مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف و تاثر به اطلاع تمامی مردم شهید پرور ایران بخصوص شهر اهواز می رساند، بامداد امروز 31/4/92 پدر بزرگوار و صبور شهیدان محمدرضا و محمود رضا حقیقی به ملکوت اعلی پیوست.

ایشان بعد از چندسال تحمل رنج بیماری بطوری که قادر به انجام امور شخصی خود هم نبودند این دنیای فانی را وداع گفت و به فرزندان شهید خود پیوست.

همانطور که میدانید شهید محمدرضا حقیقی همان شهیدی است که در قبر خندید و به ما جاماندگان در خاک "عند ربهم یرزقون" را یادآور شد.


برای آشنایی بیشتر با این شهید به لینکهای زیر مراجعه کنید.

خاطراتی از شهید محمدرضا حقیقی از زبان مادر شهید

شهیدان زنده اند...

لبخند زیبای شهید محمد رضا حقیقی هنگام خاکسپاری

شهید محمدرضا حقیقی


به هیچ بهانه‌ای نماز اول وقت را از دست ندهید

 به هیچ بهانه‌ای نماز اول وقت را از دست ندهید

 

 بیاناتی از رهبر معظم انقلاب پیرامون نماز 

همه‌ی کار انسان تابع نماز است. نماز را به وقت بخوانید، با توجه و با حضور قلب بخوانید. به هیچ بهانه‌ای نماز اول وقت را از دست ندهید.

آیت الله خامنه ای

دل را به خدا پیوند بزنید. راهش هم در شرع مقدس باز است؛ یک کار رمزآلود پیچیده‌ای نیست. شما قله‌ی کوه را از پایین نگاه می‌کنید، می‌بینید کسانی آنجا هستند؛ این جور نیست که تصور کنید این‌ها بال زدند رفتند آنجا؛ نه، این‌ها از همین مسیری که جلوی پای شماست، جلو رفتند و به آنجا رسیدند.

دچار توهم نشویم، خیال نکنیم که با یک نوع حرکت غیرعادی و غیرمعمولی می‌توان به آن قله‌ها رسید؛ نه، آن‌هایی که در آن قله‌ها مشاهده می‌کنید، از همین راه‌ها عبور کردند.

این راه‌ها چیست؟ در درجه‌ی اول، ترک گناه. گفتنش آسان است، عملش سخت است؛ اما ناگزیر است.

دروغ نگفتن، خیانت نکردن، از لغزش‌های گوناگون جنسی و شهوانی پرهیز کردن، از گناهان پرهیز کردن؛ قدمِ مهم‌ترینش این است. بعد از ترک گناه، انجام واجبات، و از همه‌ی واجبات مهم‌تر، نماز است. «و اعلم انّ کلّ شی‌ء من عملک تبع لصلاتک»؛ همه‌ی کار انسان تابع نماز است. نماز را به وقت بخوانید، با توجه و با حضور قلب بخوانید. 1389/05/31

کار خیر، خجالت ندارد

مۆمن هیچ کار خیری را هم از روی خجالت و حیا ترک نمی‌کند. به بعضی‌ها می‌گویند: آقا! چرا فلان جا نماز یا نافله یا نماز اول وقتتان را نخواندید؟ می‌گویند خجالت کشیدیم! نه؛ از روی حیا، هیچ کار نیکی را ترک نکنید. خواهند گفت متظاهر است؟ بگویند. خواهند گفت خودشیرینی می‌کند؟ بگویند. اگر حرفی حق است و اگر کاری خوب است، آن را به خاطر ملاحظه دیگران ترک نکنید. 1378/05/8

 

ادامه مطلب ...

تفحص شهیدی به نام ابوالفضل

قمقمه آب شهید که بعد از 30 سال آب داشت

 

* تفحص شهیدی به نام ابوالفضل 


پیکر و دست مصنوعی شهید احمد صداقتی که بعد از 30 سال تفحص شده است

 

یا صاحب الزمان (عج)

 

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی...
 

چه بغض ها که در گلو رسوب شد نیامدی
 

تمام طول هفته را در انتظار جمعه ام...
 

دوباره صبح، ظهر، غروب شد نیامدی 

    

اللهم عجل لولیک الفرج.  

 

خدیجه سلام‌الله‌علیها؛ همسنگری باوفا

حضرت خدیجه

خدیجه سلام‌الله‌علیها؛ همسنگری باوفا  

چهار «زن» در میان تمام بانوان برجسته جهان، از آغاز تا انجام و در بین قهرمانان راستین تاریخ، به خاطر ویژگی های خاص خود در صدرند.(1) یکی از آن چهار زن، «خدیجه کبری» است. خدیجه ای که از آغاز بعثت و هنگامی که پیامبر اسلام صلی الله علیه واله مسئله وحی را برای او بازگو کرد، به وی صادقانه گروید و در راه این ایمان، تمامی دارایی و راحتی و رفاهش را بذل کرد و پیوسته تا واپسین دم زندگی و آخرین نفس نیز آن چه در امکان داشت، نثار پیامبر صلی الله علیه واله و گسترش اسلام کرد.

 

پشتیبان بزرگ اسلام

این بانوی با اخلاص، در تکوین بنای اسلام و پیشبرد آن با بهره گیری از ثروت سرشار و موقعیت و جایگاه عظیمش در دنیای آن روز، سهم به سزایی دارد، تا آنجا که پیامبر اکرم صلی الله علیه واله درباره اش فرموده است:

«ما قام الاسلام الاّ بسیف علیّ و مال خدیجة؛ اسلام پا نگرفت مگر به شمشیر علی و ثروت خدیجه».(2)

وی در لحظات آغازین «بعثت» و سنگینی نزول وحی - که برای پیامبر صلی الله علیه واله دورانی بسیار سخت و بحرانی بود - در تأمین آرامش و امنیت خاطر او سخت می کوشید. با ایثار خالصانه ترین دوستی ها و جانفشانی های یک همسر، طعم شیرین محبت های یک مادر را - مادری که از فرزند در قبال حمله هر نوع دشمنی و تهدید هر خطری دفاع و حمایت می کند- بدو می چشانید.

« بنت الشاطی»- بانوی دانشمند و نویسنده توانای مصری - می گوید: 

 

ادامه مطلب ...

