مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مبلغان و رسالت غدیر

مبلغان و رسالت غدیر

 
غدیر، حلقه وصل کننده تمامى بندگان خدا با پروردگارشان پس از انقضاء نبوت و ارسال رسل است. غدیر، پل ارتباطى جهت استفاده بهینه از قرآن و معارف الهى است. و بالاخره غدیر زمینه ساز حاکمیت سراسر الهى امام و امامت بر تمام جهان  مى باشد...

  «ابلاغ پیام غدیر» از بزرگ ترین وظایف مبلغان گرامى است؛ پیامى که خداوند با آواى «یا اَیُّهَا الرَّسُول بَلِّغْ ما اُنْزِلَ اِلَیْکَ مِنْ رَبِّک»؛(1)پیامبر اعظم را مأمور اعلام آن فرمود. و رسول خداصلى الله علیه وآله آن را با متن استوار و پرفروغ و در شرائطى فراموش نشدنى به دهها هزار از افراد امّت ابلاغ کرد. غدیر مائده اى الهى است که بدون آن بشریت همیشه گرسنه و تشنه خواهد بود و در کنار  آن عید ایمان و آزادى و عدالت برقرار مى شود.مبلغان گرامى نسبت به این خطبه و پیام زندگى ساز، وظیفه اى سنگین برعهده دارند که فهرستى از آن بدین شرح است:
ادامه مطلب ...

دهه ولایت مبارک باد

 
ادامه مطلب ...

ولادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام بر مسلمانان مبارک باد

 

 

ولادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام بر مسلمانان جهان مبارک باد  

روز خشنودى و رضا - ولادت امام هادی علیه السلام مبارک باد

روز خشنودى و رضا 

 

سپاس از نعمت ها

امام هادیابوهاشم جعفرى مى گوید: یک بار فقر شدیدى به من روى آورد، خدمت امام هادى علیه السلام شرفیاب شدم و چون اجازه دادند نشستم .

فرمود: اى اباهاشم ! شکر کدام یک از نعمت هاى خدا را که به تو عطا فرموده ، مى توانى به جاى آورى ؟

من سکوت کردم و ندانستم چه بگویم .

امام علیه السلام خود فرمود: خدا به تو ایمان عطا کرد و به جهت آن بدنت را از آتش دوزخ بازداشت . خدا به تو صحت و عافیت عطا کرد و تو را بر اطاعت خود یارى فرمود. خدا به تو قناعت عطا کرد و بدین وسیله آبروى تو را حفظ نمود.

آنگاه فرمود: اى اباهاشم ! من به این مطلب آغاز کردم ؛ چون گمان مى کنم تو مى خواهى از کسى که این همه نعمت به تو عطا کرده است نزد من شکوه کنى . من دستور دادم صد دینار طلا به تو بدهند، آن را بگیر(1).

 

ادامه مطلب ...

ثواب گفتن ذکر «سبحان الله» چیست؟

ثواب گفتن ذکر «سبحان الله» چیست؟ 

یکی از زیباترین جلوه های ارتباط عاشقانه با خدا و اساسی ترین راه های سیر و سلوک ، ذکر است؛ یعنی مترنّم بودن زبان و قلب انسان به اسماء حُسنای الهی و شاداب نگه داشتن گل روح در زیرباران یاد حق.

ذکر

ذکر خدا، از یاد بردن هستی محدود خویش در رهگذر یاد اسمای الهی است و تداوم و استمرار آن زنگار گناهان را از روی دل می زداید؛ زیرا غفلت و فراموشی حق تعالی ، ساحت دل را مکدّر می کند.ذکر خداوند آثار و ثمرات اعجاب آور و باشکوهی دارد.

یکی از بهترین اذکار ذکر تسبیح (سبحان الله) است که احادیث مختلفی وجود دارند که برای گفتن ذکر «سبحان الله» به تنهایی ثواب‌هایی قرار داده شده است:

1. پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) فرمود: «هر که صد مرتبه سُبحانَ‏ اللَّه‏ بگوید، بهتر است از راندن صد شتر [که با خود به حج برد تا آنها را از براى خدا قربانی کند]».[1]

 

2. مردی از امام علی(علیه السلام) پرسید، اى ابو الحسن! تفسیر «سُبْحانَ‏ اللَّهِ‏» چیست؟ آن حضرت فرمود: «بزرگ‌داشتن عزّت و شکوه خداوند، بزرگ و پاک دانستن او از هر آلایشى که مشرکین به ساحت مقدّسش نسبت دهند، لذا هر وقت بنده‏اى این کلمه را بگوید همه فرشتگان‏ براى او طلب رحمت نمایند».[2] 

 

ادامه مطلب ...

27 مهرماه سالروز عملیات والفجر 4 با پیروزی رزمندگان اسلام


والفجر 4؛ تجلی دیگری از ما می‌توانیم

27 مهرما در سالروز عملیات والفجر 4 با پیروزی رزمندگان اسلام 


 

  

امروز 27 مهرماه؛ در سالروز عملیات والفجر 4 که با پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه غربی و آفرینش حماسه‌ای دیگر در دوران هشت‌ ساله جنگ بود، قرار داریم. این عملیات به خوبی تائیدکننده این فرمایش مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند: «این جنگ، جنگ اراده‌هاست. جنگ عزم‌های راسخ است.»

 
 والفجر 4 به خوبی «ما می‌توانیم» را متجلی کرد؛ آنجا که ارتش عراق، با آن وضع معلوم به لحاظ تجهیزات و ادوات از سویی و هجمه رسانه‌ای غرب در تضعیف روحیه عرشیانِ فرش‌نشین جبهه‌های ایران، از سویی به کار افتاده تا ادامه پیروزی‌ها را غیرممکن نشان دهد، تنها همت حسینی(ع) پیروزمندان در مداومت و مقاومت است که راه موفقیت را می‌گشاید و بار دیگر ثابت می‌کند که این اسلحه‌های برتر نیستند که باعث پیروزی می‌شود، بلکه رزم‌جوهای با اعتقاد هستند که صفحه محاسبات را به هم می‌ریزد.

