه، پنهانی می خوانه.»
وقتی دو نفری توی سنگر کمین جزیره ی مجنون، بیست و چهار ساعت نگهبان شدیم با چشم خودم دیدم که نماز نمی خواند!

توی سنگر کمین، در کمینش بودم تا سر حرف را باز کنم…

…تو که برای خدا می جنگی، حیف نیس نماز نخونی؟
لبخندی و گفت: «یادم می دی نماز خوندن رو!»
بلد نیسی!؟
نه، تا حالا نخوندم!

همان وقت داخل سنگر کمین، زیر آتش خمپاره ی شصت دشمن، تا جایی که خستگی اجازه داد، نماز خواندن را یادش دادم.
توی تاریک روشنای صبح، اولین نمازش را با من خواند.
دو نفر نگهبان بعد با قایق پارویی آمدند و جای ما را گرفتند.
سوار قایق شدیم تا برگردیم.
پارو زدیم و هور را شکافتیم.
هنوز مسافتی دور نشده بودیم که خمپاره شصت توی آب هور خورد و پارو از دستش افتاد.

آرام که کف قایق خواباندمش، لبخند کم رنگی زد.
با انگشت روی سینه اش صلیب کشید و چشمش به آسمان یکی شد….

آزاده سرافراز محمود سقا کهوازی

سالروز ورود آزادگان را به میهن اسلامی گرامی میداریم.  

  

 آزاده سرافراز محمود سقا کهوازی  

 

 

  محمود برادر شهید احمدعلی سقاکهوازی بود . با سن کم به جهه آمده بود . جثه کوچک و چهره معصومی داشت .

پدر و مادر و برادران محمود خانواده مقاوم و با روحیه بالائی داشتند . بعد از شهادت احمدعلی اینک هم پدر و هم پسر دیگر در جبهه ها حضور داشتند . سایر برادران محمود کوچکتر از او بودند و و امکان حضور در جبهه نداشتند و الا آنها هم به جبهه می آمدند .

شب عملیات یکی خودش را در آغوشم انداخت و با اشکهای فراوانی که می ریخت طلب حلالیت میکرد و می گفت اگر تو هم شهید شدی مرا شفاعت کن !

نگاهش کردم محمود بود ! تعجبم برانگیخته شد . محمود با آن سن کم و آن خانواده و فضائل دیگر نیازی به شفاعت چون من روسیاهی نداشت ! اما روح بلند و پاک او بیش از این را می طلبید .

وقتی عقب نشینی تلخ  عملیات کربلای چهار اتفاق افتاد محمود باز نگشت و نام او جزء مفقودین بود و هیچ خبری از او نداشتیم همانند عزیز و مقداد و غلامعلی ... 

 مطلب ارسالی از برادر غلامرضا نجفی  

ادامه مطلب ...

بازگشت آزادگان عزیز

اگر روزی اسرا برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آنها برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود.امام خمینی (ره)   

 

 

سالروز غرورآفرین بازگشت آزادگان عزیز و سرافراز به میهن اسلامی گرامی باد.

سالروز غرورآفرین بازگشت آزادگان عزیز

سالروز غرورآفرین بازگشت آزادگان عزیز و سرافراز به میهن اسلامی گرامی باد.

سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی

 سالروز ورود 

 

 آزادگان به میهن اسلامی 

 

 

ایستادگى و مقاومت آزادگان سرافراز ما در طول سالهاى سخت اسارت، ملت ایران را روسفید و سربلند کرد و ما بازگشت پیروزمندانه آنان به میهن اسلامى را حادثه‏اى مى‏دانیم که دست قدرت الهى آن را رقم زد. بنا بر این یکایک ملت ایران باید این خاطره و خاطرات شبیه آن را زنده نگهدارند و آنها را قدر بدانند."  

 مقام معظم رهبری

 

ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان وزارت خارجه و سفرا

دیدار مسئولان وزارت خارجه و سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (چهارشنبه) در دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، دستگاه دیپلماسی کشور را مدافعان خط مقدم دفاع از اهداف، منافع ملی و سرمایه‌ی ملی ایرانیان خواندند و ضمن تبیین ویژگی‌های دیپلماسی ایرانی و ضرورت دیپلماسی فعال و هوشمند در دوران بسیار مهم گذر به نظم جدید جهانی سخنان مهمی را در بی‌فایده بودن تعامل با آمریکا بیان کردند.
ایشان در تبیین اهمیت کار دیپلماسی افزودند: یک دیپلماسی هوشمندانه و فعال می‌تواند دستاوردهای بسیار مهم سیاسی، اقتصادی، انسانی و اجتماعی به همراه بیاورد که با هیچ حرکتی از جمله جنگ‌های پرهزینه و پرخطر نیز حاصل نمی‌شود و این واقعیت نشان‌دهنده‌ی وزن و جایگاه دستگاه دیپلماسی در مجموعه‌ی مدیریت یک کشور است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رویدادهای چندین سال اخیر در منطقه را نشان‌دهنده‌ی واقعیت یاد شده خواندند و خاطرنشان کردند: قدرت‌هایی تلاش کردند با زور و اسلحه منافع خود را تأمین کنند که ناکام ماندند اما کسانی با ظرافت، هوشمندی و تحرک، توانستند منافع خود را به‌خوبی تأمین کنند.
رهبر انقلاب، وزارت خارجه را ارتش منظم دیپلماسی کشور خواندند و افزودند: در مسئله سیاست خارجی، دستگاه‌های دیگری هم مؤثرند اما وزارت خارجه به عنوان یک سازمان موظف و ارتش منظم، مسئولیت اصلی را بر عهده دارد. 
 
