مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

سال نو مبارک باد

http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/92-12/28/69279-207263-1395209090.jpg


تا ابد سال ، سال فاطمه(س)است

                  دور هر سبزه شال فاطمه (س) است.

                                                   در دفاع از ولایت

                                                          احسن الحال ، حال فاطمه(س) است

نوروز و حضرت بهار ...

نوروز و حضرت بهار…..نوروز و حضرت بهار ...


حالا که پیغام بهار برای ما ایرانی ها آورده ای، می شود سلام ما را به آن خورشید پشت ابرها برسانی؟ بگو این صدا، صدای هزار هزار چشم به راهی است که در گوش آسمان دلتنگی ها یشان را نجوا میکنند.


به او بگو ما همیشه می خواهیم همه ی واژه های زیبا را جمع کنیم تا زیبا ترین جمله ها را تقدیم آستانش کنیم. به او بگو به مناسبت این که سال نو میشود برایمان دعا کند ؛


دعا کند که امسال دفتر خاطره ها یمان پر باشد از رضایت خدا، دعا کند درخت مهربانی شویم که شاخه ها یمان را تکان میدهند ،میوه ای بیافتد و گرسنه ای سیر شود.


دعا کند حرف های خوب گفته شود کار های خوب تصمیم های خوب…. سایه ولی فقیه، رهبر مهربانی ها، از سرمان کم نشود.و ای کاش این همه قدر ناشناسی نکنیم… دعا برا آمدنش.دعا برای جمعه های بی کسی مان..


اللهم عجل لولیک الفرج

درد و دل آخر سال با امام زمان (عج)


امسال هم سالمان بی تو تحویل می شود ، آقا

گویا زمان برای ظهورت بخیل می شود ، آقا

با خواندن دعای قلوب والابصار

زنگار قلبمان جمیل می شود ، آقا

تمام روزهای سالمان تکراریست ، شرمنده !!!

مگر عیدمان بی تو تعطیل می شود ، آقا

سالهاست که عادت کرده ایم به دوری از حس پرشور بودن در کنارتان ، آقا. امسال هم به آخرین پنجشنبه سال رسیدیم ، ولی باز هم چشممان در انتظار دیدارتان بر درگاه جمعه خشک شد و نیامدی .

 

ادامه مطلب ...

نورزتان فاطمی ...

norouz-fatemiyeh

السلام علیکِ یا صدیقة الشهیدة یا فاطمة الزهرا

با راهیان نور از فکه تا دوکوهه

 با راهیان نور از فکه تا دوکوهه +تصاویر

سالانه افراد زیادی از یادواره های شهدای هشت سال دفاع مقدس دیدن می کنند که البته بخش عظیمی از آن نیز در تعطیلات نوروزی است. در میان سفرهای راهیان نور عاشقان شهدا از مناطق و یادمان هایی که برای مناطق اصلی ساخته شده اند دیدن می کنند.

با راهیان نور از فکه تا دوکوهه +تصاویر این یادمان رزمنده ها را به یاد گذشته و روزها پر از شور و خطر و انسانیت جبهه ها می اندازد و البته برای افرادی که سن چندانی ندارند محلی است تا با دلاورمردان میهنشان بیعت کنند و همچنین از آن ها درس مردانگی و آزادگی بگیرند. برای ان دسته از افرادی که نمی دانند چگونه و کجا باید از یادمان ها دیدن کنند امروز به معرفی آن ها می پردازیم:


** یادمان فکه


 این منطقه در شمال غرب استان خوزستان قرار گرفته است. فکه از شمال به منطقه چنانه، از غرب به خط مرزی و از جنوب به تنگه چزابه و بستان محدود می‌شود. فکه به صورت رملی و شن های روان است. این منطقه ابتدا به دست دشمن فتح شد و سپس 16 ردیف مانع در آن قرار داد. فکه محلی است که در عملیات والفجر مقدماتی و یک خون شهیدان ایرانی را به خود دید . سردارانی همچون حسن باقری، مجید بقائی و مرتضی آوینی است.
 
ادامه مطلب ...

چه کشیده اند مادران شهدا….

چه کشیده اند مادران شهدا….

حس عجیبی دارم، حسی نفس گیر! انگار تمام یک مسیر طولانی را دویده ام و حالا نفس زنان کنار گلزار شهدا ایستاده ام، شانه هایم خم شده است، میبینم، با همین چشمهای دنیابینم میبینم شانه هایم خم شده اند به زیر بار مسئولیتی که خون شهدا روی دوشم گذاشته است، آنقدر سنگین شده ام که صدای خرد شدن استخوان هایم را به وضوح میشنوم، کنار قبر شهیدی آرام می گیرم و بغض هایم را از سر شرم فرو میخورم.

امروز مادر مرا سخت در آغوش فشرد: خوب شد آمدی خانه روشن شده است…!
و من هر گاه عشق مادر را میبینم اول چیزی که به خاطرم می آید همین مادران شهدایند…
هنوز مثل زنگ توی سرم صدا می کند قصه آن مادری که بعد از دفن فرزندش تا آخر عمر همانجا توی گلزار، کنار قبر شهیدش مانده بود؛ هنوز نمی توانم بفهمم آن مادر تمام سالهای بی پسرش را چگونه سر کرده بود، در همین افکارم که اشکهایم لبریز می شوند، باد بین درختان گلزار میپیچد و اشکها روی صورتم یخ میزند، چشمهایم را میبندم، باد انگار صدای ناله های مادر شهید را در خلوت شبهای قبرستان در گوشم آواز میزند.
 
ادامه مطلب ...

