مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

نوجوان شهیدی که مسجدش خاری بود در چشم منافقین و دشمنان انقلاب

http://www.up3.98ia.com/images/v2jnrcqim4xx84wcmc7j.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عروج؛ هیات همرزمان شهدا این هفته میهمان خانواده شهید رضا نیک فرجام بود.

شهیدی 16 ساله که از بچه ی مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) اهواز بوده. مسجدی که شهدای زیادی را از ابتدای انقلاب تقدیم اسلام نموده و به گفته حاج ابراهیم زبیدی همیشه خاری در چشم منافقین و دشمنان انقلاب بوده است.

زبیدی در ابتدای این جلسه دقایقی در رابطه با مبحث "جنگی که بود و جنگی که هست" سخن گفت و افزود شهدا مردانی بودند که در زمان هجوم همه جانبه استکبار جهانی به کشور ، اسلام را یاری کرده و با ایستادگی خود به وظیفه خود عمل نمودند. و ما امروز مواجه هستیم با حمله به ذهن ها ، اعتقادات و افکارمان ، و می بایست در برابر این مکر دشمن بایستیم و به وظیفه خود عمل نمائیم.

در ادامه آقای هوشمند از رزمندگان دوران دفاع مقدس که مدت زیادی را در مسجد و جبهه در کنار شهید نیک فرجام بوده ، خاطراتی را از شهید بازگو نمود.

وی به سن پایین شهید اشاره کرد و از اصرار بسیار وی برای اعزام به جبهه و حتی پاره کردن دکمه های پیراهن خود توسط شهید بر اثر التماس و کشیدن های بسیار گفت.

هوشمند افزود؛ در ابتدای انقلاب مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) توسط منافقین کوردل منفجر شد و شهید رضا نیک فرجام که در آن زمان مسئول اسلحه خانه مسجد بود ، مورد اصابت ترکش قرار گرفت و مدتی را در بیمارستان بستری شده. او پس از ترخیص از بیمارستان مجددا به فعالیت خود ادامه داده تا بالاخره در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت رسید.

 

در ادامه خاطره برادر شهید و تصاویر دیدار با خانواده شهید را ببینید

 

در پایان برادر کوچک شهید نیک فرجام ضمن خیرمقدم و خوش آمد گویی به میهمانان شهدا خاطره ی جالبی را بیان نمود که به شرح ذیل است:

مدتی پیش پیامکی را از یک شماره ناشناس به کد 917 دریافت نمودم که از فضائل امام حسین (علیه السلام) می گفت. چون پیش شماره خوزستانی نبود احتمال را بر خطای ارسال کننده گذاشتم و توجهی ننمودم. اما پس از آن پیامک دیگری از همان شماره ارسال شد که این بار از فضائل حضرت عباس (علیه السلام) می گفت. این بار در پاسخ به پیام از ارسال کننده خواستم تا خود را معرفی کند که در پاسخ نوشت: (رضا نیک فرجام)

بسیار تعجب کردم و سپس با او تماس گرفتم. آن شخص خود را رضا نیک فرجام معرفی کرد و گفت که در شیراز کار می کند و هنرمند و خواننده است. علت پیامک ها را از او جویا شدم و توضیح داد که: مدتی پیش نام خود را در گوگل جستجو می کردم که ناگهان با عکس جوانی با عنوان شهید رضا نیک فرجام روبرو شدم. ابتدا گمان کردم که دوستانم با من شوخی می کنند اما پس از بررسی بیشتر از وجود شهید نیک فرجام اهوازی مطلع شدم. زمانی که به سایت مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) مراجعه کردم چیزی دیدم که برایم باورکردنی نبود. سال شهادت شهید مصادف بود با سال تولد من ، و ماه شهادت وی برابر بود با ماه تولد من و حتی روز شهادت تقریبا همزمان با روز تولد من.

من فرزند شهید هستم و پدرم جانش را در جنگ تحمیلی تقدیم اسلام نموده. زمانی که من وصیت نامه شهید نیک فرجام را مطالعه نمودم در آن چیزی دیدم که قابل باور نبود. شهید رضا نیک فرجام در انتهای وصیت نامه یک بیت شعر نوشته بود که دقیقا همان بیت در انتهای زندگی نامه پدر شهید من آمده و اکنون بروی سنگ مزار شهید رضا نیک فرجام هک شده است.

پس از آن با مسئول سایت مسجد تماس گرفتم و از او خواهش کردم تا شماره خانواده شهید را به من بدهد و این گونه شد که به شما پیام دادم.

پس از ذکر این خاطره برادر شهید آلبوم تصاویر شهید را آورد و دقایقی زندگی مصور آن شهید نوجوان را مشاهده نمودیم.

در پایان برادر آرامی هدیه کوچکی را به همراه پرچم آستان قدس رضوی به خانواده شهید نیک فرجام اهدا نمود.


http://www.up3.98ia.com/images/9pyd1eyj6iak5d5t9dr6.jpg



http://www.up3.98ia.com/images/w0o93txpi5mb7y12pbjf.jpg


http://www.up3.98ia.com/images/uoulp01ckupxchkedvqd.jpg


e5cbesmwsxvuup6p34dt.jpg


glrc5evwtygxybhnind0.jpg


http://www.up3.98ia.com/images/psu73yp1ocdv2ha9mmi.jpg


http://www.up3.98ia.com/images/90rbn6d6ft1rhx6y2l8.jpg


http://www.up3.98ia.com/images/rl3gxv3i3j3eerzedf3v.jpg

نظرات 2 + ارسال نظر
کربلا کربلا اللهم ارزقنا یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 15:21 http://http:/anjoman34427.blogfa.com

20 اسفند ماه 1392-اهواز - پادگان شهید محمودوند -بعد از اذان مغرب وعشاء

با روایت گری حاج حسین یکتا و مداحی صادق آهنگران(با حضور خانواده شهید)
.......................
با عرض سلام وخسته نباشید
انشا الله با حضور اعضای مسجد ابوالفضل و همه مساجد کوی انقلاب باعث تسلی خاطر خانواده شهید حجت الله رحیمی وهمه شهدای خادم باشید
التماس دعا

انشالله.التماس دعا...

غفاری یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:17

سلام
تقدیم به بچه های مسجد حضرت ابوالفضل
www.oruj.ir/view/1365

با عرض سلام خدمت جناب آقای غفاری عزیز
کمال تشکر و قدردانی را داریم بابت زحماتی که در این مراسمات میکشید.
متاسفانه توفیق نصیب نشد که در این مراسم شرکت کنم.و از نزدیک با شما ملاقات داشته باشم.
ظاهرا گلگی کرده بودید که چرا به پیامها و دعوتها پاسخ نمی گویم.
چرا همه پیاما شما را دیده ام و اگر دروغ نگفته باشم برنامه های شما را هر روز دنبال می کنم.از جلسات مدیر وبلاگها تا برنامه های فرهنگی که برگزار می شود.
هر روز سایت شما به عنوان اولین بازدید من هست.
در هر صورت من شرمنده شما هستم .
بابت این گزارش مفصل و عالی از طرف تمامی بچه های مسجد ابوالفضل(ع) از شما کمال تشکر و قدردانی می کنم .
التماس دعا...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد