مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌

بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌

 در سالروز ولادت پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه‌وآله و امام صادق علیه‌السلام در حسینه امام خمینی رحمه‌الله
بسماللهالرّحمنالرّحیم
تبریک عرض میکنم عید سعید میلاد مبارک پیامبر اعظم و ولادت با برکت فرزند بزرگوارش امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام) را به همهى شما حضّار محترمى که در این جلسه تشریف دارید، میهمانان عزیز هفتهى وحدت و سفراى کشورهاى اسلامى و همهى مسئولان و بزرگوارانى که در کشور مسئولیّت کارهاى سنگین را بر دوش گرفتهاند؛ همچنین تبریک عرض میکنم به همهى ملّت ایران و به همهى مسلمانان جهان، بلکه به همهى آزادىخواهان عالم.
این ولادت مبارک منشأ برکاتى است که در طول قرون بر زندگى آحاد بشر فرو ریخته است و ملّتها را، انسانها را، انسانیّت را به برترین عوالم انسانى و فکرى و روحى و به تمدّنى والا و به چشماندازى روشن براى زندگى رسانده است. 
ادامه مطلب ...

اشعاری زیبا شعرخوانی یکی از ماموستاهای اهل سنت خطاب به رهبری


اشعاری زیبا شعرخوانی یکی از ماموستاهای اهل سنت خطاب به مقام معظم رهبری 

 

الا نور طاها / تو ابن الرسولی
تو از نسل حیدر/ تو جان بتولی
تو از کربلایی / اوالامر مائی

الا نور طاها / تو ابن الرسولی
تو از نسل حیدر/ تو جان بتولی
تو از کربلایی / اوالامر مائی

تو ای خامنه ای / نسیم بهشتی
تو نیکو خصالی/ تو نیکو سرشتی
تو نوری، صفایی / تو مر مسلمین را یگانه امیری
خلیفه رسولی/ علی را وزیری
همای رهایی / اوالامر مائی

منم کرد سنی/ تویی رهبر من
چنان آذری ها/ تویی سرور من
تو وحدت ندایی / اوالامر مائی

شهیدان سنی / که در خاک خفتند
وصیت نوشتند / و بسیار گفتند
تو مهر و وفایی/ اوالامر مائی

من از دوست خواهم/ تو سالم بمانی
تو صاحب لوایی / اوالامر مائی
من از دوست خواهم / صفای خمینی
و در توست؛ آری / وفای خمینی
تو مهر و وفایی / اوالامر مائی


پناهگاه صادقانه در برابر فریب عوامانه

پناهگاه صادقانه در برابر فریب عوامانه  

امام صادق

بخشی از از زندگی امام صادق علیه السلام در آشوبها و نابسامانی‌های تغییر حکومت، گذشته ‌است؛ زیرا در این میان حکومت اموی نفسهای آخر خود را می‌کشید و پس از دوره کشمکش، عباسیون بر اوضاع مسلط شدند. بی‌اعتنایی امام صادق علیه السلام به جریانات مرتبط با این انقلاب ، موضوع خوبی برای تفکر است. شناسایی حق از باطل در حالیکه باطل لباسی از حق را به تن کرده باشد، از نیازهایی است که همه ما در زندگی به آن محتاجیم و در اینجا می‌خواهیم قدری در این باره تفکر کنیم.

خلاصه‌ای درباره انقلاب عباسیون

شخصی به نام ابوهاشم از سمت حاکم اموی، هشام بن عبدالملک، تحت تعقیب واقع شد و او به نوه ابن عباس، یعنی محمد بن علی بن عبدالله بن عباس، وصیت کرد که در مقابل بنی ‌امیه مقاومت کند. این شخص فرزندانی به نام ابراهیم و سفاح و منصور دارد که تمایل به سلطنت در دل آنها پیدا شد و در ابتدا ابراهیم از راه ملاطفت با مظلومان و لعنت کردن مظلومان و فرستادن تبلیغ کنندگان خود به سمت خراسان، در آنجا معروفیتی به دست آورد.

عباسیون می‌گفتند که هدف آنها انتقام بر علیه ظلمهایی است که به اهل بیت علیهم السلام وارد شده است،‌ اما هیچگاه نام خلیفه‌ مدنظر را علنی نمی‌کردند. لباسی سیاه می‌پوشیدند که رمزی از وحدت آنها در جنگ با ظالمان و حزن برای مصیبتهای اهل بیت علیهم السلام و پیروان ایشان بود. در جلسه‌ای از عبدالله بن حسن بن حسن مجتبی علیه السلام دعوت کردند و پسر او به نام محمد را "مهدی" معرفی کردند و تحت این عنوان با او به عنوان خلیفه بیعت کردند. این قضیه مربوط به سالها قبل از سلطنت آنهاست. 

ادامه مطلب ...