ادامه مطلب ...

خاطره ای از برادر شهید رضا نیک فرجام ( حاج مجتبی نیک فرجام)

مدتی پیش پیامکی را از یک شماره ناشناس به کد 917 دریافت نمودم که از فضائل امام حسین (علیه السلام) می گفت. چون پیش شماره خوزستانی نبود احتمال را بر خطای ارسال کننده گذاشتم و توجهی ننمودم. اما پس از آن پیامک دیگری از همان شماره ارسال شد که این بار از فضائل حضرت عباس (علیه السلام) می گفت. این بار در پاسخ به پیام از ارسال کننده خواستم تا خود را معرفی کند که در پاسخ نوشت: (رضا نیک فرجام)

بسیار تعجب کردم و سپس با او تماس گرفتم. آن شخص خود را رضا نیک فرجام معرفی کرد و گفت که در شیراز کار می کند و هنرمند و خواننده است. علت پیامک ها را از او جویا شدم و توضیح داد که: مدتی پیش نام خود را در گوگل جستجو می کردم که ناگهان با عکس جوانی با عنوان شهید رضا نیک فرجام روبرو شدم. ابتدا گمان کردم که دوستانم با من شوخی می کنند اما پس از بررسی بیشتر از وجود شهید نیک فرجام اهوازی مطلع شدم. زمانی که به سایت مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) مراجعه کردم چیزی دیدم که برایم باورکردنی نبود. سال شهادت شهید مصادف بود با سال تولد من ، و ماه شهادت وی برابر بود با ماه تولد من و حتی روز شهادت تقریبا همزمان با روز تولد من.

من فرزند شهید هستم و پدرم جانش را در جنگ تحمیلی تقدیم اسلام نموده. زمانی که من وصیت نامه شهید نیک فرجام را مطالعه نمودم در آن چیزی دیدم که قابل باور نبود. شهید رضا نیک فرجام در انتهای وصیت نامه یک بیت شعر نوشته بود که دقیقا همان بیت در انتهای زندگی نامه پدر شهید من آمده و اکنون بروی سنگ مزار شهید رضا نیک فرجام هک شده است.

پس از آن با مسئول سایت مسجد تماس گرفتم و از او خواهش کردم تا شماره خانواده شهید را به من بدهد و این گونه شد که به شما پیام دادم.

شعر وصیت نامه شهید رضا نیک فرجام:

اگر باشد قرار آخربمیرم                             نمی خواهم که در بستر بمیرم

 

خاطره ای از جانباز عزیز جناب آقای هوشمند از شهید رضا نیک فرجام

جناب آقای هوشمند از رزمندگان دوران دفاع مقدس که مدت زیادی را در مسجد و جبهه در کنار شهید نیک فرجام بوده ، خاطراتی را از شهید بزرگوار می گوئید. 

وی به سن پایین شهید اشاره کرد و از اصرار بسیار وی برای اعزام به جبهه و حتی پاره کردن دکمه های پیراهن خود توسط شهید بر اثر التماس و کشیدن های بسیار گفت.

آقای هوشمند افزود؛ در ابتدای انقلاب مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) توسط منافقین کوردل با بمب ساعتی منفجر شد و شهید رضا نیک فرجام که در آن زمان مسئول اسلحه خانه مسجد بود ، از چند ناحیه شکم مجروح شد و تا مرز شهادت پیش رفت و مدتی را در بیمارستان بقیة الله ( عچ) تهران بستری شد. او زمانی که در بیمارستان بود در پاسخ به مادرش که آرزوی وی را جویا شده بود گفته بود که دوست دارم مرا به مسجد ببرید تا روی خرابه های آن بستری شوم.

شهید نیک فرجام پس از ترخیص از بیمارستان اصرار زیادی برای اجازه اعزام به جبهه می کرد و با مخالفت مسئولین قرار می گرفت. آنها برای او شرط گذاشتند که اگر اجازه می خواهد باید 20 دیوار را برای شعار نویسی رنگ آمیزی کند. و او با جدیت تمام پیگیر این کار شد و در مدت کوتاهی آن را به انجام رساند و جواز اعزام به جبهه را گرفت.

