مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسافر آسمان

مسافر آسمان ( شهید گمنام)

هوا بارانی است. نمی‌دانم چرا یاد تو افتادم. یاد اشک‌های آخرین خداحافظی‌ات که در میان پلک‌ها پنهان شد. یادت هست این مادرت بود که رویت را بوسید و تو را از زیر نورانی‌ترین‌ها رد کرد؟ یادت هست چند قدمی برداشتی و با یک نگاه دیگر به مادر از آن کوچه گذشتی؟

مادر می‌دانست که نباید پشت سر مسافرش گریه کند؛ اما اشک‌ها این را نمی‌فهمیدند و بعد از رفتن تو، باریدند. آخرین نامه‌ات را که نوشتی، یادت هست؟ روبه‌رویت برهوتی از عشق بود و در نگاه تو این زمین و آسمان بودند که در یک نقطه به هم متصل می‌شدند؛ زمین خاکی و آسمان آبی. آیا برای تو هم وصلی خواهد بود؟ روی آن تخته سنگ نشسته بودی و قلم را بی‌پروا حرکت می‌دادی. در کنار تو لاله روییده بود. برای مادر چند شاخه چیده بودی. آری! آخرین نوشته‌ات هنوز با همان لاله‌ها در کنار عکس تو روی طاقچه قدیمی خانه‌اند. مادر هر روز به آنها نگاه می‌کند و با اشک دل به لاله‌های تو آب می‌دهد.

می‌دانی تا به امروز هنوز هیچ کس جرئت کنار زدن پرده دل مادر را نداشته است. تنها خاطره‌ای که در کنج ذهنش امید دیدار تو را می‌دهد، آخرین لبخندت است وقتی که از پیچ کوچه می‌گذشتی و دستی که بالا بردی. مادر حالا می‌فهمد که تو می‌خواستی بگویی «مسافر آسمانی» اما فقط اشاره کرده بودی؛ بی‌‌هیچ حرفی.

ثانیه‌های انتظار سال‌ها بود که می‌گذشت تا اینکه صدای دستی لرزان روی زنگ در، قلب مادر را فشرد. همسنگرت بود؛ یکی از آنها که مانند تو مسافر آسمان بود، اما...

نگاهی به مادر کرد و سرش را در گریبان فرو برد. شرم، اشک، لرز، همه چیز از درون او موج‌ می‌زد. دست به جیب برد و پلاک نیمه سوخته تو را به مادر داد؛ پلاکی که با خون غسلش داده بودند، اما از تو چه خبری داشت؟... هیچ...

از آن به بعد، تنها سنگ‌هایی که روی آنها نوشته بودند «شهید گمنام، فرزند روح‌الله» همدم روزهای تنهایی مادر شد.

شهدا شرمنده ایم

با سلام و درود به همه شهدای اسلام

دلم گرفته بود و از روی عادت هوای دردودل با شما به سرم زد.
میدانم که اگر قدم از قدم برمیدارم برای زیارتتان و پا بوسی مزارتان این خود شمائید که دعوتم میکنید
وقتی اشک می آید یعنی تو مرا خوانده ای
هرچند تو خوب میدانی که گریه هایم در گلزار شما برای سرگردانی و گمراهی خودم است وگرنه شما که عند ربهم یرزقونید و ما......
دلم از روزگار و مردمانش گرفته است می آیم دفترم را میگشایم و مینویسم از درد هایم ؛ از غربت بی دردی ؛ درد ماندن در تعلقلت دنیا
درد اینکه تو هم نام داری و هم نشان اما گمنامت میخوانند...
فکر میکنم که چه خوب شد که بار سفر بستید و نماندید

ادامه مطلب ...

بچه های جنگ در آرزوی شهادت

بچه های جنگ در آرزوی شهادت 

 
به یاد بچه هایی که از قافله عشق جا ماندند و در آزمونی سخت تر، سر بر آستان امام عشق می گذارند تا روزی بر سنگ قبرشان حک شود شهید . روزی گفتند جنگ تمام شد وهمه به شهرودیار خود برگشتند اما شهداء با کوله باری ازعطر شهادت ، ودوستان شان با دلی مجنون که جامانده اند . حالا باید چاره ای کرد که اینجا دنیاست و زمان به تندی می گذرد اما سخت تر از دیروز! اما باید سوخت وساخت وزندگی کرد.باید نَفَس را رها کرد . اما باید حواسمان باشد که دنیا با تمام رنگهایش آسمان دلمان را تیره وتار نسازد تا دراین میان نشانی بهشت راگم نکنیم ویادمان باشد که مال دنیا وفرزند و زیبائیهای دنیا سرگرمی خوبی برایمان نیست لذا با تمام وجود جان خویش را قطره ای سازیم تا به دریای وصال معبود رسد . مدتها گذشته است ، نمی دانم اگر الآن جنگ شود آیا مقاومتی راکه دیروز ودرآن سالها داشته ام را دارم یا نه ؟ اکنون که با خود می نشینم و از وقایع آن روزها می گویم وخاطرات دلم را ورق میزنم با خود می گویم چه روزهایی بود که گذشت ، روزهایی که با خدا ورسولان ونیکان درگاهش بود زندگی می کردیم، گذشت ، یادش بخیر. در آن روزها ملاک عشق بود وشهادت در شهادت عجین شده بود طوری نبود که کسی بخاطر چیزی به جبهه رفته باشد ، با خود می گفتند برای ادعای فریضه وتکلیف است که به جنگ می رویم و میدانیم که جنگ به خودی خود بد است وپر ازکشتار ، آوارگی وبدبختی دنبالش است ، اما جبهه ما جبهه اسلام بود وجنگ ما جنگ در برابر ظلم بود لذا از این نظر جنگ ما با جنگ های دیگر فرق میکرد . جنگ ما یک جورایی دانشگاه بود وکلاس درسش ، درس انسان سازی بود که کتابهایش ایمان ، اخلاص ، معرفت ، جهاد وخلاصه کارنامه اش شهادت بود . ازاین رو باید دانست وحس کرد ، همانگونه که الآن حس می کنیم باید لحظه لحظه زندگیمان را برای خـدا خرج کنیم .

