مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از بانوان برگزیده کشور


در آستانهى میلاد باسعادت حضرت فاطمهى زهرا (سلام الله علیها)

بسماللهالرّحمنالرّحیم

اولا به خانمها خوشامد عرض میکنم، و تبریک عرض میکنم میلاد مسعود فاطمهى زهرا (سلام الله علیها) را، و هفتهى زن و روز تکریم مادر را. همانطور که فرمودند،(۱) اقتران این مناسبت اجتماعى و مهمّ کشور با ولادت فاطمهى زهرا (سلام الله علیها) - بخصوص امسال که دوبار در اوّل و آخر سال مردم ما به یاد آن بزرگوار مىافتند و مجالسى برپا میکنند - یک فرصتى است براى فهمیدن و رهنمود گرفتن از زندگى آن بزرگوار.
 اولا مقامات معنوى فاطمهى زهرا (سلام الله علیها) در شمار برترین مقامات معنوى آحاد معدودى از بشریّت است. ایشان معصومند؛ عصمت، ویژهى معدودى از برگزیدگان الهى در میان آحاد بشر است؛ و این بزرگوار - فاطمهى زهرا (سلام الله علیها) - از آن جمله است، با توجّه به این واقعیّت که این زن مسلمان و مجاهدِ فىسبیلالله تنها حدود بیست سال - حالا با اختلاف روایات از هجده سال تا بیست و پنج سال - سنّشان بوده؛ زن جوان داراى این مرتبهى عالى از معنویّت که در ردیف اولیا و پیامبران و مانند اینها قرار میگیرد و از سوى فرستادگان الهى "سیّدة نساءالعالمین" نام میگیرد. در کنار این مقام معنوى بُروز خصلتهاى برجسته و کارکردهاى مهم در زندگى شخصى این بانوى بزرگوار هرکدام یک درس است. تقواى او، عفّت و طهارت او، مجاهدت او، شوهردارى او، فرزنددارى او، سیاستفهمى او، حضور او در مهمترین عرصههاى حیات یک انسان در آن دوره - چه در دوران نوجوانى و کودکى، چه در دوران بعد از ازدواج - هرکدام یک درس است؛ نه فقط درس است براى شما بانوان، [بلکه] براى همهى بشریّت درس است. بنابراین این اقتران براى ما یک فرصت است؛ در زندگى فاطمهى زهرا باید دقیق شد، با نگاهى نو آن زندگى را شناخت، فهمید و به معناى واقعى کلمه آن را الگو قرار داد.
 
ادامه مطلب ...

نگین درخشان عصمت در حلقه فرشتگان

حضرت فاطمه

نگین درخشان عصمت در حلقه فرشتگان  

وجود نازنین یگانه بانوی عالم حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها، دارای مقام و منزلتی رفیع در نزد خداوند و رسول خداست. فرشتگان الهی نیز که کارگزاران خداوند هستند از این مقام ایشان آگاه اند. از این رو می توان عظمت وجودی حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها را از منظر ملائکه الهی بدست آورد.

ملائکه خود دارای آن چنان جایگاه بلندی نزد پروردگار عالم هستند که به ندرت مجذوب وجود انسان ها می شوند. ملائکه ای که به نقل قرآن مجید در آن زمان خدا اراده کرد تا انسان را به عنوان خلیفه خویش در روی زمین برگزیند به خداوند اعتراض کردند که انسان شایستگی وجود ندارد اما همین ملائکه وقتی در برابر نور وجودی پنج تن و از جمله ایشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قرار گرفتند به حکمت خلقت انسان پی بردند و با تمام وجود در برابرش سر تعظیم فرود آوردند: «فَسَجَدَ الْمَلَائِکَةُ کُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ». 

ادامه مطلب ...

تصاویر مراسم روز ارتش در اهواز



تصاویر مراسم روز ارتش در اهواز

 

 بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید.
ادامه مطلب ...

