مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

شهید حاج عبدالحسین آقایی

الهام در پرواز

در رابطه با بحث اخوی، من راستشو بخوایین از زمان شروع جنگ تا زمانی که ایشون شهید شدند همه اش در اکثر عملیات ها و پدافندی ها با هم بودیم، یعنی یک چیزی حدود سال 64 بود که ما 4، 5 سال در تمامی عملیات ها، به غیر از عملیات بدر و طریق القدس که با هم نبودیم تمامی عملیاتها، پدافندی، دژ، شرهانی و... همه این ها با هم بودیم و من ایشون رو خوب می شناختم، خصوصیاتش رو می دونستم، ولی در عملیات والفجر8 ایشون یک حالت دیگه ای داشت، در همون روستای خزر که بودیم تازه دخترش متولد شده بود، خدا یک دختر بهش داده بود، (البته من مجرد بودم)،  بعد از اون شبی که می خواستیم حرکت کنیم، بریم سمت اون ساختمانها و اونجا مستقر بشیم و مشخص هم بود که یک یا دو روز دیگه شاید عملیات بشه دیدم یک غوغایی تو دلشه، گفت من می خوام بروم اهواز و یک سری بزنم،  

 مطلب ارسالی از برادرشهید حاج محمد رضا آقایی


ادامه مطلب ...

اسوه ای گمنام

اسوه ای گمنام

ایشون همانطور که استحضار دارید فارغ التحصیل دانشگاه نفت آبادان بودند و از دانشجویان خوب آنجا محسوب می شدند. عضو انجمن اسلامی بودند، از دانشجویان نخبه و درجه اول، بورس فوق لیسانس خارج از کشورشون نهایی شده بود، و ایشون قرار بود بعد از این عملیات برگردند برای ادامه تحصیل، یعنی اگر این عملیات نبود ایشون شاید می رفتند خارج از کشور و درسشو خونده بود و فوق لیسانس گرفته بود و به مدارج خیلی خیلی بالاتری رسیده بودند در مسائل علمی، منتها ایشون این فیض رو به خودشون دادند و ترجیح دادن در این عملیات شرکت کنند و در اون عملیات هم شهید شدند.  من این مسئله رو که بیان می کنم بعدها متوجه شدم (یک خاطره ای نقل کنم)، آقای نوذری وزیر سابق نفت، ایشون عضو اصلی انجمن اسلامی بودند و مدیر کل حراست مناطق نفت خیز هم بودند که من تازه رفته بودم شرکت (نفت) سال 68 بود، وارد شرکت نفت شدم، ایشون وقتی فهمید که من اخوی شهید هستم، تعبیر خوبی رو در مورد ایشون بکار بردند؛ (حالا خودشون می گفتن، من که زیاد شناختی نداشتم راجع به مسئولیت اجرایی ایشون)  ولی آقای نوذری می گفتند: که عبدالحسین بسیار آدم توانمندی بود حتی برای تصدی وزارت نفت. ایشون بسیار اظهار لطف کردند و گفتند توانمندی ایشون در حدی بود که می توانست تصدی وزارت نفت رو بگیرد ولی خب دیگه فیضی براشون ایجاد شد که ارزشش از همه اینها بالاتر بود. 

 مطلب ارسالی از برادر شهید حاج عبدالحسین آقایی ( محمد رضا آقایی)

شهید اسفندیارکیانپور

یادشان بخیر 

شهید اسفندیارکیانپور خیلی باصفا بود و همیشه هم با من شوخی می کرد شاید به خاطر اینکه از همه بچه های اون زمون سنم کمتربود. محرم که میشد یه اسفندیار بود و یه انبار و کارهای سیم کشی و سیستم صوتی مسجد . خیلی از وسایل حتی خود انباری مسجد هنوز بوی اسفندیار رومیده شبی که خبرشهادت اسفندیار و چند تا از بچه ها رو آوردن آقای داودی و حاج عیدی وسط مسجد گریه کنان بودند یادمه شهرام آروم آروم نشست و بیصدا گریه میکرد. عجب روزگاری بود .یادشان بخیر 

 خاطره ارسالی از برادر مهدی محرابی

شهید اسفندیار کیانپور

شهید اسفندیار کیانپور 

 

