مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان
مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

مسجدحضرت ابوالفضل(علیه السلام)-پایگاه امام خمینی(ره)اهواز-کوی انقلاب-کیان

عاشقانه ترین نوشته شهید آوینی

عاشقانه ترین نوشته شهید آوینی

 

 خودتان خوب می دانید که چقدر شما را دوست می داریم و چقدر دلمان می خواست آن روز که به دیدار شما آمدیم، سر در بغل شما پنهان کنیم و بگرییم.     

                                                                                                

«دیدیم که می شناسیمش ……..و تصویرش را از پیش در خاطر داشته ایم. دیدیم که می شناسیمش، نه آن سان که دیگران را…… و نه حتی آن سان که خود را. چه کسی از خود آشناتر ؟ دیده ای هرگز که نقش غربت در چهره خویش بیند و خود را نبشناسد؟

دیدیم که می شناسیمش، بیش تر از خود … تا آنجا که خود را در او یافتیم، چونان نقشی سرگردان در آبگینه که صاحب خویش را باز یابد و یا چونان سایه ای که صاحب سایه را …… و از آن پس با آفتاب خود را بر قدمگاهش می گستر دیم و شب که می رسید به او می پیوستیم. ...

ادامه مطلب ...

دور از بهار روی تو بی برگ مانده ایم

دور از بهار روی تو بی برگ مانده ایم. 

  

روزها را به امید آن که نگاهت فردا‌ بر پهنای آسمان درخشیدن گیرد به شب‌هایم گره می‌زنم و دست بر دعا انتظار فردایی را می‌کشم که از حریم امن خویش درآیی و دلدادگان دیرینه‌ات را با آب زلال مهربانی‌ات سیراب کنی.

متن ارسالی از برادر کاظم دشت بزرگی

ادامه مطلب ...

فضیلت شب نیمه شعبان

امام زمان عج

فضیلت شب نیمه شعبان  

نیمه شعبان در اذهان شیعیان و محبّان اهل‌بیت علیهم‏السّلام، به عنوان روز میلاد نجات بخش موعود معنا و مفهوم مى‏یابد. روز میلاد بزرگ مردى که انسانیت، ظهور او را به انتظار نشسته و عدالت براى پاى‏بوس قدمش لحظه‏شمارى مى‏کند.

نیمه شعبان اگر چه شرافتش را وامدار مولود خجسته‏اى است که در این روز زمین را با قدوم خویش متبرّک ساخته است، اما همه عظمت آن در این خلاصه نشده و در تقویم عبادى اهل ایمان نیز از جایگاه و مرتبه والایى برخوردار است.

ادامه مطلب ...

شب پانزده شعبان، نورٌ عَلی نور

شب پانزد شعبانَ نور علی نور  

خداوند در شب نیمه شعبان به اندازه موی بزهای بنی کلب بندگانش را می‌بخشد. پس آن شب، شبِ تلاش برای قرب به خدا است. چون شبی است که خداوند قسم یاد کرده است، هیچ سائلی را محروم نگرداند. شب تعیین سرنوشت‌ها است.

امام زمان (عج) ماه خورشید

عزیزان باید در یک کار پیگیر، موضوع تشیع و امامت و امام زمان را دنبال کنند، فقط در حدّ پانزده شعبان مسئله متوقف نشود. آری؛ شب پانزده شعبان شب بسیار مهمی است، هم به اعتبار خودش که شب پانزدهم شعبان است و هم به اعتبار تولد وجود مقدس حضرت ولیّ عصر.

تولد امام زمان، و نیمه شعبان دو چیز است که با هم ترکیب شده است، مثل شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان. آن شب در عین این‌ که یکی از شب‌های قدر است، شبِ شهادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام  هم هست، لذا قبل از این‌ که امیرالمؤمنین شهید شوند، باز شب بیست و یکم ماه رمضان شب قدر بود. بله شب پانزده شعبان یکی از شب‌های مبارکی است که قبل از تولد حضرت صاحب‌الزمان مورد بحث بوده است، پس باید کاری کرد که شب پانزده شعبان از دست نرود.

ادامه مطلب ...

نرگس چشم انتظاری‌ام

نرگس چشم انتظاری ام  

از نو شکفت نرگس چشم انتظاری ام

گل کرد خار خار شب بی قراری ام

تا شد هزار پاره دل از یک نگاه تو

دیدم هزار چشم در آیینه کاری ام

گر من به شوق دیدنت از خویش می روم

از خویش می روم که تو با خود بیاری ام

بود و نبود من همه از دست رفته است

باری مگر تو دست بر آری به یاری ام

کاری به کار غیر ندارم که عاقبت

مرهم نهاد نام تو بر زخم کاری ام

تا ساحل نگاه تو چون موج بی قرار

با رود رو به سوی تو دارم که جاری ام

با ناخنم به سنگ نوشتم : بیا , بیا

زان پیشتر که پاک شود یادگاری ام

رضایت امام زمان (عج) از مردم

  رضایت امام زمان (عج) از مردم 

توجه به مهربانی امام زمان (عج) او انتظار سخت و مشکلی از ما ندارد. تنها چیزی که موجبات رضایت قلب مهربان آن حضرت از ما را فراهم می سازد، انجام واجبات الاهی و ترک محرمات است.