ماجرای پزشک خصوصی خانواده رهبر انقلاب

ماجرای پزشک خصوصی خانواده رهبر انقلاب

 

حجت‌الاسلام احدی از اساتید حوزه علمیه قم در یکی از خاطرات خود به ماجرای مراجعه همسر رهبرمعظم انقلاب به پزشک اشاره می‌کند و می‌گوید:

روزی در حسینیه جماران منبر رفتم و خاطراتی از زندگی مقام معظم رهبری بیان کردم. بعد از سخنرانی، شخصی که خود را پزشک معرفی می کرد به من مراجعه کرد و گفت: اجازه بدهید من هم یک خاطره برای شما بگویم: روزی در مطب بیمارستان نشسته بودم، بیماران را ویزیت می کردم که خانم بسیار محجبه ای به همراه فرزندش به عنوان بیمار به من مراجعه کردند. پس از معاینه، قیافه فرزند مرا به فکر فرو برد، چون به مقام معظم رهبری شباهت فراوانی داشت.
از مادر آن نوجوان سؤال کردم که آیا شما با آیت الله خامنه ای نسبتی دارید؟ گفت: بله، من همسر ایشان هستم. تعجب وجودم را فراگرفت، به خانم مقام معظم رهبری عرض کردم: مگر شما پزشک خصوصی ندارید؟
ایشان گفتند : خیر، آقا چنین کاری را اجازه نمی دهند و می گویند شما باید مانند سایر مردم، به بیمارستان مراجعه کنید. زمانی که رفتند. من دیگر نتوانستم به کارم ادامه بدهم. سرم را روی میز گذاشتم و بسیار گریه کردم. من این خاطره را از زبان آن پزشک شنیدم. تمام مشخصات وی را به یاد دارم، اما با این حال از عالم بزگواری هم پرسیدم، ایشان نیز موضوع را تأیید فرمودند.

طول عمر و سلامتی رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای صلوات

به جای یه کیسه شن

 
به جای یه کیسه شن

 

نوجوانی بود


قدشم کوتاه بود

مادرش بهش گفت :تو دیگه کجا می ری با این قدت و احوالت

با خنده گفت:به جای یه کیسه شن برای سنگر که می تونند ازم استفاده کنند
 
 

اصول کار فرهنگی در قرآن و روایات (1)


اصول کار فرهنگی در قرآن و روایات (1)

 

متن برنامه ی درس هایی از قرآن کریم حجت الاسلام قرائتی  
بسم الله الرحمن الرحیم / الحمدلله رب العالمین، بعدد ما احاط به علمک! / الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی
یک صحنه‌هایی پیش می‌آید، که آدم نگاه می‌کند، آدم آب که اسراف می‌کند، آب را حرام می‌کند. ولی بعضی اسراف‌ها همه چیز با هم حرام می‌شود. در مسائل فرهنگی، اگر از بنده بپرسند فکر می‌کنم بیش‌ترین اسراف، ولخرجی، گناه، در مسائل فرهنگی می‌شود. همه هم دارند کار فرهنگی می‌کنند. در پادگان‌ها، در دانشگاه، آموزش و پرورش، اداره‌ها، صدا و سیما، ارشاد، سینماها، همه‌ی اینهایی که روی مغز مردم کار می‌کنند، کار فرهنگی می‌کنند،‌ من دیشب نشستم، اصول کار فرهنگی را نوشتم. اصول زیادی است، شاید پنجاه شصت اصل باشد.
اگر کشور ما طبق این اصول عمل کند، نه به عنوان اینکه من حالا کسی هستم، من مقام رسمی در کشور نیستم. اما یک معلم قرآن هستم، به لطف الهی! و سعی می‌کنم هر چه می‌گویم از قرآن می‌گویم. یعنی کسی اگر انجام ندهد، باید در مقابل قرآن جواب بدهد. خیلی هم کاری به مسائل سیاسی و اقتصادی و نمی‌دانم سلیقه‌های فردی و حزبی ندارم. مثلاً وقتی لای قرآن را باز می‌کنیم، مثلاً می‌بینیم ما به این آیه می‌خوریم، یا نمی‌خوریم. اصول کار فرهنگی بحث خوبی است. اگر خدا قبول کند و اثر کند، بیش‌ترین صرفه‌جویی می‌شود. حالا ما حدود چهارده میلیون محصل داریم، حدود یک میلیون معلم داریم، عرض کردم، همه‌ی اینهایی که کار فرهنگی می‌کنند، دانشگاه و حوزه و در حوزه‌های علمیه... در مساجد که کار فرهنگی می‌کنند، چقدر کارهای فرهنگی بیخود می‌شود. به اسم دین و به اسم مذهب، کار غلط می‌شود.
موضوع بحثمان اصولی در کارهای فرهنگی است. 
ادامه مطلب ...

