مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

تصاویر مراسم احیا شب نوزدهم سال 1393- سری دوم

    

 بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید.

ادامه مطلب ...

تصاویر مراسم احیا شب نوزدهم سال 1393- سری اول

   

 بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید.

ادامه مطلب ...

امشب را نخوابیم! آخرین فرصت است!

قدرشب قدر رسید ... وارد هیئت می‌شوم ... طبق روال سال‌های قبل ... همان مسجد ... همان واعظ ... همان مداح ... خدا را سپاس که توفیق دوباره خواندنش را نصیبم می‌کند.  
به کناری می‌روم ... می‌نشینم ... هر کس حال خود را دارد ... آن‌سوتر دختری را می‌بینم که دست در دست مادرش وارد می‌شود ... دیگری همراه خواهرش ... آن یکی طفلی در بغل دارد ... به گوشه‌ای خیره می‌شوم و منتظر می‌مانم تا سخنرانی شروع شود ... چند دقیقه‌ای مانده است ... برای لحظه‌ای به یاد کسانی افتادم که شاید دوست داشتند اکنون همراه من باشند و مناجات بخوانند اما نمی‌توانند. پدر بزرگ‌ها، مادر بزرگ‌ها، پدران، مادران، خواهران، برادران، خاله‌ها، دایی‌ها، عموها، عمه‌ها، دوستان و آشنایانی که سال‌های پیش را با هم به مجالس می‌آمدیم. خاطرات گذشته مثل پرده سینما از مقابل چشمانم عبور می‌کند. به یاد دوستی افتادم که سال پیش با هم شب قدر را در همین مکان سپری کردیم.

دوستی مهربان و بی‌ریا که امشب را به دلیل سانحه‌ای غیر منتظره بر روی تخت بیمارستان سپری می‌کند. به راستی نه من و نه خودش گمان نمی‌کردیم تقدیر امسالش قطع نخاع شدن و بستری گشتن در بیمارستان باشد ... اشک در چشمانم حلقه می‌زند. یاد پدر و مادرم بخیر. 

ادامه مطلب ...

شب قدر



شب قدر
هر کس شب قدر را احیا بدارد, خداوند مهربان گناهان او را مى آمرزد.

هفتمین شب از «شهر قرآنی» در مسجد ابوالفضل العباس (ع)

 

 

هفتمین شب از محافل انس با قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در مسجد ابوالفضل العباس (ع) کیان برگزار شد.
 هفتمین شب از محافل انس با قرآن و عترت که با نام «شهر قرآنی» در مسجد ابوالفضل العباس (ع) کیان برپا گردید. در این محفل قرآنی از قاری بین المللی محمد مشمول ،حافظ بین المللی قرآن کریم محمد تقی خان از کشور پاکستان ، سید کریم موسوی مبتهل بین المللی و گروه تواشیح بین المللی سبطین دعوت به عمل آمده بود. در این محفل انس با قرآن ، جمعی از اهالی منطقه حضور داشتند. 

در ادامه تعدادی از تصاویر مراسم را ببینید.  

ادامه مطلب ...

شب قدر شب بیدار شدن است، نه بیداری کشیدن

شب قدر شب بیدار شدن است، نه بیداری کشیدن

شب قدر شب بیدار شدن است، نه بیداری کشیدن 

یادش بخیر آن روزها که بیشتر آموخته هامان تجربه‌ی پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها بود. یادش بخیر آن شب‌ها که همه فانوس در دست می‌گرفتند و برای شب زنده داری به مساجد محل می‌رفتند. یادش بخیر آن روزها که مادر بزرگ‌ها بهترین معلم دختران بودند و پدر بزرگ‌ها پشتوانه‌ی پسران. یادش بخیر آن شب‌ها که از قدر و منزلت می‌گفتند؛ اگر ناخواسته خطایی می‌کردیم چشم انتظار شبی می‌نشستیم که می‌دانستیم در لحظه‌هایش هیچ دستی از درگاه حق نا امید بر نمی‌گردد.

حالا، این روزها همان قدر و منزلت و عشق را منتقل کردیم به نسلی که نسل مدرن و ارتباطات است. نسلی که متجدد شدند؛ اما با همان دل آکنده از عشق، همان خلوص و انتظار...  

 

ادامه مطلب ...

نکته های مقام معظم رهبری برای دولت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصردیروز (دوشنبه) در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، بخش‌هایی از معارف پرمحتوا و والای نهج‌البلاغه، و چند نکته اخلاقی را مطرح کردند.

روحانی و رهبری

رهبر انقلاب اسلامی در بخش اول سخنان خود، با استناد به بخش‌هایی از فرمان حکومتی حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام به مالک اشتر، توصیه‌هایی کلی در خصوص مراقبت از بیت‌المال و حساس بودن نسبت به چگونگی استفاده از آن، و پرهیز از «اقدام شتاب‌زده به هنگام عصبانیت، تندی اخلاق، تیزی زبان و نخوت و غرور»، بیان کردند و افزودند: حضرت علی‌ علیه‌السلام تنها راه رهایی از این صفات و رفتارهای ناپسند را، مالک شدن انسان بر نفس خود از طریق ارتباط قلبی و معنوی و عملی با خداوند متعال می‌دانند.

ایشان، تلاوت همراه با تدبر قرآن و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و اعمال این ماه را از جمله مهم‌ترین راه‌ها برای ارتباط با خدا و تسلط بر نفس برشمردند.

رهبر انقلاب اسلامی بعد از بیان نکاتی اخلاقی، به موضوع فرهنگ و دغدغه‌های فرهنگی اشاره کردند و با تأکید بر اینکه خطاها و اشتباهات فرهنگی به راحتی قابل جبران نیست، گفتند: ضروری است در عرصه فرهنگی سیاست‌های نظام به درستی درک و اِعمال شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: هرگونه تغییر مسیر فرهنگ از چارچوب نظام اسلامی، موجب برهم خوردن انتظام فکری و هویت واقعی جامعه خواهد شد. 

ادامه مطلب ...

فلسطینی ها داعشی اند؟

حماس و بی‌تدبیری در مقابله با اسرائیل

گروههای فلسطینی در برهه هایی از زمان در زمین خودی بازی نکرده اند، آنها در حوادث جدید منطقه به کدام سمت رفته اند؟ آیا این گروه را که زمانی عده ای ناصبی می خواندند طرفدار داعش هستند؟

حماس

خوی ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل بار دیگر سربرآورده و مردم بیگناه غزه را به سوگ عزیزنشان نشانده است. در این میان شاید عدم هماهنگی گروه‌های فلسطینی و کشورهای اسلامی عاملی شده است که این بحران 60 ساله هر روز ابعاد وسیع‌تری به خود بگیرد و هر بار به گونه‌ای جدید خود را نمایان کند.