فاطمیه، نوروز و فرهنگ توانمند ایرانیان

نوروز

فاطمیه، نوروز و فرهنگ توانمند ایرانیان

سۆالی که این روزها در بعضی اذهان خلجان می نماید و یا به عبارت دیگر نگرانی که در سینه مشتاقان اهل بیت علیهم السلام موج می زند این است که این فاطمیه حاضر که با نوروز تقارن پیدا نموده چگونه برگزار خواهد شد؟!

امسال عید نوروز محفوف و محاط به دو روایت از شهادت فاطمه زهراء سلام الله علیها می باشد تنها ملتی که فاطمیه را با عظمت برگزار می نماید و سال به سال نیز بر شور و شعور آن می افزاید مردم شریف ایران اسلامی می باشند و از طرفی جشنهای نوروز نیز از همه جا باشکوه تر در ایران برگزار می شود و این اولین باری نیست که نوروز با اعیاد و وفیات مذهبی تقارن پیدا می نماید. بعد از انقلاب اسلامی نوروز عاشورا را نیز به خود دیده است ، ماه محرم را و جنگ تحمیلی و مصائب دیگر را و با ماه مبارک رمضان نیز تقارن داشته است اما مردم ما بحمدالله از همه این مناسبت ها به خوبی گذر نموده اند و امتحان پس داده اند اگر چه گرایشات مذهبی در بین بعضی از اقشارمان شاید خیلی قوی نباشد اما هیچ گاه شنیده نشده است که ایرانیان در محرم و ماه صفر مراسم جشن و پایکوبی برگزار کنند.

  ادامه مطلب ...

سالگرد شهادت شهید مسعود تقوی زاده

سالگرد شهادت شهید مسعود تقوی زاده را با ذکر صلوات گرامی میداریم.


http://www.up3.98ia.com/images/xwb7ed8o913zgxatd0k5.jpg


شهید مسعود تقوی زاده


 فرزند : ابوالقاسم


سن شهادت :17سالگی


تارخ شهادت:1363/12/26


محل شهادت :جزیره مجنون

برای شهدا کم گذاشته ایم...

برای شهدا کم گذاشته ایم...

برای شهدا کم گذاشته ایم...

 صحبت از ایستادگی، رشادت و شهامت رزمندگانی است که با دستان خالی اما دل های مالامال از ایمان و امید در 8 سال دفاع مقدس در مقابل دشمن، جوانمردانه ایستادند و شهادت را انتخاب کردند.

به بهانه 22 اسفند روز گرمیداشت شهدا به سراغ درد دل یکی از جانبازان شیمیایی شهرمان رفتیم تا با خاطراتش یاد شهدا را برای نسل امروز زنده کند.
علی دوستی مدال جانبازی با تیر و ترکش را در عملیات های «بیت المقدس و میمک» و شیمیایی در 4 عملیات از جمله خیبر و حلبچه را بر سینه دارد، در گفت وگو با تسنیم، با آهی سوزناک از اینکه در معرفی شهدا کم گذاشته شده گله مند است.
این رزمنده قبل از آغاز جنگ در غائله کردستان حضور داشت، 25 سال بیشتر نداشت که با آغاز جنگ در دوم مهرماه 59 عازم قصر شیرین شد.
دوستی 67 ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل را در کارنامه خود دارد، تمام سال های جنگ به جز ایامی که برای درمان در بیمارستان های تبریز، تهران، مشهد و بیرجند بوده است در مناطق جنگی حضور داشته است.
این رزمنده به تسنیم گفت: درصد جانبازی ام را در پرونده 45 درصد ثبت کرده اند بدون شیمیایی، چرا که برای شیمیایی شدن باید مدرک ارائه می دادم و من برای کمیسیون ها نرفتم.

  ادامه مطلب ...

دست‌نوشته‌ای که یک شهر را نجات داد

دست‌نوشته‌ای که یک شهر را نجات داد
 دست‌نوشته‌ای که یک شهر را نجات داد
شهید چمران که ‌دید جان مدافعان داخل شهر سوسنگرد در خطر است، دست نوشته‌ای را روی پاکت سیگار در مورد لزوم ورود واحد توپخانه و شلیک تانک‌ها نوشت و آن را به «غلامرضا بختیاری» داد تا به دست «تیمسار فلاحی» برساند...
جملات بالا بخشی از گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا، با «حسین غمگین‌مقدم» از فرماندهان و همرزمان شهید دکتر مصطفی چمران در ستاد جنگ‌های نامنظم است.
وی می‌گوید:شهید چمران پس از بازگشت از لبنان به ایران در مساجد سخنرانی می‌کرد. آن زمان 19 ساله بودم و در مسجد «قاجاریه» (محمدیه فعلی)، واقع در خیابان «هفده شهریور» با چمران آشنا شدم.
کردستان نقطه آغاز دفاع
با آغاز حوادث کردستان، به همراه 180 نفر از کارکنان وزارت دفاع به صورت داوطلبانه به کردستان رفتیم تا در کنار شهید چمران با ضدانقلاب مقابله کنیم.این حوادث هنوز به طور کامل فروکش نکرده بود که دشمنان انقلاب اسلامی در روز سی و یکم شهریورماه سال 59 جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را رقم زدند. روز پنجم یا ششم مهرماه سال 59 بود که همراه با 300 نفر از پرسنل وزارت دفاع تصمیم گرفتیم که به اهواز برویم. برای اعزام به جبهه در کاخ نخست‌وزیری تهران گردهم آمدیم و با 15 دستگاه اتوبوس که متعلق به همین وزارتخانه بود راهی اهواز شدیم.
 
 
ادامه مطلب ...