یازهراس

یا فاطمه (س) 

ya-fatemehدر عملیات کربلای یک وقتی یکی از عراقی ها خود را تسلیم کرد ،گفت: من شیعه هستم هنگام اعزام مادرم یک تکه پارچه سبز حرم امام حسین ع را به قصد تبرک به من داد وگفت:اگر اسیر شدی این پارچه  نزد ایرانی ها خیلی ارزشمند است بگو مال کربلاست .با توکاری نخواهند داشت...

  

هر بچه ای را مادرش آماده برای سال نو می کند،و امید من تویی مادر جان... 

هرکه از در تو گدایی میکند             بخدا کار پادشاهی میکند

یازهرا س....کربلا ....انشاالله.....

یازهراس

 یازهراس

بر روی یک دیوار مخروبه در سوسنگرد با خطی شتابزده این جمله نوشته شده بود ...

صدای توپ وخمپاره همه جا را فرا گرفته ودشمن وارد شهر شده وتا چند لحظه دیگر همه ما شهید خواهیم شد .برای ما شهدای گمنام فاتحه بخوانید..

 

 

قفسم کرده نَفسم؛

نَفَسی بدم بر این نَفسم...

باز دلم پرواز می خواهد...

یازهراس

ارزش بند کفش نوکر حضرت ابوالفضل (ع) ...


یکی از روحانیون برای عیادت مرحوم علامه امینی به منزل ایشان رفت.علامه سخت مریض بود و روی تخت دراز کشیده بود. شخص مزبور در ضمن سخنان خود به علامه گفت : « آقا ! اگر کسی به حضرت عباس (ع) اعتقاد نداشته باشد یا نسبت به او محبتی در دل نداشته باشد، آیا به ایمان او لطمه می خورد ؟ » 
مرحوم علامه با شنیدن این سخن ،سخت ناراحت شد. با اینکه کسالت شدید داشت به زحمت نشست و فرمود : 
« ای مرد ! حضرت ابوالفضل العباس (ع) که سهل است ،اگر کسی به بند کفش من هم که نوکری از نوکران حضرت ابوالفضل (ع) هستم ،کوچکترین اهانت و کم توجهی کند کافر است و به خدا سوگند با صورت در آتش جهنم خواهد افتاد ...! »
علامه امینی (ره) از کسانی بود که بارها در تهیه کتاب ،برای نگارش الغدیر دچار مشکل میشد و با توسل به قمر بنی هاشم (ع) مشکلاتش را برطرف میکرد.

منبع : کتاب " راهیان علقمه " کاری از گروه شهید ابراهیم هادی

روز مادران و همسران "شهدا"

امروز سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) است. روزی که در تقویم ما به عنوان " روز بزرگداشت مادران و همسران "شهدا" نام گذاری شده است.

