مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

در انتظار یوسف زهرا (ع)

در انتظار یوسف زهرا(ع) 
  
در انتظار یوسف زهرا (ع)ای سید و سرور ما، ای یادگار پیامبر (ص)، عزیز دل امیرالمونین (ع)، ای یوسف زهرای اطهار (ع)، منتقم خون خدا و سالار شهیدان (ع)، ای حُسن ختام غزل آفرینش مهدی جان! سال هاست در پس پرده غیبت بسر می بری، سال هاست مصیبت و درد کشیده ای، غم و اندوه و محرومیت ها دیده ای، هنوز برای مصیبت جدّت اشک از دیدگان مبارکت جاری است و خون گریه می کنی و ما که در کوچه و بازار دنیا دستمان را از دامان تو رها کرده ایم، سرگرم وسوسه ها و شیطنت های نفس، در کارهایمان مانده ایم و جز اینکه فقط نام شیعه بودن را یدک می کشیم اقدامی نمی کنیم. حال اگر دست توسل به دامانت بزنیم، با آغوشی باز پذیرای مایی و ما را از لطف و عنایات خاصه ات محروم نمی کنی و چه زیبا گفته ای که برایمان دعا می کنی. و اگر توجهات و عنایات تو نبود، تا حال دشمنان ما را نابود کرده بودند. ای مولای و آقای که شفیع گنهکارانی، تو نه تنها پاک و پاکیزهف بلکه و لایت و دوستی تو، افراد و اشخصاص آلود را پاک و مطهر می کند.
حال با تمام عجز و ناتوانی خویش از خداوند متعال ظهور انسان کامل را خواهانیسم تا در سایه سار عنایات خاصه اش، عطر و بوی مهدویت بگیریم و خود را برای دیدار دوست آماده کنیم.

                                                       اللهم عجل لولیک الفرج محمد

دلنوشته ی یک زائر شهدای گمنام

دلنوشته ی یک زائر شهدای گمنام

پنج شنبه ها که به قطعه اول بهشت زهرا سلام الله علیها سر می‌زنی ، آدمهایی را می‌بینی که بی اختیار در کنار مزارهای مطهر شهدای گمنام خلوت کرده اند... حس غریبی دل گویه هایت را بر روی کاغذ می‌آورد و خاطره‌ات را می‌نویسی که اگر بار اولت باشد...

بسم الله الرحمن الرحیم

در قطعه 44 بهشت زهرا

 شهدا یکی از نعمت های عام خداوند به نسل ما هستند. ما جوانان شهدا را رهروان رهی می دانیم که به خدا منتهی می شود. و خودمان را ملزم می دانیم که اگر می خواهیم خدمتی به شهدا بکنیم ،باید راه آنها را ادامه بدهیم.  

ادامه مطلب ...

تصاویر دیدار با خانواده شهید عبدالحسین دسترنجی

 

 تصاویر دیدار با خانواده شهید عبدالحسین دسترنجی  

 

 

ادامه مطلب ...

تصاویر اردوی مشهد مقدس سال ۹۰

 

تصاویر بازدید بچه ها از موزه نادرشاه در اردوی مشهد مقدس  

 

 

 

تصایر را در ادامه مطلب بازدید کنید. لطفاْ نظرات فراموش نشود . 

ادامه مطلب ...

مکتب شاهدان و شهیدان گمنام


مقام معظم رهبری:

از جمله‌ى تعبیرات امام است:

«مکتب شاهدان و شهیدان گمنام». گمنام یعنى دنبال نام و نشان نبودن.