حاج شیخ محمد حسین حیدریان قهفرخی

 پیکر هم‌رزم شهید جهان آرا و شاگرد آیت‌الله مرعشی نجفی‌ تشییع شد  
   
یک بار تا پای چوبه‌دار پیش رفته بود ولی خدایش خواست برای دفاع از وطن زنده بماند تا روزهای سخت اسارت خرمشهر را پا به پای شهید جهان‌آرا، شهید محمد دهقان و سایر هم رزمان سپری کند.
حاج شیخ محمد حسین حیدریان قهفرخی سال 1342 در شهر خرمشهر در حالی دیده به جهان گشود که ندای انقلاب آرام آرام به گوش می‌رسید.
وی تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش آغاز  کرد و از حضور آیات عظام عبدالکریم کشمیری، مرعشی نجفی، وحیدخراسانی، محسنی، خاقانی و ... بهره جست که همین مهم دلیلی بر سالک بودن وی است.

حاج شیخ محمد حسین حیدریان قهفرخی با شروع جنگ هشت سال دفاع مقدس علاوه بر مبارزه پابه‌پای سایر رزمندگان از درس و منبر غافل نشده و همچنان به رسالت خود ادامه داد.
ادامه مطلب ...

درگذشت حاج شیخ محمدحسین حیدریان قهفرخی

شیخ محمد حسین حیدریان

بازگشت همه به سوی اوست

درگذشت حاج شیخ محمدحسین حیدریان قهفرخی 

با خبر شدیم که دانشمند و استاد محترم جناب حجةالاسلام و المسلمین محمد حسین حیدریان قهفرخی پس از تحمل سال‌ها رنج ناشی از صدمات جانبازی در دوران سراسر افتخار دفاع مقدس؛ دار فانی را وداع گفتند.
ایشان مؤلف کتاب وزین شرح اسمآء الحسنی و کتاب لمعات المحسنیه بودند که پیش از این مطالب شرح اسمآء الحسنی از آثار ایشان در راز و رمز منتشر می‌گردید. همچنین پیرو سؤالات مکرر برخی از کاربران مبنی بر معرفی استاد، آن مرحوم از جمله اساتیدی بودند که راز و رمز مستقیماً از محضر ایشان استفاده های بسیاری برد. از آنجا که مرحوم حیدریان از اهالی و جانبازان حماسه مقاومت خرمشهر بودند، پیکر ایشان پس از انتقال از تهران در خرمشهر به خاک سپرده خواهد شد.
  
مصیبت وارده را خدمت خانواده آن بزرگوار تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق علو درجات را برای ایشان خواستار است.

آشنای غریب

رزمنده ای که خودش گمنام ، ولی عکسش آشنا

پیرمرد رزمنده حاج علیقلی علی بیگی بنی فرزند میرزاجان متولد 1312ساکن استان چهار محال و بختیاری ( شهر بن) طی سه دوره  یکی در سال 1360 عملیات فتح المبین و در سال 1362 عملیات خیبر و در سال 1365 عملیات کربلای پنج  در دفاع مقدس حضور داشته است و داری 25 درصد جانبازی می باشد . عکس ذیل به زبان خودش:« در عملیات خیبر سال 62 در جزیره مجنون سوار بر قایق بودیم که یک خبرنگار نیز با ما بود که این عکس را از ما گرفت . ایشان می گوید رزمنده جوانی که کلاه مشکی بر سر دارد اهل جونقان است و دو نفر رزمنده جوان دیگر اهل شهرک (شهر کیان) و چهارمین نفرشهید فردوسی اهل شهرکرد می باشند . »

ایشان می گوید: سال 137۱ که امام خامنه ای(دام ظله)به استان ماسفر کردند  سراغ من را گرفته بودند و گفته بودند به این رزمنده بگویید بیاید پیش من ، من هم به حضور او رفتم  وقتی من در کنار ایشان بودم از ما خیلی عکس گرفتند .که یک  نمونه از آن عکسها را خودم داشتم که چند سال پیش در اصفهان به یکی از اقوام دادم.»

حاج علی قلی می گوید سفر حج عمره مشرف شده است ولی خیلی دوست دارد سفر حج تمتع برود و چند سال هم هست که نام نویسی کرده است و تا حالا چندین بار هم اسمش در آمده است ولی به علت مشکل جسمی و کهولت سن به او اجازه سفر به حج تمتع را نمی دهند که این آرزو همچنان در دل او مانده است.

 حاج علیقلی علی بیگی بنیحاج احمدقلی علی بیگی بنی

 

              تاریخ عکس:۱۳۶۲                                          تاریخ عکس: ۱۳۹۰

۳۰جمله کوتاه از رهبر انقلاب در خصوص جنگ نرم

ما از خُم پرجوش ولایت مستیم ........... عهدی ازلی با ره مولا بستیم 
 

بنگر که وظیفه چیست در این هنگامه ........... ما افسر جنگ نرم آقا هستیم... 

  

 

 امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است

جنگ نرم یعنى ایجاد تردید در دلها و ذهنهاى مردم 

 

ادامه مطلب ...