پیامبر گرامی اسلام را آنگونه که بود، بشناسیم

حضرت محمد (ص)

پیامبر گرامی اسلام را آنگونه که بود، بشناسیم 

در عصری به سر می بریم که از لحاظ ظلمت با جاهلیت اولی تفاوتی ندارد جز این که آن جاهلیت، بسیط و کهنه بود اما جاهلیت عصر مدرن جاهلیت پیشرفته است. اگر در آن جاهلیت با شمشیر و هجو و خاکستر و خار و شکمبه شتر به جنگ نبی اکرم صلی الله علیه و آله می آمدند، در این جاهلیت نیز با کاریکاتور و کتاب و ماهواره و اینترنت و انواع و اقسام دروغ پردازی ها آن هم با رنگ و لعاب زیبا و جذاب و پشت سر قیافه های جذاب و ادکلن و کراوات زده و حق به جانب ، به جنگ پیامبر اخلاق و خوبی ها می آیند.

کسانی که با فشردن یک دکمه صدها هزار نفر را در ژاپن به کام مرگ می فرستند و هواپیمای مسافر بری ایران را که پر از زن و کودک است منهدم می نمایند و سایر فجایع را در ویتنام و افغانستان و عراق و پاناما و سایر نقاط دنیا در کارنامه سیاه خود دارند با قیافه ای کاملا حق به جانب در رسانه های خود، دین اسلام را متهم به خشونت می نمایند و احکام تربیتی و انسانی آن را از قبیل قصاص و مجازات های مختلف زیر سۆال می برند!!!

نکته ای که در این نوشتار به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله قصد پرداختن به آن را داریم این است که ما مسلمان ها در مقابله با این هجمه دنیای غرب علیه نباید منفعل شویم، این دنیای اسلام است که حق دارد غرب را در اخلاق به چالش بکشد و در زمینه حقوق بشر و مسائل خانواده و حقوق زنان از آنها به پرسشگری بپردازد ، این غربیها هستند که به تمام دنیا باید پاسخگو باشند. پس ما نباید بنشینیم تا اینکه آنها هجمه ای کنند و شبهه ای طرح نمایند و ما از روی انفعال پاسخی مطرح کنیم که آن هم در هیاهوی رسانه ای آنها گم شود! 

ادامه مطلب ...

ضرورت وحدت و تفاهم

ضرورت وحدت و تفاهم

آن هنگام که بعثت رسول اکرم صلی الله علیه و آله همچون آذرخشی، کویر ظلمانی جامعه بشری را پرتو افشانی نمود و سرزمین حجاز را مرکز تابش انوار تابناک وحی قرار داد، زنجیرهای اسارت که افکار مردم را در انجماد و تحجر قرار داده بود یکی پس از دیگری از هم گسست و به برکت نور حق و چشمه همیشه جوشان توحید، عداوت و دشمنی رنگ باخت؛ دلها به هم نزدیک شد؛ رحمت و برکت بر انسانها بارید و بالاخره این انقلاب معنوی و تحول ملکوتی با خود، آرامش، امنیت، الفت و حسن تفاهم را به ارمغان آورد.

اساسا تعالیم اسلام به گونه ای است که اتحاد و همبستگی مسلمانان را صرف نظر از تنوع قومی، نژادی، زبانی و فرقه ای ترویج می نماید. خدایی که مؤمنان می پرستند یکی است؛ شعارشان لا اله الا الله است و همه به رسالت محمدی ایمان دارند. تمامی مسلمانان قرآن را کتاب مقدس آسمانی خویش می دانند و آن را برای تقرب به حق و بهره مند شدن از معنویت آیاتش تلاوت می کنند؛ قانون اساسی همه مسلمین در این کتاب مندرج است؛ همه به سوی قبله ای واحد نماز می خوانند؛ بانگ اذان همه یکی است زمان معین آنان برای روزه داری و عبادت، ماه رمضان است؛ آنان روز اول شوال و نیز روز اضحی را عید خویش می شمارند و در ماه ذیحجه با هم در حرم امن الهی اجتماع می کنند تا مراسم حج ابراهیمی را انجام دهند. به ساحت مقدس خاندان نبوی ابراز ارادت می نمایند و احترام ویژه ای برای اهل بیت پیامبر قائل اند.این مواردبخوبی می توانددلها را به یکدیگر پیوند دهد و روح برادری اسلامی که عظمت مسلمانان را به نمایش می گذارد، احیا نماید.(1) 

ادامه مطلب ...

به یاد جانبازان قطع نخاعی


من که فقط میتونم سکوت کنم شما چی؟


روحانی به زبان عربی به مردم خوزستان چه گفت؟

روحانی به زبان عربی به مردم خوزستان چه گفت؟ 

دکتر حسن روحانی در اولین سفر استانی خود و در جمع مردم خوزستان دقایقی را به زبان عربی صحبت کرد که ترجمه سخنان رییس دولت در ادامه آمده است.