پایه‌ى اصلى کار بسیجى، اخلاص است. «گمنام»، از جمله‌ى تعبیرات امام است: «مکتب شاهدان و شهیدان گمنام». گمنام یعنى دنبال نام و نشان نبودن. گفت: «در کیش ما تجرد عنقا تمام نیست/در قید نام ماند اگر از نشان گذشت».(کلیم کاشانى‌) براى خدا کار کردند، که این ناشى است از روحیه‌ى اعتماد به خدا؛ میدانیم که پیش خداى متعال ضایع نمیشود. شما در خلوت عبادت میکنید، با خدا حرف میزنید، کسى هم نمیفهمد؛ خاطرتان هم جمع است که خدا دارد مى‌بیند، این عبادت را محسوب میکند؛ کرام‌الکاتبین الهى نمیگذارند این عبادت شما مثل عملى که انجام نشده، بماند؛ نه، تحقق پیدا کرده، این را یادداشت میکنند؛ آن وقت «فمن یعمل مثقال ذرّة خیرا یره»؛(2) همین را مى‌بینید. عین همین در فعالیتهاى اجتماعى است. شما یک حرکتى را انجام میدهید براى خدا، یک اقدامى را میکنید براى خدا، یک تصمیمى را میگیرید براى خدا، هیچ کس هم نمیفهمد؛ براى این تصمیم، پیش هیچ کس هم تفاخر نمیکنید؛ این را خداى متعال میفهمد، میداند، مینویسد. به خداى متعال اعتماد دارید، به خداى متعال حسن ظن دارید. حالا گیرم دیگران نفهمیدند. مگر دیگران چقدر به ما مزد میدهند؟ در مقابل مزد الهى، این مزدهاى دنیوى مگر چقدر است؟ بسیجى اینجورى فکر میکند؛ لذاست که اخلاص به خرج میدهد، مخلصاً للَّه کار را انجام میدهد. اخلاص، یکى از خصوصیات است. اگر اخلاص شد، آن وقت خودپرستى‌ها و خودمحورى‌ها و اینها برکنار خواهد شد؛ ثروت‌اندوزى براى خود، دست دراز کردن به اینجا، به آنجا، دیگر ممنوع خواهد شد. اینها همه‌اش ناشى از شرک است؛ شرک پنهان. وقتى که اخلاص بود، شرک نبود، اینها دیگر از بین خواهد رفت. روحیه‌ى بسیجى این است.

مکه من

 مکه من

ذی‌الحجة هم داره می‌رسه و حاجیا کم‌کم دارن میرن به سرزمین وحی.
اما حال و هوای خیلی‌ها یک جور دیگه‌ایه.
به خصوص اونهایی که هنوز به هر دلیلی نتونستند مکه و مدینه را ببینند.

 

مکه من فکه بوَد، منای من دوکوهـه
قبله من جبهه و کربلای من دوکوهه
،
مدینه ام شلمچه و بقیع مــن هویزه
مروه من طلاییه، صفای من دوکوهه
،
دیار غربت و غم و وادی عشق و عرفان
جای قبــول توبه و دعای من دوکوهه
،
اگرچه راه کربلا بسته به عاشقان است
علقمــه و فرات و نینوای من دوکوهه
،
قافله رفته و دگـــر جدایــــم از شهیــدان
مریض هجرم و فقط دوای من دوکوهه 

 

خدایا...
این حال و هوا را از ما مگیر...



تصاویر اردوی مشهد مقدس ۹۰

تصاویر زیارت قبور شهدا و مراسم زیارت عاشورا در کوه سنگی 

  

اردوی پایان دوره مشهد مقدس سال ۹۰  

 

ادامه مطلب ...

تصاویر اردوی مشهد مقدس سال ۹۰

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز انشالله قصد داریم تصاویر اردوی مشهد مقدس سال ۹۰ و برنامه های این اردو را در فاصله های نزدیک برای دوستان در وبلاگ بگذاریم. چنانچه عزیزانی که در این اردو شرکت کردند و عکسهای نزد خود دارند جهت گذاشتن در وبلاگ برای ما ارسال کنند تا ما استفاده کنیم.  

 

تصاویر کوه سنگی اردوی مشهد مقدس

در ادامه مطلب ادامه تصاویر را ببینید.

ادامه مطلب ...

دیدار بسیجیان کرمانشاه با رهبر انقلاب

دیدار بسیجیان کرمانشاه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین روز از سفر به استان کرمانشاه صبح جمعه با هزاران نفر از بسیجیان سرافراز و دلاور این استان دیدار کردند. دیداری که سرشار از عشق و دلدادگی بسیجی به انقلاب و ولایت بود.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار به تبیین خاستگاه بسیج و ویژگی‌های منحصر به فرد آن، به عنوان یکی از ابتکارهای ماندگار و معجزه‌آسای امام راحل(ره) و همچنین نیاز همه عرصه‌های کشور به روحیه بسیجی برای ادامه مسیر حرکت پیشرفت نظام اسلامی و مقابله با چالش‌ها، پرداختند و تأکید کردند: روحیه بسیجی باید روز به روز در همه ارکان و بخش‌های مختلف کشور گسترش و تعمیق یابد و ملت ایران به لطف خداوند با همین روحیه بسیجی قله‌های اقتدار جهانی را فتح خواهند کرد.
ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در جمع خانواده‌ شهدا و ایثارگران کرمانشاه

بیانات مقام معظم رهبری در جمع خانواده‌هاى شهدا و ایثارگران کرمانشاه 

 

در دومین روز از سفر به استان کرمانشاه  
 

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

خداى متعال را سپاسگزارم که این توفیق را امروز داد که در این مجلسِ داراى عظمت معنوى شرکت کنم. براى من در سفر به شهرهاى مختلف، یکى از مهمترین و باعظمت‌ترین دیدارها، دیدار با خانواده‌ى معظم شهیدان و ایثارگران و جانبازان است. علت این است که در مسئله‌ى ایثار، عظمتى نهفته است که هیچ جامعه‌اى بدون دارا بودن یک چنین نقطه‌ى مهم و تعیین‌کننده‌اى نخواهد توانست به عزت و عظمت دست پیدا کند. ما در قضیه‌ى شهادت شهیدان و مجاهدت ایثارگران و جانبازان معمولاً جوانب محدودى را مى‌بینیم و مشاهده میکنیم؛

ادامه مطلب ...

بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه‌

بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه‌ 

 

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

و الحمد للَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین سیّما بقیّةاللَّه فى الأرضین‌ 

بسیار خرسندم و خداى متعال را شاکرم که این توفیق را امروز - اگرچه دیرهنگام - به این بنده‌ى حقیر داد که در جمع شما مردم عزیز و وفادار و مؤمن کرمانشاه حضور پیدا کنم. اگر دیدار از شهر شما و استان شما تأخیر افتاد، این از اهمیت این استان و مردم عزیز آن نمیکاهد. این استان از لحاظ جایگاه انسانى و جایگاه طبیعى و جایگاه جغرافیائى، یکى از استانهاى ممتاز کشور عزیز و پهناور ماست. در آغاز عرایض، چند جمله‌اى در مناقب کرمانشاه و مردم عزیز کرمانشاه عرض کنیم.

ادامه مطلب ...

شناسایی پیکر مطهر سردار شهید حسن بهمنی

پس از 23 سال غربت و مظلومیت انجام شد 

شناسایی پیکر مطهر سردار شهید حسن بهمنی با آزمایش‌های دی.ان.ای  

 پیکر مطهر سردار شهید حسن بهمنی فرمانده مخابرات قرارگاه تاکتیکی خاتم 4 و مسئول ارتباطات رادیویی مخابرات سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) جمهوری اسلامی ایران و از همرزمان سردار سرلشگر شهید علی هاشمی پس از 23 سال دوری از وطن با انجام آزمایش های D.N.A شناسایی شد.

 

 

ادامه مطلب ...

دستورالعملی برای خودسازی

تهذیب

 

دستور العملی برای خودسازی  

خودسازی و تهذیب نفس،‌ برای همه مخصوصاً طلبه‌ها، مساله بسیار مهمی است. این گروه هر قدر علم‌شان بیشتر شود، باید تقوای‌شان هم بیشتر شود، به نکات اخلاقی بیشتر توجه داشته باشند، در برخوردهای اجتماعی ادب و آداب را بیشتر رعایت کنند، و گرنه افراد موفقی نخواهند بود.

ادامه مطلب ...