از ابتدای بحران تاسیس رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین، همواره موضع‌گیری‌های متناقضی از سوی کشورهای اسلامی اتخاذ شد و اعراب مسلمان با عربی‌کردن قضیه با تاسی از پان‌عربیسم جمال‌عبدالناصر در دهه 60 میلادی و در مصر، عملا پای کشورهای مسلمان غیر عرب را از این ماجرا بریدند و اجازه دخالت به آنان داده نشد. از سوی دیگر برخورد برخی گروه‌های فلسطینی با موضوع فلسطین در قالب شیعه و سنی باعث شد که شکاف موجود در این ماجرا عمیق‌تر شود و رژیم صهیونیستی هر روز ابعاد جدیدی به جنایات خود بدهد. کار بدانجا کشید که عملا فلسطین به دو بخش تقسیم شد و شرایط زیست را برای فلسطینیان سخت تر کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی جریان مقاومت در منطقه روح تازه‌ای پیدا کرد و گروه‌های فلسطینی مقاوم‌تر در برابر این نطفه ناپاک ایستادگی کردند. تاسیس جریان حزب‌الله در لبنان و همگامی دولت سوریه با ایران سبب شد که روح‌ تازه‌ای در مبارزات مردم فلسطین دمیده شود و گروه حماس که برگرفته از تفکر و ایدئولوژی اخوان المسلمین مصر دهه 50 و 60 میلادی بود، توانست با قدرت در برابر اسرائیل ایستادگی کند. مرگ یاسر عرفات و تشکیل دولت فلسطینی به ریاست هنیه اوضاع را به گونه‌‌ای دیگر رقم زد و اختلافات حماس و فتح را گسترش داد. در جریان این اختلافات هر یک دیگری را متهم به سازش و مقاومت بی‌فایده کرد و حتی دست به کشتار یکدیگر زدند. جنگ 2008 و 2012 غزه، شاید به نوعی ناشی از این اختلافات و عدم هماهنگی گروه‌های فلسطینی بود، کما اینکه موضع فتح در برابر این کشتارها زیاد جالب توجه نبود. 

ادامه مطلب ...

به حمایت از غزه برخیزید

دیدار جمعی از اهالی شعر و ادب با رهبر انقلاب

واقعیت امروز دنیا، حمایت بی واهمه سلطه گران از هر بدی و پلشتی و فساد و نجاستی است که در خدمت منافعشان باشد و در مقابل، با هر پاکی و قداستی است که با منافعشان سازگاری نداشته باشد، بطور وحشیانه برخورد و معارضه می‌کنند.

دیدار رهبری با شاعران

در شب ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، جمعی از اهالی فرهنگ، اساتید شعر و ادب فارسی، شاعران جوان و پیشکسوت کشور، و تعدادی از شاعران پارسی‌گو از کشورهای تاجیکستان، هندوستان، افغانستان و پاکستان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و توصیه به بهره‌گیری از نسیم معنوی و قدسی شب‌های قدر، کارکرد اولیه و طبیعی شعر را پاسخگویی به افکار، احساسات و دلتنگی های شاعر خواندند و افزودند: البته کارکرد اصلی شعر، عبارت است از: حضور و اثرگذاری بر خلوت ذهن و دل انسانها و تغذیه فکری مخاطبان.

ایشان با اشاره به تلاش شیاطین برای ورود به این خلوت فکری با هدف تزریق ارزشهای شیطانی، خاطرنشان کردند: شاعر وظیفه دارد همانند شعرای بزرگ تاریخ فارسی، با ورود هنرمندانه به این محدوده، خلوت مخاطبان خود را با معنویات و با دمیدن روحیه امید، نشاط و تحرک و پیشرفت غنی سازد و این عناصر را که سازنده هویت حقیقی ملت هستند، تقویت کند. 

ادامه مطلب ...

جلادان داعش را ببنید +عکس

افشای هویت اصلی سران گروه تروریستی داعش

داعش

در ساختار تشکیلاتی "داعش" رسیدگی به امور مالی، سیاسی، نظامی، و برنامه ریزی برای چگونگی انجام حملات تروریستی و انفجارها، به افراد مشخصی واگذار شده است که تا پیش از این هویت آنان نامعلوم بود.

به گزارش جهان به نقل از العالم، ماموریت‌ها در ساختار تشکیلاتی داعش متنوع است که مسوولیت هر بخش نیز به عهده یکی از معاونان "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی داعش است؛ گروهی که به تازگی با اعلام "خلافت اسلامی"، بغدادی را "خلیفه" نامیده است.

روزنامه "دیلی تلگراف" چاپ انگلیس نوشت: نیروهای ارتش عراق در حمله به خانه "ابوعبدالرحمن البیلاوی" از سران گروه داعش در پنجم ژوئن گذشته در شهر موصل به اسنادی دست یافتند که ساختار تشکیلاتی "خلافت اسلامی" را مشخص کرده است.

این اسناد از هویت دو نفر پرده بر می دارند که کلید قدرت ابوبکر البغدادی هستند.

یکی از این دو نفر "ابو علی الانباری" است که سمت بالایی را در ارتش "صدام" دیکتاتور معدوم عراق داشت. دیگری "ابومسلم الترکمانی" است که سرگرد دستگاه اطلاعاتی رژیم صدام بود.

به نوشته دیلی تلگراف، این دو نفر توانستند ساختار گروهی را تدوین کنند که امور خلافت جدید را مدیریت خواهد کرد؛ خلافتی که بعد از کنترل خود بر شهر موصل به عنوان دومین شهر بزرگ و ثروتمندترین شهر عراق اموال زیادی بدست آورده است. 

ادامه مطلب ...

محفل انس با قرآن (شهر قرآنی )

   

همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع)محفل انس با قرآن و عترت با نام «شهر قرآنی» با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز و با حضور جمعی از روزه داران و عاشقان قرآن و عترت، امشب مورخ 93/4/22 در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می شود. اجرای گروه تواشیح مشکات، ابتهال خوانی سید کریم موسوی، قرائت حاج قاسم مقدم و اجرای حافظ کل قرآن کریم محمدتقی خان از کشور پاکستان؛ بخش های مختلف این مراسم است.منتظر حضور شما هستیم.


بر ساحل کرامت سبط اکبر

بر ساحل کرامت سبط اکبر

امام مجتبی

نام مبارک «حسن» را برایش خداوند انتخاب نمود این نام در اصل نام پسر بزرگتر هارون بود و خدا خواست که با این نام گذاری بار دیگر به مردم یادآوری کند که امام علی علیه السلام نسبت به پیامبر صلی الله علیه و آله مانند هارون است نسبت به موسی علیهماالسلام. چنانچه نام مبارک «حسین» نیز نام پسر کوچکتر هارون بود البته نه دقیقا با این الفاظ بلکه با الفاظی به زبان عبری ولی دقیقا از لحاظ معنا معادل «حسن» و «حسین». چنانچه در روایات وارد شده که اسم پسران هارون «شُبَّر» و «شبیر» بوده است و او را "سبط" می گویند تا معلوم شود همانطور که اسباط موسی علیه السلام و بنی اسرائیل از مقام وصایت برخوردار بودند، امام حسن مجتبی علیه السلام نیز از این ویژگی یعنی وصایت جدّ بزرگوارش برخوردار بوده است.

   ادامه مطلب ...

امام مجتبی علیه السلام، الگوی کاملی برای خاموشان پرتوان

امام مجتبی

امام مجتبی علیه السلام بعد از مدتی رویارویی با معاویه، دست از حکومت و جنگ کشیدند و به مدینه قدم فرما شدند؛ اما این سکون و سکوت، ناشی از نداشتن شجاعت و نداشتن قدرت کلام نبود. در اینجا می‌خواهیم قدری از شجاعت و قدرت کلام سبط پیمبر علیه السلام باز گوییم و درسی برای زندگی خود بگیریم.

 

شجاعی از فرزندان شیر خدا

امام مجتبی علیه السلام در زمره اهل بیت علیهم السلام و کسانی است که در راه خدا از هیچ جهادی عقب نمی ‌نشینند. از طرفی می‌دانیم که ایشان جزو معصومان است و "ترس" و "فرار از جنگ" از ساحت آنها دور است.در دوران آن حضرت اتفاقات فراوانی افتاد که شجاع بودن آن پاک سرشت را در مقابل چشم مردم قرار داد. مثلاً امام حسن علیه السلام جزو فرماندهان لشکر در جنگ صفین بود؛ شجاعت ایشان در نبرد باعث شد امیرالمۆمنین علیه السلام نسبت به جان او مراقبت کند تا نسل رسول خدا صلی‌الله‌ علیه‌ و آله باقی بماند.


 

ادامه مطلب ...

سحر های ماه مبارک رمضان با نفس گرم آقای تاجر

 برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان چند سالی است که در شبکه های تلوزیونی به عنوان یک برنامه جدی و پر مخاطب از سوی متولیان صدا و سیما در نظر گرفته می شود.

با پیشرفت تکنولوژی و دست رسی به تلوزیون دیگر کمتر کسی است که پای رادیو بنشیند و لحظه های زیبا و خاطره انگیز دعای ابو حمزه و نوای دعای سحر را تجربه کند.

اما در این بین شبکه  استانی خوزستان  امسال تصمیم به اجرائ زنده توسط مجری گرفت و با این حرکت ابتکار جالبی را به نمایش گذاشت.

مهمتر از این اتفاق استفاده از اجرای مجری توانای برنامه های مذهبی استان نظیر جناب آقای محمد باقر تاجر بوده که از سحر روز دهم جایگزین مجری قبلی گردید.

این اتفاق از این جهت مهم است که یک برنامه ازرشی توسط یک مجری ارزشی  و توانمد به اجرا در می آید.

اجرای دلنشین آقای تاجر مصداق آن جمله معروف است که : هرآنچه از دل براید لاجرم بر دل نشیند.

آری نفس گرم این مجری جسور و ارزشی خوزستان سحر های متفاوتی رابرای ما رقم زده است.

ما نیز این حرکت بسیار عالی صدا وسیمای خوزستان را می ستاییم و برای آقای تاجر این مجری توانمند و مکتبی آرزوی موفقیت روز افزون را داریم.

پلاک گمنامی

سال 1374 در طلاییه کار می‌کردیم.

 برای مأموریتی به اهواز رفته بودم.

عصر بود که برگشتم مقر.

 شهید غلامی را دیدم. خیلی شاد بود.

گفت امروز سه شهید پیدا کردیم که فقط یکی از آنها گمنام است.

 بچه‌ها خیلی گشتند.  چیزی همراهش نبود.

 گفتم یک بار هم من بگردم.

لباس فرم سپاه به تن داشت.

چیزی شبیه دکمة پیراهن در جیبش نظرم را جلب کرد.

 وقتی خوب دقت کردم،

 دیدم یک تکه عقیق است که انگار جمله‌ای رویش حک شده است.

خاک و گل‌ها را کنار زدم.  رویش نوشته بود:

«به یاد شهدای گمنام».

دیگر نیازی نبود دنبال پلاکش بگردیم.

می‌دانستیم این شهید باید گمنام بماند؛

...  خودش خواسته بود.

السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س)

بی بی جان بقربان مزار گمشده خودت

و سربازان مظلوم و گمشده حسینت ...

گوشهایت را دادی تا ما چشم و گوشمان باز شود .

چند روز بعد از عملیات یک نفر رو دیدم  که کاغذ و خودکار گرفته بود دستش ...

هر جا می رفت همراه خودش می برد از یکی پرسیدم: 

 چشه این بچه؟

گفت: آرپی جی زن بوده

توی عملیات اونقدر آرپی جی زده که دیگه نمی شنوه

باید براش بنویسی تا بفهمه

 

گوشهایت را دادی تا ما چشم و گوشمان باز شود

چشم و گوشمان که باز نشد هیچ، بماند!

شرمنده ی ایثارتم شدیم جوانمرد...


رزمنده ای که جاروکش خیابان است+ عکس

علی را همه دوست دارند، چندین بار از خیابان ۲۲بهمن رفته و در خیابان دیگری مشغول شده است اما صداقت و امانت داری او باعث شده که بازاریان دوباره از شهرداری تقاضا کنند تا او را برگردانند.
  فردی که سخن از او خواهیم گفت از دو نعمت خدادادی برخوردار است که از نشانه های مومن میباشدو همین مشخصات او را محبوب همگان نموده، چهره خندان و مهربان به همراه گذشت که با لکنت زبانی که از دوران کودکی با او همراه شده شخصیت او را دلنشین تر نموده است.