پس از اعزام به جبهه او ساقی رزمندگان شد و هنگامی که رفته بود آب برای همسنگران بیاورد با انفجار گلوله 60 نقش بر زمین شد و در تاریخ ۲۲/۵/۱۳۶۱در عملیات رمضان و منطقه عملیاتی کوشک به درجه رفیع شهادت رسید. 

خاطره ای از پدر شهید رضا نیک فرجام

شهید رضا نیک فرجام 

وقتی رضا را داخل قبر گذاشتیم. 

درحالی که گریه می کردیم ، صورت اورا بوسیدم.

بعدازچندوقت که خواب رضا را دیدم.روی گونه اش چیزی مثل ستاره می درخشید.

ازاوپرسیدم که این چیه روی صورت توکه اینقدرنور داره؟؟

رضا گفت:وقتی شما مرا داخل قبر گذاشتی  

و صورتم را بوسیدی ،

یک قطره اشک از چشمت روی صورتم افتاد.

این همان قطره اشک است که می درخشد. 

  

به نقل از پدر شهید مرحوم حاج حسین نیک فرجام  

 

جهت شادی روح  مرحوم حاج حسین نیک فرجام یک فاتحه و صلوات نثار کنیم.

 


سالگرد شهادت شهید بزرگوار رضا نیک فرجام

 بسم رب الشهدا و الصدقین 
 ۲۲ مردادماه سالگرد شهادت شهید بزرگوار رضا نیک فرجام را با ذکر صلوات گرامی میداریم. 
 

 شهید رضا نیک فرجام 

  

نام پدر : حسین 

  

سن شهادت : ۱۶ سالگی 

 

تاریخ شهادت : ۲۲/۵/۱۳۶۱  

  

محل شهادت : منطقه کوشک

 

 در ادامه مطلب زندگی نامه شهید را بخوانید.

ادامه مطلب ...

گواهی نامه جدید داعش +عکس

داعش، گواهینامه‌ای تحت نام "غیر کافر" برای تشخیص اعضای خود صادر کرد. 

 گروهک تروریستی "داعش"، گواهینامه‌ای جدید تحت عنوان "غیر کافر" برای حمایت از اعضای خود منتشر کرد.
این گواهی به منظور تشخیص اعضا و طرفداران این گروهک از دیگران صادر شده است.
 
 
سایت خبری "راصد الشرق الاوسط" لبنان در این باره گزارش داد؛ در این گواهی نوشته شده است: حامل این گواهی‌نامه کافر نیست و شلاق زدن، به صلیب کشیدن و ازدواج با او ممنوع است، جز اینکه بنا بر عذری شرعی با ارتش خلافت ازدواج کند و یا اینکه به کفر بازگردد.
 
این گواهی به مدت ۳ ماه اعتبار دارد و برای تمدید آن، تجدید بیعت با داعش لازم است.

یک پیشبینی عجیب...

روایت حضرت امیرالمؤمنین (ع) در مورد گروهک "داعش"
حضرت امیر المومنین علی علیه السلام 1400 سال پیش فرمودند: "إذا رأیتم الرایات السود فالزموا الأرض ولا تحرکوا أیدیکم ولا أرجلکم ثم یظهر قوم ضعفاء لا یُوبه لهم قلوبهم کزُبَر الحدید هم أصحاب الدولة لا یفون بعهد ولا میثاق یدعون إلى الحق ولیسوا من أهله "أسماؤهم الکنى ونسبتهم القرى” حتى یختلفوا فیما بینهم ثم یؤتی الله الحق من یشاء..." (1)

ترجمه: زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید - به این معنا که دعوت آنان باطل است و نباید به کمک آنان بشتابید - سپس قومی ضعیف ظاهر می شوند که قلب هایشان مانند براده های آهن سخت است، آنها وفادار به هیچ عهدی نیستند، به حق فرا می خوانند در حالیکه از آن نیستند، اسامی شان، کنیه و نسبت هایشان از نام شهرها گرفته شده؛ تا اینکه در بین خود اختلاف نظر پیدا می کنند و خداوند خداوند اهل حق – هر کسی که بخواهد- را ظاهر می سازد..."

گفته می شود این سخن که مفهوم آن تماما با تروریست های "داعش" منطبق است کسانی که پرچم های سیاه دارند، اسامی شان، کنیه است مانند "ابو مصعب، ابوالبراء و..." و نسبت هایشان به شهرها می رسد مانند "البغدادی، الحرانی و..." .

شایان ذکر است، حدیث فوق در کتاب "احقاق الحق و ازهاق الباطل" ذکر شده است.