وی خطاب به مردم خوزستان اظهار کرد: مردم خوزستان نماد مقاومت، شجاعت و حمایت از انقلاب در سال‌های گذشته هستند، صرف‌نظر از اینکه آن‌ها در چه استانی زندگی می‌کنند باید عنوان کنم که آن‌ها یکی از بافرهنگ‌ترین مردم ایران هستند.

رئیس جمهور افزود: دلایل زیادی برای متمایز شدن مردم خوزستان نسبت به جاهای دیگر است ولی داشتن فرهنگ و ادب بالا و همچنین شناخته شدن به ولایتمداری بارزترین وجه تمایز آن‌ها به شما می‌رود.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: خوزستانی‌ها افراد مشهور و بالنده بی‌شماری را در طول تاریخ به مذهب تشیع و دین اسلام معرفی کردند، از آن جمله می‌توان به علی‌بن مهزیار اهوازی و دعبل خزائی شاعر معروف اهل‌بیت(ع) اشاره کرد.

رئیس جمهور عنوان کرد: مردم خوزستان همواره به علت داشتن فرهنگ والا و شجاعت مایه افتخار کل مردم ایران زمین بودند و تاریخ شهادت می‌دهد آنها چه حماسه‌هایی خلق کردند.

روحانی گفت: امروز خدا را شکر می‌کنم که دیدار شما مردم خوزستان نصیب من شده است و از خداوند می‌خواهم تا یک بار دیگر و به‌زودی مجددا به دیدار شما بیایم.

وی اظهار کرد: از استقبال شما مردان و زنان خوزستانی از من تشکر می‌کنم و از درگاه خدا می‌خواهم همواره شما را در راه حمایت از دین اسلام و مذهب تشیع ثابت قدم بگذارد.


 متن کامل سخنرانی عربی و ترجمه فارسی در ادامه مطلب ببینید.

ادامه مطلب ...

حادثه عجیب در لحظه دفن شارون

در لحظاتی که جنازه آریل شارون، نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی در قبر گذاشته شد، تمام منطقه شروع به لرزش کرد، به طوری که شرکت کنندگان در مراسم تدفین به وحشت افتادند.در لحظاتی که جنازه آریل شارون، نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی در قبر گذاشته شد، تمام منطقه شروع به لرزش کرد، به طوری که شرکت کنندگان در مراسم تدفین به وحشت افتادند.   

به نقل از شبکه خبر، جنازه آریل شارون، جنایتکاری که از 14 سالگی به گروه "هاگانا" نیروی ویژه کشتار خانواده های فلسطینی برای بیرون راندن آنها ار منازلشان، پیوست و تا پایان عمر دست از ریختن خون ساکنان سرزمین فلسطین برنداشت، دیروز در ویلا و مزرعه شخصی اش در صحرای نگو دفن شد.
در لحظه قراردادن جنازه شارون درون قبر، تمام منطقه با صدای مهیبی شروع به لرزیدن کرد به طوری که مراحل دفن به علت وحشت حاضرین، برای دقایقی متوقف شد.

 

ادامه مطلب ...

کاریکاتور/ شارون به جهنم رفت

مرگ آریل شارون را از نگاه کاریکاتوریست‌ها ببینید.
  

کاریکاتور/ شارون به جهنم رفت   

 بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید.

ادامه مطلب ...

جدید ترین آهنگ آقای حامد زمانی به نام گزینه های روی میز

سلام

اینم جدید ترین آهنگ آقای حامد زمانی به نام گزینه های روی میز که لینک دانلودش رو آماده کردیم...

گزینه های روی میز

متن شعر در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

روایت آقا سید حسین مومنی از شهداء

روایت آقا سید حسین مومنی از شهداء





حجم فایل:9.75 MB

خاطره شهید مهدی امینی از شهید مهدی باکری در مورد بیت المال

 

خاطره شهید مهدی امینی از شهید مهدی باکری در مورد بیت المال

 

می خواهم اورکتی تحویل بگیرم و ببرم برای «آقامهدی» با خودم می گویم: «بهتر است اوّل جریان را با خودش بگویم.»
- «ببخشید «آقامهدی» در انبار اورکت نو داریم.»
دستی به اورکتش می کشد و می خندد:
- «این که چیزیش نیست. هنوز باید بپوشمش.»
می خواهیم از خانه خارج شویم که «مهدی»آرام صدایم می کند: «یک لحظه بیایید اینجا»! طوری حرف می زند که انگار متوجّه موضوع مهمی شده است.
- این ماشین، ماشین شخصی است یا مال اداره؟
می گویم: مال اداره است و ایشان راننده ی آن هستند و فعلاً ماشین در اختیار سپاه است. رنگ از روی «مهدی» می پرد: چرا اول به من نگفتی؟ می گویم: راستش اصلاً به فکرم نرسید. از این گذشته، شما برای کار شخصی خودتان که به اینجا نیامده اید. بالاخره ایشان هم با سپاه همکاری می کند.
- اگر اوّل به من می گفتید، با تاکسی می آمدیم و یا یک ماشین شخصی کرایه می کردیم و می آمدیم.
- حالا چه کار کنیم «آقا مهدی»؟ 


ادامه مطلب ...