نبرد فرهنگی

 

نبرد فرهنگی را باید با مقابله به مثل پاسخ داد 

 

باید کار کرد امروز روز کار است  

 

وصیت نامه بسیجی شهید عبدالحسین دسترنجی

              (بسم رب الشهداء و الصدیقین)

  

وصیت نامه بسیجی  شهید عبدالحسین دسترنجی

با درود و سلام فراوان به امام زمان  (عج) یاری دهنده رزمندگان درسنگر و با درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و با درود فراوان بر روان پاک شهیدان که جان خود را جهت پیروزی انقلاب اسلامی فداکردند.«آمین یارب العالمین »

 

نفر اول از راست شهید عبدالحسین دسترنجی

ادامه مطلب ...

شهادت شهید عبدالحسین دسترنجی

سلام بمناسبت ایام شهادت شهید نوجوان مسجد ابالفضل(ع)

شهید سرافراز سپاه توحید عبدالحسین دسترنجی دلنوشته ام

را تقدیم میکنم .

قاری قرآن و مداح اهل بیت عصمت وطهارت (ع) بود .

در خانواده ای تربیت یافته بود که هیچ شبی بدون تلاوت قرآن و هیچ صبح جمعه ای بدون قرائت دعای ندبه روزگار سپری نکردند .

پدر عزیزش از عاشقان و سالکان راه مهدی (عج) و ائمه اطهار(ع) بود و زندگی تمامی فرزندان خود را با عشق به اهل بیت عجین ساخته بود . 

 

مطلب از برادر غلامرضا نجفی

ادامه مطلب ...

شهید عبدالحسین دسترنجی

سالگرد شهادت بسیجی شهید عبدالحسین دسترنجی را گرامی میداریم.  

باذکر صلوات ویک فاتحه نثار روح آن شهید بزرگوار . 

  

 شهید عبدالحسین دسترنجی   

 

نام پدر :عبدالرحیم 

 

تاریخ شهادت: ۱۶/۷/۱۳۶۲ 

 

سن شهادت : ۱۵ سالگی  

 

محل شهادت : « عملیات والفجر مقدماتی منطقه عملیاتی خیبر   

« پاسگاه زید » 

مرا تا خدا ببر

مرا تا خدا ببر  

امام رضا از کوچه های ذی قعده عطر حضورت می وزد.

کوچه به کوچه می گذرم، ناگهان پیچک های امید از پنجره هایی سبز به دور دستانم می پیچد. بهجتی سبز وجودم را فرا می گیرد پنجره مرا به خود فرا می خواند. از یازدهمین منزل فرود می آیم. به پنجره خیره می شوم و دریچه هایی که در سپیدی پروانه های شادی قاب شده است.

طنین ترانه میلاد به گوش می رسد این ترنم شادی فرشتگان است یا ... نمی دانم! ادامه مطلب ...

به پای بوس نگاهت...

به پای بوس نگاهت ...  

امام رضا  خاک، بوی قدم‏هایت را حس کرد و آسمانی شد.

 قاصدک‏ها، تادورترین سرزمین‏ها را، چرخیدند و مژده آمدنت را به چشم‏های تشنه رساندند. خاک، قدم گاه قدم‏های ملکوتی تو شد و فرشته‏ها، زایر همیشگی‏ات تا به هر بهانه، به زیارت چشمان روشنت بیایند و بوی خوشت را برای آسمان‏ها سوغات ببرند.

چقدر دوست داشتنی است روزهای آمدنت! کاش می‏توانستم هر سال، روز تولدت را در حرم نفس بکشم! شب تولد تو که می‏شود، حرمت از آسمان پر ستاره نیز پرستاره‏تر می‏شود. چقدر آدم اینجاست که در هفت آسمان، غیر از تو ستاره‏ای ندارند. تو امشب به دنیا آمدی تا ستاره همه بی‏ستاره‏ها باشی؛

ادامه مطلب ...

نقطه پرگار عشق

نقطه پرگار عشق 

امام رضاامام رضا نقطه پرگار عشق است.

قلب قبله و کعبه قبیله، و مشهد الرضا نقطه کانونی دلشدگان معرفت و حقیقت.                                      

نقشه مشهد را که روی زمین پهن می کنیم، بهشت مقابل چشمانمان سبز می شود و هندسه معرفتی شیعه بر این اساس شکل می گیرد و مهندسی مشهد نیز هم؛ چنانکه مکه را به شناسنامه کعبه می شناسند و شکل گیری مکه نیز گرد کعبه است. اول کعبه شکل یافت و بعد مکه به وجود آمد. اول حرم صاحب حرم را یافت و حریم آفتاب، آفتاب شنهای عاشق نور را، و از آن روز، هرکس کاسه ای در دست، سهم خویش را از نور بر می دارد.     ادامه مطلب ...