«علی شبان» مصداق همان مردان پاک و ارزشی است که دفاع مقدس و همنشینی با شهدا را درک کرده و ادامه خدمتش، آن هم بیست و پنج سال جاروکشی و نظافت شهر و خیابان های شهرش را برای خود و خانواده اش افتخار می داند. 

محل کار و لوازم علی؛ اتاق با درب و شیشه ای دوجداره نیست، پرده های زربافت را پشت پنجره هایش نزده اند، روی صندلی مبله چرخدار هم نمی نشیند، میز و دفتر و دستکی هم جلویش نگذاشته اند، آبدارخانه و آبسردکن، کولر گازی و بخاری هم ندارد، همه ابزار کار او؛ یک گاری، یک بیل و یک جاروی دسته بلندی است که از اذان صبح تا پاسی از شب، در گرما و سرما، از آنها برای خدمت به مردم در محدوده یی به وسعت یک شهر به کار می گیرد.

ادامه مطلب ...

گمشون کردی؟


گمشون کردی؟

 بچه ها یکی جان کوچولو رو صدا کنه گزینه هاشو گم کرده

داعش چگونه متولد شد+ تصاویر و فیلم

درباره گروه تروریستی داعش چه می‌دانید؟ داعش چرا و چگونه متولد شد؟

حامیان اصلی این گروه چه کسانی هستند؟

چگونه داعش به قدرتمندترین و ثروتمندترین گروه تروریستی تبدیل شد؟


به گزارش فرهنگ نیوز ، مشرق نوشت:دولت اسلامی عراق و شام (ISIS) یا همان "داعش" - که بتازگی مجازات سنگینی هم برای به‌کار بردن آن وضع کرده‌اند و به نام "دولت اسلامی" تغییر نام داده‌اند، خود را گروهی جهادی سنی معرفیمی‌کند که به دنبال ایجاد یک حکومت و دولت چندملیتی اسلامی مبتنی بر شریعت است. این گروه، انشعاب و باقی‌مانده القاعده عراق است که طی حمله آمریکا برای سرنگونی صدام به عراق پدید آمد و ناآرامی و هرج و مرج شکل گرفته پس از آن، بستر مناسبی را برای جنگ چریکی علیه نیروهای ائتلاف و متحدان داخلی آنها شکل داد.
 
ادامه مطلب ...

سلام بر خدیجه کبری (ع)

 

سلام بر خدیجه کبری علیهاالسلام یاور و مونس دردها و تنهایی های پیامبر صلی الله علیه و آله .
سلام بر او که از برترین زنان برگزیده خدا بود.
سلام بر عبودیتش،
بر اخلاص و صداقتش،
بر پاکی و قداستش،
بر ایثار و فداکاری اش و بر صبر و پایداریش.
سلام بر آن لحظه ای که تصدیق رسالت نبوی کرد و سلام بر سراسر زندگی پرشورش که اطاعت از خدا و رسول خدا درآن موج می زد.

عکس/سه تکه شدن ایران در نقشه داعش

سازمان تروریستی داعش برنامه ۵ سال آینده خود برای سلطه بر جهان را اعلام کرد.به گزارش دویچه وله (DW) به نقل از دیلی‌میل، سازمان تروریستی داعش که نام خود را به "خلافت اسلامی" تغییر داده، جغرافیای خلافت مورد ادعای خود را منتشر کرده که شامل تمام کشورهای اسلامی، نیمی از آفریقا و بخش بزرگی از اروپاست. جالب آن‌که در این نقشه ادعایی، ایران به سه قسمت تقسیم شده است.

عکس/سه تکه شدن ایران در نقشه داعش

اولین عکس ابوبکرالبغدادی در کاخ خلافت

گروه تروریستی داعش این عکس را امروز در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است.


اولین عکس ابوبکرالبغدادی در کاخ خلافت

تلاش برای مهربان‌ نشان‌ دادن داعش+عکس

تلاش برای مهربان‌ نشان‌ دادن داعش+عکس

شبکه های اجتماعی وابسته به داعش تلاش می‌کنند به نوعی تصویری مهربان از این تروریست‌های خونخوار به جهانیان نشان دهند.

گروه تروریستی داعش که به تازگی اعلام خلافت کرده و نام خود را به دولت خلافت اسلامی تغییر داده است به حضور پررنگ خود در شبکه‌های مجازی به خصوص در توییتر معروف است.

ابنا-این گروه اکانت‌های مختلفی دارد، حتی اکانت‌های فراوانی به عنوان طرفداران این گروه در شبکه‌های مختلف مجازی مختلف وجود دارد که اکثر آنها نیز از سوی هواداران آنها در خارج از منطقه خاورمیانه ایجاد شده است.

حالا اکانتی نیز ایجاد شده که تلاش می‌کند به نوعی تصویری مهربان از این تروریست‌های خونخوار به جهانیان نشان دهند.

این اکانت "گربه‌های داعش" نام دارد. آنها تلاش می‌کنند با انتشار عکس عناصر تکفیری داعش و تعدادی گربه و بچه گربه که اعضای داعش در حالی بازی و یا غذا دادن به آنها هستند وجه دوست داشتنی این گروه تروریستی را نشان دهد.

ادامه مطلب ...

بدعت جدید تکفیری ها در استان نینوا/ گرفتن بیعه اجباری در نماز جمعه موصل

تکفیری‌های داعش مردم موصل را به حضور در نماز جمعه و بیعت با «ابوبکر البغدادی» مجبور کردند و مجازات کسی که از این دستور تخطی کند، 50 ضربه شلاق اعلام شد.
بدعت جدید تکفیری‌ها در استان نینوا/‎ گرفتن بیعت اجباری در نماز جمعه موصل‎ شبکه رسمی «العراقیة» به نقل از «ابراهیم الطائی» عشو مجلس اعیان موصل اعلام کرد که گروه تروریستی تکفیری «داعش» ساکنان شهر موصل را مجبور کرده است که برای بیعت با «ابوبکر البغدادی» به عنوان خلیفه در نماز جمعه حضور یابند و برای مجازات کسانی که از حضور در مراسم نمازجمعه و بیعت با بغداد سرباز زنند 50 ضربه شلاق تعیین کرده است.
 بر اساس این گزارش، داعش از طریق بلندگوها از مردم خواست که در نماز جمعه دیروز موصل حضور یابند در غیر این صورت شلاق خواهند خورد.
 از دهم ماه گذشته تکفیری‌های داعش به موصل حمله کرده‌اند و بخش‌های عمده‌ای از این شهر  را تحت اشغال خود درآورده‌اند.
 هفته گذشته داعش اعلام خلافت به اصطلاح اسلامی کرد و بغدادی را خلیفه دانست و از همه خواست که با او بیعت کنند.