ام البنین (س) بانوی ایثاگر که اگر چه خود در دشت کربلا حضور نداشت، اما عطر ایمان، نگاه ولایتمدار، تفکر حسینی و شجاعت ایثارگری یک مسلمان معتقد را قطره قطره در کام فرزندانش نشاند و لاله صفت چنان بارشان آورد که دشت تفتیده کربلا را همیشه تاریخ منقش به زیباترین مفاهیم همان شهادت کردند.

...و من به خود چه مفتخرم که مادران ایران زمین در کربلای جنوب و غرب ایران، چون ام البنین (س) با تقدیم عزیزترین داشته های خود، همسران و فرزندانشان، تاریخ را به گونه ای دیگر در حمایت از حسین زمان، خمینی بت شکن؛  تکرار کردند و چه زیبا نقش آفرین بازسازی این تاریخ پرشکوه شدند.

مادرانی که اگر چه خود در خاکریزهای دفاع از کیان اسلام و خاک وطن در برابر یزیدیان زمان حضور نداشتند اما خطوط مقدم پر از رزمندگانی بود که در دامن این رادزنان پرورش یافته بودند و غریور الله اکبرشان، پاسخ هل من ناصرینصرنی نائب بر حق امام زمانشان بود.

رهروان فاطمی که پای در جای پای ام البنین "مادر چهار شهید و معلم علم دار کربلا" گذاشتند و چون او فاطمه وار هستی خود را بر سر دافع از ولایت و اسلام به درگاه خدا ارزانی داشتند .

صیاد دلها

           سالگرد شهادت شهید والا مقام صیاد شیرازی گرامی باد  


بسم رب الشهدا و الصدیقین، یاد و خاطره سردار رشید اسلام گرامی باد، شهید صیاد شرازی سالهای متمالی برای انقلاب و اسلام زحمت های فراوان کشید و در آخر با طعم شیرین شهادت پاداش خویش را از خدایش گرفت . به راستی که صیاد دلها صیاد قلبها هم هست .

فکه محل عروج ملکوتی شهید سید مرتضی آوینی

  فکه  

قبل از اینکه وارد این سرزمین مقدس شویم یه چیزایی شنیده بودیم . تا این که رفتیم و رملستان تشنه را دیدیم

گویی خود این سرزمین نمی خواست کسی با کفش وارد آن شود

همه ناخودآگاه کفش ها را از پا در می آوردند

 

هر قطعه ی این خاک مقدس یادگار عضوی از عزیزان گمنام و مظلوم گردان کمیل و حنظله بود

همانهایی که با لب تشنه چند روز در گودال های گرم فکه ماندند و علی اکبر وار به دیدار حق شتافتند

از گام گذاشتن در این سرزمین بدنمان می لرزید

گویی هنوز صدای ناله ی شهدایی که پا بر سینه یا سرشان می نهادیم به گوش می رسید

گویی ندا می دادند اگر پا بر سر و سینه مان می گذارید ،بگذارید اما مراقب باشید پا بر خونمان نگذارید

شنیده بودیم شهدای اینجا تشنه لب بودند تصمیم گرفتیم در این منطقه با خود آب نبریم تا طعم تشنگی را برای لحظاتی بچشیم . فقط ساعتی بیش آنجا نبودیم اما هنگام برگشت جلوی تانکرهای آب در ورودی غلغله و ازدحامی عجیب بود

 

ادامه مطلب ...

آوینی از زبان همسرش

او حقیقت را در امام (ره) جسته بود 

اکثر مردم آقامرتضی را با صدایش در روایت فتح و آن‌هایی که اهل مطالعه و سینما بودند ایشان را با سرمقاله‌های ماهنامه « سوره » می‌شناختند. مردم فکر می‌کردند این صدا جزیی از زندگی‌شان بوده است و چون نمی‌دانستند این صدا متعلق به کیست، او را نزدیکتر به خود و زندگی‌شان حس می‌کردند. همسر ایشان در این باره معتقد است: "شاید قرار و تقدیر بود که این‌گونه باشد. مرتضی میلی برای به دست آوردن شهرت نداشت. چیزی که می‌خواست خالصانه کارکردن بود. همین باعث شد که تاثیر عمیق‌تر و ماندگارتری داشته باشد."