ادامه مطلب ...

به امید آن روزی که.......

  
به امید آن روزی که.......
روزی در تقویم خواهند نوشت

تعطیل:روز فرج مهدی فاطمه

وبعد درمدینه کنار ساختمان نیمه کاره ای تابلو زیر را می بینیم .

پروژه حرم مطهر بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا

کار فرما:قائم آل محمد

پیمانکار:یاران حضرت

مساحت:وسعت دل تمام شیعیان

                                "به امید آن روز"

عید قربان

عید قربان

عید قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمین است در روز دهم ذی‌الحجه که آن را اضحی نیز می‌گویند.  

 

در این روز حاجیان بیت‌الله الحرام گوسفند یا شتری را ذبح می‌کنند و آن در غیر حج مستحب مؤکد است، چنانکه از حضرت رسول (ص) رسیده:

اینکه خداوند روز اضحی را عید قرار داده تا فقرا گوشت فراوان به دستشان رسد، پس به آنها گوشت بخورانید.

امیرالمومنین (ع)  فرموده‌اند: اگر مردم می‌دانستند که قربانی در روز عید اضحی چه اجری دارد وام می‌گرفتند و قربانی می‌کردند، چرا که با اولین قطره خون آن صاحب قربانی آمرزیده گردد.1 

 

ادامه مطلب ...

گشودن درهای رحمت بی انتها در عرفه

.

گشودن درهای رحمت بی انتها در عرفه  

اگر کسى بتواند در روز عرفه خود را به «عرفات» یا به کربلا برساند، بهترین مکانها را براى دعا انتخاب کرده است. و گویا این روز مختص به دعاست

عرفه

بنابراین لازم است انسان، تمام توان خود را براى استفاده از این روز بزرگ آماده نموده و مهمترین کار در این جهت، بدست آوردن شرایط استجابت دعاست.

 اهمیت دعا در این روز به اندازه‏اى است که روزه این روز را براى کسى که روزه باعث ضعف او هنگام دعا مى‏شود ممنوع کرده‏اند، با این که در روایات صحیحه آمده است که، روزه آن، کفاره نود سال مى‏باشد.

 گفتیم بهتر است روز عرفه در عرفات یا کربلا دعا کند. باین جهت که توقف در عرفات در این روز از اعمال حج بوده و روایات زیادى درباره پاداش زیارت امام حسین (علیه السّلام) در روز عرفه وارد شده است. مثلا در روایت صدوق از امام صادق آمده است.

خداوند متعال قبل از اهل عرفات براى زائرین قبر حسینى (علیه السّلام) جلوه کرده، نیازهاى آنان را برآورده، گناهانشان را بخشیده و آنان را به خواسته‏هایشان مى‏رساند. آنگاه نزد اهل عرفات آمده و با آنان نیز این گونه رفتار مى‏کند.

خود امام حسین (علیه السّلام) نیز به سرعت از انسان راضى شده، او را مى‏پذیرد و رحمت او گسترده است زیرا مى‏فرمود: احسان مانند باران است که بر نیکوکار و بدکار مى‏بارد. 

 

ادامه مطلب ...

سکانس های خواندنی از دعای امام سجاد در روز عرفه

عرفه

سکانس های خواندنی از دعای امام سجاد در روز عرفه 

اگر چه درهای رحمت خداوند هیچ گاه به روی بندگانش بسته نخواهد شد، اما برخی از ایام از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که از جمله آنها می توان به روز عرفه اشاره کرد، چرا که عرفه، روز بازگشت است؛ بازگشت به آغوش مهربان خدا، عرفه، روزی است که ناامیدی از درگاه خدا رخت برمی بندد و درهای رحمت ویژه خداوند به روی بندگان باز خواهد شد،چنانچه امام سجاد در صحیفه سجادیه می فرماید:

«بار خدایا، امروز روز عرفه‏ است. روزى است که آن را شریف و گرامى داشته‏اى و تعظیم و تجلیل کرده‏اى. در این روز رحمت خود پراکنده‏اى و بر مردمان به عفو خود منّت نهاده‏اى و عطاى خود در حق ایشان افزوده‏اى و بر بندگانت تفضّل فرموده‏اى.»

و چه آرزویی برای مسافران سرزمین وحی که عرفه را در کنار امام معصوم علیه السلام به عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال بپردازند، چه سعادتی بالاتر از آن که نفس های تو همراه با نفس های امام معصوم به سوی خداوند بالا رود، و برای ما که

  سال هاست دستمان از صحرای عرفات دور است و آرزوی آن را بر سینه داریم، چه سعادتی بهتر از اینکه عرفه امسال را  مهمان خان با کرامت امام سجاد علیه السلام باشیم و همراه با این امام همام به راز و نیاز با خداوند متعال بپردازیم و زیباترین درس های زندگی را از همنشینی با زینت عبادت کنندگان بیاموزیم، درس هایی که هر کدام می تواند ما را به قله های موفقیت و خوشبختی برساند و زندگی را برای ما لذت بخش کند: 

ادامه مطلب ...

پیک قهرمان ، مسلم ابن عقیل (ع)

پیک قهرمان ، مسلم ابن عقیل (ع) 

 

مى بینمت اى سفیر سفر انقلاب که سفارتت را آغاز کرده اى ، دعوتى که هیجده هزار دعوتنامه داشته است ، و در بیابانهاى تفدیده ، راه مى سپرى و پرچم فراز مند نهضت ازاد یبخش حسین علیه السلام را بر دوش مى کشى و نستوه و استوار، با طنین گامهاى قهرمانانه ات ، سکوت سرد و مرگ افزاى چندین ساله تاریخ اسلام را درهم مى شکنى .

مسلم-بن-عقیل

جوانمردى ، وفا، و دریا دلى به تو ایمان آورده اند و ارزشها، هرگز، پاسدارى ، پایدارتر از تو ندیده اند.