محفل انس با قرآن در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

mrsbu4jy8b20qb87h2f9.jpg


مکان : کوی انقلاب مسجد حضرت ابوالفضل(ع)  - کیان

اخبار ضد و نقیض از زخمی شدن ابوبکر البغدادی

خادم الشهداء؛ برخی منابع عراقی از وجود اخباری درباره زخمی شدن سرکرده اصلی گروهک تروریستی داعش در حمله هوایی به القائم در الانبار خبر دادند.

خادم الشهداء؛ برخی منابع عراقی از وجود اخباری درباره زخمی شدن سرکرده اصلی گروهک تروریستی داعش در حمله هوایی به القائم در الانبار خبر دادند.

به گزارش خادم الشهداء به نقل از پایگاه النهرین، منابع امنیتی عراقی از زخمی شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در حملات هوایی شب گذشته به شهر القائم در غرب الانبار خبر دادند.

این منابع بیان کردند: اخبار تأیید نشده‌ای از زخمی شدن ابوبکر البغدادی در حملات هوایی به شهر القائم در مرز با سوریه حکایت دارد. در این حمله بسیاری از سرکرده‌های داعش نیز به هلاکت رسیده‌اند.

از سوی دیگر پارلمان بین المللی امنیت و صلح نیز از زخمی شدن ابوبکر البغدادی در حمله هوایی به شهر القائم در غرب عراق از سوی نیروی هوایی عراق خبر داد.

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: نیروهای امنیتی عراق طی عملیاتی ابونصران المغربی مسئول آموزش 23 تک‌تیرانداز در الانبار و یکی از سرکرده‌های برجسته داعش در ادلب سوریه را به هلاکت رساندند. به‌گفته این منابع المغربی در منطقه الهیاکل به هلاکت رسیده است.

 

ادامه مطلب ...

شاهکاری به نام هفت سنگ !

شاهکاری به نام هفت سنگ !

سریال های ماه مبارک به دلیل زمان پخش و  مخاطب های زیادی که دارد همواره برای صدا و سیما مهم بوده و برای منتقدان سوژه خوب. اما امسال پس از پخش اولین قسمت های این سریال که از شبکه سه سیما پخش شد و هفت سنگ نام داشت سرو صدای زیادی هم در رسانه های مکتوب و هم در رسانه ای دیجیتال بر پا کرد.

 پخش قسمت های اول و دوم این سریال کافی بود تا برای بینندگان سریال های هالیوودی، پلان های فیلم آشنا به نظر برسد. هفت سنگ، حداقل در ظاهر، یک کپی کاری از سریال خانوده مدرن است. سریالی هالیوودی که که از شبکه فارسی وان و abc پخش می شود.

مجله تایم آمریکا درباره این سریال می نویسد: «هفت سنگ» سریالی است که بخوبی از روی «خانواده مدرن» به صورت سکانس به سکانس و با همان حرکت دوربین و شوخی ها ساخته شده است. تنها تفاوت موجود میان دو سریال آن است که دو همجنس گرا که با یکدیگر زندگی می کنند جز نقش های اصلی «خانواده مدرن» هستند اما در نسخه ی ایرانی یک زوج جای آنها را گرفته است!

یک نویسنده سریال‌های تلویزیونی معتقد است سریال هفت سنگ شبیه سریال خانواده مدرن نیست، عیناً خود آن سریال است. او در ادامه می افزاید: کاش آن سریال را به این زودی ندیده بودم، چراکه آدمی خجالت می‌کشد آن سریال را پیش رویش بگذارد و دقیقا همان را بنویسد. شوخی‌های سریال درک نشده، ایرانیزه نشده، و به فرهنگ ایرانی تبدیل نشده است. وقتی شوخی‌ها درک نشده، یعنی ایرانی نیست و ادبیات ایرانی در آن به‌کار برده نشده و تغییرات ایرانی هم دیده نمی‌شود و می‌شود گفت این سریال کاملا جعلی است. نمی‌توان درک کرد در این سریال چرا باید از بازیگران توانایی همچون سلطانی برای چنین طنزی استفاده شود. 

این حاشیه ها باعث شده است که کار به شورای نظارت بر صدا و سیما بکشد. رمضانعلی شجاعی - نماینده مردم ساری در مجلس و عضو شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما – در مصاحبه ای با یادآوری انتقادات وارده به محتوای فیلم هفت سنگ که در حال حاضر بعد از افطار از رسانه ملی پخش می‌شود گفته است: ادعای شبیه سازی این فیلم از فیلمی که در شبکه آمریکایی پخش شده جای تامل داشته و باید مورد بررسی واقع شود.

 

 

کلیپ تصویری

حجم : ۱۸٫۴ مگابایت

 

   

ادامه مطلب ...

خاطرات مردان خدا در ماه خدا

روزه با طعم شکنجه و آزار / مزه غذای سرد و آب گرم افطار بعد از 25 سال
  کیسه پارچه‌ای بیرونی مشکم را با آب خیس کردم و آن را به دیوار راهرو جلوی آسایشگاه که هم ســـایه دار و هم در مسیر باد بود، آویزان کردم، به امید آن که به هنگام افطار آبی گوارا و خنک خواهم نوشید. 

روزه با طعم شکنجه و آزار/ مزه غذای سرد و آب گرم افطار، بعد از 25 سالماه رمضان با تمام خیر و برکتش فرا رسیده است، اما شاید گرمی هوا و روزهای طولانی آن، کمی ماه رمضان امسال را سخت‌تر از سال‌های قبل کرده باشد. اما سالها پیش در این سرزمین جوانانی بودند که بسیار سخت تر از ما برای اجرای امر خدا قیام کردند و نه تنها بی هیچ شکایتی بلکه در اوج لذت در نمایش مباهات معشوق درخشیدند. مردانی که گرمی هوا و آتش گلوله دشمن و کمی غذا و روزهای سخت اسارت و... آنها را از اجرای فرمان الهی باز نمی داشت. با خاطراتشان همراه می شویم بدان امید که در لذت و خلوصشان شریکمان کنند:

روزهای اسارت به سختی سپری میشد و ما هم تنها امیدمان به استعانت از خداوند بود. یکی از ایامی که بچه ها را خیلی به هم نزدیک میکرد، ماه مبارک رمضان بود. هر چند روزه گرفتن و نماز خواندن حتی به صورت فرادی هم جرم بود. با نزدیک شدن به ماه رمضان فشار بعثی ها بیشتر شده بود. بارها اتفاق می‌افتاد که موقع نماز دژخیمان بعثی به بچه‌ها حمله می‌کردند و جهت آنها را از قبله تغییر می‌دادند و نماز را بهم می‌زدند حتی یک شب آن قدر کنترلشان شدید بود و به کسی اجازه خواندن نماز را نمیدادند که ما مجبور شدیم نماز مغرب و عشا را به حالت خوابیده و زیر پتو به جا بیاوریم.