بیا که قافله آهنگ کربلا دارد   

هزار همسفر تشنه بلا دارد

بیا امام زمان را به چشم دل نگریم

بیا به نور وجودش ره خدا سپریم  

 شهید اسفندیار کیانپور 

نام پدر: حیدر 

تاریخ تولد:۱۳۴۴  

تاریخ شهادت:۲۸/۱۱/۱۳۶۴  

محل شهادت : منطقه عملیاتی فاو

سردار شهید مهندس حاج عبدالحسین آقایی

 سردار شهید مهندس حاج عبدالحسین آقایی  

نام پدر: حاج حسین   

تاریخ تولد: ۱۳۳۶  

تاریخ شهادت :۲۸/۱۱/۱۳۶۴  

محل شهادت : منطقه عملیاتی فاو   

 امور شهدای واحد فرهنگی پایگاه امام خمینی (ره) 

           مسجد ابوالفضل (علیه السلام)

سالگرد شهادت شهدای عملیات غرور آفرین والفجر ۸

سالگرد شهادت شهدای عملیات غرور آفرین والفجر ۸   

 

 

   

 

سردار شهید مهندس حاج عبدالحسین آقایی  

 

پاسدار بسیجی شهید اسفندیار کیانپور 

    

 طلبه بسیجی شهید مسعود بصیری پور  

 

 را با ذکر صلوات گرامی میداریم

شهید رستم میناوی زاده

سالگرد شهادت پاسدار شهید رستم میناوی زاده را به ذکر صلوات گرامی میداریم.  

 

 شهید رستم میناوی زاده  

نام پدر : فرمان   

تاریخ تولد: ۱۳۴۳  

تاریخ شهادت:۲۷/۱۱/۱۳۶۴   

محل شهادت  :منطقه عملیاتی فاو

 

 امور شهدای واحد فرهنگی پایگاه امام خمینی (ره) - مسجد ابوالفضل(ع)

بیست و پنجمین گردهمایی گردان سرافراز کربلا

بیست و پنجمین گردهمایی گردان سرافراز کربلا 

 PIC_3495

صبح روز جمعه بیست و پنجمین گردهمایی گردان سرافزاز کربلا در محل قرارگاه کربلای اهواز برگزار شد. در این مراسم که سردار دانش پژو سخنران آن بودند به اهمیت جنگی که بود و جنگی که هست پرداخته شد. فرمانده سابق قرارگاه کربلا از لزوم آمادگی مردم در برابر دسیسه های دشمن گفتند و یادآور شدند که مردم ایران همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند و به لطف خدا مشکلات را پشت سر خواهند گذاشت. در ادامه مراسم که با پخش کلیپ همراه بود رزمندگان یاد و خاطره روزهای جنگ را گرامی داشتند. 

به ادامه مطلب مراجعه کنید 

ادامه مطلب ...

mp3:حربه ای به نام اخلاق

طرحهای غرب برای شکست انقلاب

۱٫۵مگابایت

۵:۳دقیقه

سخنران:استاد علیرضا پناهیان

دانـــــــــــــــــــــــــــــــــــلود


در بهار ِآزادی جای شــهدا خــالــیست

 

در بهار ِآزادی جای شــهدا خــالــیست

شجاعت و موقع شناسی ملت در خلق حماسه عظیم مردمی و باشکوه ۲۲ بهمن

تقدیر رهبر معظم انقلاب از بصیرت، شجاعت و موقع شناسی ملت در خلق حماسه عظیم مردمی و باشکوه ۲۲ بهمن  
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در کلاس درس خارج فقه با تقدیر و تشکر از بصیرت، شجاعت و موقع شناسی ملت ایران در خلق حماسه عظیم مردمی و باشکوه ۲۲ بهمن، این حضور گسترده ی مردمی را حادثه ای بزرگ خواندند و تأکید کردند: حضور همه ی اقشار از پیر و جوان، زن و مرد در صحنه آن هم در شرایطی که ۳۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، بزرگترین نعمت الهی است که باید همه ی عمر را برای آن شکر گزاری کرد.
رهبر انقلاب اسلامی ضمن مقایسه ی برگزاری سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با سایر کشورهایی که در آن انقلاب رخ داده است افزودند: هنر بزرگ و برجسته این است که در ایران مردم خود، صاحبان انقلاب و کشور هستند و کار برگزاری جشن انقلاب بر دوش خود آنان است،‌ و به همین دلیل مردم از این ثروت عظیم، که مایه ی عزت و استقلال آنهاست حمایت می کنند و هرجا که نیاز باشد حضور خود را نشان می دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تشکر از یکایک مردم ایران برای حضور به موقع در صحنه افزودند: درست در لحظه ای که دشمنان استقلال و عزت ملت ایران انتظار داشتند که مردم به ندای انقلاب و ندای جمهوری اسلامی پاسخ ندهند، مردم با حضور خود دشمن را ناکام و مأیوس کردند.
ایشان با تأکید بر اینکه دشمنان در تبلیغات تلاش می کنند که این صحنه های عظیم مردمی را کمرنگ جلوه دهند افزودند: البته آنان واقعیات صحنه را می بینند و می فهمند و آن را تحلیل می کنند و به این نتیجه می رسند که نمی شود با این ملت مواجه شد.

اعزام طلاب اهواز به مشهد

اعزام طلاب اهواز به مشهد


2

 
اعزام 1760 تن از طلاب حوزه های علمیه اهواز به مشهد مقدس تحت عنوان سرگروه های طرح صالحین

http://nasle3karbala.ir : منبع

ادامه مطلب ...

مراسم بزرگداشت شهید موسی اسکندری

shahed (1)

مراسم بزرگداشت شهید موسی اسکندری 

پنج شنبه شب  به میزبانی خانواده شهید و خادمی هیات محبان فاطمه الزهرا (س) در محل حسینیه گلزار شهدای اهواز با حضور دوستان و همرزمان این شهید و جوانان علاقه مند به مقام شهادت برگزار شد. در این مراسم حجه الاسلام اسکندری ایراد سخنرانی کردند و ضمن اشاره به جایگاه رفیع شهدا دستنوشته های شهید و همچنین نامه ی وی به دختر خردسالش را قرائت نمودند. ایشان در ادامه به دغدغه سردار شهید به ارتباط مسجدی ها با یکدیگر و عدم فعالیت جزیره ای آنان اشاره کردند و این معضل را یکی از مشکلات امروز دانستند. در ادامه حجه الاسلام ضغیبی ذکر مصیبت اباعبدالله (ع) را خوانده و مراسم عزاداری با مداحی محمود خسروی و مجتبی ضغیبی همراه شد. در پایان برادر شهید موسی اسکندری از زحمات بچه های هیات محبان تشکر کردند و ابراز امیدواری کردند که جوانان مذهبی توجه بیشتری به شهدا نمایند. 

منبع :نسل سوم کریلاhttp://nasle3karbala.ir

ادامه مطلب ...

پادگان شهید محمودوند


زائرین معراج الشهدای پادگان شهید محمودوند 


معراج الشهدای شهید محمودوند
 

شهدا شما را می خوانند

ادامه مطلب ...

فاصله حرف تا عمل



فاصله حرف تا عمل 

آخه یادش رفته بود برای سیلی ای که

تو بچگی بهش زده بود، عذرخواهی کنه

با خودش گفت:

" جنازه ش رو که آوردن صورتشو می بوسم. "

آوردنش . . . ولی...

 سر نداشتـــــ...

در قبال حوادث ناگوار مجلس چه باید کرد؟

در قبال حوادث ناگوار مجلس چه باید کرد؟   

این قافله رهبر دارد


در پی حوادث نگران کننده دیروز مجلس،‌که احساسات پاک همه دوست داران نظام و انقلاب را جریحه دار کرده است باید گفت:

 

۱-  حوادث ناگوار دیروز مجلس،‌ یک اتفاق بسیار تلخ بود که برای همیشه در پرونده این آقایان ثبت خواهد شد و در آینده تاریخ درباره آنها قضاوت خواهد کرد...

 

۲- مقام معظم رهبری در جلسه چند روز قبل با سران و مسئولان دو قوه فرمودند: شرایط کنونی کشور مانند کامیونی است که در هوای برفی در حرکت به سمت قله است،‌نه می شود ویرا‍ژ داد ونه ترمز کرد،‌اگر به اختلافات ادامه دهید خیانت کرده اید،‌ «اگر در قیامت خداوند از من بپرسد چه کردی؟ من می‌گویم که کسی جز این‌ها را نداشتم.»

 

ادامه مطلب ...

بیانیه حزب‌‎الله سایبر درپی اختلاف مسئولین

بیانیه حزب‌‎الله سایبر درپی اختلاف مسئولین 

 

حزب الله سایبر در پی اختلافات علنی برخی مسئولین بیانیه ای را صادر نموده است که به شرح ذیل می باشد: 

پس از اتفاقات پیش آمده در چند ماه اخیر و رفتارهای اختلاف آفرین و تشنج زای مسئولین اجرایی کشور و سران قوا ، علی رغم تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در خصوص وحدت و عدم تشنج آفرینی ، متأسفانه بار دیگر در مورخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۱ در صحن علنی مجلس ، اعلان اختلاف و تسویه حساب شخصی  مسئولین قوا ، در اوج افتخارات ایران اسلامی که در یک پیچ تاریخی در حال تغییر ذائقه ملت های « استعمار شده » به امت های « استکبار ستیز » است، قلب همه دلسوزان این نظام ولایی را به درد آورد و در قعر یأس و نا امیدی دشمنان نظام ، بار دیگر بارقه امیدی در جبهه های کفر و نفاق دمید و دهان های خون آلود رسانه های سخیف شان را برای طعنه به این انقلاب اسلامی ۳۴ ساله آب انداخت.
ادامه مطلب ...

ای مسئولین چه زود این فرمایش رهبرمان را فراموش کردید

ای مسئولین چه زود این فرمایش رهبرمان را فراموش کردید  
http://media.afsaran.ir/siyE6z_429.jpgبازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب:
رهبر معظم انقلاب در دیداری با جمعی از دانش آموزان و دانشجویان در حالی که نامه نگاری هایی در بین مسئولان قوا به صورت علنی منتشر شده بود، خطاب به مسئولان و سران قوا فرمودند:

«من به مسئولان و رؤسای قوا هشدار می‌دهم که مراقب باشند و اختلافات را به میان مردم نکشانند... نامه‌نگاری‌های اخیر و مطالب آن به هیچ وجه موضوع مهمی نیست، اما این اختلاف نظرها نباید به میان مردم کشانده و دست‌مایه‌ای برای جنجال و هیاهوی رسانه‌های بیگانه و دشمنان شود... همه باید متوجه مسئولیت خود و شرایط حساس کنونی باشند... یکی از روش‌های موذیانه و موریانه‌وار دشمن در این شرایط، ایجاد اختلاف از راه‌های نفوذ است که همه باید مراقب باشند و اختلاف‌ها را به حداقل برسانند... اختلاف نظر طبیعی است، اما این اختلاف نظر نباید به اختلاف در عمل و گریبانگیری و مچ‌گیری در مقابل مردم تبدیل شود...


از امروز تا روز انتخابات، هرکسی که بخواهد اختلاف‌ها را به میان مردم بکشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده کند،‌ قطعاً به کشور خیانت کرده است.»


شهید گمنام

روی پیراهن شهید گمنامی نوشته بود:

 اگر برای خداست می خواهم گمنام بمانم 

  

گمنامی تنها برای شهرت پرستان درد آور است

 وگرنه همه اجرها در گمنامی است

بگذارید گمنام باشم...

بگذارید گمنام باشم...

بگذارید گمنام باشم، به خدا قسم گمنام بودن

بهتر است از اینکه فردا،افرادی وصایایم را شعار قرار دهند و عمل را فراموش کنند.

شهید دهنویان

اینجا منزلی است برای همه ی آنهایی که می خواهند لحظه ای از زمین خاکی بکنند و به آسمان سلام دهند...
اینجا حضور کسانی را حس می کنی که دیگر جسم خاکی ندارند ..

راه باز است ، معبر ها همه پاک شده اند ،لابلای سیم خاردارها

پلاک ها چشمک می زنند و شهدا هنوز ایستاده اند
و با سر انگشت وفا ، نقطه رهایی را نشان می دهند . خط هنوز شکسته نشده است ،

ما هم مثل تو درگیر خاکیم ولی چشممان به آسمان است.

پس با ما همدل شو...

در دلی با شهدا

سالی پر از درد در میان هیاهوی غریبی که شهرمان را غبار غم بدجور درخود غرق می کند  . خسته از شیمیایی شدن در این شهر غریب از نامحرمان ...زود گریه می کنم از تنهایی ..دلم برای دوستان شهیدم  زود تنگ می شود... احساس می کنم دلشان پر از خون است و ازمن راضی نیست ... دوست داشتم در این میان بتوانم جبران کنم جبران همه کم و کاستی هایم را ... ولی دیگر از دست من حقیر هیچ چیز بر نمی آید شاید غصه خوردن هم از این شهر درد آلود برایم دردی را دوا نکند  غبار غم و گناه شهرم را فرا می گیرد ....نمی دانم خدا برایمان چه رقم می زند؟؟؟

ادامه مطلب ...

استغفار

http://womenhc.com/media/blogs/alzahra-ahmadabad/securedownload[2]_1.jpg

استغفار 

هر جا غصه دار شدی استغفار کن.

استغفار امان انسان است.
به این کاری نداشته باش که چرا محزون شدی.
اذیتت کرده اند؟
گناهی کرده ای؟
بعضی وجود خودشان را گناه میدانند.
شما میگویی چرا من درست کار نمیکنم، او خودش را گناه میداند.
محزون که شدی استغفار کن.
همانطور که وقتی خطا میکنی همه صدمه میخورند،
استغفار هم که میکنی به همه نفع میرسانی.
چه غم خودت چه دیگری را داری استغفار کن...

حاج اسماعیل دولابی

هنوز مردهــ امــ...!!


هنوز مردهــ امــ...!!  
می گن: موجیه! دیوونه است! باید ازش دور شد. باید قرصهاش رو سر موقع به خوردش داد. باید دست و پاش رو به تخت بست. باید زندانیش کرد.

می گن: موجیه! امیدی بهش نیست! پس کی تموم میکنه..!!!
 
می گن: موجیه! باید بهش برق وصل کرد تا بی حرکت بمونه.. اصلا باید خشکش کرد و به دیوار زدش!

می گن: موجیه!
ولی...

اونها نمی فهمند که اون فقط عاشقه ...
مرا به خاطر تمام قدر نشناسی هایم  
 
ببخش... 
یاعلی

پیام تسلیت در پی درگذشت دکتر حسن حبیبی

پیام تسلیت در پی درگذشت دکتر حسن حبیبی 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت آقای دکتر حسن حبیبی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با دریغ و تأسف خبر درگذشت یار دیرین انقلاب و دانشمند متعهد مرحوم مغفور آقای دکتر حسن حبیبی رحمة‌الله‌علیه را دریافت کردم.
ایشان مؤمنی صادق و پارسا و خدوم بود. تاریخچه‌ی خدمات وی به نظام جمهوری اسلامی از پیش از انقلاب و به‌هنگام تدوین پیش‌نویس قانون اساسی آغاز شده و در طول سالهای متمادی در عضویت شورای انقلاب و سپس بر عهده گرفتن مسئولیتهای بزرگ دیگر ادامه یافته است. بیماری جانکاه و طولانی وی، صبر و تسلیم و توکل او را نیز بر فهرست مزایای شخصیتی وی افزود و امید است رحمت و مغفرت و رضوان الهی شامل حال ایشان گردد. لازم میدانم به همسر گرامی و باوفای ایشان و دیگر بازماندگان و نیز به همکاران و علاقمندان به آن فقید سعید تسلیت خویش را تقدیم نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
12 بهمن 1391

سلام بر دهه مبارک فجر و پیروزی

 
از انقلاب اسلامی تا بیداری اسلامی
سلام بر زمستان بهاری

سلام بر حماسی ترین و تاریخی ترین ماه

 

سلام بر بهمن ماه

سلام بر طلایی ترین و مبارک ترین دهه تاریخی ایران اسلامی

 

سلام بر مطلع فجر و پیروزی

سلام بر بنیان گذار جمهوی اسلامی

و سلام بر دهه مبارک فجر و پیروزی

 

ادامه مطلب ...

ستاره ای بدرخشید و ...

حضرت محمد

ستاره ای بدرخشید و ... 

در زمان ولادت پیامبر اعظم (صلی الله علیه و اله) این ندا از آسمان شنیده شد: «جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا(اسراء/81)» (بحارالانوار، ج 15ص274)

 

یک افسانه و یک حقیقت

برخی از تاریخ نویسان می گویند: هیچ یک از دایگان حاضر نشد به محمد (صلی الله علیه و اله) شیر دهد، زیرا بیشتر طالب بودند که اطفال غیر یتیم را انتخاب کنند، تا از کمکهای پدران آنها بهره مند شوند، و نوعاً از گرفتن طفل یتیم سر باز می زدند. حتی حلیمه این بار از قبول او سر باز زد ولی چون بر اثر ضعف اندام، هیچ کس طفل خود را به او نداد؛ ناچار شد که نوه ی عبدالمطلب را بپذیرد و با شوهر خود چنین گفت که: برویم همین طفل یتیم را بگیریم و با دست خالی برنگردیم، شاید لطف الهی شامل حال ما گردد. اتفاقاً حدس او صائب درآمد، از آن لحظه که آماده شد به « محمد »، آن کودک یتیم، خدمت کند؛ الطاف الهی سراسر زندگی او را فرا گرفت.

نخستین قسمت این تاریخ افسانه ای بیش نیست، زیرا عظمت خاندان بنی هاشم؛ و شخصیت مردی مانند «عبدالمطلب» که جود و احسان، نیکوکاری و دستگیری او از افتادگان، زبانزدِ خاص و عام بود، سبب می شد که نه تنها دایگان سر باز نزنند بلکه مایه ی سر و دست شکستن دایگان درباره او می گردید. از این جهت این بخش از تاریخ افسانه ای بیش نیست.

ادامه مطلب ...

میلاد فخر کائنات، و رئیس مکتب

حضرت محمد

امشب سخن از جان جهان باید گفت

توصیف رسول انس و جان باید گفت

در شام ولادت دو قطب عالم

تبریک به صاحب الزمان باید گفت

 

***

فرخنده میلاد فخر کائنات، حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و

سلاله پاکش و مطهرش، رئیس مکتب، حضرت امام جعفر صادق علیه ‏السلام،

بر پیروان راستین خق تهنیت باد.

***

 

حرف دل

حرف دل 

نمیدونم همیشه این حرف کنج دلم بیتوته کرده بود .حرفی که باید میگفتم.حرفی که سالهاست دیگه مد محافل نیست.شاید با گفتنش خیلیها بگن بابا تو که ساعتت یک ربع از قرن عقبه اما نه.این حرفی که میخوام بگم ساعتش همیشه صلاه ظهر یعنی عقربه اش همیشه خورشید و وسط آسمون نشون میده.

مگه کسی میتونه خورشید وسط ظهر انکار کنه. این حرف هم از همون حرفایی که هر کسی انکارش کنه با هر عقیده و مسلکی هم باشه بی انصافه.

ادامه مطلب ...

حماسه ساز ثارالله2(حاج یونس)

حماسه ساز ثارالله2(حاج یونس)


طرح نوشت:تک تیرانداز گفتم:بزنش،نشانه گرفت
ناگهان قناسه رو پایین آورد دوباره نشانه گرفت و زد
گفتم چرا بار اول نزدی،گفت داشت آب میخورد!