امام زمان (عج)

مؤمنان و شیعیان امام زمان (عج)، برای آنکه مبادا خاطر شریف آن عزیز را مکدر نمایند و یا محروم از عنایات ویژۀ حضرتش گردند، برای قرب بیشتر و جلب توجه خاص آن حضرت در راه تعالی و تکامل باید بیشتر تلاش کنند و مواظب باشند که نکند خدای ناکرده با اعمال و کردار ناپسند خویش خاطر آن حضرت را از خویش مکدر نمایند.

امام زمان (عج)، امام رئوف و مهربان و دلسوز همۀ انسان ها، بلکه همۀ موجودات است؛ زیرا امامان (ع) برنامه و اهدافشان همان برنامه و اهداف پیامبر گرامی اسلام است. قرآن مجید دربارۀ پیامبر (ص) می فرماید: “لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَریصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنینَ رَؤُفٌ رَحیمٌ”؛[۱] یعنی آنچه شما را آزار می دهد بر او سخت و گران است و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است.

ادامه مطلب ...

عهد من با مهربانترین پدر

امام زمان (عج)

عهد من با مهربانترین پدر  

امام معصوم علیه السلام از همه امور هستی با خبر است و به همه هستی احاطه دارد. در روایات آمده که نامه اعمال مردم را در هر هفته، ماه و سال به دست امام آن عصر می دهند و ایشان از اعمال ما با خبر می شوند. در روایات دیگری ذکر شده که در این عصر نامه اعمال ما را در روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته به خدمت امام زمان(عج) می دهند. و ایشان با دیدن اعمال خیر و نیک ما خوشحال می شوند و با دیدن اعمال شر و گناه ما غمگین می شوند.

آقا جان از گناهانم شرمنده ام! از این که باعث ناراحتی شما می شوم شرمسارم! از این که خود را محب شما می دانم ولی رفتارم شبیه شما نیست خجالت زده ام! آقا یاری ام کن تا دست از گناه بشویم و موجب رضایت شما شوم.

ادامه مطلب ...

تصاویر جلسه سیاسی پایگاه امام خمینی (ره)

  

تصاویر جلسه سیاسی پایگاه امام خمینی (ره) - مقطع دبیرستان 

ادامه مطلب ...

جانباز 70 % علیرضا سراج عزیز

جانباز ۷۰٪ جناب آقای علیرضا سراج عزیز 

xryg80ymc1sqtdvxmay.jpg

سلام دوستان بمناسبت روز شکوهمند میلاد باسعادت خدای غیرت و ادب آقا ابالفضل العباس(ع)که بنام روز جانباز نامگذاری شده است بچه های مسجد به زیارت جانباز  ۷۰٪ جنگ تحمیلی برادرعزیز جناب آقای علیرضا سراج رفتند . علیرضا  در عملیات کربلای ۴ جانباز شد و بر روی ویلچر نشسته و همانند همیشه مظلوم بود . دوستان جنگ حاج علیرضا هوشمند که خود از جانبازان جنگ است

 مطلب ارسالی از برادر غلامرضا نجفی

ادامه مطلب ...

مطیع فرامین الهی

مناجات المطیعین  

خدایا!

در این شب دیجور( سیاه و تاریک) و در این وادی ظلمات، بر فراز این صخره های دهشتناک، پرتوی از نور طاعتت را بر اندیشه پاهای خسته ما بتابان و ما را در لغزشهای سنگین معصیت دست بگیر. و در مسیر نسیم هایی که از بهشتت وزیدن می گیرد قرار ده و ابرهای تیره شک و تردید را که بر فراز آسمان دلمان حجاب خورشید تو گشته اند به باران یقین بدل کن و بر جگر سوخته ما ببار.

اللهم الهمنا طاعتک و جنبنا معصیتک و یسرلنا بلوغ ما نتمنی من ابتغاء رضوانک  واحللنا بحبوحة جنانک و اقشع عن بصائرنا سحاب الارتیاب  واکشف عن قلوبنا اغشیة المریة والحجاب و ازهق الباطل عن ضمائرنا و اثبت الحق فی سرائرنا فان الشکوک والظنون لواقح الفتن و مکدره لصفو المنایح المنن.

ادامه مطلب ...

حلم امام سجاد(ع)

حلم امام سجاد (ع)

و إذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما (1)

مؤمنان چنین‏اند، اگر ببینند مردم نادان سخن زشت گویند، آنان راه مسالمت پویند، بزرگوارانه پاسخ دهند، تا از شر ایشان برهند. گفتار آنان استوار است و پذیرفته گردکار، بر جاهلان نمى‏تازند، و با مهربانى درونشان را آرام مى‏سازند. ادب قرآن چنین است و دستور پیغمبر این، و خاندان رسول این ادب را از جد خود میراث بردند که «و انک لعلى خلق عظیم» (2) .

روزى به مردمى گذشت که از او بد مى‏گفتند فرمود:

اگر راست مى‏گویید خدا از من بگذرد و اگر دروغ مى‏گوئید خدا از شما بگذرد. (3)

روزى مردى برون خانه او را دید و بدو دشنام داد. خادمان امام بر آن مرد حمله بردند.

ـ على بن الحسین گفت:

ـ او را رها کنید. سپس بدو گفت:

ادامه مطلب ...

ورع و پارسایى امام سجاد(ع)

ورع و پارسایی امام سجاد (ع)

و الذین یبیتون لربهم سجدا و قیاما (1)

خاندان پیغمبر به پیروى از سید و مهتر خود در عبادت پروردگار اهتمامى خاص داشتند.