لبیک یا رسول الله

لبیک یا رسول الله

  ای پیامبر خدا… جان و خونم… پدر و مادرم… خانواده و فرزندانم… و همه‌ی اموالم… و هر چه خدا مرا از آن بهره‌مند ساخته… فدای کرامت تو… و آبرو و شرافت تو… خون‌های ما… جان‌های ما… فرزندان ما… زندگی ما… بی‌ارزش است در برابر… کرامت پیامبر خدا… آبروی پیامبر خدا… شرافت پیامبر خدا… و خدا شاهد آن‌چه می‌گوییم است… و خون‌های شهدایمان شهادت می‌دهند… و زخم‌های جانبازانمان شهادت می‌دهند… و خانه‌های ویرانمان شهادت می‌دهند… تا آخرین قطره‌ی خونمان… سکوت نخواهیم کرد… در برابر توهین به پیامبرمان… و فریادمان خروشان خواهد ماند…   

 

«لبیک یا رسول الله»...  


ادامه مطلب ...

سلام بر عشق

سلام بر عشق ، سلام بر همدم و همراز عشق یعنی شهید و شهادت 

عشق یعنی یه پلاک قصه عشق را باید با غروب بود تا دانست و با هوای ابری پاییزان و با مرغی که به ناچار پشت میله های بی احساس قفس نغمه سرایی می کند. ماجرای غم انگیز ما را در محفل شمع و پروانه بایستی شنید و با لبخندهایی پیوند خورده با اشک و در آه سوزان شنهای داغ دیده ... باز دلم هوای شلمچه کرده است .

باز از فرسنگها راه بوی عطر خاکریزهایش مستم می کند . باور کنید خودم هم دیگر خسته شده ام . همین که می آیم نفسی بگیرم و با شهر بسازم ، همین که می آیم آرام آرام با زندگی روزمره دست اخوت دهم ، نمی دانم چه می شود که درست هنگام هنگامه ، آنجا که می روم تا فتحی دیگر در بودنم را رقم بزنم ، به سراغم می آیند .

ادامه مطلب ...

دهه ی مبارک کرامت

دهه ی مبارک و میمون کرامت و تولد حضرت معصومه (س) و برادر گرامیشان ، اسوه ی بخشش را بر تمامی مسلمین جهان تبریک عرض می نماییم.

 دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیهااالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) می‌باشد. این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است. 

از ادامه بازدید فرمایید

ادامه مطلب ...

بیانات در دیدار نیروهاى مسلح منطقه‌ى شمال کشور

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نیروهاى مسلح منطقه‌ى شمال کشور و خانواده‌هاى آنان 

 بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
در جمع شما برادران و خواهران عزیز احساس آمادگى براى کارهاى بزرگ در هر انسانى زنده میشود. جمع جوانان، کارکنان، زحمتکشان نیروهاى مسلح و همسران و فرزندان آنها، یک نمونه‌ى گلچین‌شده‌اى از ملت ایران است که در احساسات او، در دل او، در اندیشه‌ى او، آرمانهاى بلند موج میزند. خوشوقتم از اینکه امشب این توفیق را خداى متعال به من داد که در جمع شما حضور پیدا کنم و از خداى متعال، رحمت او، برکات او، عافیت او را براى همه‌ى شما مسئلت میکنم.
برنامه‌اى که این جوانان عزیز ما، دانشجویان این دانشگاه اجرا کردند، برنامه‌ى خوبى بود؛ آیات امیدبخش قرآن کریم و تأکید بر اینکه هر سختى‌اى همراه خود و در کنار خود یک گشایش و آسایش را دارد. این یک فکر عظیم کارسازى است براى همه‌ى جوامع که من مختصرى در این زمینه توضیح عرض خواهم کرد.

ادامه مطلب ...

وصایای گهربار

وصایای گهربار

برادرها! این دنیا سرای بیش نیست که هرچه بروید بدان نمی رسید. این دنیا منزلگاهی است که فقط برای دادن امتحان در آن توقف کرده ایم. این دنیا همان طوری که حضرت علی(علیه-السلام) می گویند هیچ نمی ارزد. پس چرا باید پیروان ایشان به آن دل ببندند؟!
(شهید منوجهر پور فرد کهن)
برادرها و خواهرانم! سعی کنید زندگیتان تجملی نشود، چون زرق و برق دنیا جاذبه ای قوی دارد و امکان دارد ما را از خداوند غافل کند و ما این غافل شدن را نمی فهمیم تا روزی که یک دقیقه متوجه می شویم از اسلامی که هنگام فقر داشتیم فقط یک نماز و روزه ی جسمی باقی مانده و چیزی از معنویات باقی نمانده است.
(شهید غلام رضا مجیدی)
ادامه مطلب ...

رقیه های امروز

رقیه های امروز 

 رقیه بودن زمان و مکان نمی شناسد،

 هر دخترک یتیمی طلب بابای شهیدش را دارد،

 دیروز زهرای سه ساله ای با سر به خون رنگین شده ای راز و نیاز می کرد

 و امروز دختران شهید چشم در چشمان پدری که در قاب عکس مانده است درد دل می کنند.

و عاقبت هر دو یکی است هنوز کودکی را نگذرانده پیر می شوند و به پای عکس شهید جان می دهند.