افشای پیوند عمیق آل سعود، تکفیری‌ها و انگلیس!

بازگشتی سیاه به تاریخ 

افشای پیوند عمیق آل سعود، تکفیری‌ها و انگلیس!  افشای پیوند عمیق آل سعود، تکفیری‌ها و انگلیس!
برای شناخت جریانات تکفیری، لازم است از ریشه های فکری آنها شناخت لازم را کسب کرد. ریشه هایی که مشخص می کند جریان تکفیری خارج از اسلام و دست پرورده استکبار است.  

 سلف در لغت به معنای گذشته است ولی در معنای اصطاحی آن میان متکلمین و فقها اختلاف است. بعضی آن را نسل اول از تابعین بر می‌شمارند (1) و بعضی دیگر همچون کثیری در کتاب السلفیه بین اهل السنه و الامامیه می‌نویسد: «سلفیه در قرن چهارم هجری ظهور کرد و از جنابله بودند ... سپس در قرن هفتم توسط ابن تیمیه احیا شد که امور دیگری بر آن افزود.»(2) اما این تعریف میان مستشرقین زیاد مورد قبول نبوده و آن را به حرکت که توسط محمد عبده و جمال الدین اسد آبادی در مقابل غرب زدگی و خرافات مصر اشغال شده توسط انگلیس ایجاد شد، منصوب می‌نمایند و حتی برای مدعای خود، نام موسسه ای به نام سلفیه که توسط محب الدین خطیب اداره می‌شد را بیان می‌نمایند.(3) اما تعریفی که می‌توان به صورت دقیق تر بیان کرد و واژه مأنوس تری در قرن حاضر برای مخاطبین بود، تعریف دائره المعارف مصاحب در مورد سلفیت است، در این دائره المعارف سلفیت این چنین تعریف شده است: 

 

ادامه مطلب ...

زود بــزرگ می شــونــد !

◥ کــودکــانی کـه خیلـی زود بــزرگ می شــونــد !◣
✔ من بیشتر از بچه هایی که در این بحبوحه ی این جنایات شهید می شوند ... دلم برای بچه هایی می سوزد که زنده می مانند و شاهد اعمال درندگانی که نام انسان بر خود نهاده اند، هستند ...
┘◄ زندگی در ذهن این کوچولوهای معصوم چه مفهومی پیدا می کنه؟ :(
این کودکان مبهوتانه شاهد از دست دادن هم بازی هایشان هستند که تا ساعتی پیش با هم بازی می کردند، با هم دعوا و کتک کاری می کردن. قهر و آشتی می کردن . . .
شاهد از دست دادن پدر و مادرهاشان هستند . . . تنها و بی پناه می مانند و چشمانشان پر از علامت سوال است . . . آینده ای مبهم در انتظــارشان است .
بیشترشان خیلی زود باید مسئولیت خواهر و برادرهای کوچکتر از خودشان را بپذیرند ... و کودکی را ببوسند و بگذارند کنار.
┘◄ خدایا ... ما که جسته گریخته از این جنایات می شنویم ... تو که حاضر و ناظر بر همه چیز هستی ... چه صبری داری!

تلاوت های ناب از استاد شاکرنژاد

تلاوت های ناب از استاد شاکرنژاد

شاکر نژاد80

آنچه پیش روی شماست مجموعه ای فاخر از زیباترین تلاوت‌های قرآن است که توسط قاری ممتاز و بین‌المللی کشور استاد حاج حامد شاکرنژاد در  صحن و سرای آستان قدس رضوی اجرا شده است.  
ادامه مطلب ...

شهید بابایی به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

شهید بابایی به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

* کارستان بابایی
چند روز قبل خانواده‌ی شهید بابایی این‌جا آمده بودند؛ این خاطره یادم آمد و برای آنها گفتم. سال ۶۱ شهید بابایی را گذاشتیم فرمانده پایگاه هشتم شکاری اصفهان. درجه‌ی این جوان حزب‌اللّهی سرگردی بود، که او را به سرهنگ تمامی ارتقاء دادیم. آن‌وقت آخرین درجه‌ی ما سرهنگ تمامی بود. مرحوم بابایی سرش را می‌تراشید و ریش می‌گذاشت. بنا بود او این پایگاه را اداره کند. کار سختی بود. دل همه می‌لرزید؛ دل خود من هم که اصرار داشتم، می‌لرزید، که آیا می‌تواند؟ اما توانست. وقتی بنی‌صدر فرمانده بود، کار مشکل‌تر بود. افرادی بودند که دل صافی نداشتند و ناسازگاری و اذیت می‌کردند؛ حرف می‌زدند، اما کار نمی‌کردند؛ اما او توانست همان‌ها را هم جذب کند. خودش پیش من آمد و نمونه‌یی از این قضایا را نقل کرد. خلبانی بود که رفت در بمباران مراکز بغداد شرکت کرد، بعد هم شهید شد. او جزو همان خلبان‌هایی بود که از اول با نظام ناسازگاری داشت. شهید عباس بابایی با او گرم گرفت و محبت کرد؛ حتی یک شب او را با خود به مراسم دعای کمیل برده بود؛ با این‌که نسبت به خودش ارشد هم بود. شهید بابایی تازه سرهنگ شده بود، اما او سرهنگ تمامِ چند ساله بود؛ سن و سابقه‌ی خدمتش هم بیشتر بود. در میان نظامی‌ها این چیزها خیلی مهم است. یک روز ارشدیت تأثیر دارد؛ اما او قلباً و روحاً تسلیم بابایی شده بود. شهید بابایی می‌گفت دیدم در دعای کمیل شانه‌هایش از گریه می‌لرزد و اشک می‌ریزد. بعد رو کرد به من و گفت: عباس! دعا کن من شهید بشوم! این را بابایی پس از شهادت آن خلبان به من گفت و گریه کرد. 
 