قرآن به پیغمبر اسلام امر کرد که پاسى از شب را به نماز بگذراند تا آنکه خدا او را به مقامى محمود برساند (2) و او چنان در کار عبادت اهتمام ورزید که قرآن به دلداریش آمد. «ما أنزلنا علیک القرآن لتشقى» (3) پس از او امامان دین سیرت جد خود را زنده نگاه داشتند و در میان آنان گذشته و از على بن ابى‏طالب و على بن الحسین (ع) در کثرت عبادت امتیازى خاص یافته است، چنانکه از لقب‏هاى او سید العابدین، سید الساجدین و ذوالثفنات است. او بیشتر شب‏هاى عمر خود را به نماز و طاعت خدا گذرانیده. ابن شهرآشوب به اسناد خود از طاوس فقیه آرد:

ادامه مطلب ...

امام سجاد (ع)؛ بنده کامل پروردگار

امام سجاد (ع) بنده کامل پروردگار

و عباد الرحمن الذین یمشون على الأرض هونا

و إذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما.و الذین یبیتون لربهم سجدا و قیاما.و الذین یقولون ربنا اصرف عنا عذاب جهنم إن عذابها کان غراما.ساءت مستقرا و مقاما.إذا أنفقوا لم یسرفوا و لم یقتروا و کان بین ذلک قواما...و الذین لا یشهدون الزور و إذا مروا باللغو مروا کراما (1) .

آیات فوق از سوره فرقان است. خداوند در این آیات صفت مؤمنان گزیده را شمرده است. ... همه نشانه‏هایى را که براى بندگان کامل پروردگار «عباد الرحمن» معین شده در على بن الحسین (ع) آشکار است. او در چنان دوره تاریک براى جویندگان انسانیت به حقیقت چراغى روشن بود. با رفتار و گفتار خود سیرت فراموش شده جد و پدر و خاندان رسالت را زنده کرد و مردمى که سالها با عصر نبوت فاصله داشتند نمونه تربیت اسلامى را به چشم خود دیدند. پرستش خدا، نرم خوئى، محاسبه نفس تا حد ریاضت، خود شکنى براى حق، دستگیرى مستمندان، بخشش، پرهیزگارى و...

ادامه مطلب ...

زینت عابدان

زینت عابدان  

امام سجاد(ع) :

سه چیز سبب نجات مؤمن است :

1- بازداشتن زبان ازغیبت مردم

2- مشغول کردن خودش به آنچه که برای اخرت و دنیایش سود دهد

3- گریستن طولانی بر گناهانش

علی بن الحسین (علیهما السلام) ، چهارمین امام شیعیان ،در پنجم شعبان سال 38 ه.ق متولد گشت.شهرت آن بزرگوار به دو لقب زین العابدین و سجاد به علت عبادت بسیار و سجده های مکررایشان است .

ادامه مطلب ...

میلاد سید الساجدین

میلاد سید الساجدین امام العارفین زین العابدین (ع) بر همه عاشقان و شیفتگان حضرتش مبارک باد


میلاد امام سجاد (ع) مبارک باد

کراماتی از حضرت ابوالفضل(ع)

کراماتی از حضرت ابوالفضل(ع)

حضرت اباالفضل (ع) فرمود: بگو یا صاحب الزمان!

جناب حجة الاسلام آقای مکارمی فرمودند:

نقل شده است در یکی از شهرهای شیراز شخصی همراه عمویش برای ماهی‌گیری به کنار ساحل می‌رود و در آنجا یکدفعه غرق می‌شود. عموی وی، نگران از مرگ برادرزاده ، ناگهان می‌بیند که وی روی آب آمد! باری، شخص غرق شده کنار ساحل می‌آید و عمویش از او می‌پرسد: چگونه نجات یافتی؟ می‌گوید: در حال غرق شدن ، به یاد روضه‌ها افتادم، پس از آن عرض کردم: یا اباالفضل!

دیدم حضرت اباالفضل العباس علیه السلام تشریف آوردند و در گوشم فرمودند: بگو یا صاحب الزمان! من هم متوسل به حضرت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف ) شدم و عرض کردم یا صاحب الزمان! آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشریف آوردند و مرا نجات داده کنار ساحل آوردند.

? در قبر گفت: السلام علیک یا اباالفضل العباس (ع)

ادامه مطلب ...

گنبدحرم حضرت ابوالفضل(ع)


گنبد  حرم حضرت ابوالفضل(ع)

بر فراز حرم حضرت ابوالفضل(ع) گنبدی است به قطر 12 متر و با شکلی متمایز از دیگر گنبدها. گنبدی نیم کروی با نوک تیز و ساقه‌ای نسبتا بلند است و از آن، پنجره‌هایی با قوس‌های کمان ابرویی و نوک تیز به بیرون گشوده می‌شود.

نمای داخل گنبد در قسمت ساقه کمربندی با زمینه بنفش تیره است که آیاتی از قرآن کریم به رنگ سفید برآن نقش بسته است.

چنان که بر قسمتی از گنبد ثبت شده،‌ به سال 1305 هجری آن را از کاشی‌کاری‌‌‌های بدیعی برخوردار ساخته‌اند. اما در سال 1375 هجری قمری (1955م.) این گنبد طلاکاری شد. در این سال علامه شیخ محمد خطیب طی تلگرامی به نخست وزیر وقت عراق، محمد فاضل جمالی، درخواست کرد گنبد را طلاکاری کنند. بنابراین درخواست، طلاکاری گنبد انجام یافت و بر پایه اسناد موجود در مدیریت اوقاف کربلا، 6418 خشت طلا بر پوشش گنبد به کار رفت. در قسمت پایین گنبد آیاتی از قرآن همراه با آ‌یینه‌کاری نقش بسته است. ارتفاع گنبد از روی زمین 39 متر است..