 

زندگینامه و خاطرات سردار شهید حاج یونس زنگی آبادی

 وصیت نامه سردار شهید حاج یونس زنگی آبادی

 
بی ربط : به فرزندم آموخته ام، هرجا صورت زخم خورده و اندام متواضع و چهره ی مهتابی مردی را دید، با احترام از او بپرسد : آقا شما بسیجی هستید؟

اللهم عجل لولیک الفرج

اگر دلتنگ مولایی برای سلامتی و تعجیل در ظهورش بیایید با هم دعای فرج را زمزمه کنیم


بخشی از وصیتنامه سردار شهید حاج عبدالحسین برونسی

بخشی از وصیتنامه سردار شهید حاج عبدالحسین برونسی  

من با چشم باز این را پیموده ام و ثابت قدم مانده ام؛ امیدوارم این قدمهایی که در راه خدا برداشته ام، خداوند آنها را قبول درگاه خودش قرار دهد و ما را از آتش جهنم نجات دهد. فرزندانم، خوب به قرآن گوش کنید و این کتاب آسمانی را سرمشق زندگیتان قرار بدهید. باید از قرآن استمداد کنید و باید از قرآن مدد بگیرید و متوسل به امام زمان(عج) باشید. همیشه آیات قرآن را زمزمه کنید تا شیطان به شما رسوخ پنهانی نکند.

 

ای مردم نادان، ای مردمی که شهادت برای شما جا نیفتاده است در اجتماع پیشرو باید در باره شهیدان کلمه اموات از زبانها و از اندیشه ها ساقط شود و حیات آنان با شکوه تجلی نماید«وبل احیاء عند ربهم یرزقون». فرماندهی برای من لطف نیست، گفتند این یک تکلیف شرعی است، باید قبول بکنید و من براساس«اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم» قبول کردم. مسلما در راه امر به معروف و نهی از منکر از مردم نادان زیان خواهید دید، تحمل کنید و بر عزم راسختان پایدار باشید.

ماجرای زیبای توبه علی گندابی همدانی

ماجرای زیبای توبه علی گندابی همدانی  

در منطقه ى گنداب همدان که امروز جزء شهر شده ، مردى بود شرور ، عرق خور و دایم الخمر به نام على گندابى .
او در عین اینکه توجهى به واقعیات دینى نداشت و سر و کارش با اهل فسق و فجور بود ، ولى برخى از بعضى از مسایل اخلاقى در وجودش درخشش داشت .
روزى در یکى از مناطق خوش آب و هواى شهر با یکى از دوستانش روى تخت قهوه خانه براى صرف چاى نشسته بود .هیکل زیبا ، بدن خوش اندام و چهره ى باز و بانشاط او جلب توجه مى کرد .کلاه مخملى پرقیمتى که به سر داشت بر زیبایى او افزوده بود ، ناگهان کلاه را از سر برداشت و زیر پاى خود قرار داد و موهاش رو پریشون کرد و خودش رو سیلی زد ، رفیقش به او نهیب زد : چه مى کنى ؟ جواب داد

ادامه مطلب ...

این نامه، برای برخی از مسئولین کنونی غریب است!

این نامه، برای برخی از مسئولین کنونی غریب است!  

درتابستان سال ۱۳۳۲، درروستای کردکلا بخش جویبار در خانواده‌ای کشاورز متولد شد. چون پدرش قبل از تولد او فوت کرده بود، مادر نام پدرش ذبیح الله را براونهاد و بدین ترتیب ذبیح الله عالی چشم به جهان گشود.او تحصیلات ابتدائی را در روستای محل تولد خودگذراند. و پس از آن برای تحصیلات به قائم شهر مهاجرت کرد.  در کنار تحصیل به ورزش کشتی محلی علاقه بسیار داشت. دارای روحیة پهلوانی و منش مردانگی بود. در سال ۱۳۵۵ ازدواج کرد. قبل از انقلاب کشاورزی می‌کرد، بعد از انقلاب مدت ۲ سال دریکی از هنرستانهای «بابل» ومدت کمی هم در کمیتهٔ انقلاب اسلامی (سابق) در «قائم شهر» مشغول خدمت بود.

ادامه مطلب ...

دلم برای فرزندان شهیدم تنگ شده است

دلم برای فرزندان شهیدم تنگ شده است   

در هشت سال دفاع مقدس خانواده‌های بسیاری بودند که برادران به همراه پدر در جبهه بودند و همراه و همسنگر از انقلاب دفاع می‌کردند. این حماسه‌سازان بزرگ نمونه‌های روشنی از ایمان و ولایت‌پذیری امتی بود که برای عزت و سربلندی ایران و انقلاب از همه چیز خود گذشتند. در میان این خانواده‌ها، خانواده شهیدان اینانلو را برگزیده‌ایم و تنها به سه روایت از این خانواده که به نام سه شهید مفتخر شده است، اشاره خواهیم داشت.