ادامه مطلب ...

پوستر/ پیام سردار قاسم سلیمانی برای اسرائیل

سردار قاسم سلیمانی در قسمتی از پیامی که برای حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین صادر کردند، پیام ویژه ای هم برای اسرائیل داشتند:

صحنه های دردناکی که در فلسطین شاهد هستیم، قلب ما را به درد می‌آورد و سینه را آکنده از غم می‌کند؛ غمی که در درون خود یک خشم عمیق را نهفته دارد، خشمی که در وقت مناسب آن را بر سر صهیونیست‌های مجرم خواهیم ریخت

 

پیام سردار قاسم سلیمانی برای اسرئیل

دریافت سایز اصلی : DOWNLOAD

 

 متن کامل پیام سردار قاسم سلیمانی را در ادامه ببینید.

 

ادامه مطلب ...

مرض دشمنی های شدید با اهل البیت علیهم السلام!

هشتم شوال یادآور یکی از دردناکترین و وحشیانه ترین اعمال وهابیون پست فطرت و سفاک است که تا ابد دل زمین و آسمان خدا از آن گرفته است، و علاقمندان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام آزرده دل و خونین جگر این واقعه اند و لعن و نفرینشان بر دشمنان اهل بیت علیهم السلام تا ابد جاریست و دیر نباشد که اینان سزای اعمال خود را ببینند.

بقیع

 اهل بیت علیهم السلام پیشوایان راستین دین خدا و واسطه فیض و رحمت خداوند متعال بوده و هستند.

در شأن و منزلت والای ایشان در کتب روایی شیعه و اهل سنت روایات زیادی از رسول خدا صلی الله علیه و آله رسیده است که مهمترین آنها که به حد تواتر رسیده و در صحت آن شکی نیست، حدیث "ثقلین" است. که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله اهل بیت خویش را هم سنگ قرآن در مسیر هدایت و عبودیت بر می شمارند.

اما افسوس که مسلمان نماهایی پیدا شدند و با دین خدا و وصیت رسولش بدترین کارها را کردند.

اینان برای رسیدن به دو روزی ریاست و سروری، سنگ بنای اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان را گذاشتند و هنوز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به خاک سپرده نشده بنای کج رفتن مسلمانان و به انحطاط کشیدن آنان را گذاشتند، همان ها که بر صورت دختر نبی خدا سیلی زدند و وصی و جانشین رسول خدا صلی الله علیه و آله را در بند کرده و شکنجه دادند. که لعنت خدا تا ابد بر آن ها و خلف ناصالح و گمراهشان باد.   

ادامه مطلب ...

جهان در زیر پرچم واحد منجی آخرالزمان

جهان در زیر پرچم واحد منجی آخرالزمان

در جهان معاصر مدعیانی وجود دارند که در عرصه های گوناگون ادعاهایی نظیر، پیشرفت و گسترش علوم خود را دارند. مانند اقتصاد، سیاست، فرهنگ و .... در

این میان شیعه نیز با ارائه نظریه «حکومت جهانی حضرت مهدی(عج الله فرجه)» در طول قرن ها و سال های متمادی، مدعی جهان شمولی در عرصه های مختلف فرهنگ، سیاست، اقتصاد، محیط زیست و ...، در زمان حکومت حضرت مهدی (عج الله فرجه) نیز بوده است. زیرا در اسلام، عصر حکومت حضرت مهدی (عج الله فرجه) پیشرفت و توسعه علمی فرهنگی، بیش از اعصار دیگر مورد توجه شیعیان و اهل بیت (علیهم السلام) بوده است.