بخشی از وصیت نامه شهید شوشتری

بخشی از وصیت نامه شهید شوشتریبخشی از وصیت نامه شهید شوشتری


دیروز از هر چه داشتیم، گذشتیم،امروز از هر چه بود گذشتیم

آنجا در پناه سنگر بودیم و اینجا در پناه میز.دیروز در پی گمنامی بودیم

و امروز به دنبال آنیم که ناممان گم نشود.

دیروز بر درب اتاقمان می نوشتیم یا حسین فرماندهی ازآن توست و امروز می نویسیم بدون هماهنگی واردنشوید.

الهی نصیر باش تا بصیر گردیم و بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم …

رحم الله عمی العباس . . . !

رحم الله عمی العباس . . . !

تا دست راستش را جلوتر برد تازه یادش افتاد...


بغضش گرفت و اشکش جاری شد...


لبخند آقا را میدید و زیر لب میگفت:


رحم الله عمی العباس ...!



عکس/ مادر شهید صبوری در قبر فرزندش

عکس/ مادر شهید صبوری در قبر فرزندش

 مادر شهید صبوری در قبر فرزندش

 

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید بهروز صبوری پس از ۳۱ سال، صبح امروز یکشنبه در بقعه امام‌زاده حسن(ع) تهران با حضور گسترده مردم برگزار شد.  

به گزارش فرهنگ نیوز، مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید بهروز صبوری پس از 31 سال، صبح امروز یکشنبه در بقعه امام‌زاده حسن(ع) تهران با حضور گسترده مردم برگزار شد.

مادر شهید صبوری پیش از دفن پیکر فرزندش وارد قبر شد. 

 

 

 

ادامه مطلب ...

روایتگری حاج حسین یکتا در یادواره شهدای خادم راهیان نور

روایتگری حاج حسین یکتا در یادواره شهدای خادم راهیان نور

حسین یکتا


یادواره شهدای خادم راهیان نور در معراج الشهدای پادگان شهید محمودوند

لینک دانلود

دانلود فایل صوتی

بزرگترین آروزی من

بزرگترین آرزوم اینه یه روزی مشخصات من توی قسمت های خالی نوشته بشه ...


دل نوشت: برای بهترین دوستان خود آرزوی شهادت کنید. (شهید سید مجتبی علمدار)
هر چند که ما لیاقت همچین آروزی رو نداریم....

خدا اون روز رو نیاره.

اصلا نمی خوام حتی به این موضوع فکر کنم واینکه حتی خیلی ها هنوز که هنوزه اونا رو به دست فراموشی سپردم، و اصلا عین خیالشون نیست که یه زمانی جنگی بوده، چقدر زود همه فراموش می کنن، ماها حتی خودمون هم زود به دست فراموشی سپرده می شیم، دقت کردید؟ وقتی یکی از دنیا میره، فقط تا هفتم به یاد همه هستیم، بعد از اون دیگه انگار نه انگار که

 یکی رو از دست دادیم، که حتی سر مزارش بریم

 

و فاتحه ای بخونیم، چقدر دلم می گیره برای اون زمان

 

      خدایا نصیب همه بکن که ما اون طور که می  خوای زندگی کنیم.

 

   شهید آوینی حرف قشنگی می زنه: 

 ای شهید! ای آنکه بر کرانه ازلی وجود بنشسته ای، دستی برآر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را از این منجلاب بیرون کش

2۲ اسفند روز شهدا

۲۲ اسفند روز شهدا رابه خانواده معظم شهدا تبریک و تهنیت عرض می نماییم.  

  

روز شهدا

روز شهدا  

ای نخل ها! ما را در یابید. لبخندی برایمان بفرستید؛ از بغض هایمان بپرسید.

ما محاصره شدگان لب تشنه ی والفجریم.

ما غرق شدگان اروندیم.

ما مفقودالاثرهای رمضانیم.

تپه های بغض گرفته قلاویزانیم.

میدان مین های فکه ایم. مجنون جزیره مجنونیم.

غروب غمگین شلمچه ایم.

ما را پناه دهید ای شفاعت دیده ها!

پس چرا چیزی نمی گوئید!

ای یادگاران خلوت سنگرها ! راستی با آن همه یاران چه کردید؟

چطور قامتتان از شکستن آن همه دل نشکست؟!

چطور نشنیدید آن همه صدای بلند را؟!

راهی مهیا کنید.

از سفری به سمت نور بگوئید.

از نخل های سر به زیر حرفی بزنید.

هر توسلی به شما ختم، هر کمیلی روبروی شما آغاز و هر تلاطمی لبیک گویان به شما می پیوندد.

...شهدا شرمنده ایم...

آیا میدانید؟!!!!

آیا میدانید دلیل اینکه شما الان با آرامش و امنیت کامل ، این متن رو میخونی

از جان گذشتگی هزاران شهید است که فراموششان کردیم  ؟

...شهدا شرمنده ایم...

دیدار اشتون با اصحاب فتنه مایه تأسف است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:
دیدار اشتون با اصحاب فتنه مایه تأسف است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دیدار اشتون با برخی از فعالین فتنه باعث تأسف است، گفت: چرا مسئولین چنین زمینه‌ای را برای این افراد فراهم می‌کنند؟

 به گزارش فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در حاشیه مراسم یادواره روزگار وصل در جمع خبرنگاران با انتقاد از دیدار کاترین اشتون با جمعی از فعالان فتنه 88 اظهار داشت: باعث تأسف است که چرا مسئولین چنین زمینه‌ای را برای آنها فراهم می‌کنند.