این‌بار به سراغ مریم امینی همسر شهید سیدمرتضی آوینی رفتیم. 

ادامه مطلب ...

زندگینامه شهید سید مرتضی آوینی از زبان خودش

زندگینامه شهید سید مرتضی آوینی از زبان خودش   

من بچه شاه عبدالعظیم هستم و درخانه‌ای به دنیا آمده و بزرگ شده‌ام که درهر سوراخش که سر می‌کردی به یک خانواده دیگر نیز برمی‌خوردی.
اینجانب - اکنون چهل و شش سال تمام دارم. درست سی و چهار سال پیش یعنی، درسال 1336 شمسی مطابق با 1956 میلادی در کلاس ششم ابتدائی نظام قدیم مشغول درس خواندن بودم. در آن سال انگلیس و فرانسه به کمک اسرائیل شتافته و به مصر حمله کردند و  بنده هم به عنوان یک پسر بچه 12-13 ساله تحت تأثیر تبلیغات آن روز کشورهای عربی یک روزی روی تخته سیاه نوشتم: خلیج عقبه از آن ملت عرب است. وقتی زنگ کلاس را زدند و همه ما بچه‌ها سر جایمان نشستیم اتفاقاً آقای مدیرمان آمد تا سری هم به کلاس ما بزند. وقتی این جمله را روی تخته سیاه دید پرسید:« این را که نوشته؟» صدا از کسی درنیامد من هم ساکت ، اما با حالتی پریشان سر جایم نشسته بودم. 

مطلب ارسالی از برادر کاظم دشت بزرگی 

ادامه مطلب ...

سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم

سیدشهیدان اهل قلم؛ سید مرتضی آوینی  
زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است
و گردش خون در رگها شیرین است اما ریختن آن در پای محبوب شیرین تر.   
 
 ۲۰فروردین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم؛ سید مرتضی آوینی را با ذکر صلوات گرامی میداریم .

لعن الله ظالمیک

 یا زهرا(س)

کوچه های مدینه، بوی چادر خاکی می دهد. بوی مسمار و درب سوخته. بوی ...  . دیدگان حسنین و زینبین، خون بار است از این مصیبت.پاره ی تن پیامبر صلی الله علیه و آله، به شهادت رسیده است و خانه ی علی علیه السلام، ماتم کده گشته است. دیگر تنها این چاه است، همدم علی علیه السلام.

چشم تاریخ گریان است، چشم زمان نیز و چشم خلقت. آری باید خون گریست در عزای صدیقه ی طاهره

زمین و زمان رخت عزا به تن کرده و بر لب شیعیان لعن الله ظالمیک است. پاره تن رسول خدا صلی الله علیه و آله داغی عظیم را با عزیمتش از دنیای دنی بر دل شیعه نهاده است. تا جان در بدن داریم و نفس امان مان می دهد فریاد خونخواهی اش را بلند می کنیم باشد که فرزندش مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بیاید و انتقام ظلم های رفته به خاندانش را بگیرد.




شهادت مظلومانه دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام تسلیت باد.


حضرت فاطمه

اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سرّ المستودع فیها بعدد ما أحاط به علمک

 

دوست دارم کز غمت یا فاطمه! تنها بگریم

تا سحر با یاد تو ای زهره زهرا! بگریم

دوست دارم در شب سوگ تو ای ماه مدینه!

در کنار قبر تو آیم، تک و تنها بگریم!

 

شهادت مظلومانه دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام تسلیت باد.