ان شب ، که با غافلگیرى و ترور عامل دشمن ، فقط و فقط براى ارزشها، به مخالفت برخاستى ، همه خصلتهاى آسمانى ، بنده ارزش خرید تو شدند. ارى وفا از اینکه چون توئى را در کوفه ، شهر بى وفایان ، در کوى بى وفایى مى دید، شرمسار بود و این ازرم را که از حضور وفا مردترین یار اباالاحرار در ان خلوت خالى از مردانگى و غیرت ، احساس مى کرد نمى توانست پنهان کند. 

ادامه مطلب ...

روز عرفه

 

روز عرفه از ایام باشکوه و عظیم است. روزی است که در‌های آسمان را برای پذیرش تضرع‌های عاشقانه‌ بندگان ذات اقدس اله می‌گشایند و باز هم آن فاعل بالعشق خواهان بازگشت اشرف مخلوقاتش به بارگاه امن‌اش است . آری باز هم فرصت برای بازگشت انسان به اصل و جایگاه اعلی اولیه‌اش را فراهم می‌کنند، چقدر بزرگوارند و بزرگوارانه رفتار می‌کنند. چقدر ظلم  شیطان را در این روز در غل و زنجیر می‌کشد و باز هم زمینه پیروزی انسان را بر نفس فراهم می‌کند. امام صادق (ع) فرموده‌اند: اگر شخص گناه‌کاری نتواند در شب‌های قدر خود از قدر و منزلت خود به نحو احسنت استفاده کند و بهره گیرد، می‌تواند در این روز از امتیازات برخورداری از رحمت الهی برخوردار شود.1

 کردیم! چقدر نادیده گرفتیم آن همه رحمت را! ولی باز هم می‌خوانندمان، دعوتمان می‌کنند و می‌خواهند همچو شب قدر به ارزش و منزلت خود نائل شویم. آری روز عرفه، روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و اطاعت خود دعوت کرده و از آن سوی سفره جود خود را برای آنها گسترانیده است. 

ادامه مطلب ...

پوستر دعای عرفه

هوالمحبوب

دعای عرفه

سلام علیکم

امروز به درخواست یکی از دوستان فرازهایی از دعای عرفه رو با خط انتظار خطاطی و در قالب پوستری طراحی کردم که خدمت شما گرامیان تقدیم می کنم.

ابتدا فرازهای این دعای شریف رو با هم مرور می کنیم و سپس به سراغ پوستر خواهیم رفت. 

 

اَللّهُمَّ اجْعَلْنى اَخْشاکَ کَانّى اَراکَ وَاَسْعِدْنى بِتَقویکَ وَلا تُشْقِنى بِمَعْصِیَتِکَ وَخِرْلى  بیشتر بخوانید. 

 

ادامه مطلب ...

گزیده بیانات رهبر انقلاب در مورد دعا و روز عرفه

دولت اسلام

اقبال بزرگى که شما جوانان آورده‌اید این است که در دوره‌ى حاکمیت اسلام هستید. بعضى در این دوره متولد شده‌اید و بعضى در این دوره، جوانى‌تان را گذرانده‌اید و این، اقبال بسیار بزرگى است.

خوشا به حالتان! کمااین‌که، حضرت امام حسین علیه‌السلام، در «دعاى عرفه» خدا را شکر مى‌کند که در دولت کفر به دنیا نیامده است. (چون ایشان در دولت پیغمبر به دنیا آمدند.) آرى! این قضیه آن‌قدر عظمت دارد که امام حسین، آن هم در دعاى عرفه خدا را شکر مى‌کند که او را در دولت کفر به دنیا نیاورده و در دولت اسلام به دنیا آورده است.

۱۵/۱۱/۱۳۷۹ 

 

ادامه مطلب ...

عــــــــــــرفه


پروردگارا!

آن کس که به سوی مخلوقی حرکت کند، خود را به امید بخشش آماده می کند.


پس امروز من به امید عفو و دوستی تو آماده شده ام و از درگاهت،


رحمت و کرامت درخواست می کنم. این عرفه را روز عفو و تقرب ما قرار ده . . .

اعمال روز عرفه

روزعرفه روز نهم ماه ذیحجه از اعیاد عظیمه است اگر چه به اسم عید نامیده نشده است. 

عرفه 

روزعرفه روز نهم ماه ذیحجه از اعیاد عظیمه است اگر چه به اسم عید نامیده نشده است. آن روز، روزی است که خداوند بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر از دیگر اوقات خواهد بود.

روایت شده که در روزعرفه ای امام سجاد علیه السلام صدای سائلی را شنید که از مردم کمک می خواست. امام به او فرمود: وای بر تو آیا در چنین روزی از غیر خدا سوال می کنی؟ حال آن که در این روز فضل خدا حتی شامل بچه های به دنیا نیامده نیز می شود. 

ادامه مطلب ...

مصداق بارز رجال صادق

مصداق بارز رجال صادق 

به مناسبت سال روز شهادت شهید آیت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی


امام فرموده‌اند: او از مصادیق بارز رجال صدیق بوده و رفتن او بر اسلام صدمه‌ای وارد کرد.

اشرفی اصفهانی

این سخن امام درباره شهید حضرت آیت الله حاج آقا عطاء الله اشرفی اصفهانی است، ایشان در ادامه می‌فرمایند: این شهید عزیز محراب یکی از آن شخصیت‌هایی بود که اینجانب یکی از ارادتمندان آن شخص والامقام بوده و هستم و این وجود پربرکت را قریب 60 سال است که می‌شناختم. او در جبهه دفاع از حق در جمله اشخاصی بود که مایه دلگرمی جوانان مجاهد بود.

زندگی نامه شهید

شهید آیت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی در سال 1281 هجری شمسی در یک خانواده روحانی در خمینی شهر اصفهان متولد شد.

او که فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین میرزا اسدالله فرزند مرحوم حجت الاسلام میرزا محمد جعفر بود و جد اعلای او از علمای بزرگ جبل عامل بود.