صدیقی ادامه داد: این مایه گله ملت و رنجش مردم ا

نامه مادر شهیدان فخفوری به خانم اشتون

نامه خواندنی مادر سه شهید اصفهانی به کاترین اشتونحاجیه خانم بحرینیان خواهر و مادر شهید اصفهانی که برادر و 3 فرزندش را برای آبیاری و حفظ نهال انقلاب و لبیک به فرمان امام خمینی فدا کرده، نامه ای را به مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نگاشته است که مطالعه آن حقایق سنگینی را به خاطر مدعیان حقوق بشر می آورد.

بسم الرب الشهدا و الصدیقین

سرکار خانم اشتون

سلام علیکم

به رسم اینکه میهمانید به شما خوش آمد می گویم، اما از تعارفات می گذرم و سر اصل مطلب می روم؛

 خانم اشتون من به نمایندگی از تمام مادرانی که فرزندان برومند خود را در دفاع مقدس و انقلاب خویش از دست داده اند، این چند خط را برای شما می نویسم. مادرانی که هنوز که هنوز است، بسیاری شان چشم انتظار یافتن نشانه ای یا گرفتن خبری از جگرگوشه شان هستند.

 خانم اشتون!

شما به شهری پا گذاشته اید که در هر محله و کوچه اش یادگاری از جنگ با عراق دارد. شما به سرزمینی آمده اید که شهدایش کماکان در آسمان ایران می درخشند. ای کاش در کنار بازدیدهای تفریحی خود، سری هم به گلستان شهدای اصفهان می زدید. ای کاش به گلستان شهدا می رفتید و می دید که حمایت های بی دریغ کشورهایی که شما به نمایندگی از آن به ایران سفر کرده اید چه بر سر جوان ها و فرزندان این کشور آورده است. کاش می رفتید و نگاهی به سنگ قبرها می کردید و سن های آن ها را می دید. 16، 15، 14، 13 سال!

 

ادامه مطلب ...

نوجوان شهیدی که مسجدش خاری بود در چشم منافقین و دشمنان انقلاب

http://www.up3.98ia.com/images/v2jnrcqim4xx84wcmc7j.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عروج؛ هیات همرزمان شهدا این هفته میهمان خانواده شهید رضا نیک فرجام بود.

شهیدی 16 ساله که از بچه ی مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) اهواز بوده. مسجدی که شهدای زیادی را از ابتدای انقلاب تقدیم اسلام نموده و به گفته حاج ابراهیم زبیدی همیشه خاری در چشم منافقین و دشمنان انقلاب بوده است.

زبیدی در ابتدای این جلسه دقایقی در رابطه با مبحث "جنگی که بود و جنگی که هست" سخن گفت و افزود شهدا مردانی بودند که در زمان هجوم همه جانبه استکبار جهانی به کشور ، اسلام را یاری کرده و با ایستادگی خود به وظیفه خود عمل نمودند. و ما امروز مواجه هستیم با حمله به ذهن ها ، اعتقادات و افکارمان ، و می بایست در برابر این مکر دشمن بایستیم و به وظیفه خود عمل نمائیم.

در ادامه آقای هوشمند از رزمندگان دوران دفاع مقدس که مدت زیادی را در مسجد و جبهه در کنار شهید نیک فرجام بوده ، خاطراتی را از شهید بازگو نمود.

وی به سن پایین شهید اشاره کرد و از اصرار بسیار وی برای اعزام به جبهه و حتی پاره کردن دکمه های پیراهن خود توسط شهید بر اثر التماس و کشیدن های بسیار گفت.

هوشمند افزود؛ در ابتدای انقلاب مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) توسط منافقین کوردل منفجر شد و شهید رضا نیک فرجام که در آن زمان مسئول اسلحه خانه مسجد بود ، مورد اصابت ترکش قرار گرفت و مدتی را در بیمارستان بستری شده. او پس از ترخیص از بیمارستان مجددا به فعالیت خود ادامه داده تا بالاخره در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت رسید.

 

در ادامه خاطره برادر شهید و تصاویر دیدار با خانواده شهید را ببینید

ادامه مطلب ...

12 فرمان رهبری به مسوولان!

12 فرمان رهبری به مسوولان! 
 
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/25683/B/13921215_1725683.jpgرهبر معظم انقلاب اسلامی  در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان 12 وظیفه را برای مسئولان نظام برشمردند  که در صورت اجرای صحیح این دستورات می توانیم شاهد تحول عظیمی در کشور باشیم.

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پنجشنبه 15 اسفند در سخنان مهمی ضمن برشمردن برخی از واقعیات جهانی به تبیین "وظایف اصلی مسئولان نظام اسلام"  در شرایط حساس و پیچیده کنونی پرداختند که به چند نکته در این زمینه اشاره خواهیم کرد:

1.      مهمترین اظهارات رهبری در دیدار با خبرگان، 12 وظیفه ای بود که برای مسوولان تبیین کردند. این در وظیفه در جدول زیر به طور خلاصه آورده شده اما نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که مقام معظم رهبری پس از تبیین این 12 فرمان از مسوولان درخواست کردند که وظایفی که تبیین شده به صورت گفتمان و باور عمومی درآید که لازمه آن هم تبیین منطقی و عالمانه این مسائل، به دور از زیاده روی های گوناگون و با زبان خوش است

 

 

ادامه مطلب ...

اگر زینب(س) نبود...