 

خط بطلان بر حکومت های باطل

حکومت جهانی حضرت مهدی (عج الله فرجه) به عبارتی خط بطلان بر تمامی حکومت های باطل می باشد. به این دلیل که این حکومت ها امتحان خود را پس داده اند و مردم به پوچی، ضعف و بطلان آن پی خواهند برد. و با آغوش باز و عطش فراوان پذیرای دولت مهدوی خواهند بود. چنانکه امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:

«امر ظهور واقع نمی شود، مگر بعد از آن که هر طبقه ای به حکومت برسند و دیگر طبقه ای بر روی زمین باقی نباشد که حکومت نکرده باشد، تا دیگر کسی نتواند ادعا کند که "اگر زمام امور به دست ما می رسید، ما عدالت را پیاده می کردیم". آن گاه حضرت قائم قیام کرده، حق و عدالت را پیاده می کند.» (1)

 

ادامه مطلب ...

محکمترین ریسمان ایمان در کلام امام صادق علیه السلام!

امام علی

نزدیکی به خدا از گونه زمان و مکان و از نوع تقرّب و نزدیکی هایی که در جهان می شناسیم نیست، بلکه یک واقعیت معنوی عمیق است که با تعالی و تکامل روح تحقق می یابد، فهم و درک واقعیت معنوی، نیازمند شناخت و معرفت ویژه و وصول به مراتبی از قرب است.


همیشه برای نزدیکی به خداوند متعال از معرفت انسان به خود و صفات خدا صحبت شده و گفته اند که هر چه میزان معرفت انسان نسبت به جنبه های ضعف و قوت خویش، و جمال و جلال خداوند بیشتر باشد، و هر اندازه توانسته از گناهان بدنی و قلبی و فکری دور باشد و جسم و دل و اندیشه خویش را متوجه خداوند سازد، به همان اندازه می تواند واقعیت معنوی را بیشتر درک کند و مفهوم قرب و نزدیکی به خدا را احساس و لمس نماید. البته که این موارد در صدر تقرب به خداوند متعال است اما مسئله ای دیگر که انسان را در تقرب به پروردگار یاری می کند یقین به ائمه علیهم السلام و هم اکنون صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف است.

برترین راه تقرب به خدا، ولایت آل محمد صلى الله علیه و آله و سلم است. رسول خدا صلى الله علیه در همین زمینه فرمودند: (لِکُلِّ أَمْرٍ سَیِّدٌ وَ حُبِّی وَ حُبُّ عَلِیٍّ سَیِّدُ مَا تَقَرَّبَ بِهِ الْمُتَقَرِّبُونَ مِنْ طَاعَةِ رَبِّهِمْ). در هر کاری رتبه برتری وجود دارد، و محبت من و محبت علی، برترین طاعتی است که افراد می توانند از طریق آن به خدا تقرب جویند.(1)

  ادامه مطلب ...

هدیه داعش

لطفا روی عکس کمی تامل کنید

فکر میکنید وقتی این کودکان بزرگ شدند میگن مقتدایشان کی ها بودند؟

گناه این کودکان عرب عربستان را باید به پای اجداد صعودی شان نوشت.


راستی چراااااااااااا؟؟؟؟

یادش بخیر یادتونه در های خونمون روی همه باز بود و دوربین و دزدگیر نداشت؟

 

 بقیه تصاویر را درادامه مطلب ببینید. 

ادامه مطلب ...

همدستان ایرانی جنایات غزه!

کدام ایرانی ها همدست جنایات غزه اند؟ این افراد را دقیق تر و با اسم و عنوان بشناسید. 

غزه

بیش از 60 سال از مقاومت در برابر تجاوز و اشغالگری صهیونیست ها در فلسطین میگذرد در طول این سالیان غاصبان صهیونیست جنایات بسیاری را مرتکب شده اند هزاران هزار خانواده و انسان و امکانات و تجهیزات زندگی از بین رفته اند با این همه در این دهه ها خط مقاومت فلسطینی ها و کشورهای اسلامی هم پیمان نه تنها کم رنگ و تضعیف نشده بلکه همواره محکم تر ، قوی تر و بالنده تر شده است.

شکست های اخیر اسرائیل در جنگ 33 روزه با حزب الله، جنگ 22 روزه و هشت روزه با فلسطینیان و درمانده شدن در جنگ اخیر همه نشان از این موضوع دارد. پیروزی هایی که نفش حمایت های نظامی و غیر نظامی ایران در آن غیر قابل انکار است. موضوعی که جریان مقاومت در لبنان، فلسطین و سوریه بارها بدین موضوع اذعان داشتند، رهبری نیز در نماز جمعه آن را مورد اشاره قرار دادند و موشک های فجر 5 که در ماه های اخیر صدای آژیر خطر تل اویو را به صدا در آورده موید آن است و اخیرا نیز رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان از جمله  خطبه های نماز عید فطر و دیدار با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی بدان اشاره داشتند و خواستند که همه دنیای اسلام به تجهیز ملت فلسطین کمک کنند.