بشنوید حکایت یکی از همین رقیه هارا: 

http://tashohada1.persiangig.com/audio/muzic-flash1/gomnam1.mp3     دانلود


بیانات در دانشگاه علوم دریایى امام خمینى نوشهر

بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم دریایى امام خمینى نوشهر   

در مراسم تحلیف، دانشآموختگى و اعطاى سردوشى دانشجویان دانشگاههاى افسرى ارتش جمهورى اسلامى ایران   بسماللهالرّحمنالرّحیم
تبریک عرض میکنم فارغالتّحصیلى شما جوانان عزیز و افسران پرنشاط و باانگیزهى نیروهاى مسلّح در ارتش جمهورى اسلامى ایران را، و همچنین آغاز تحصیل و فراگیرى در دانشگاههاى نظامى را براى جوانانى که این راه را امروز آغاز میکنند. راه شما راهى پرافتخار است؛ راه شما راهى است که هر انسان آزادهاى با نگاه به آن، با آگاهى از آن، آن را در دل ستایش میکند؛ راه دفاع از آرمانهاى بلند اسلامى که براى بشر یک نیاز حتمى و ضرورى و حیاتى است. شما در این راه وارد شدید، آن هم در بخش حسّاس و پرخطر آن. نیروهاى مسلّح، نوک پیکان نظام اسلامى و الهى و تمدّن الهى و اسلامى در مقابلهى با دشمنان، بدخواهان و کینهورزانند.جوانان عزیز ما این میدان را با انگیزه، با عشق و علاقه، با آگاهى و بصیرت طى میکنند و افتخار دنیوى و اجر اخروى و الهى را حائز میشوند. عزیزان من! راه نورانىِ پربرکتى است؛ قدر این راه را بدانید؛ در هر بخشى از نیروهاى مسلّح و از ارتش جمهورى اسلامى ایران مشغول فعّالیّت و خدمت هستید یا خواهید بود، آن را حسنهاى بدانید که خداى متعال براى آن به شما اجر خواهد داد و موجب نورانى شدن چهرهى شما در دنیا و آخرت خواهد بود.

ادامه مطلب ...

پیام تبریک ولادت حضرت معصومه علیهاالسلام

حضرت معصومه

مدینه، به یمن حضورش نورانی می‏شود و پنجره‏ها به شوق رویش، بازند.

کوچه پس کوچه‏های مدینه،به عطر دل انگیزش معطّر می‏گردند و سروهای آزاد،به احترامش قیام می‏کنند.

به دل حک شد به خط آشنایی                               شب میلاد و آغازِ گدایی

کریمه کاسه‌ام بنگر که بالاست                               کرم بنما تو هر چه می‌توانی

 

آری! سخن از ولادت بانویی است که همچون زینب علیهاالسلام ، که برای قیام، قربانی دارد و خورشید عاشورا را با صبرش تعریف کرد، او نیز با قدم‏های پر حیاتش، به سرزمین کویری قم، حیات بخشید و در رگ ایرانیان، خون حمایت از ولایت را جاری ساخت.

     وقتی خدا به فکر وجود تو اوفتاد                                           آینه ای مقابل زینب قرار داد

 

ازدواج دوم

ازدواج دوم  

برخورد اولمان بود. به من گفت: «شما می دونید من قبلاً ازدواج کردم و این ازدواج دوم من است؟»

انتظار نداشتم، گفتم: «نه! به من نگفته بودند.»

گفت: «شما باید بدونید من قبلاً با جبهه و جنگ ازدواج کرده ام، شما همسر دوم من هستید.»

همه چیز را رک و پوست کنده گفت.

گفت: «انتهای راه من شهادت است و اگر جنگ هم تمام شود و من شهید نشوم هر کجای دنیا که جنگ حق علیه باطل باشد، می روم آنجا تا شهید شوم.»

خبر شهادتش را که آوردند، برای من غیرمنتظره نبود. آمادگی اش را داشتم.

محتوای فیلم که مسلمانان را به خشم آورد، چیست؟

 محتوای فیلم که مسلمانان را به خشم آورد، چیست؟

در حالی که پخش فیلمی موهن موجب خشم مسلمانان، به ویژه در لیبی و مصر و حمله به سفارت آمریکا در این کشورها شده، محتوای این فیلم چیست؟

به گزارش فرهنگ به نقل از اوباما : رسانه های خارجی، فیلم مذکور از سوی تری جونز، کشیش ضد اسلام اهل فلوریدای آمریکا، منتشر شده که اعلام کرده‌ است انتشار این فیلم  به مناسبت سالگرد حملات یازده سپتامبر صورت گرفته است.
در این فیلم دوساعته، شخصیت ارزشمند پیامبر اکرم (ص) به طنز گرفته شده و این چهره پاک، فردی ترسیم شده‌ است که گناهان بسیاری مرتکب می‌شود.

رسانه‌های آمریکایی ازجمله «وال‌ استریت جورنال» گزارش دادند که «سَم باسیل»، نویسنده و کارگردان این فیلم، که «معصومیت مسلمانان» نام دارد یک یهودی آمریکایی اهل کالیفرنیا و شاغل در بخش مستغلات است، اما پخش و توزیع فیلم را تری جونز برعهده دارد.

ادامه مطلب ...

پشت پرده و سازندگان فیلم موهن

پشت پرده و سازندگان فیلم موهن

چه کسانی پشت تولید این فیلم موهن بوده اند؟ اهداف این افراد چه بوده است؟محتوای فیلم موهن به ساحت پیامبر اسلام چیست؟

فیلم موهن

اگرچه در سالهای اخیر پدیده "اسلام هراسی" در جهان غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان فضای رسانه ای رایج و مضمون تکرار شونده در  رسانه ها شکل گرفته است، اما این امر به این جا متوقف نشده و به شکل "اسلام ستیزی" تغییر شکل یافته است. اگرچه  در سالهای گذشته و به ویژه پس از حوادث یازده سپتامبر که به گروه القاعده منتسب شد، اسلام هراسی در ابعاد رسانه ای، سیاسی و اجتماعی دنبال شد و مسلمانان در جوامع غربی با انواع و اقسام تضییقات و تبعیضات روبرو شدند و رسانه ها، تصویری سیاهی از مسلمانان به مخاطب غربی ارائه می کردند، اما اخیرا چندی است  که نه تنها مسلمین مورد تعرض و اتهام قرار می گیرند که ستیزه جویی علیه خود اسلام شکلی علنی یافته است. اگر در سالهای گذشته هالیوود و فیلمهای آمریکایی مسلمین را مردمی خشن، تروریست، بی فرهنگ و .... تصویر می کردند ،  

ادامه مطلب ...