شهید تنها فرزند ذکوری بود که از پدرش به یادگار مانده بود و پس از دوران کودکی جهت تحصیل علوم دینی به شهر اصفهان رهسپار شد. 

 

ادامه مطلب ...

باور داشته باشید...

قرار شد سه شهید گمنام را در شهرستان چترود کرمان تشیع وخاکسپاری نمایند.من هم برای مراسم به آنجا سفر کردم.تشیع شهدا قبل از ظهر با شکوه خاصی برگزار شدعصر همان روز مراسم دیگری برای شهدا برگزارشد.موقع غروب ودر حین مداحی جوانی از میان جمعیت برخاست وگفت:می خواهم مطلب مهمی را بگویم مردم اجازه صحبت به او نمی دادنداما او با اصرار شروع به صحبت کردوگفت :امروز صبح که برای مراسم تشیع  می آمدم پر از تردید بودم زمانی که زیر تابوت یکی از شهدا بودم با خودم حرف میزدم یعنی اینها چه کسانی هستندمشتی استخوان و...به جای تکرار کلمات مداح به شهدا می گفتم باید چیزی نشان دهید تا من اطمینان پیدا کنم باید کاری کنید تا تردید من از بین برود.ظهر بعداز نماز به خانه رفتم.بعد از ناهار مشغول استراحت شدم.به محض خوابیدن جوان زیبایی را دیدم که به سمت من می آمدبعد به من اشاره کرد وگفت باور داشته باش .من همان شهیدی هستم که زیر تابوت من گلایه می کردی آمده ام بگویم امید وار باش ،باور داشته باش.آرامش خاصی پیدا کردم خوشحال شدم روبه شهید گفتم شما خواسته من را اجابت کردی من را از تردید خارج کردی آیا می توانم برای شما کاری انجام دهم؟

10

جوان نگاه پر محبتی کرد وگفت آری من هادی هستم بچه اهواز، فلکه چهار شیر ،کوچه ...نشان به آن نشان که من را در محل به نام دانشجوی مفقودالاثرمی شناسند به مادر پیرم بگو منتظر من نباش نشانی من را به اوبده.صحبت جوان تمام شد.بایکی از دوستانم در بنیاد شهید خوزستان تماس گرفتم.ماجرا را تعریف کردم ساعتی بعد ایشان تماس گرفت وگفت پیگیری کردم همه گفته ها صحیح است.با هم به اهواز رفتیم  آدرس راپیدا کردیم زنگ خانه را زدیم پیرزن رنجوری با قد خمیده در را باز کردبی مقدمه گفت:از هادی من خبر آورده اید؟

راوی:نظام الاسلامی(مجری سینما)

منبع:سرباز فرماندهی یاسر13

توطئه ترور یا دستگیری امام حسین(ع) در مکه

۸ ذی الحجه : توطئه ترور یا دستگیری امام حسین در مکه و حرکت ایشان از مکه به عراق (60 هـ.ق)

 

پس از آن که امام حسین(ع) با در خواست مکرر استاندار مدینه مبنی بر بیعت با یزید بن معاویه رو برو گردید

و بنا چار از این شهر خارج و وارد مکه معظمه شد، به مدت چهار ماه و چند روز در جوارخانه امن الهی اقامت گزید و در این مدت با دعوت مسلمانان مبارز برخی از مناطق اسلامی،به ویژه شیعیان کوفه مواجه شد و برای پاسخ گویی به درخواست آنان،پسرعمویش مسلم بن عقیل را جهت هماهنگی انقلابیون به کوفه ارسال نمود و چون مسلم بن عقیل با استقبال شایان مردم کوفه مواجه شد، برای آن حضرت نامه ای فرستاد و او را برای رفتن به شهر کوفه دعوت کرد.امام حسین(ع) تصمیم داشت که پس ازپایان مراسم حج، به سوی کوفه رهسپار شود،ولی به وی خبر داده شد که یزید بن معاویه،تعدادی از مزدوران خود به فر ماندهی عمروبن سعیدبن عاص را به بهانه حضور در مراسم حج، به مکه فرستاد تا در هنگام مراسم حج،امام حسین(ع) را دستگیر کرده و به نزد یزید در شام بفرستد ویا اینکه ناجوانمردانه وی را در هنگام عبادت ترور کرده وبه شهادت برساند.امام حسین(ع) برای خنثی کردن توطئه های دشمن حیله گر،ناچار شد در تصمیم خویش تجدید نظر کند. بدین جهت حج خود را تبدیل به عمره کرد و پس از پایان أعمال عمره،از حالت احرام بیرون آمد و در هشتم ذی حجّه،یعنی دو روز پیش از عید سعید قربان،از مکه عازم کوفه گردید.(1) 

ادامه مطلب ...

عرفات

عرفات 

 

   

عرفات نام صحرایی است وسیع و هموار، در دامنه کوهی به نام « جبل الرحمه » که در جنوب شرقی مکه مابین « ثویه » و « عرنه »، « نمره » تا « ذی المجاز » قرار دارد. طول تقریبی این صحرا دوازده کیلومتر و عرض آن 5/6 کیلومتر است. عرفات در 21 کیلومتری مکه واقع شده و بخش عمده آن از حرم خارج می باشد.
در وجه تسمیه آن اقوال مختلفی وجود دارد: 
 

ادامه مطلب ...

وصیت نامه بسیجی شهید عبدالحسین دسترنجی

وصیت نامه بسیجی شهید عبدالحسین دسترنجی  
                                  
من از روزی که از منزل خارج شدم برای رضای خدا قدم برداشتم و از همه چیز بریدم و امیدوارم که خداوند متعال مرا مورد تأیید قرار داده باشد برای این به جبهه آمده ام به این امید که بتوانم قدمی در راه بثمر رسیدن انقلاب اسلامی برداشته باشم.ازخدا می خواهم که مرا هم جزءجهادگران مخلص خود قرار دهد.           «  انشاءالله»  
 
  
 
ادامه مطلب ...

سالگرد شهادت شهید بزرگوار عبدالحسین دسترنجی را با ذکر صلوات گرامی میداریم .