هرگز افطار خود را با نوشیدن آب سرد آغاز نکنید

هرگز افطار خود را با نوشیدن آب سرد آغاز نکنید 

  

  هرگز افطار خود را با نوشیدن آب سرد آغاز نکنید

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت افطار را با خوردن خرما، کشمش، عسل و به طور کلی با یک قند طبیعی آغاز کنید به این صورت زیاده‌روی در خوردن غذا کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افراد هرگز نباید با آب سرد افطار را شروع کنند، عنوان کرد: خوردن چای شیرین کم رنگ، شیرگرم، فرنی، نان و پنیر و سبزی و حلیم بی‌روغن در آغاز افطار مناسب است.

ناظران پور خاطرنشان کرد: افراد نباید در حین غذا خوردن آب بنوشند، زیرا این کار سبب رقیق شدن شیره‌ی گوارشی و اختلال در هضم می‌شود.

وی با بیان این که در وعده‌ی افطار باید غذاهای کم حجم استفاده شود، بیان کرد: در فاصله‌ی بین وعده افطار تا سحر علاوه بر میوه‌جات فصل از برگه‌ی آلو، ‌انجیر و گوجه فرنگی نیز استفاده کنید.

وی افزود: معده‌ی خالی در هنگام افطار تحمل غذای خشن را ندارد، لذا خوردن غذاهای سهل‌الهضم و تقریبا نرم برای افطار مناسب است.

ناظران پور با اشاره به اینکه تخم‌مرغ نیمرو دیر هضم‌تر از تخم‌مرغ آب پز است، اظهارکرد: سالاد مکمل خوبی برای غذاها در ماه مبارک رمضان است.

وی یادآور شد: توصیه می‌شود از بادنجان،‌فلفل و سایر ادویه‌ها که ممکن است موجب احساس تشنگی در طول روز شوند استفاده نشود.

 

 

ادامه مطلب ...

دعای روز نهم

دعای روز نهم ماه مبارک رمضان

 

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏  

اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ  

 لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ و خُذْ بناصیتی الی مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین  

خدایا قرار بده برایم در آن بهره‌ای از رحمت فراوانت، و راهنمائیم کن در آن به برهان و راه‌های درخشانت، و بگیر عنانم به سوی رضایت همه جانبه‌ات، بدوستی خود ای آرزوی مشتاقان

صلواتی که تنها خداوند قادر است ثواب آن را محاسبه کند





  

« اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد عدد ما احاط به علمک و عجّل فرجهم»  

یعنی خدایا! بر محمد و آل او صلوات (درود) بفرست به اندازه ای که علم تو به آن احاطه دارد
(چرا که من، هر درودی بفرستم کم و محدود است؛ پس خدایا، به عدد و ارقامی که تو بر آن احاطه داری بر پیامبر و آل او درود بفرست).
شایسته است که انسان با تمرکز و حضور قلب لازم، صلوات هایش را به این صورت بفرستد.

در خصوص صلوات، ذکر مخصوصی وجود دارد که اگر کسی آن را بفرستد، دیگر کسی قادر نخواهد بود که ثواب آن را به حساب آورد:

بیانات در آخرین دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت دهم

بیانات مقام معظم رهبری در آخرین دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت دهم  
پنجم ماه مبارک رمضان‌ ۱۴۳۴

بسماللهالرّحمنالرّحیم
خیلى جلسهى خوبى بود این جلسهى امروز؛ دوستان و مسئولان محترم، بخشى از تلاشهاى خودشان را با زبان آمار و ارقام و شیوههاى کارى بیان کردند. خب، این جلسهى ماه رمضان که ما هر سال با مسئولان دولتى و اعضاى هیئت وزیران و رئیس جمهور محترم و معاونینشان داریم، معمول ما در این جلسه، گزارش گرفتن نیست؛ یک نصیحتى، جملهاى از نهجالبلاغه را ما معمولاً در این جلسه براى دوستان ذکر میکردیم و متبرک میشدیم به کلام امیرالمؤمنین (علیهالسّلام).
 امسال و امروز من اصرار داشتم - خودم  به آقاى رئیس جمهور پیشنهاد کردم - که دوستان صحبت کنند و گزارش دهند؛ چون روزهاى آخر این دولت و ایام مناسبى است براى اینکه از مجموعهى کارهائى که در این دولت شده - البته بهعنوان یک نمائى، یک نمونهاى - گزارشى ارائه شود. و ما دوست داریم که این اظهاراتى که امروز اینجا شد، به سمع مردم عزیزمان هم برسد؛ هم خواص و  کسانى که اهل فنّند و آشنا هستند، مطلع شوند - چون بسیارى از این مطالبى که گفته میشود، دوستان اینها را نمیدانند؛ مىبینیم گاهى اوقات اطلاعات کافى و وافى ندارند - هم عموم مردم مطلع شوند و بدانند؛ اگرچه برخى از کارها جلوى چشم است. البته مخالفین و کسانى که بىاطلاعند - بعضى از دستگاههاى رسانهاىِ خارجىِ مغرض، و گاهى بعضى در داخل - برخى از چیزهائى را که جلوى چشم هم هست، انکار میکنند. یعنى کارى انجام گرفته، جلوى چشم است، همه مىبینند، منعکس شده، این را دوست دارند انکار کنند. کارى به این نداریم که حالا بعضىها ممکن است نگاه خوشبینانهاى یا دوستانهاى یا منصفانهاى نداشته باشند؛ بالاخره در فضاى عمومى کشور باید اینها گفته شود و ثبت شود؛ اینها بسیار مهم است.
  
ادامه مطلب ...

عکس: نمازجماعت دولت دهم در حیاط بیت رهبری

 عکس: نمازجماعت دولت دهم در حیاط بیت رهبری 

عکس: دستنوشته رهبر انقلاب به پاس خدمات دکتر احمدی نژاد

 

عکس: اهدای قرآن به احمدی نژاد به پاس خدمات هشت ساله

 

قرآن و ماه مبارک رمضان

 قرآن و  ماه مبارک رمضان

عظمت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن کریم در آن است. انسان در این ماه میهمان خداوند است و خداوند هم در این ماه غذایى به نام قرآن برای انسانها فرستاده است.