 
اگر زینب(س) نبود...
پنجم جمادی الاول سال پنجم یا ششم هجرت ، محله بنی هاشم صدای گریه طفلی نو رسیده بلند است.خانه ای غرق در شادی و سرور دو برادر کوچک از خوشحالی در پوست خود نمی گنجند صاحب خواهر شده اند.از فاطمه (س) دختری  متولد شده پنجه آفتاب نور دیدگان علی(ع) شور و غوغایی ست بین همه.
-نامش را چه بگذاریم؟
-صبر می کنیم تا پیغمبر بیاید هر چه او بفرماید،همان.
زینب! زین أب زینت پدر .

همه برای عرض تبریک به خدمت علی(ع) می رسند سلمان نیز به رسم ادب، چنین کرد با لبی خندان وارد خانه شد و عرض تبریک کرد.ناگهان برق چشمان نمناک علی (ع)، دیدگانش را زد، علت گریه را جویا شد و مولایش چنین پاسخ داد که: "این دختر سرنوشت عجیبی دارد." سرنوشت عجیبی و عجب سرنوشتی ست ،زندگانی این دختر خودش روایت سرنوشتش را در قالب خوابی دید.اینچنین تعریف می کند: "طوفان شدیدی در حال وزیدن بود قدرت باد من را از این سو به  آن سو می کشاند، درخت تنومندی دیدم محکم آن را گرفتم اما طوفان درخت را از زمین کند.دستم را به یک شاخه بزرگ از آن گرفتم اما باد آن را نیز شکاند و همچنین شاخه بزرگی دیگری را که گرفتم، نیز،چنین کرد .سپس به دو شاخه متصل به هم چنگ زدم.اما سرنوشت آنها نیز همچون دو شاخه قبل شد" تعبیرش را از جد بزرگوارش طلبید، این چنین پاسخش داد که: "دخترکم!آن درخت تنومند که دیدی،منم که أجل آن را از پای می اندازد.شاخه اول مادرت فاطمه(س) و شاخه بعدی پدرت علی(ع) که بعد از من ،تو ،داغ هر دو را خواهی دید و آن دو شاخه به هم پیوسته،برادرانت ،حسن و حسین اند که آنها نیز با رفتنشان تو را در غم فراق می گذارند.

   ادامه مطلب ...

پیامبر کربلا

زینب کبرى‌ یک نمونه‌ى برجسته‌ى تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکى از مهمترین مسائل تاریخ نشان میدهد. اینکه گفته میشود در عاشورا، در حادثه‌ى کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزى، حضرت زینب بود؛ والّا خون در کربلا تمام شد. حادثه‌ى نظامى با شکست ظاهرى نیروهاى حق در عرصه‌ى عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزى که موجب شد این شکست نظامىِ ظاهرى، تبدیل به یک پیروزى قطعىِ دائمى شود، عبارت بود از منش زینب کبرى‌؛ نقشى که حضرت زینب بر عهده گرفت؛ این خیلى چیز مهمى است. این حادثه نشان داد که زن در حاشیه‌ى تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخى قرار دارد. قرآن هم در موارد متعددى به این نکته ناطق است؛ لیکن این مربوط به تاریخ نزدیک است، مربوط به امم گذشته نیست؛ یک حادثه‌ى زنده و ملموس است که انسان زینب کبرى‌ را مشاهده میکند که با یک عظمت خیره‌کننده و درخشنده‌اى در عرصه ظاهر میشود؛ کارى میکند که دشمنى که به حسب ظاهر در کارزار نظامى پیروز شده است و مخالفین خود را قلع و قمع کرده است و بر تخت پیروزى تکیه زده است، در مقر قدرت خود، در کاخ ریاست خود، تحقیر و ذلیل شود؛ داغ ننگ ابدى را به پیشانى او میزند و پیروزى او را تبدیل میکند به یک شکست؛ این کارِ زینب کبرى‌ است. زینب (سلام اللَّه علیها) نشان داد که میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ.

یادواره سرداران و 110 شهید مسجد حجازی


بسم الله الرحمن الرحیم



حوالی ساعت هفت و نیم غروب روز جمعه بود که یادواره سرداران و 110 شهید مسجد حجازی با پخش سرود ملی و بعد از اون تلاوت قرآن آغاز شد . اما نقطه جالبش برای خود ما هم حضور شهید گمنام بود .
بعد از خاطره گویی حضرت حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور ، شاعر و مداح اهل بیت بالا رفت و مشغول شعرخوانی بود که بیکباره سین برنامه تغییر کرد . سردار باقرزاده با تابوت یکی از شهدای گمنام تازه تفحص شده وارد برنامه شد که دلهارو به شکلی متحول و مجلس مارو نورانی تر کرد . تابوت رو روی دست می آوردن و طنین
صل علی محمد یاور رهبر آمد
تمام مجلس مارو پر کرده بود . حاج آقای سنایی هم در حضور حضرت آیت الله موسوی جزایری (حفظه الله) در رسای شهدای گمنام و خاطره ای از پدر شهید گمنامی گفتند که فضای اشک تمام جلسه رو پر کرده بود ..
بعد تابوت رو روی سمت چپ سن قرار دادیم و در آخر برنامه هم با حضور خیل مردم و خانواده های شهدا و رزمندگان در برنامه روی دستها تشییع شد .

تصاویر مراسم یادواره را در ادامه مطلب ببینید.
 
ادامه مطلب ...

یادواره شهدای منطقه گلستان اهواز برگزار شد

 یادواره شهدای منطقه گلستان اهواز به همت پایگاه مقاومت بسیج ولایت با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌های معظم شاهد برگزار شد.

یادواره شهدای منطقه گلستان اهواز برگزار شد

در این یادواره که در مسجد ولایت واقع در سه راهی گلستان برگزار شد حجت‌الاسلام آقایی از شهر مقدس قم سخنرانی کرد.