 

ادامه مطلب ...

زرنگ باش!!!

 آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی:

اگر می خواهی صدقه بدهی، همین ‌طوری صدقه نده؛ زرنگ باش

حواست جمع باشد، صدقه را از طرف امام رضا (ع) برای سلامتی آقاامام زمان (عج) بده! برای دو معصوم است؛

دو معصومی که خدا آنها را دوست دارد،

ممکن نیست خداوند این صدقه ی تو را رد کند.

تو هم اینجا حق واسطه ‌گری‌ ات رامی گیری.

تو واسطه ‌ای و همین حق واسطه‌ گری است که اجازه می دهد

تو به مراحل خاص برسی.

بأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ...؟

       

 دریافت
 


مرز تسلیم دنیا بودن و تسلیم بودن دنیا
نه فقط اعتقاد
بلکه اعتماد بر خداست...
دل نوشت: این طرح رو تقدیم میکنم به کودکان غزه،هرچند اندک است .

   

رویت هلال ماه امشب امکان پذیر است؟

بررسی ریشه اختلاف نظرها در رویت هلال ماه

پایان یک ماه قمری و آغاز ماه جدید با ظهور هلال ماه نو در آسمان رقم می‌خورد  که اگر این اتفاق افتاد و هلال ماه، هنگام غروب یا بعد از غروب خورشید در مغرب دیده شد این به معنای پایان ماه قمری گذشته و آغاز ماه قمری جدید است.

این واقعه در پایان ماه مبارک رمضان از حساسیت بیشتری برخوردار است چرا که مردم علاقه مندند زودتر خبر خوش رویت هلال ماه شوال را بشوند و عید فطر را به یکدیگر تبریک بگویند گذشته از آنکه کوتاهی در این کار ممکن است باعث شود مردم روز عید فطر(اول شوال) را به گمان آخرین روز ماه رمضان روزه بگیرند که این روزه از نظر شریعت اسلام حرام است.

برای همین استهلال (تلاش برای رویت هلال ماه نو) در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در کانون توجه همگان قرار می‌گیرد.

دو راه عمده برای اثبات هلال ماه باید دانست که دیدن هلال ماه نو در آسمان، حکم شرعی نیست تا برای آن لازم باشد مرجع تقلید فتوا دهد یا مقلدی گمان کند بر او واجب است همان روزی را عید بداند که مرجع او عید دانسته است.  

آنچه مهم و ملاک عمل می‌باشد این است که انسان اطمینان پیدا کند که هلال ماه نو در آسمان پدیدار گشته است که این اطمینان یا به دیدن خود شخص است یا به هر طریق دیگر که او را مطمئن سازد. راه دیگر حکم حاکم شرع است که اگر او حکم به ثبوت هلال ماه کرد بر همگان (حتی مراجع عظام تقلید) واجب می‌شود که آن روزی را که او اعلام کرده است آغاز ماه جدید بدانند.

 

ادامه مطلب ...

تمام آنچه در آخرین روز ماه رمضان باید انجام دهیم!

فرصت

ماه رمضان امسال خیلی گرم بود، روزهای گرم و پر از عطشی که خیلی ها عاشقانه صبر کردند و خم به ابرو نیاوردند، خیلی هایمان روزه گرفتیم و غر هم زیاد زدیم، خیلی هایمان برای رسیدن به پایان ماه، روز شماری میکردیم چون طاقتمان تمام شده بود.

امروز آن روزی است که یک ماه منتظرش بودیم، خیلی هایمان خوشحالیم و خیلی هایمان در عین خوشحالی غم بزرگی هم داریم که ماه خوب خدا بساطش را جمع می کند و می رود و نمی دانیم تا ماه رمضان بعدی به ما فرصت داده می شود یا خیر

 خیلی هایمان پشیمانیم که ای کاش کمتر اعتراض می کردم ، من که بالاخره روزه ام را گرفتم چرا با حرف های نسنجیده از ارزشش کم  کردم؟

به هر حال ماه رمضان با همه سختی هایش با همه برکاتش با همه ربّناها و دعاهای  سحرش گذشت و دارد از این آخرین ایستگاه این آخرین روز هم عبور می کند و می رود، این روز هم مثل همه روزهایش با ارزش است فرصت مناسبی است که زرنگی کنیم به درگاه خداوند برای تقصیراتمان عذری بیاوریم، در همین یک روز خیلی کارها می توان انجام داد که مهمترینشان عبارتند از:  

ادامه مطلب ...

وعده ما بهشت

جنگ غزه بچه های قلم

آسوده بخواب فرزندم.
آسوده بخواب دلبندم.
دیگر با صدای بمب ها و موشک ها با ترس از خواب نخواهی پرید.

آسوده بخواب پاره تنم…

وعده ما بهشت 

این روزهای غزه…

تصاویر/ وضعیت این روزهای غزه - مشرق ...