ادامه مطلب ...

اعجاز از قرآن

جالب است که نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن داشته باشیم:

دریا =  ٣٢ دفعه

زمین (خشکی) = ١٣ دفعه

---------------------------------------------------

دریا + خشکی = 45=13+32
دریا = %1111111/71= 100 × 45/3
خشکی = % 88888889/28 = 100 × 45/13
دریا + خشکی = % 00/100


دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب 111/71% و خشکی 889/28 % از کره زمین را فراگرفته است.
                                                         آیا همه اینها اتفاقی است؟


دل نوشته‌ای برای مهدی فاطمه(علیهماالسلام)

 

دل نوشته‌ای برای مهدی فاطمه(علیهماالسلام) 
امام زمان (عج)شعبان فرا می رسید، همه خودشان را برای جشن های اعیاد مذکور آماده می کردند تا در نهم ربیع الاول و نیمه ی شعبان، به اوج جشن و سرور و شادمانی خودشان برسند. ما هم به تبع جامه ای که در آن زندگی می کردیم، منتظر بودیم که این روزها فرا برسد تا همرنگ و هم صدا با دیگر محبّان اهل بیت(علیهم السلام)، کوچه ها را چراغانی کنیم، حجله ی امام زمان برپا کنیم، در جشن هایی که مولودی خوانده می شد شرکت کنیم و شاد باشیم از اینکه در جشن تولد و آغاز امامت اماممان شرکت کرده ایم.
ادامه مطلب ...

تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)

  تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)  

نهم ربیع الاولسالروز آغاز ولایت و امامت و زعامت آخرین سحاب رحمت و یگانه ذریه ذخیره دودمان آل طاها، حضرت مهـدی مـوعـود(عج) بر منتظران و چشم انتظــاران ظهــور تبریک و تهنیت باد.

مهدیا!

جانها، شورانگیز از یاد دلربای توست. شقایق های شادی بشر، در شبستان شیدایی تو می کاود و شایسته ترین بندگان خدا، شب ها و روزها، شرط تداوم حیات خویش را در آویختن به شاخه طوبای محبت تو می دانند.

یارا!

دلها به یاد تو می تپد و روشنی نگاه منتظران به افق خورشید ظهور توست ... ای برترین افق برای

پرواز پرندگان آرزو، ای تجلی آبی ترین آسمان امید، ای منتهای برترین خیال هستی، ای آرمان همه چشم انتظاران، دنیا نیازمند ظهور توست، و قلب انسانها به شوق زیارت روی دلربای تو می تپد.

ای قلب عالم امکان، بیا و گـَرد گامهایت را توتیای چشمانمان قرار ده. بیا که نوای دل انگیز توحیدت را با گوش جان شنواییم. او «صاحبالزّمان» و «صاحب الامر» است، او «ولیعصر» است. زمین و زمان، امر و فرمان در اختیار اوست. «حجت اللّه» است و «خلف صالح». مهدی امّت است. هدایت یافته‌ای هدایتگر، راه یافته‌ای راهنما

 

ادامه مطلب ...

روز امامت امام زمان(عج) دقیقا چه روزی است؟

ظهور

روز امامت امام زمان(عج) دقیقا چه روزی است؟  

تعیین امامت امامان دوازده گانه از طرف خداوند متعال بوده است . چرا که مسأله امامت یک مسأله الهی است و جانشین پیامبر(صلی الله علیه و آله) باید از طریق وحی به پیامبر(صلی الله علیه و آله) تعیین گردد، امام یک رهبر عادی نیست...

امروز روز نهم ماه ربیع الاول است، روزی که با عنوان روز به امامت رسیدن آقا امام زمان (عج) جشن گرفته می شود.

می خواهیم بررسی کنیم که دقیقا تاریخ به امامت رسیدن ایشان چه زمانی بوده است ؟ و بزرگ داشت روز نهم ربیع چگونه است ؟

ادامه مطلب ...