مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

اولین پیروزی در مذاکرات مسکو

اولین پیروزی در مذاکرات مسکو 

 

اولین پیروزی در مذاکرات مسکو«خانم ها و آقایان! می دانید امروز چه روزی است»؟ این پرسشی بود که دکتر جلیلی مسئول تیم هسته ای کشورمان در آغاز یکی از نشست های کاری اجلاس بغداد از نمایندگان 1+5 پرسید. سوال غیرمنتظره بود و اعضا و نمایندگان تیم های مذاکره کننده 1+5 که نمی دانستند این سوال چه ربطی به موضوع مذاکرات دارد، با تعجب پاسخ دادند «امروز چهارشنبه 23 می 2012 است» و دکتر جلیلی گفت « و سوم خرداد، یعنی دقیقا همان روزی که 30 سال پیش خرمشهر را از اشغال عراق دوران صدام آزاد کردیم» و سپس توضیح داد که چگونه در آن جنگ 8 ساله کشورهای متبوع گروه 1+5 و همه قدرت های ریز و درشت در دنیای بلوک بندی شده آن روزها، ....

ادامه مطلب ...

ماجرای آشنائى رهبر انقلاب با شهید چمران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از سخنان خود در دیدار با اساتید بسیجی دانشگاه‌ها با با ذکر خاطراتی از شهید دکتر مصطفی چمران، این شهید را انسانی مؤمن، مجاهد، شجاع، بصیر، دانشمند، منصف، هنرمند، با صفا، اهل مناجات، دارای روحیه ای لطیف و بی اعتنا به نان، نام و مقام دنیا توصیف کردند که آن را در این قسمت می‌خوانید و می‌شنوید:

اولاً این شهید یک دانشمند بود؛ یک فرد برجسته و بسیار خوش‌استعداد بود. خود ایشان براى من تعریف میکرد که در آن دانشگاهى که در کشور ایالات متحده‌ى آمریکا مشغول درسهاى سطوح عالى بوده - آنطور که به ذهنم هست ایشان یکى از دو نفرِ برترینِ آن دانشگاه و آن بخش و آن رشته محسوب میشده - تعریف میکرد برخورد اساتید را با خودش و پیشرفتش در کارهاى علمى را. یک دانشمند تمام‌عیار بود. آن وقت سطح ایمان عاشقانه‌ى این دانشمند آنچنان بود که نام و نان و مقام و عنوان و آینده‌ى دنیائىِ به ظاهر عاقلانه را رها کرد و رفت در کنار جناب امام موساى صدر در لبنان و مشغول فعالیتهاى جهادى شد؛ آن هم در برهه‌اى که لبنان یکى از تلخترین و خطرناکترین دورانهاى حیات خودش را میگذرانید. ما اینجا در سال 57 مى‌شنیدیم خبرهاى لبنان را. خیابانهاى بیروت سنگربندى شده بود، تحریک صهیونیستها بود، یک عده هم از داخل لبنان کمک میکردند، یک وضعیت عجیب و گریه‌آورى در آنجا حاکم بود، و صحنه هم بسیار شلوغ و مخلوط بود.

ادامه مطلب ...

گوشه ای از مناجات شهید چمران قبل ازشهادت

گوشه ای از مناجات شهید چمران قبل ازشهادت 

ای حیات با تو وداع می کنم با همه زیباییهایت ، با همه مظاهر جلال و جبروت ، با همه کوهها و آسمانها و دریاها و صحراها ، با همه وجود وداع می کنم . با قلبی سوزان و غم آلود به سوی خدای خود می روم و از همه چیز چشم می پوشم.

ای پاهای من ، می دانم شما چابکید، می دانم که در همه مسابقه ها گوی سبقت از رقیبان ربوده اید ، می دانم فداکارید ، می دانم که به فرمان من مشتاقانه به سوی شهادت صاعقه وار به حرکت در می آئید ، اما من آرزوئی بزرگتر دارم ، من می خواهم که شما به بلندی طبع بلندم ، به حرکت در آئید ، به قدرت اراده آهنینم محکم باشید ، به سرعت تصمیمات و طرحهایم سریع باشید .

ادامه مطلب ...

تصویر کمتر دیده شده از شهید چمران

تصویر کمتر دیده شده از شهید دکتر مصطفی چمران

ادامه مطلب ...

زندگی نامه شهید چمران

بِسْمِ‏الله الرََّّحْمنِ الرََّّحیمِ

من‏المؤمنین‏رجال‏صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی‏نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلا.