 

ادامه مطلب ...

تناقض گویی شیخ لس آنجلس نشین

کلیپ تصویری


تناقض گویی شیخ لس آنجلس نشین


دم خروس هایی که یک به یک نمایان می شود !




ماجرای شفاعت رهبر انقلاب از پدر شهید / اگر آقا نبود جزو اعدامی های بعد از انقلاب بودم

ماجرای شفاعت رهبر انقلاب از پدر شهید/ اگر آقا نبودند جزو اعدامی‌های بعد انقلاب بودمپدر شهیدان عاشوری می‌گوید:

باید اعتراف کنم که اگر آقای خامنه‌ای دست ما را نگرفته بودند، ما در این مسیر نمی‌ماندیم. اگر آقا نبودند، من جزو اعدامی‌های بعد انقلاب بودم!

ولی‌امر مسلمین در یک محله مشهد، از این خانه به آن خانه، به دیدار پنج خانواده شهید با شرایط و اوضاع مختلف می‌روند و پس از این دیدارها، از آن محل خارج می‌شوند. آن‌قدر این آمدن و رفتن، ساده و ساکت است که هیچ‌کس در محل متوجه آن نمی‌شود. حتی همسایگان خانه‌های میزبان آقا، از آمدن و رفتن ایشان مطلع نمی‌شوند.

فارس-حضور رهبر انقلاب هیچ تشریفاتی نداشته است. بالاخره حفظ جان و سلامت رهبر انقلاب از هرچی واجب‌تر است و به کامل‌ترین شکل، بدون سر و صدا هم انجام می‌شود. در تمام دنیا این‌گونه معمول است که حفظ شان یک مقام عالی رتبه، در حد حفظ جان او مهم است و این حفظ شان از طریق تشریفات آن‌چنانی است که رعایت می‌شود. امام شان حاکم حکومت اسلامی در همین است که ساده و بی تشریفات می‌آید و می‌رود؛ طوری که حتی خود میزبان هم تا لحظاتی قبل از ورود ایشان، از آن مطلع نیست.
 

ادامه مطلب ...

سه کار که شیعه باید هر روز برای امام عصر(عج)انجام دهد.

 
سه کاری که شیعه باید هر روز برای امام عصر(عج) انجام دهدسه کار که شیعه باید هر روز برای امام عصر(عج)انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: نباید با روزه گرفتن حس کنیم که کار خاصی انجام داده‌ایم بلکه عمل و عبادتی درست است که خجالتمان در برابر حضرت حق را افزایش دهد.
به گزارش فرهنگ نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در برنامه عطر انتظار شبکه قرآن و معارف سیما گفت: ذکر از نظر روایات و آیات عبارت است از دل دادن به خداوند متعال و اهل ذکر نیز کسی است که در نتیجه خلوت کردن با پروردگار آرامش به دست می‌آورد.
 
وی گفت: کسانی که اهل ذکر هستند نسبت به خداوند خشیت دارند خشیت با خوف متفاوت است خشیت به معنای این است که کسی را آن‌چنان بزرگ می‌دانی که عظمتش تو را می‌گیرد و در نهایت حالت شیفتگی و ذوب شدن در برابر این عظمت پیدا می‌کنی.
 
صدیقی ادامه داد: اگر عالمی را دیدید که دل در گرو حق تعالی داده است این عالم می‌تواند مرجع تقلید باشد اما کسی که آیه و روایات می‌داند اما بصیرت لازم را ندارد و ارتباط دلی با خداوند برقرار نکرده است این فرد نمی‌تواند مرجع و پایگاه مناسبی باشد.
  
ادامه مطلب ...

فواید افطار با خرما

فواید افطار با خرمایک کارشناس طب سنتی گفت: کم خونی، پوکی استخوان، سستی و بی حالی، دردهای مفاصل و ضعف اعصاب با افطار کردن با خرما از بین می‌رود.

 سید جواد علوی درباره آداب روزه داری اظهار داشت: کودکان را بر سر سفرۀ افطار و سحری بنشانید تا به اصطلاح روزه سر گنجشکی بگیرند و این کار باعث می‌شود فرزندان از همان کودکی به ماه مبارک رمضان عشق بورزند و در بزرگی از روزه داران محسوب شوند.

به گفته وی روزه داران باید آداب توصیه شده از زبان پیامبر (ص) و سایر معصومین (س) را به کار ببندند تا از روزه داری بهترین نتیجه مطلوب را بگیرند. ماه رمضان ماه کم خوری است، کم خوری را در فاصلۀ بین افطار و سحر نیز باید رعایت کرد.

این کارشناس طب سنتی افزود: پُرخوری در اسلام مورد مذمت شدید است، حجم ابتدایی معده 250 سانتی متر مکعب است که تا 2500 سانتی متر مکعب کش پیدا می‌کند.

  ادامه مطلب ...

شهیدی که ققنوس وار سوخت و جاودانه شد

خادم الشهداء؛ با دست جلوی دهانش را محکم گرفت تا عملیات لو نرود. شعله‌های آتش تمام وجودش را فرا گرفته بود. علی؛ بسیجی 16 ساله لشکر ثارالله، آرام‌ آرام سوخت و شهید شد.روایتی از زندگی شهید «علی عرب» 

خادم الشهداء؛ با دست جلوی دهانش را محکم گرفت تا عملیات لو نرود. شعله‌های آتش تمام وجودش را فرا گرفته بود. علی؛ بسیجی 16 ساله لشکر ثارالله، آرام‌ آرام سوخت و شهید شد.

به گزارش خادم الشهداء ، شهید »علی عرب» متولد دهم تیر ماه 1349 روستای روح آباد زرند کرمان می‌باشد که در تاریخ دهم تیر ماه 1365، در سن شانزده سالگی در عملیات کربلای 1 در منطقه مهران به شهادت می‌رسد.