رستاخیز عشق

رستاخیز عشق  امام رضا

بوی خوش کدام بهار است که شامه زمین را می‏نوازد؟ هوای پیراهن کدام یوسف است، که دنیا رابه سرمستی فرا خوانده است؟ این همه پروانه شناور در هوای عشق، زاده کدام لبخند است؟

آری! رستاخیز عشق است. زمین، به مهمانی آسمان می‏رود. اهالی ملکوت، کجاوه هدایت را به دوش گرفته‏اند. دسته دسته ستاره، پشت در خانه موسی بن جعفر علیه‏السلام صف کشیده‏اند تا رضای الهی را در رضای تو بجویند.

خورشیدی از دامان «نجمه» طلوع کرده است تا سرنوشت تاریک دنیا را به روشنایی و روز برساند.

خوش آمدی ای هشتمین خورشید!

ادامه مطلب ...

قاب خاطرات

خاطرات خود را قاب بگیرید . 
امام رضابه سرزمین تو آمده‌ام، سرزمین آفتاب، به بارگاه غریب پرشکوهت آمده‌ام پرنده معرفت دلم را رها می‌کنم، سلامم را آغشته به عطر خلوص می‌کنم و می‌گویم:
« السلام علیکم یا علی بن موسی الرضا »

بارگاه عارفانه تو بهشت روی زمین است،

در حریم حرمت دریای زندگی متلاطم است، دریایی که هیچگاه ساحل نشینانش رنگ غروب را نخواهند دید.

در شبستان بارگاه روحانی‌ات نسیم مهر می‌وزد،

نگاهم، کبوتری است که به سمت آسمان کرامات تو پرواز می‌کند، از آسمان چشم‌هایم قطره قطره باران شوق سرازیر می‌شود

*** لطفا خاطرات خود را به اختصار در بخش نظرات عمومی در ذیل همین نوشتار منعکس نمایید.

 

خاطرات گذشته خود را در اینجا بخوانید

ادامه مطلب ...

"داستان ضامن آهو"حقیقت یا افسانه؟

ضامن آهو

داستان ضامن آهو ( حقیقت یا افسانه ) 

ضامن آهو، یکی از القابی است که در میان توده مردم به امام هشتم حضرت امام علی بن موسی الرضا صلوات الله علیه نسبت داده شده است، و حتی برخی از محققان این لقب را برگرفته از داستان‌های گوناگونی می دانند که در کتب تاریخی نقل شده است

که مشهورترین آن بدین صورت می باشد که:

روزی صیادی در بیابان طوس آهویی را دنبال می کند. اتفاقاً امام رضا علیه السلام در آن نواحی تشریف فرما بودند و آهو به امام پناه می برد، امام حاضر می شود مبلغی را به آن شکارچی بپردازد تا او آهو را آزاد سازد ولی صیاد نمی پذیرد.  

 

   ادامه مطلب ...

پای صحبت قدیمی ترین گنبد شوی حرم

پای صحبت قدیمی ترین گنبد شوی حرم  

« عشق کارنامه رسمی آدمهاست»  

کوچکی و نحیفی‌اش چشمم را می‌گیرد و تا پایان تصویرهای ذهنم را رنگ می‌زند از همان اول کلام دستهای پینه بسته‌اش را جلو چشمهایم بالا گرفته و بریده بریده می‌گوید: دستهای کارگر جماعت است دیگر، می‌خندد به همان سادگی، درست مثل 25 ساله‌ها و قبل از این که چیزی بگویم می‌گوید: 62 ساله‌ام. اینطور می‌گوید و من فکر می‌کنم در شادی 25 سالگی‌اش درجا می‌زند، حتی پیشتر از آن در آرامش لحظه تولدش.