 

وبلاگ مسجد حضرت ابوالفضل(ع) وارد سال پنجم شد

بسم الله الرحمن الرحیم 

عزیزان خوش آمدید 

   

     وبلاگ مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام -پایگاه امام خمینی(ره) چهار ساله شد  

 

 سلام دوستان

دوازده فروردین ماه سالروز ایجادوبلاگ مسجدحضرت ابوالفضل علیه السلام-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کیان می باشدچهار سال از ایجاد این وبلاگ می گذرد .  

در این چهار سال تمام کوششمان این بود که مطالب را به روز و آپدیت بزاریم و مناسبتهای مختلف را به موقع داشته باشم.

در این چهار سال وبلاگ مسجد با طرح موضوعات مختلف مذهبی ،علمی ،دینی ،مراسمات مسجد و همچنین دفاع مقدس سعی کرد گامهایی هر چند کوچک در این مسیر بردارد

وبلاگ مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام) از دوستانی که در این چهار ساله با نظرات خوب خود و البته انتقاداتی که همواره ما را به سمت و سویی بهتر بردند تشکر میکند  

وبلاگ مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام) انشاالله سعی خواهد کرد با توکل بر خداوند متعال و نظرات خوب و سازنده شما در سال پنجم بهتر از سال قبل عمل کند  

امیدواریم در راهی که پیش گرفتیم توانسته باشیم اول نظر خداوند و بعد هم نظر شما دوستان بزرگوار را جلب کرده باشم و کمی و کاستی ها را به خوبی گل رویتان ببخشید  

مجددا از تمامی دوستانی که چه با حضور و نظرات شان و چه با همکاری خود این وبلاگ را یاری دادند تشکر میکند .  

التماس دعا...

کلیپ زیبای "کربلا اینجاست

کلیپ زیبای "کربلا اینجاست" با صدای حاج صادق آهنگران
  

 

تولید فروردین سال 1393

به همراه تصاویر یادمان های اروند و شلمچه.

دانلود با کیفیت متوسط 

دانلود با کیفیت پایین

دلنوشته فرمانده کل سپاه پاسداران در معراج شهدای اهواز

دلنوشته سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

یادگاری برای خادمین راهیان نور، معراج شهدای اهواز
«کالک‌های خاکی» خاطرات فرمانده کل سپاه منتشر شد/ از کودکی تا آزاد‌سازی خرمشهربسم الله الرحمن الرحیم
شهدای هشت سال دفاع مقدس، با ایمان بالا و بصیرتی وصف ناشدنی می دانستند، آینده این انقلاب چگونه در معرض خطر دشمنان داخلی و خارجی قرار می گیرد و خیل عظیمی از آنان از خدا می خواستند پیکرهای مطهرشان مفقود بماند تا مرور زمان توسط عده ای دیگر، عاشق و دلسوخته انقلاب استخوان های آنان را پس از سال ها و به مرور زمان از زیر خاک ها بیرون کشیده و به عنوان سندی بر مظلومیت اسلام و حقانیت انقلاب اسلامی به جهانیان معرفی شوند و بدینوسیله جریان انقلاب اسلامی را زنده نگه دارند و به ما راه و رسم ایثار و فداکاری برای اسلام و دین خدا را بیاموزند تا بدانیم امروز باید چگونه با گذشت کامل از نام و یاد خود، همه چیزمان را فدای اسلام و انقلاب اسلامی کنیم.
از همه ی آنان که عاشقانه بدنبال پیکر مطهر شهیدان مفقودالاثر و گمنام هستند، تشکر و قدردانی می کنم.
فرمانده کل سپاه
93/1/2


جهت دریافت دستخط اینجا کلیک کنید

تعریف نوروز را از کلام شهدا می‌شنویم.

تعریف شهدا از نوروز

در آستانه عید نو روز هستیم و تعریف نوروز را از کلام شهدا می‌شنویم. 

