مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

شهید گمنام

معنای انتظار را باید از مــــــــادران شهیدان گمنام پرسید

ما چه میفهمیم دلتنگی غروب جمعه را ...


60d82e89c1b02f8452b7f00ed0b8932f-300

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی جان‌باختن جمعی از دانش‌آموزان دختر

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی جان‌باختن جمعی از دانش‌آموزان دختر  
پیام رهبر معظم انقلاب
                                                               
 متن پیام به  شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

حادثه اندوه باری که به کشته شدن گروهی(بیست و چند نفر) و مجروح شدن جمعی دیگر از نونهالان و دانش آموزان عزیز میهن اسلامی منجر شد، موجب تالم و تاثر شدید اینجانب گردید.

مصیبتی که جز روح و بشارت الهی چیزی توان کاستن از سنگینی آنرا ندارد و صبر بر آن موجب بارش رحمت بر قلبهای داغدیده پدران و مادران و بستگانی است که در این عزا به سوگ نشسته اند.

اینجانب با قلبی محزون، صمیمانه ترین تسلیت های خود را به همه بازماندگان خصوصا اولیاء و مربیان و همکلاسی های داغدیده آنان تقدیم می دارم و از خداوند رحیم می خواهم که بهترین جزای صابران و سکینه و رحمت خود را بر آنان نازل فرماید و آن عزیزان سفر کرده به ملکوت را با شهدا محشور فرماید و همه مجروحان را شفای کامل و عافیت و سلامت عنایت فرماید.
سیدعلی خامنه ای
30 مهر 1391

چهل نشانه از آخرالزمان

 

چهل نشانه از آخرالزمان

معنای آخـــرالزمان 

در مورد آخر الزمان چند معنا ذکر شده: 

معنای اول:

از دوران حضرت آدم تا قیامت را آخرالزمان گفته اند.

در روایاتی آمده از امام باقر علیه السلام که قبل از حضرت آدم ، آدم های دیگری هم بودند. و حتی روایت شده که پنجاه و اندی نسل آدمی قبل از حضرت آدم آمده اند و منقرض شده اند.

دلیل دیگر هم آیه ی سوره بقره است که ملائکه برای خلق انسان به خدا اعتراض می کنند. ظاهرا نمونه هایش را دیده اند.

در هرصورت وجه تسمیه شاید به این دلیل است که این دوره دوره ی آخر است.

ادامه مطلب ...

و اما آخرالزمان...

آخرالزمان - عصرظهور

و اما آخرالزمان...

در احادیث، علل فتنه‌ها بیان شده که با ریشه‌یابی آنها و پرهیز از عوامل آنها، انسان می‌تواند خودش را در برابر این فتنه‌ها بیمه کند که به شماری از آنها اشاره می‌کنیم.

زلزله و طوفان در اثر آوازه‌خوانی؛ مرگ‌های ناگهانی در اثر شیوع بی‌بند و باری؛ خشکسالی در اثر کم‌فروشی و ربا؛ سیطرة دشمن در اثر پیمان‌شکنی؛ رانش زمین در اثر روابط نامشروع؛ سیطرة رهبران نکوهیده در اثر رواج تصوّف...

گفت‌وگویی کوتاه با حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر مهدی ‌پور

در ادامه میخوانیم :

ادامه مطلب ...

دلتنگی

دلتنگی 
سلام مولای من

کجایی آقا؟دلم خیلی برایت تنگ شده.مهر و محبت از بین مردم رفته.وضع دل همگی خراب است.

ایمان هایمان هم که...خودت بهتر میدانی.

چه بگویم آقا.تو خود بر اوضاع و امور ما واقفی.فقط دعایمان کن.آخرالزمان است و دیندار بودن بسیار

سخت.شرمنده روی ماهت هستم.تو خود دعایم کن.

اللهم عجل لولیک الفرج

ای شهید ( شهید علیداد عبدرحمانی)

ای شهید بزرگوار  

سلام و درود خدا بر تو ای شهید

سلام بر تو که جان گرامی ات را در راه خدا و عشق به دین و وطن ، بی درنگ فدا نمودی .

درود بر تو که دل از همه رنگهای دنیایی بگسستی و سوار بر اسب راهوار هدایت در جاده ی نور به سوی معبود شتافتی بدون آنکه لحظه ای تردید به دل راه دهی .

ستاره ای شدی در آسمان و درخشیدی ، و راهنمائی برای شبگردان گم کرده راه ...

با خون پاکت ، زیبائی ها آفریدی و نقش عشق و معرفت را با سیطره بر هستی ، در صفحه روزگار ترسیم کردی ...

و شیطان با همه مکر و حیله و نفوذش در برابر تو زانو زد ...

میدانم که هنوز در راه خدا به جهاد خود ادامه می دهید و میدانم که شما زنده اید و این ما هستیم که مرده ایم و در دنیای مادیات غرق شده ایم ...

ادامه مطلب ...

اذکار، اعمال و برکات ماه ذی الحجه

اذکار، اعمال و برکات ماه ذی الحجه 

 

ذی الحجه

ماه ذی الحجه یکی از ماه‌های شریفی است که عبادت در آن و ذکر و یاد خدا اثرات عمیقی به همراه دارد . این ماه در نهایت برکت و عظمت است و از رسول خدا مروی است عمل خیر و عبادت خدا در هیج ایامی نزد حق تعالی محبوبتر از این دهه نیست. از همین روست که یکی از بزرگترین ارکان دین یعنی حج خانه خدا، در این ایام جای گرفته است.