قرآن مجید

 

از رسول الله(صلى الله علیه وآله) رسیده است: «اِنّ هذا القرآن مأدبة الله» قرآن غذى آماده الهى است. قرآن سفره نیست که هر کسى غذى خود را همراه بیاورد و آن را در سر سفره قرآن بخورد. کسى حق ندارد که خواستههى خود را بر قرآن تحمیل کند، برداشتهى خود را به حساب قرآن گذارد. قرآن غذایى است آماده، هر کسى گرسنه معارف باشد از این غذا استفاده مى کند.

قرائت قرآن به ویژه در ماه روزه ، از اعتبار و ثواب خاصى برخوردار است .

امام باقر (علیه السلام) فرمود: هر چیزى ، بهارى دارد و بهار قرآن ، ماه رمضان است .(1)

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) طى خطبه معروف شعبانیه در آستانه ماه مبارک رمضان فرمود: کسى که در این ماه یک آیه از قرآن تلاوت کند، به او ثواب کسى که در سایر ماه ها ختم قرآن کند، داده مى شود.(2)

همچنین در دعاى روز دوم ماه مبارک مى خوانیم : پروردگارا! در این روز مرا به تلاوت قرآن موفق بدار.(3)

خداوند در این ماه ما را به قرآن خواندن فرا خوانده است و با ما درى این ماه سخن مى گوید. اگر کسى بخواهد با ظاهر قرآن در تماس باشد باید ظاهر پاک و طاهرى داشته باشد، بدون طهارت و وضو نمى شود با ظاهر قرآن در تماس بود، حتى نمى شود قرآن را به لب گذاشت و بوسید. امّا با محتوا، معنا، تفسیر و جان قرآن را {لایَمَسُّهُ اِلاّالْمُطَهَّرُون}(سورة واقعه آیه 79)اهل بیت عصمت و طهارت را خدا از هر آلودگى منزه و پاک کرد، اینها که مطهّرند. مى توانند با محتوى قرآن در تماس باشند. با جان و روح قرآن در ارتباط بوده و خود، قرآن متحرک باشند.   

 

ادامه مطلب ...

ارزش قرائت‌ قرآن‌ در منازل‌

ارزش قرائت‌ قرآن‌ در منازل‌ قرائت قرآن در منازل

در « اصول کافی‌» با إسناد متّصل‌ خود روایت‌ می‌کند که‌ رسول‌ خدا (صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله)‌‌ فرمود:

«نَوِّرُوا بُیوتَکُم‌ بِتِلاوَةِ الْقُرْءَانِ؛ وَلَا تَتَّخِذُوهَا قُبُورًا کَمَا فَعَلَتِ الْیهُودُ وَ النَّصَارَی‌: صَلُّوا فِی‌ الْکَنَآئِسِ وَ الْبِیعِ وَ عَطَّلُوا بُیوتَهُمْ. فَإنَّ الْبَیتَ إذَا کَثُرَ فِیهِ تِلَاوَةُ الْقُرْءَانِ، کَثُرَ خَیرُهُ وَاتَّسَعَ أَهْلُهُ وَ أَضَآءَ لاِهْلِ السَّمَآءِ کَمَا تُضِی‌?ءُ نُجُومُ السَّمَآءِ لاِهْلِ الدُّنْیا1؛ خانه‌های‌ خود را با تلاوت‌ قرآن‌ نورانی‌ کنید، و مانند قبرها خشک‌ و جامد و خاموش‌ و تاریک‌ نگیرید؛ شبیه‌ یهودیان‌ و مسیحیان‌ که‌ نمازهای‌ خود را در کلیساها و کنیسه‌ها می‌خوانند؛ و خانه‌های‌ خود را تعطیل‌ نموده‌اند.

چون‌ در خانه‌ اگر قرائت‌ قرآن‌ بسیار شود، خیراتش‌ گسترش‌ می‌یابد، و اهلش‌ زیاد می‌شوند؛ و همانطور که‌ ستارگان‌ آسمان‌ به‌ زمین‌ نور می‌دهند، این‌ خانه‌ به‌ ساکنین‌ آسمانها نور می‌فرستد.

حضرت‌ صادق‌(علیه‌‌السّلام)‌‌ فرمود: «إنَّ الْبَیتَ إنْ کَانَ فِیهِ الْمَرْءُ الْمُسْلِمُ یتْلُو الْقُرْءَانَ، یتَرَآءَاهُ أَهْلُ السَّمَآءِ کَمَا یتَرَآءَی‌ أَهْلُ الدُّنْیا الْکَوْکَبَ الدُّرِّی فِی‌ السَّمَآءِ»2؛ «اگر در خانه‌، فرد مسلمان‌ به‌ تلاوت‌ قرآن‌ مشغول‌ شود، چنان‌ اهل‌ آسمان‌ به‌ تماشای‌ او مشغول‌ می‌شوند، مثل‌ نگاهی که‌ اهل‌ دنیا به ستارگان‌ درخشان‌ آسمان‌ می‌کنند.»

و همچنین‌ در «کافی‌» از حضرت‌ صادق(علیه‌السّلام) روایت می‌کند‌ که‌ امیرالمؤمنین(صلوات‌ الله‌ علیه)‌ فرمودند:

«خانه‌ای‌ که‌ در آن‌ قرآن‌ بسیار خوانده‌ شود و ذکر خداوند عزّوجلّ بسیار شود، برکتش‌ زیاد می‌گردد، و فرشتگان‌ در آن‌ حضور می‌یابند، و شیاطین‌ از آنجا رخت‌ بر می‌بندند، و نور و روشنی‌ به‌ اهل‌ آسمان‌ می‌دهد همانطور که‌ ستارگان‌ به‌ اهل‌ زمین‌ نور و روشنی‌ می‌دهند. و خانه‌ای‌ که در آن‌ قرآن‌ خوانده‌ نشود و ذکر خداوند عزّوجلّ در آن‌ برده‌ نشود، برکتش‌ کاهش‌ می‌یابد، و فرشتگان‌ حضور نمی‌یابند، و شیاطین‌ در آنجا حاضر می‌شوند.»3

حضرت‌ صادق‌(علیه‌‌السّلام)‌‌ فرمود: «اگر در خانه‌، فرد مسلمان‌ به‌ تلاوت‌ قرآن‌ مشغول‌ شود، چنان‌ اهل‌ آسمان‌ به‌ تماشای‌ او مشغول‌ می‌شوند، مثل‌ نگاهی که‌ اهل‌ دنیا به ستارگان‌ درخشان‌ آسمان‌ می‌کنند.»  

 

ادامه مطلب ...