ادامه مطلب ...

عمارت آستانه ابوالفضل العباس (ع) و سقاخانه

عمارت آستانه ابوالفضل العباس (ع)و سقاخانه 

عمارت اول 

عمارت دوم 

عمارت سوم 

عمارت چهارم 

در عصر جلابریان 

در عصر صفویه 

در عصر نادرشاه افشار 

در عصر وهابیان 

در عصر قاجاریه 

 در عصر حاضر 

سقاخانه ها

ادامه مطلب ...

رمـز جـاودانـگـی حضرت ابـوالفـضل العباس(ع)

میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام

رمـز جـاودانـگـی حضرت ابـوالفـضل العباس(ع)

حضرت ابـوالفـضل العباس (علیه السّلام) به عنوان بزرگترین سردار یگانه ای که انسانیت در قهرمانی های نـادر و دیـگـر صـفـات بـرجـسـتـه اش کـه زبـانـزد مـلل جـهـان اسـت، هـمـانـنـدی برای او نمی‌شناسد، در عرصه تاریخ اسلامی، ظاهر شد. ابوالفضل در روز عاشورا ایستادگی فوق العاده و اراده استوار و وصف ناپذیری از خود نشان داد و با قلبی مطمئن و آرام و عزمی نیرومند، لشکری بود شکست ناپذیر. سپاه ابن زیـاد را هـراسـان کـرد و نه تنها از نظر روحی ، بلکه در میادین رزم نیز آنان را شکست داد.

ادامه مطلب ...

سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(علیه السلام)

بسم الله الرحمن الرحیم  

سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(علیه السلام)  

حضرت ابوالفضل العباس نخستین فرزند از ازدواج حضرت امیر المؤمنین على(علیه السلام) و ام البنین بود ایشان در روز چهارم شعبان سال 26 هجرى در مدینه چشم به جهان گشودند.

ماجراى ازدواج على(علیه السلام) با ام البنین

قضیه ازدواج مادر مکرمه اش ام البنین با حضرت على(علیه السلام) بدین گونه بود که پس از شهادت حضرت زهرا(علیها السلام) على(علیه السلام) برادرش عقیل که در علم نسب شناسى آگاهى کامل داشت و قبایل و خصلت هاى اخلاقى و روحى انها آشنا بود را به حضور طلبید و از وى خواست که براى آن حضرت همسرى شایسته و از قبیله اى که اجدادش از شجاعان و دلیر مردان باشند پیدا کند تا ثمره ازدواجشان فرزندانى شجاع و رشید باشند پس از مدتى عقیل زنى از طایفه بنى کلاب را به حضرت معرفى کرد که داراى آن ویژگى ها بود نامش فاطمه دختر حزام بن خالد بود و نیاکانش همه از دلیرمردان بودند.  

 

ادامه مطلب ...

میلاد حضرت ابوالفضل(ع)

میلاد حضرت ابوالفضل(ع) 

 خلاصه ای از زندگی حضرت ابوالفضل(ع)

سلام بر رشادت دستان حیدری ات! سلام بر توفندگی شمشیر ذوالفقارت! سلام بر جانبازی و عشق و برادری ات! سلام بر تو ای زیباترین واژه قاموس فروتنی! سلام بر تو و بر دستان آب آورت! سلام بر لبان خشکیده ات که سرچشمه آب بقاست و آب را در حسرت جرعه ای از خنکای خود وانهاده است! خاک بوی بهشت می گیرد، آسمان، پایین می آید و خانه مرتضی (ع) را به آغوش می کشد. نوزادی مبارک پا بر ابرهای احساس می گذارد.

فرخنده زاد روز اسطوره وفا و تندیس فداکاری، حضرت عباس (ع) و روز جانباز مبارک باد


ادامه مطلب ...

ولادت سه نور ولایت

ولادت سه نور ولایت بر شما مبارک باد 

 ماه میلاد سه پرچم دار عشق

  دلبر و دلداده و دلدار عشق

  ماه میلاد سه ماه عالمین
 

                                             

سید سجاد(ع) و عباس(ع) و حسین(ع) 

زندگی نمونه وار امام حسین علیه السلام

زندگی نمونه وار امام حسین علیه السلام  

۱- نماز؛اوج بندگی 

۲- رضا؛اوج ایمان  

۳- صبر و مقاومت 

۴- کرامت و بزرگواری 

۵- کار فرهنگی و آموزشی

۶- روحیه عرفانی

۷- عشق به خدا 
۸- ذکر خدا

ادامه مطلب ...

تولد امام حسین (ع)

تولد امام حسین (ع) 

 

به روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومین فرزند برومند حضرت على و فاطمه، که درود خدا بر ایشان باد، در خانه‏ ى وحى و ولایت، چشم به جهان گشود.

چون خبر ولادتش به پیامبر گرامى اسلام (ص) رسید، به خانه‏ ى حضرت على و فاطمه (ع) آمد و اسماء (2) را فرمود تا کودکش را بیاورد.اسماء او را در پارچه‏ اى سپید پیچید و خدمت رسول اکرم (ص) برد،آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت (3) .

به روزهاى اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش، امین وحى الهى، جبرئیل، فرود آمد و گفت:

ادامه مطلب ...