ادامه مطلب ...

نذر «ابوالفضل سپهر»‌ برای شهدای گمنام

 

 نذر «ابوالفضل سپهر»‌ برای شهدای گمنام 
نوشته بودند، روی همه‌ قبرهای بهشت زهرای تهران، نام و نام خانوادگی و نام پدر کسی که دفن شده، نوشته شده… اما در بهشت زهرا قطعه‌ای هست به نام «گلزار شهدا» و آنجا نیز قطعه‌ای دارد به شماره «44»؛ صاحبان قطعه 44 در دو چیز شبیه یکدیگرند که یکی «گمنامی» آنهاست و دیگری، نام پدرشان است. در قطعه 44 نام پدر همه شهدا، «روح الله» است...
 شهدای گمنام، دو کار بزرگ کرده‌اند و ارزشمندترینِ دارایی‌هایشان یعنی «جان» و «نام» را دو دستی به معبودشان داده‌اند. دارایی‌هایی که ما حتی حاضر نیستیم یکی از آن‌ها را به دیگری بدهیم. شاید به خاطر همین است، که وقتی بین خودت و خدا آبروی آن‌ها را واسطه می‌کنی، خدا دست رد به سینه‌ات نمی‌زند.
 
می‌گویند شاعر دفاع مقدس، مرحوم «ابوالفضل سپهر»، همیشه به دوستانش توصیه می‌کرد «هر حاجتی دارید، پیش غریبه نروید، یک نذر کنید و حاجتتان را بگیرید.» و آن نذر «شستن قبر شهدای گمنام» بود…

بیانات در اجتماع نخبگان و مسئولان استان خراسان شمالى‌

بیانات مقام معظم رهبری  

در اجتماع نخبگان و مسئولان استان خراسان شمالى‌ 

 

بسماللهالرّحمنالرّحیم
 و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على نبیّنا و حبیب قلوبنا ابىالقاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین المنتجبین.
 خداى متعال را سپاسگزاریم که این توفیق را داد که در طول چند روز، با قشرهاى مختلف مردم عزیز این استانِ پرخیر و برکت، دیدارهاى صمیمى و سرشار از لطف و صفا و محبت داشته باشیم. این جلسهى امروز مجموعهاى از خدمتگزاران مردم در این استان عزیز هستند، و همچنین نمایندگان قشرهاى گوناگون که در این استان فعالند. بنابراین، این جمع، جمع بسیار مغتنمى است.
  مطالبى که دوستان در اینجا بیان کردند، هر کدام از جهتى مطالب جالب و قابل توجهى بود. آنچه که ما میخواهیم عرض کنیم، دو سه نکتهى تأثیرگذار است؛ که اگر همهى ما به این نکات توجه کنیم، شاید انشاءالله براى آیندهى استان داراى خیر باشد.

ادامه مطلب ...

بیانات در اجتماع مردم شیروان‌

 ببیانات مقام معظم رهبری در اجتماع مردم شیروان‌ 

بسماللّهالرّحمنالرّحیم
 و الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابىالقاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین المکرّمین سیّما بقیّةاللّه فى الأرضین.
 خداوند متعال را سپاسگزارم که به این بندهى حقیر توفیق عنایت کرد که با شما مردم باایمان و عزیز و خونگرم شیروان بتوانم در این جمع پرشور و صمیمى ملاقات کنم. خاطرهى ما از شهر شما، از مردم شما، خاطره‌ى خوبى است. در دوران امتحانهاى دشوار و بزرگ، شهر شیروان از جملهى مناطقى است که امتحان خوبى داده است و نام نیکى از خود به یادگار گذاشته است. علاوه بر صدها شهید و جانباز که در دوران دفاع مقدس، مردم عزیز شیروان و حومهى آن تقدیم کردند، نام هفت سردار در میان شهیدان این دیار وجود دارد. تربیت سرداران و فرستادن آنها براى مدیریت صحنههاى دشوار و سپس شهادت آنها، حوادثى نیست که در گذر تاریخ بشود آنها را فراموش کرد.

ادامه مطلب ...

چند درس مهم از نماز دهه اول ذیحجه

چند درس مهم از نماز دهه اول ذیحجه  

ذی الحجه

دهه اول ذیحجه از ایام مهم سال است که عمل خیر و عبادت در آن بسیار مهم است. بیش از ده صفحه در مفاتیح الجنان درباره اهمیت و اعمال عبادی این ایام است.

در اینجا درباره یکی از این عبادتها صحبت می کنیم و چند درس کلی از آن می گیریم:

در مفاتیح الجنان اینگونه آمده است:

خواندن دو رکعت نماز مابین مغرب و عشاء در تمام شبهای این دهه در هر رکعت بعد از حمد یک مرتبه توحید و آیه شریفه :

«وَ واعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً وَ قالَ مُوسى‏ لِأَخِیهِ هارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدین» ؛

در حقیقت، شیخ عباس قمی رحمه الله این نماز را از کتاب اقبال الأعمال نوشته سید بن طاووس نقل نموده اند که در آن بعد از یک سلسله سند طولانی امام صادق علیه السلام از پدر خود امام باقر علیه السلام اینگونه نقل نموده اند: «پسر عزیزم، هیچگاه نشود که در میان نمازهای مغرب و عشاء در شبهای ده گانه ذی الحجه، این دو رکعت را نخوانی که در هر رکعت آن سوره فاتحه الکتاب و قل هو الله احد یک مرتبه و سپس آیه وَ واعَدْنا مُوسى‏ ... باشد. هرگاه چنین کردی در ثواب حجاج شریک خواهی بود هرچند حج نکرده باشی.»