اسم و رسم خیلی زیادی ندارد، شاید هم خیلی گمنام باشد، اما اینها جزو معرفی آدمها نمی‌شود؛ آدمها را نباید در چارچوب عناوین شناسایی کرد، عشق هم می‌تواند کارنامه رسمی یک آدم باشد.

لذت صحبت کردن با این قبیل آدمها، بیشتر به این خاطرست که آدم چند لحظه دنیا را همانطوری می‌بیند که اسدا... می‌بیند، به همان رنگ، به همان زیبایی، ... 
 
ادامه مطلب ...

در آسمان هشتم

در آسمان هشتم

امام رضا علیہ السلامروز یازدهم ماه ذیقعده سال 148 هجرى در مدینه در خانه‏ى امام موسى بن جعفر علیه‏السلام فرزندى چشم به جهان گشود که بعد از پدر تاریخساز صحنه‏ى ایمان و علم و امامت‏شد. نام او « على » و کنیه اش «ابوالحسن» و لقبش «رضا» است.

مادر گرامى او «تُکْتَمْ» بود که پس از تولد حضرت، از طرف امام کاظم علیه‏السلام «طاهره» نام گرفت. وی در خردمندى و ایمان و تقوى از برجسته‏ترین بانوان بود. اصولا امامان پاک ما همگى از نسل برترین پدران بودند و در دامان پاک و پر فضیلت گرامى‏ترین مادران پرورش یافتند.

امام رضا علیه السلام در سال 183 هجرى، پس از شهادت پدر بزرگوارش در زندان بغداد (در سال 183 هجرى) در سن 35 سالگى عهده‏دار مقام امامت و رهبرى امّت گردید.

مدت امامت آن حضرت بیست سال بود که ده سال آن معاصر با خلافت «هارون‏الرشید»، پنج سال معاصر با خلافت «محمد امین»، و پنج سال آخر نیز معاصر با خلافت «عبدالله المأمون» بود.

امام تا آغاز خلافت مأمون در زادگاه خود، شهر مقدس مدینه، اقامت داشت، ولى مأمون پس از رسیدن به حکومت، حضرت را به خراسان خواند تا تحت نظارت مستقیم او باشد و سرانجام حضرت در ماه صفر سال 203 هجرى قمرى (در سن 55 سالگى) توسط مأمون عباسی به شهادت رسید و در همان سرزمین به خاک سپرده شد.

ولادت امام رضا (ع)

السلام ای حضرت سلطان عشق
 

یا علی موسی الرضا ای جان عشق
 

السلام ای بهر عاشق سرنوشت 


السلام ای تربتت باغ بهشت
 

ولادت باسعادت سلطان،امیر و ولی نعمت تمام ایرانیان،حضرت علی موسی الرضا(ع)مبارکباد

مسابقه نامه ای به امام غریب

مسابقه نامه ای به امام غریب  

 

به مناسبت میلاد امام رضا (علیه السلام)مسابقه ای تحت عنوان نامه ای به امام غریب پایگاه امام خمینی (ره) - مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تدارک دیده است .  که به بهترین آثار ارسالی جوایز نفیسی در شب میلادامام رضا(ع) مورخ ۱۶/۷/۹۰ اهدا می شود.

عزیزان جهت شرکت در این مسابقه برروی تصویر زیرکلیک کنند.   

 

دوستانی که قادر به تحویل آثار خود درمسجدحضرت ابوالفضل (ع) نیستند . می توانندبه آدرس زیر آثار خود را ایمیل کنند.  mahmod_12392@yahoo.com

 

 

زیارت کربلاسه روز در بهشت

سه روز در بهشت 

هتل ما در کربلا نزدیک حرم حضرت ابوالفضل العباس بود جای همگی خالی وقتی چشمم به حرمین افتاد تمام دوستانم رایادکردم .انشالله قسمت شماهام بشه .  

رفتم درحرم مطهر حضرت امام حسین .خیلی ها گفته بودند سلام مارو به آقابرسان سلام همه را رساندم.وقتی چشممان به ضریح شش گوشه میوفته ویادمان بیادکه روی سینه امام حسین فرزندشان علی اصغر شش ماهه و درضلع اضافی علی اکبر هست دیگه چشمها جاری اشگهاست .سمت راست حرم 72 تن که اسامی آنها نوشته شده بود آخرحرم ابراهیم پسرموسی بن جعفر وبعد گودال قتل گاه رازیارت میکنیم . نمی دونم چی بگم یک عمر یاحسین یاحسین گفتیم حالا رفتیم توی حرمش ......... 