«قرآن کریم- الاحزاب آیه23»

سخن گفتن از شهیدی با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه‏ای که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، ‌از شیر بیشة نبرد و عارف شب‏های قیرگون، از پدر یتیمان و دشمن سرسخت کافران بسیار سخت بلکه محال است. 

سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی(ع)، این مالک‏اشتر جنوب لبنان و حمزة کربلای خوزستان سخت و دشوار است. چرا که حتی نمی‏توان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نبایست انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم نمایئم، که مردان و رهروان راه علی(ع) و حسین(ع) را با این کلمات مادی و معیارهای خاکی نمی‏شود توصیف نمود و سنجید.

این مروری است گذرا و سریع، بر حیات کوتاه اما پرحادثه و سراسر تلاش، ایثار، عشق و فداکاری شهید دکتر مصطفی چمران.

ادامه مطلب ...

شهادت دکتر مصطفی چمران

پیام حضرت امام ‏خمینی

بمناسبت شهادت دکتر مصطفی چمران

بسْمِ ‏الله الرََّّحْمنِ الرََّّحیمِ

انالله وانّاالیه راجعون

 

شهادت انسان‏ساز سردار پرافتخار اسلام، و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی و پیوستن به «ملاء اعلی»، دکتر مصطفی چمران را به پیشگاه ولی‏عصر ارواحنا فداه تسلیت و تبریک عرض می‏کنم. تسلیت از آنرو، که ملت شهیدپرور ما سربازی را از دست داد، که در جبهه‏های نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران، حماسه می‏آفرید و سرلوحه مرام او اسلام عزیز و پبروزی حق بر باطل بود. او جنگجویی پرهیزگار و معلمی متعهد بود، که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت و تبریک از آنرو که اسلام بزرگ چنین فرزندانی تقدیم ملت‏ها و توده ‏های مستضعف می‏کند و سردارانی همچون او در دامن تربیت خود پرورش می‏دهد. مگر چنین نیست که زندگی عقیده و جهاد در راه آن است؟

ادامه مطلب ...

با دکتر چمران در صور

با دکتر چمران در صور
دکترچمران در پرتو نورشمع،بخشی از دست نوشته های خودش را انتخاب کرد و برایمان با احساس خواند.سپس بخشهایی از نوشته های دکتر شریعتی را انتخاب کردند وبه خواندن آنها مشغول شدند برخی از آن جملات در خاطرم نقش بسته است.
_ 
چقدرایمان خوبست.چه بد میکنند کسانیکه می کوشند تا انسان را از آن محروم کنند چه ستمکار مردمی هستند این به ظاهر دوستداران بشر.
اگر ایمان نباشد،زندگی تکیه گاه ندارد،اگر عشق نباشد زندگی را چه آتشی گرم کند،اگر نیایش و دعا نباشد زندگی را به چه کار شایسته ای میتوان صرف کرد.اگر انتظار مسیحی،امام قائمی،موعودی در دل نباشد،ماندن برای چیست؟
اگر میعادی نباشد،اگر دیداری نباشد، رفتن چرا؟
من در شگفتم آنها که می خواهند معبود را از هستی برگیرند چگونه از انسان انتظار دارند تا درخلأ دم زند... .
ادامه مطلب ...

جهانی شدن

جهانی شدن   جهانی سازی

 

عبارت جالبی از حضرت آیت الله جوادی آملی شنیدم  که در باره جهانی سازی فرمودند .  این سخن در عین سادگی بسیار با ارزش است. مضمون سخن شان این بود :

 

کسی که جهانی می اندیشد میتواند جهانی حرف بزند ، نه مثل آمریکا که آمریکایی می اندیشد ولی جهانی حرف میزند .  و این هرگز به نتیجه مطلوب نمیرسد .


نور نتابد مگر جمال محمد(ص)

نور نتابد مگر جمال محمد(ص)

جمال محمد

مبعث پیامبر عشق و رحمت مبارک باد

اللهم صل علی محمد و آل محمد


بعثت پیامبر اعظم (ص)

عید سعید مبعث

  آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، مبارک باد . . .

پیامبر اسلام (ص) از دیدگاه امام صادق(ع)

پیامبر اسلام (ص) از دیدگاه امام صادق(ع)

 

در طول تاریخ بشریت, کم تر انسانى وجود دارد که مانند پیامبر اسلام تمام خصوصیات زندگى اش به طور واضح و روشن بیان و ثبت شده باشد.
خداوند متعال در قرآن کریم ـ کتابى که خود حافظ اوست(1) و بدون هیچ تغییرى تا قیامت باقى است ـ با زیباترین عبارات و کامل ترین بیانات, آن حضرت را معرفى نموده و با عالى ترین صفات ستوده است.