تواضع امام حسین(ع)

 تواضع امام حسین (ع) 

ابن اثیر در کتاب اسد الغابه مى‏ نویسد:

«کان الحسین رضى الله عنه فاضلا کثیر الصوم و الصلوة و الحج و الصدقة و افعال الخیر جمیعها (1) »

حسین (ع) بسیار روزه مى‏ گرفت و نماز مى‏ گزارد و به حج مى‏ رفت و صدقه مى‏ داد و همه‏ ى کارهاى پسندیده را انجام مى‏داد. شخصیت حسین بن على (ع) آنچنان بلند و دور از دسترس و پر شکوه بود که وقتى با برادرش امام مجتبى (ع)، پیاده به کعبه مى ‏رفتند، همه‏ ى بزرگان و شخصیت‏هاى اسلامى به احترامشان از مرکب پیاده شده، همراه آنان راه پیمودند. (2)

احترامى که جامعه براى حسین (ع) قائل بود بدان جهت بود که او با مردم زندگى مى ‏کرد ـ از مردم و معاشرتشان کناره نمى ‏جست ـ با جان جامعه هماهنگ بود، چونان دیگران از مواهب و مصائب یک اجتماع برخوردار بود و بالاتر از همه ایمان بى تزلزل او به خداوند او را غمخوار و یاور مردم ساخته بود.

ادامه مطلب ...

« میلاد عشق»

 « میلاد عشق»  

امشب بهشت و گلشن رضوان مزین است ، امشب رواق منزل جانان مزین است.

امشب عرش وزمین برای جشن ، غرق زیور و جبرئیل درآسمان و زمین در حال صعود و نزول.

درهای آسمانی گشاده و بر بام عرش، پرچم رحمت در اهتراز.

ملائک کمر به خدمت بسته و در حال آمد ورفت.

شب است و زمین نور باران، گویا خورشید هم منتظر است.

ادامه مطلب ...

اعمال مشترکه ماه شعبان

اعمال مشترکه ماه شعبان

((کسى که روز اول ماه را روزه بگیرد، حتما وارد بهشت مى شود و کسى که دو روز را روزه بگیرد، خداوند در هر شب و روزى (به چشم رحمت ) به او مى نگرد و در بهشت نیز به این نگاه ادامه مى دهد؛ کسى که سه روز روزه بگیرد، با خداوند در عرش و بهشت او دیدار مى کند.))

ادامه مطلب ...

فضیلت ماه شعبان

فضیلت ماه شعبان

شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌کرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می‌شود و از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است که چون ماه شعبان فرا می‌رسید امام زین العابدین علیه السلام اصحاب خود را جمع مى‌نمود و مى‌فرمود اى اصحاب من مى‌دانید این چه ماهى است؟

 

ادامه مطلب ...

تصاویر حرم مطهر بعد از تخریب

تصاویر حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی در حین تخریب و بعد از تخریب 

  

 در ادامه مطلب ادامه تصاویر را ببنید. نظر یادتان نرود.  

ادامه مطلب ...

تصاویر حرم مطهرعلی بن مهزیار اهواز ی قبل از تخریب

 تصاویر حرم مطهرعلی بن مهزیار اهواز ی قبل از تخریب 

ادامه مطلب ...

حرم علی بن مهزیار در اهواز با خاک یکسان شد!

حرم علی بن مهزیار در اهواز با خاک یکسان شد!
بقعه تاریخی علی بن مهزیار که جزو میراث فرهنگی و مذهبی کشورمان است، در اقدامی عجیب، ‌با خاک یکسان شد
 هر چند مسئولان اوقاف، ‌هدف از این کار را ترمیم و توسعه حرم عنوان کرده‌اند اما مگر نمی شد بدون تخریب این بنای مذهبی که با هزینه های سنگین ساخته شده است، نسبت به توسعه آن، ‌مانند بسیاری از اماکن متبرک دیگر، مانند امامزاده صالح تهران، اقدام نمایند؟
در همین باره، امید حلالی، ‌سردبیر نشریه فرهنگ جنوب در یادداشتی که برای عصرایران نوشته، آورده است:... غلامرضا سبزعلی عضو شورای سابق اهواز در تماسی خبری عجیب می‌دهد که برایم شوک آور است که دوربین‌های شما کجا هستند و چه نشسته اید که ساختمان علی ابن مهزیار اهوازی را خراب کرده‌اند!

ادامه مطلب ...

آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی پناهگاه منتظران ظهور است


آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی پناهگاه منتظران ظهور است

 علی بن مهزیار دورقی اهوازی (ع)، از فقها و دانشمندان شیعه و از روات و محدثان موثق احادیث ائمه اطهار(ع) بوده که در وثاقت و اعتبار او شک و تردیدی وجود ندارد.وی در سال 154 هجری قمری از پدری نصرانی به دنیا آمد و نقل شده که خود نیز در آغاز نصرانی بوده و در کودکی به همراه پدرش مسلمان شده است؛ علی بن مهزیار اهوازی (ع) در قرن سوم هجری می زیسته و از فقها و دانشمندان معروف شیعه و از اصحاب امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) بوده و در برخی مناطق به خصوص در اهواز به عنوان نماینده این امامان بوده است. 
 

این گزارش را که مطالعه کردید قبل از تخریب حرم مطهر بود و لی حال متاسفانه از این برنامه ها دیگر خبری نیست.

ادامه مطلب ...