سالگرد شهادت شهید بزرگوار عبدالحسین دسترنجی را با ذکر صلوات گرامی میداریم .  

  

 شهید عبدالحسین دسترنجی   

 

نام پدر :عبدالرحیم 

 

تاریخ شهادت: ۱۶/۷/۱۳۶۲ 

 

سن شهادت : ۱۵ سالگی  

 

محل شهادت : « عملیات والفجر مقدماتی منطقه عملیاتی خیبر   

« پاسگاه زید » 

ده سال در منا برایم گریه کنید!

ده سال در منا برایم گریه کنید! 

کلینی به سند حسن روایت کرده است که امام محمد باقر(ع) هشتصد درهم برای تعزیه و ماتم خود وصیت فرمود.
و مشهور آن است که وفات آن حضرت در سال صد و چهاردهم هجرت، و بعضی صد و هفدهم، و بعضی صد و شانزدهم نیز گفته اند، و ماه وفات آن جناب را بعضی ما ذی حجه گفته اند، و بعضی ماه ربیع الاول، و بعضی ما ربیع الآخر .
شیخ شهید و دیگران گفته اند که وفات آن حضرت روز دوشنبه هفتم ذی حجه بود. و مشهور آن است که عمر شریف آن جناب پنجاه و هفت سال بود، و با جد خود حضرت امام حسین(ع) چهار سال ماند، با پدر خود سی و چهار سال. و مدت امامت آن حضرت نوزده سال بود، و بعضی مدت حیات آن حضرت را پنجاه و هشت سال گفته اند. 

موثق از امام جعفر صادق(ع) روایت کرده است که پدرم گفت: ای جعفر! از مال من وقفی بکن برای ندبه کنندگان که ده سال در منا در موسم حج بر من گریه کنند، و رسم ماتم را تجدید نمایند و بر مظلومیت من زاری کنند.

ادامه مطلب ...

السلام علیک محمد باقر بن علی (ع)

السلام علیک محمد باقر بن علی (ع)

قالَ باقر (علیه السلام): إنَّما یَبْتَلِى الْمُؤمِنُ فِى الدُّنْیا عَلى قَدْرِ دینِهِ.

حضرت باقر (ع) فرمودند: همانا مؤمن در این دنیا هر مقدارى که دین و ایمان داشته باشد به همان اندازه مورد امتحان و آزمایش قرار مى گیرد.

قالَ باقر (علیه السلام): إنَّ أعْمالَ الْعِبادِ تُعْرَضُ عَلى نَبیِّکُمْ کُلَّ عَشیَّهِ خَمیس، فَلْیَسْتَحِ أحَدُکُمْ أنْ یُعْرِضَ عَلى نَبیِّهِ الْعَمَلَ الْقَبیح.([۳۸])

%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF %D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%AD%DB%8C %D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA %D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85 %D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF %D8%A8%D8%A7%D9%82%D8%B11 300x225 دانلود مداحی شهادت امام باقر (ع) با صدای مداحان اهل بیت (ع)

حضرت باقر (ع) فرمودند: همانا تمام کارها و حرکات بندگان در هر شب جمعه بر پیغمبر اسلام عرضه مى گردد، پس حیاء کنید از این که عمل زشت شما را نزد پیغمبرتان ارائه دهند.

فرا رسیدن سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک ولایت و امامت ، یادگار کربلا حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) را بر تمام مسلمانان جهان علی الخصوص شیعیان راستین آن حضرت تسلیت باد .

به مناسبت فرارسیدن این ایام تأسف بار بر آن شدیم که مداحی شهادت امام محمد باقر (ع) را که طی سال های ۱۳۸۸ الی ۱۳۸۹ توسط مداحان اهل بیت (ع) (از جمله حاج منصور ارضی ،حاج محمود کریمی و دیگر عزیزان) سروده شده است را برای شما بزرگواران جهت استفاده و دانلود گرد آوریم .

لازم به ذکر است فایل ها بصورت گلچین شده ، کیفیت بالا ، حجم پائین و دانلود آسان با فرمت mp3 فراهم شده تا شما عزیزان در دانلود و بهره بری دچار مشکل نشوید .

جهت دانلود فایل های صوتی بر روی فایل مورد نظر کلیک فرمائید .

دانلود مداحی شهادت امام محمد باقر (ع) با نوای حاج محمود کریمی (گلچین اول)

دانلود مداحی شهادت امام محمد باقر (ع) با نوای حاج محمود کریمی (گلچین دوم)

دانلود مداحی شهادت امام محمد باقر (ع) با نوای حاج محمود کریمی (گلچین سوم)

دانلود مداحی شهادت امام محمد باقر (ع) با نوای حاج محمود کریمی (گلچین چهارم)

دانلود مداحی شهادت امام محمد باقر (ع) با صدای حاج منصور ارضی

دانلود مداحی شهادت امام محمد باقر (ع) با صدای حاج عبدالرضا هلالی

دانلود مداحی شهادت امام محمد باقر (ع) با صدای حاج حسن خلج

دانلود مداحی شهادت امام محمد باقر (ع) با صدای آقای قانع

درسهایی ‌آموزنده درباره "مردم" از "داناترین مردم"

امام باقر(ع)

درسهایی ‌آموزنده درباره "مردم" از "داناترین مردم" 

"باقر" لقبی است که ویژگی خاص خود را دارد و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آن را مشخصاً به محمد بن علی، فرزند امام زین العابدین علیهماالسلام داده ‌اند. مناسب است در هنگامه سالروز شهادت آن نسخه بشری از تبار معصومان علیهم السلام، قدری نیز درباره لقب مشهور ایشان بیندیشیم. ضمنا درباره نحوه رفتار مردم آن زمان با امام باقر علیه السلام هم نکات درس‌ آموزی نهفته است.