در اینجا به چند نکته این باره اشاره می کنیم:

ادامه مطلب ...

سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)

سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)مبارک باد  

مسلمانان، زمان جشن و پیوندی نکو آمد

 خبرگزاری فارس: بهترین صفات انسانی مربوط به حضرت علی(ع) و همسر ایشان است

امشب شب ســــرور خــــدا و پیمبــر است

    امشب به جمع حور و ملک شور دیگر است

امشب فرشتگان همه ســرمست و پایکوب

    جبریل همچــو گل پــر و بالش معطـر است

امشب تمام ارض و سماوات هر چه هست

    بزم ســــــرور ذات خداونــــد اکبـــــر است

امشب ســـــتارگان همگـی نقل مجلس‌اند

    دامان سبــز رنگ زمین پر ز اختـــــــر است

عالم از عطــــر یاس مدینه معطــــــر است

    پیوند آسمانی «زهــــــرا و حیــــدر» است

 

نکونام:گلم را با احترام تقدیم به مردم ایران می‌کنم

 
 نکونام: گلم را با احترام تقدیم به مردم ایران می کنم  
جواد نکونام در پایان دیدار تیم ملی برابر کره جنوبی که با پیروزی یک بر صفر ایران همراه بود، اظهار کرد: این برد را به مردم ایران تقدیم می‌کنیم که واقعا لیاقت آن را دارند و با حضورشان کاری کردند تا بتوانیم 10 نفره یک برد تاریخی را رقم بزنیم.
 
کاپیتان تیم ملی درباره اظهارنظر سرمربی کره مبنی بر اینکه بازیکنانش باید مراقب کریمی و نکونام باشند، گفت: به هر حال در فوتبال تنها یک بازیکن تعیین کننده نیست و من خدا را شکر می‌کنم که توانستیم پیروز شویم چرا که به این برد نیاز داشتیم و باید با نگاه مثبتی به جلو بیندیشیم با یک گل بهار نمی‌شود و هنوز نیاز به حمایت برای صعود داریم. اگر حمایت شود می‌توانیم در ادامه راه هم موفق شویم.
 
ادامه مطلب ...

نظر علامه مصباح درباره بکار لفظ 'امام' برای رهبری

 نظر علامه مصباح درباره بکار لفظ 'امام' برای رهبری  

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی دوشنبه‌شب در مراسم عزاداری حضرت جواد الائمه(ع) که در قم برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت این امام همام، معرفت یافتن به درگاه ائمه اطهار (ع) و شناخت شخصیت آن‌ها را ضروری عنوان کرد. 
 
رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ادامه داد: آنچه که تشیع درباره امامت می‌گوید این است که افرادی که تعداد آن‌ها 12 نفر می‌باشد، بعد از حضرت رسول اکرم(ص) عهده‌دار راهنمایی و هدایت جامعه و ادامه دهنده رسالت پیامبر(ص) هستند. 
 
این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که «امام مقامی است که براساس قرآن بالاتر از مقام رسالت و نبوت است» ادامه داد: بر اساس قرآن امامت مقامی است که خداوند آن را به ابراهیم خلیل (ع) و برخی دیگر از انبیای الهی عطا کرد و صبر و یقین را از ویژگی‌های آن‌ها برشمرد. 
 
ادامه مطلب ...

سه درس مهم درباره امامت

سه درس مهم درباره امامت 

 

به بهانه شهادت امام جواد علیه السلام

امام جواد

.

 

بدون شک بر همه شیعیان – بلکه همه مسلمانها - واجب است که امام زمان خود را بشناسند. ما هم اکنون در زمان صاحب و مولای خود حجة ابن الحسن، مهدی موعود و در دوره غیبت ایشان زندگی می کنیم. در نگاه ما، ائمه علیهم السلام همه از یک نور هستند و بین آنها نمی توان جدایی انداخت. در این نوشته به کمک مطالب مرتبط با امام جواد علیه السلام، سه درس درباره مقام امامت یادآوری و بازخوانی می شود

ادامه مطلب ...

امامی که لقب «تقی» گرفت !

امام جواد

امامی که لقب «تقی» گرفت !

امام جواد (علیه السلام) مانند سایر ائمه (علیهم السلام)، دوران زندگی مظلومانه و پرمشقتی را سپری نمودند، و در پایان هم به علت ناتوانی دشمنان، از کمرنگ کردن انوار امامت و خراب کردن چهره الهی این امام بزرگوار، حضرت را مسموم و به شهادت رسانیدند. در شهادت این امام هم، اوج مظلومیت ائمه به نمایش گذارده شد و امام توسط همسر خود، دختر مأمون، به شهادت رسیدند

 

.
ادامه مطلب ...

تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام

امام جواد

سلام به اشک! سلام بر غم!

سلام بر غربت تو و بر تمام تنهایی ‏ات!

ای مظلوم! یا جواد الائمه!

 

غربت هیچ کسی مثل تو مولا نشود                        جگر سوخته با خنده مداوا نشود

پسر ضامن آهو! تو جوانمرگ شدی                       مثل تو هیچ کسی وارث زهرا نشود

 

پاییز، پنجره‏ها را نشانه گرفته است و آسمان، داغ ستاره بیست و پنج ساله‏اش را ضجه می‏زند؛ داغ جوان‏ترین بهار شهیدی را که رفتنش، خواب پلک‏های زمین را آشفته است، داغ امامی که خورشید هم درس‏آموز سخاوتش بود.

 

دیدار بسیجیان خراسان شمالی با رهبر انقلاب

دیدار بسیجیان خراسان شمالی با رهبر انقلاب 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششمین روز از سفر به استان خراسان شمالی، عصر امروز (دوشنبه) در جمع هزاران نفر از بسیجیان استان، تأکید کردند: بسیج، کلیدی طلایی و هدیه خداوند به ملت ایران است و همچنانکه تاکنون گره های فراوانی را باز کرده، در آینده نیز پیش برنده مسائل مهم و مورد نیاز کشور و جامعه خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، "بسیج" را از جمله تجربه های موفق و مهم نظام بر شمردند و با اشاره به ضرورت مطالعه و تعمق مستمر در ویژگی های این تجربه ی درس‌آموز افزودند: بسیج، پدیده بی نظیری است که در یک معنا، قبل از پیروزی انقلاب، در حضور ایثارگرانه مردم و "حرکت عظیم، انقلابی و بسیجی ملت" متجلی شد و نهضت اسلامی را به پیروزی رساند

ادامه مطلب ...

مرور سریع بیانات مقام معظم رهبری

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21275/smpl.jpg

به مناسبت سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به استان خراسان شمالی پایگاه اطلاع‌رسانی

 KHAMENEI.IR «مرور سریع» بیانات ایشان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
در مرور سریع بیانات می‌خوانید:
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif موضوعات اصلی مطرح شده در بیانات
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif جملات طلایی بیانات
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif پیشنهاد بیانات مرتبط با موضوعات اصلی برای مطالعه بیشتر
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif واژگان کلیدی مطرح شده در بیانات
     http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif جزئیات تکمیلی قابل توجه در متن بیانات
«مرور سریع» در قالب‌های pdf (از اینجا) و  word (از اینجا) در دسترس کاربران است.
ادامه مطلب ...

بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالى‌

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جوانان استان خراسان شمالى‌ 

بسماللّهالرّحمنالرّحیم
 و الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابىالقاسم المصطفى محمّد و على ءاله    الأطیبین الأطهرین المنتجبین سیّما بقیّةاللّه فى الأرضین.
 جلسه، یک جلسهى کاملاً جوان، با همهى ویژگىهاى مثبت جوانى است. امید هم به شما جوانهاست؛ هم براى امروز، و هم بیشتر براى آینده. مطالبى که این جوانان عزیز در اینجا بیان کردند، با دقت آنها را گوش کردم. قضاوت من در مورد این بیانات این است که بسیار خوب بود. این، همان نظر قبلى بنده را در مورد تعالى سطح فکر و اندیشه در این استان تأیید میکند. در این چند روز، هر جا کسانى از این استان - از جوانان، از خانوادههاى شهدا، از معلمان و اساتید - در اینجا بیاناتى کردند، لحظه لحظهى گفتههاى آنها براى بنده شادىآفرین و خرسند کننده بود. این نشاندهندهى این است که بحمداللّه شهر بجنورد و استان خراسان شمالى از سطح راقىِ فکر و فرهنگ برخوردار است؛ این را باید حفظ کنید، و باید این تعالى را روزبهروز افزایش دهید؛ و البته ما هم - هم بنده، هم دیگر مسئولین - وظیفه داریم که از این نعمت بزرگ خداداد، به شکل درستى به نفع انقلاب و به نفع نظام استفاده کنیم؛ که امیدوارم این توفیق نصیب ما شود.

ادامه مطلب ...

بیانات در دیدار نیروهاى مسلح استان خراسان شمالى‌‌‌

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نیروهاى مسلح استان خراسان شمالى‌‌‌ 

بسم‌‌‌الله‌‌‌الرّحمن‌‌‌الرّحیم‌‌‌
    الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة على رسول‌‌‌الله و على ءاله الأطیاب الأطهار.
 بسیار برنامه‌‌‌ى شیرین و معنوى اجرا شد به وسیله‌‌‌ى شما جوانان عزیز. دلهاى پاکیزه و شاداب جوان در هر عرصه‌‌‌اى از عرصه‌‌‌ها - چه معنوى، چه دنیائى - وقتى وارد میشود، معنویت و شور و نشاط معنوى را در فضا میپراکند. تلاوت بسیار خوبى هم جوان عزیز دیگر ما اجرا کردند. خدا را سپاسگزاریم که در جمع شما عزیزان و جوانان، از ارتش، سپاه، نیروى انتظامى و بسیج، در این منطقه‌‌‌ى مهم و حساس کشور حضور پیدا کرده‌‌‌ایم.