خداوند متعال مى فرماید: (انک لعلى خلق عظیم); (2) اى پیامبر! تو بر اخلاقى عظیم استوار هستى.

ادامه مطلب ...

مبعث حضرت رسول اکرم (ص)

هنوز پس از چهارده قرن، صدایت را می شنوم

صدای روشنت را، از پس دیوارهای قرون

صدای ضجه بت ها را، که می شکستی شان

و صدای انسانیت را، 

که با تو نفسی تازه یافته بود
ادامه مطلب ...

بعثت پیامبر (ص)

 فوائد بعثت پیامبر خاتم صلی الله علیه وآله

«لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُۆْمِنینَ إِذْ بَعَثَ‏ فیهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفی‏ ضَلالٍ مُبینٍ»

مبعثممکن است کسانى در این جهان اینگونه بیندیشند که خداوند به ما انسانها عقل و اندیشه داده و در سایه خرد قادر هستیم مصالح و مفاسد خویش را ادراک کنیم و به دنبال آن به امورى که مصلحت ما در آن است جامه عمل پوشیده و از امورى که داراى مفسده و ضرر است اجتناب کنیم و در نتیجه هماى سعادت و خوشبختى را در آغوش کشیم و مدینه فاضله را بر روى کره خاکى ایجاد نمائیم. حال با این محاسبه، دیگر چه نیازى به ارسال رُسل و انزال کتب و وعده‏ و وعیدهاى آسمانى و ... وجود دارد؟

[1] ادامه مطلب ...

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد

عید مبعث مبارک باد

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد

دل رمیده ما را انیس و مونس شد

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت

بغمزه مسئله آموز صد مدرس شد

به بوی او دل بیمار عاشقان چو صبا

فدای عارض نسرین و چشم نرگس شد

به صدر مصطبه ام می نشاند اکنون دوست

گدای شهر نگه کن که میر مجلس شد

طربسرای محبت کنون شود معمور

که طاق ابروی یار منش مهندس شد

لب از ترشح می پاک کن برای خدا

که خاطرم به هزاران گنه موسوس شد

کرشمه تو شرابی به عارفان پیمود

که علم بی خبر افتاد و عقل بی حس شد

چو زر عزیز وجودست شعر من آری

قبول دولتیان کیمیای این مس شد

خیال آب خضر بست و جام کیخسرو

به جرعه نوشی سلطان ابوالفوارس شد

ز راه میکده یاران عنان بگردانید

چرا که حافظ از این راه برفت و مفلس شد

» درباره اخوان المسلمین سوریه

  » درباره اخوان المسلمین سوریه  

ماجرا ساده است. به مانند بسیاری چیزها! همه چیز از یک «اشتراک لفظی» شروع می‌شود. کلمه‌ای که معانی مختلف را در بر می‌گیرد. و در عرصه‌ی سیاسی – اجتماعی، نام‌هایی که به گروه‌های مختلف گفته می‌شود. مثلا آمریکا و رسانه‌های آمریکایی(مهم نیست دفتر و آدم‌هایش در ایرانند یا ژاپن و بلژیک و کانادا)، همه جریان‌های اسلام‌گرا را القاعده می‌نامند. همه را تروریست می‌نامند. رسانه‌های بی‌خاصیت و بی‌سواد ما هم بی‌فکر و بررسی، تکرار می‌کنند. نتیجه‌ی طبیعی این اوضاع این است که زبان دچار بحران می‌شود. مفاهمه و گفتگو سخت می‌شود. سوء تفاهم زیاد می‌شود.

ادامه مطلب ...

سعید جلیلی

در مذاکرات قبل وقتی تهدید کردن اگر کوتاه نیاید به ایران حمله می کنیم سعید جلیلی پای مصنوعی خود را در اورد، روی میز گذاشت و گفت : "این پا را در جنگ قبلی دادم، پای دیگرم را هم در جنگ بعدی می دهم "و سالن را ترک کرد.


http://iusnews.ir/userfiles/images/1223.jpg

السلام علیک یا موسی بن جعفر (ع)

 

چشم گردون در عزای موسی جعفر گریست         دیده ی خورشید بر آن ماه خوش منظر گریست 

 

او که خود مظلوم و در بند ستمگر بود اسیر              بر غریبی شهید کربلا یک سر گریست 

دیـــدم امشب بــا منی گفتـــم بلــی :