همچنین در یادواره شهدای منطقه گلستان اهواز، حاج مهدی سلحشور از مداحان و رزمندگان دفاع مقدس قم نیز به مداحی و نوحه‌خوانی پرداخت.

شهید گودرز بابادی، شهید خداداد تکلیف، شهید نصرت‌الله جوانبخت، شهید علی‌محمد سعدونی، شهید غلامعلی شریفی، شهید علی حسام‌وند، شهید مسعود حسن‌زاده و شهید احمدرضا سلیمی از جمله شهدای منطقه گلستان اهواز هستند.

شهید عبدالعظیم شوشتری‌نژاد، شهید تیرداد صاحب بهبهانی، شهید غلامرضا صمدی، شهید فواد طایی، شهید محمود طیبی، شهید کوروش زکی‌زاده، شهید ولی‌الله محمدی‌راد، شهید ابراهیم کیماسی، شهید عبدالمحمد دانش‌ورپور، شهید مرتضی آقاخانی، شهید ابراهیم درویشی و شهید عزیز فرخ‌نیا شوشتری از دیگر شهدای منطقه گلستان اهواز هستند که یادشان گرامی داشته شد.

از دیگر شهدای منطقه گلستان اهواز می‌توان به شهید حمید گل پیچی، شهید حمیدرضا بصیرزاده، شهید محمد سلطان‌آبادی، شهید محمودی سعیدی، شهید احمد یرفی، شهید محمود نسیم‌راد، شهید سید علی‌اصغر موسویان، شهید علی محمدی‌پور، شهید حسین کولی، شهید عبدالله رئیسی وانایی، فریدون صداقت، جعفر ذوالفقاری، محمدحسین بدیعی دزفولی و سلطان محمد زندی‌فر اشاره کرد.

منطقه گلستان اهواز بیش از 50 شهید والامقام تقدیم به آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است

تأثیر موعظه نیک

 (خاطره ای از شهید حسین گودرزی)  

ماجرا و محتوای خطبه متقین در نهج البلاغه امام علی (ع) که با اندکی تفاوت در کتاب شریف اصول کافی نیز آمده است یک مکتب انسان سازی است. یکی از یاران حضرت به نام همام از ایشان درخواست می کند اوصاف متقیان را به او تعلیم کند و حضرت او را از سنگینی بار معنا حذر می دهد. اما با اصرار همام، امام مجموعه ویژگی های انسان متقی را برمی شمارد و تابلویی از  فضائل اخلاقی را به تصویر می کشد که سرلوحه رفتار هر انسانی است. از جمله می فرماید المؤمن بشره فی وجهه و حزنه فی قلبه. مؤمن شادیش را در چهره آشکار می کند و غمش را در دل نگه می دارد. سخن امام که به پایان می رسد روح همام از قفس تنش رها شده است. یکی از کج اندیشان که در آنجا حاضر  است، زبان به ملامت می گشاید و حضرت او را عتاب می کند و می فرماید که موعظه نیک بر پاک طینتان اینگونه تأثیر می کند. این مقدمه را آوردم تا خاطره ای را از شهید گودرزی نقل کنم و در سالروز شهادت آن شهید سعید یادی از روح پاک و آسمانی او بکنم.  

 

خاطره ای ارسالی از دکتر عبدالرزاق حسامی فر 

ادامه مطلب ...

شهیدغلامحسین گودرزی

 حسین از کسانی بود که بلافاصله پس از زمان اعلام تشکیل ارتش بیست میلیونی توسط حضرت امام (ره) خود را به مسجد رساند و بسیجی شد .
زندگی سخت و پرمشقتی داشت و مادر عزیزش از همان ابتدا او را تقدیم اسلام و انقلاب کرده بود . با علاقه و عشق به خدمت در جنگ خود را به جهاد سازندگی و سنگرسازان بی سنگر ملحق نمود و برای رزمندگان اسلام در زیر آتش های سنگین متجاوزان سنگر و خاکریز ایجاد میکرد .
بین عزیزان جهادگر به سنگر ساز شجاع و بی واهمه شهرت یافت . با تعصب خاصی کارش را انجام می داد و بدون وقفه زحمت می کشید .
آنقدر مظلومانه رفت که هیچکس از نحوه شهادتش مطلع نشد و فقط لودر نیم سوخته اش را یافتند در حالیکه هیچ اثری از پیکر مطهرش نبود .
چون در خط مقدم بین دو خاکریز خودی و دشمن قرار گرفته بود و کسی متوجه هدف قرارگرفتن لودرش نشد .
هرسال در دهه محرم اولین کسی که التماس دعا داشت و دخیل آقا ابالفضل(ع) می شد مادر مظلومه اش بود که به عشق بازگشت حسین عزیزش زندگی میکرد و بیش از ایام دیگر دعا میکرد و می گریست .
چون آخرین بار حسین گمشده اش را از مسجد عازم جبهه نموده بود و این انس خاصی را نسبت به هیئت عزاداری و مسجد در دلش نشانده بود .
اما افسوس که نتوانست در دنیا عزیز مفقودالاثرش حسین گودرزی را در آغوش بگیرد و بالاخره دیدارشان در بهشت برین میسر گردید . همین چند سال پیش بود که مادر غمزده اش از دوری و هجران فرزند دلبندش دق کرد و رفت .
یادش بخیر و راهش پرتداوم باد ... 

متن ارسالی از برادر نجفی

عکسهای از شهید شهرام صفایی و رزمندگان مسجد ابوالفضل (ع)

عکسهای از شهید شهرام صفایی و رزمندگان مسجد ابوالفضل (ع) 

 

 

در ادامه, بقیه تصاویر را ببیند.