ادامه مطلب ...

یاد من هم باش....

 یاد من هم باش....

 اومد پیشم حالش خیلی عجیب بود فهمیدم با بقیه فرق میکنه

گفت :حاج آقا یه سوال دارم که خیلی جوابش برام مهمه

گفتم :چشم اگه جوابشو بدونم خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم

گفت: من رفتنی ام!

گفتم: یعنی چی؟

گفت: دارم میمیرم

گفتم: دکتر دیگه ای رفتی، خارج از کشور؟

گفت: نه همه اتفاق نظر دارن، گفتن خارج هم کاری نمیشه کرد.

ادامه مطلب ...

سرلشکر خلبان علی اقبالی

با جوان ترین استاد خلبان نیروی هوایی ارتش ایران سرلشکر خلبان، « علی اقبالی دوگاهه»و داستان عجیب شهادتش

ما ایرانی ها همه تام کروز رو می شناسیم ولی قهرمانان ایران رو نمی شناسیم این داستان فیلم نیست واقعی است.

با جوان ترین استاد خلبان نیروی هوایی ارتش ایران سرلشکر خلبان، « علی اقبالی دوگاهه»و داستان عجیب شهادتش بیشتر آشنا شوید . وی در 25 سالگی استاد خلبان جنگنده F-5 و در 27 سالگی با درجه سرگردی جزو افسران ارشد نیروی هوایی ارتش ایران شد. سرلشگر خلبان«عباس بابایی» و سرلشگر خلبان «مصطفی اردستانی» از شاگردان تحت آموزش ایشان بودند .

ادامه مطلب ...

بیانات در دیدار معلمان و اساتید دانشگاه‌های خراسان شمالى‌

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار معلمان و اساتید دانشگاه‌های خراسان شمالى‌ 

مصلی امام خمینی بجنورد
    بسماللَّهالرّحمنالرّحیم
 بسیار جلسهى باشکوه و باعظمتى است؛ هم از لحاظ ظاهر، و هم از لحاظ معنا. تعداد عظیم معلمان این استان - معلمان آموزش و پرورش و معلمان دانشگاه - چشم را پر میکند، دل را شاد میکند. سخنانى که اینجا گفته شد، بسیارى از آنها سنجیده، حرفهاى و کاملاً کارشناسى بود. انسان لذت میبرد از این که مشاهده کند در این استان - که یقیناً از لحاظ جنبههاى مادى و امکانات، جزو استانهاى فقیر کشور محسوب میشود؛ با اینکه از لحاظ استعداد و طبیعت، بسیار غنى است - این همه فکر خوب، اندیشهى روشن، سخنِ سنجیده و کارشناسى شده وجود دارد. شما برادران و خواهران عزیز مطمئن باشید که این جلسه براى این حقیر یک هدیهى الهى بود و بنده را از خداى متعال بسیار متشکر کرد که شما را اینجا دیدیم و این سخنان خوب را شنیدیم.

ادامه مطلب ...

گزارش بازدید رهبر معظم انقلاب از خانه شهیدان زیبایی

گزارش بازدید رهبر معظم انقلاب از خانه شهیدان زیبایی 

اولین خانواده شهیدی که رهبر انقلاب در بجنورد به خانه‌شان رفتند، خانواده شهیدان «زیبایی» است. کمی مانده به ساعت 7 به منزل شهید می‌رسیم. هنوز تا رسیدن آقا حدود نیم ساعت زمان باقی است. در این مدت باید جوری رفتار کنیم که معلوم نشود چه کسی میهمان این خانه است تا ازدحام نشود. مثل هر خانه شهید دیگری، اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، قاب عکس فرزندان شهید است که روی دیوارها نصب شده. «محمدرضا» و «عبدالرضا» و عموی شهیدشان «مرتضی». پوستری از تصویر آقا هم روی یکی دیگر از دیوارها خودنمایی می‌کند که روی آن نوشته شده: «دلبسته یاران خراسانی خویشم». این پوستر در روز استقبال از رهبر انقلاب، خیلی مورد استقبال مردم دیار خراسان شمالی قرار گرفته بود.

ادامه مطلب ...

دیدار روحانیون استان خراسان شمالی با رهبر انقلاب

دیدار روحانیون استان خراسان شمالی با رهبر انقلاب 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (چهارشنبه) در دیدار علماء، فضلا، روحانیون و طلاب استان خراسان شمالی، با اشاره به تفکیک ناپذیری روحانیت از نظام اسلامی و فرصت عظیمی که پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار روحانیت، برای گسترش معارف دینی قرار داده است، تأکید کردند: روحانیت و حوزه های علمیه باید با تلاش علمی مضاعف و مجهز شدن به معارف عمیق دینی و آشنایی با اندیشه های نو و ارتباط مستمر با نسل جوان بویژه دانشجویان، در جهت خدمت به نظام اسلامی و تقویت آن حرکت کنند.

ادامه مطلب ...