دیـــدم امشب بــا منی گفتـــم بلــی :

سلام:tatan11.blogfa.com

یک شبی مجنون نمــازش را شکست            بـــی وضــو در کوچـه لیــــلا نشست
عشق آن شب مست مستش کرده بود             فـــارغ از جــــام الستش کــــرده بود
سجــــ
ده ای زد بـــــر لـب درگــــــاه او            پُــــر ز لیــــــلا شـــد دل پــــــــر آه او
گفت یـــا رب از چه خــــوارم کرده ای            بــر صلیب عشــــق دارم کـــــرده ای
جـــــــام لیـــــلا را به دستـــــم داده ای            ونــدر این بــازی شکستــــم داده ای
نیشتــــر عشقش به جـــــانــم می زنی            دردم از لیــــلاست آنــــم می زنـــــی
خسته ام زین عشق،دل خونـم نکــــن             مــن که مجنــونم تـو مجنــونم نکــن
مــــرد این بازیچـــه دیگــــر نیستـــــم             ایـــن تــو و لیــــلای تو... من نیستم
گفـــــت ای دیـــــــوانـه لیـــلایت منـــم             در رگ پنهــــان و پیـــــدایت منــــــم
سالهـــــا با جــور لیـــــــلا ســـاختـــی             مـــن کنــارت بــــودم و نشنـــــاختی
عشـــق لیــــلا در دلـــت انـــــداختــــم              صد قمـــــار عشـــق یکجا باختـــــم
کــــــردمــت آواره صــحــــــرا نشـــــد             گفتـــم عــا قــل می شــوی امــا نشد
ســـوختــــــم در حســـرت یک یا ربت             غیـــر لیــــــلا بـــر نیــامــد از لبــــت
روز و شب او را صـــــدا کردی ولـی              دیـــدم امشب بــا منــی گفتـــم بلـــی
مطمئـن بــودم به من ســـر می زنــی              در حریـــم خانــــــه ام در می زنـــی
حــال این لیــلا که خــوارت کرده بـود              درس عشقش بــی قرارت کرده بود
مــرد راهش بــاش تا شـــــاهت کنـــم
             
صد چــو لیــلا کشته در راهت کنــم

سلام:tatan11.blogfa.com

تصویر نماز

نماز شد  

دوستان نماز اول وقت فراموش نشود . 

علت اهمیت زیارت عاشورا و فواید آن چیست؟

 علت اهمیت زیارت عاشورا و فواید آن چیست ؟  

درباره زیارت حضرت سیدالشهدا روایات فراوانى وجود دارد1 و در خصوص زیارت عاشوراى معروف، احادیث متعددى از امام باقر علیه‏السلام و امام صادق علیه‏السلام نقل شده است.2 امام باقر علیه‏السلام این زیارت را به یکى از اصحابش به نام «علقمة بن محمد حضرى» آموزش داده است. از آن جا که زیارت، نوعى اعلام موضع و مشخص کردن خط فکرى است و آثار سازنده عجیبى دارد، آن چه به عنوان متن زیارتى خوانده مى‏شود، از نظر محتوا و جهت‏دهى، از حساسیتى ویژه برخوردار است. به همین جهت، ائمه علیهم‏السلام با آموختن نحوه زیارت به یاران خود، به این عمل سازنده جهت و غناى بیشترى بخشیده‏اند؛ به گونه‏اى که زیارت‏نامه‏هاى رسیده از معصومان علیهم‏السلام - مانند زیارت جامعه کبیره، عاشورا، آل یاسین و ناحیه مقدسه - گنجینه‏اى از تعالیم و آموزش‏هاى عالى آنان است.

ادامه مطلب ...

شهید حاج حسین خرازی

شهید حاج حسین خرازی

بعدِ خواندن عقد، امام، یک پول مختصری بهشان داد، بروند مشهد.

پول را داده بود به حاج احمد آقا.

گفته بود: جنگ تموم بشه، زیارت هم می ریم.

با خانمش، دوتایی، رفتند اهواز. 

 

آخرالزمــــــــان

نگهداشتن دیــــــــن و ایمان در آخرالزمــــــــان مثل نگهداشتن

  

ذغال گداخته در کـــــــــف دست است... 

کانون فرهنگی حبل المتین

http://www.aypara.ir

ای که هر دم دم ز مـــــولا میزنی!

ای که هر دم   دم ز مـــــولا میزنی!
پس چرا وقت عمل جــا میزنی!؟
ای که گویی در پناه مهدی ام!
مستحق یک نگاه مهدی ام!