به یاد امام حسین (ع)

ایت الله اراکی فرمود:

شبی خواب امیر کبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت.

پرسیدم: چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟

با لبخند گفت خیر! سوال کردم چون چندین فرقه ی ضاله را نابود کردی؟

گفت نه. با تعجب پرسیدم:

پس راز این مقام چیست؟ جواب داد هدیه ی مولایم حسین(ع) است!

گفتم چطور؟

با اشک گفت: انگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند، چون

خون از بدنم می رفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری

ابم دهید، ناگهان به خود گفتم: میرزا تقی خان!

دو تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه(س)؟

او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود!

از عطش مولایم حسین(ع) حیا کردم، لب به اب خواستن باز نکردم

و اشک در دیدگانم جمع شد...

ان لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین(ع) امد و فرمود

به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی و اب ننوشیدی

این هدیه ی ما در برزخ، باشد تا در قیامت جبران کنیم.

منبع: کتاب "اخرین گفتارها"

برگرفته از روزنامه ایران یکشنبه چهارم مرداد 1388صفحه 16

دلت را خانه من کن

باران رحمت خدا همیشه می بارد

تقصیر ماست که کاسه هایمان را برعکس گرفته ایم

                                                                        *******

نامه توبه

دلت را خانه من کن مصفا کردنش با من               به من درد دل افشا کن مداوا کردنش با من

اگر گم کرده ای ای دل کلید استجابت را                بیا یک لحظه با ما باش پیدا کردنش با من

بیفشان قطره اشکی که من هستم خریدارش       بیاور قطره ای اخلاص دریا کردنش با من

اگر درها برویت بسته شد دل بر مکن باز ای          در این خانه دق الباب کن وا کردنش با من

به من گو حاجت خود را اجابت می کنم آنی     طلب کن آنچه می خواهی مهیا کردنش با من

چو خوردی روزی امروز ما را شکر نعمت کن          غم فردا مخور تامین فردا کردنش با من

به قرآن آیه رحمت فراوان است ای انسان            بخوان این آیه را تفسیر و معنا کردنش با من

اگر عمری گنه کردی مشو نومید از رحمت             تو نامه توبه را بنویس امضا کردنش یا من

 


سکوت می کنم در مقابل عظمتت ای شهید ... سکوتی پر از فریاد

http://upload7.ir/images/98657007009438093355.jpg

اومد و بهم گفت: میشه ساعت 4 صبح بیدارم کنی تا داروهام رو بخورم؟

ساعت 4 صبح بیدارش کردم ، تشکر کرد و بلند شد از سنگر رفت بیرون

بیست الی بیست و پنج دقیقه گذشت ، اما نیومد ... نگرانش شدم

رفتم دنبالش و دیدم یه قبر کنده و توش نماز شب می خونه و زار زار گریه می کنه

بهش گفتم: مرد حسابی تو که منو نصف جون کردی

می خواستی نماز شب بخونی چرا به دروغ گفتی مریضم و می خوام داروهام رو بخورم؟

برگشت و گفت: خدا شاهده من مریضم ، چشمای من مریضه ، دلم مریضه

من شانزده سالمه

چشام مریضه چون توی این شانزده سال امام زمان عج رو ندیده

دلم مریضه ، بعد از 16 سال هنوز نتونستم با خدا خوب ارتباط برقرار کنم

گوشام مریضه ، هنوز نتونستم یه صدای الهی بشنوم ....


                                          خاطره ای از زندگی شهید صاحب الزمانی

                                          روای: آقای زرگران " همرزم شهید"

سالگرد شهادت شهید علم الهدی گرامی باد

سالگرد شهادت شهید علم الهدی گرامی باد 

 

در سال ۱۳۳۷ در خانواده مجاهد بزرگ آیت الله سید مرتضی علم‌الهدی دیده به جهان گشود.


از ۶ سالگی به فراگیری قرآن پرداخت. وی بسیار اهل مطالعه بود. در دبیرستان با تشکیل انجمن اسلامی و سخنرانی فعالیتهایی خود را آغاز نمود. در سال ۱۳۵۶ در رشته تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل خود را ادامه داد.