 

اعطا کننده لقب "باقر"

در کتاب کافی احادیثی درباره ولادت امام باقر علیه السلام جمع آوری شده است. در یکی از این احادیث می ‌خوانیم که جابر بن عبدالله انصاری که از اصحاب رسول خدا صلی الله علیه و آله بود، سالها بعد از ایشان در شهر مدینه گویا انتظار یافتن شخص خاصی را داشت و صدا می ‌زد" یا باقرالعلم". مردم که از جریان بی خبر بودند درباره او افکار ناروا به خود راه می‌دادند (مثلا می ‌گفتند جابر هذیان می‌گوید) تا اینکه یک روز جابر متوجه محمد بن علی علیهماالسلام شد و سر آن حضرت را بوسید و "پدر و مادرم فدایت باد" گفت زیرا از یکسان بودن شمائل و اسم آن حضرت با رسول اکرم صلی الله علیه و آله به یقین رسید که او همان شخصی است که وصفش را سالها قبل از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیده بود که "ای جابر، تو به زمانی خواهی رسید که در آن مردی از من وجود خواهد داشت که علم را به گونه ای بسیار شدید خواهد شکافت" این قضیه مربوط به زمانی است که امام باقر علیه السلام جوانی کم سال است و در پرتو امامت حضرت سجاد علیه السلام زندگی می‌کند.(کافی، ج1ٰ ص469) 

ادامه مطلب ...

آینه رسول و مسأله تولید علم

امام باقر

آینه رسول و مسأله تولید علم 

از جمله ارزشمندترین فعالیتهای انسانی، مسأله تولید علم می باشد اگر امروز در تاریخ نامی از ارسطو و افلاطون می یابیم و از ابن سینا به بزرگی یاد می نماییم و نام خواجه نصیر را مایه افتخار خود می دانیم و خلاصه دانشمندان از هر قوم و ملتی که باشند در نزد هر قوم و ملتی دارای ارزش و احترامند و با وجود اینکه تعصبات قومی و مذهبی و قبیلگی بین افراد بشر موج می زند اما همگی بر احترام به دانشمند متفق اند و دعوا را بر سر این می برند که فلان دانشمند اهل کدام قوم و ملت یا آیین بود و اصل این که آن دانشمند مورد احترام می باشد مورد اختلاف نیست.

همه این امور معلول این مسأله هستند که علم دارای ارزش ذاتی می باشد بلکه تمامی کمالاتی را که برای انسان متصور است را نیز می توان به علم ارجاع داد بلکه برخی از دانشمندان علم کلام تمامی کمالات خداوند را به علم او ارجاع می داده اند و می گفته اند اراده خدا همان علم اوست و هر فعلی را که خداوند انجام می دهد با علم خود انجام می دهد، با علم می آفریند، با علم زنده می کند، با علم شفا می دهد و با علم می میراند!

در حدیثی از امیر المۆمنین علی علیه السلام در همین رابطه می خوانیم:

« العلم سلطان من وجده صال به و من لم یجده صیل علیه » (1)

یعنی علم پادشاه است یا اینکه علم قدرت است هر کس که آن را یافت صولت و شوکت و قدرت خواهد داشت و هر کس نداشت، دیگرانی که دارای علم هستند بر او سلطه پیدا خواهند کرد! 

ادامه مطلب ...

گفتگویی که نفرت ایرانی ها را از نتانیاهو بیشتر کرد !

گفتگویی که نفرت ایرانی ها را از نتانیاهو بیشتر کرد !  

شاید نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم تصور نمی کرد گفت و گوی اختصاصی وی با بی بی سی فارسی اینهمه موج منفی و نفرت برای وی در بین جامعه ایرانی بویژه قشر جوان ایجاد کند.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران، واقعیتی که رسانه های بیگانه نیز به آن معترفند: " مصاحبه اختصاصی بی بی سی فارسی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بین ایرانیان سر و صدای زیادی به پا کرده برخی ایرانیان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از بنیامین نتانیاهو انتقادهای تندی کرده اند ."

جالب اینکه این رسانه ها یادآور شده اند علت نفرت ایرانی ها از نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمله مضحک او درباره محدویت های اجتماعی در ایران است: "یک  جمله از مصاحبه پانزده دقیقه ای نخست وزیر اسراییل باعث شد صدها ایرانی عکس های خود را (شلوار جین به تن) در توئیتر به اشتراک گذارند، نتانیاهو گفته بود ... فکر می کنم اگر مردم ایران آزاد بودند شلوار جین می پوشیدند به موسیقی غربی گوش می دادند و انتخاباتی آزاد داشتند!!!!! . "

*** شلوار جین ، حاشیه ای که به متن آمد !
نتانیاهو در فرازی از گفت و گو با خبرنگار بی بی سی که نشانگر عمق بی اطلاعی وی از رفتار و خرده فرهنگ‌های داخل ایران بود مدعی شده بود ...  اگر مردم ایران آزاد بودند شلوار جین می پوشیدند به موسیقی غربی گوش می دانند و.. همین جمله کافی بود تا طی سه روز گذشته به بحث داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شده، صفحات مجازی پر شود از عکس های ایرانیان باشلوار جین آنهم بهمراه پیام های کوتاهی که اطلاعات نتانیاهو درباره ایران و جامعه ایرانی را به باد تمسخر گرفته اند . 

غروب جمعه دلم بوی یار می گیرد

غروب جمعه دلم بوی یار می گیرد
افق افق دل من را غبار می گیرد...

نه با زیارت یاسین دلم شود آرام

نه با دعای سماتم قرار می گیرد...

نوای ندبه صبحم هنوز ورد لب است

که نغمه عشراتم به بار می گیرد...

دل صنوبریم زین هوای مه آلود

نه از فراق که از انتظار می گیرد...

به گوش منتظران گو که صبح نزدیک است

اگر چه شب ز رفیقان دمار می گیرد...

اگر که یار نخواهد به جلوه غم ببرد

دل زهیر چو شبهای تار می گیرد.....

مکه نرفته حاجی شویم !

مکه

مکه نرفته حاجی شویم ! 