نام مهدی جان من بازیچه نیست!
عاشق مهدی خدا داند که کیست.....





شروع و خاتمه دعــــــــــا با صلوات -------> جهت برآورده شدن

شروع و خاتمه دعــــــــــا با صلوات  

 جهت برآورده شدن حتمی دعا

امام صادق علیه السلام فرمودند: هر دعایى که خداوند عزوجل به آن خوانده شود از رفتن به آسمان محجوب (بعبارتی ممنوع) است تا صلوات بر محمد و آل محمد فرستاده شود.

و در جایی دیگر ایشان فرمودند:

هرگاه کسى به درگاه خداى عزوجل حاجتى دارد، باید با صلوات بر محمد و آلش شروع کند، سپس حاجت خود را بخواهد و در آخر هم به صلوات بر محمد و آل محمد پایان دهد؛

زیرا خداى عزوجل کریم‏تر از آن است که دو طرف دعا را بپذیرد و وسط دعا را واگذارد !!!

قبل از خواب این 4 کار رو انجام بدیم....

قبل از خواب این 4 کار رو انجام بدیم.... پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: 
«ای فاطمه نخواب مگر آنکه ۴ کار را انجام بدهی: 
ختم قرآن کن.
پیغمبران را شفیع خود کن.
مؤمنان را شاد کن.
و حج و عمره انجام بده 
عرضه داشتند: «یا رسول الله نمی‌توانم»
فرمود:
«هر گاه سه مرتبه قل هو الله احد بخوانی مثل آن است که ختم قرآن کردی.
صلوات بفرست بر من و پیغمبران قبل از من. شفیع تو می‌شویم «اللهم صل علی محمد و السلام علی جمیع الانبیاء و المرسلین»

فرمود:استغفار کن برای تمام مؤمنین، خوشنودشان کردی.«اللهم اغفر للمؤمنین و المؤمنات»و فرمود: «بگو «سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر» حج و عمره به جا آورده‌ای.
داستانهای مفاتیح الجنان، ص۲۰

پیام رسانی راه شهیدان

« قیام خونبار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که درس قیام علیه طغیان ، فساد ، استکبار و الحاد در همه زمان ها را به انسان ها می دهد دارای دو بخش است: 

بخش اول: بخش اول شهادت امام مسلمین و یارانش در سرزمین کربلا

بخش دوم : پیام رسانی این شهادت به وسیله امام سجاد(ع) و زینب کبری(ع) و دیگر بازماندگان نستوه آن حضرت و طرد حکومت طاغوتی زمان در کوفه و شام می باشد. »

                                   (از بیانات امام خامنه ای 1368/06/29 )


ادامه مطلب ...

فدای حسیـــــــــــــــــن شد!

از عارفی سوال شد که زندگی چند بخش است؟ 


پاسخ داد که دو بخش! 


کودکی و پیری! 


پرسیدند پس جوانی؟ 


گفت آن که

فدای حسیـــــــــــــــــن شد!

تقدیم به سربازان گمنام امام زمان (عج)

تقدیم به سربازان گمنام امام زمان (عج) 

 

چگونه رقت قلب پیدا کنیم؟

چگونه رقت قلب پیدا کنیم؟

[تصویر: 13900808143147_PhotoA.jpg]رقّت قلب حالتی است که به موجب آن، انسان در مقابل عواملی که موجب برانگیخته شدن احساسات و عواطف می‌شوند زود منفعل می‌شود. اثر ظاهری‌ آن هم اشک چشم است.
قرب خدا، ملاک ارزش اخلاقی در اسلامطبق یک نظام اخلاقی قدیمی که از فلاسفه یونان نقل شده است، «اعتدال» اساس ارزش‌هاست و همه صفات را با این میزان می‌سنجند. بر اساس ا ین معیار، انسان باید حالت معتدل داشته باشد یعنی نه خیلی رقیق‌القلب باشد که با د یدن هر صحنه‌ای زود گریه بیافتد و نه آن‌چنان سنگ‌دل باشد که هیچ حادثه‌ا ی در او اثر نکند. این نظام اخلاقی، ملاک ارزش را اعتدال و دو طرف اعتدال را افراط و تفریط می‌داند. اما در اخلاق الهی و اسلامی، ملاک ارزش بسیار بالاتر از این‌هاست.

ادامه مطلب ...

نماز مرکب پویندگان راه شهیدان

نماز مرکب پویندگان راه شهیدان

مگر نه این است که نماز میدان عشق بازی با معشوق و نیست شدن در هستی بیکران اوست؟ 

از این روی بود که سید الشهدا (ع) به همراه یاران با وفای خویش در زیر باران تیر به نماز ایستاد.   