بیانات در اجتماع مردم بجنورد

بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع مردم بجنورد 
ورزشگاه تختی بجنورد

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
الحمدللّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و حبیبنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین و صحبه المنتجبین و السّلام على عباد اللّه الصّالحین.
اللّهمّ صلّ على علىّ‌بن‌موسى‌الرّضا المرتضى الامام التّقىّ النّقىّ و حجّتک على من فوق الأرض و من تحت الثّرى الصّدّیق الشّهید صلاة کثیرة تامّة نامیة زاکیة متواصلة مترادفة کأفضل ما صلّیت على احد من عبادک و اولیائک.
خداوند را سپاس - از صمیم قلب عرض میکنم - که دیدار با شما مردم عزیز استان خراسان شمالى، که شهر شما و استان شما معروف است به باب‌الرضا، در روز زیارتىِ مخصوص امام رضا اتفاق افتاد. اگرچه ما امروز توفیق نداریم که از نزدیک در حرم مطهر امام هشتم باشیم، اما از این منطقه که متعلق به آن حضرت است، عرض سلام کردیم و میکنیم.
ادامه مطلب ...

بجنورد یک روز قبل از سفر رهبر انقلاب

 

 بجنورد یک روز قبل از سفر رهبر انقلاب

 

هواپیما که چرخ‌هایش را روی باند فرودگاه بجنورد زمین گذاشت تجربه سومین همراهی‌ام در سفرهای استانی رهبر انقلاب شروع شد. وقتی از پلکان هواپیما تا ساختمان فرودگاه را پیاده رفتم و اتوبوسی برای بردن‌مان نیامد پی به کوچکی فرودگاه و خلوتی‌اش بردم و از همین جا پی به کوچکی بجنورد. چند ساعت بعد فهمیدم بجنورد کمی بیش از دویست هزار نفر جمعیت دارد و همین هم به لطف مرکز استان شدن از ۷ سال پیش.

ادامه مطلب ...

روز زیارتی امام رضا(علیه السلام) و زیارت ایشان از دور و نزدیک

روز زیارتی امام رضا(علیه السلام) و زیارت ایشان از دور و نزدیک 

  

 23ذی القعده روز بسیار شریفی است، این روز زیارتی مخصوص امام رضا (علیه السلام) است و زیارت آن حضرت از دور و نزدیک سنت است  

روایتی درباره زیارت امام رضا علیه السلام در 23 ذیقعده

امام رضا

  

ذیقعده از آن جهت که ولادت امام رضا(علیه السلام) در آن رخ داده، ماه آن امام بزرگوار گفته شده و به همین دلیل نیز در این ماه زیارت امام رضا از راه دور و نزدیک اجر و ثواب بسیاری دارد، که البته در این میان روز 23 ذیقعده مورد سفارش ویژه است.  

23 ذی القعده روز بسیار شریفی است ، این روز زیارتی مخصوص امام رضا (علیه السلام) است و زیارت آن حضرت از دور و نزدیک سنت است.

علامه مجلسی می گوید: ...

ادامه مطلب ...

دستگیری اخلالگران بازار دلار

 

دستگیری اخلالگران بازار دلار

جازدن عکس شهیدان ایران بجای قربانیان سوریه!

عکس: جازدن عکس شهیدان ایران بجای قربانیان سوریه! 
اپوزیسیون دروغپرداز سوری، وقاحت را به حد اعلا رساندند و تصویر شهید ایرانی دفاع مقدس را نیز به جای قربانیان کشته شده در سوریه جا زدند!
 
 
به گزارش سایت اوباما، تروریست‌های سوری که به شدت از سوی دولت‌های غربی خط دهی رسانه‌ای می‌شوند، در اینترنت و به خصوص شبکه‌های اجتماعی حضور پررنگی دارند و از فیس بوک و توییتر به صورت قابل توجهی در جهت دروغ‌پردازی و انحراف افکار عمومی استفاده می‌کنند.

این افراد تقریباً از همه تصاویر مربوط به کشتار فلسطینیان در غزه توسط اسرائیل به عنوان تصاویر قربانیان سوریه استفاده کرده‌اند که این اقدام آنها با افشاگری‌های حامیان بشار اسد در اینترنت مواجه شده است.  
وابستگان به تروریست‌های سوری، در آخرین اقدام وقیحانه خود، با انتشار تصویر یک شهید ایرانی دفاع مقدس که خانواده وی دور او حلقه زده‌اند، این تصویر را با عنوان "فقط در سوریه!" به عنوان تصویر قربانیان سوری که توسط بشار اسد کشته شده‌اند، جا زدند!
ادامه مطلب ...

وصیت نامه بسیجی شهید عبدالحسین دسترنجی

وصیت نامه بسیجی شهید عبدالحسین دسترنجی  
                                  
من از روزی که از منزل خارج شدم برای رضای خدا قدم برداشتم و از همه چیز بریدم و امیدوارم که خداوند متعال مرا مورد تأیید قرار داده باشد برای این به جبهه آمده ام به این امید که بتوانم قدمی در راه بثمر رسیدن انقلاب اسلامی برداشته باشم.ازخدا می خواهم که مرا هم جزءجهادگران مخلص خود قرار دهد.           «  انشاءالله» 
ادامه مطلب ...

سالگرد شهادت شهید بزرگوار عبدالحسین دسترنجی

سالگرد شهادت شهید بزرگوار عبدالحسین دسترنجی را با ذکر صلوات گرامی میداریم .  