پیام مهم ولی امر مسلمین در پی اهانت به ساحت نورانی رسول الله(ص)

پیام مهم ولی امر مسلمین در پی اهانت به ساحت نورانی رسول الله(ص)
متهم اول در این جنایت صهیونیسم و امریکا است

 

 
در پی اهانت نفرت انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله و سلم حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به ملت ایران و امت بزرگ اسلام، پشت صحنه ی این حرکت شرارتبار را سیاستهای خصمانه ی صهیونیسم، امریکا و دیگر سران استکبار جهانی خواندند و با تشریح دلایل کینه ورزی صهیونیستها نسبت به اسلام و قرآن، تاکید کردند: سیاستمداران آمریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملتهای مسلمان را به درد آورده اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.
 
ادامه مطلب ...

عکس/ کارگردان فیلم موهن علیه پیامبر (ص)

سام باسیل کارگردان فیلم توهین آمیز علیه اسلام و پیامبر اعظم (ص) 

 

حسرت مادر

حسرت مادر  

متن زیر برای تمام مادرهای غیور ایرانی

سلام به همه ایرانی ها ، سلام به همه جوانان ، سلام به همه مسئولین و نخبگان ، سلام من کوچکترین به همه شماها.

نمی دونم شما هم شنیدید یا نه ، از زمزمه ی کوچه ها ، فلانی دانشگاه قبول شد با سهمیه شهید فلانی سهمیه داشت ... فلانی سهمیه داشت ... . شنیدید؟چی قضاوت کردید؟فکر کردید قضاوت کردید؟جاشون رفتید؟امشب میخوام باهم یه دوری تو دل بعضی ها بزنیم.موافقید؟ بگو بسم الله

تا حالا به کلماتی همچون خانواده ، عشق ، محبت ، مهر و... برخوردید.تا حالا حسرت نگاه مادر که سرچشمه عشق هست تو دلتون موند؟ تا حالا حسرت نگاه مظلومانه پدر تو ذهنتون نقش بست؟ تاحالا حسرت دیدن فرزند رو چشیدید؟ تا حالا ناز کردن فرزند خردسال رو دید؟ تا حالا ملتمسانه با قاب صحبت کردید؟

ولی چشم باز کنید اطراف ما پر از این صحنه هاست که نمی بینیم چون برای دیده شدن نیامدند. وقتی مادری فرزندی را بدنیا می آورد تمام وجود خود را در او خلاصه می کند.وقتی ثانیه ثانیه از رشد او رامی بیند امیدی در دل دارد.بزرگ شود در لباس دامادی ببیند موفقیت او را ببیند.ولی او بزرگ می شود آنقدر که دنیا برای او تنگ است.او از در شهادت دنیا را وداع می کند.ولی آغاز می شود.دنیای مادر آغاز می شود.وصف مادر شهید کار من نیست.

هرگز روبروی مادر شهید ، مادری فرزند خود را در آغوش نگیرد.

آیا تمام آن سهمیه ها فقدان عشق مادر را جبران می کند؟؟؟

شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)

شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) 

شهادت رئیس مذهب تشیع حضرت صادق آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم)امام جعفر بن محمد (علیه السلام) را به حضرت بقیة الله العظم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و عموم مسلمین و شیعیان جهان تسلیت عرض می نماییم .

ادامه مطلب ...

پشت پنجره ها

امام صادق

پشت پنجره ها 

خواب دیدم که پشت پنجره ها

روبروی بقیع گریانم

پابه پای کبوتران حرم

در پی آن مزار پنهانم

گریه در گریه با خودم گفتم

جان افلاک پشت پنجره هاست

آی مردم ! تمام هستی ما

در همین خاک پشت پنجره هاست

ادامه مطلب ...

مرثیه مجسم

مرثیه مجسم 
امام صادق

بغضِ غریبی گلوی عالم را می فشارد و سنگینی داغی جان‌سوز بر قلب زمین زخم میزند. ملائک، کوچه پس کوچه های مدینه را در پیِ مرد بی نظیری میگردند که محضرِ مبارکش، منبع فیض آسمانی بود؛ اما چه سود که اینک خوشه های زهرآگینِ کینه منصور، ‌قلب سپیدش را هزارپاره کرده است.

به ستاره ها بگویید دیگر ماه صادقانه شان طلوع نخواهد کرد!

شب های تیره عراق آرام بگیرند که دیگر مأمورین سیاهدلِ عباسی، از دیوارهای خانه ولایت بالا نمی روند و جانشینِ خدا را از سجاده نماز، با سروپای برهنه به دربارِ جور نمی برند!

امشب کوچه های مدینه داغدارند و بقیع، چشم‌انتظار آخرین مسافر خویش است. بقیع، بقعه ای خاموش و تاریک؛ بقیع، آشنایی غریب؛ بقیع، مزار بی چراغ و فانوسی که مظهر مظلومیت هزار و اندی ساله است. در بقیع، روضه لازم نیست، خودش مرثیه مجسم است...

شهادت جانسوز رئیس مذهب

امام صادق

 

زین ماتمى که چشم ملائک ز خون ترست

گویا عزاى صادق آل پیغمبرست

 

موج موج شانه‏ها می‏آیند، روبه روی دریا تباری که نامش «صادق» است تا ترجیع ‏بندهای تلاطم را بسرایند.