 آیا این رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس نبودند که با رنگین نمودن سجاده عشق به خون خویش سوار بر کشتی نجات حسینی شدند؟  

و اکنون ای جوانان و نوجوانان! ای رهروان راه حسین! بیایید تا با ساییدن سر بر آستان کوی دوست و برپا داشتن نماز در خانه، مدرسه، دانشگاه و جامعه ، نور فطرت خود را نگاه داشته و گناه و پلیدی را از خود و دیگران دور سازیم و همانند شهیدان، سرافرازانه این چراغ حسینی را در جان خویش پرتو افکن کنیم. 

 

فضای مجازی

« اینترنت یکی از نعمت بزرگ الهی است، اما در عین حال یک نقمت بزرگ هم هست؛ یعنی یک چاقوی دو دم و خطرناک اینترنت الان مثل یک جریان افسار گسیخته است این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگویند قلاده‌اش کو؟ بگویند سفارش کرده‌ایم آهنگر قلاده را بسازد» (بیانات امام خامنه ای ۸۱٫۹٫۲۶)

از این رو بنده معتقدم پای نهادن در فضای مجازی ایمان می خواهد زیرا اگر ایمان سست باشد زانوان خواهد لرزید و انسان اسیر خواسته های نفسانی خویش می شود و به گناهانی از قبیل مسائل جنسی ، غنا و لهو و لعب ، سست عقیده شدن و... مبتلا خواهد شد.

 و از طرفی دیگر برای اینکه بنیان خانواده ها حفظ شود بایستی پدر ومادرها با این فضای مجازی آشنا شوند دراین خصوص آموزش مادران خصوصا مادران جوان از اهمیت بسزایی برخوردار است. بایستی سعی کرد افراد با اطمینان به فضای مجازی با اسامی واقعی خود وارد این فضا شوند درنتیجه در برخی موارد ازفساد ناشی از فضای مجازی جلوگیری می شود

                                                                     

ما کجا و شهادت کجا؟!

ما کجا و شهادت کجا؟

آری! دوری ازشهادت را میگویم.

شنیدن و آتش گرفتن!

پدر گفت: اشخاصی نیز بودند که رفتند در میدان مین امّا حتی جای یک ترکش هم بر بدنشان نماند چه رسد به شهادت!

امّا افرادی که هیچ کس باورشان نمیشد رفتند و شاید درکوتاه ترین زمان ممکن مزّه ی شهد شیرین شهادت را چشیدند.

آری! شهادت بر محور لیاقت سالاری است. 

اللّهم الرزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک

 

پس بگذارید چون شمع بسوزیم و چون شقایق سوخته شویم تا لایق شویم!


 
 
 

جمجمه ات را به خدا بسپار

جمجمه ات را به خدا بسپار 

شب عملیات والفجر 8 همه بچه ها پیشانی بندشان را بسته بودند، جز مصطفی ، پیشانی بندی به او دادم ، گفت : (( دارم ! موقع عملیات میبندم.)) صبح اولین روز عملیات شنیدم مصطفی هم شهید شده به اوژانس رفت ؛ ترکش به سر او اصابت کرده بود . چشمم به پیشانی بند خونینش افتاد که با همه پیشانی ها فرق داشت، برآن این جمله امام علی (ع) نوشته شده بود : (( اعرالله جمجمتک)) یعنی : (( جمجمه ات را به خدا بسپار .)) 

 

ادامه مطلب ...

وبلاگ رسمی دانشجویان کوی انقلاب – مسجد ابوالفضل(ع) افتتاح شد

 وبلاگ رسمی دانشجویان کوی انقلاب مسجد ابوالفضل(ع) افتتاح شد  

 


***بسم الله الرحمن الرحیم***
در این جنگ نرم ، شما جوانهای دانشجو ، افسران جوان این جبهه اید 

(مقام معظم رهبری)
با سلام
دانشجویان مسجد حضرت ابوالفضل (ع) با تاکید بر سخنان مکرر مقام معظم رهبری درباره مبارزه با جنگ نرم احساس تکلیف کرده اند و پا به عرصه این میدان گذاشته اند.
لذا به اطلاع کلیه برادران و دوستان می رسانیم همزمان با فرارسیدن ولادت مولی الموحدین حیدر کرار شیر خدا وبلاگ رسمی دانشجویان کوی انقلاب – مسجد ابوالفضل(ع) افتتاح شد .
بازدید شما از وبلاگ دانشجویان کوی انقلاب مایه مبهات ما می باشد.
 