دعای روز پنجم

 دعای روز پنجم

 

ماه رمضان آمد صاحب الزمان نیامد....

ماه رمضان آمد صاحب الزمان نیامد....  

کوله بارت بربند! 

شاید این چند سحر فرصت آخر باشد

 

که به مقصد برسیم بشناسیم خدا

 

و بفهمیم که یک عمر چه غافل بودیم

 

می شود آسان رفت می شود کاری کرد  

 

که رضا باشد اوای سبکبال در این راه شگرف

 

در دعای سحرت در مناجات خدایی شدنت

 

هرگز از یاد نبر من جامانده. بسی محتاجم..

مراسم جلسات ختم قرآن در ماه مبارک رمضان به یاد شهدا مسجد ابوالفضل (ع)

مراسم جلسات ختم قرآن در ماه مبارک رمضان همراه با مسابقات قرآنی  

همه روزه رأس ساعت 19:15 دقیقه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) (کوی انقلاب ) برگزار می گردد.   

 از تمامی علاقمندان و دوستان عزیز دعوت بعمل می آید که در این جلسات معنوی شرکت نمایند.    

شب اول ماه مبارک رمضان جزء اول به یاد

شهید حاج عبدالحسین آقایی

شب دوم ماه مبارک رمضان جزء دوم  به یاد

شهید جلال آذرنشین

شب سوم ماه مبارک رمضان جزء سوم به یاد

شهید مسعود بصیری پور

شب چهارم ماه مبارک رمضان جزء چهارم به یاد

شهید سالم باقر پور

شب پنجم ماه مبارک رمضان جزء  پنجم به یاد

شهید منصور پور محمدی

شب ششم ماه مبارک رمضان جزء  ششم به یاد

مرحوم سید حمید تاجگردون

شب هفتم ماه مبارک رمضان جزء  هفتم به یاد

شهید مسعود تقوی زاده

شب هشتم ماه مبارک رمضان جزء  هشتم به یاد

شهید علی تونی

شب نهم  ماه مبارک رمضان جزء  نهم  به یاد

شهید مقدا د جوانمرد زاده

شب دهم ماه مبارک رمضان جزء  دهم به یاد

شهید عبدالحسین دسترنجی

شب یازدهم ماه مبارک رمضان جزء  یازدهم به یاد

شهید عزیز دشت بزرگ

شب دوازدهم ماه مبارک رمضان جزء  دوازدهم به یاد

شهید غلامعلی دهقان

شب سیزدهم ماه مبارک رمضان جزء  سیزدهم به یاد

شهید محمد رضا دمگرزاده

شب چهاردهم ماه مبارک رمضان جزء  چهاردهم به یاد

شهید احمد علی سقاکهوازی

شب پانزدهم ماه مبارک رمضان جزء  پانزدهم به یاد

شهید شهرام صفایی

شب شانزدهم ماه مبارک رمضان جزء  شانزدهم به یاد

شهید فاضل صفی زاده

شب هفدهم ماه مبارک رمضان جزء  هفدهم به یاد

شهید احمد عبدالی

شب هیجدهم ماه مبارک رمضان جزء  هیجدهم به یاد

شهید ابراهیم عرب

شب نوزدهم ماه مبارک رمضان جزء  نوزدهم به یاد

شهید غلامرضا غلامعلی پور

شب بیستم ماه مبارک رمضان جزء  بیستم به یاد

شهید بیژن کلانتر هرمزی

شب بیست ویکم  ماه مبارک رمضان جزء  بیست ویکم به یاد

شهید عبدالغفار کردانی

شب بیست ودوم ماه مبارک رمضان جزء  بیست ودوم به یاد

شهید اسفندیار کیانپور

شب بیست وسوم  ماه مبارک رمضان جزء  بیست وسوم به یاد

شهید حسین گودرزی

شب بیست وچهارم  ماه مبارک رمضان جزء  بیست وچهارم به یاد

شهید سید صباح موسوی

شب بیست وپنجم  ماه مبارک رمضان جزء  بیست وپنجم به یاد

شهید رستم میناوی

شب بیست و ششم  ماه مبارک رمضان جزء  بیست و ششم به یاد

شهید محمد رضا محمودی برام

شب بیست وهفتم  ماه مبارک رمضان جزء  بیست وهفتم به یاد

شهید ابوالقاسم نادی زاده

شب بیست و هشتم  ماه مبارک رمضان جزء  بیست و هشتم به یاد

شهید رضا نیک فرجام

شب بیست و نهم  ماه مبارک رمضان جزء  بیست و نهم به یاد

شهید مسعود یاقوتی

شب سی ام ماه مبارک رمضان جزء سی ام  به یاد

شهید علیرضا سراج

معنویت و نورانیت امام خمینی در ماه رمضان

معنویت و نورانیت امام خمینی در ماه رمضان

این حالاتى که شما در کسانى مثل امام رضوان‌اللَّه‌علیه در سنین بین هشتاد و نود سالگى مى‌بینید، ادامه‌ى حالات جوانى ایشان است. چون امام، تقریباً 79 ساله بودند که به ایران آمدند و جمهورى اسلامى شروع شد؛ یعنى امام از نزدیک هشتاد سالگى این مسؤولیتهاى سنگین را شروع کرده‌اند! وقتى که همه‌ى انسانها در این سنین، بازنشسته مى‌شوند و اهل افتادن در یک گوشه و در بستر و بى‌رغبتى و بى‌نشاطى نسبت به همه‌ى کارها؛ امام در آن سن، بزرگترین کارهاى عالم را شروع کردند. اداره‌ى یک کشور، بلکه ایجاد یک نظام و قدم به قدم پیش بردن این نظام! این از جهت مشاغل و مسؤولیتهاى مهم.