شهید ابوالقاسم صفدری در بخشی از نامه‌ای که در آستانه سال نو برای خانواده‌اش فرستاده، چنین می‌نویسد: برای عید نوروز تنها تبریکی که می‌توانم برای شما بفرستم خبر پیروزی عملیات است. دوستان گرامی! من از شما کمال رضایت را داشته و دارم و از شما می‌خواهم که سلاح افتاده مرا بر گیرید و راه شهیدان را ادامه بدهید و ما باید آن قدر در دریای خون شنا کنیم تا به ساحل پیروزی که همان آزادسازی مظلومان عالم از دست ظالمان است برسیم...

شهید احمد غفاری نیز می‌نویسد: مادر و پدر عزیزم سلام عرض می‌کنم. امیدوارم که حالتان خوب باشد من عید نوروز را به شما پدر و مادر و خواهران و برادرانم تبریک می‌گویم مادر جان شاید دیگر همدیگر را نبینیم. اگر خدا بخواهد من به آرزوی خود برسم بهترین پاداش این دنیای خود را گرفته‌ام... خداحافظ احمد غفاری 

ادامه مطلب ...

تحقق شعار امسال نیازمند داشتن روحیه تهاجمی در مدیران است

آیت‌الله موسوی جزایری:
تحقق شعار امسال نیازمند داشتن روحیه تهاجمی در مدیران است
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه در تحقق یافتن شعار «اقتصاد و فرهنگ با غرم ملی و مدیریت جهادی»، مساعد بودن روحیه‌ها مهم است، گفت: مدیران در خوزستان برای تحقق شعار امسال نیازمند داشتن روحیه تهاجمی دارند.

 آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه اهواز، با تبریک سال جدید به سفر مقام معظم رهبری به یادمان‌های 8 سال دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: در این سفر مردم و کاروان‌های راهیان نور استقبال پرشوری از رهبر انقلاب داشتند.

وی خاطرنشان کرد: این سفر که بسیار سفر پرخیر و برکتی بود، نشان‌دهنده اهمیت بسیار حرکت راهیان نور است.

آیت‌الله موسوی جزایری در ادامه خطبه‌ها با اشاره به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد - فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی شعاری است که هم دولت و هم مردم باید برای تحقق آن احساس مسئولیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه ملت به ویژه قومیت‌های خوزستان باید در راستای تحقق شعار امسال احساس مسئولیت و مشارکت کنند. 

ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در یادمان شهدای شرق کارون در استان خوزستان

بیانات مقام معظم رهبری در منطقه‌ى عمومى عملیات شکست حصر آبادان در شرق کارون‌ در استان خوزستان

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
الحمدلله رب العالمین و الصلاة والسلام على‌ سیدنا و نبینا ابى‌القاسم المصطفى‌ محمد و على اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیین المعصومین سیما بقیة الله فى الأرضین.
اگر از عوامل معنوى و آنچه خداى متعال وعده‌ى آن را به مؤمنان و مجاهدان راه حق داده است هم صرفِ‌نظر کنیم، بر حسب قوانین عادى زندگى جوامع بشرى، هر جامعه‌اى عزتش، قدرتش، آبرو و حیثیتش، هویتش بستگى دارد به مجاهدت و به تلاش. با تنبلى و تن‌آسایى، هیچ ملتى نمیتواند مقام شایسته‌اى را در میان ملتهاى عالم یا در تاریخ پیدا کند. آنچه که ملتها را، هم در تاریخ و هم در دوران خودشان، در میان ملتهاى عالم سربلند میکند، مجاهدت است، تلاش است. این تلاش، البته شکلهاى گوناگونى دارد؛ هم تلاش علمى، هم تلاش اقتصادى، هم تلاش به معناى تعاون اجتماعى میان افراد، همه لازم است؛ اما در رأس همه‌ى این تلاشها، آمادگى براى جان‌فشانى است که یک ملت را در میان ملتها سرافراز میکند. اگر در میان هر ملتى کسانى وجود نداشته باشند که آماده باشند از جان خود، از راحت خود، در راه رسیدن به آرمانها صرفِ‌نظر کنند، آن ملت به جایى نخواهد رسید. کارى که انقلاب براى ما مردم ایران انجام داد، این بود که این راه را در مقابل ما روشن کرد؛ آحاد ملت ما فهمیدند و احساس کردند که باید در راه آرمانهاى بلند، مجاهدت کنند و در مقابل دشمنان این آرمانها بایستند؛ و ایستادند. 
 