در دوران دانشجویی علاوه بر تحصیل، در رشته تاریخ دانشگاه مشهد به تدریس نهج‌البلاغه، عقاید و تاریخ اسلام می‌پرداخت. وی از مبارزان دوران ستم‌شاهی بود و در شهرهای مشهد، کرمان و اهواز فعالیت سیاسی انجام می‌داد و در سنین ۱۴ تا ۲۱ سالگی چند بار توسط رژیم ستم‌شاهی، زندانی و شکنجه شد.
از جمله اقدامات او در زمان طاغوت تشکیل سازمان موحدین بود، این سازمان با هدف مبارزه مسلحانه برای سست کردن بنیانهای رژیم منفور پهلوی، به دور از تئوریهای گروهها و سازمانهایی که مبنای علمی آنها از تئوریهای مارکسیستی نشات می‌گرفت، برنامه‌های خود را در تحقق بخشیدن فرامین حضرت امام (ره) تنظیم نمود و حرکتی نو را از اواخر سال ۱۳۵۶ شروع کرد.
در ایام پیروزی برای تسخیر شهربانی و ساواک نقش بسیار مؤثری داشت پس از سقوط کامل نظام طاغوت، او در کمیته ی انقلاب که در اهواز تشکیل شد نقش اساسی داشت و برای مدتی هم مسئولیت کمیته انقلاب مستقر در کاخ استانداری خوزستان را به عهده داشت، همچنین عضو اولین شورای تشکیل دهنده سپاه پاسداران در خوزستان بود اما با توجه به فعالیت شدید گروهک های منحرف، حسین کم کم تمام مسئولیت های اجرایی را کنار گذاشته و بیشترین نیروی خود را در برنامه فرهنگی متمرکز نمود.

ادامه مطلب ...

امشب به عشاق حسین ...

 

امشب به عشاق حسین، زهرا دهد مزد عزا

یک عده را درمان دهد، یک عده بخشش در جزا

یک عده را مشهد برد، یک عده را دیدار حج

باشد که مزد ما شود، تعجیل در امر فرج

حلول ماه ربیع الاول مبارک

غریب تر نمی شوم که تو هستی مدام

امام رضا

غریب تر نمی شوم که تو هستی مدام 

پای چال خوابش برده بود. خواب مادرش را دید،  توی یک لباس سفید و آبی نشسته ، روی همان ایوان خانه ی خانمجان، همان خانه ای  که تابستان ها با مادرش می رفتند که از گرمای تهران خلاص شوند و بابا هیچ وقت نمی آمد. مادر نشسته بود و هسته در می آورد از آلبالوهای ترش و شیرین باغ و برای مهدی یک حرف هایی می زد از آن قدیم ها. قدیم ها که خانمجان زبان داشت و زن های آبادی را سرکار می گذاشت . خانمجان هم گوش می داد و فقط گوش می داد و می خندید. خانمجان زنده بود با آن بی زبانی و علیلی و مادر مرده بود.

مهدی توی همین تعمیرگاه سیروس کار می کرد و توی همین تعمیرگاه زندگی می کرد و زندگی کردن برای مهدی همین شب خوابیدن بود.

سیروس برای تعمیرگاه تلویزیون خریده بود، نیم طبقه ی بالکن مغازه را نو نوار کرده بود چند وقتی هم بود که یک شاگرد دیگر گرفته بود که فقط مهدی نباشد که موتور بشوید و سرکاربیخود برود که مثلا دارد چیزی یاد می گیرد. همین بود رسم همه ی تعمیرگاه ها شستن موتور ماشین توی بنزین و نفت و گازوئیل برای هر تازه واردی . اول کار همه ی شاگرد مکانیکی ها همین بود که اگر اهلکار هستند و می خواهند نشان دهند که فراری نمی شوند ،باید نشان می دادند که حوصله ی چند ساعت موتورشستن  توی گرمای تابستان و سرمای زمستانرا دارند . 

ادامه مطلب ...

اهلِ‌قبله‌ی بی‌بصیرت در مصاف با حقّ

اهلِ‌قبله‌ی بی‌بصیرت در مصاف با حقّ 

بصیرت

شرایط جدیدی برای مسلمانان پیش آمده است. این اولین باری است که حاکم اسلامی دستور جنگ با مسلمانان را صادر می‌کند. هیچ یک از چهار حاکم قبلی جهان اسلام، (نه خود رسول خدا و نه سه جانشین او[1]) چنین نکرده‌اند. و تقدیر الهی آن است که این اولین تجربه، بسیار دشوار باشد. آنان که در برابر خلیفه قرار دارند، نه از تازه مسلمان شده‌ها، و یا مردمانی عادی و ناشناس، که از بزرگان عالم اسلامی‌اند: زبیر، طلحه و عایشه

زبیر پسر عمه رسول الله صلی الله علیه و آله و همچنین خلیفه (امام علی علیه السلام) است. کسی است که در پانزده سالگی اسلام آورده، به حبشه و مدینه هجرت کرده است.[2] در ماجراهای بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله، مقاومت کرد آنقدر که سلمان گفت «هیچ کدام از ما چهار نفر[3] شدیدتر از زبیر سخن نمی‌گفت».[4] زبیر یکی از اصحاب شوری است.[5] طلحه نیز جزو سابقین است. در جنگ‌های بسیاری در سپاه اسلام جنگیده است. مدال جانبازی در جنگ احد را نیز دارد. او از اصحاب بیعت رضوان[6] و جزو اصحاب شوری نیز بوده است. جایگاه عایشه نیز بسیار روشن است؛ همسر رسول خداست. و خداوند در قرآن گفته است: «و همسرانش، مادران شما (مۆمنین) هستند».[7]  علاوه بر این او دختر ابوبکر، اولین حاکم اسلامی بعد از رسول خداست.  