امام رضوان‌اللَّه‌علیه، از جهت معنوى هم همین‌طور بودند. بنده این را مکّرر گفته‌ام. معمولاً امام در ماه رمضان، دیدار نداشتند. البته ما گاهى بین ماه رمضان مى‌رفتیم و با ایشان ملاقات مى‌کردیم - افطارى، یا به دلیل دیگرى پهلوى ایشان بودیم؛ یک بار یا دو بار - اما غالباً مردم ایشان را نمى‌دیدند؛ ما هم کمتر از معمول مى‌دیدم. بعد از ماه رمضان که انسان ایشان را مى‌دید، در یک دیدار و ملاقاتى که با مردم حرف مى‌زدند، آدم به طور محسوس مى‌فهمید که ایشان در این یک ماه، نورانیتر شده‌اند آدم، این را حس مى‌کرد. پیرمرد هشتاد و چند ساله - نزدیک نود ساله - این یک ماهه حرکت مى‌کرد و پیش مى‌رفت! همیشه در حال حرکت بودند؛ امّا ماه رمضان، بیشتر و جدّیتر! چون میدان، میدان مناسبترى است.
 مقام معظم رهبری در دیدار تعدادی از دانشجویان تشکّلهای اسلامی در مراسم افطاری شب بیست‌و‌سوم ماه رمضان 1376/11/01
 

اللهم رب شهر رمضان

 اللهم رب شهر رمضان


عملیات رمضان شروع شده ،
نبرد انسان با نفس ،
و مثل آن روزها , شعار همیشگی؛ جنگ جنگ تا پیروزی ست ...
و قصد خداوند پیروزی توست در نبردی که برایت آسانش کرده ،

پیروزی بر دشمنی همچون هواهای نفسانی خودت...
پس بر تو باد ظفر ، در جهادی اکبر

رمضان را دریابیم

رمضان

رمضان را دریابیم 

 

رمضان که از راه می‌رسد، هم خوشحال می‌شوم، و هم ناراحت!

خوشحال می‌شوم از این بابت که دوباره آمده است و من هم هستم که به استقبالش برخیزم.

خوشحال می‌شوم که این امکان، یک بار دیگر برای من هم ایجاد شده است تا درکش کنم.

خوشحال می‌شوم که اجازه یافته‌ام بار دیگر، روحم را، جسمم را و همه اعمالم را در دریای بیکران رحمت خداوند، از پلیدی‌ها و زشتی‌ها پاک گردانم.

خوشحال می‌شوم که باز هم مجالی، راهی و بهانه‌ای برای توبه و بازگشت بیش از پیش به آغوش پر مهر پروردگار برایم باز شده است...

اما...

اما ناراحت می‌شوم از این که نکند این ماه بیاید و من، باز هم قدرش را آن گونه که شایسته و بایسته است، ندانم.

ناراحت می‌شوم که نکند این ماه بیاید و حکمت ثانیه‌ها و لحظه‌های بی‌مانندش را درک نکنم.

ناراحت می‌شوم که این ماه بیاید و برود و من، همچنان در کوچه‌های غفلت دنیای خویش سرگردان و حیران بمانم و از گام برداشتن به سوی خدا، ناتوان و درمانده...

خدایا؛ کمکم کن، کمک‌مان کن، که ماه رمضان را پربارتر از گذشته بیابیم.

کمک‌مان کن که به جای غوطه‌ور ماندن در غفلت‌های دنیای فانی، غرق در دریای بیکران حکمت و رحمت و مهر ماندگارت گردیم.

سن عاشقی پایین اومده

ثامن تم:سن عاشقی پایین آمده...

خاطرات یک سرباز عراقی
یه پسر بچه رو گرفتیم که ازش حرف بکشیم.
آوردنش سنگر من. خیلی کم سن و سال بود.
بهش گفتم: « مگه سن سربازی توی ایران هجده سال تمام نیست؟
سرش را تکان داد. گفتم: « تو که هنوز هجده سالت نشده! »
بعد هم مسخره اش کردم و گفتم: « شاید به خاطر جنگ ، امام خمینی کارش به جایی رسیده که دست به دامن شما بچه ها شده و سن سربازی رو کم کرده؟ »
جوابش خیلی من رو اذیت کرد. با لحن فیلسوفانه ای گفت:
« سن سربازی پایین نیومده ، سن عاشقی پایین اومده.»

گزارش تصویری ازمراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید سید مهدی موسوی

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید سید مهدی موسوی صبح دیروز با حضور مسئولین استان و مردم شهید پرور اهواز از حسینیه ثارالله تا گلزار شهدای اهواز برگزار شد. 

 

  

  

ادامه مطلب ...

سفر به سلامت سید مهدی

سفر سید مهدی موسوی
     
عمه سادات این میهمان توست این هم از نسل برادر توست ببین این نسل به شهادت عادت کرده است

 

خوزستان باز هم حماسه آفرید حماسه ای دیگر به رنگ شهادت . دیروز تشییع پیکر شهید سید مهدی موسوی بود

 دیروز معنای این حدیث قدسی را یافتم (من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی احبنی و من احبنی عشقنی و من عشقنی عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلیّ دیته و من علیّ دیته فانا دیته) درک کردم و فهمیدم مصداقش تویی . این زمین دیگر توان این را نداشت که تو را در خود جای دهد ، تو بزرگ شدی خیلی بزرگ مرگ عادی برایت کم بود تو برای رسیدن به معشوقت باید کشته می شدی .

خواستم بگویم مردی از نسل پیامبر دِین خود را به ولایت ادا کرد دیدم واژه مرد برای تو خیلی کوچک است تو قابل وصف نیستی سید تو بزرگ تر از آنی که بگویم مرد .

به گمانم تو هم مثل پدرت حضرت امیر ، حیدر کرار (ع) به هنگام شهادت گفتی (فزت و رب الکعبه) وچه پیروزی بزرگی در آستانه ورود به ماه خدا به میهمانی معشوق رفتی

دیروز وقتی می دیدم مردم شهر  از ته دل سینه می زدن و برایت اشک می ریختند تعجب کردم اما وقتی به پیکرت رسیدم و نا خواسته دستم را روی آن گذاشتم پی به بزرگی ات بردم

سید خوش به حالت  که در آستانه ورود به  این ماه عزیز به میهمانی خدا رفتی شک ندارم امسال با اهل بیت (ع) وشهدای بزرگ سرِ یک سفره می نشینی آری تو رفتی و ما همچنان در ظلمت خود هستیم باشد که آنجا سفارشمان را به حضرت حق بکنی و شفیع ما در آخرت باشی

عمه سادات این میهمان توست این هم از نسل برادر توست ببین این نسل به شهادت عادت کرده است

رهبرم ما هم مثل سید مهدی آماده فداکردن جانمان در راه تو هستیم

خوش به حالت مهدی سفر به سلامت

شمارش معکوس برای ماه مبارک رمضان

        

ماه مبارک رمضان  

ماه رمضانشمارش معکوس آغازشده وچند روزی بیشترتا آمدنش نمانده. کوچه و خیابان به احترامش آب و جارو شده و مسجد و حسینیه ها هر روز پرشکوه تر از روز قبل هستند. دگرگونی در چهره ها مشاهده می شود و همگی آماده اند و از خودشان قول گرفته اند که تا آخر باشند و در ادامه راه فریب وسوسه های شیطان را نخورند. تغییر، قابل حس و نشانه های آن قابل لمس است. کارها و عادت های روزانه به مدت یک ماه کنار می رود و زندگی رنگ تازه ای به خود می گیرد.