ادامه مطلب ...

تربت پاک شهیدان ( شهرام صفایی)

 این تربت پاک شهیدان است 

که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دارالشفای دلسوختگان خواهد بود.  

 

این پیام امام را من و شاید خیلی از خانواده شهدا بهش رسیده باشند یک مطلب از شهید شهرام صفایی می نویسم شاید مرتبط با این مطلب باشد . چند وقت پیش که با ریاست بنیاد شهید و معاون فرهنگی بنیاد شهید و تعدادی از بچه های مسجد به خانه شهید شهرام صفایی رفتیم پدر شهید شهرام صفایی در اثر بیماری که داشت که خیلی اذیت بود. با مادر شهید شهرام صفایی که صحبت کردیم . 

 

 در ادامه مطلب تصاویر بازدید از خانواده شهید شهرام صفایی را تماشا بفرمائید 

 

ادامه مطلب ...

شهید شهرام صفایی

هوالحبیب  

اسفند ماه که میشه دلم بیشتر از همیشه براش تنگ میشه !

آخه اسفند ماه سالگرد شهادتشه !

خیلی دوستش داشتم . عزیز دل بچه ها بود .

شیرین گفتار و پاک سیرت و بی آلایش .

او نقل شیرین هر مجلسمان بود .

از خوشروئی و مزاح های بیادگار مانده اش در جبهه و مسجد روحیه می گرفتیم .

 هر جا قدم می گذاشت شور و نشاط و عشق و دوستی بهمراهش بود .

آنقدر شادان و پر انرژی بود که هیچگاه فکر جدی درباره اش به ذهن خطور نمی کرد اما در جبهه نبرد جدی تر از همیشه بنظر می رسید و در حین انجام وظیفه به همه کمک میکرد .

آن شبی که دلم خیلی گرفته بود و بعد از پست شبانه بازگشته و خوابم نمی برد مشغول قدم زدن بودم  نزدیک اذان صبح بود که صدای زمزمه اس گوش جانم را نوازش داد .

به دنبال صدا گشتم او را دیدم که اشک پهنای صورت مهربانش را فرا گرفته بود و در حال خواندن نماز شب بود . باورم نمی شد اوکه برای نماز شب و عبادتهای خاص بچه ها سربه سر همه می گذاشت خودش نماز شب میخواند و هیچکس نبود تا سربه سرش بگذارد !

او عاشق امام امت بود .  

نوشته شده: توسط برادر بسیجی غلامرضا نجفی

ادامه مطلب ...

وصیت نامه شهیدشهرام صفایی

وصیت نامه شهیدشهرام صفایی  

ای نفس آرمیده بازگردد بسوی پروردگارت ، که تو خشنود و اوراضی از توست و در صف بندگان خاص من در آری و با خشنودی در بهشت من داخل شو . 

حسین (ع) بخدا دیدن تو لیاقت میخواهد ، حسین(ع) تو گلی بودی که آنچنان در خاک و خون غلطیدی که تو را خواهرت هم نشناخت پس ما چطور تو را بشناسیم . حسین(ع) نمیدانم چرا وقتی نام تو می آید همه گریه می کنند ولی من اینقدر گناهکار هستم که هنوز تو را نشاختم، پس چطور پیش تو بیایم ، حسین(ع) جان بار دیگر خود را آماده پرواز کرده ام . اما از تو خواهش می کنم این بار مرا بپذیر و درِ خانه ات را به روی من باز کن . میدانم ، که بندگان خدا را دوست داری و مابندة گناهکار خدا هستم

مادر پس از عرض سلام چند وصیت دارم اما چه بگویم ، بگویم شما را اذیت کرده ام، بگویم که از دست من ناراضی هستی ، نه مادر عزیرم اول امیدوارم که مرا ببخشی و شیرت را برمن حلال کنی ، مادر بخدا من شما را خیلی اذیت کردم و شما خیلی به من مهربانی کردی و من الان قدر شما را فهمیدم  مادر عزیزم در نمازهایت برای امام و رزمندگان اسلام دعا کن ، مادر مهربانم وقتی خبر شهادت مرا آوردند ناراحت نشو و گریه نکن ، فقط از تو می خواهم که بیاد زینب (س) باشی که 72 تن از فرزندان خود را با بدنهای تکه تکه دید .  وبیاد زینب باش که برادر حود را دید ولی نشناخت  مادر عزیزم از تو میخواهم وقتی گفتند پسرت شهید شد خوشحال شوی که یکی از فرزندان گناهکار پیش خدا رفت ، پسری که جز آذار و اذیت کار دیگری نداشت . پدر عزیزماول از شما طلب عفو و بخشش میخواهم هر چند که عفو بخشش از آن خداوند است ولی از شما میخواهم اگر شما را اذیت کره ام مرا ببخش ، پدر مهربانم از شما میخواهم که همیشه بفکر امام ( ره ) باشید و پشتیبان ولایت فقیه باشید و قدر انقلاب را بدانید که این انقلاب نوری است که از تاریکی محض تابیده و قرآن تاریکی را محو گردانید و خود را نشان داد .  

 

ادامه مطلب ...