ادامه مطلب ...

خاطره سه روز سفر کربلا

خاطره سه روز سفر کربلا  

 

شهر نجف را که به سمت کربلا ترک می کنیم حس و حال عجیبی فضای اتوبوس را می گیرد . ...

حال دیگر مانند روز اول سفر همه با یکدیگر پچ پچ نمی کنند بلکه هر کسی در حال و هوای خودش است یکی ناله می کند یکی زیارت عاشورا می خواند ، یکی نیز بهت زده به این سو و آن سو می نگرد .

فاصله 80 کیلومتری بین نجف تا کربلا با حال و هوایی خاص طی می شود و این حال و هوا به قدری جو را فرا گرفته که کسی معطلی هایی که تعداد زیاد ایست های بازرسی ها عامل آن هستند را متوجه نمی شود.

نزدیک شدن به کربلا و مشاهده بارگاه حرمین شریفین این حس را قوت می بخشد و زائران بی اختیار از جا بر می خیزند و هر یک به نحوی اظهار ارادت می کند .

پس از ورود به کربلای معلی و استقرار در هتل ها دل تو دل زائری نیست و همه برای رفتن به حرم لحظه شماری می کنند .

زائران با چشمانی گریان وارد حرمی می شوند که سال 61 هجری میدان نبرد عاشورا بوده است و محل نزول ملائک و آنجا که حسین و زینب روز دشوار و بزرگ عاشورا را تا ظهر با هم سپری کرده‌اند و بعد از آن زینب و غربت غروب عاشورا مانده است.

 

ادامه مطلب ...

سفر کربلا

با عرض سلام خدمت تمام دوستان عزیز   

بعد از زیارت و پابوسی آقا علی بن موسی الرضا(ع) بالاخره زیارت نجف ؛کربلا؛سامرا وکاظمین هم قسمت شد ورفتیم در حرم امام علی (ع)؛امام حسین (ع) آقا ابوالفضل(ع) برای تمامی دوستان دعا کردیم ونائب الزیاره همه شما بودم.دوستان جای همتون بسیار بسیار خالی بود.

شهر کربلا عجایب ، اعجاز و ناشناخته های زیادی دارد. ناشناخته ها و تفاوتهایی در خصوص مردم ، فرهنگ ، مقاومت ، عشق ، دلدادگی ، حب آل بیت(ع) و حتی آب و هوای شهر کربلا را از همه جای این شهر می توان سراغ گرفت. هر چه به حرمین شریفین نزدیک تر می شوی ، انگار همه چیز رنگ خدایی به خود می گیرد. ...

گویی دستهایی نامرئی در کار است تا همه دلهای عاشق اهل بیت(ع) را این چنین عاشق نگهدارد ، به این سرزمین بکشاند و آنها را متحیرتر از گذشته در جستجوی حقیقت و نیز حکمت خداوندی متحیر بگذارد.

از هر نقطه که گلدسته ها و گنبد حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل العباس(س) رویت شود ، ارادتمندانی را می بینی که دست بر سینه گذاشته ، چندین بار خم شده و زیر لب سلام می دهند و می گویند: السلام علیک یا اباعبدالله(ع) ، السلام علیک یا ابوالفضل العباس(س).

ادامه مطلب ...

کربلا

چه حالی داره ای خدا سینه زدن تو کربلا
غسل زیارت از فرات ،نگاه به گنبد طلا
الهی که یه شب بیاد تو حرم اعتکاف کنیم
با پرچم هیئتمون دور ضریح طواف کنیم
دم دمای سحر که شد از توی بین الحرمین
بریم تو صحن حرم عباس علمدار حسین
با ذکر یا ام البنین پا توی صحنش میذاریم
ار بارگاه با صفاش سوغاتی تربت میاریم
غصه کربلات آقام عقده توی گلوم شده بود.
یه عمریه زیارت حرمت آرزوم شده بود که نصیبان کردی.