بدن از درون شستشو و گلبول های قرمز و سفید، قند و چربی، کلسیم و آهن و … از یکنواختی در می آیند. کارهای زشت و ناپسند جایش را به دعا و عبادت و نماز و روزه می دهد و راه ها برای رسیدن به هدف روشن تر و آسان ترمی شود. قلب ها به خدا نزدیکتر و درخواست ها از او پذیرفته تر.

به راستی که همه در این ضیافت سهمی دارند. فرشتگان هرسال با آمدنش لبیک سر می نهند و نامش را زمزمه می کنند. ستارگان به امیدش درخشنده تر و دریا بی اختیار پرخروش تر می شود. همه چیز ایده آل است، چه انسان و غیر انسان منتظر آمدنش هستند. فرش ها پهن شده اند و مهمانی در حال برگزاری است. پس بهانه بس است، فقط جای شما (……..) است.


مراسم وداع با شهید سیدمهدی موسوی

 مراسم وداع با شهید سیدمهدی موسوی  
سنگ تمام اهوازی‌ها در وداع با شهید نسل سومیخبرگزاری فارس: سنگ تمام اهوازی‌ها در وداع با شهید نسل سومی

 مردم اهواز با بسیجی شهید سیدمهدی موسوی جانشین حوزه ۱۰ شهری اهواز که در روزهای گذشته در درگیری با اشرار مسلح و ایادی استکبار جهانی به شهادت رسید وداع کردند.

  همه آمده‌اند و گردهم جمع شده‌اند تا از یکی از نازدانه‌های حضرت زهرا(س) تجلیل کنند، همان که در سال 1363 در محله کمپلو اهواز دیده به جهان گشود و در روزهای گذشته در درگیری با اشرار مسلح و ایادی استکبار جهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

نامش سیدمهدی است و شهرتش موسوی؛ از بچه‌های مسجدالنبی(ص) منطقه لشکر است که حالا نامش به نام شهدای والامقام این مسجد افزوده شد.

آغاز مراسم با نوای ملکوتی قرآن

اعلام کرده‌اند که مراسم وداع بعد از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود اما مگر می‌شود از اهواز کسی شهید شود و مردم، خانواده‌اش را تنها بگذراند، خیلی‌ها از ساعت‌ها قبل به مسجد آمدند تا در مراسم «شبی با شهید» حضور یابند.

نماز مغرب و عشا به جماعت اقامه می‌شود ولی لحظه به لحظه بر خیل جمعیت افزوده می‌شود، امشب قلب اهواز در مسجدالنبی(ص) می‌تپد همانجایی که سیدمهدی، بار‌ها در آن آرزوی شهادت کرده بود.

مسجد مملو از جمعیت است و شور و حرارت درونی ملت بر گرمای هوا می‌افزاید، نوحه‌هایی در مورد شهدا از بلندگوی مسجد پخش می‌شود و سپس سیدکریم موسوی قاری بین‌المللی قرآن کریم، آیاتی ار کلام خدا را قرائت می‌کند: «یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی» 

 

ادامه مطلب ...

شهادت بسیجی دلاور،سید مهدی موسوی در درگیری با اشرار

 
شهادت بسیجی دلاور،سید مهدی موسوی در درگیری با اشرار
 
فلاحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) اهواز از بشهادت رسیدن بسیجی سید مهدی موسوی در درگیری با اشرار و اراذل و اوباش خبر داد.

 

سرهنگ فلاحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) گفت: شهید سید مهدی موسوی فرزند سید حسن،30ساله،کارشناس ارشد سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان و از بسیجیان فعال سپاه نا حیه امام حسین(ع) و همچنین جانشین حوزه مقاومت بسیج 10 شهری در درگیری با اشرار و ایادی استکبار جهانی به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

 

تشییع پیکر پاک این شهید بزرگوار روز دوشنبه ۱۷/04/۹۲رأس ساعت 8 صبح با حضور مسئولین کشوری و لشکری و مردم شهید پرور اهواز از حسینیه ثارالله تا گلزار شهدای این شهرستان بر گزار خواهد شد.  

همچنین مراسم وداع با پیکر بسیجی شهید سید مهدی موسوی امروز یکشنبه ۱۶/۴/۹۲ بعد از نماز مغرب وعشاء در مسجد النبی واقع در خیابان لشکر اهواز برگزار می گردد.

حاج احمد متوسلیان فرمانده ل 27

به بهانه چهاردهم تیر ماه ، سالروز ربوده شدن   حاج احمد متوسلیان فرمانده ل 27   

 

هوالحق
   در پرده‌ای از غبار 

  ای با نفس امام خو کرده

    زان رایحه کسب آبرو کرده 

سرمست ز باده کلام او

   توفیق شهادت آرزو کرده

 یک قوم تو را شهید می‌خوانند

    یک قوم تو را اسیر میداند

 ای بلبل در چمن نگنجیده

 ای یوسف در وطن نگنجیده 

ای کاکل غرق خون برآشفته

در بوته آزمون بر آشفته

   تو کیستی آنکه نور نوشیده

پیراهنی از حضور پوشیده  

  

 

 

ادامه مطلب ...

یا صاحب الزمان (عج)

یاصاحب الزمان!!!!!!!!!!!!
آسمان را مى‏ستایم، که ابرهایش را زیرانداز گام هایت مى‏سازد.
درختان را دوست مى‏دارم؛ که شاخه‏هاشان نسیم محبت را با یاد تو معطر و متبرک مى‏کنند.
آب را مى‏پسندم که روان مى‏شود، تا غبار از قدوم پاک تو برگیرد.
باد را مى‏نوشم؛ که یاد روح‏نواز کوى تو را، هدیه مشامم مى‏سازد.