قبرمطهرحضرت علی بن مهزیار(ع)

قبرمطهرحضرت علی بن مهزیار(ع) اهوازی

چند وقت پیش مطلبی در مورد بازسازی حرم مطهر در وبلاگ زده شده که مورد استقبال بسیار از بازدید کنندگاه واقع شد. که در قسمت نظرات نامه های بسیاری برایمان ارسال کردند. که عیناْ یکی از نامه ها را برایتان در این وبلاگ می گذاریم.   

باسلام وتشکرازمطلب خوب وبه جای شمابرادرگرامی همانطورکه اشاره فرمودیداحترام به اماکن متبرک یک وظیفه است که باید درتمام حال به آن احتمام ورزید جالب است که بدانید اقایان مجری طرح به اصطلاح توسعه حتی یک حفاظ برای قبرمطهرحضرت علی بن مهزیار(ع)برای جلوگیری از ریزش آوار برروی قبر مطهروعلامتی برای مشخص بودن اقدامی نکرده اندو آوارهابه صورت خرابه ای برروی این قبر پاک ودوستداشتنی ریخته شده وجای سوال دارد اگر بلاتشبیه این قبر یکی از بستگانتان بود اینچنین میکردید؟بخداقسم خیر... 

 

متن ارسالی از یکی از خدام حرم مطهر

ادامه مطلب ...

شرح ماجرای انفجار بمب

شرح ماجرای انفجار بمب ۷ تیر۱۳۶۰ 

ساعت 30 : 20 روز یکشنبه 7 تیر 1360، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هیأت دولت و …) به تدریج به سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران واقع در سرچشمه ی تهران وارد شدند. نوای ملکوتی قرآن کریم در فضای سالن طنین انداخته بود و صالحان را بشارت تحقق وعده ی الهی می داد. پس از پایان قرائت قرآن کریم و اعلام برنامه، آیت الله بهشتی آغاز سخن نمود. بحث درباره ی تورم بود، اما عده ای از اعضا خواسته بودند که راجع به انتخابات ریاست جمهوری نیز صحبت شود. دکتر بهشتی سخنانش را با این جملات آغاز کرد:

ادامه مطلب ...

مختصری از زندگی شهید دکتر بهشتی

مختصری از زندگی شهید دکتر بهشتی

شهید دکتر بهشتیآیة الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی در دوم آبان سال 1307 در محله لومبان اصفهان به دنیا آمد. شهید بهشتی تحصیلات خود را تا پایان سال دوم دبیرستان در آن شهر گذراند. به خاطر علاقه شدیدی که به علوم اسلامی داشت به حوزه علمیه اصفهان وارد شد. دروس علمی را تا اواخر سطوح عالیه در همان حوزه خواند و در سال 1325 راهی حوزه علمیه قم گردید. ایشان پس از طی یک سلسله آموزش ها و کسب فیض از محضر اساتید و مراجع، به خصوص امام خمینی (ره) با عده ای از فضلای حوزه، درس اصول و فقه آیة الله داماد را که مورد علاقه طلاب جوان بود بنیانگذاری کرد. همچنین به همراه دوستان دیگرچون آیة الله شهید مطهری و فقهای دیگر در درس خارج امام خمینی ( ره) حاضر شدند.

ادامه مطلب ...

شهید بهشتی از زبان خود وی

  

                                    شهید بهشتی از زبان خود وی 

منمحمد حسینی ‌بهشتی که گاه به اشتباه محمد حسین بهشتی می‌نویسند. نام اولم محمد و نام‌ خانوادگی ترکیبی است از حسینی ‌بهشتی. در دوم آبان 1307 در شهر اصفهان در محله لومبان متولد شدم، منطقه زندگی ما یک منطقه قدیمی است، از مناطق بسیار قدیمی شهر است. خانواده من یک خانواده روحانی است. پدرم روحانی بود. تحصیلاتم را در یک مکتبخانه در سن چهار سالگی آغاز کردم. خیلی سریع خواندن و نوشتن و خواندن قرآن را یاد گرفتم و در جمع خانواده به عنوان یک نوجوان تیزهوش شناخته شدم. تا اینکه قرار شد به دبستان بروم. دبستان دولتی ثروت، در آن موقع که بعدها به نام 15 بهمن نامیده شد. وقتی آنجا رفتم از من امتحان ورودی کردند و گفتند که باید به کلاس ششم برود ولی از نظر سن نمی‌تواند بنابراین در کلاس چهارم پذیرفته شدم و تحصیلات دبستانی را همان جا به پایان رساندم.

ادامه مطلب ...

پیام امام خمینی (ره)

پیام امام خمینی (ره)به مناسبن حادثه ۶ تیر

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الإسلام آقاى حاج سید على خامنه‏اى دامت افاضاته

من به شما خامنه‏اى عزیز، تبریک مى‏گویم که در جبهه‏هاى نبرد با لباس سربازى و در پشت جبهه با لباس روحانى به این ملت مظلوم خدمت نموده، و از خداوند تعالى سلامت شما را براى ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم. والسلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.

روح اللَّه الموسوى الخمینى
 

ادامه مطلب ...