خداوند متعال، بعضی از مکان ها و زمان ها را برای ضیافت و پذیرایی، مشخّص و آماده فرموده است؛ مانند حجّ و روزه. از آن جا که خداوند سبحان همه جا هست، ما آرزومندان دیدارِ حریم با صفایش که از این فوز عظیم جا مانده ایم؛ نیز می توانیم در هر کجا که هستیم؛ همانند حج‌گزاران واقعی اش شویم.

همین الان نیّت کن

یکی از بارزترین مصادیق سیر الی الله، سفر حج است. یک انسان حج گزار، همین که قصد حج یا عمره را دارد، سیر او به طرف خداست و سیر به طرف خدا؛ یعنی اعتماد بر خدا و دیگر هیچ. حال ما که از این توفیق عظیم بازماندیم؛ بهترین کار این است که همانند حج‌گزاران همین الان نیّت حج را از دل بگذرانیم و از صمیم دل از هر آنچه غیر خداوند است دل بکنیم.

  

ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار راوی، نویسنده و برخی از دست‌اندرکاران کتاب لشکرخوبان

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار راوی، نویسنده و برخی از دست اندرکاران کتاب لشکر خوبان 
 

...خداوند ان‌شاءالله، هم به شما برادران عزیزى که در دوران دفاع مقدّس این زحمات را کشیدید اجر بدهد و ان‌شاءالله عزّت شما را - هم در دنیا، هم در آخرت - روزافزون کند، هم به آقاى رضایى که این کتاب(۱) را روایت کردند و همچنین به خانم سپهرى که این کتاب را تحریر کردند اجر بدهد؛ هم روایت روایت بسیار خوبى است، هم نگارش نگارش بسیار ممتازى است. این خانم قبلاً هم کتاب نورالدّین(۲) را نوشته بودند؛ خیلى واقعاً ارزش دارد این قلمها. بنده خدا را شکر میکنم وقتى که برخورد میکنم به این پدیده‌هاى بسیار برجسته و شیواى ادبیّات انقلاب اسلامى؛ واقعاً جاى این دارد که انسان خدا را شکر کند.

هر تک‌تک و قسمت‌قسمت قضایاى دفاع مقدّس برجسته است؛ یعنى واقعاً هرچه انسان بیشتر غور میکند، بیشتر دقّت میکند، بیشتر اطّلاع پیدا میکند، عظمت این پدیده‌ى عجیب و حادثه‌ى مهمّ هشت‌ساله در چشم انسان بیشتر روشن میشود. ما که حالا آن‌وقت در جریان مسائل قرار میگرفتیم، فرماندهان مى‌آمدند به ما گزارش میدادند، خیال میکردیم که همه چیز را میدانیم؛ وقتى انسان این کتابها را میخوانَد، معلوم میشود که ما یک چیز خیلى مختصرى را از آن اقیانوس عظیم فعّالیّت و تلاش و جهاد و ارزش اطّلاع داشتیم؛ واقعاً خیلى فوق‌العاده است.
ادامه مطلب ...

چرا مرگ بر آمریکا!!!

چرا مرگ بر آمریکا !!!  
مقتدر مظلوم - چرا مرگ بر آمریکا؟!اعوذ بالله من الشیطان الرجیم . . .

این مرگ بر آمریکایی که مردم ما می گویند ، این مثل همان اعوذ باالله من الشیطان الرجیم است که در اول هر سوره ی قرآن که شما میخواهید بخوانید قبل از بسم الله . . .

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم میگویید برای چیست؟ 
برای اینکه انسان مؤمن یک لحظه حضور شیطان را فراموش نکند یک لحظه از یاد نبرد که شیطان آماده حمله به او و انهدام حصار معنوی و ایمانی اوست . . .
مرگ بر آمریکا هم برای همین است که ملت فراموش نکند که سلطه گران جهانی از منافع سرشاری که در این کشور داشتند و دست آنها کوتاه شده این منافع را از یاد نبردند . . .

همیشه دنبال این هستند که همان منافع را باز در داخل این کشور برای خودشان تأمین کنند و به قیمت نابودی استعداد های جوانان این کشور و نابودی آینده این کشور بر ثروت خود، بر علم خود، بر تکنولوژی خود بیفزایند . . .

این را باید ملت فراموش نکند، خوب امریکا هم که شیطان بزرگ است.

سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)

سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بر همه شیعیان آن حضرت تبریک و تهنیت باد .

آرزومندیم همه جوانان عزیز این بزرگواران را الگوی خود قرار داده و راز موفقیت و آرامش آنان را دریابند و خوشبخت و سعادتمند گردند .

آرزومند بهترین ها برای شما

داستان واقعی از یک ازدواج پاک

داستان واقعی از یک ازدواج پاک


از زبان حجة الاسلام ماندگاری

زمان: 8 دقیقه و 8 ثانیه

Click for larger version

دانلود با کیفیت عالی با حجم 7.47 مگابایت
دانلود با کیفیت عادی با حجم 1.88 مگابایت


کاش ماهم این جوری بودیم

چقـــــــــدر زیبـــا...

بهش گفت پول برای طــــــلا، فعـــــــلا ندارم؛ عـــــــوضش

قــــــــول میدم هر سال بیارمت طلائیـــه!...

http://www.itegfiles.ir/userupload/e7471780a881cf2fb1970753dbdd273e/picture/topic/mazhabi/ziba/talaeie-hamsar.jpg

http://www.itegfiles.ir/userupload/e7471780a881cf2fb1970753dbdd273e/picture/liner-gif/35.gifهمســـ♥ــــر یعنی همســـــــــفر تا بهشــ♥ـــتhttp://www.itegfiles.ir/userupload/e7471780a881cf2fb1970753dbdd273e/picture/liner-gif/35.gif

امام خامنــــه ای

بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تحلیف و اعطاى سردوشى دانشجویان دانشگاه‌هاى افسرى ارتش جمهورى اسلامى ایران‌

بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تحلیف و اعطاى سردوشى دانشجویان دانشگاه‌هاى افسرى ارتش جمهورى اسلامى ایران 
دانشگاه افسری شهید ستّارى
بسم‌اللهالرّحمنالرّحیم
 برنامهى میدان، برنامهى بسیار زیبا و پرمغزى بود. لازم است به همهى شما جوانان عزیز تبریک بگویم؛ هم فارغالتّحصیلانى که امروز مفتخر به دریافت درجه شدند و رسماً در ارتش سرافراز جمهورى اسلامى ایران عضویّت پیدا کردند و هم جوانان دانشجویى که با دریافت سردوشى، راه خود را به سوى آمادگى و دریافت ارزشهاى افسرىِ نیروهاى مسلّح جمهورى اسلامى آغاز کردند. امیدواریم خداوند متعال همهى شما را مشمول رحمت و فضل و هدایت خود قرار بدهد و زندگى شما را و عاقبت شما را همچنانکه مورد رضاى او است، تقدیر فرماید.
 یادهاى افتخارآمیز ارتش جمهورى اسلامى ایران و به طور خاص نیروى هوایى ارتش جمهورى اسلامى ایران  - که امروز این مراسم با میزبانى این نیرو انجام میگیرد - از یاد تاریخ این کشور زدوده شدنى نیست. بله، شهیدان و فداکارانى عروج کردند و رفتند؛ ولى راه آنها که راه مجاهدت پرافتخار در راه آرمانهاى اسلام و قرآن و حفاظت از میهن عزیز ایران است، همچنان ادامه دارد. روحیّهى خلبانهاى ما در دوران جنگ تحمیلى از جملهى پدیدههایى بود که در نیروهاى مسلّح کشورهاى جهان بىنظیر یا بسیار کمنظیر بود. افسران نیروى هوایى - چه خلبانهاى شجاع و تیزپرواز و چه افسران فنّى - در جاى خود هرکدام نقشآفرین بودند و توانستند تجربهى عظیم دفاع مقدّس هشتساله را به سهم خود و به نوبهى خود، به آن نتایج افتخارآمیز برسانند. یاد خلبانى همچون شهید بابایى و افسر فنّىِ عالىقدرى همچون شهید ستّارى هرگز از یاد ملّت ایران نخواهد رفت.
 
ادامه مطلب ...

تقدیم به آقا جواد الائمه (ع)

تقدیم به آقا جواد الائمه ، دردانه ی امام رضا (علیه السلام) ، ان شاء الله که مورد توجه حضرتش و مورد قبول درگاه حق تعالی قرار گیرد. ان شاء الله که دعوتمون کنند برای زیارت …

امام محمد تقی (علیه السلام) :

الاْمْرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکَرِ خَلْقانِ مِنْ خَلْقِ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ، فَمْن نَصَرَهُما أعَزَّهُ اللهُ، وَ مَنْ خَذَلَهُما خَذَلَهُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ.

امر به معروف و نهی از منکر دو مخلوق الهی است، هر که آن ها را یاری و اجراء کند مورد نصرت و رحمت خدا قرار می گیرد و هر که آن ها را ترک و رها گرداند مورد خذلان و عِقاب قرار می گیرد.

«خصال صدوق، ص ۴۲، ح ۳۲» 

بنر و پوستر شهادت امام محمد تقی (علیه السلام)

آقای غریب من ظهور کن

آقای من؛
دوست دارم برای تو بنویسیم، برای تویی که تمام ایل و تبارت دغدغه دین مرا داشتن.
منی که ایل و تبارم هم نتوانستن از خجالت شما در بیاین.
چه کنم؟ تقصیر من نیست. من در عصری به دنیا آمدم که حجت خدا از نظرها غایب است.
من در عصری زندگی می کنم که هر چه می گذرد دینی که به نسل بعد واگذار می شود بیشتر آب می‌رود.
من در عصری زندگی می کنم که عرف مهم تر از شرع شده.
من در عصری زندگی می کنم که ترس از مردم جای ترس از خدا رو گرفته است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آقای غریب من ظهور کن ..... آنوقت پر از عطر طراوت حضور خواهم شد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خصوصیات مشترک تمام شهیدان.............

خصوصیات مشترک تمام شهیدان.......   

http://ts2.mm.bing.net/th?id=H.4926289976232537&w=110&h=155&c=7&rs=1&pid=1.7 

خصوصیات مشترک تمام شهیدان

انجام واجبات و ترک محرمات بوده است

پس بسم الله....

ماهم میتونیم شهید بشیم


شهدا، شرمنده ایم ...

http://www.psyop.ir/wp-content/uploads/2011/09/defa-psyop.jpgشهدا، شرمنده ایم ... 
ای کاش سالها و قرن ها از دفاع مقدس می گذشت، تا وقتی جوانان آن روزگار و این روزگار را با هم مقایسه می کردم، بهانه های زیادی برای این دل می تراشیدم.
ولی همیشه حقیقت تلخ و جانسوز بوده و هست. هنوز سه دهه از دفاع مقدس نگذشته است!!! یعنی هنوز یک نسل کامل از آن زمان نگذشته است و جوانان مرز و بوم من این چنین، زنجیر طلا را بر پلاک، شلوارهای http://upload.iranvij.ir/image_mordad91/14369306991751051405.jpgجین پاره را بر شلوارهای خاکی رنگ، تصاویر مبتذل بر روی لباسها را با دل نوشته هایی مثل؛ میروم تا انتقام سیلی مادر بگیرم، یا کربلا، کربلا ما داریم میاییم و ... تعویض کردند.

البته ما هم بیکار ننشستیم و تنها با تیتر کردن جمله ای خیالمان را راحت کردیم: «شهدا، شرمنده ایم ...»


وظیفه ما فقط و فقط نظاره کردن بود، البته گاهی هم سری به حالت افسوس تکان دادیم ...

سجده عاشق

سجده عاشق

http://uploadtak.com/images/x619_587760_1yIbTcTL.jpg


هر انــسانی عطــــــری خاص دارد

گاهــی، برخــــی

عجیـب بـوی خـــــــدا می دهند...

مقاومت ادامه دارد

سرفراز باشی میهن من ای فدایت جان و تن من...