و انتظار را مقدس مى‏ شمرم ؛ از آن که هر آدینه، منتظرت مى‏نشینم. هر آدینه ،.......

ولادت حضرت رقیه (ع)

 میلاد بنت الحسین (ع) حضرت رقیه (س) بر دوستداران اهل البیت مبارک باد. 

 

 

السلام علیک یا رقیه بنت الحسین (ع)  

 

بر آنکه شفیعه است روز عرصات

با دست کریمه اش روا بس حاجات


برپرده نشین کنج ویرانه عشق

سرتاقدم رقیه خاتون صلوات


 

  

بیست و سوم شعبان المعظم سالروز میلاد زهرای سه ساله کربلا،ام ابیهای حسین   حضرت رقیه (سلام الله علیها) بر آقایمان حضرت ولی عصر و بر شما عاشقان ودلسوختگان ولایت وامامت مبارک باد 

 


ششمین یادواره روحانی شهید شیخ هشام صیمری

 گزارش تصویری از ششمین یادواره روحانی شهید شیخ هشام صیمری و شهدای کوی علوی اهواز  

 

 

 

ادامه مطلب ...

خاطراتی از همراهی رهبر انقلاب و شهید بهشتی

خاطراتی از همراهی رهبر انقلاب و شهید بهشتی 
آنچه در پی می‌آید خاطراتی است از همراهی رهبر انقلاب و شهید بهشتی از زبان آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت و شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، که پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، آن را در آستانه سالروز شهادت شهید بهشتی منتشر می‌کند.


ما معمولاً تابستان‌ها به مشهد می‌رفتیم. تابستان سال ۱۳۵۵ بود یا ۱۳۵۶. در مشهد به مرحوم ربّانی املشی برخوردم که از دوستان قدیمی و صمیمی‌ام بود. پرسید: «کی آمدید؟» جواب دادم: «همین تازگی‌ها آمده‌ام.» گفت: «پس به دیدنت می‌آییم.» گفتم تشریف بیاورید. نشانی منزل را گرفت و گفت: «با آقای خامنه‌ای می‌آییم.» آن موقع آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد بودند. با هم قرار گذاشتیم. پیش از ظهر بود که آقایان تشریف آوردند. یک ساعتی با هم نشستیم. در بین صحبت‌ها این مسئله مطرح شد که چه خوب است تشکلی به‌وجود آوریم. این فکر در جمع‌مان مورد پسند واقع شد. جمع اصل قضیه را پذیرفت.

ادامه مطلب ...

ناگفته‌هایی از حادثه‌ی تلخ سوء قصد به جان رهبر انقلاب اسلامی

ناگفته‌هایی از حادثه‌ی تلخ سوء قصد به جان رهبر انقلاب اسلامی 

جمعی از اعضای تیم حفاظت و اعضای تیم پزشکی حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای بعد از ۲۵ سال، در محضر رهبر انقلاب به بیان خاطرات و ناگفته‌هایی از حادثه تلخ ترور در ششم تیر۱۳۶۰ پرداختند.

در این مراسم که نزدیک به ۴ ساعت به طول انجامید، آقایان خسروی وفا، حاجی‌باشی، جباری، جوادیان، پناهی و حیاتی از محافظان قدیمی رهبر انقلاب، به همراه ۳ نفر از تیم پزشکی ایشان ــ دکتر میلانی، دکتر زرگر و دکتر منافی ــ به مرور خاطرات خود از ششم تیر ۱۳۶۰ پرداختند. آنچه می‌خوانید روایتی است کوتاه از این نشست.
 

- اصلا اون روز مسجد یه جور دیگه بود...
- راست می‌گه! مثل همیشه نبود، هفته‌ی قبل هم که برنامه لغو شد، اومده بودیم اما اینطوری نبود!
- توی حیاط یه جایی واسه ضبط صوت‌ها درست کرده بودیم. 

 

ادامه مطلب ...

فرماندهی قرارگاه سری نصرت

 

سالروز شهادت مردی بزرگ و افتخار قرارگاه نصرت سردار سرلشکر شهید حاج علی هاشمی گرامی باد

 

هاشمی آن دلبر و سردار عشق دل فگار و واصل پیمان عشق,سالها از غربت و هجرش گذشت,آه جانم خاطرش شیرین نشست,عشق بود و عشق بود و مرد بود,عشق رفت و او برفت و هرچه بود,سلامتی اونایی که در اوج مردونگی گمنام رفتند تا عزت و شرف گمنام نماند.

گردان اطلاعات قرارگاه نصرت

 

سرداران شهید محمود مزرعه و سید نصرالله موسوی که هنوز هم جاویدالاثر میباشند و شهید کاظم نهیرات وشهیدمحمود دشتی پور وشهیدناصرتقی پور آزاده سرافرازمان سردار نادر دشتی پور و دکتر مهدی کاردی و دکتر محمد مزرعه و رضا فیروزی و جبار شیخ زاده و سید جاسم موسوی و عیسی ستهی و سید مجید وحاج صادق شریف نیا وسیدرسول شبیبی مدنی و عباس جاسمی زاده و فرشید خلیل پور وبرادر نیسی.این برادران در حال سفر جهت دیدار حضرت امام خمینی(ره)میباشند.شادی روح شهدا صلوات 

پیکر حاج حبیب الله معلمی ششم تیرماه تشییع می شود

پیکر حاج حبیب الله معلمی ششم تیرماه تشییع می شود

  زمان و مکان تشییع پیکر حاج حبیب الله معلمی، شاعر انقلابی اعلام شد.

خانم عالیه معلمی، فرزند مرحوم حاج حبیب الله معلمی، با اشاره به فوت مرحوم حبیب الله معلمی به زمان تشییع جنازه آن مرحوم اشاره کرد و گفت: مراسم تشییع پیکر مرحوم روز پنج شنبه ششم تیرماه ساعت 8 صبح از ورودی حسینیه ثارالله اهواز آغاز و به آستان علی بن مهزیار اهوازی ختم می شود. 

وی محل دفن مرحوم معلمی را در جوار بارگاه علی بن مهزیار اهوازی(ع) عنوان کرد و گفت: مراسم قرائت دعای کمیل پنج شنبه شب در کنار مزار مرحوم برگزار می شود.

معلمی به برگزاری مراسم ختم آن مرحوم اشاره کرد و گفت: این مراسم روز جمعه با حضور اقشار گوناگون مردم از ساعت 10 تا 12 در محل حسینیه ثارالله برگزار می شود.