 

ادامه مطلب ...

رهـبر انقلاب درباره سران فتنـه چه فرمودنـد؟

 رهـبر انقلاب درباره سران فتنـه چه فرمودنـد؟ 

javanenghelabi - agha 3به مناسبت سالروز ۹ دی ، پایـگاه بسیج امام خمینی (ره) - مسجد ابوالفضل(ع)  قسـمتی از سخنان کمتر شنیده شده و خوانــدنی رهبــر عزیــز  انقـلاب اسـلامی درباره سران فتنه را تــقدیم شما عزیــزان میدارد :

• ۱۹ دی ۱۳۸۹ :  این کسانى که شما بهشان میگوئید سران فتنه، کسانى بودند که دشمناینها را هل داد وسط صحنه. البته گناه کردند. نبایستى انسان بازیچه‌ى دشمن شود؛ باید فوراً قضیه را بفهمد. اگر اول غفلتى کرده است، وسط کار وقتى فهمید، بلافاصله بایستى راه را عوض کند. خوب، نکردند.

• ۱۲ آبــان ۸۹ : من به شما عرض کنم؛ چند سالى که بگذرد، آن وقت قلمهاى بسته شده‌ى آگاهان بین‌المللى روان خواهد شد، باز خواهد شد، خواهند نوشت. ممکن است منآن روز نباشم، اما شماها هستید؛ خواهید شنید، خواهید خواند که چه توطئه‌ى بزرگى پشت فتنه‌ى سال ۸۸ بود.  

 • ۲۲ آذر ۸۸ : شما ملاحظه کنید یک عده‌اى قانون‌شکنى کردند، ایجاد اغتشاش کردند، مردم را به ایستادگى در مقابل نظام تا آنجائى که میتوانستند، تشویق کردند – حالا تیغشان نبرید؛ آن کارى که میخواستند نشد، او بحث دیگرى است؛ آنها تلاش خودشان را کردند – زبان دشمنان انقلاب را و دشمنان اسلام را دراز کردند، جرأت به آنها دادند؛ کارى کردند که دشمنان امام – آن کسانى که بغض امام را در دل داشتند – جرأت پیدا کنند بیایند توى دانشگاه، به عکس امام اهانت بکنند …  یعنى فضا را فضاى غبارآلود میکند.  

ادامه مطلب ...

از 22 خرداد تا حماسه 9 دی 1388

از 22 خرداد تا حماسه 9 دی 1388 
عده‌ای مشخص شد که دشمن در آنها نفوذ دارد. آنها در نقش پیاده‌نظام بازیچه دشمن شدند و خیانت بزرگی را رقم زدند، برخی با تحلیل‌های غلط در میدان دشمن عمل کردند و حرکت جریان فتنه را تایید کردند، برخی از نخبگان فکری و سیاسی کشور تحت تاثیر تحلیل‌های ناکافی و وابستگی‌های مختلف دنیایی در مقابل فتنه سکوت کردند و برخی نیز ..

 

 حماسه ماندگار نهم دی بدون شک بی‌نظیرترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بود که فصلی جدید از بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و غیرت دینی و انقلابی در صحیفه تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران رقم زد و روز نهم دی ماه 1388 را به واسطه حرکت عظیم، حیرت‌انگیز و فوق‌العاده مردم، در تاریخ ماندگار کرد. 

آنچه در حماسه ماندگار نهم دی رخ داد در واقع برخاسته از حرکتی ایمانی و با انگیزه کاملاً خدایی بود که به هیچ‌وجه با اراده انسانی انجام شدنی نبود و این دقیقا همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بارها در بیانات خود به آن تاکید کرده‌اند و فرمودند: که در نهم دی دست اراده الهی دیده شد وگرنه این کارها کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است؛ این چیزها دست من و امثال من نیست. 

 

ادامه مطلب ...

تصاویر از شهدای عملیات کربلای 4 و همرزمان

 

 شهید عزیز دشت بزرگ و شهید شهرام صفایی 

بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید.

ادامه مطلب ...