سالگرد شهادت شهیدان شهرام صفایی و حسین گودرزی

سالگرد شهادت پاسداران رشید اسلام شهیدان شهرام صفایی و حسین گودرزی را با ذکر صلوات گرامی میداریم 

    

  شهید شهرام صفایی                                                                      شهید حسین گودرزی

    نام پدر : نصرالله                                                                              نام پدر: ماشالله

سن شهادت :۱۷ سالگی                                                                     تاریخ تولد:۱۳۴۶

تاریخ شهادت:۸/۱۲/۱۳۶۵                                                             تاریخ شهادت: ۸/۱۲/۱۳۶۴

محل شهادت : کربلای ۵ شلمچه                                                  محل شهادت: منطقه خیبر

تشکیل جلسه سران قوا در حضور رهبر انقلاب

تشکیل جلسه سران قوا در حضور رهبر انقلاب 
 
در پی ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز گذشته در جلسه‌ای با حضور سران قوا، چگونگی راههای اجرا و تحقق این سیاستها را مورد بررسی قرار دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای این جلسه، از اهتمام ویژه روسای قوا در صدور دستور‌العمل های اجرایی برای پیگیری و تدوین هر چه سریعتر نقشه راه اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، قدردانی کردند و گفتند: سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست‌هایی جامع و فراگیر است که باید در اجرا نیز با همین جامعیت و فراگیری، تحقق یابد.  
ایشان مسائل اقتصادی و مشکلات ناشی از این مسائل را مهمترین موضوع کشور و مردم دانستند و افزودند: اگر سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، بطور جدی پیگیری و اجرا شوند، امید زیادی وجود دارد که رونق اقتصادی و اصلاح پایه‌های اقتصادی کشور در میان‌مدت محقق و بخشی از مشکلات مردم حل شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری جلسه با سران سه قوه، بررسی راهکارهای تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی است، خاطر نشان کردند: با ابلاغ این سیاستها، مردم اکنون منتظر اجرای آنها و تأثیرات مثبت ناشی از اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی هستند، بنابراین دولت، مجلس و قوه قضائیه باید بطور جدی وارد میدان شوند و وظایف مربوط به خود را، در هر بخش، پیگیری و اجرا کنند. 
 
ادامه مطلب ...

ثواب خواندن سوره یس

ثواب خواندن سوره یس 

ثواب خواندن سوره یس اغلب مومنان شناخت عمیقی از «سوره یس» ندارند و از مناقب و فضائل و آثار دنیوی و اخروی آن غافل هستند. لذا در دام مشکلات، غم‌ها و غصه‌ها و کدورت‌ها گرفتار می‌مانند.

اما در مجلس محبّت و مودّت مقرّبان درگاه خداوند، از «سوره یس» سخن بسیار است و انسان با اندک توجّهی به بیانات پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) و بزرگان مکاشفه و سیر و سلوک، به این حقیقت پی‌می‌برد که سوره یس از موقعیت ویژه و مرتبه‌ای بس بلند برخوردار است و اگر آدمی بتواند با آن فضایل و مناقب آشنا شود، خواهد توانست فواید کاملی را از آن خود سازد.

امامان (علیهم السلام) برای این که مومنان را از موقعیت ممتاز این سوره که چونان قلّه‌ای پوشیده از فضایل است، آگاه کنند، فرموده اند: «یس قلب قرآن است». موقعیت ممتاز و جایگاه برتر و منحصر به فرد بودن قلب در بدن انسان بر کسی پوشیده نیست. سوره یس نیز دارای همان موقعیت و جایگاه در میان دیگر سوره‌ها است و از این رو لازم است قدری از برداشت سطحی و عمومی از این سوره فراتر رویم و با بخشی از فضایل و مناقب این سوره آشنا شویم.چنین نیست که فضایل و عجایب سوره یس تنها در زمانه خاصّی کشف شده باشد. با مطالعه تاریخ در می‌یابیم از همان صدر اسلام، از این سوره با شگفتی یاد می‌شده و فضایلش معروف بوده است.

 

ادامه مطلب ...

دیدار ضرغامی با بختیاری‌ها و روایت یک اشتباه بزرگ

ضرغامی بی توجهی دست اندرکاران سریال سرزمین کهن به نامگذاری بختیاری در این فیلم را اشتباهی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: اشتباه بزرگ همکارانم را که هرگزآنها را به خاطر این اشتباه نبخشیدم این بود که نام بختیاری را به گونه ای به کار بردند که شبهه اینکه ظرفیت برداشت برای اینکه بخواهند آن را تعمیم دهند وجود داشت و مردم حق داشتند.
دیدار ضرغامی با بختیاری‌ها و روایت یک اشتباه بزرگ +عکس
به گزارش جهان به نقل از رهیاب نیوز، عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما روز گذشته به طور سرزده برای دلجویی ازهموطنان بختیاری به شهرستان مسجدسلیمان رفت و در جمع مردم مسجدسلیمان در مسجد جامع این شهرستان انتقادات و مطالبات آن ها را شنید و به سوالات آن ها پاسخ داد.

رئیس سازمان صداوسیما در جمع مردم مسجدسلیمان با تقدیر و تشکر از مهمان نوازی و بصیرت مردم بختیاری اظهار داشت:انقلاب اسلامی در طول ۳۵سال گذشته این قدرت را داشته که بحران ها را تبدیل به فرصت کرده است ،این مساله ای را که پیش آمده را هر چند نمی توان بحران یا تهدید نامید چرا که بختیاری ها صاحبان این انقلاب و مدافعان ولایت و اسلام هستند اما تبدیل به یک فرصت بسیار تاریخی برای نشان دادن غیرت ، شجاعت و بصیرت مردم سلحشور بختیاری شد.



  ادامه مطلب ...

قشنگ ترین مهر دنیا

افسران - قشنگترین مهر دنیا...

اللهم الرزقنا...


معراج شهدا

 
با یه تیر دو نشون زد ...
وقتی که رفت " علی اکبر " بود و وقتی که برگشت " علی اصغر "