آدرس وبلاگ :http://un-enghelaby.blogfa.com 

 

 

اعتکاف

 اعتکاف  

زندگی ما آدم ها، پر است از خلوت ها و اجتماع ها. گاه از خلوت به جمع می گریزیم و گاه از جمع به خلوت پناهنده می شویم!
 

یعضی ها ، خلوت هایشان مجموعه ایست تهی از تمام آنچه که بهای تنهایی نامیده می شود!
 

اما عاشق که باشی ، انتظار این خلوت ها ، ضربان قلبت را بی شمار خواهد کرد...

 

هر که با نرگس سرمست تو در کار آید
                            روز و شب، معتکفـــــــ خانه خمار آید

 منتظران یار ، فصل عاشقیست...فصل پربهای تنهایی...فصل خوش اعتکاف!  

 

ادامه مطلب ...

بخشش در سیره امام علی (علیه السلام)


بخشش در سیره امام علی (علیه السلام)

اگر بخشش در اسلام توسط قرآن و ائمه اطهار سلام الله علیهم سفارش شده است، چگونه و طبق چه دلیل و مصلحتی امام علی علیه السلام از قاتل خویش نگذشتند؟

در مقدمه باید این نکته را متذکر شد که بنابر آنچه که در کتب تاریخی آمده، حضرت امیرالمومنین(ع) به امام حسن(ع) سفارش می کند که؛ ... اگر من زنده ماندم خودم صاحب اختیار خون خود هستم و اگر فانی شدم فنا میعادگاه من است. و اگر بخشیدم بخشش مایه تقرب من به خدا و نیکویی برای شماست.  

 

ادامه مطلب ...

بهترین عمل در ماه رجب چیست؟


بهترین عمل در ماه رجب چیست؟

ماه رجب اولین ماه از ماه های حرام (ماه های حرام عبارتند از : رجب،ذی القعده،ذی الحجه،محرم) و ماه خدا و هنگام عبادت و دعا و استغفار است و رحمت الهی در این ماه در حال ریزش و نزول است به همین جهت این ماه را رجب الاصب گویند،چون صب به معنای ریختن است .پس لیله الرغاب شرافت و ارزش شب جمعه و ماه رجب هر دو را در خود جمع نموده پس ارزشی دو چندان دارد . کلمة رغائب جمع رغیبه به معنای چیزی که مورد رغبت و میل است و نیز به معنای عطا و بخشش فراوان می باشند.   

 

ادامه مطلب ...

چرا اعتکاف در ماه رجب انجام می شود نه رمضان؟

چرا اعتکاف در ماه رجب انجام می شود نه رمضان؟

چرا در عصر ما اعتکاف در ماه رجب انجام مى‏گیرد در حالى که روایات فضیلت زمان اعتکاف را منحصر در ماه رمضان برشمرده است؟etekaf1 300x225 اعتکاف، امسال مهمان شهر بهارستان می شود.

تردیدى نیست که در هر زمانى که روزه صحیح باشد، اعتکاف نیز صحیح است؛ ولى از متون دین استفاده مى‏شود که بهترین زمان براى انجام آن، ماه رمضان به ویژه دهه آخر آن است. اعتکاف در ماه رجب، هر چند در متون دینى به صورت صریح و روشن یافت نمى‏شود، اما در برخى روایات آمده «برآورده کردن نیاز برادر مؤمن بهتر است از دو ماه روزه پى در پى در مسجدالحرام و دو ماه اعتکاف در آن مکان مقدس». ر.ک: وسایل الشیعه، ج 10، ابواب الاعتکاف، باب 12. در این حدیث به طور ضمنى اعتکاف در ماه‏هاى حرام از جمله ماه رجب، یادآورى شده است. افزون بر آن، خصوص ایام‏البیض ماه رجب سفارش فراوان به روزه داشتن، دعا کردن و برآورده شدن حاجات و مانند آن شده است و شاید این امر نیز باعث اهمیت اعتکاف در ماه رجب گردیده است، لذا این گفته برخى نویسندگان که در خصوص ماه رجب روایتى یافت نشده، صحیح به نظر نمى‏رسد. اعتکاف عبادتى کامل، ص 65.

کتاب «قضاوتهای حضرت علی علیه السلام»

دانلود کتاب «قضاوتهای حضرت علی علیه السلام» 

کتاب حاضر، ترجمه کتاب«قضاء امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام» تالیف علامه بزرگوار و مجاهد خستگی ناپذیر، آیة الله حاج شیخ محمد تقی شوشتری می باشد.