سخنرانی ناتمام آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران/6 تیر 1360

سخنرانی ناتمام آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران/6 تیر 1360

بسم ‌اللَّه‌ الرّحمن ‌الرّحیم
امیدواریم که این دیدار با شما برادران و خواهران، یک دیدار مفید و ثمربخشى باشد و بتواند ما و شما را به هدف‌هاى اسلامیمان نزدیک کند. قبلاً لازم است عذرخواهى کنم از نیامدن هفته‌ى قبل. با این که چنین قرارى ما داشتیم، همان ‌طورى که مى‌دانید، هفته‌ى گذشته روز شنبه مجلس به کار مهمى سرگرم بود و تا ساعت یک بعد از ظهر یا یک‌ونیم جلسه ادامه داشت؛ نمى‌توانستیم ما مجلس را ترک کنیم. وقتى هم که آمدیم بیرون، وقت گذشته بود و امکان آمدن نبود. حالا ان‌شاءاللَّه این هفته با کمکى که خواهرها مى‌کنند از بالا، یعنى سکوت را در آن‌جا رعایت مى‌کنند.

ادامه مطلب ...

تصویر نمایی ترور (حادثه ۶ تیر)

تصویر نمایی ترور

جماران:

چهار پنج روزی از عزل بنی‌صدر می‌گذشت. جنگ و شورش منافقین بعد از اعلامیه‌ی جنگ مسلحانه با جمهوری اسلامی، بحث داغ محافل بود. آیت‌الله خامنه‌ای از جبهه‌ها مستقیماً خدمت امام رسیده بودند و بعد از دیدار، طبق برنامه‌ی شنبه‌‌ها عازم یکی از مساجد جنوب‌شهر برای سخنرانی بودند.

در راه مسجد:
خودرو حامل آیت‌الله خامنه‌ای که از جماران حرکت می‌کرد، آن روز مهمان ویژه‌ای داشت؛ خلبان عباس بابایی که می‌خواست درد دل‌هایش را با نماینده‌ی امام در شورای عالی دفاع در میان بگذارد، همراه ایشان بود. آن‌ها نیم‌ساعت زودتر از اذان به مسجد ابوذر رسیدند و گفت‌وگو در مسجد ادامه پیدا کرد.‌

ادامه مطلب ...

خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران/5 تیر 1360

خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران/5 تیر 1360  

در روز قیامت، طبق تصویرى که قرآن براى ما در سوره‌ى مبارکه‌ى مُلک مى‌کند، در هنگامى که کافران را به عذاب خدا و دوزخ الهى وارد مى‌کنند، ملائکه‌ى خدا از آنها مى‌پرسند «{قالوا} ألم یأتِکُمْ نَذیرٌ»؟ آیا شما که دچار این گمراهى شدید؟ مگر از طرف خدا بیم‌دهنده‌اى به سوى شما نیامد؟ مگر کسى نبود که شما را آگاه کند؟ «قالوا بلى قد جائنا نذیر». آنها مى‌گویند چرا، بیم‌دهنده‌ای از سوى خدا آمد، به ما حقایق را هم گفت، ولى ما او را تکذیب کردیم. بعد از آنى که این گفتگو میان آنها انجام مى‌گیرد خود آن گناه‌کاران و گمراهان دنیا و دوزخیان آخرت مى‌گویند «و قالوا لَوْ کُنّا نَسْمَعُ أوْ نَعْقِلُ ما کُنّا فى أصحابِ السّعیرِ». مى‌گویند اگر ما در دنیا مى‌شنیدیم و تعقل مى‌کردیم، امروز در میان اصحاب دوزخ نبودیم. بلافاصله قرآن درباره‌ى آنها قضاوت مى‌کند؛ مى‌فرماید: «فَاعْتَرَفُوا بِذَنْبِهِمْ» پس خود این‌ها به گناه خودشان اعتراف کردند. «فسحقاً لأصحاب السعیر» یعنى آنهایى که دچار دوزخ شدند، دور باشند از رحمت و فضل خدا.

ادامه مطلب ...

مراسم تشییع شهدای گمنام

اطلاعیه   

         

 ای شهیدان ، عشق مدیون شماست         هر چه ما داریم از خون شماست

  ای شقـایق هـا و ای آلالـه هـا                 دیـدگانم دشت مفـتون شماست

 با عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت امام موسی بن جعفر علیه السلام و شهدای ۷ تیر  به اطلاع مردم شریف ، شهید پرور و ولایت مدار شهرستان اهواز می رساند :

همزمان با ایام مذکور ، توفیق و افتخار استقبال ، میزبانی ، تشییع  دو شهید گمنام این کبوتران عاشق و خونین بال ، باز گشته از کربلای ایران را به شرح ذیل خواهیم داشت :

مراسم تشییع روز دوشنبه مورخه : ۶/۴/90 ساعت ۲۱شب بعد از نماز عشا از محل مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام )- اهواز - کیان نبش کوچه سام به محل برگزاری یادواره شهدای ۷ تیر مسجد رسول اکرم (ص) انتهای شیخ بهاءجنوبی برگزار می گردد لذا از فرد فرد شما امت سلحشور ، مرزداران عقیده و جهاد دعوت می شود به منظور دیدار این عزیزان و بهره مندی از فیوضات معنوی حضور این فدائیان ولایت و عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ، با شکوه هر چه تمام تر در این مراسم شرکت فرمایید و ضمن ادای دین به مقام شامخ امام (ره) و شهدای والا مقام ، با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای تجدید پیمان نموده و میثاق ببندیم که همواره بر انجام تکلیف استوار خواهیم ماند.  