امروز، کتاب دانش، مرثیه‏هایی در دل دارد که هر کدام جگرسوز است و پر خراش.

امروز، اشک‏های قلم، نماینده قطعه‏های غمزدگی است.

امروز دوبیتی‏های «وا اماما»، زمزمه بقیعستان دل است.

***

شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد.

 

سرچشمه فضایل

امام صادق

سرچشمه فضایل 

در مورد امام صادق علیه السلام سخن گفتن بیش از این است که در یک مقاله یا چند مقاله جمع گردد. ولی به اختصار بعضی از ابعاد حیات مبارک آن حضرت را بازنگری می نماییم، باشد که راهنمای زندگی شیعیانش گردد.

 

عصر طلوع خِرَد

امام صادق علیه السلام ، فاتح قلّه های دانش بود که به سازندگی شاگردانی نیکْ بخت در مکتب فکور و پر جاذبه خویش می پرداخت. عصر آن پیشوای ممتاز و نمونه برجسته تعقل را می توان عصر تزریق اندیشه های ناب در حوزه اسلام و طلوع جنبش های فرهنگی شعورمند در بافت مذهب دانست. دوران دستاورد گران سنگ مناظره ها و رویارویی ایده ها. دوره همْ تراز کردن دیدگاه های بشری و قوام پایه های تفکّر. برهه راهیابی جلوه های بدیع به حیطه اذهان و مقطع ستیز برهان صادق با هرچه انحطاط و ناپاکی و آموزه های ناروا.

 

ادامه مطلب ...

آشنای غریب

شهادت امام صادق علیه السلام

آشنای غریب 

پلک می‏گشایی، شیعیانت بر بالین تو نشسته‏اند؛ اما پریشان و ملتهب.

این همه شاگرد و چقدر تنها!

این سهیل بن حسن خراسانی است که می‏گوید: «چرا نشسته‏ای و قیام نمی‏کنی در حالی که صد هزار شیعه در رکاب تو آماده‏اند و برایت شمشیر می‏زنند!؟» چه سؤال تلخی! اما قاطعانه پاسخش می‏دهی: «برخیز و در این تنور بنشین!» رنگ از چهره باخته است. نمی‏پذیرد. التماست می‏کند. رو به هارون مکی می‏فرمایی: «تو برو و میان تنور بنشین!»هارون بی‏تأمل چنین می‏کند. رو به سهیل می‏فرمایی: «از همه اهل خراسان، چند نفر حاضر می‏شوند، کاری را که هارون کرد انجام دهند؟! ما خروج نمی‏کنیم مگر زمانی که حتی پنج مخالف هم در جمع ما نباشد!» و این یعنی چقدر حق تنهاست و تو تنهاتر!

کدام زهر تلخ‏تر بود؟

روزگار منصور، از زهر او تلخ‏تر بود؛ زهری که اینک در جانت نفوذ کرده و چیزی نمانده تا آخرین نفس‏هایت را از تو بگیرد؛ زهری که مرثیه همواره غربت شما خاندان آفتاب در ضلالت‏آباد خاک بود؛ زهری که اندوه یک عمر بی‏بهار زیستن را در تو، خلاصه و جانگداز روایت کرده است. پلک بر هم می‏نهی و میان ضجه‏های شاگردان و یارانت، بر فرشته مرگ سلام می‏دهی....

 

مذهب جعفری و أدب جعفری

مذهب جعفری و أدب جعفری 

امام صادق

همه ما با کلمه « مذهب جعفری » آشنا هستیم و می دانیم که علت نام گیری مذهب تشیع به این نام مبارک این است که از بین ائمه هدی علیهم السلام امام صادق علیه السلام بیشترین مجال را برای تبیین حقایق دین جد بزرگوارشان پیدا نمودند تا جایی که به عنوان مثال شیخ مفید رحمه الله می نویسد : « اصحاب حدیث اسمهای راویان ثقه – علی رغم اختلاف آن راویان در گفتار و اندیشه ها - که از امام صادق علیه السلام روایت نموده اند را جمع کرده اند که عدد آن به چهار هزار مَرد می رسد

»(1) . ادامه مطلب ...

وصیت هایی طلایی برای خوشبخت شدن

امام صادق

وصیت هایی طلایی برای خوشبخت شدن 

کسانی که در زمان امامان معصوم علیهم السلام می زیستند و از مقام علمی و معنوی آن حضرات آگاه بودند گاهی که توفیق دیدار نصیبشان می شد از امام تقاضا می کردند تا آنها را به پند و اندرز و یا توصیه ای بهره مند سازد. خوشبختانه برخی از این توصیه ها از کوران حوادث به سلامت گذر کرده و با تلاش و رنجی که علمای گذشته متحمل شده اند اکنون در میراث روایی ما به چشم می خورند.

آنچه در ادامه می آید برخی از توصیه های امام صادق علیه السلام است که در زمانها و شرایط مختلفی برای افراد گوناگون بیان شده است. اختصاصی نبودن این توصیه ها به فرد یا زمان خاصی، سبب می شود تا همه آنها برای تمام کسانی که خواهان رسیدن به کمالات انسانی و قرب الی الله هستند مفید و راهگشا باشد.

ادامه مطلب ...

شیخ رجبعلی خیاط

در راستای ستایش امیرالمؤمنین(ع) خبرگزاری فارس: شعر منتشر نشده‌ای از «شیخ رجبعلی خیاط» در وصف امام علی(ع)

مرحوم شیخ رجبعلی خیاط  شعری را در وصف امام علی‌بن ابی‌طالب(ع) در دهه 1330 سروده که اگر چه از نظر قافیه و عروض دچار مشکل است اما ابیات آن چینش جالبی دارد. به نظر می‌رسد این شعر بیش از آن که نوشته‌ای ادبی باشد،‌ یک دلنوشته در راستای ستایش امیرالمؤمنین(ع) است.