شهدای عملیات کربلای ۴

  مشخصات شهدای عملیات کربلای ۴ مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

         

فرزند حاج مجید 

 تاریخ تولد:۱۳۴۹ 

تاریخ شهادت:  ۴/۱۰/۱۳۶۵ 

محل شهادت: جزیره سهیل 

نام عملیات: کربلای ۴

فرزند محمد علی 

 تاریخ تولد:۱۳۴۳ 

تاریخ شهادت:  ۴/۱۰/۱۳۶۵ 

محل شهادت: جزیره سهیل 

نام عملیات: کربلای ۴

فرزند هوشنگ  

 تاریخ تولد:۱۳۴۵

تاریخ شهادت:  ۴/۱۰/۱۳۶۵ 

محل شهادت: جزیره سهیل 

نام عملیات: کربلای ۴

فرزند عبدالصمد 

 تاریخ تولد:۱۳۴۴ 

تاریخ شهادت:  ۴/۱۰/۱۳۶۵ 

محل شهادت: جزیره سهیل 

نام عملیات: کربلای ۴

فرزند رمضان 

 تاریخ تولد:۱۳۴۷ 

تاریخ شهادت:  ۴/۱۰/۱۳۶۵ 

محل شهادت: جزیره سهیل 

نام عملیات: کربلای ۴

فرزند قنبر 

 تاریخ تولد:۱۳۴۵ 

تاریخ شهادت:  ۴/۱۰/۱۳۶۵ 

محل شهادت: اروند رود 

نام عملیات: کربلای ۴

                    

عملیات کربلای چهار

عملیات کربلای چهار، مقدمه عملیات پیروزی کربلای پنج بود. 
شلمچه و اروند قطعه‌ای از بهشت بود که جمعی از شهدای دفاع مقدس را میهمان وصال و به بهشت جاوید رهنمون کرد. صدها شهید عالیقدر این عملیات شهادت می‌دهند که ندای «هل من ناصر ینصرنی» حضرت امام خمینی (ره) را با جان و دل لبیک گفتند تا پرچم عزت آفرین اسلام ناب محمدی (ص) در این دیار به اهتزاز درآید. 
در اینجا لازم و واجب است به عنوان کمترین وظیفه انسانی، گرامی بدارم یاد و خاطره دلاورمردانی را که در شب ظلمانی چهارم دی ماه، سینه خروشان اروندرود را در زیر رگبار گلوله‌ها شکافتند و چون موجی بر ساحل آرامش صدامیان یورش بردند؛ عزیزانی که سالیان سال، پیکرهای پاکشان در غربت به جای ماند و هر چند گاه بازگشت استخوان‌های متبرکشان به ما نهیب می‌زند که آسایش امروز ایران اسلامی، مرهون فداکاری و ایثار دیروزهای این بزرگمردان دفاع مقدس است.

ادامه مطلب ...

وصیت نامه شهید بزرگوار عزیز دشت بزرگ

 

وصیت نامه شهید بزرگوار عزیز دشت بزرگ   

 بسم الله الرحمن الرحیم

 الم ان للذین امنوا ان تخشع قلوبهم لذکرالله

 بنام خداوند بخشند و مهربان و بنام خدا که زینت زبانها و یادگار جانها نام او می خواهم خانة قلم را به سینة سفید کاغذ آشنا کنم و نقشی از آن رٌخ  زیبا بر این سینه سفید منقوش کنم اما قلم را توانائی این کار نیست و کاغذ را تحمل این نقش نمیباشد می خواهم امواج خروشان احساس را به مهار عقل در زندان تن محبوس کنم اما عقل را توان به بند کشیدن دل نیست و تن را قدرت نگه داشتن روح نمیباشد می خواهم مرغ اندیشه را از پرواز در آسمان خو زنگ عشق باز دارم اما اورا  هیچ قیدی قادر به مقید ساختن نیست ، هنوز مرغ اندیشه به پرواز خونینش ادامه میدهد که آن یار رعنای تمام قدر در ستیغ عشق به تماشا ایستاده است. 

ادامه مطلب ...

وصیت نامه شهید مقداد جوانمرزاده

بسم رب الشهدا و الصدقین 

وصیت نامه شهید مقداد  جوانمرزاده 

پدر ومادر عزیزم همه ما امانتهای خداوند هستیم و شما امانت خود را خوب تحویل داده اید و خشنود باشید که قربانی خود را برای اسلام انشاءالله داده اید 

اگر کاری کرده ام با خجالت و شرمندگی طلب عفو را از شما دارم و از شما می خواهم که اگرکسی حقی بر گردن من دارد من را بخشید .                                               

اگر توانستید بر مزار بیاید و فاتحه ای برایم بخوانید و قرآنی برایم تلاوت کنید راهم را ادامه دهید.و با خون خود درخت اسلام و انقلاب را آبیاری کنید.

 
ادامه مطلب ...

وصیت نامه شهید بیژن کلانتر هرمزی

وصیت نامه شهید بیژن کلانتر هرمزی

 بسم الله القاسم الجبارین

انا لاالله و انا الیه راجعون  

هرنفسی شربت مرگ را خواهد چشید و محققا روز قیامت  همه شما به مزد اعمال خود  کاملا  خواهید  رسید پس  هر کس  خود را از آتش جهنم دور داشت  وبه بهشت ابدی در آمد چنین کسی پیروزی و سعادت ابد یافت(وبدانید ) که زندگی دنیا  متاعی فریبنده نخواهد بود. محققاً شما را به مال آزمایش خواهند کرد ...   سوره آل عمران آیه 185  

شکر مخصوص  خدائیست که ما را آفرید  ودر شرایطی  قرار داد که  می توانیم در سپاهی همانند سپاه امام زمان (عج) باشیم  وندای هل من ناصرا ینصرنی ابا عبدالله حسین (ع) را باخون خود پاسخ گوئیم خداوندا  درود  فرست  بر محمد  و خاندان  و فرزندان   او ٍ؛  خدایا درو فرست بر رهبر  انقلاب و ... شهیدانمان که در روی زمین بهترین بندگانت هستند

     

ادامه مطلب ...