  

 شهید عبدالحسین دسترنجی   

 

نام پدر :عبدالرحیم 

 

تاریخ شهادت: ۱۶/۷/۱۳۶۲ 

 

سن شهادت : ۱۵ سالگی  

 

محل شهادت : « عملیات والفجر مقدماتی منطقه عملیاتی خیبر   

« پاسگاه زید » 

شهید عبدالحسین دسترنجی

 

 به یاد بسیجی شهید عبدالحسین دسترنجی  

کجا دیگه میتونیم صوت زیبای قرآن و دعاهای قاری و مداح اهل بیت (ع) شهید عبدالحسین دسترنجی رو بشنویم . صبح های جمعه صدای نازنین دعای ندبه ، شبهای جمعه صدای جانسوز دعای کمیل و شبهای چهارشنبه دعای توسل و زیارت عاشورا تو خیابون بهارستان طنین انداز بود . پدرش حاج رحیم که عاشق دلسوخته امام زمان و اهل بیت بود و زندگیش عجین با مراسمات دعا و مناجات بود و قتی هر روز صبح از در خونشون می گذشتی صدای صوت زیبای قرآن صبحگاهی عبدالحسین گوشنواز بود . آخرش هم گلوله ها سینه پاکشو آماج خودشون قرار دادن تا با سینه خونین به ملکوت حق پر بکشه .

یک روایت بسیار زیبا...

دانلود سخنرانی استاد حجت الاسلام دانشمند

یک روایت بسیار زیبا... 

حجت الاسلام دانشمند : اگر من از مظلومیت رهبر بگویم شاید دلتان خون بشود ، خیلی مظلومند ایشان .

این موضوع را من با یک واسطه می گویم . با یکی از محافظ های آقا در حرم امام رضا روبروی ضریح، دو به دو با هم بودیم .
گفتم از آقا چه خبر ؟
میگفت ما روزهای دوشنبه، ( این را میگفت و گریه میکرد ) می رویم سرکشی میکنیم به خانواده شهدا.  آقا می فرمودند به خانواده شهدا نگویید که ما می آییم که به زحمت نیافتند .
یک ربع قبل آقا در ماشین هستند ما درب میزنیم و میگوییم آقا می خواهند تشریف بیاورند منزل و یک سلام و علیکی با مادر و پدر شهید نمایند .

ادامه مطلب ...

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا....

زائر رضا دلت هوای مشهد نکرده ؟
یادش بخیر میرفتم حرم تا سحر میموندم اونجا . دلمو میدادم دست آقا .
اونایی که رفتن میدونن تو حرم میشه امام رضا رو دید نمیدونم ولی ...
وقتی میگن رئوفه وقتی میگن مهربونه راست میگن اصلا همش حس میکنم صفت غالب امام رضا همون مهربونی ایشون هست
وقتی دم در حرم می ایستی وقتی گنبد رو میبینی سرتو که خم میکنی دست که رو سینه میذاری با دلشکستگی میگی :

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا....


ادامه مطلب ...

پسر من علاقه و ارادت خاصى به حضرت امام رضا(ع) داشت

 پسر من علاقه و ارادت خاصى به حضرت امام رضا(ع) داشت

 اوایل سال ۷۲ بود و گرماى فکه. در منطقه عملیاتى والفجر مقدماتى، بین کانال اول و دوم، مشغول کار بودیم. چند روزى مى شد که شهید پیدا نکرده بودیم. هر روز صبح زیارت عاشورا مى خواندیم و کار را شروع مى کردیم. گره و مشکل کار را در خود مى جستیم. مطمئن بودیم در توسل هایمان اشکالى وجود دارد.

آن روز صبح، کسى که زیارت عاشورا مى خواند، توسلى پیدا کرد به امام رضا(ع). شروع کرد به ذکر مصائب امام هشتم و کرامات او. مى خواند و همه زار زار گریه مى کردیم. در میان مداحى، از امام رضا طلب کرد که دست ما را خالى برنگرداند، ما که در این دنیا همه خواسته و خواهشمان فقط باز گردان این شهدا به آغوش خانواده هایشان است و

ادامه مطلب ...

دخیل پنجره فولاد

 دخیل پنجره فولاد 

یه وقتایی عقل اونقدر عاجزه که قدرت ساختن و کنار هم گذاشتن کلمات رو نداره...دلت هم اونقدر خرابه که نمیتونه مرثیه خونه عشق دلدار باشه تا لاجرم بر دل بشینه!! 

اما باید وضو بگیری به نیت همه اون روزها!!! همه اون روز هایی که خیلی وقته از عمرشون میگذره ، روزهایی که با وضو و غسل زیارت اذن دخول میخوندی و پابرهنه میرفتی و می ایستادی روبروی پنجره فولادش و بدون کوچکترین نیازی به چشمات امتداد گره خورده اشکات بود که بی التماس تو ملتمسانه تقاضای ریختن داشتن تا بشن همه گره ها و دخیل هایی که می خواستی به مشبک پنجره فولادش ببندی..

همونجا بود که اگه سرتو بالا میگرفتی نقطه گره خورده و مشترک قشنگ ترین آسمون های دنیا میشد قدمگاه چشمات و گنبد طلایی رنگش ، محراب اون قدمگاه...فقط کافی بود یه یاغریب الغربا بگی تا آسمون بقیع پر رمزو راز با اون قبر گمشده اش رو بهت بدن، تا شفق علقمه ایکه از غاطی شدن رنگِ هرچی درد و غربت و خون با رنگ دوتا گنبد طلایی ساخته شده رو بذارن کف دستت، تا تمام نماز شب هات بشن دورکعت نماز عشق از جنس گرم ترین و جنوبی ترین نقطه خاک وطنت اونجایی که تک تک مسافراش از جونشونشون گذشتن تا خونشون پربها بشه اندازه خدا...