 
ادامه مطلب ...

نشست گردان بلالی اهواز

اولین نشست گردان بلالی اهواز در5 فروردین ماه سال 1393 با حضور سرداران ، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در بیت الزهرا اهواز تشکیل شد و در حال و هوای بسیار صمیمی که یادآور روزهای پر شور دوران دفاع مقدس بود اجرا گردید.

این مراسم با قرائت قرآن توسط یکی از یادگاران جنگ آغاز گردید ودر ادامه گزارشی از عملکرد گردان بلالی اهواز در سال های 91و92 و برنامه های آتی خدمت همرزمان خود ارائه نمودند وسپس به نقل خاطرات توسط سردار سیامک بمان و چندی دیگر از حاضرین پرداختند و در انتها با مدیحه ثرایی مجلس خودرا با نام ائمه (ع) معطر و باعکسی یادگاری ختم مجلس را اعلام نمودند  

 نشست گردان بلالی اهواز 

ادامه مطلب ...

سلام برتو شهید

سلام برتو شهید


سلام من به مادر تو ای شهید، سلام من به اشک های پرغرور و ناب او، سلام بر نوازشی که بر سرت کشید و تو از آن نگاه چشم تار او به عرش پاگذاشتی. سلام من به آن نوازشی که مادرت به زخم تو کشید و تو چنانکه هدیه ای بدست خود دهی پر از غرور بودی و سرت بلند بود پیش مادرت که پیشکش کنی دو دست خالی از قلم، به سرخی و کبودی دو چشم آهوانه اش، سلام من به آن دمی که روح تو رها شد از هرآنچه خاک نامیش و جایگاه نام تو عزیز شد عزیزتر از آنکه روی خاک تو حکش کنند. سلام من سلام ما سلام هر چه شامل(یسبح لله ما فی السموات و ما فی الارض)...

همه تقدیم آن عطر تند یاس تو  و آن گل جوان و قدکمان و نام گمنام تو باد!

شهید امر به معروف




بسم رب الشهداء و الصدیقین

 شهادت این طلبه بسیجی را خدمت مقدس آقا امام زمان (عج) ،

مقام معظم رهبری و خانواده این شهید

 بزرگوار تبریک و تسلیت عرض می نمائیم .

بیاییم از فرصت فاطمیه بهره گیریم!

ایام نوروز از ذوق و شوق لباس و کفش نو خریدن، تخم مرغ رنگ کردن، سبزه گذاشتن و عیدی گرفتن و آجیل و شیرینی خوردنش گرفته تا دور هم نشینی ها و گفتن و خندیدن ها و مسافرت ها و ... همه و همه خاطرات خوبی را در ذهن ما ساخته  است....

 در کنار تمام این مسائل ... طبق تقویم شمسی ما، ایام نوروز سال 93 مقارن با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) شده است. این اولین بار نیست که چنین تقارن هایی پیش میاد و مطمئنا اخرین بار هم نخواهد بود.

با توجه به این امر، گرچه شادی کردن در ایام فاطمیه حرام نیست، اما عرف و آداب اسلامی اقتضا می کند، که در این ایام از شادی های غیر منطقی و غیر مشروع پرهیز شود، زیرا قرآن و روایات، دوستى خاندان رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله) را بر مسلمانان واجب کرده است.‏( سوره شورى، آیه 23، سوره هود، آیه 29.)

 

ادامه مطلب ...