"گفت معبود آنچه را که تو فرمان می‌دهی لبیک می‌گویم و در مقابل ظلم آنچه را تو امرم دهی انجام میدهم،

عنایت امام زمان(عج) به مرد لحاف‌دوز

در زمان ملاعلی کنی، لحاف‌دوزی بود که مورد توجه حضرت ولی‌عصر(عج) قرار داشت. او مکتب نرفته بود اما خداوند نور علم را در سینه‌اش قرار داده بود و این نور علم در اثر بندگی خدا و عبودیت در انسان پیدا می‌شود. 

به عنایت امام زمان(عج) به مرد لحاف‌دوزگزارش فرهنگ نیوز ، دعای مشهوری منسوب به امام زمان(عج) است که حضرت در این دعا حدود چهل درخواست از ذات اقدس الهی می‌کند به همین منظور به شرح دعای حضرت ولی‌عصر(عج) به روایت حجت‌الاسلام سیدحسین هاشمی‌نژاد کارشناس مذهبی اشاره می‌شود که بخش نهم آن در ادامه می‌آید:

«اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفیقَ الطّاعَةِ وَبُعْدَ الْمَعْصِیَةِ وَصِدْقَ النِّیَّةِ وَعِرْفانَ الْحُرْمَةِ وَاَکْرِمْنا بِالْهُدى وَالاِسْتِقامَةِ وَسَدِّدْ اَلْسِنَتَنا بِالصَّوابِ وَالْحِکْمَةِ وَامْلاَ قُلُوبَنا بِالْعِلْمِ وَالْمَعْرِفَةِ وَطَهِّرْ بُطُونَنا مِنَ الْحَرامِ وَالشُّبْهَةِ وَاکْفُفْ اَیْدِیَنا عَنِ الظُّلْمِ وَالسَّرِقَةِ وَاغْضُضْ اَبْصارَنا عَنِ الْفُجُورِ وَالْخِیانَةِ وَاسْدُدْ اَسْماعَنا عَنِ اللَّغْوِ وَالْغیبَةِ وَعَلَى الْمُتَعَلِّمینَ بِالْجُهْدِ وَالرَّغْبَةِ وَعَلَى الْمُسْتَمِعینَ بِالاِتِّباعِ وَالْمَوْعِظَةِ وَعَلى مَرْضَى الْمُسْلِمینَ بِالشِّفآءِ وَالرّاحَةِ وَعَلى مَوْتاهُمْ بِالرَّأْفَةِ وَالرَّحْمَةِ وَ عَلى مَشایِخِنا بِالْوَقارِ وَالسَّکینَةِ وَعَلَى الشَّبابِ بِالاِنابَةِ وَالتَّوْبَةِ وَعَلَى النِّسآءِ بِالْحَیآءِ وَالْعِفَّةِ وَ عَلَى الاَغْنِیآءِ بِالتَّواضُعِ وَالسَّعَةِ وَعَلَى الْفُقَرآءِ بِالصَّبْرِ وَ الْقَناعَةِ وَعَلَى الْغُزاةِ بِالنَّصْرِ وَالْغَلَبَةِ وَعَلَى الاُسَراءِ بِالْخَلاصِ وَالرّاحَةِ وَعَلَى الاُمَرآءِ بِالْعَدْلِ وَالشَّفَقَةِ وَعَلَى الرَّعِیَّةِ بِالاِنْصافِ وَ حُسْنِ السّیرَةِ وَ بارِکْ لِلْحُجّاجِ وَالزُّوّارِ فِى الزّادِ وَالنَّفَقَةِ وَاقْضِ ما اَوْجَبْتَ عَلَیْهِمْ مِنَ الْحَجِّ وَالْعُمْرَةِ بِفَضْلِکَ وَرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ».
 

ادامه مطلب ...

تصاویر/گرامیداشت شهداى هواپیماى655

همزمان با فرارسیدن بیست و ششمین سالگرد حمله ناو آمریکایی وینسس به هواپیمای مسافربری ایران، محل فرود پیکرهای 290 مسافر این هواپیما با حضور خانواده‌های شهدا و مسئولان گلباران شد.
تصاویر/گرامیداشت شهداى هواپیماى655

 
ادامه مطلب ...

قسمتی از پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)

قسمتی از پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)به مناسبت حمله ددمنشانه به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان آمریکای جنایتکار در سال 1367

"مردم آزاده جهان همیشه از ابرقدرت ها، خصوصاً آمریکای جنایتکار صدمه دیده اند و تا عزم خود را برای رویارویی با کفر و شرک جهانی و آمریکای سلطه گر جزم ننمایند، هر روز شاهد جنایتی تازه خواهند بود.

مردم شریف ایران باید توجه کنند جنگ امروز ما جنگ با عراق و اسرائیل نیست، جنگ ما جنگ با عربستان و شیوخ عربستان نیست، جنگ ما جنگ با مصر و اردن و مراکش نیست، جنگ ما با ابرقدرت های شرق و غرب نیست، جنگ ما جنگ مکتب ماست علیه تمامی نابرابری های دنیای سرمایه داری و کمونیزم.

جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانی های مرفهین و حاکمان بی درد کشورهای اسلامی است.

این جنگ سلاح نمی شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست، این جنگ خانه و کاشانه و تلخی و کمبود فقر و گرسنگی نمی داند، این جنگ جنگ اعتقاد است، جنگ ارزش های اعتقادی انقلاب علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است.

جنگ ما جنگ قداست است، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمی هاست، رزمندگان ما در دنیای پاک اعتقاد و در جهان ایمان تنفس می کنند و مسلمین جهان هم که می دانند جنگ بین استکبار و اسلام است، جهان خواران را آرام نخواهد گذاشت و ضربه های خود را بر همه کاخ نشینان وارد می کنند.

انفجار هواپیمای مسافربری زنگ خطری است برای تمامی مسافرت های هوایی. باید با تمام وجود تلاش کنیم تا چنین صحنه های دردناکی پیش نیاید. اینجانب به تمام بستگان این فاجعه تسلیت عرض نموده و خود را در غم و انده از دست دادن عزیزان شان شریک می دانم."