امام علی

این کتاب گرانقدر، قضاوتهای محیرالعقول و معجزگونه علی علیه السلام را روایت می کند. قضاوتهایی که آنچنان اعجاب برانگیز است که اینک پس از قرنها، هنوز اندیشمندان و نوادر عالم از این درخششهای الهی، انگشت حیرت به دندان گرفته و در شگفتی فرو رفته اند. چنانکه رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:  «یا علی! انت أعلمُ هذه الامة و اقضاها بالحق»؛ یا علی!  تو داناترین این امت و برترین آنان در قضاوت به حق می باشی.

این داوریها و قضاوتهای آن حضرت، که در این کتاب جمع آوری شده، کاملا ابتکاری و بی سابقه است، که در هر قضیه ای با پیگیری دقیق و عمیق ماجرا، و طرح و تدبیر نقشه هایی حیرت آور، و الهام گرفته از امدادهای غیبی، نیرنگ مکاران و جرائم مجرمین را کشف و شخص جانی را ناگزیر از اقرار نموده و حق را به صاحب حق رسانده و حدود الهی را بدون کمترین اغماض و با قاطعیت تمام به اجراء درآورده و به قضاوتهای سطحی و پوشالی اکتفا ننموده است.

دراین باره امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید: «اگر بر بساط قضاوت تکیه زنم حکم می کنم بین پیروان تورات به توراتشان، و پیروان انجیل به انجیلشان، و پیروان قرآن به قرآنشان، بگونه ای که هر کدام به نطق آمده بگوید: علی به آنچه که در من هست قضاوت نموده است».

الحق که علی علیه السلام شخصیتی بود که غیر از خدا و رسولش، کسی او را نشناخته و هیچ پرواز کننده ای به قلّه فضل و کمال او راه نیافته است.

دانلود کتاب

نیمه خرداد انتظار فرج

نیمه خرداد انتظار فرج
نیمه خرداد انتظار فرج  
باز هم 14 خرداد آمد و از همیشه دلتنگ تر شدم 
 
هر روز بیشتر از روز قبل دلم بهانه بودنت را میگیرد بغضی غریب تمام این سال ها با من بود، اینکه چرا در آن دوران به خاطر کوچک بودنم نتوانستم برای وداع با تو بیایم و هر سال این داغ در قلبم تازه تر می شود ...

 

 

 

 

ادامه مطلب ...

روایت سردار باقرزاده از شهیدی که پشت در خانه مانده بود

 روایت سردار باقرزاده از شهیدی که پشت در خانه مانده بود

 

صبح که بیدار شدم، مادرم گفت: شما دیشب شهیدی را با خود آوردی؟ گفتم: بله. گفت: پس چرا شهید را داخل خانه نیاوردی؟ گفتم: مگر چه شده؟ گفت: من دیشب خواب این شهید را دیدم که گفت: شما در جای گرم و نرم آرمیده‌اید و من در آمبولانس. آیا این رسم مهمان‌نوازی است؟ 

 

ادامه مطلب ...

امام خمینی (ره)

ماجرای ستون های طنزی که اختصاصا برای امام نوشته می شد.

  


ادامه مطلب ...

اعتکاف در مسجد جامع

اعتکاف در مسجد جامعاعتکاف


سوال: با توجه به این که اعتکاف باید در مسجد جامع شهرباشد،جامع یعنی چه؟                                                                       

آیة الله خامنه ای(دام ظله):

 

باسمه تعالی.  

مسجد جامع یعنی مسجدی که اختصاص به گروه و قبیله ای ندارد، و محل اجتماع عامه مردم است.

 

(استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

توصیه آیت الله بهجت(ره) درباره همسر و فرزندان

توصیه آیت الله بهجت(ره) درباره همسر و فرزندان 

در محضر بهجت - قسمت دوم

یکی از توصیه‌هایی که حضرت آیت الله بهجت (اعلی الله مقامه) داشتند این بود که می‌فرمودند: به خانه که می‌رسید کتاب‌ها را بگذارید پشت در ولی مواظب باشید که ندزدند! یعنی طوری نشود که وقتی به خانه می‌روید، تازه بخواهید چیزی بنویسید و کتابی بخوانید و بند کتاب و کامپیوتر و ... بشوید؛ اشتباه است، دیگر الآن باید یک وقتی را بگذارید برای زن و فرزند و اهل خانه.

گفتارهایی از مرتضی آقا تهرانی

ادامه مطلب ...