وصیت نامه بسیجی شهید غلامعلی دهقان

وصیت نامه

بسیجی شهید غلامعلی دهقان 

و اینک درکربلای دیگر،درزمانی دیگر ،با امام خود همچون حسین(ع)می ایستیم دین خودرابه اسلام ادامی کنیم و از ایمانمان و دینمان دفاع می کنیم. 

فرصت رااز دست ندهیدنماز رابه وقت بخوانید زیرا نماز به وقت است که انسان را به سعادت می رساند .مواظب دهانهایتان باشید . غیبت افراد را به خاطر سرگرمی نکنید . بعد از نمازهایتان دعا به جان امام را فراموش نکنید. 

 

ادامه مطلب ...

نخستین زائر کوی دوست

زیارت اربعین

نخستین زائر کوی دوست 

جابربن عبدالله انصاری

ایام اربعین حسینی از جمله مناسبتهای مهمی است که در آن شیعیان جهان تلاش می‌کنند با توسل و برپایی مجالس عزاداری، یاد و خاطره رشادتها و فداکاریهای سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش را گرامی دارند

از جمله موضوعاتی که در زمینه مذکور مورد توجه شیعیان است، بحث زیارت اربعین است که هر ساله خیل عظیم مشتاقان را از راه دور و نزدیک به زیارت مرقد مطهر امام حسین علیه السلام می‌کشاند. جناب شیخ ابوجعفر طوسی- متوفی460 هجری قمری- که از بزرگترین علمای امامیه است در کتاب شریف تهذیب الاحکام روایت کرده که: « و روی عن ابی محمد الحسن العسکری علیه السلام انه قال:« علامات المۆمن خمس: صلاة الخمسین و زیارة الاربعین و التختم بالیمین و تعفیر الجبین و الجهر ب"بسم الله الرحمن الرحیم".»(1)

اگرچه واژه «مۆمن» در معنای لغوی به معنای فرد با ایمان است اما درباره اینکه فرد به چه چیزی باید ایمان  داشته باشد تا از دیدگاه اسلام مۆمن شمرده شود باید به  کتاب و سنت و عرف متشرعه مراجعه کرد. همانگونه که علمای برجسته ما فرمودند(2) این واژه در بسیاری از روایات اهل بیت علیهم السلام به معنای شیعه است یعنی کسی که علاوه بر ایمان به خدا و پیامبر صلی الله علیه و آله به ولایت اهل بیت علیه السلام هم ایمان دارد. بنا بر این معنای این حدیث اینست که  شیعه این پنج علامت و نشانی را دارد. اول خواندن پنجاه رکعت نماز در شبانه روز است که هفده رکعت آن نمازهای یومیه و باقی نافله های مربوط به آن است که خواندن آنها در روایات زیادی سفارش شده است. دوم زیارت اربعین است که موضوع بحث ما است. سوم انگشتر را در دست راست کردن است. چهارم پیشانی را در برابر حضرت حق خاک مال کردن است و پنجم بلند گفتن بسم الله در مناسبتهای مختلف است. گویا التزام به به این پنج مورد از ویژگی‌هایی بوده که شیعیان را از اهل سنت  ممتاز می‌کرده است. 

 

ادامه مطلب ...

راز زیارت اربعین

اربعین

راز زیارت اربعین  

با فرا رسیدن اربعین حسینی شور غیر قابل وصفی شیعیان و دوستداران حضرت ابا عبدالله علیه السلام را در بر می گیرد. راز و رمز این همه دلدادگی و تکاپو برای زیارت کردن سید الشهداء علیه السلام در روز اربعین چیست؟ این کشش و میل درونی فراتر از یک سفارش معمولی از سوی بزرگان دینی است. که سفارشات بزرگان بر بسیاری از اعمال مستحب و حتی واجب بسیار است اما داستان اربعین و زیارت امام حسین علیه السلام در روز بیستم صفر حساب دیگری دارد. چرا در میان زیارات مخصوصی که برای امام حسین صلوات الله علیه وارد شده است زیارت اربعین جایگاه ویژه ای دارد

درباره اربعین سۆالات دیگری نیز مطرح است: اینکه چرا بزرگان دینی به زیارت اربعین این قدر توصیه کرده اند؟ نقش اربعین در تداوم قیام عاشورا چیست؟ 

  

ادامه مطلب ...