 

امور شهدای واحد فرهنگی پایگاه امام خمینی (ره)- مسجد حضرت ابوالفضل(ع)- حوزه ۵ شهری

دعوت نامه سفید

دعوت نامه سفید
Imageگوش کن!صدایی می آید که نمی شنوی!و پیامی به سویت می آید و بر تو اصرار می کند اما مانند نور و بلور نامرئی و دست نیافتنی است!تقلا نکن!تنها گوش کن تا صدای جاودانگی را بشنوی!در سراپرده ی عرش خداوند، صاحبان کرامت تو را به میهمانی گلهای یاس دعوت می کنند اما تو نمی شنوی،شاید رد شوی،ببینی،ولی بگذری ، شاید درگیری،مانند پروانه ای که در تار های در هم تنیده شده ی عنکبوت دنیا پرواز را فراموش می کنی و با گرفتار شدن برای آنکه گرفتارت کرده به او باج می دهی و به همین راحتی از غوطه ور  شدن در زلال نور خداوندی عاجز می مانی ... کشش ها برجاست اما کوشش های عقیم مانده رخصت  لبیک گویی به  دعوتی سپید را از دست می دهند!
نه!هرگز از دست نده این فرصت شکوهمند با جاودانان همسفره شدن را!استجابتی بزرگ در راه است : إن شاء الله...این بار بر سر مزار شان بمان ، بمان و دعوت نامه های سفیدشان را بخوان!
ان شالله امشب بعد نماز مغرب و عشا مراسم تشییع پیکر شهید گمنام از درب مسجد به سمت یادواره شهدای ۷ تیر برگزار می گردد. منتظر حضور شما دوست داران شهدا هستیم .

یادی از شهدا و به خاطر دل مادران شهدا

یادی از شهدا و به خاطر دل مادران شهدا 

 

Imageروزه بود در شب لیله الرغائب. آرزوها داشت برای خودش قشنگ و رنگارنگ. آرزو می کرد آن دنیا محشور شود با “مسلم”. مسلم سفیر حسین است اما فرزند عقیل نیست. مسلم فرزند خود علی است. مسلم سفیر حسین است اما در آخرالزمان. مسلم از دارالعماره روزگار به حسین سلام داد و مادرش سفره افطار پهن کرده بود در قطعه ۲۶ چادرش مشکی بود؛ درست مثل چشم مسلم. ...

ادامه مطلب ...

من رزق سال کشور را در شب‌های فاطمیه می‌گیرم ...

...من رزق سال کشور را در شب‌های فاطمیه می‌گیرم

یکی از حاضرین در سفره شام مراسم ایام فاطمیه امسال بیت رهبری نقل کرده است که سخنران آن شب مراسم، بعد از سخنرانی در حسینیه امام خمینی (ره) به هنگام صرف شام در محضر مقام معظم رهبری به ایشان عرضه داشته است:

«برخی گله می‌کنند که چرا حضرتعالی با این کسالت جسمی، این قدر برای مراسم وقت می‌گذارید و از اول تا آخر مجلس فاطمیه و روضه را می‌نشینید.» معظم‌له نیز در جواب فرموده‌اند: «آنها نمی دانند؛ من رزق سال کشور را در شب‌های فاطمیه می‌گیرم.»

این مساله اثبات می کند که رهبر حکیم انقلاب اسلامی - این فرزند برومند و سلاله پاک خاندان اهل بیت - برای اداره امور کشور عنایت خاصه‌ای به ساحت حضرت زهرا (س) داشته و در این زمینه به مادر بزرگوارشان متوسل می‌شوند.

پاسدار حاج حسین خرازی

zepivyicc8spyd9wj6wa.jpgزیارتگاه دست قطع شده سردارسرلشگر پاسدار حاج حسین خرازی  

سلام یاران
در فرودگاه اصفهانم . حدود نیمساعت تا پروازم باقی است . از فرصت استفاده میکنم و گشتی در فضای فرودگاه اصفهان می زنم .

کار اصفهانی ها همیشه یه جورائی با بقیه استانها متفاوته !

غرفه کوچکی را برای سرداران شهید استان اصفهان اختصاص داده اند که چون زیارتگاهی کوچک است . با اشتیاق و مثل همیشه که سرم برای این کارها درد می کند و روحیه ام را دگرگون می کند بطرف غرفه کشانده شدم .
مطلب ارسالی از برادر غلامرضا نجفی

ادامه مطلب ...

شفاعت امت پیغمبر در قیامت با دستان قمر بنی هاشم

یا ابوالفضل العباس (ع)شفاعت امت پیغمبر در قیامت با دستان قمر بنی هاشم

عظمت حضرت اباالفضل بر هیچ کس پوشیده نیست اما این روایت به گونه ای از بزرگی این شه زاده در ذهن مجسم می کند که همه ما را به این وجود مقدس  متمایل میکند و عشق او را در دل ما می اندازد:
در رستاخیز اکبر، حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله به جناب امیرالمؤمنین می گویند:
یاعلی، به فاطمه علیها السلام بگو که برای شفاعت و نجات امت من در فزغ اکبر، چه تدبیری دارد؟...

ادامه مطلب ...

حافظ و شعر برای حضرت ابوالفضل – شاه شمشاد قدان

شعر شاه شمشاد قدان حافظ برای حضرت ابوالفضل و داستان این شعر:
مرحوم کل احمد آقا ( کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی ) نقل می کردند که: « روزی جناب شیخ رجبعلی خیاط به من فرمودند: در عالم معنا، روح خواجه حافظ شیرازی را مشاهده کردم که بسیار منبسط بود. خواجه حافظ شیرازی رو به من کرده و گفت: من غزل شاه شمشاد قدان را، در وصف ماه منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام سرودم. و از این امر خیلی مسرور بود.»

ادامه مطلب ...