گفتنی است، حبیب الله معلمی سه شنبه، سوم چهارم تیرماه سال 92 در سن 87 سالگی در حالی که از هفته های گذشته به دلیل بیماری در بیمارستان نفت اهواز بستری شده بود، جان به جان آفرین تسلیم و دار فانی را وداع گفت.

معروفیت و محبوبیت معلمی به واسطه سرودن شعر های حماسی و انقلاب و اجرای آنها از سوی مداحان برجسته به ویژه حاج صادق آهنگران در طول هشت سال دفاع مقدس بوده است.

از شعر های معروف او که قبل از عملیات های مهم و با هدف ایجاد شور و نشاط حماسی در بین رزمندگان خوانده شد می توان به شعر های «با نوای کاروان/ بار بندید همرهان، این قافله عزم کرب و بلا دارد»، «سوی دیار عاشقان رو به خدا می‌رویم/ به کربلا می رویم»،  «ای لشکر حسینی تا کربلا رسیدن یک یا حسین دیگر»، «ای لشکر صاحب زمان/ آماده باش/ آماده باش» اشاره کرد

حبیب الله معلمی دار فانی را وداع گفت

حبیب الله معلمی دار فانی را وداع گفت
  حبیب الله معلمی، شاعر نوحه های حاج صادق آهنگران دیروز ظهر دار فانی را وداع گفت.

 حبیب الله معلمی، شاعر نوحه های حاج صادق آهنگران ظهر روز، چهارم تیر ماه در گذشت.

 معلمی از شاعران پیشکوست دوران دفاع مقدس از روز های گذشته به دلیل کهولت سن و بیماری در بیمارستان نفت اهواز بستری بود.

حبیب‌الله معلمی در بهمن ماه سال 1305 خورشیدی در شهرستان رامهرمز زاده شده است و از جوانی به سرودن شعر با مضامین آیینی پرداخت.

با آغاز جنگ با حضور در اهواز به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای جنگی ایران در فرصت‌های بسیاری همراه با فرزندانش در سنگرهای دفاع حضور داشت و همزمان به سرودن اشعار نیز می‌پرداخت.

استاد معلمی شاعر نام آشنای جبهه‌های جنگ است که سروده‌های وی در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن از سوی مداحان خوانده می‌شد./


 

نگاهی به زندگی شاعر پیشکسوت دفاع مقدس؛

نگاهی به زندگی شاعر پیشکسوت دفاع مقدس؛

 معلمی دفتر شعر خود را برای همیشه بست
حبیب الله معلمی شاعر خوش آوازه کشور را مردم به خصوص آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به واسطه سرودن اشعار انقلابی به خوبی به یاد می آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حبیب الله معلمی فرزند نصیر سال 1305 شمسی در شهرستان رامهرمز متولد شد و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی قدیم را در مکتب خانه ای در همان شهر فرا گرفت.

ذوق و قریحه او از یک طرف و تشویق‌های حاجی بابا از دوستان پدرش سبب شد تا بیش از پیش به این هنر روی آورد.

آیت الله سید علی بهبهانی از علمای آن دیار در آن روزها کسی بود که افزون بر آموزش علوم اسلامی به حبیب الله او را با شعر و ادبیات آشنا کرد.

حاج حبیب الله در 35 سالگی رامهرمز را ترک و به مرکز استان، اهواز سفر کرد و در زمینی در کنار رودخانه کارون به کشاورزی پرداخت.

سال ها پس از حضور او در اهواز و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی حاج حبیب الله در کنار دیگر رزمندگان به دفاع از خاک میهن پرداخت و افزون بر این حضور به سرودن اشعار حماسی پرداخت.

معروفیت و محبوبیت معلمی به واسطه سرودن شعر های حماسی و انقلاب و اجرای آنها از سوی مداحان برجسته به ویژه حاج صادق آهنگران در طول هشت سال دفاع مقدس بوده است.

از شعر های معروف او که قبل از عملیات های مهم و با هدف ایجاد شور و نشاط حماسی در بین رزمندگان خوانده شد می توان به شعر های «با نوای کاروان/ بار بندید همرهان، این قافله عزم کرب و بلا دارد»، «سوی دیار عاشقان رو به خدا می‌رویم/ به کربلا می رویم»،  «ای لشکر حسینی تا کربلا رسیدن یک یا حسین دیگر»، «ای لشکر صاحب زمان/ آماده باش/ آماده باش» به جا مانده است.

این اشعار با نوای حاج صادق آهنگران بارها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ایام مختلف پخش شده است. 

 

ادامه مطلب ...

شهید غلامرضا غلامعلی پور

  

متن نوشته شده بر سر مزار شهید  

 

شهید غلامرضا غلامعلی پور 

عاشقان گردهم آئید که او می آید  

 

بوی پیراهن یوسف زبهار می آید  

 

 

مجلس آرائید حجله را برهم زنید  

 

که غلام از سفر کرببلا می آئید  

 

 کاش می دیم تن مه پیکرش را  

 

  ولی افسوس زاو یک پلاک می آید

سالگرد شهادت پاسدار شهید غلامرضا غلامعلی پور

 

 سالگرد شهادت پاسدار شهید غلامرضا غلامعلی پور را با ذکر صلوات گرامی میداریم.  

 

 

پاسدار شهید غلامرضا غلامعلی پور 

 

فرزند حاج عیدی  

 

تاریخ تولد 1343  

 

تاریخ شهادت 4/4/1367 

 

محل شهادت : جزیره مجنون 

  

جشن میلاد امام زمان (عج) در اهواز

 جشن میلاد امام زمان (عج) در اهواز   

میلاد امام زمان اهواز (33)  

ادامه مطلب ...

جشن و احیاء شب نیمه شعبان هیات کریم اهل بیت

جشن و احیاء شب نیمه شعبان هیات کریم اهل بیت
هیات کریم اهل بیت (17) 
 
ادامه مطلب ...

جشن نیمه شعبان حسنیه امام سجاد (ع)

جشن نیمه شعبان حسنیه امام سجاد (ع)

حسینیه امام سجاد (4)  

ادامه مطلب ...

جشن شب نیمه شعبان مسجد حجازی

جشن شب نیمه شعبان مسجد حجازی  
 

hejazi (5) 

 

ادامه مطلب ...