ساخت مستند شهید راه ولایت، شیخ هشام صیمری

ساخت مستند شهید راه ولایت، شیخ هشام صیمری

این شهید بزرگوار با فعالیت جهادگونه خود در شهر اهواز و بخصوص کوی علوی سب خیرات و برکات فرهنگی بسیاری شدند که از ثمرات آن همچنان مردمان این منطقه بهره مند هستند

مدیرموسسه فرهنگی رسانه ای عمار از ساخت مستند شهید حجت الاسلام شیخ هشام صیمری خبر داد.
 مستند مجاهدتهای شهیدصیمری از روحانیون و فعالان فرهنگی استان خوزستان بزودی به پایان خواهد رسید.
مدیر موسسه عمار در این باره گفت: این شهید بزرگوار با فعالیت جهادگونه خود در شهر اهواز و بخصوص کوی علوی سب خیرات و برکات فرهنگی بسیاری شدند که از ثمرات آن همچنان مردمان این منطقه بهره مند هستند.
وی در پاسخ به علت انتخاب این شهید افزود: باتوجه با موقعیت جهانی و رشد تفکر وهابیت در بخشی از جهان اسلام تصمیم گرفته شد تا با ساخت مستند زندگی این شهید بزرگوار بتوانیم قدمی کوچک در معرفی این شخصیت و مبارزه با تفکر ضاله وهابیت در استان خوزستان برداشته باشیم.
علیخانی گفت: به لطف خدا ساخت این مستند تا حدود۶۰ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم که در سالگرد شهادت این شهید والا مقام آماده اکران عمومی شود.
حجت الاسلام شیخ هشام صیمری یکی از پیشگامان ترویج فرهنگ ناب علوی بود که برای از بین بردن شبهات در این عرصه فعالیت می کرد، او به سبب مبارزه با فرقه ضاله وهابیت و تبیین حقانیت حضرت علی(ع) در شامگاه سوم تیرماه سال ۱۳۸۶ در منطقه کوی علوی اهواز از سوی عوامل جنایتکار وهابی به ضرب گلوله به درجه رفیع شهادت نائل شد.
گفتنی است موسسه فرهنگی رسانه ای عمار ساخت مستند شهدایی همچون سردارشهید علی هاشمی و شهید شیخ شریف قنوتی را در کارنامه خود دارد

رمضان نامی از نامهای خداوند

رمضان اسمی از اسماء الهی می باشد و نباید آن را به تنهایی ذکر کرد مثلا ً بگوییم رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنی ماه را باید به اسم اضافه نمود. در این زمینه هشام بن سالم از حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) نقل روایت می نماید و می گوید: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابی جعفر امام باقر (علیه السلام) بودیم، پس سخن از رمضان به میان آوردیم. امام علیه السلام فرمود: نگویید این است رمضان و نگویید رمضان رفت و یا آمد، زیرا رمضان نامی از اسماء الله است که نمی رود و نمی آید که شی ء زائل و نابود شدنی می رود و می آید، بلکه بگویید ماه رمضان، پس ماه را اضافه کنید در تلفظ به اسم، که اسم، اسم الله می باشد، و ماه رمضان ماهی است که قرآن در او نازل شده است و خداوند آن را «مثل» و «عید» قرار داده است همچنانکه پروردگار بزرگ، عیسی بن مریم (سلام الله علیه) را برای بنی اسرائیل مثل قرار داده است، و از حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) روایت شده که حضرت فرمود: شما به راستی نمی دانید که رمضان چیست (و چه فضائلی در او نهفته است!)


  ادامه مطلب ...

در میهمانی ملکوت

باز آمدی به بزم باده نوشان شکیبا که دلارام عاشقان شوی.
باز آمدی که دل بری و جان بیاوری و نسیم صبح صفا در گیسوی مهرخان بیفکنی.
چه مهربان یار و چه نیکو انیس و چه زیبا ندیم منی ای اهل غمزه و اغماض، ای ماه بی مثال!
ندیم بدی بودم و ندیده انگاشتی و باز به سراغم آمدی!
دوباره مرا به میهمانی ملکوت می خوانی و شرم، زبان اجابتم بسته است و بغض حسرت از گذشته ی خویش، راه رهایی از نای بی نوایی ام می کاود.
جفا کردم، از تو وفا دیدم.
دیده به رویت بستم و ابواب عفو به رویم گشودی و عاشقانه سفیر رحمت دلدارمان شدی.
اشک انابه و لهیب دل و التهاب نگاهم ببین و ببخشای و سلام صمیم مرا دوباره پذیر و نامه ی ضیافت از من دریغ مدار!
تو رسول نگار و عشوه ی عرش و کرشمه ی احسان حبیب من و بشارت عنایت اویی.
ای ماه دلارای صائمان، رمضان!
به سراچه ی قلب غریبم خوش آمدی!
مهجوری من از راه فائزین قدر، حرمان هماره من است و دلجویی تو می جویم.
سحرت را دوست می دارم و هلالت بسان ابروی یار است و شبانگاهت عطر نیایش مولادارد.
عطش تو عاشورایی است و صیام، میثاق ما با قیام یاران نینواست. 


  ادامه مطلب ...

تعریف ولایت فقیه از نظر مقام معظم رهبری

تعریف ولایت فقیه از نظر مقام معظم رهبری 


(پاسخ به پرسشهایی درباره ولایت فقیه ـ 1)

ولایت

مقام معظم رهبری در تعریف ولایت فقیه می نویسند:

«ولایت فقیه به معناى حاکمیّت مجتهد جامع‌الشرایط در عصر غیبت است و شعبه‌اى است از ولایت ائمه‌ى اطهار (علیهم السلام) که همان ولایت رسول الله (صلى الله علیه و آله و سلم) مى‌باشد.»[1]

بنابر این تعریف، ولایت فقیه از جنس حاکمیت است حاکمیتی که آن را مجتهدی جامع الشرایط بر عهده دارد.

مجتهد جامع الشرایط کیست؟

مجتهد به کسی می گویند که توان استنباط احکام الهی را از منابع اصلی دین؛ یعنی قرآن و روایات داراست و مراد از جامع الشرایط مجتهدی است که فراتر از دانش فقه و توان استنباط دارای شرایط زیر باشد:

«اجتهاد مطلق»، «عدالت مطلق»، و «قدرت مدیریت و استعداد رهبری». یعنی از سویی باید صدر و ساقه ی اسلام را به طور عمیق و با استدلال و استنباط بشناسد و از سوی دیگر، در تمام زمینه ها، حدود و ضوابط الهی را رعایت کند و از هیچ یک تخطّی و تخلّف ننماید و از سوی سوّم، استعداد و توانایی مدیریت و کشورداری و لوازم آن را دارا باشد.[2] بنابراین کسی می تواند مسوولیت ولایت و مدیریت جامعه ی اسلامی را بپذیرد و از عهده ی آن برآید که مجتهد مطلق، عادل مطلق و دارای توان مدیریت و رهبری باشد. 

   ادامه مطلب ...