این روزها،
 

نمازهای یومیه مردم غزه پنجگانه نیست؛
 

ششگانه است…

 

صبح، ظهر، عصر، مغرب، عشاء، میت.


چرا روز قدس مهم است؟

بیاناتی از رهبر معظم انقلاب، پیرامون روز قدس

امسال هم در مقابل توطئه‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه ملت فلسطین شده است، روز قدس می‌تواند مشت محکمی به دهان دشمنان ملت فلسطین و دشمنان دنیای اسلام بزند.

روز قدس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، در مقاطع مختلف، در بیاناتشان بر اهمیت روز قدس تأکید کرده‌اند. گزیده‌ای از این بیانات، به شرح زیر است:

 روز قدس، نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل

چقدر سعی کرده‌اند در طول این سال‌ها که روز قدس را که نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند. روز قدس، نشان‌دهنده صف‌بندی حق و باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس، فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌ی صهیونیزم است که به وسیله دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است.

روز قدس، چیز کوچکی نیست. روز قدس، یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد. نشان‌دهنده این است که امت اسلامی، اولاً زیر بار ظلم نمی‌رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگ‌ترین و قدرتمندترین دولت‌های عالم برخوردار باشد. چقدر سعی کردند روز قدس را تضعیف کنند و امسال بیش از همیشه تلاش کردند؛ اما روز قدس در ایران اسلامی، در تهرانِ باعظمت، به همه‌ی دنیا نشان داد که عقربه‌ی انقلاب و ملت ایران به کدام سمت و کدام جهت است؛ نشان داد که اراده ملت ایران چیست؛ نشان داد که ترفندها و حقه‌ها و پول خرج کردن‌ها و خباثت‌های سیاسی آن‌ها بر روحیه ملت ایران اثری ندارد. 1388/06/29

 

ادامه مطلب ...

عکس و مکث غزه

عکس های خونی از غزه  

 

اگر دلش را دارید کلیک کنید، تصاویری دلخراش از جنایات صهیونیست ها در غزه

حال و روز غزه اصلا خوب نیست، این مهم نیاز به گفتن ندارد فقط کافی است خودتان ببینید. تصاویر زیر منتخبی از عکس هایی است که در توئیتر جهانی شده اند حالا تمام مردم جهان صدایشان از جنایات صهیونیست ها و سکوت هم پیماننشان در آمده البته شاید اگر اسم آن را بهت بگذاریم بهتر است، بهتی پر از فریاد و بغض.

غزه


 
ادامه مطلب ...

وقتی آقا داماد به خاطر خدا فرار کرد!

روایت خواندنی همسر شهید حسینی از منش او


اذان ظهر شد. یک مرتبه دیدیم آقای داماد غیب شده است. حالا خوب بود که یک سال و خورده ای با هم نامزد بودیم و همه می دانستند که ما چقدر به هم علاقه مند هستیم وگرنه ممکن بود که مهمان ها دچار سوء تفاهم شوند. مثلا فکر کنند آقای داماد فرار کرده است!


امیر سرتیپ شهید سید سعید حسینی31تیرماه 1342 سالروز تولد زمینی امیر سرتیپ شهید سید سعید حسینی از فرمانده هان لشکر 92 زرهی ارتش اهواز است که در عملیات خیبر به فیض عظمای شهادت رسید.این روز را بهانه کردیم و سراغ همسر ایشان رفتیم.سرکار خانم رقیه فارسی، کارشناس ارشد مطالعات زنان است و روایتی خواندنی از همسر بزرگوارش نقل می کند.گفتگوی تبیان را با این همسر شهید بخوانید.

شهید متولد چه سالی بود و شما متولد چه سالی؟

شهید متولد 31 تیرماه سال 1342 بودند و من دو سال کوچکتر از او بودم.

در چه سالی ازدواج کردیدو ثمره این ازدواج چه بود؟

سال 1361 به عقد هم درآمدیم و متاسفانه در طی دو سالی که در کنارهم بودیم من از سید فرزندی به یادگار ندارم.

از زندگی کوتاهتان و خصلت های شهید بگویید.

بسیار مهربان متواضع و فروتن بود و علارغم تفکر خاصی که خیلی از آقایان دارند و می گویند: «اگر به زن ابراز علاقه خود را زیاد نشان بدهند، باعث سوء استفاده زن می شود»؛ سید می گفت: «حیف که وسیله خاصی برای سنجش میزان علاقه مندی آدمها وجود ندارد وگرنه من به شما می گفتم که چقدر دوستتان دارم.» بسیار با احساس بود. احساسات غلیظی نسبت به همسر و خانواده داشت و همه را هم بروز می داد و معتقد بود که باید اینطور باشد.  ادامه مطلب ...