ادامه مطلب ...

اعجاز قرآن

اعجاز قرآن 

جالب است که نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن داشته باشیم:
تکرار کلمه دریا = ٣٢ دفعه

تکرار کلمه زمین (خشکی) = ١٣ دفعه

---------------------------------------------------

دریا + خشکی = 45=13+32
دریا = %1111111/71= 100 × 45/3
خشکی = % 88888889/28 = 100 × 45/13
دریا + خشکی = % 00/100

دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب 111/71% و خشکی 889/28 % از کره زمین را فراگرفته است.
آیا همه اینها اتفاقی است؟

خودت را در آسمان ببین

خودت را در آسمان ببین 

 

وقتی قدم در بوستان گل‌های بهشتی می‌گذاری، نسیمی از عطر بهاری تو را در آغوش می‌گیرد و تو را در آسمان پرواز می‌دهد. وقتی نام شهید را بر لب‌هایت جاری می‌کنی، در گوشه‌ای از قلبت حک می‌کنی و خدا را شاهد می‌گیری که نروی جز راهی که آنها رفتند و قدم در راهی بگذاری که آنها گذاشتند. آن لحظه فرشتگان آسمانی تو را ستایش می‌کنند. وقتی در قنوت نمازهای شبت غرق راز و نیاز با خدا می‌شوی و آن هنگام برای شهدا دعا می‌کنی و از خدا می‌خواهی تا شهید شوی، آن لحظه احساس می‌کنی که تمام گل­های شقایق به تو لبخند می‌زنند. خودت را در آسمان می‌بینی؛ درست بین فرشتگان آسمانی.

کراماتی از امام رضا(علیه السلام)

کراماتی از امام رضا(علیه السلام) 
کراماتی از امام رضا(علیه السلام)حضور به یاد ماندنىشفایافته: محمد حشمتى
متولد 1354 سنقر
تاریخ شفا: 13 آبان 1374
نوع بیمارى: صرع
امامعلى، پدرى زحمتکش براى خانواده هشت نفرى اش بود.
او در روستاى "باولد" از حومه سنقر کرمانشاه زندگى مى کرد و از طریق کشاورزى بر روى زمین در روستا به امرار معاش مى نمود.
دستهاى پر آبله و چهره آفتاب سوخته اش گواه بر رنج و مرارت در عرصه کار و زندگى بود. غمى پنهان سینه ستبر او را در بر مى گرفت، سینه اى که آماج توفان سهمگین و حوادث ملامت بار زندگى بود و جایگاه ذخیره صبر.
آرى غم او، محمد بود. فرزند 20 ساله اش که از هشت سالگى به بیمارى صرع (غش) مبتلا گردیده بود. همه سختیهاى ناشى از کار را به جان مى خرید، اما وقتى به چهره پاره تنش که مانند شمعى آب مى شد نگاه مى کرد. گویى که او هم وجودش در معرض سوختن و ذوب شدن بود.
ادامه مطلب ...

آخرین وداع

وداع همسر و فرزندان شهید حاج محمد مهدی کازرونی ؛ فرمانده دلیر عملیاتِ لشکر 41 ثارالله 

 

دستانم را دوست دارم ...همان دستانی که در آخرین نگاهم تو را لمس کرد .

بابای من ....
آن روز فکر کردم که دارم با تو بازی میکنم آخر میخندیدی و من نیز از خنده تو شاد شدم
 
بابای من....
 
حال فهمیدم که تو رفتی و دستان من چشمان تو را از دنیای فانی بست ....
 
پدرم برای ولایت . دین و رهبرت رفتی .. قول میدهم که با همین دستانم پشت رهبرم بایستم و
 
با همین دست ها بر دهان بدگویان بزنم ...
 

عدم استفاده از گوگل و یوتیوب درروزهای سوم و چهارم مهرماه


عدم استفاده از گوگل و یوتیوب درروزهای سوم و چهارم مهرماه  

مدیر گوگل, مارتین جوزنبولت اعلام کرد : انتشار فیلم توهین آمیز به رسول الله را در یوتیوب متوقف نمیکند زیرا این را آزادی اندیشه می نامد !!!

به همین دلیل علمای مسلمان استفاده از جستجوگر گوگل و سایت یوتیوب را در تمامی کشور های مسلمان, به مدت دو روز برای فهماندن اعتراض مسلمانان و اینکه یک میلیارد و نیم میلیون مسلمان نمیتوانند توهین به پیامبر بزرگوارشان را بپذیرند ، منع کردند و روز دوشنبه و سه شنبه ۲۴و ۲۵ سپتامبر (سوم و چهارم مهرماه 1391) روز عدم استفاده از دو سایت یاد شده است و انتظار میرود سهم شرکت گوگل افت کرده و خساراتش به ۲۱۰ میلیون دلار برسد 

 عزیزان لطفا انتشار دهید

 

   ادامه مطلب ...