این شعر که توسط خانواده نکوگویان در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته است، برای نخستین بار در فضای رسانه‌ای کشور منتشرمی‌شود:

ادامه مطلب ...

اقدامات با ارزش‌تر از طلا

اقدامات با ارزش‌تر از طلا  

 

کرم زاده

آنچه در لندن اتفاق افتاد، تنها به "مرداد افتخارآفرین" ختم نشد. در کنار افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی در المپیک پکن که سبب شد ورزش ایران طلایی‌ترین دورانش را پس از انقلاب اسلامی رقم بزند، کاروان رییسعلی دلوار هم متشکل از جانبازان و معلولان ایرانی هم در بازی های پارالمپیک نتایج افتخرآفرینی کسب کردند تا لندن به شهری خاطره‌آمیز برای ورزش ایران تبدیل شود.

دو هفته پس از آنکه کاروان ایران موفق شد با 4 طلا، 5 نقره و 3 برنز در جایگاه هفدهم ورزش جهان قرار بگیرد، کاروان ورزشکاران معلول و جانبازان ایران هم توانست با 10 طلا، 7 نقره و 7 برنز در مکان یازدهم قرار گیرد تا بهترین نتیجه تاریخ پارالمپیک ایران در این دوره از بازی‌ها رقم بخورد.

ادامه مطلب ...

حضرت امام خامنه ای

اللهم صل علی محمد و آل محمد

جمال دلرباش صلوات

تقدیر رهبرانقلاب از مدال آوران پارالمپیک

تقدیر رهبرانقلاب از مدال آوران پارالمپیک 

در پی موفقیت‌های جانبازان و معلولان کشورمان در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ و همچنین در پاسخ به نامه رییس‌ کمیته ملی پارالمپیک، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از افتخار ‌آفرینی‌های آنان قدردانی کردند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
 

بسمه تعالی
قهرمانان عزیز جانباز و معلول
افتخاراتی که در مسابقات جهانی به دست آوردید، مایه خرسندی و سرافرازی و شادمانی ملت ایران است. صمیمانه از همه شما تشکر می‌کنم. پایبندی‌هایی که به ارزش‌ها و احکام اسلامی نشان دادید نیز درخور قدردانی و سپاس جداگانه است.
خداوند همواره شما را سربلند بدارد.
سیّد علی خامنه‌ای
۱۹/شهریور ماه/۱۳۹۱

ادامه مطلب ...

عکس‌های دیدنی از آیت الله طالقانی

عکس‌های دیدنی از آیت الله طالقانی  

ادامه مطلب ...

قوی‌ترین مرد پارالمپیک هم ایرانی است

قوی‌ترین مرد پارالمپیک هم ایرانی است  

سیامند رحمان با رکوردشکنی موفق به کسب مدال طلای دسته فوق سنگین وزنه‌برداری و هشتمین مدال طلای ایران در پارالمپیک شد.
رقابت‌های وزنه‌برداری قدرتی بازی‌های پارالمپیک در دسته فوق سنگین با رکوردشکنی و مدال طلای سیامند رحمان به پایان رسید.
سیامند رحمان با بلند کردن وزنه‌ی 270 کیلوگرم رکورد پارالمپیک را شکست و در همان ابتدای کار مدال طلای خود را قطعی کرد. رحمان در حرکت دوم هم وزنه 280 کیلویی را مهار کرد. ملی‌پوش ایران برای حرکت سوم خود به رکورد جهان که 291 کیلوگرم و متعلق به خودش است حمله کرد و وزنه ای 10 کیلو سنگین تر یعنی 301 کیلوگرم را درخواست کرد که یک دست او در بالا آوردن وزنه کم آورد و این رکورد ثبت نشد.اما همانند المپیک که قوی ترین مرد جهان یک ایرانی بود، عنوان قوی‌ترین مرد پارالمپیک هم به ملی‌پوش توانمند ایران رسید.

نزدیک‌ترین رقیب رحمان، فاریس از عراق بود که وزنه 242 کیلویی را مهار کرد و نقره گرفت. وزنه بردار کره جنوبی نیز به مدال برنز رسید.

با کسب این مدال طلا، ایران جایگاه نهمی خود را از فرانسه که 7 مدال طلا دارد پس گرفت و تا این لحظه این جایگاه یک رقمی را به خود اختصاص داده است.

در حالی که ایران و فرانسه برای کسب جایگاه نهمی این روزها رقابت نزدیکی دارند، با مدال طلای سیامند رحمان ایران برای گرفتن جایگاه هشتم از برزیل، تنها سه مدال طلا فاصله دارد.

پیام تبریک حضرت آیت‌الله نوری همدانی به رهبر انقلاب

پیام تبریک حضرت آیت‌الله نوری همدانی به رهبر انقلاب 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در پیامی به رهبر معظم انقلاب انقلاب اسلامی برگزاری باشکوه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران محضر ایشان تبریک گفتند.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت‌برکاته
 با عرض سلام و تحیت
تشکیل اجلاس سران جنبش غیر متعهدها که باشکوه و عظمت مخصوصی در ایران اسلامی به وقوع پیوست و یکی از رخدادهای بسیار مهم و کم‌نظیر تاریخ است را به محضر مبارکتان تبریک می‌گویم.

ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد

بیانات مقام معظم رهبری در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على الرّسول الأعظم الأمین و على ءاله الطّاهرین‌ و صحبه المنتجبین و على جمیع الأنبیاء و المرسلین.‌
به شما میهمانان گرامى، سران و هیئتهاى نمایندگى کشورهاى جنبش عدم تعهد و نیز دیگر شرکت‌کنندگان در این اجلاس بزرگ بین‌المللى خوشامد میگویم.
ما در اینجا گرد آمده‌ایم تا به هدایت و کمک پروردگار، حرکت و جریانى را که در شش دهه‌ى قبل با هوشمندى و موقعیت‌شناسى و شجاعت چند تن از رهبران سیاسىِ دلسوز و مسئولیت‌پذیر پایه‌گذارى شد، به اقتضاى موقعیتها و نیازهاى امروز جهان ادامه دهیم و بلکه به آن جانى تازه و تحرکى دوباره ببخشیم.

ادامه مطلب ...

اردوی پایان دوره عاشقان علی بن موسی الرضا

به نام حضرت دوست 

با عنایات خداوند متعال و توجهات ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (علیه الاف التحیه و الثناء)و به همت عزیزان پایگاه امام خمینی (ره)- مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام اردوی پایان دوره عاشقان علی بن موسی الرضا در جوار آستان ملکوتی امام رئوف برگزار می‌گردد

 

انشالله امروز مورخ ۸/۶/۹۱ ساعت ۲۰/۱۰ صبح حرکت قطار از اهواز به مشهد است  

ما آنجا نائب الزیاره تمامی دوستان و عزیزان هستیم

 جا دارد اینجا از تمام دوستان و عزیزان که برای این اردو زحمت کشیدن تشکر و قدردانی کنیم.

دل نوشته زائر امام رضا(ع)...!!!

به نام خداوند جان آفرین

حکیم سخن بر زبان آفرین

 

دل نوشته زائر امام رضا(ع)...!!!

 

تقدیم به همه عاشقان و دوستداران ضامن آهو (ع)...

 

ای آفتاب مهربانی میخواهم از خورشید بگویم که هر طلوع بانوار خود به پنجره فولاد تو چنگ می زند و از ضریح تو نور میگیرد.  

مولای من! تو را امام غریب می نامند، می دانم بد میزبانی بودند و در مهمان نوازی وفا نکردند.

مولای من! بعد از گذشت روزگار، حال تو میزبان ما هستی، تو میزبان گریه ها و نیازها، غم ها و دلتنگی های ما هستی. تو که غریبی را احساس کرده ای; حال غریبه ها به آستان کرم تو چشم دوخته اند و به دستان پر مهرت توسل کرده اند.

مولای من! میخواهم از زائرانی بگویم جاده به جاده و شهر به شهر می گذرند تا نفسی مهمان شوند و از می عشق تو بنوشند.

ادامه مطلب ...

کجایند مردان بی ادعا

آمده ‏ایم تا مشکلات مردم را حل کنیم 

یک بار شهید رجایی، یکی از دوستانش را از کار برکنار کرد. وقتی از او پرسیدند: چرا چنین کردی؟ گفت: این آقا هنوز جا خوش نکرده است، می‏گوید: خانه سی‏صد متری‏ام برای خانواده و محافظین کوچک است؛ یکی از خانه‏های مصادره شده طاغوتیان را به من واگذارید یا بفروشید.

به او گفتم: آقا جان! ما انقلاب نکردیم که خانه‏های مردم را مصادره و خودمان در آن‏ها سکونت کنیم. ما آمده‏ایم مشکلات مردم را حل کنیم. اگر قرار باشد مثل آن‏ها (طاغوتی‏ها) زندگی کنیم، مشکلات مردم را فراموش خواهیم کرد.

ادامه مطلب ...

هشتم شهریور؛ پرواز دو کبوتر عاشق

هشتم شهریور؛ پرواز دو کبوتر عاشق 
هر ساله با فرا رسیدن هشتم شهریور، مردم ایران، صحیفه خونین خوبی ها و مظلومیت دو تن از بهترین فرزندان وطن را مرور می کنند. آری، هشتم شهریور، سالروز شهادت مظلومانه شهیدان، رجایی و باهنر است که روز مبارزه با تروریسم نامیده شده است. برای گرامیداشت مقام این عزیزان، که الگوهای شایسته دولتمردان در نظام اسلامی هستند، هفته اول شهریور، هفته دولت نام گذاری شده است تا یاد و خاطره آن بزرگواران برای همیشه در تاریخ زنده بماند.
ادامه مطلب ...

روز جهانی وبلاگ مبارک باد .

با یاد خدا

دوستان خوب وبلاگی و وبلاگ نویسان عزیز روزتون مبارک. امروز روز جهانی وبلاگه و رسم بر اینه که امروز هر وبلاگ نویس این کارها رو انجام بده :‌

1- پنج وبلاگ جدید و جالب را پیدا کنید .
2-به نویسندگان این وبلاگ‌ها اعلام کنید که وبلاگشان را معرفی کرده اید .
3- درباره ی وبلاگهای انتخابی تان شرح کوتاهی بنویسید .
4- روز وبلاگ  و سنت جهانی آن را در وبلاگتان توضیح دهید .
5- BlogDay2012  را به عنوان برچسب وبلاگتان بنویسید.

بیانات رهبر انقلاب در دیدار سفرا و روسای نمایندگی سیاسی ایران

بیانات در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سیاسی ایران در خارج از کشور

به‌مناسبت برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سیاسی ایران در خارج از کشور را به همراه نمودار درختی آن منتشر می‌کند. رهبر انقلاب در بخش مهمی از سخنرانی‌شان که در تاریخ ۱۳۹۰/۱۰/۷ انجام شد، به بررسی تغییر اساسی آرایش سیاسی دنیا می‌پردازند.
ادامه مطلب ...